Ja 14 juli, dan ligt het stil vanwege de nationale feestdag.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:44 schreef Kaas- het volgende:
Ik vraag me af of er wel eens een dag is dat half Frankrijk niet stil ligt vanwege stakingen?
Staken zie ik als het werk neer leggen, geen les geven. Ik doel meer op het negeren van bepaald beleid, wel les geven maar bijvoorbeeld geen rekentoets afnemen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:42 schreef 99.999 het volgende:
Zelf het recht in handen nemen en alle consequenties die daar bij komen kijken lijkt verdomde veel op staken Kowloon.
Stuur je al je leerlingen zonder geldig diploma van school. Maar hé, ben je wel lekker ongehoorzaam geweest.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Staken zie ik als het werk neer leggen, geen les geven. Ik doel meer op het negeren van bepaald beleid, wel les geven maar bijvoorbeeld geen rekentoets afnemen.
Dan weiger je dus het werk te doen waar je om een of andere reden toe verplicht bent. Ik zie het verschil niet zo.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Staken zie ik als het werk neer leggen, geen les geven. Ik doel meer op het negeren van bepaald beleid, wel les geven maar bijvoorbeeld geen rekentoets afnemen.
Als je maar georganiseerd bent zal de politiek toch moeten buigen in dat geval. Of denk je dat men aan beleid vast wil houden als dat tot gevolg heeft dat het gros van de leerlingen dat jaar geen geldig diploma heeft?quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Stuur je al je leerlingen zonder geldig diploma van school. Maar hé, ben je wel lekker ongehoorzaam geweest.
Er is geen school in Nederland die die gok gaat nemen en dat weet jij ook.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als je maar georganiseerd bent zal de politiek toch moeten buigen in dat geval. Of denk je dat men aan beleid vast wil houden als dat tot gevolg heeft dat het gros van de leerlingen dat jaar geen geldig diploma heeft?
Ik wel. In het ene geval doe je je werk niet dus leren de leerlingen niks. In het andere geval geef je wel les, dus leren de leerlingen wel wat, maar stop je het bureaucratische gajes uit Den Haag terug in hun hok.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan weiger je dus het werk te doen waar je om een of andere reden toe verplicht bent. Ik zie het verschil niet zo.
Ook niet als je een samenwerking met andere scholen sluit? Sterker nog, ik denk dat bij dergelijk georganiseerd verzet de bureaucraten in Den Haag vooraf al in zien dat ze met een kansloze missie bezig zijn en het dus niet een tot staand beleid komt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is geen school in Nederland die die gok gaat nemen en dat weet jij ook.
Je weigert een deel van het programma dat men als essentieel ziet. Dat jij het kan motiveren voor jezelf is prachtig maar hoe men het algemeen ziet trekt zich daar weinig van aan.quote:Op woensdag 27 januari 2016 22:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik wel. In het ene geval doe je je werk niet dus leren de leerlingen niks. In het andere geval geef je wel les, dus leren de leerlingen wel wat, maar stop je het bureaucratische gajes uit Den Haag terug in hun hok.
Ik geloof er niks van als je maar zorgt dat je bijvoorbeeld driekwart van alle scholen achter te hebt staan. Het is ronduit achterlijk dat een stel bureaucraten in Den Haag goed opgeleide professionals minacht en meent beter te weten hoe zij leerlingen tot optimale leerprestaties kan zetten.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je weigert een deel van het programma dat men als essentieel ziet. Dat jij het kan motiveren voor jezelf is prachtig maar hoe men het algemeen ziet trekt zich daar weinig van aan.
Hoe hou je dat bij?quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:27 schreef Kaas- het volgende:
Mijlpaaltje. Mijn 1800e film gezien. De eer was (puur toevallig) voor de film Eliza Graves uit 2014, een hele aardige thriller.
Ah, wist heel niet dat dat mogelijk is.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Imdb is een handige, maar ik doe het via moviemeter.
Het is vooral handig omdat ik wanneer ik een film wil uitzoeken om te kijken dan bij de functie uitgebreid zoeken "enkel films die ik niet gezien heb" aan kan vinken.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ah, wist heel niet dat dat mogelijk is.
Ik lees net dat de coalitie deze week haar meerderheid kan verliezen, dus ben spontaan weer wakker. Bart de Liefde vertrekt bij de VVD. Als de volgende op de lijst, een opgestapte voormalige VVD'er, de zetel claimt hebben ze nog maar 75 zetels.quote:
Al die opgestapte VVD'ers ook.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik lees net dat de coalitie deze week haar meerderheid kan verliezen, dus ben spontaan weer wakker. Bart de Liefde vertrekt bij de VVD. Als de volgende op de lijst, een opgestapte voormalige VVD'er, de zetel claimt hebben ze nog maar 75 zetels.
Heeft Bart ook met Pechtold geneukt?quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik lees net dat de coalitie deze week haar meerderheid kan verliezen, dus ben spontaan weer wakker. Bart de Liefde vertrekt bij de VVD. Als de volgende op de lijst, een opgestapte voormalige VVD'er, de zetel claimt hebben ze nog maar 75 zetels.
Ha-ha!quote:
Alleen de Liefde bedreven.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:30 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Heeft Bart ook met Pechtold geneukt?
Handig! Heb best vaak dat ik halverwege merk dat ik de film al gezien heb.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het is vooral handig omdat ik wanneer ik een film wil uitzoeken om te kijken dan bij de functie uitgebreid zoeken "enkel films die ik niet gezien heb" aan kan vinken.Anders is het nu haast niet te doen.
Hachchiquote:Op donderdag 28 januari 2016 00:43 schreef Gutmensch het volgende:
Het lijkt mij nu wel duidelijk dat Samsom en Pechtold opstappen voordat de campagne echt begint. Samsom wordt uiteraard opgevolgd door Asscher, maar wie gaat Pechtold opvolgen?
Ah, goed nieuws dus.quote:Op woensdag 27 januari 2016 23:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
EK.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:49 schreef Kowloon het volgende:
Waarom voetballen ze nu al? Volgende week Europese competities ofzo?
Ja, er bestaat ook schalie-oliequote:Op donderdag 28 januari 2016 01:38 schreef Gutmensch het volgende:
Bestaat er ook schalie-olie?
Deze vraag omdat ze in Nieuwsuur zeggen dat de olieprijs in elkaar is gestord door de winning van schaliegas in de VS.
Hoe beïnvloedt dat de olieprijs?
En dat wordt nu grootschalig gewonnen in de VS?quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, er bestaat ook schalie-olie
Nog wel, de vraag is alleen hoelang nogquote:Op donderdag 28 januari 2016 01:45 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En dat wordt nu grootschalig gewonnen in de VS?
Het is gewoon het einde van de tijd van de fossiele brandstoffen en ze doen nu alles om het laatste er nog uit te knijpen, daarom gaat de prijs nu omlaag.quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nog wel, de vraag is alleen hoelang nog
Onmogelijk. Alles uit Nederland is kut.quote:Op donderdag 28 januari 2016 07:50 schreef Euribob het volgende:
Heeft NWS het nieuwtje al opgepikt dat de Nederlandse F16's en piloten zich kunnen meten met de absolute wereldtop en dat we bovengemiddeld vaak worden gevraagd voor missies?
Even kijken.
U gaat door voor de koelkast.quote:Op donderdag 28 januari 2016 07:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onmogelijk. Alles uit Nederland is kut.
Tsja.quote:Op donderdag 28 januari 2016 07:50 schreef Euribob het volgende:
Heeft NWS het nieuwtje al opgepikt dat de Nederlandse F16's en piloten zich kunnen meten met de absolute wereldtop en dat we bovengemiddeld vaak worden gevraagd voor missies?
Even kijken.
Een topic aanmaken gaat niet over de foon. Dan maar klagen.quote:
Dat lijkt me een retorische vraag, gezien hij in Brabant woont.quote:Op donderdag 28 januari 2016 07:58 schreef Euribob het volgende:
Over fonetische variaties op het woord phone gesproken; zit pompompom weer in een of ander stinkland oid?
quote:Op donderdag 28 januari 2016 07:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me een retorische vraag, gezien hij in Brabant woont.
Verhoeven.quote:Op donderdag 28 januari 2016 00:43 schreef Gutmensch het volgende:
Het lijkt mij nu wel duidelijk dat Samsom en Pechtold opstappen voordat de campagne echt begint. Samsom wordt uiteraard opgevolgd door Asscher, maar wie gaat Pechtold opvolgen?
Werkcollege begint 9:00 stipt. Nu nog een uur slapen zou wel gekkenwerk zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2016 08:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je zou nu nog een uur kunnen slapen als je in Noord woonde.
Flinke open deur inderdaad.quote:Op donderdag 28 januari 2016 07:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me een retorische vraag, gezien hij in Brabant woont.
Ze willen weer naar 3 zetelsquote:
Inderdaad, gisteren ook zitten kijken. Fijne vent ook die Sinan.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:29 schreef KoosVogels het volgende:
Arabische Storm is een boeiende docuserie.
Zo, dat was mijn statement van de dag. Tabee.
Even nakijken.quote:
Prettige interviewer, inderdaad.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Inderdaad, gisteren ook zitten kijken. Fijne vent ook die Sinan.
Zijn wel boefjes, die piloten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 07:50 schreef Euribob het volgende:
Even kijken.
Rob Jetten.quote:
Kees.quote:
Oh die heb ik nog wel eens gesproken voor een vraagsessie hier op FOK!. Is wel sympathieke vent, maar of ie een stemmenmagneet is vraag ik me af.quote:
Dat wordt een dagje thuiswerken.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:41 schreef Gutmensch het volgende:
Mijn trein staat stil in the middle of nowhere.
Oh en rijdt nu terug. "Wisselstoring, we kunnen niet verder naar Nijmegen"
Dat denk ik ook, pas de derde dag deze weekquote:Op donderdag 28 januari 2016 09:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat wordt een dagje thuiswerken.
Is een hel, dat weten we al minstens zeventig jaar.quote:
Flink doorzettingsvermogen, in uw geval.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik gaz dan ook gewoon overal te voet naartoe.
Het geluid van een slepende voet heeft vaak het gewenste intimiderende effect.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:04 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Flink doorzettingsvermogen, in uw geval.
Lijn 33 dan maar hè. Gezellig door de boerendorpen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 09:41 schreef Gutmensch het volgende:
Mijn trein staat stil in the middle of nowhere.
Oh en rijdt nu terug. "Wisselstoring, we kunnen niet verder naar Nijmegen"
quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Het geluid van een slepende voet heeft vaak het gewenste intimiderende effect.
Daar denkt de gemiddelde werkgever toch net even anders over.quote:
Nogmaals: lekker boeiend.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar denkt de gemiddelde werkgever toch net even anders over.
Verder heb jij een rijbewijs noch een auto, hippie.
Alsof Robin iets geeft om de wensen van werkgevers.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar denkt de gemiddelde werkgever toch net even anders over.
Verder heb jij een rijbewijs noch een auto, hippie.
Rottige linksen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alsof Robin iets geeft om de wensen van werkgevers.
Dat zal voor een journalist ook net iets harder nodig zijn dan voor veel IT'ers.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rottige linksen.
Ik kreeg mijn huidige baan onder voorwaarde dat ik een rijbewijs haalde en ten alle tijden de beschikking had over een auto.
quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zal voor een journalist ook net iets harder nodig zijn dan voor veel IT'ers.
Als die fase te lang duurt wordt het zo'n stinkende kraker die maandelijks moet verhuizen na aanvaringen met de ME.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alsof Robin iets geeft om de wensen van werkgevers.
Dat is een vrij malle stelling Robin...quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:42 schreef robin007bond het volgende:
Verkloten jullie maar lekker de aarde. De private automobile is een van de stomste uitvindingen.
twitter:deliefde twitterde op woensdag 28-05-2014 om 23:55:07Met #Uber van Kamer naar huis. Goeie service, nette chauffeur en wagen. Tot en met zondag gratis in Den Haag. Ik zeg: doen ;-) reageer retweet
Jammer weer dit. 2014.twitter:ACWillemsen twitterde op donderdag 19-06-2014 om 14:07:58@deliefde wil dat gemeenten taxidienst Uber niet kunnen verbieden of belemmeren. #AOMarktwerking reageer retweet
Ja even alle historische emissies sinds de industriële revolutie van ons vergeten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:54 schreef Heilwasser het volgende:
De aarde is vooral verkloot door linkse systemen in Rusland en China.
Intragenerational Prisoners Dilemma. Tragedy of the Commons. Etcetera.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:53 schreef Monolith het volgende:
Niets mis met het verkloten van de aarde natuurlijk. Daar krijgen volgende generaties pas echt last van.
Economisch gelul weer dit.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Intragenerational Prisoners Dilemma. Tragedy of the Commons. Etcetera.
Ik vind de kernproeven van de Sovjets veel erger. De mensen in die regionen hebben daar veel last van, maar daar hoor ik Jesse Klaver nooit over!quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja even alle historische emissies sinds de industriële revolutie van ons vergeten.
Ah, het "Jullie doen niet meer mee"-plan van Jay-Jay van der Wal is aangenomen begrijp ik?quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
De PVV doet gewoon niet mee aan het AO-duurzaamheid. Typisch wel.
Lekker in een paar generaties de complete fossiele energievoorraad van de aarde opfikken voor tijdelijk persoonlijk gerief.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:42 schreef robin007bond het volgende:
Verkloten jullie maar lekker de aarde. De private automobile is een van de stomste uitvindingen.
Jesse Klaver heeft maar zeven zetels in een normale peiling en niet die van Maurice de Hoax.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:58 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik vind de kernproeven van de Sovjets veel erger. De mensen in die regionen hebben daar veel last van, maar daar hoor ik Jesse Klaver nooit over!
!!!
Ik heb gewoon een hekel aan kinderen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Intragenerational Prisoners Dilemma. Tragedy of the Commons. Etcetera.
Dat blijkt overigens de beste oplossing om emissies te verminderen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een hekel aan kinderen.
Kansen genoeg, maar alsnog chronisch ontevreden met zijn privileges.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:42 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Als die fase te lang duurt wordt het zo'n stinkende kraker die maandelijks moet verhuizen na aanvaringen met de ME.
De collectieve automobiel (Volkswagen Kever, Lada) was minder schoon.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:42 schreef robin007bond het volgende:
quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
twitter:deliefde twitterde op woensdag 28-05-2014 om 23:55:07Met #Uber van Kamer naar huis. Goeie service, nette chauffeur en wagen. Tot en met zondag gratis in Den Haag. Ik zeg: doen ;-) reageer retweet
Jammer weer dit. 2014.twitter:ACWillemsen twitterde op donderdag 19-06-2014 om 14:07:58@deliefde wil dat gemeenten taxidienst Uber niet kunnen verbieden of belemmeren. #AOMarktwerking reageer retweet
Klopt, ook altijd leuk om milieuhippies te wijzen op de door hen geproduceerde CO2-fabriekjes.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat blijkt overigens de beste oplossing om emissies te verminderen.
http://tinyurl.com/hozf5zk
Mja, zegt nog niet heel veel over causaliteit natuurlijk. Uber gaat natuurlijk geen politicus werven die zich gedurende zijn periode als kamerlid actief heeft ingezet om dergelijke activiteiten wettelijk te verbieden of sterk aan banden te legen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ben je tegen uber en Airbnb?quote:
Geen doordachte uitspraak. Juist een uitvinding die de mensheid enorm vooruit geholpen heeft (pun intended). Dat die nu inderdaad op een duurzame energiebron over dient te stappen verandert dat niet.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:42 schreef robin007bond het volgende:
Ze zijn er opzich altijd wel eerlijk over dat het hun geen flikker boeit.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
De PVV doet gewoon niet mee aan het AO-duurzaamheid. Typisch wel.
Toevallig wordt er net gewerkt aan de vernieuwing van ons treinstation.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
In jullie regio is er natuurlijk niet eens ov. Tram, metro, wat?
En wie zegt dat er geen goede vervanger voor in de plaats was gekomen?quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Geen doordachte uitspraak. Juist een uitvinding die de mensheid enorm vooruit geholpen heeft (pun intended). Dat die nu inderdaad op een duurzame energiebron over dient te stappen verandert dat niet.
Dit is wel het moment om de lobby op te starten voor de legalisatie e.d. Dan is iemand met ingangen in Den Haag wel een logische keuze.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, zegt nog niet heel veel over causaliteit natuurlijk. Uber gaat natuurlijk geen politicus werven die zich gedurende zijn periode als kamerlid actief heeft ingezet om dergelijke activiteiten wettelijk te verbieden of sterk aan banden te legen.
Er komen nu ook digitale borden?quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toevallig wordt er net gewerkt aan de vernieuwing van ons treinstation.
Wij met z'n allen. Want de auto is zo goed gebleken dat die niet van de troon is gestoten. Wat is dit voor onzin?quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En wie zegt dat er geen goede vervanger voor in de plaats was gekomen?
Hoeveel stations heeft Harderwijk?quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toevallig wordt er net gewerkt aan de vernieuwing van ons treinstation.
De consument.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wel mooie groene omgeving.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ons prachtige gepimpte station, inclusief een nieuwe tunnel onder het spoor.
[ afbeelding ]
Mag wat kosten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ afbeelding ]
Het was zelf een goede vervanger voor brommer, trekschuit, paard en fiets op dat moment. Maar wat zou je als logisch alternatief zien?quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het was ook wel een vercrackte oude bende daar.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[ afbeelding ]
Het OV.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het was zelf een goede vervanger voor brommer, trekschuit, paard en fiets op dat moment. Maar wat zou je als logisch alternatief zien?
Oh ik wel, aliensquote:Op donderdag 28 januari 2016 12:08 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.huffingtonpost(...)ef9ee4b04936c0e8a091?
Zelf heb ik er nooit van gehouden.
Zeker, ben heel benieuwd.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan zul je wel blij zijn dat het terugkomt.
30 miljoen euro.quote:
Even bookmarken dit, als motivatie om politicus te worden en die regio dan eens even goed te korten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
30 miljoen euro.
En dan wordt er nog eens een half miljard besteed aan het pimpen van onze kustlijn.
Jesse en Wilders zijn bijna de grootste. Ze zullen een coalitie vormen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:00 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jesse Klaver heeft maar zeven zetels in een normale peiling en niet die van Maurice de Hoax.
Dat is nog zwak uitgedrukt.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het was ook wel een vercrackte oude bende daar.
Allemaal provinciale gelden, Zuid-Hollandse Sjonnie.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Even bookmarken dit, als motivatie om politicus te worden en die regio dan eens even goed te korten.
Hallo, maak kennis met Robin. Fan van Pinochet, Lenin en Kim Jong-Un.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wij met z'n allen. Want de auto is zo goed gebleken dat die niet van de troon is gestoten. Wat is dit voor onzin?
Het energiegeld? Dan vind ik het opeens niet erg, want dat stond in het D66-programma. Waar 99.999 zo fan van was.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allemaal provinciale gelden, Zuid-Hollandse Sjonnie.
Nou ja, fan, Pinochet vond hij alleen "niet zo erg want deed vooral veel goed". Niet zo ongenuanceerd he.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:22 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Hallo, maak kennis met Robin. Fan van Pinochet, Lenin en Kim Jong-Un.
Akkoord.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nou ja, fan, Pinochet vond hij alleen "niet zo erg want deed vooral veel goed". Niet zo ongenuanceerd he.
Bepaalde onderdelen worden gefinancierd met de Nuon-gelden. Maar de planvorming is in 1995 gestart, en toen lapte Gelderland ook al mee.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het energiegeld? Dan vind ik het opeens niet erg, want dat stond in het D66-programma. Waar 99.999 zo fan van was.
Best veel geld joh, bij die provincie van jullie.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bepaalde onderdelen worden gefinancierd met de Nuon-gelden. Maar de planvorming is in 1995 gestart, en toen lapte Gelderland ook al mee.
Revolverend zou het dan moeten zijn. Waar gaat Harderwijk de provincie een half miljard van betalen?quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het energiegeld? Dan vind ik het opeens niet erg, want dat stond in het D66-programma. Waar 99.999 zo fan van was.
quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:22 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Hallo, maak kennis met Robin. Fan van Pinochet, Lenin en Kim Jong-Un.
Een bepaald deel van Rotterdam.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:27 schreef Kaas- het volgende:
Ondertussen zijn Rotterdammers zo ongeveer de armste Nederlanders, maar dat doet er even niet toe.
Ik las laatst in deze SC iemand de Veluwe omschrijven als 'sprookjesachtig'.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Best veel geld joh, bij die provincie van jullie.
Bij de inwoners dan weer niet, pauperbende.
Alleen die laatste was lollig bedoeld.quote:
Heksen en trollen ja.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik las laatst in deze SC iemand de Veluwe omschrijven als 'sprookjesachtig'.
Ik ben geen fan van Lenin hoor. Was zelfs een beetje verbaasd toen Euri relatief goed over hem sprak.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:27 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Alleen die laatste was lollig bedoeld.
Tegenwoordig is Raptorix nog altijd die mening toegedaan. Blijft vermakelijk die lolbetarische dwazenquote:Op donderdag 28 januari 2016 12:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nou ja, fan, Pinochet vond hij alleen "niet zo erg want deed vooral veel goed". Niet zo ongenuanceerd he.
Wat?quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Revolverend zou het dan moeten zijn. Waar gaat Harderwijk de provincie een half miljard van betalen?
Daar zijn het in NWS wel mee eens.quote:
Ho ho, weet je wel wie hij is?!?quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tegenwoordig is Raptorix nog altijd die mening toegedaan. Blijft vermakelijk die lolbetarische dwazen
Topgozer die Lenin.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Lenin hoor. Was zelfs een beetje verbaasd toen Euri relatief goed over hem sprak.
We kunnen wellicht de Harderwijkse bevolking verhandelen als slaven.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Revolverend zou het dan moeten zijn. Waar gaat Harderwijk de provincie een half miljard van betalen?
Roemer heet ook wel de Lenin van Brabant.quote:
Roemer is dan weer geen leider van de revolutie.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:32 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Roemer heet ook wel de Lenin van Brabant.
Wat heb ik je nou verteld over zijn Nieuwe Economische Politiek?quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:34 schreef robin007bond het volgende:
Zijn intenties zullen wel goed zijn geweest. Zijn biograaf zei zelfs dat hij oprecht geloofde dat zijn beleid zou leiden naar communisme — een staatloze, geldloze en klasseloze maatschappij.
En toen kwam opeens Stalin die lekker miljoenen over de kling heeft gejaagd.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:34 schreef robin007bond het volgende:
Zijn intenties zullen wel goed zijn geweest. Zijn biograaf zei zelfs dat hij oprecht geloofde dat zijn beleid zou leiden naar communisme — een staatloze, geldloze en klasseloze maatschappij.
Hehe.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een omhooggevallen mavodropout. Daarmee het grote voorbeeld van php.
Aha, en wie heeft hier GHB gebruikt?quote:De Kamer maakt zich zorgen over het gebruik van de partydrug GHB in delen van Nederland. Volgens het CDA zijn er 'brandhaarden' in Brabant, Twente en Friesland.
De nieuwe update al gedaan?quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ken dat woord niet en kan het ook niet googelen omdat Safari dan meteen crasht.
Een paar jaar terug een keertje.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:40 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Aha, en wie heeft hier GHB gebruikt?
Dacht ik al.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een paar jaar terug een keertje.
iOS 9.2.1quote:
Oh, dan is het echt Safari. Dacht dat het misschien lag aan het feit dat mijn versie out-dated was.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
iOS 9.2.1
De software is up to date
Staat er nu bij mij. Maar alles crasht als ik op de url-balk klik.
Klopt. Dat heeft hij gedaan. Maar nog steeds meedogenloos naar politieke opponenten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat heb ik je nou verteld over zijn Nieuwe Economische Politiek?
Als alcohol geldt als een drug, enkel.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:45 schreef Kaas- het volgende:
Koos gebruikt meer drugs dan D66-homo's.
http://www.iculture.nl/sa(...)uggesties-oplossing/quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
iOS 9.2.1
De software is up to date
Staat er nu bij mij. Maar alles crasht als ik op de url-balk klik.
Het idee is dat men niet meer zomaar subsidies geeft maar een soort lening waaruit dan er weer opbrengsten moeten komen waar dan weer nieuwe projecten uit gefinancierd kunnen worden.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ken dat woord niet en kan het ook niet googelen omdat Safari dan meteen crasht.
Nu onderschat je Rusland en Zimbabwe.quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:09 schreef Gutmensch het volgende:
Only in Belgium: parlementslid zat vast op verdenking van moord maar komt vrij door vormfout
http://nieuws.vtm.be/binn(...)jk-vrij-door-blunder
Ja ok, daar zal dat inderdaad wel vaker gebeuren.quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nu onderschat je Rusland en Zimbabwe.
ja, behalve bij mensen die satésaus over hun frites doen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:15 schreef Heilwasser het volgende:
Is moord überhaupt verboden in Belgique?
Pindasaus over hun patat?quote:Op donderdag 28 januari 2016 13:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
ja, behalve bij mensen die satésaus over hun frites doen.
In vijf jaar betonrot door grondwater.quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:12 schreef Heilwasser het volgende:
Mijn A4-tunnel is goddelijk. En nergens meer files op mijn traject.
Nu nog horen dat de omwonenden veel last hebben en het doel is bereikt.
Normen zijn aan te passen. De rest heeft een authentieke uitstraling.quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:10 schreef Reya het volgende:
Enkel vijf tunnels in Brussel zijn in "slechte staat". Minder dan ik dacht.
Vaderlandse ingenieurs zullen dit voorkomen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:13 schreef Reya het volgende:
[..]
In vijf jaar betonrot door grondwater.
Anders gewoon die duizenden Syrische ingenieurs inzetten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:15 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Vaderlandse ingenieurs zullen dit voorkomen.
Die lui weten niets van tunnels. Tenzij ze mogelijk banden met Hamas hebben, hetgeen ik betwijfel.quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Anders gewoon die duizenden Syrische ingenieurs inzetten.
Hezbollah werkt nooit ondergronds?quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:19 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Die lui weten niets van tunnels. Tenzij ze mogelijk banden met Hamas hebben, hetgeen ik betwijfel.
Kamerleden zijn bijna altijd op het binnenhofquote:Op donderdag 28 januari 2016 14:17 schreef Merode32 het volgende:
Waarschijnlijk volgt er nu een hoofdelijke stemming, waar komen al die kamerleden opeens vandaan? Ze hoeven niet aanwezig te zijn voor dit debat en ik neem aan dat ze ook niet allemaal 4dagen per week op het binnenhof aanwezig moeten zijn.
Ook wel ja, Libanese ingenieurs zijn welkom.quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hezbollah werkt nooit ondergronds?
Kamerleden zijn allemaal aanwezig op di-wo-do. De andere dagen over het algemeen niet.quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:17 schreef Merode32 het volgende:
Waarschijnlijk volgt er nu een hoofdelijke stemming, waar komen al die kamerleden opeens vandaan? Ze hoeven niet aanwezig te zijn voor dit debat en ik neem aan dat ze ook niet allemaal 4dagen per week op het binnenhof aanwezig moeten zijn.
Dat eerste alinea klopt niet. Op maandag en vrijdag zijn ze er bijna nooit (en het weekend natuurlijk ook niet). Niet dat ze dan niets doen, maar op maandag en vrijdag zijn ze vaak in het land op werkbezoek en/of werken ze thuis.quote:Op donderdag 28 januari 2016 14:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kamerleden zijn bijna altijd op het binnenhofZe doen dan allerlei partijwerkzaamheden en overleg en komen alleen naar de kamer als het nodig is.
Je hebt ook die presentielijst, daar moet het quorum (de helft + 1) op ingeschreven staan. Dus ook bij debatten in een zo goed als lege kamer zijn er altijd minstens 76 kamerleden in het gebouw.
De andere dagen lekker chillen in Millers en Cloos.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kamerleden zijn allemaal aanwezig op di-wo-do. De andere dagen over het algemeen niet.
Ah, ik dacht dat ze vier dagen op het binnenhof waren. Excusez-moi.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat eerste klopt niet. Op maandag en vrijdag zijn ze er bijna nooit (en het weekend natuurlijk ook niet). Niet dat ze dan niets doen, maar op maandag en vrijdag zijn ze vaak in het land op werkbezoek en/of werken ze thuis.
Dan zitten ze in hun ivoren toren, kunnen we ook wel zeggen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:14 schreef Ryon het volgende:
Dat is ook de reden waarom er veel politieke activiteiten op de maandag georganiseerd worden terwijl de rest van Nederland dan nog wel aan het werk is. Het enige moment dat je een minister of een Kamerlid kan strikken om een babbeltje te komen houden. Op vrijdag zitten ze veelal weer serieus te doen in partijoverleggen, ministerraden en ander dingen vrij ver van het volk afstaan.
Daar kwam ik ooit heel pijnlijk achter toen ik een politiek evenement organiseerde voor een studievereniging en ze allemaal op het laatste moment afzegden.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:14 schreef Ryon het volgende:
Dat is ook de reden waarom er veel politieke activiteiten op de maandag georganiseerd worden terwijl de rest van Nederland dan nog wel aan het werk is. Het enige moment dat je een minister of een Kamerlid kan strikken om een babbeltje te komen houden. Op vrijdag zitten ze veelal weer serieus te doen in partijoverleggen, ministerraden en ander dingen die vrij ver van het volk afstaan.
Goed kut is dat ja. Weet je ook meteen weer hoe belangrijk Den Haag dat soort dingen vindt.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Daar kwam ik ooit heel pijnlijk achter toen ik een politiek evenement organiseerde voor een studievereniging en ze allemaal op het laatste moment afzegden.
Alle politieke sprekers komen altijd op maandag, nu je het zegt.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Daar kwam ik ooit heel pijnlijk achter toen ik een politiek evenement organiseerde voor een studievereniging en ze allemaal op het laatste moment afzegden.
Hehe, klopt. En later merkte ik natuurlijk pas echt hoe vol lof ze over al die uitnodigingen spreken.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Goed kut is dat ja. Weet je ook meteen weer hoe belangrijk Den Haag dat soort dingen vindt.
En dan gek vinden dat iedereen ze haat.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hehe, klopt. En later merkte ik natuurlijk pas echt hoe vol lof ze over al die uitnodigingen spreken.
De joden?quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:25 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
En dan gek vinden dat iedereen ze haat.
Ook die groep, maar ik sprak over Kamerleden.quote:
Kunnen zij daar wat aan doen?quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:42 schreef robin007bond het volgende:
Sommige users zijn echt oprecht autistisch.
Wat ik raar vind: mensen roepen iets, ik weerleg dat, en dan wordt er niet meer gereageerd maar gewoon weer iets anders geroepen. Hebben die mensen geen eergevoel.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:42 schreef robin007bond het volgende:
Ja, vreemd... Misschien omdat het ze te heet onder de voeten wordt.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat ik raar vind: mensen roepen iets, ik weerleg dat, en dan wordt er niet meer gereageerd maar gewoon weer iets anders geroepen. Hebben die mensen geen eergevoel.
Zichzelf een trap onder de kont verkopen?quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:45 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Kunnen zij daar wat aan doen?
Nergens voor nodig, deze zelfhaat. Niks mis met autisme.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:42 schreef robin007bond het volgende:
quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zichzelf een trap onder de kont verkopen?
Hipster kapper waar een vriend van mij tot vervelens toe tof over zat te doen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:23 schreef Disana het volgende:
Rotterdammers, is dit jullie kapper?
http://www.huffingtonpost(...)ml?utm_hp_ref=world&
Je bent zelf een kamerlid.quote:
Kennelijk behoort de kapper voor sommigen tot een way of lifequote:Op donderdag 28 januari 2016 16:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hipster kapper waar een vriend van mij tot vervelens toe tof over zat te doen.
De gemiddelde conservatief aan het woord?quote:
Het is zogenaamd no-nonsense. Stiekem is het gigantisch veel nonsense.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Kennelijk behoort de kapper voor sommigen tot een way of life
De gemiddelde FOK!ker terwijl hij naar zijn dagbesteding wordt gebracht.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:52 schreef Euribob het volgende:
[..]
De gemiddelde conservatief aan het woord?
Ach ja, zo heeft ieder zijn invulling van 'authentiek'.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het is zogenaamd no-nonsense. Stiekem is het gigantisch veel nonsense.
Typische hipster-houding wel.
Ja nog een klein afscheidje zo.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
9-tot-5 mentaliteit hoor ik alweer
Cool.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja nog een klein afscheidje zo.
Kees kan tenminste normaal lopen. Toch iets om jaloers op te zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:52 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
De gemiddelde FOK!ker terwijl hij naar zijn dagbesteding wordt gebracht.
Vijftig jaar vantevoren beginnen, net zoals bij de A4.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:56 schreef Kowloon het volgende:
Las net in mijn krant een artikeltje dat veel van die heibel in gemeenten ten aanzien van asielzoekers voorkomen kan worden door in een vroeg stadium al te communiceren en draagvlak te zoeken. Eigenlijk precies hetzelfde als met de aanleg van infrastructuur.
Taalgebruik dat niet met mantra's doorspekt is doet al een hoop goed bij mij.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik kan wel een van die paar noemen denk ik.
Ik voorzie dat in vijftig jaar Somalië nog steeds een libertarische heilstaat is, dus voorbereiding loont.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:00 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Vijftig jaar vantevoren beginnen, net zoals bij de A4.
[ afbeelding ]
Ook al zijn het economische mantra's?quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Taalgebruik dat niet met mantra's doorspekt is doet al een hoop goed bij mij.
Termen als grootkapitaal, sterke schouders en zwakkeren. Bah. Maar ook het gebrabbel van Wilders. Vrije handel is goed is dan weer gewoon waarheid.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ook al zijn het economische mantra's?
Haha. Hoe pak je het dan aan om weer rust in de tent te krijgen?quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:13 schreef Friek_ het volgende:
Vandaag weer enkele rampzalige lessen gehad met propjes door het lokaal en alles erop en eraan. We krijgen er gelukkig een salaris voor.
Teruggooien met bordstiften.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Haha. Hoe pak je het dan aan om weer rust in de tent te krijgen?
Niet kwaad worden hoor, dan hebben ze je waar ze je hebben willen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:13 schreef Friek_ het volgende:
Vandaag weer enkele rampzalige lessen gehad met propjes door het lokaal en alles erop en eraan. We krijgen er gelukkig een salaris voor.
Er gooide vandaag iemand een papieren vliegtuigje uit het raam. Die scholier gaf ik een min en vulde dat in op m'n velletje met de reden erbij (dan moeten ze 's avonds 50 minuten nablijven), maar ik wilde de stille en hardwerkende klas niet afleiden door die student direct klassikaal op de hoogte te stellen van z'n straf. Dus ging ik heel sneaky een rondje door de klas lopen en liet ik aan het einde van m'n rondje dat velletje aan die scholier zien, die vervolgens een facepalm maakte. Niemand had het door.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:13 schreef Friek_ het volgende:
Goede vraag, dat moet ik stapje voor stapje gaan doen. Het is lastig hoor, want niet steevast elke les verloopt zo. Moet gewoon nog veel harder worden die leerlingen - ik ben veel te zachtaardig en behulpzaam van karakter. Karaktereigenschappen die, paradoxaal genoeg, niet altijd even handig zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Haha. Hoe pak je het dan aan om weer rust in de tent te krijgen?
Die is wel herkenbaar.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:20 schreef Kaas- het volgende:
De scholier die ik er recent uitstuurde en kort geschorst werd kwam ik vandaag tegen op de gang en die vraagt dan heel opzichtig en waarschijnlijk sarcastisch "heeeey meneer Kaas, alles goed? Oooooh gelukkig meneer, ik hoop u snel weer te zien!". Ik herinner nog van die leeftijd dat je dan wijs denkt te zijn en realiseer me nu dat het fucking grappig voor de docent was toen ik vroeger zelf ook zo was. Lekker boeiend. Met mij gaat alles goed en tot snel.
Draag je wel een steekwerend vest?quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:20 schreef Kaas- het volgende:
De scholier die ik er recent uitstuurde en kort geschorst werd kwam ik vandaag tegen op de gang en die vraagt dan heel opzichtig en waarschijnlijk sarcastisch "heeeey meneer Kaas, alles goed? Oooooh gelukkig meneer, ik hoop u snel weer te zien!". Ik herinner nog van die leeftijd dat je dan wijs denkt te zijn en realiseer me nu dat het fucking grappig voor de docent was toen ik vroeger zelf ook zo was. Lekker boeiend namelijk. Met mij gaat alles goed en tot snel, dan is het nieuwe ronden nieuwe kansen voor je.
Ze ruiken kansen lijkt het. Als ik er aan terug denk dan had je soms dagen waarop iedereen eigenlijk zonder aanleiding onrustig/melig was, maar ook dagen dat iedereen rustig was en meer gemiddelde dagen waarop slecht een paar mede-leerlingen onrustig waren. Volgens mij moet je dat beeld als docent wel herkennen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Goede vraag, dat moet ik stapje voor stapje gaan doen. Het is lastig hoor, want niet steevast elke les verloopt zo. Moet gewoon nog veel harder worden die leerlingen - ik ben veel te zachtaardig en behulpzaam van karakter. Karaktereigenschappen die, paradoxaal genoeg, niet altijd even handig zijn.
Ik draag gewoon mijn pak tegen alles.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:23 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Draag je wel een steekwerend vest?
D66-speldje erbij, hoppa.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik draag gewoon mijn pak tegen alles.
Ah, ik ruik een minimumprobleem.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:29 schreef Kaas- het volgende:
De mate waarin je klas moeilijk gaat doen hangt ongeveer gelijkmatig af van welke klas het is, het tijdstip op de dag en van de les die ze net gehad hebben.
Jammer genoeg wel weinig.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:13 schreef Friek_ het volgende:
Noemen jouw leerlingen je 'meneer Kaas'?quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:20 schreef Kaas- het volgende:
De scholier die ik er recent uitstuurde en kort geschorst werd kwam ik vandaag tegen op de gang en die vraagt dan heel opzichtig en waarschijnlijk sarcastisch "heeeey meneer Kaas, alles goed? Oooooh gelukkig meneer, ik hoop u snel weer te zien!". Ik herinner nog van die leeftijd dat je dan wijs denkt te zijn en realiseer me nu dat het fucking grappig voor de docent was toen ik vroeger zelf ook zo was. Lekker boeiend namelijk. Met mij gaat alles goed en tot snel, dan is het nieuwe ronden nieuwe kansen voor je.
Zo leert de jeugd het nooit natuurlijk. Je had gewoon die leerling uit het raam moeten gooien.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Er gooide vandaag iemand een papieren vliegtuigje uit het raam. Die scholier gaf ik een min en vulde dat in op m'n velletje met de reden erbij (dan moeten ze 's avonds 50 minuten nablijven), maar ik wilde de stille en hardwerkende klas niet afleiden door die student direct klassikaal op de hoogte te stellen van z'n straf. Dus ging ik heel sneaky een rondje door de klas lopen en liet ik aan het einde van m'n rondje dat velletje aan die scholier zien, die vervolgens een facepalm maakte. Niemand had het door.
#liefdagboek #teacher4life
Ja, zeker. Het ligt ook zeker aan mij hoor - als beginnend docent ben je gewoon nog te onervaren om adequaat te reageren op uitdagingen en het grenzen opzoeken. Wat wel enorm helpt, zijn gesprekken met overige docenten. Die herkennen het beeld en proberen je echt te helpen op een collegiale manier, werkt haast therapeutisch. Het uur daarna heb ik namelijk weer met volle energie mavo-2 lesgegeven en dat ging weer erg vlot.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ze ruiken kansen lijkt het. Als ik er aan terug denk dan had je soms dagen waarop iedereen eigenlijk zonder aanleiding onrustig/melig was, maar ook dagen dat iedereen rustig was en meer gemiddelde dagen waarop slecht een paar mede-leerlingen onrustig waren. Volgens mij moet je dat beeld als docent wel herkennen.
Ik heb vaak juist het tegenovergestelde. Jongemannen die wat minder moeten dragen van mij.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb vandaag maar weer eens vijf minuten van mijn welverdiende pauze besteed aan een gesprek met een meisje waarvan ik vind dat ze iets meer kleren aan moet trekken.
quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Particulier ergo kenkerduur ergo enkel witte mensen.
Hoe houden jullie het vol?quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb vandaag maar weer eens vijf minuten van mijn welverdiende pauze besteed aan een gesprek met een meisje waarvan ik vind dat ze iets meer kleren aan moet trekken.
Er zijn maar weinig dingen die zo veel voldoening geven, als het voor elkaar te krijgen dat een ongeïnteresseerde puber wat bereikt. Op welk vlak dan ook.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Hoe houden jullie het vol?Die oneindige stroom ongeïnteresseerde pubers. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het vak van docent mooi vindt maar word je daar niet echt gek van?
Nice.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
Pubers zijn wel erg vermakelijk inderdaad. Lijkt me mooi om de ontwikkeling over de jaren heen te kunnen volgen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig dingen die zo veel voldoening geven, dan het voor elkaar te krijgen dat een ongeïnteresseerde puber wat bereikt. Op welk vlak dan ook.
Nou, nee. Maar als haar moeder het niet doet.quote:
haha, mooi is dat.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:00 schreef Friek_ het volgende:
Wat stiekem wel heel mooi is, is dat na elke rampzalige les leerlingen na me toe komen om te steunen. "Ja meneer, u verdient dit niet, want u bent een toffe kerel met interessante lessen!" En om allerlei tips te geven hoe het beter kan.
Toch even een traantje wegpinken.
Je hebt aanbevolen meer huid te bedekken?quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, nee. Maar als haar moeder het niet doet.
Klopt, verstandig en tijdig communiceren is de helft van het werk. Maar ook dan blijft het een erg gevoelig onderwerp natuurlijk. Echt goed kan je dit als overheid nooit doen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:56 schreef Kowloon het volgende:
Las net in mijn krant een artikeltje dat veel van die heibel in gemeenten ten aanzien van asielzoekers voorkomen kan worden door in een vroeg stadium al te communiceren en draagvlak te zoeken. Eigenlijk precies hetzelfde als met de aanleg van infrastructuur.
Ja. Ik vond dit zelfs voor in de disco al vrij dubieus. Ik snap oprecht niet dat je als moeder je dochter zo de deur uit laat gaan.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:03 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Je hebt aanbevolen meer huid te bedekken?
Ik hoop het niet.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:05 schreef Kaas- het volgende:
Zouden dergelijke trends nog lang doorzetten? Dat mbo-meisjes over twintig jaar met blote borsten in het klaslokaal zitten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |