Hahaha, daar komt het wel een beetje op neer..quote:Op donderdag 21 juli 2016 22:44 schreef Inbox4me het volgende:
[..]
Thanks! Met al die staten en verschillende wetten etc. is er dus geen touw aan vast te knopen...
Dan gaat het per meerderheid, en als er drie verschillende meningen zijn, telt die van de voorzitter het sterkst.quote:Ik heb me ook wel 'ns afgevraagd wat er gebeurt als drie rechters het niet met elkaar eens zijn over schuldig/onschuldig of de straf.![]()
Die waren toch van haar telefoon gewist? Of was dat alleen een vermoeden Het is al een tijdje geleden dat ik het heb gezien. Ik ben wel benieuwd naar seizoen 2.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 10:52 schreef Inbox4me het volgende:
Is er ooit iets bekend geworden over wie die telefoontjes pleegde in de periode vóórdat ze verdween? Haar collega (?) was getuige van dat ze regelmatig gebeld werd en niet opnam; hij had nog aangeboden haar te helpen om dat te stoppen.
Inderdaad, en intussen is ieder bewijsstuk (auto/sleutel/resten van het lichaam) zo besmet dat een schuldige aanwijzen bijna onmogelijk geworden is.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:52 schreef Injetta het volgende:
Het blijft bizar dat ze geen enkel andere optie hebben onderzocht hebben.
Die Kratz bleek zelf een pervert die meisjes stalkte via de sms. De rechter was op de hoogte, maar deed niks. Dat maakt het nog dubieuzer.
Dat laatste weet ik niet. Wat als die Kratz zelf al dat meisje stalkte????quote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Inderdaad, en intussen is ieder bewijsstuk (auto/sleutel/resten van het lichaam) zo besmet dat een schuldige aanwijzen bijna onmogelijk geworden is.
Dat die Kratz een pervert is/was, is voor de Avery zaak natuurlijk niet heel relevant.
Nou, dat is wel heel erg ver gezocht en onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 31 juli 2016 14:07 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dat laatste weet ik niet. Wat als die Kratz zelf al dat meisje stalkte????
Dat zou kunnen verklaren waarom ze er alles aan hebben gedaan om die Steve verdacht te maken incl. Die zielige neef onder druk zetten.
Nee dat was het punt dat er berichten uit haar voicemailbox waren gewist. Wat ik bedoel: ze werd de weken voor haar dood heel vaak gebeld door iemand: haar collega verklaart dat op een gegeven moment. Die gaf aan dat ze niet opnam, en kwam er op neer dat ze min of meer gestalkt werd via haar telefoonquote:Op zaterdag 30 juli 2016 20:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die waren toch van haar telefoon gewist? Of was dat alleen een vermoeden Het is al een tijdje geleden dat ik het heb gezien. Ik ben wel benieuwd naar seizoen 2.
Niet meer onwaarschijnlijk dan die Steven....quote:Op zondag 31 juli 2016 15:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, dat is wel heel erg ver gezocht en onwaarschijnlijk.
Nou, daar ben ik het dan weer niet mee eens hoor, ik acht de kans dat Steven het gewoon gedaan heeft wel degelijk een stuk groter dan de kans dat Kratz het gedaan heeftquote:Op maandag 1 augustus 2016 00:25 schreef Injetta het volgende:
[..]
Niet meer onwaarschijnlijk dan die Steven....
Althans met datgene dat wij gezien hebben.
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. In de andere gevallen stalkte Kratz vrouwen/meisjes bij zaken waarbij hij betrokken was. Dat was in het geval van Teresa Halbach lastig, want die was al overleden/vermoord voordat Kratz haar überhaupt kende.quote:Op zondag 31 juli 2016 14:07 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dat laatste weet ik niet. Wat als die Kratz zelf al dat meisje stalkte????
Dat zou kunnen verklaren waarom ze er alles aan hebben gedaan om die Steve verdacht te maken incl. Die zielige neef onder druk zetten.
Dat gaat toch om Brendan, niet Steven?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 22:50 schreef lunko1979 het volgende:
Judge ruled that the state has 90 days to appeal the federal order or he must be released #MakingAMurderer OMG
quote:Making a Murderer's Brendan Dassey komt mogelijk vrij
Een rechter in Wisconsin heeft de veroordeling van Brendan Dassey nietig verklaard. De man was schuldig bevonden aan medeplichtigheid in een moordzaak die enorme bekendheid kreeg door de populaire Netflix-documentaire Making a Murderer.
Redactie 12-08-16, 22:50 Laatste update: 22:54
Brendan Dassey zal binnen 90 dagen vrijkomen, tenzij er beroep wordt aangetekend.
In Making a Murderer is te zien dat de toen 16-jarige Dassey aan rechercheurs opbiecht dat hij zijn oom Steven Avery heeft geholpen om Teresa Halbach te verkrachten en te vermoorden. Advocaten voerden aan dat de tiener de woorden in zijn mond kreeg gelegd en dat er het nodige schortte aan het politieverhoor.
Lichamelijke overblijfselen van de vermoordde Teresa Halbach werden in 2005 op het terrein van Steven Avery aangetroffen. Avery zit nog altijd vast voor de moord.
Volgens mij had die jongen niet eens opgesloten moeten worden! Dus ja, dat werd tijdquote:
NOu !quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 00:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij had die jongen niet eens opgesloten moeten worden! Dus ja, dat werd tijd
Ja, dat zou je wel kunnen zeggen, maar ik denk dat deze vrijlating vooral is gebaseerd op de manier waarop het verhoor is gegaan en niet zozeer dat de 'feiten' niet kloppen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 00:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dan blijft er van bewijs tegen steven toch ook nog minder over?
Nou ja het verhoor leek mij het voornaamste bewijs in de zaak. Als dat ongeldig wordt verklaard dan blijft er weinig over. Als ik de tweet in onderstaand artikel goed begrijp zijn er een aantal zaken die de rechter tot die conclusie hebben bewogen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 00:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, dat zou je wel kunnen zeggen, maar ik denk dat deze vrijlating vooral is gebaseerd op de manier waarop het verhoor is gegaan en niet zozeer dat de 'feiten' niet kloppen.
In de rest van het bewijsmateriaal tegen Avery zijn idd ook veel gaten te schieten. Ik bedoel alleen al het ontbreken van forensisch bewijs in de slaapkamer van de trailer, waar Halbach zogenaamd vermoord werd. Dat berust geheel op de getuigenis van Dassey. Niet op forensisch bewijs. En doordat er geen forensisch bewijs is, neemt men maar aan dat dit duo, met een gezamenlijk IQ van 120, dus met bleekwater in de weer is geweest, zonder dat iemand dit verder is opgevallen en het zo goed hebben schoongemaakt dat er geen forensisch bewijs meer is, wat nagenoeg onmogelijk is... Hoofdpijn zou je ervan krijgen als openbaar aanklager.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 01:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja het verhoor leek mij het voornaamste bewijs in de zaak. Als dat ongeldig wordt verklaard dan blijft er weinig over. Als ik de tweet in onderstaand artikel goed begrijp zijn er een aantal zaken die de rechter tot die conclusie hebben bewogen.
http://theatln.tc/2aSxpIh
Godsammequote:Op zaterdag 13 augustus 2016 10:00 schreef Knutknuttsson het volgende:
Jemig, Dassey zat inmiddels ook alweer 10 jaar vast.
Dit is niet het Netflix topicquote:Op maandag 15 augustus 2016 00:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
Net 2e seizoen van Prison break uitgekeken
Over een jaar of 2 zit ie gewoon weer vast hoor, maak je geen zorgenquote:Op maandag 15 augustus 2016 09:51 schreef Angelof9 het volgende:
Maar wat moet die jongen nu nog met z'n leven? Geweldig dat hij eindelijk vrijkomt, maar ik hoop wel dat hij de juiste begeleiding krijgt.
quote:Update 7* 1:00 p.m. Zellner gave an interview outside of the courthouse, says she has scientists from as far as Stockholm Sweden, says Judge Willis stipulated in the original trial, that if future DNA testing was requested that it must be done. Zellner says testing should take 3 months to do. When asked about suspects, Zellner: "We are looking at multple people but we've narrowed it dramatically". Zellner says presumptive testing was done, we can now do confirmatory testing. Zellner believes it's saliva that was found on the hood latch and that the same bone was found in 3 different places. Testing that should have been done wasn't done. Zellner promises "Most extensive forensic testing in WI, possibly the U.S." Zellner says they will file a post conviction petition once testing is done. Will test for fibers, contaminants, aging, body identification, planting of evidence, radiocarbon and DNA methylation 'on 96 vial. Zellner stated she will not reveal what they have discovered so far and it will not be revealed until the post-conviction petition is filed. She repeatedly mentions the blood int he car, the dNA on the magic key, her DNA on the bullet, the DNA on the hood latch, whether the bullet fragments came from the gun in Avery's trailer.....
Spannend!quote:The new motion's biggest bombshell is a Manitowoc County Sheriff's Department report that documents the seizure of the murder victim's car on November 3, 2005, two days before it was officially found. "That was a huge discovery because the car doesn’t appear on the Avery property until November 5," Zellner tells Newsweek. "It's a problem when some of [the investigators] are planting evidence and others are honestly doing their job and documenting their malfeasance.”
The motion describes Zellner's theory for how Avery was framed after Manitowoc County Sheriff's Deputy Andrew Colborn allegedly seized the car on November 3. "Ms. Halbach’s vehicle was moved from the Fred Radandt Sons, Inc. quarry to the Avery property using the conveyor road that led onto the Avery property from the quarry," the motion states. "Mr. Avery contends that the blood evidence was planted in Ms. Halbach’s car, by law enforcement, prior to the discovery of the vehicle on the Avery property on November 5, 2005."
Zellner says in her motion that Individual A accessed the Avery property four times for unknown reasons after it was closed to the public and that “it was impossible for Individual A to observe Mr. Avery’s backyard as he described because of the elevation of the quarry from where he was allegedly making his observations.” The motion also calls out an “Individual B,” apparently Halbach ex-boyfriend Ryan Hillegas, who the motion says lied to police that the blinker light on Halbach’s Toyota RAV4 had been broken for months.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |