abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:30:31 #201
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_163903017
In een paar dagen uitgekeken, en ik heb af en toe zitten schreeuwen tegen de TV (geloof dat dat de 1e x was :% )

Wat ik me wel afvroeg: er zit 1 rechter op zo'n zaak, die de strafmaat moet vaststellen. Is het in Nederland gebruikelijk dat je bv meerdere rechters hebt (in elk geval bij een moordzaak)?

En wat als je als rechter overtuigd zou zijn dat iemand niet schuldig is, maar de jury denkt van wel: kan je dan de strafmaat afzwakken als rechter?

Overigens was dat ook zo krom als wat: een verzoek om herziening bij dezelfde rechter die de rechtszaak gedaan heeft... En die speech "U bent waarschijnlijk de meest gevaarlijke man die ooit in deze rechtszaal gestaan heeft" :r
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:48:05 #202
211083 Angelof9
I must go first
pi_163903370
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:30 schreef Inbox4me het volgende:
In een paar dagen uitgekeken, en ik heb af en toe zitten schreeuwen tegen de TV (geloof dat dat de 1e x was :% )

Wat ik me wel afvroeg: er zit 1 rechter op zo'n zaak, die de strafmaat moet vaststellen. Is het in Nederland gebruikelijk dat je bv meerdere rechters hebt (in elk geval bij een moordzaak)?

En wat als je als rechter overtuigd zou zijn dat iemand niet schuldig is, maar de jury denkt van wel: kan je dan de strafmaat afzwakken als rechter?

Overigens was dat ook zo krom als wat: een verzoek om herziening bij dezelfde rechter die de rechtszaak gedaan heeft... En die speech "U bent waarschijnlijk de meest gevaarlijke man die ooit in deze rechtszaal gestaan heeft" :r
En ook dat hij refereerde aan zijn criminele verleden terwijl hij vrijgesproken was van die verkrachting.

In Nederland zitten er 3 rechters.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_163909238
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:30 schreef Inbox4me het volgende:
In een paar dagen uitgekeken, en ik heb af en toe zitten schreeuwen tegen de TV (geloof dat dat de 1e x was :% )

Wat ik me wel afvroeg: er zit 1 rechter op zo'n zaak, die de strafmaat moet vaststellen. Is het in Nederland gebruikelijk dat je bv meerdere rechters hebt (in elk geval bij een moordzaak)?

En wat als je als rechter overtuigd zou zijn dat iemand niet schuldig is, maar de jury denkt van wel: kan je dan de strafmaat afzwakken als rechter?

Overigens was dat ook zo krom als wat: een verzoek om herziening bij dezelfde rechter die de rechtszaak gedaan heeft... En die speech "U bent waarschijnlijk de meest gevaarlijke man die ooit in deze rechtszaal gestaan heeft" :r
Volgens mij is dat in elke staat weer anders geregeld. In sommige staten bepaalt de jury of de verdachte wel of niet schuldig is, en is het vervolgens aan de rechter om de strafmaat te bepalen. In andere staten ligt elke beslissing in de handen van de jury.
Ik las twee dagen geleden over die politieagent (Brian Rice) in de zaak over de dood van een zwarte arrestant, dat de verdachte zelfs kon kiezen tussen een jury trial of een bench trial. Bij een bench trial worden alle beslissingen genomen door een rechter of meerdere rechters.

Volgens mij is het soms ook mogelijk voor de rechter om de beslissing van de jury te 'overrulen', en daarmee de uitkomst schuldig/onschuldig te wijzigen.
  donderdag 21 juli 2016 @ 22:44:14 #204
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_163917359
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij is dat in elke staat weer anders geregeld. In sommige staten bepaalt de jury of de verdachte wel of niet schuldig is, en is het vervolgens aan de rechter om de strafmaat te bepalen. In andere staten ligt elke beslissing in de handen van de jury.
Ik las twee dagen geleden over die politieagent (Brian Rice) in de zaak over de dood van een zwarte arrestant, dat de verdachte zelfs kon kiezen tussen een jury trial of een bench trial. Bij een bench trial worden alle beslissingen genomen door een rechter of meerdere rechters.

Volgens mij is het soms ook mogelijk voor de rechter om de beslissing van de jury te 'overrulen', en daarmee de uitkomst schuldig/onschuldig te wijzigen.
Thanks! Met al die staten en verschillende wetten etc. is er dus geen touw aan vast te knopen...
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_163918007
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 22:44 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

Thanks! Met al die staten en verschillende wetten etc. is er dus geen touw aan vast te knopen...
Hahaha, daar komt het wel een beetje op neer..

In Nederland hebben we trouwens zowel de eenvoudige als meervoudige strafkamer.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Enkelvoudige_en_meervoudige_kamer

Ik heb me ook wel 'ns afgevraagd wat er gebeurt als drie rechters het niet met elkaar eens zijn over schuldig/onschuldig of de straf. *)

[ Bericht 31% gewijzigd door Physsic op 21-07-2016 23:18:31 ]
  vrijdag 22 juli 2016 @ 09:11:32 #206
211083 Angelof9
I must go first
pi_163922227
quote:
Ik heb me ook wel 'ns afgevraagd wat er gebeurt als drie rechters het niet met elkaar eens zijn over schuldig/onschuldig of de straf. *)
Dan gaat het per meerderheid, en als er drie verschillende meningen zijn, telt die van de voorzitter het sterkst.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:52:24 #207
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_163949355
Is er ooit iets bekend geworden over wie die telefoontjes pleegde in de periode vóórdat ze verdween? Haar collega (?) was getuige van dat ze regelmatig gebeld werd en niet opnam; hij had nog aangeboden haar te helpen om dat te stoppen.
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_164015159
Net de hele serie gekeken. Ben totaal flabbercasted. Die rechter met Uw misdaden worden steeds gruwelijker... Die man heeft 18 vast gezeten voor niets. Welke misdaden ?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_164117510
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:52 schreef Inbox4me het volgende:
Is er ooit iets bekend geworden over wie die telefoontjes pleegde in de periode vóórdat ze verdween? Haar collega (?) was getuige van dat ze regelmatig gebeld werd en niet opnam; hij had nog aangeboden haar te helpen om dat te stoppen.
Die waren toch van haar telefoon gewist? Of was dat alleen een vermoeden Het is al een tijdje geleden dat ik het heb gezien. Ik ben wel benieuwd naar seizoen 2.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_164117834
Het blijft bizar dat ze geen enkel andere optie hebben onderzocht hebben.
Die Kratz bleek zelf een pervert die meisjes stalkte via de sms. De rechter was op de hoogte, maar deed niks. Dat maakt het nog dubieuzer.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_164117968
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 20:52 schreef Injetta het volgende:
Het blijft bizar dat ze geen enkel andere optie hebben onderzocht hebben.
Die Kratz bleek zelf een pervert die meisjes stalkte via de sms. De rechter was op de hoogte, maar deed niks. Dat maakt het nog dubieuzer.
Inderdaad, en intussen is ieder bewijsstuk (auto/sleutel/resten van het lichaam) zo besmet dat een schuldige aanwijzen bijna onmogelijk geworden is.

Dat die Kratz een pervert is/was, is voor de Avery zaak natuurlijk niet heel relevant.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_164117991
Kent iemand het programma Murder Made Me Famous?

http://www.etonline.com/t(...)m_making_a_murderer/
pi_164128765
Deze tijdje terug gekeken. Echt heel bizar allemaal. Ben benieuwd wat seizoen 2 ons gaat brengen.
pi_164129660
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 20:57 schreef Felagund het volgende:

[..]

Inderdaad, en intussen is ieder bewijsstuk (auto/sleutel/resten van het lichaam) zo besmet dat een schuldige aanwijzen bijna onmogelijk geworden is.

Dat die Kratz een pervert is/was, is voor de Avery zaak natuurlijk niet heel relevant.
Dat laatste weet ik niet. Wat als die Kratz zelf al dat meisje stalkte????
Dat zou kunnen verklaren waarom ze er alles aan hebben gedaan om die Steve verdacht te maken incl. Die zielige neef onder druk zetten.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_164132642
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 14:07 schreef Injetta het volgende:

[..]

Dat laatste weet ik niet. Wat als die Kratz zelf al dat meisje stalkte????
Dat zou kunnen verklaren waarom ze er alles aan hebben gedaan om die Steve verdacht te maken incl. Die zielige neef onder druk zetten.
Nou, dat is wel heel erg ver gezocht en onwaarschijnlijk.
  zondag 31 juli 2016 @ 23:08:34 #216
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_164144065
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 20:41 schreef Felagund het volgende:

[..]

Die waren toch van haar telefoon gewist? Of was dat alleen een vermoeden Het is al een tijdje geleden dat ik het heb gezien. Ik ben wel benieuwd naar seizoen 2.
Nee dat was het punt dat er berichten uit haar voicemailbox waren gewist. Wat ik bedoel: ze werd de weken voor haar dood heel vaak gebeld door iemand: haar collega verklaart dat op een gegeven moment. Die gaf aan dat ze niet opnam, en kwam er op neer dat ze min of meer gestalkt werd via haar telefoon
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_164145565
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 15:50 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, dat is wel heel erg ver gezocht en onwaarschijnlijk.
Niet meer onwaarschijnlijk dan die Steven....
Althans met datgene dat wij gezien hebben.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_164148140
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 00:25 schreef Injetta het volgende:

[..]

Niet meer onwaarschijnlijk dan die Steven....
Althans met datgene dat wij gezien hebben.
Nou, daar ben ik het dan weer niet mee eens hoor, ik acht de kans dat Steven het gewoon gedaan heeft wel degelijk een stuk groter dan de kans dat Kratz het gedaan heeft :') .
Ik heb door die docu nou niet bepaald het gevoel gekregen van "Steven heeft het absoluut niet gedaan", maar meer dat ie absoluut geen eerlijk proces heeft gehad. Meer een geval van: ik ben er niet 100% van overtuigd dat hij schuldig is, en de jury zou dat ook niet moeten zijn, iets wat toch wel zou moeten als je iemand in de bak gooit voor moord.
pi_164148167
Het gaat hier vooral om de 'beyond reasonable doubt', en iedereen die niet ziet dat dit geen 'beyond reasonable doubt' is, is imho een broodmongool.
Ja doei.
pi_164150051
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 14:07 schreef Injetta het volgende:

[..]

Dat laatste weet ik niet. Wat als die Kratz zelf al dat meisje stalkte????
Dat zou kunnen verklaren waarom ze er alles aan hebben gedaan om die Steve verdacht te maken incl. Die zielige neef onder druk zetten.
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. In de andere gevallen stalkte Kratz vrouwen/meisjes bij zaken waarbij hij betrokken was. Dat was in het geval van Teresa Halbach lastig, want die was al overleden/vermoord voordat Kratz haar überhaupt kende.

Het motief van de politie om Avery verdacht te maken was natuurlijk vanwege hun betrokkenheid bij de eerdere zaak, met een mogelijke grote reputatieschade (en een hoge schadevergoeding voor Avery).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_164150065
Ik weet niet of dit lijstje al eens hier gepost is, maar ik vond hem erg interessant:
http://www.thefrisky.com/(...)their-loathsomeness/

Ongelooflijk hoeveel idioten in de zaak hebben meegedaan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_164479316
Judge ruled that the state has 90 days to appeal the federal order or he must be released #MakingAMurderer OMG
  † In Memoriam † vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:02:07 #223
240917 Mula
pi_164479576
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 22:50 schreef lunko1979 het volgende:
Judge ruled that the state has 90 days to appeal the federal order or he must be released #MakingAMurderer OMG
Dat gaat toch om Brendan, niet Steven?
pi_164479706
quote:
Making a Murderer's Brendan Dassey komt mogelijk vrij

Een rechter in Wisconsin heeft de veroordeling van Brendan Dassey nietig verklaard. De man was schuldig bevonden aan medeplichtigheid in een moordzaak die enorme bekendheid kreeg door de populaire Netflix-documentaire Making a Murderer.

Redactie 12-08-16, 22:50 Laatste update: 22:54
Brendan Dassey zal binnen 90 dagen vrijkomen, tenzij er beroep wordt aangetekend.

In Making a Murderer is te zien dat de toen 16-jarige Dassey aan rechercheurs opbiecht dat hij zijn oom Steven Avery heeft geholpen om Teresa Halbach te verkrachten en te vermoorden. Advocaten voerden aan dat de tiener de woorden in zijn mond kreeg gelegd en dat er het nodige schortte aan het politieverhoor.

Lichamelijke overblijfselen van de vermoordde Teresa Halbach werden in 2005 op het terrein van Steven Avery aangetroffen. Avery zit nog altijd vast voor de moord.
  Admin vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:37:38 #225
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_164480512
_O_
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')