Prima Ryan.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het klopt wel, en ik denk dat maar weinig mensen geïmponeerd zijn van dit praatje van Frans.
Hoe is het dan met die anderen plaatsen, ik dacht de Dusseldorf dat er daar ook zoiets was geweest tijden jaarwisseling en zelfs meerdere plaatsen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Het klopt niet en dat valt eenvoudig te staven voor wie het wil zien.
Men is daar nog niet uit maar het vermoeden van een georganiseerde aanval bestaat. Ook die aanvallen echter hadden niets met vluchtelingen te maken, voorzover nu bekend. Wel met migranten.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe is het dan met die anderen plaatsen, ik dacht de Dusseldorf dat er daar ook zoiets was geweest tijden jaarwisseling en zelfs meerdere plaatsen.
In Keulen waren er meerdere aanrandingen door gangs, de grootste gang was vijftig mensen, maar ook kleine groepjes van twee of drie personen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kom dan maar met jouw bron.
[..]
http://www1.wdr.de/themen(...)s-silvester-100.html
[..]
http://www.presseportal.de/blaulicht/pm/12415/3215530
Aantal aanwezige mensen:
http://www.presseportal.de/blaulicht/pm/12415/3217757
[..]
[..]
En hoe ben je daarachter gekomen door de media die eigenlijk niks ervan mocht laten uitkomen?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Er is genoeg bekend om te concluderen dat de aanranders overwegend van Noord-Afrikaanse afkomst zijn. De opgepakte aanranders waren al bekenden van de politie.
nee, Timmermans heeft het over de 'European Refugee Crisis'..quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:39 schreef Ryan3 het volgende:
Wat is nou de bedoeling van Frans? Dat iedereen zegt: "echt Frans dat waren geen vluchtelingen? Niets aan de hand dus. O, laat er dan nog maar 1 miljoen binnen joh, goed voor de werkgevers ook..." oid?
Vreemd dan dat je me uitmaakte voor leugenaar. Overigens is die inschatting als je kijkt naar alle steden met seksueel geweld veel en veel te laag.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Keulen waren er meerdere aanrandingen door gangs, de grootste gang was vijftig mensen, maar ook kleine groepjes van twee of drie personen.
Als we alleen kijken naar Keulen, dan is 1000-2000 daders inderdaad teveel. Kijken we naar alle steden met seksueel geweld, dan klopt mijn schatting (die ik ook niet zelf bedacht heb).
[ afbeelding ]
Ik heb geen belang bij de ene of de andere uitleg van deze kwestie. Waar ik wel waarde aan hecht, is een accurate uitleg. Overigens is het embargo allang opgeheven; de media brengen naar buiten wat er bekend is en sommige gaan daar fors mee aan de haal. Het bericht in de OP is echter juist.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
En hoe ben je daarachter gekomen door de media die eigenlijk niks ervan mocht laten uitkomen?
Tenminste dat is wat ik dacht te weten, en nou geloof je het wel omdat het in jou straatje past?
Jij hebt het over het rijtje bekende verdachten, neem ik aan?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, Timmermans heeft het over de 'European Refugee Crisis'..
een thema wat vooral de stroom van vluchtelingen over europese buitengrenzen (vanuit Turkije via griekenland, vanuit Libie naar Italie en een heel klein deel via de westelijke route, de spaanse enclaves en Canarische eilanden)
http://frontex.europa.eu/trends-and-routes/migratory-routes-map/
De EU moet hier beleid coordineren dat moet leiden tot een stop aan deze stroom .
Van wat er bekend is over de voorvallen in Keulen, doet vaststellen dat de daders juist al veel langer in europa waren, meerdere al sinds 2013 in duitsland zich bevonden en daarvoor veelal al in FRankrijk en Spanje zich illegaal ophielden...
Hooguit doen deze personen ook asielaanvragen in duitsland zelf, vooral met als reden dat ze daarmee gedurende een bepaalde tijd gebruik kunnen maken van voorzieningen (opvang, voedsel en kleding) die verstrekt worden... Na een afwijzing verdwijnen ze weer in de illegaliteit, of gaan naar andere bondslanden om een hernieuwde aanvraag te doen...
Zulke personen zijn geen onder deel van de 'European Refugee crisis' in de zin dat het aan de EU is een oplossing te bieden..
Uiteindelijk zal Duitsland zelf pogingen moeten doen de bureacratie en het misbruik van voorzieningen en fraude (veelal aanvragen met valse identiteiten, momenteel doen een groot deel van die noordafrikanen zich voor als syriers met valse paspoorten) te bestrijden..
bv FRONTEX kan en mag dat niet doen, die hebben geen enkel gezag over asielprocedure's in duitsland zelf...
Ook bv het optreden van politie en de orde handhaving in duitse steden is geen thema waarmee de EU zich mag bemoeien... als bv de duitse politie onder bezet en gefinancierd is, is dat een binnenlands probleem, dat de duitse politiek op nationaal vlak moet bespreken en oplossen.
Daar komt het grofweg wel op neer ja. Politici aan de linker-/progressieve zijde van het politieke spectrum opereren op basis van het mensbeeld van de rationele mens, de koele kikker die op basis van feiten en logica zijn mening vormt en die hier dus heel logisch uit zou kunnen concluderen dat er geen link is met de vluchtelingencrisis. Helaas bestaat die rationele mens voornamelijk in hun dromen en is het gros van de mensen een partij irrationele malloten die voor het vormen van mening vooral van beeldvorming afhankelijk zijn, en aan die beeldvorming verandert dit praatje van Frans helemaal niets.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:39 schreef Ryan3 het volgende:
Wat is nou de bedoeling van Frans? Dat iedereen zegt: "echt Frans dat waren geen vluchtelingen? Niets aan de hand dus. O, laat er dan nog maar 1 miljoen binnen joh, goed voor de werkgevers ook..." oid?
In de OP heeft hij het woord crisis niet genoemd:quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:16 schreef RM-rf het volgende:
nee, Timmermans heeft het over de 'European Refugee Crisis'..
De massale toestroom van vluchtelingen.quote:“unconditional rejection of false association between certain criminal acts such as the attacks on women in Cologne on New Year`s Eve, and the mass influx of refugees”
Als er al een embargo was of is geweest dat had er helemaal niet mogen zijn vind ik, je vindt het toch niet vreemd dat ik dan als opgeheven.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb geen belang bij de ene of de andere uitleg van deze kwestie. Waar ik wel waarde aan hecht, is een accurate uitleg. Overigens is het embargo allang opgeheven; de media brengen naar buiten wat er bekend is en sommige gaan daar fors mee aan de haal. Het bericht in de OP is echter juist.
Ik ben met je eens dat er openheid en duidelijkheid over Keulen en aanverwante incidenten had moeten zijn. Ik begrijp de wens tot verhullen, men is bang voor extreem rechts, maar een oplossing kan er alleen door het onderkennen van het probleem komen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als er al een embargo was of is geweest dat had er helemaal niet mogen zijn vind ik, je vindt het toch niet vreemd dat ik dan als opgeheven.
Daar mijn vraagtekens bij plaats of niet?
Een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken of hoe ging dat gezegde of spreekwoord ook weer?
Nou nee, die zogenaamde ratio van Frans is de mens proberen te belazeren door een beetje te schuiven met definities.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Daar komt het grofweg wel op neer ja. Politici aan de linker-/progressieve zijde van het politieke spectrum opereren op basis van het mensbeeld van de rationele mens, de koele kikker die op basis van feiten en logica zijn mening vormt en die hier dus heel logisch uit zou kunnen concluderen dat er geen link is met de vluchtelingencrisis. Helaas bestaat die rationele mens voornamelijk in hun dromen en is het gros van de mensen een partij irrationele malloten die voor het vormen van mening vooral van beeldvorming afhankelijk zijn, en aan die beeldvorming verandert dit praatje van Frans helemaal niets.
Nee het schuiven van definities gebeurd juist door andere mensen omdat ze niet weten wat een vluchteling is en wat een asielzoeker en wat een migrant.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:23 schreef Ryan3 het volgende:
Nou nee, die zogenaamde ratio van Frans is de mens proberen te belazeren door een beetje te schuiven met definities.
Precies, Noord-Afrikanen geven zich uit als vluchtelingen. Ze maken gebruik van de chaos die ontstaan is na Merkels warme woorden.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou nee, die zogenaamde ratio van Frans is de mens proberen te belazeren door een beetje te schuiven met definities.
Het plan van Samson was dat wel zijn plan of was dat niet ook overgenomen van een ander?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:26 schreef Wespensteek het volgende:
Overigens is ook TS weer eens vrij dom aan het doen alsof het een citaat van Timmermans is, wat ook volstrekt onjuist is.
http://ec.europa.eu/trans(...)016-2151-EN-F1-1.PDF
Hoe moet ik dat weten.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het plan van Samson was dat wel zijn plan of was dat niet ook overgenomen van een ander?
Is dat geen plagiaat als het zo is of was?
Als ze als vluchteling willen komen of zijn, horen ze erbij is mijn mening he!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Precies, Noord-Afrikanen geven zich uit als vluchtelingen. Ze maken gebruik van de chaos die ontstaan is na Merkels warme woorden.
Komt Timmermans ermee dat de aanrandingen in Keulen niets te maken hebben met de instroom van vluchtelingen.
Ten eerste maken Noord-Afrikanen dus gebruik van de chaos die ontstaat, ze geven zich zelfs uit als vluchtelingen. Ten tweede het merendeel was Noord-Afrikaans, dat betekent niet dat er geen Syriërs, Afghanen, Iraniërs bij betrokken waren. Mensen die het labeltje vluchteling wel mogen dragen.
Kortom, Timmermans probeert gewoon een versie van de werkelijkheid te creëren waarbij de vluchtelingencrisis niets met Keulen te maken heeft.
Het was op de tv of ik het goed gehoord heb wil ik graag bevestigd hebben.quote:
Laten we het dan als volgt oplossen: "al die mensen die vanuit Noord-Afrika, via Sub-Sahara Afrika t/m Centraal-Azië en het Midden-Oosten vanaf ongeveer anderhalf tot twee jaar geleden, met een duidelijke piek na 6 september 2015, in niet aflatende hoeveelheden het gebied van de EU, en dan met name de Noordwest gelegen delen daarvan, binnentrekken om een bepaalde legale status te verkrijgen en zich er metterwoon te vestigen en later hun familieleden te laten overkomen". Die mensen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee het schuiven van definities gebeurd juist door andere mensen omdat ze niet weten wat een vluchteling is en wat een asielzoeker en wat een migrant.
http://www.unhcr.org/55df0e556.html
Er zijn nogal wat plannen die op elkaar lijken. De EC wou mensen opvangen in Griekenland en Italië en vandaar mensen terugsturen en doorsturen. Ik weet echt niet of Samsom een plan van een ander heeft gejat of zelf dingen heeft toegevoegd aan plannen van een ander.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het was op de tv of ik het goed gehoord heb wil ik graag bevestigd hebben.
Maar van jou hoef ik dat dan al niet te verwachten of ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |