SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes:
Startlijst
Officiële Dakar website
dakartrucks.nl
Rallymaniacs
Tussentijdse resultaten
Website met updates door Hans Stacey zelf
Site met veel foto's
Twitteraccounts met veel nieuws:
Mark Bremer
DakarGids
Lars ten Harkel
Natascha Kayser
Alex Miedema
RallyRaidNieuws
RTL GP
Marcel Vermeij
Facebookpages die je wilt liken:
Dakar de Rooy
Dakartrucks
Hamer Dakar
Hans Stacey
Trucksport
VeKa Racing
Gave filmpjes 2015:
Mag worden aangevuld uiteraard
[ Bericht 11% gewijzigd door Anne op 26-01-2016 13:19:46 ]
Ook een beetje dat peter versluis in de boten zit, de rooy in de trucks, stacey in de oliequote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Marcel Schoo en de familie Huzink hebben een oud ijzer handel, daar mee in de war? (Vandaar dat de beide trucks die Schoo heeft laten bouwen naar Riwald zijn gegaan, die kennen elkaar ook buiten Dakar om goed)
Bekx zit in de machinehandel (landbouwmachines e.d.), De Rooy zit in de transport, van Genugten ook. Versteijnen zit weer in de truckhandel.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
De Rooy zit in transport, niet zozeer in de truckverkoop. Net als Van Genugten en Versteijnen, dacht ik?
En Bekx zit ook in olie, toch?
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Bekx zit in de machinehandel (landbouwmachines e.d.), De Rooy zit in de transport, van Genugten ook. Versteijnen zit weer in de truckhandel.
Ik dacht dat Bekx in het verleden varkensbedrijven heeft gehad en in de ontroerend goed zit.quote:
Daar had je het bijna 10 jaar terug ook al over:quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:33 schreef Alexxxxx het volgende:
Hij was toch ook eigenaar van Zegwaard autotransport? Toen de Rooy nog personenwagens transporteerde waren dat elkaars concurrenten.
Volgens mij klopt dat niet. Zegwaard autotransport was, voordat het failliet ging, toch eigendom van de familie Zegwaard uit Zuid-Holland?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey, in zijn eigen (Zegwaard) kleuren!What about Jumbo?
Ik meen dat die de autotransportafdeling hadden verkocht en zelf nog in het milieu-deel zaten?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Daar had je het bijna 10 jaar terug ook al over:
[..]
Volgens mij klopt dat niet. Zegwaard autotransport was, voordat het failliet ging, toch eigendom van de familie Zegwaard uit Zuid-Holland?
Ontroerend is Bekx wel in ieder gevalquote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht dat Bekx in het verleden varkensbedrijven heeft gehad en in de ontroerend goed zit.
Daarnaast had hij tot een paar jaar terug een groot landbouwbedrijf in Kroatie of Roemenie.
Dat hij nu in Veghel zelf in de machinehandel heeft wist ik niet. Dat is dan volgens mij toch nog maar sinds een paar jaar.
Cool, dat wist ik niet. 'n Boer dusquote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht dat Bekx in het verleden varkensbedrijven heeft gehad en in de ontroerend goed zit.
Daarnaast had hij tot een paar jaar terug een groot landbouwbedrijf in Kroatie of Roemenie.
Dat hij nu in Veghel zelf in de machinehandel heeft wist ik niet. Dat is dan volgens mij toch nog maar sinds een paar jaar.
Wat ik weet is dat toen hij dat bedrijf in oost Europa had onderdelen bij een ander bedrijf in Veghel kocht, dus daarom was ik verbaast dat hij nu zelf in die handel zit.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:43 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ontroerend is Bekx wel in ieder geval
Maar wat hij vroeger gedaan heeft weet ik eigenlijk niet.
8 keer toch?quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die Nederlander die al 7 keer niet gefinished is, wat doet die?
https://www.facebook.com/TopEventsRallyquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat staat niet op zijn wagen ?
valt meequote:Op woensdag 27 januari 2016 21:06 schreef DieselTank het volgende:
En hoeveel auto's staan er al op een rally auto 2dehands website?
twitter:riwalddakar twitterde op vrijdag 05-02-2016 om 18:00:18#dakar2017 HOT NEWS: samenwerking tussen @riwalddakar en @MammoetRally is een feit! Ieder onder eigen naam: 2 front trucks & torpedo truck. reageer retweet
Woah, ik las Riwal, ik pleurde bijna van de bankquote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Zo, mn eerste voorspellingen zijn alvast bewaarheid
twitter:riwalddakar twitterde op vrijdag 05-02-2016 om 18:00:18#dakar2017 HOT NEWS: samenwerking tussen @riwalddakar en @MammoetRally is een feit! Ieder onder eigen naam: 2 front trucks & torpedo truck. reageer retweet
behequote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Woah, ik las Riwal, ik pleurde bijna van de bank
Zoek je trouwens zelf nog even die post van je terug waarin je ontkent dat mammoet een neus bouwt?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Woah, ik las Riwal, ik pleurde bijna van de bank
Ikke niet, kijk wel uitquote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zoek je trouwens zelf nog even die post van je terug waarin je ontkent dat mammoet een neus bouwt?
Ik heb even gekeken maar ik kan weinig vinden over de brabo dakar night... Het is gewoon een avond met een presentatie en dan naborrelen?quote:Op woensdag 24 februari 2016 00:12 schreef Alexxxxx het volgende:
4 maart is er een brabantse Dakar night. Ziet er naar uit dat ik er bij ben, ben die dag ( toevallig) toch in de regio
Correctie: vandaag.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Morgen is ophaaldag begreep ik.
Oja mijn facebook staat vandaag vol met ophalende teams.quote:
Koffie staat klaar hier he.quote:Op woensdag 24 februari 2016 00:12 schreef Alexxxxx het volgende:
4 maart is er een brabantse Dakar night. Ziet er naar uit dat ik er bij ben, ben die dag ( toevallig) toch in de regio
Hebben ze dan 1 renault racetruck rijden?quote:Op donderdag 7 april 2016 17:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Mammoet is vanochtend vertrokken naar Marokko.
ja, er is op dit moment 1 complete truck. De afgebrandde is afgevoerd (de deal dat Huzink die zou kopen was al rondquote:Op donderdag 7 april 2016 19:08 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Hebben ze dan 1 renault racetruck rijden?
Niet genoeg geld om de truck in nederland te bouwen? haha.quote:Op donderdag 7 april 2016 20:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ja, er is op dit moment 1 complete truck. De afgebrandde is afgevoerd (de deal dat Huzink die zou kopen was al rond) er zijn op dit moment een torpedo en een frontstuur in opbouw in Tsjechië als ik het goed begrepen heb.
MKR (Mario Kress) is simpelweg een van de beste mensen op dat gebied, die heeft bij het truckracen met Renault alles gewonnen wat er te winnen valt voor hij overstapte op Dakar. Van den Brink bezuinigt niet op Dakar.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:23 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Niet genoeg geld om de truck in nederland te bouwen? haha.
De trucks van de rooy en die scania torpedo zijn toch wel in Nederland gebouwd net als eigenlijk bijna alle trucks met nederlandse rijders/teams ? Wel jammer want volgens mij is het voor vele monteurs een leuk klusje om zon truck in elkaar te timmeren
let's hope not. Laatste Dakar ging dikke prima zo.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:59 schreef Wolve000 het volgende:
Kamaz is druk bezig met het testen van hun versie van de neus.
http://www.rtlgp.nl/item/(...)t_nieuwe_dakar_truck
Ik ga er van uit dat ze 'm dit keer wel goedgekeurd krijgen voor de Dakar, dus dan zullen ze wel weer een stuk competetiever zijn.
sowieso zit er een nogal niet-russische motor onder die neus, dus dat was het toch al niet.quote:Op donderdag 28 april 2016 16:33 schreef MrBanaan1 het volgende:
Kamaz met die neus is geen eckte Kamaz
En met een Nederlands verenpakket (Reiger) , Duitse koppeling (Sachs) , Britse olie (Castrol) , Franse banden (Michelin) ........quote:Op donderdag 28 april 2016 16:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sowieso zit er een nogal niet-russische motor onder die neus, dus dat was het toch al niet.
details detailsquote:Op donderdag 28 april 2016 18:15 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
En met een Nederlands verenpakket (Reiger) , Duitse koppeling (Sachs) , Britse olie (Castrol) , Franse banden (Michelin) ........
Ik heb eigenlijk geen idee waarom Kamaz het zo heeft laten liggen.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
details details![]()
Maar dat gezanik van vorig jaar ging toch juist om die motor?
Ik kom regelmatig langs de werkplaats, had geen idee dat daar zoveel man-uren inzitten.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:23 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Niet genoeg geld om de truck in nederland te bouwen? haha.
De trucks van de rooy en die scania torpedo zijn toch wel in Nederland gebouwd net als eigenlijk bijna alle trucks met nederlandse rijders/teams ? Wel jammer want volgens mij is het voor vele monteurs een leuk klusje om zon truck in elkaar te timmeren
De lange arm van Rutte.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:38 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee waarom Kamaz het zo heeft laten liggen.
Motorprobs ?
geen idee. Ik doelde meer op de toelating van die neus van hen. Ik dacht onthouden te hebben dat die niet toegelaten werd omdat die motor er niet in hoorde ofzo..quote:Op donderdag 28 april 2016 18:38 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee waarom Kamaz het zo heeft laten liggen.
Motorprobs ?
nee omdat Kamaz toen geen model met Zetros neus in het gamma had. De Liebherr motor mocht gewoon.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
details details![]()
Maar dat gezanik van vorig jaar ging toch juist om die motor?
ik heb nergens gepost dat ik wist welk type Liebherr er in ligt. Ik dacht me te herinneren dat het een homologatie-issue was, en ik dacht van de motor, maar het was dus carrosserie.quote:Op donderdag 28 april 2016 21:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee omdat Kamaz toen geen model met Zetros neus in het gamma had. De Liebherr motor mocht gewoon.
Vind het knap dat jij weet wat voor motor er in het neusje zit trouwens, ben benieuwd?
Kewl, die ga ik morgenavond ofzo es effe kijken (mits fatsoenlijke WiFi in het hotel).quote:Op zondag 8 mei 2016 18:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor wie de Lybia Rally op TV heeft gemist vanmiddag: http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)94-869c-5aa0f06f8132
Hoho, dat is wel erg makkelijk gedacht! Je moet namelijk eerst een stuk omrijden voor je bij een brug over de rivier komt. Daardoor is de dichtstbijzijnde plaats in Argentinië (Luis Piedrabuena) toch zeker 39 kilometer rijden!quote:
Eigenlijk schandalig dat er geen rustdag is gepland halverwegequote:Op woensdag 11 mei 2016 21:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
39! Zo dan. Dan is de rally al halverwege als ze uit Paraguay zijn dus
Ze gaan vast wel even ergens een ijsje eten bij een leuk kasteeltje of zoquote:Op woensdag 11 mei 2016 21:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Eigenlijk schandalig dat er geen rustdag is gepland halverwege
Lijkt me een mooi stuk voor een marathonetappe!quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Eigenlijk schandalig dat er geen rustdag is gepland halverwege
Zo spannend is het land waar je de keuring doet ook weer niet. Keuren in Almere hoeft niet onder te doen voor keuren in Buenos Aires.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:38 schreef Alexxxxx het volgende:
weinig kilometers, maar wel alle keuringen en zo dus. Er is in Paraguay meer te zien dan op een willekeurige berg langs de route
Nee, maar de keuring zelf is wel leuk om te kijken. Waar dat is boeit verder niet inderdaad.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zo spannend is het land waar je de keuring doet ook weer niet. Keuren in Almere hoeft niet onder te doen voor keuren in Buenos Aires.
quote:Het ligt al ver achter ons en velen zijn het allang vergeten, maar nu is het eindelijk officieel: Stephane Peterhansel mag zijn zege in de Dakar Rally houden.
Het International Court of Appeal heeft het beroep van het X-Raid Team afgewezen. De rechter verklaarde het beroep ontvankelijk maar ongegrond. Daardoor blijft de uitslag van de Dakar Rally 2016 ongewijzigd, met Stephane Peterhansel en Peugeot als winnaars.
Na afloop van de achtste etappe diende concurrent X-Raid een protest in nadat bleek dat Peterhansel op verboden gebied getankt had. Het is de vraag of Peterhansel halverwege die proef mocht bijtanken. Peugeot-baas Bruno Famin zei dat de mogelijkheid tot tanken in het roadbook stond, maar X-raid-baas Sven Quandt is van mening dat deze alleen voor motoren en quads bedoeld was. Omdat de regels anders geïnterpreteerd konden worden waren de Dakar-officials van mening dat Peterhansel geen straf hoefde te krijgen. Tegen die beslissing ging X-raid in beroep.
De hoorzitting heeft eenzelfde uitspraak opgeleverd, waardoor de naam van Peterhansel eindelijk opnieuw in de boeken kan gaan.
Vind er weinig aanquote:Op donderdag 12 mei 2016 08:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, maar de keuring zelf is wel leuk om te kijken. Waar dat is boeit verder niet inderdaad.
quote:Truck Mammoet Rallysport afgebrand tijdens test
Voor de tweede keer dit jaar heeft Martin van den Brink een truck onder zijn ogen zien afbranden. Tijdens een test in Slowakije vatte de nieuwe Renault Sherpa vlam en brandde voor een groot deel uit. De rijders konden ongedeerd de truck verlaten.
Martin van den Brink was woensdag in Senica de rallytruck aan het testen toen het plotseling mis ging. ,,Er is een olieleiding losgeraakt of gesprongen. De olie kwam vervolgens op de turbo. Die turbo is ongeveer 900 graden en dan is er geen houden meer aan,'' aldus Van den Brink, die zo voor de tweede keer in 2016 een rallytruck in rook op zag gaan. In januari moest de Harskamper vroegtijdig de Dakar Rally verlaten nadat de remmen van de truck te heet werden en de truck in vuur en vlam zette.
Martin van den Brink was in Slowakije om te testen voor de Oilibya Rally. In oktober wilde het team van Mammoet Rallysport in Marokko de laatste puntjes op de i zetten voor de Dakar Rally. ,,Daar rijden we zeker niet,'' aldus Van den Brink. Of en hoe de Harskamper in januari in de Dakar Rally van start gaat is op dit moment nog onduidelijk.
De truck is, in tegenstelling tot in de Dakar Rally, tijdens de test in Slowakije niet geheel uitgebrand. De brandweer was snel ter plaatse en heeft mogelijk belangrijke technische onderdelen kunnen redden.
quote:Op donderdag 15 september 2016 13:40 schreef Anne het volgende:
De truck is, in tegenstelling tot in de Dakar Rally, tijdens de test in Slowakije niet geheel uitgebrand. De brandweer was snel ter plaatse en heeft mogelijk belangrijke technische onderdelen kunnen redden.
Jaquote:Op donderdag 15 september 2016 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zie jij regelmatig Trucks afbranden in de Dakar of in andere vergelijkbare rallies?
Of betere bescherming van leidingen en/of turbo.quote:Op donderdag 15 september 2016 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als het slechts om test gaat kan je toch ook wat investeren in een goede/betere brandblusser?
Ik las het ook met verbazing, maar het staat er echt.. Als deze foto erbij had gestaan, had ik het nog wel begrepen:quote:
Standpunt van de foto maakt wel degelijk uit dusquote:Op donderdag 15 september 2016 19:05 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik las het ook met verbazing, maar het staat er echt.. Als deze foto erbij had gestaan, had ik het nog wel begrepen:
[ afbeelding ]
Of de ene foto is 5 minuten later gemaakt. Dat lijkt me waarschijnlijker.quote:Op donderdag 15 september 2016 19:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Standpunt van de foto maakt wel degelijk uit dus
Dat sowieso.quote:Op donderdag 15 september 2016 19:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Of de ene foto is 5 minuten later gemaakt. Dat lijkt me waarschijnlijker.
Volgens mij hadden ze vorig jaar 2 trucks zonder neus, waarvan er dus eentje tijdens Dakar is afgefikt. Voor dit jaar 2 trucks met neus waarvan er nu dus ook eentje afgefikt is.quote:
nee hebben 2 autos gebouwd. Sherpa voor Martin, K voor Riwald (die eigenlijk de K van Marin zou krijgen, maar die kon direct de ijzerbak in toen die in NL was...) , de Baar zou in de oude auto gaan. MKR kan veel, een beetje team heeft natuurlijk ook wel een complete auto in reserve-onderdelen liggen. Ik gok dat ze HEEL hard gaan werken. Maar het wordt idd wel lastiger Dakar te winnen. De tijd, energie en geld hadden ze de komende maanden liever in andere zaken gestokenquote:Op donderdag 15 september 2016 19:44 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi kut.
Zouden ze geen backup hebben?
Ik geloof nooit dat ze hem in zo'n korte tijd weer kunnen heropbouwen. Een nieuwe bouwen is denk ik sneller maar wel nóg kostbaarder, onderdelen zijn vast niet ongelimiteerd voorradig, special made stuff enzo.. En dan rijd je een truck waar je nauwelijks mee hebt getest, dat wordt sowieso een drama.
Hoeveel pech kun je hebben?
Dan moet De Baar thuis blijven...quote:Op donderdag 15 september 2016 19:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze vorig jaar 2 trucks zonder neus, waarvan er dus eentje tijdens Dakar is afgefikt. Voor dit jaar 2 trucks met neus waarvan er nu dus ook eentje afgefikt is.
Dus de backup lijkt me de truck van vorig jaar?
Ik niet, maar goed jij bent er vast al vaak bijgeweestquote:
Ja, ik denk dat ze ws wel gaan proberen om nog iets te bouwen mits daar budget voor is, en ja, dat wordt gruwelijk hard doorsleutelen.quote:Op donderdag 15 september 2016 20:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee hebben 2 autos gebouwd. Sherpa voor Martin, K voor Riwald (die eigenlijk de K van Marin zou krijgen, maar die kon direct de ijzerbak in toen die in NL was...) , de Baar zou in de oude auto gaan. MKR kan veel, een beetje team heeft natuurlijk ook wel een complete auto in reserve-onderdelen liggen. Ik gok dat ze HEEL hard gaan werken. Maar het wordt idd wel lastiger Dakar te winnen. De tijd, energie en geld hadden ze de komende maanden liever in andere zaken gestoken
ze hebben na de silk way rally de trucks al naar huis gereden ipv op de boot, omdat ze anders in tijdnood zouden komenquote:Op vrijdag 16 september 2016 08:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zou super zonde zijn, maar met deze omstandigheden niet gek. Als je bedenkt dat normaal gesproken de boel half november al ingescheept wordt...
Kan bijna alleen als ze later op eigen kosten de truck die kant op vliegen (als dat al kan/mag). Duur sportjaartje zo.
Sorry mijn fout, te snel gelezen. Trucks niet maar wel auto's die afbranden.quote:Op vrijdag 16 september 2016 01:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik niet, maar goed jij bent er vast al vaak bijgeweest
De oorzaken zijn in beide gevallen bekend, en hebben niets met elkaar te maken.quote:Op vrijdag 16 september 2016 21:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Trucks branden echt niet zomaar af, daar moet duidelijk structureels fout zitten
Volgens mij gaat een water gekoelde rem nog een aardig wat centjes kosten om te ontwikkelen. Ze zijn er idd wel maar niet voor de dakar rally.(zo ver ik weet) Ze hebben toch een soort van trommelrem met de blokjes van een schijfrem? dat zag ik een keertje op RTL..quote:Op vrijdag 16 september 2016 23:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De oorzaken zijn in beide gevallen bekend, en hebben niets met elkaar te maken.
Misschien is het een idee om een blussysteem in de motorruimte te bouwen en bijvoorbeeld waterkoeling is al lang beschikbaar voor truckremmen, dat ondervangt misschien de voorgaande oorzaken, maar beide oplossingen brengen gewicht met zich mee en elektronica en mechanische componenten die dan weer stuk gaan, want in de Dakar gaat alles stuk. Je bent aan het racen, en gewicht is wel een dingetje.
Je kunt niet alles voorzien en ondervangen. Kan wel, maar dan rijd je gewoon achter in het veld. Een turbo heeft olietoevoer nodig, en dat zal altijd een leidinkje zijn wat kan scheuren, net als brandstofleidingen in de motorruimte, en dat remmen kunnen oververhitten en in de fik vliegen.
Shit happens, maar de timing kon bijna niet beroerder
MKR heeft die kennis gewoon in huis hoor, die waren europees kampioen truckracen voor ze met Dakar begonnen, de watergekoelde remmen zijn daar standaard.quote:Op zaterdag 17 september 2016 20:02 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Volgens mij gaat een water gekoelde rem nog een aardig wat centjes kosten om te ontwikkelen. Ze zijn er idd wel maar niet voor de dakar rally.(zo ver ik weet) Ze hebben toch een soort van trommelrem met de blokjes van een schijfrem? dat zag ik een keertje op RTL..
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
Bron: De Rooy FB.quote:Team De Rooy met twee trucks in Marokko, met vier naar Dakar Rally
Team De Rooy staat zondag met twee Iveco’s aan de start van de OiLibya Rally in Marokko. De bestuurders daarvan zijn Arthur Ardavichus uit Kazachstan, die eerder met onder meer Kamaz en Tatra reed, en Michiel Becx, die zijn debuut maakt in een truck. Deze twee gaan echter niet met De Rooy mee naar de Dakar Rally. In Zuid-Amerika rijden, net als vorig jaar, in elk geval Gerard de Rooy, Federico Villagra en Ton van Genugten.
Gerard de Rooy zal zelf niet rijden in Marokko, maar is wel de hele week aanwezig als teammanager. “We hebben de afgelopen week getest in de buurt van M’hamid, in het oosten van Marokko. Dat is goed bevallen. Michiel Becx en Arthur Ardavichus hebben kunnen wennen aan de auto’s, die nu naar Agadir zijn voor de technische keuring en zondag de proloog. Voor mijzelf voegt het weinig toe om de wedstrijd te rijden. Mijn bemanning is niet veranderd en de truck is niet veranderd.”
De équipe die de Dakar 2016 won, blijft dus gelijk: Gerard de Rooy aan het stuur van de Iveco Powerstar, met Moi Torrallardona als navigator en Darek Rodewald als monteur. Ook de nummer 2 van de afgelopen Dakar, de Argentijn Federico Villagra, en de nummer 5, Ton van Genugten, rijden onder de vlag van Team De Rooy. “Wie de vierde auto gaat rijden, wordt binnenkort bekend gemaakt”, belooft De Rooy. “In elk geval niet Ardavichus of Becx. Voor hen is de rally in Marokko een wedstrijd om de truck eens uit te proberen.”
Omdat er maar 2 voor het klassement gaan. Gerard en diegene die betaalt wordt door de bijrijderquote:
Jippiequote:Op vrijdag 30 september 2016 16:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Van Loon maakt trouwens overstap van X-Raid Mini naar Overdrive Toyota.
[ afbeelding ]
Is er ook bekend waarom? Mini toch te duur?quote:Op vrijdag 30 september 2016 16:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Van Loon maakt trouwens overstap van X-Raid Mini naar Overdrive Toyota.
[ afbeelding ]
Licentie van Ardavichus is niet in orde dus maar 1 truck aan de start.quote:Op vrijdag 30 september 2016 17:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Omdat er maar 2 voor het klassement gaan. Gerard en diegene die betaalt wordt door de bijrijder
quote:Op zondag 2 oktober 2016 12:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Is er ook bekend waarom? Mini toch te duur?
http://www.rtlgp.nl/item/(...)ilux_naar_dakar_2017quote:“Ik ben erg blij met de Toyota Hilux,” vertelt Van Loon. “Na de Baja’s in Hongarije en vooral in Polen sloeg de twijfel toe over Mini. Na afgelopen Dakar was die twijfel er al, maar toen werd ik gerust gesteld door X-Raid. Na Polen kreeg ik het gevoel dat de concurrentie steeds sterker werd en wij op hetzelfde niveau bleven steken. Na diverse gesprekken, een goede test en de nodige overwegingen heb ik, samen met Wouter en de andere jongens uit het team, besloten om met de Toyota Hilux Overdrive naar Dakar te gaan!”
Ben ook wel benieuwd.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 15:12 schreef DieselTank het volgende:
Is het t waard om naar de pre proloog te gaan? Ik wil wel graag heen maar is het niet al te druk? Ben verder nog nooit geweest
"Tom Colsoul staat onder contract bij Mini en gaat met de Pool Kuba Przygoński Dakar 2017 rijden.", aldus Toine van Oorschot (van Iveco/De Rooy team) op de dakartrucks-facebookpagina.quote:Op maandag 10 oktober 2016 22:49 schreef MrBanaan1 het volgende:
Waarschijnlijk geen ten Brinke![]()
http://www.rtlgp.nl/item/(...)g_onzeker_kans_is_ze
Loprais hopt de laatste jaren ook van team tot team.quote:Op zondag 23 oktober 2016 09:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Wuf van Ginkel naar De Rooy, Loprais naar Buggyra.
alleen dit jaar al 3 (of 4, geen idee of hij zijn eigen team nog onder het stof vandaan heeft gehad)quote:Op zondag 23 oktober 2016 12:59 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Loprais hopt de laatste jaren ook van team tot team.
quote:Op zondag 23 oktober 2016 14:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
alleen dit jaar al 3 (of 4, geen idee of hij zijn eigen team nog onder het stof vandaan heeft gehad)
Dat zeiden we vroeger over De Rooy en DAF.quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
Loprais hoort gewoon in een Tatra.
Ha ha, ik had er eerst bij staan: (en De Rooy in DAF)quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat zeiden we vroeger over De Rooy en DAF.
https://www.facebook.com/(...)5086/?type=3&theaterquote:Wuf van Ginkel met Team De Rooy naar Dakar Rally 2017
Wuf van Ginkel maakt in de Dakar Rally 2017 deel uit van het Petronas Team De Rooy Iveco. Wuf zal als back-up voor kopman Gerard de Rooy rijden.
Voor Wuf van Ginkel wordt het de elfde keer dat hij aan de start van de Dakar staat. Hij vormt in de Dakar Rally een formatie met zijn vertrouwde co-piloot Bert van Donkelaar. Nieuw is Erik Kofman die de rol van navigator op zich neemt. Erik reed de Dakar twee keer op de motor en het afgelopen jaar was hij navigator bij Jan Lammers en Emiel Megens in een GINAF Truck.
Wuf van Ginkel heeft een verbintenis voor één jaar getekend bij Team De Rooy. De eigenaar van GINAF Rally Power benadrukt dat het avontuur bij het topteam van Gerard de Rooy los staat van de toekomst van het Ederveense rallyteam.
De Dakar Rally 2017 start op 2 januari in Asunción in Paraguay. Tijdens de ruim 9000 kilometer tellende rally in Zuid-Amerika trekken de deelnemers ook nog door Bolivia. De finish is op 14 januari in de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires.
Met hintsquote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:25 schreef Anne het volgende:
En een spann0nd filmpje van Mammoet:
[ code verwijderd ]
Viel dit jaar behoorlijk mee in vergelijking met vorige jaren. Eindelijk eens mooi weer en geen drekboel, mooie dag gehad.quote:Op zondag 30 oktober 2016 18:31 schreef vanBoeschoten het volgende:
Denk vooral enorm druk...
Zelf niet geweest maar woon in de buurt dus effe langs gefietst maar niet normaal wat een hoop volk komt daarop af tegenwoordig.
Heb alleen deze nog maar onlie staan, ga nu ff zelf offroaden, vanavond of vanmiddag komen er wel wat blogposts online.quote:
Mooi! Paar jaar geleden nog eens geweest maar toen was het niet leuk meer zo druk, ik weet nog goed het eerste jaar; helemaal niks te doen dat was fantastich..quote:Op zondag 30 oktober 2016 20:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Viel dit jaar behoorlijk mee in vergelijking met vorige jaren. Eindelijk eens mooi weer en geen drekboel, mooie dag gehad.
*kijkt naar avatar*quote:
En je achternaam de rest zie ik op de iPad niet.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
*kijkt naar avatar*
*kijkt naar de tekst tussen naam en avatar*
Je zou het bijna wel denken he...
hehe ja maar ben je vanuit Friesland naar hier gekomen voor alleen die pre proloog? of blijven overnachten?quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
*kijkt naar avatar*
*kijkt naar de tekst tussen naam en avatar*
Je zou het bijna wel denken he...
T is mn werk, daar reis ik wel eens verder voor hoorquote:Op maandag 31 oktober 2016 13:03 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
hehe ja maar ben je vanuit Friesland naar hier gekomen voor alleen die pre proloog? of blijven overnachten?
ging jaren geleden altijd naar Thialf en vind het zo'n tering eind rijden vandaar
Oke tof, wat doe je dan?quote:Op maandag 31 oktober 2016 15:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
T is mn werk, daar reis ik wel eens verder voor hoorGa ook naar circuits in Duitsland en Tsjechië
bedrijfswagenjournalist en marketeer. En tegenwoordig naast bedrijfswagens ook steeds meer offroadsport.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 november 2016 10:28 schreef Alexxxxx het volgende:
label gecheckt; niet made in France.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
De trucks ook niet dus dat scheeltquote:Op donderdag 3 november 2016 12:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
label gecheckt; niet made in France.
Komt bij Samsung weg zeker?quote:Op donderdag 3 november 2016 13:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De trucks ook niet dus dat scheelt
Ja iedereen bouwt gewoon zn eigen trucks en dan mag een fabrikant opdraven om er een chassisnummer in te slaan en bij de topteams te betalen voor het gebruik van de merknaamquote:
Heeft die pet vaak storing?quote:Op donderdag 3 november 2016 23:15 schreef Sounddragon het volgende:
D'r staat gewoon Renault op mijn pet, dus denk ik dat het een Renault is
Die pet schijnt warm genoeg te zijn voor spontane zelfontbrandingquote:
Nee, ik ben zelf een beetje gestoord.quote:
a new beast is bornquote:
Het is wel een Renault hequote:Op dinsdag 8 november 2016 09:06 schreef Anne het volgende:
Ziet er goed uit. Of het ook goed klinkt, weet ik nog niet (geen geluid hier).
Vick Versteijnen?quote:Op donderdag 10 november 2016 17:59 schreef Anne het volgende:
Ik kwam vandaag weer een Dakar-truck tegen. Ergens tussen Bergen en Venray.
Hij was donkerpaars-wit. Nu mag jij zeggen welke het was, Alexxxxx!
Metquote:Op donderdag 10 november 2016 17:59 schreef Anne het volgende:
Ik kwam vandaag weer een Dakar-truck tegen. Ergens tussen Bergen en Venray.
Hij was donkerpaars-wit. Nu mag jij zeggen welke het was, Alexxxxx!
TopTrucks van Versteijnen en DakarSpeed van Maurik van den Heuvel vormen dit jaar één team. Ze gaan rijden met twee torpedo's.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:14 schreef DieselTank het volgende:
Waar komt die auto van vick versteijnen vandaan? wat is er gebeurd met zijn oude truck?
ohja die snelle scania. Leukquote:Op donderdag 10 november 2016 23:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
TopTrucks van Versteijnen en DakarSpeed van Maurik van den Heuvel vormen dit jaar één team. Ze gaan rijden met twee torpedo's.
http://rallymaniacs.com/d(...)bundelen-de-krachten
Nieuw gebouwd door Maurik van den Heuvel zijn team. De oude is nu van team fireman met Richard de Groot.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:14 schreef DieselTank het volgende:
Waar komt die auto van vick versteijnen vandaan? wat is er gebeurd met zijn oude truck?
Fireteam kan wel assistentie truck worden van de renaultsquote:Op vrijdag 11 november 2016 09:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nieuw gebouwd door Maurik van den Heuvel zijn team. De oude is nu van team fireman met Richard de Groot.
[ afbeelding ]
Het persbericht:quote:Op woensdag 23 november 2016 09:35 schreef Anne het volgende:
One hour to go before the official presentation of the #Dakar2017 begins!
heeft ie een paar dagen terug pas bekend gemaakt ben je geen fb vriendjes met m?quote:Op woensdag 23 november 2016 13:13 schreef Anne het volgende:
Ik heb helemaal gemist dat Robert van Pelt weer terug naar kistrijder is gegaan.
Toch een teleurstelling om hem niet meer te zien.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:55 schreef Wolve000 het volgende:
Jammer dat Daniel "ik ga echt nooit weer" Willemsen er niet bij is nu ze nog meer handmatig moeten navigeren. Dat zou mooie beelden op hebben geleverd!
Jawel. Gewoon gemistquote:Op woensdag 23 november 2016 14:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
heeft ie een paar dagen terug pas bekend gemaakt ben je geen fb vriendjes met m?
Van Merksteijn?quote:Op woensdag 23 november 2016 17:10 schreef DieselTank het volgende:
Jammer dat die benhard ten brinke niet mee doet en die andere van 2 jaar terug ook niet![]()
nee die andere die ook in het hrx ford team zat. hij was ook snel.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
quote:
Op woensdag 23 november 2016 17:10 schreef DieselTank het volgende:
Jammer dat die benhard ten brinke niet mee doet en die andere van 2 jaar terug ook niet
Van Merksteijn?
Inderdaad jammer van Ten Brinke. Maar goed, die zal volgend jaar wel extra sterk terug willen komen. Het zat er nu al in, getuige de berichten van enkele weken geleden.
Het team en de Ford zijn er nog wel bij: https://www.facebook.com/WeversSport/posts/1319410014778348quote:Op woensdag 23 november 2016 22:13 schreef DieselTank het volgende:
[..]
nee die andere die ook in het hrx ford team zat. hij was ook snel.
Yesquote:Op maandag 28 november 2016 00:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Iedereen de DakarGids al in huis? Is weer geweldig
Ja ik ookquote:Op maandag 28 november 2016 13:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Yes. Vrijdag volgens mij al ontvangen.
[ afbeelding ]
Sssst. Ik heb er nog niet doorheen gelezen. Alleen wat gebladerd!quote:Op maandag 28 november 2016 16:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja ik ookVooral het verhaal over 'de dag van De Baar' is geweldig
http://www.dakargids.comquote:Op maandag 28 november 2016 23:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nooit van gehoordMisschien maar eens kopen als ik 'm zie binnenkort. Ideaal voor komend weekend op de bank.
Foutmelding bij betalingquote:Op dinsdag 29 november 2016 07:16 schreef Anne het volgende:
[..]
http://www.dakargids.com
Online bestellen!
jaquote:Op dinsdag 29 november 2016 08:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Foutmelding bij betaling
Vanavond nog eens proberen.
Issie in de winkel net zo duur?
Hoeveel kostte dat boekje in de supermarkt, ik heb hem voor 6 euro op internet gekocht maar op de brief waar ik hem in kreeg stond 3,25 aan kosten voor de postquote:Op vrijdag 2 december 2016 01:01 schreef mime_negert het volgende:
Naar aanleiding van dit topic heb ik hem ook gehaald bij de supermarkt.
¤ 5,95 kost hij bij Jan Lindersquote:Op vrijdag 2 december 2016 01:19 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Hoeveel kostte dat boekje in de supermarkt, ik heb hem voor 6 euro op internet gekocht maar op de brief waar ik hem in kreeg stond 3,25 aan kosten voor de postDan blijft er ook weinig over voor de makers van de dakar gids.
En er zitten trouwens wel veel leuke plaatjes in
Hetzelfde als online dusquote:Op vrijdag 2 december 2016 15:00 schreef mime_negert het volgende:
[..]
¤ 5,95 kost hij bij Jan Linders
Dat klopt niet helemaal dan. Volgens mij zat er bij mij veel minder porto op. Al is het overigens zo normaal gesproken de supermarkten ook een aardige winst maken op die boekjes, dat gaat nu dus naar PostNL. Maar goed, hij is dus binnen. Leesvoer voor morgen!quote:Op vrijdag 2 december 2016 01:19 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Hoeveel kostte dat boekje in de supermarkt, ik heb hem voor 6 euro op internet gekocht maar op de brief waar ik hem in kreeg stond 3,25 aan kosten voor de postDan blijft er ook weinig over voor de makers van de dakar gids.
En er zitten trouwens wel veel leuke plaatjes in
Dat artikel is een fragment uit het boek wat Natascha Kayser over Jan de Rooy heeft geschreven, 'Hart van zand' absolute aanrader!quote:Op maandag 5 december 2016 19:34 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wat een mooi artikel over Jan de Rooy en zijn 1e Dakaroverwinning trouwens. Echt heul gaaf om te lezen.
Vind het overigens wel gek geen Ten Brinke en Verhoeven te zien. Toch wel mensen waar ik altijd naar uit keek. Hoop echt dat het van Loon eens mee zit en dat ie kan vlammen. Geen Hans Vogels dit jaar trouwens?
Inderdaad een aanrader, lekker makkelijk te lezen en veel herkenbaarquote:Op maandag 5 december 2016 21:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat artikel is een fragment uit het boek wat Natascha Kayser over Jan de Rooy heeft geschreven, 'Hart van zand' absolute aanrader!
Zag het, wilde hem al bestellen ja!quote:Op maandag 5 december 2016 21:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat artikel is een fragment uit het boek wat Natascha Kayser over Jan de Rooy heeft geschreven, 'Hart van zand' absolute aanrader!
quote:Op maandag 5 december 2016 21:44 schreef densmee het volgende:
[..]
Inderdaad een aanrader, lekker makkelijk te lezen en veel herkenbaar
quote:Op maandag 5 december 2016 19:34 schreef MrBanaan1 het volgende:
Hoop echt dat het van Loon eens mee zit en dat ie kan vlammen
GINAF moest ook met de CAT motoren stoppen en de Scania teams rijden noodgedwongen met een 6 in lijn omdat de V8 motoren te groot zijn.quote:Op donderdag 15 december 2016 07:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Vast wel, tenzij ze die al hebben.
Joetoep linkjequote:Op donderdag 29 december 2016 20:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Voorbeschouwing van Omroep Brabant: http://www.omroepbrabant.nl/?epg/17351492/Road+to+Dakar.aspx
twitter, dakartrucks.nl, mail, whatsappquote:Op zondag 1 januari 2017 14:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
![]()
Waar volgen jullie alles? Ik gebruik nl geen Twitter meer, maar dat gebruikte ik eerst wel altijd hiervoor.
Heb trouwens ook dat boek over De Rooy gekocht, en ik ben er blij mee
quote:LIVE - PODIUM - 5:30 PM :
Support your heroes!
For the 1st time in the history of the rally, the departure podium will be broadcast in live on Facebook. Check out our Facebook page from 5:30pm (local time - 8:30pm GMT) for a Facebook live ran by @FoxSports.
The adventure starts now, and you don't want to show up late to the party!
#RoadToDakar2017 #Dakar2017
twitter:GJVeenendaal twitterde op zondag 01-01-2017 om 19:41:17Discussie op de radio, publiek moet zich gedragen of de etape in Paraguay gaat niet door #Dakar2017 reageer retweet
Huh, wat is loos met publiek danquote:Op zondag 1 januari 2017 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
twitter:GJVeenendaal twitterde op zondag 01-01-2017 om 19:41:17Discussie op de radio, publiek moet zich gedragen of de etape in Paraguay gaat niet door #Dakar2017 reageer retweet
Weekenden vallen verkeerdquote:
behoorlijk dit jaarquote:Op maandag 2 januari 2017 00:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Weekenden vallen verkeerd
Helemaal door het lint natuurlijkquote:Op zondag 1 januari 2017 19:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Huh, wat is loos met publiek dan![]()
Ze moeten toch eerst überhaubt nog van het podium starten
WK darts halve finale/finale is logischerwijs dan de 1e etappe (die er nog niet is).quote:Op maandag 2 januari 2017 00:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Helemaal door het lint natuurlijk![]()
Tis gvd wel elk jaar hetzelfde met dat kloterige pijltjesgooien..
Gewoon in bed kijken. Ik moet om 6uur opquote:Op maandag 2 januari 2017 00:12 schreef Anne het volgende:
Ik ben naar bed. En morgen de herhaling om 18:00 uur (!!!!) red ik ook al niet.
Schijtzooi.
Ik kijk effe in mijn glazen bol.quote:Op maandag 2 januari 2017 00:15 schreef heywoodu het volgende:
Wat nu op RTL is, is dat de moeite waard om voor wakker te blijven of is het alleen een terugblik en wat presentaties?
Ik snap 'm niet, het is vet laat.quote:
in die van SPT gebeurt niks, das gewoon nattekat die bij zijn eigen spiegelbeeld aan het fappen is, dus dat scheeltquote:Op maandag 2 januari 2017 00:12 schreef MrBanaan1 het volgende:
Overigens wel lekker onhandig, 2 topics. In PTA en in SPT. Ik heb vandaag niks meegekregen. Morgen ook niet ivm werk en darts. Daarna maar eens verder kijken.
Helaas nog steeds Kamphuis![]()
Ik kijk ik bed wel hierna.
twitter:rallyraidnieuws twitterde op maandag 02-01-2017 om 00:11:49Starttijden Stage 1 02/01 (NL-tijd):Motoren: 12.00 uurAuto’s: 15.04 uurTrucks: 17.39 uur#dakar reageer retweet
Opnemen en later kijken?quote:Op maandag 2 januari 2017 00:12 schreef Anne het volgende:
Ik ben naar bed. En morgen de herhaling om 18:00 uur (!!!!) red ik ook al niet.
Schijtzooi.
Ik dacht dat heen en weer-gemekker wel klaar was en dat er, zoals over wel meer onderwerpen op FOK!, gewoon twee topics zouden blijven lopen zonder dat onderlinge gedoe.quote:Op maandag 2 januari 2017 00:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
in die van SPT gebeurt niks, das gewoon nattekat die bij zijn eigen spiegelbeeld aan het fappen is, dus dat scheelt
Ga er nou dan ook niet op in!! Verder heeft hij wel gelijk hoor.quote:Op maandag 2 januari 2017 00:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik dacht dat heen en weer-gemekker wel klaar was en dat er, zoals over wel meer onderwerpen op FOK!, gewoon twee topics zouden blijven lopen zonder dat onderlinge gedoe.
Het zal allemaal wat kostenquote:Op maandag 2 januari 2017 00:23 schreef heywoodu het volgende:
Even quadfabrikant worden omdat je anders niet mag starten, commitment ftw
Nou nou haha ik heb wel ooit 2 bakjes gehaald. Was mwah, geef mij maar echte oude kaas, is nog bijna goedkoper ookquote:Op maandag 2 januari 2017 00:27 schreef Yreal het volgende:
Ze weten het wel weer knap irritant te maken. Kut smeerkaas
Elk jaar loopt die troep uit, en elk jaar zitten wij als Dakar-gekkies te wachten tot ze klaar zijn met misgooien. Tis al zo lekker vroegquote:Op maandag 2 januari 2017 00:11 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
WK darts halve finale/finale is logischerwijs dan de 1e etappe (die er nog niet is).
Psies, laten we niet weer aan dat geleuter beginnen; let's have some fun!quote:Op maandag 2 januari 2017 00:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik dacht dat heen en weer-gemekker wel klaar was en dat er, zoals over wel meer onderwerpen op FOK!, gewoon twee topics zouden blijven lopen zonder dat onderlinge gedoe.
videorecorder kapot dit datquote:
Dat is wel jammer. Las gisteren in Dakargids dat vroegâh er ook gewoon >8.000km special stage was in een Dakar. Dat ging tenminste ergens over.quote:
Wachten tot ze misgooien kan flink lang duren ja, als het een pure pornowedstrijd zoals gisteren isquote:Op maandag 2 januari 2017 07:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Elk jaar loopt die troep uit, en elk jaar zitten wij als Dakar-gekkies te wachten tot ze klaar zijn met misgooien. Tis al zo lekker vroeg
Heb ik gemist, wie waar en waarom?quote:Op maandag 2 januari 2017 00:23 schreef heywoodu het volgende:
Even quadfabrikant worden omdat je anders niet mag starten, commitment ftw
Interview met een van de quad rijders, ze hebben zelf de quad gemaakt en daar een KTM blok ingelegd. Hierdoor moesten ze een nieuw kenteken aanvragen en aangezien ze de quad zelf gemaakt hebben moeten ze het zelfde traject door dat alle andere auto/motor/quad etc fabrikanten ook moeten.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:26 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Heb ik gemist, wie waar en waarom?
Vorig jaar liep het volgens mij 3 kwartier uit ofzo.. behoorlijk irritant.. ach ja, het is idd 'maar' de eerste aflevering.. deze week kan ik iig kijken want ik zit in NL en dan heb ik ook NL tv in het hotelquote:Op maandag 2 januari 2017 09:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wachten tot ze misgooien kan flink lang duren ja, als het een pure pornowedstrijd zoals gisteren is![]()
Maar goed, aan zo'n uitzending als die van gisteren mis je weinig als je het opneemt en een dag later ziet
als je ziggo hebt via ziggogo.nl, aar dat werkt alleen als je hotel ook ziggo heeft geloof ikquote:Op maandag 2 januari 2017 13:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vorig jaar liep het volgens mij 3 kwartier uit ofzo.. behoorlijk irritant.. ach ja, het is idd 'maar' de eerste aflevering.. deze week kan ik iig kijken want ik zit in NL en dan heb ik ook NL tv in het hotel
Je kunt de uitzendingen niet terugkijken ergens toch?
twitter:dakar twitterde op maandag 02-01-2017 om 13:40:12🏁 STAGE 1 - BIKES 🏁1- @Soultrait 🇫🇷2- @JoanPedrero 🇪🇸 (+ 0'02")3- @rickyB357 🇺🇸 (+ 0'14")#Dakar2017 https://t.co/3V2m8wgDS9 reageer retweet
frame moet matchen met de motor. Suzuki blok in een suzuki mag, Iveco blok in een Ginaf mag, DAF blok in een Scania mag niet. Maar eerste (twee) jaar krijg je alleen een waarschuwing, vandaar dat de Tatra van Loprais met een Renault motor mee heeft gedaan en de Scania van vd heuvel vorig jaar nog wel een DAF motor had (nu een Scania blok)quote:Op maandag 2 januari 2017 13:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat bestaande frame gebruiken zou mij ook simpeler lijken, maar er is vast een goede reden dat ze dat niet zo hebben kunnen doen.
Denk ik ook idd.. en ik ken er niet één die Ziggo heeftquote:Op maandag 2 januari 2017 13:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
als je ziggo hebt via ziggogo.nl, aar dat werkt alleen als je hotel ook ziggo heeft geloof ik
Als je ingelogd bent moet je alsnog via een ziggo verbinding zitten, anders wekrt het niet. Uit angst dat mensen hun inlog weggeven aan hun niet ziggo-ende vriendenquote:Op maandag 2 januari 2017 13:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Denk ik ook idd.. en ik ken er niet één die Ziggo heeft
Hmmm, je moet inloggen op je Ziggo account, dus dan zou het gewoon overal moeten werken.. ik zie licht aan de horizon![]()
![]()
Volgens Ziggo zou het via elke Nederlandse internetverbinding moeten werken.quote:Op maandag 2 januari 2017 14:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als je ingelogd bent moet je alsnog via een ziggo verbinding zitten, anders wekrt het niet. Uit angst dat mensen hun inlog weggeven aan hun niet ziggo-ende vrienden
Ik zie het wel.. weet die login niet, dus vanavond met KS effe fiksen, en dan zie ik het wel. Deze week sowieso nog geen nood.quote:Op maandag 2 januari 2017 14:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Als je ingelogd bent moet je alsnog via een ziggo verbinding zitten, anders wekrt het niet. Uit angst dat mensen hun inlog weggeven aan hun niet ziggo-ende vrienden
Oh dan ga ik dat maar aanschaffen. op TV kost het 1 euro per aflevering en dan kan je hem ongeveer 2 uur bekijkenquote:Op maandag 2 januari 2017 14:30 schreef Impry het volgende:
Eén maand RTL XL is ¤ 4,- volgens mij. Kun je prima Dakar terugkijken toch?
Via PC kun je sowieso aflevering van dag ervoor terugkijken. (ik denk zelfs ook via Smart TV of Chromecast) Als je langer terug wilt kijken moet je zo'n premium account hebben.quote:Op maandag 2 januari 2017 14:54 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Oh dan ga ik dat maar aanschaffen. op TV kost het 1 euro per aflevering en dan kan je hem ongeveer 2 uur bekijken
En waar ben jijquote:Op maandag 2 januari 2017 14:30 schreef Impry het volgende:
Eén maand RTL XL is ¤ 4,- volgens mij. Kun je prima Dakar terugkijken toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |