let's hope not. Laatste Dakar ging dikke prima zo.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:59 schreef Wolve000 het volgende:
Kamaz is druk bezig met het testen van hun versie van de neus.
http://www.rtlgp.nl/item/(...)t_nieuwe_dakar_truck
Ik ga er van uit dat ze 'm dit keer wel goedgekeurd krijgen voor de Dakar, dus dan zullen ze wel weer een stuk competetiever zijn.
sowieso zit er een nogal niet-russische motor onder die neus, dus dat was het toch al niet.quote:Op donderdag 28 april 2016 16:33 schreef MrBanaan1 het volgende:
Kamaz met die neus is geen eckte Kamaz
En met een Nederlands verenpakket (Reiger) , Duitse koppeling (Sachs) , Britse olie (Castrol) , Franse banden (Michelin) ........quote:Op donderdag 28 april 2016 16:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sowieso zit er een nogal niet-russische motor onder die neus, dus dat was het toch al niet.
details detailsquote:Op donderdag 28 april 2016 18:15 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
En met een Nederlands verenpakket (Reiger) , Duitse koppeling (Sachs) , Britse olie (Castrol) , Franse banden (Michelin) ........
Ik heb eigenlijk geen idee waarom Kamaz het zo heeft laten liggen.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
details details![]()
Maar dat gezanik van vorig jaar ging toch juist om die motor?
Ik kom regelmatig langs de werkplaats, had geen idee dat daar zoveel man-uren inzitten.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:23 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Niet genoeg geld om de truck in nederland te bouwen? haha.
De trucks van de rooy en die scania torpedo zijn toch wel in Nederland gebouwd net als eigenlijk bijna alle trucks met nederlandse rijders/teams ? Wel jammer want volgens mij is het voor vele monteurs een leuk klusje om zon truck in elkaar te timmeren
De lange arm van Rutte.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:38 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee waarom Kamaz het zo heeft laten liggen.
Motorprobs ?
geen idee. Ik doelde meer op de toelating van die neus van hen. Ik dacht onthouden te hebben dat die niet toegelaten werd omdat die motor er niet in hoorde ofzo..quote:Op donderdag 28 april 2016 18:38 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee waarom Kamaz het zo heeft laten liggen.
Motorprobs ?
nee omdat Kamaz toen geen model met Zetros neus in het gamma had. De Liebherr motor mocht gewoon.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
details details![]()
Maar dat gezanik van vorig jaar ging toch juist om die motor?
ik heb nergens gepost dat ik wist welk type Liebherr er in ligt. Ik dacht me te herinneren dat het een homologatie-issue was, en ik dacht van de motor, maar het was dus carrosserie.quote:Op donderdag 28 april 2016 21:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee omdat Kamaz toen geen model met Zetros neus in het gamma had. De Liebherr motor mocht gewoon.
Vind het knap dat jij weet wat voor motor er in het neusje zit trouwens, ben benieuwd?
Kewl, die ga ik morgenavond ofzo es effe kijken (mits fatsoenlijke WiFi in het hotel).quote:Op zondag 8 mei 2016 18:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor wie de Lybia Rally op TV heeft gemist vanmiddag: http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)94-869c-5aa0f06f8132
Hoho, dat is wel erg makkelijk gedacht! Je moet namelijk eerst een stuk omrijden voor je bij een brug over de rivier komt. Daardoor is de dichtstbijzijnde plaats in Argentinië (Luis Piedrabuena) toch zeker 39 kilometer rijden!quote:
Eigenlijk schandalig dat er geen rustdag is gepland halverwegequote:Op woensdag 11 mei 2016 21:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
39! Zo dan. Dan is de rally al halverwege als ze uit Paraguay zijn dus
Ze gaan vast wel even ergens een ijsje eten bij een leuk kasteeltje of zoquote:Op woensdag 11 mei 2016 21:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Eigenlijk schandalig dat er geen rustdag is gepland halverwege
Lijkt me een mooi stuk voor een marathonetappe!quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Eigenlijk schandalig dat er geen rustdag is gepland halverwege
Zo spannend is het land waar je de keuring doet ook weer niet. Keuren in Almere hoeft niet onder te doen voor keuren in Buenos Aires.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:38 schreef Alexxxxx het volgende:
weinig kilometers, maar wel alle keuringen en zo dus. Er is in Paraguay meer te zien dan op een willekeurige berg langs de route
Nee, maar de keuring zelf is wel leuk om te kijken. Waar dat is boeit verder niet inderdaad.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zo spannend is het land waar je de keuring doet ook weer niet. Keuren in Almere hoeft niet onder te doen voor keuren in Buenos Aires.
quote:Het ligt al ver achter ons en velen zijn het allang vergeten, maar nu is het eindelijk officieel: Stephane Peterhansel mag zijn zege in de Dakar Rally houden.
Het International Court of Appeal heeft het beroep van het X-Raid Team afgewezen. De rechter verklaarde het beroep ontvankelijk maar ongegrond. Daardoor blijft de uitslag van de Dakar Rally 2016 ongewijzigd, met Stephane Peterhansel en Peugeot als winnaars.
Na afloop van de achtste etappe diende concurrent X-Raid een protest in nadat bleek dat Peterhansel op verboden gebied getankt had. Het is de vraag of Peterhansel halverwege die proef mocht bijtanken. Peugeot-baas Bruno Famin zei dat de mogelijkheid tot tanken in het roadbook stond, maar X-raid-baas Sven Quandt is van mening dat deze alleen voor motoren en quads bedoeld was. Omdat de regels anders geïnterpreteerd konden worden waren de Dakar-officials van mening dat Peterhansel geen straf hoefde te krijgen. Tegen die beslissing ging X-raid in beroep.
De hoorzitting heeft eenzelfde uitspraak opgeleverd, waardoor de naam van Peterhansel eindelijk opnieuw in de boeken kan gaan.
Vind er weinig aanquote:Op donderdag 12 mei 2016 08:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, maar de keuring zelf is wel leuk om te kijken. Waar dat is boeit verder niet inderdaad.
quote:Truck Mammoet Rallysport afgebrand tijdens test
Voor de tweede keer dit jaar heeft Martin van den Brink een truck onder zijn ogen zien afbranden. Tijdens een test in Slowakije vatte de nieuwe Renault Sherpa vlam en brandde voor een groot deel uit. De rijders konden ongedeerd de truck verlaten.
Martin van den Brink was woensdag in Senica de rallytruck aan het testen toen het plotseling mis ging. ,,Er is een olieleiding losgeraakt of gesprongen. De olie kwam vervolgens op de turbo. Die turbo is ongeveer 900 graden en dan is er geen houden meer aan,'' aldus Van den Brink, die zo voor de tweede keer in 2016 een rallytruck in rook op zag gaan. In januari moest de Harskamper vroegtijdig de Dakar Rally verlaten nadat de remmen van de truck te heet werden en de truck in vuur en vlam zette.
Martin van den Brink was in Slowakije om te testen voor de Oilibya Rally. In oktober wilde het team van Mammoet Rallysport in Marokko de laatste puntjes op de i zetten voor de Dakar Rally. ,,Daar rijden we zeker niet,'' aldus Van den Brink. Of en hoe de Harskamper in januari in de Dakar Rally van start gaat is op dit moment nog onduidelijk.
De truck is, in tegenstelling tot in de Dakar Rally, tijdens de test in Slowakije niet geheel uitgebrand. De brandweer was snel ter plaatse en heeft mogelijk belangrijke technische onderdelen kunnen redden.
quote:Op donderdag 15 september 2016 13:40 schreef Anne het volgende:
De truck is, in tegenstelling tot in de Dakar Rally, tijdens de test in Slowakije niet geheel uitgebrand. De brandweer was snel ter plaatse en heeft mogelijk belangrijke technische onderdelen kunnen redden.
Jaquote:Op donderdag 15 september 2016 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zie jij regelmatig Trucks afbranden in de Dakar of in andere vergelijkbare rallies?
Of betere bescherming van leidingen en/of turbo.quote:Op donderdag 15 september 2016 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als het slechts om test gaat kan je toch ook wat investeren in een goede/betere brandblusser?
Ik las het ook met verbazing, maar het staat er echt.. Als deze foto erbij had gestaan, had ik het nog wel begrepen:quote:
Standpunt van de foto maakt wel degelijk uit dusquote:Op donderdag 15 september 2016 19:05 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik las het ook met verbazing, maar het staat er echt.. Als deze foto erbij had gestaan, had ik het nog wel begrepen:
[ afbeelding ]
Of de ene foto is 5 minuten later gemaakt. Dat lijkt me waarschijnlijker.quote:Op donderdag 15 september 2016 19:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Standpunt van de foto maakt wel degelijk uit dus
Dat sowieso.quote:Op donderdag 15 september 2016 19:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Of de ene foto is 5 minuten later gemaakt. Dat lijkt me waarschijnlijker.
Volgens mij hadden ze vorig jaar 2 trucks zonder neus, waarvan er dus eentje tijdens Dakar is afgefikt. Voor dit jaar 2 trucks met neus waarvan er nu dus ook eentje afgefikt is.quote:
nee hebben 2 autos gebouwd. Sherpa voor Martin, K voor Riwald (die eigenlijk de K van Marin zou krijgen, maar die kon direct de ijzerbak in toen die in NL was...) , de Baar zou in de oude auto gaan. MKR kan veel, een beetje team heeft natuurlijk ook wel een complete auto in reserve-onderdelen liggen. Ik gok dat ze HEEL hard gaan werken. Maar het wordt idd wel lastiger Dakar te winnen. De tijd, energie en geld hadden ze de komende maanden liever in andere zaken gestokenquote:Op donderdag 15 september 2016 19:44 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi kut.
Zouden ze geen backup hebben?
Ik geloof nooit dat ze hem in zo'n korte tijd weer kunnen heropbouwen. Een nieuwe bouwen is denk ik sneller maar wel nóg kostbaarder, onderdelen zijn vast niet ongelimiteerd voorradig, special made stuff enzo.. En dan rijd je een truck waar je nauwelijks mee hebt getest, dat wordt sowieso een drama.
Hoeveel pech kun je hebben?
Dan moet De Baar thuis blijven...quote:Op donderdag 15 september 2016 19:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze vorig jaar 2 trucks zonder neus, waarvan er dus eentje tijdens Dakar is afgefikt. Voor dit jaar 2 trucks met neus waarvan er nu dus ook eentje afgefikt is.
Dus de backup lijkt me de truck van vorig jaar?
Ik niet, maar goed jij bent er vast al vaak bijgeweestquote:
Ja, ik denk dat ze ws wel gaan proberen om nog iets te bouwen mits daar budget voor is, en ja, dat wordt gruwelijk hard doorsleutelen.quote:Op donderdag 15 september 2016 20:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee hebben 2 autos gebouwd. Sherpa voor Martin, K voor Riwald (die eigenlijk de K van Marin zou krijgen, maar die kon direct de ijzerbak in toen die in NL was...) , de Baar zou in de oude auto gaan. MKR kan veel, een beetje team heeft natuurlijk ook wel een complete auto in reserve-onderdelen liggen. Ik gok dat ze HEEL hard gaan werken. Maar het wordt idd wel lastiger Dakar te winnen. De tijd, energie en geld hadden ze de komende maanden liever in andere zaken gestoken
ze hebben na de silk way rally de trucks al naar huis gereden ipv op de boot, omdat ze anders in tijdnood zouden komenquote:Op vrijdag 16 september 2016 08:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zou super zonde zijn, maar met deze omstandigheden niet gek. Als je bedenkt dat normaal gesproken de boel half november al ingescheept wordt...
Kan bijna alleen als ze later op eigen kosten de truck die kant op vliegen (als dat al kan/mag). Duur sportjaartje zo.
Sorry mijn fout, te snel gelezen. Trucks niet maar wel auto's die afbranden.quote:Op vrijdag 16 september 2016 01:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik niet, maar goed jij bent er vast al vaak bijgeweest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |