SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
Dat zijn ook echt boosdoenersquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Pakje/flesje zoet drinken per dag mee naar school elke dag en je komt al een paar kilo aan, als het kind voor de rest gewoon in balans eet met hoeveel het beweegt.
Dat is ook weer zo inderdaadquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:21 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
En wat is vroeger? Ik had vroeger ook al een Nintendo en speelde Duck Hunt
Precies! En denk inderdaad even terug naar onze eigen generatie. Wij zaten al meer voor de tv dan onze eigen ouders, en dat is alleen maar doorgeëvolueerd. En dat is ook niet per definitie slecht, als je maar zorgt dat er een beetje balans is. Sterker nog, ik vind ouders die hun kind nu krampachtig weghouden van ipads en playstations niet slim. Het is de manier van werken en denken van nu en de toekomst. Kinderen hebben het nodig om op die manier met informatie om te leren gaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:20 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben het niet helemaal mee eens dat playstation/ipads etc het probleem zijn.
Vroeger had je ook een grote groep kinderen die met een boek op de bank zaten dan buiten te spelen.
jup, dat doe je vanzelf want je wil écht geen dreumes hebben die nasi op je bank eet. Gewoon niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk trouwens wel dat ik wanneer ik kinderen heb zou proberen om meer structuur aan te brengen, ontbijten en avondeten zoveel mogelijk met zijn allen tegelijk aan tafel. Nu eten we vaak op de bank en alleen als we heel veel moeite hebben gedaan voor het avondeten aan tafel
Oh, het was niet allemaal als verwijt naar ouders bedoelt. Alleen als gedeeltelijke verklaring voor het minder buitenspelen. De druk die op ouders en scholen ligt vanuit de maatschappij is ook enorm. En ouders die niet allebei werken zijn niet voor niets schaars.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wauw... ga je lekker? Weet je wel hoe godverdomde moeilijk het is om én kinderen te hebben én te voldoen aan alle verwachtingen die de maatschappij aan je stelt?![]()
Want als ik thuis was gaan zitten met de kinderen dan was het vast ook weer niet goed, met mijn reet op de bank de hele dag.
En ze mogen plenty hoor, echt wel, je moet alleen de juiste school uitkiezen. En vergeet niet, al die eisen die de maatschappij aan scholen stelt, en dus aan kinderen... daar werken wij allemaal ook hard aan mee he... We willen toch allemaal die welvaart, en kinderen die met hun hoofd werken ipv met hun handen. Toch? Wees eerlijk, zou jij ook niet liever zien dat jouw kind een kantoorbaan heeft dan dat hij de hele dag op zijn knieeen straten aan het maken is?
Natuurlijk, ze moeten doen wat ze zelf willen, maar ik probeer ze wel te stimuleren er uit te halen wat er in zit. Dat is toch niet gek? Dat is volgens mij mens eigen. Willen presteren, willen leren.
Ik zeg niet dat sporten slecht is. Ik zeg dat 3 keer per week een avond met je kind weg zijn om te sporten er aan bijdraagt dat kinderen minder buiten spelen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Sorry maar volgens mij maak je alleen maar aannames, misschien zal het in sommige gevallen in jouw omgeving zo zijn maar wie zegt dat kinderen in het algemeen meer moeten? Mijn zusje geeft les aan groep 3 en daar leren ze lezen of schrijven hoor. De ijverige kinderen kunnen dan misschien al een paar letters schrijven maar ik zie niet helemaal het verband tussen dat en gewicht.
En nu is sporten ineens weer slecht?
Hier ben ik het zo mee eensquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sterker nog, ik vind ouders die hun kind nu krampachtig weghouden van ipads en playstations niet slim. Het is de manier van werken en denken van nu en de toekomst. Kinderen hebben het nodig om op die manier met informatie om te leren gaan.
Minecraft is misschien een spel, maar ze pikken daar best veel van op: dat je dingen moet combineren om tot iets anders te komen. Eerst een fornuis, dan hout, dan vuur etc. etc.
Jaaaa, mogen we al?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:30 schreef MutedFaith het volgende:
En nu weer over eten afvallen. Het is bijna lunchtijd.
Dit helemaal. Goddomme, als ik had geweten hoe muf kantoorwerk wasquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:29 schreef MutedFaith het volgende:
Voor mijn hypothetische kind zou ik trouwens het liefst een beetje een creatieve baan zien. De hele dag met je kop in een PC zitten en van meeting naar meeting rennen is namelijk niet echt een carrière waar ik zelf met mijn volle verstand nog een keer voor zou kiezen.
Heb net een zakje bites op dus ik verschuif mijn lunch een beetje.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:30 schreef MutedFaith het volgende:
En nu weer over eten afvallen. Het is bijna lunchtijd.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb net een zakje bites op dus ik verschuif mijn lunch een beetje.
En ga zo eerst sporten
Wat voor sport doe/deed je?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:33 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Goed bezig!
Sporten.... Dat is een dingetje waar ik snel weer motivatie voor moet zoeken
je kan natuurlijk altijd met je laptop in het gras gaan zitten mits de wifi sterk genoeg isquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:36 schreef MutedFaith het volgende:
Een buitenbaan is met een accountancystudie toch een beetje een moeilijk verhaal..
Mwoch... soms heb je geluk. Ik heb de bibliotheekopleiding gedaan en ik reis de hele wereld rond.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:36 schreef MutedFaith het volgende:
Een buitenbaan is met een accountancystudie toch een beetje een moeilijk verhaal..
Ik word na mijn promotie gewoon spinning instructeur. Dan ben ik een Spin Doctorquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zie mezelf ook nog wel eens het kantoorleven gedag zeggen om fulltime atletiek- of roei-coach te worden of zo. Maar ik weet weer niet of ik dan het intellectuele niet zou gaan missen, al kun je je natuurlijk blijven verdiepen in fysiologische studies etc. Maar misschien zou een combinatie nog wel het leukste zijn
nou heb ik weinig verstand van accountancy, maar dat moet toch op de een of andere manier toch wel iets anders kunnen? als je je bv al op de creatieve wereld richt lijkt me de dinamiek al anders??quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:36 schreef MutedFaith het volgende:
ik heb wel eens een interview gelezen met gerard kemkers ( ? die schaats coach) en die had hele systemen en schema's opgebouwd.. daar KAN je evt je intelectuele uitdaging uithalen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zie mezelf ook nog wel eens het kantoorleven gedag zeggen om fulltime atletiek- of roei-coach te worden of zo. Maar ik weet weer niet of ik dan het intellectuele niet zou gaan missen, al kun je je natuurlijk blijven verdiepen in fysiologische studies etc. Maar misschien zou een combinatie nog wel het leukste zijn
Whehehehe!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik word na mijn promotie gewoon spinning instructeur. Dan ben ik een Spin Doctor
Klopt, als je op niveau coacht maak je sowieso trainingsschema's en denk je na over periodisering en bereken je de progressie en of die wel gewenst is en zo. Dat heb ik ook al wel geleerd in de coachcursussen die ik gedaan heb en natuurlijk ook toegepast. En dat kun je altijd verder doordrijven natuurlijk, al zul je nooit een bewegingswetenschapper wordenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:40 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik heb wel eens een interview gelezen met gerard kemkers ( ? die schaats coach) en die had hele systemen en schema's opgebouwd.. daar KAN je evt je intelectuele uitdaging uithalen?
Ik heb laatst met iemand hardgelopen die tips wilde om die hardlooptest te halen. Daar schijnen de meeste mensen op af te vallen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:42 schreef HarveySpecter het volgende:
Over schema's gesproken:
https://werkenbijdefensie.nl/marinierstraining.html
Dit zijn alleen maar de toelatingseisen, daarna zullen ze uiteraard nog wel fitter worden..quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:44 schreef MutedFaith het volgende:
Eh. Dat valt mee een beetje tegen, qua eisen voor onze mariniers.
Same here. Als je overdag niet veel beweegt, dan zorg je dat je dat buiten je werktijd wel doet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:45 schreef Shandaly het volgende:
Ik ben prima gelukkig met mijn kantoorbaan eerlijk gezegd. De beweging haal ik in door op de fiets naar dat kantoor te gaan, de trap te gebruiken om bij mijn bureau te komen, en de lunchpauze te misbruiken voor soms net-iets-te-lange-lunchwandelingen![]()
Hardlopen is natuurlijk wel iets op zich, maar met een beetje basisconditie moet je die 2700 meter in 12 minuten wel kunnen halen toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dit zijn alleen maar de toelatingseisen, daarna zullen ze uiteraard nog wel fitter worden..
Bovendien krijg je als je je aanmeldt hiervoor ook een algemeen trainingsschema mee met wat ze verwachten wat je doet, daar hoort ook wekelijks een uur intensief hardlopen bij etc.
Is toch aardig doorstappen voor de meesten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:47 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Hardlopen is natuurlijk wel iets op zich, maar met een beetje basisconditie moet je die 2700 meter in 12 minuten wel kunnen halen toch?
Mensen die heel erg aanleg hebben voor hardlopen wel. Maar ik ken genoeg mensen die al 2, 3 jaar hardlopen en dat nog echt niet halen. Dat zijn dan misschien geen jongens van 18, 20, maar toch. En zoals al gezegd; je moet het met enige reserve kunnen halen omdat je waarschijnlijk gesloopt bent op het moment van die test, dus eigenlijk moet je wel streven voor +- 3000 meter in fitte toestand. Dat is toch 15km/u.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:47 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Hardlopen is natuurlijk wel iets op zich, maar met een beetje basisconditie moet je die 2700 meter in 12 minuten wel kunnen halen toch?
mwaaah. Als ik flink doorfiets (wel in de stad) dan haal ik 3700 meter in 12 minuten. Rennend 2700 meter doen is in mijn geval gewoon zelfmoordquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:47 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Als je dat na 2 of 3 jaar hardlopen nog niet haalt, dan zou je jezelf kunnen afvragen of je überhaupt wel geschikt bent voor werken bij defensie.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mensen die heel erg aanleg hebben voor hardlopen wel. Maar ik ken genoeg mensen die al 2, 3 jaar hardlopen en dat nog echt niet halen. Dat zijn dan misschien geen jongens van 18, 20, maar toch. En zoals al gezegd; je moet het met enige reserve kunnen halen omdat je waarschijnlijk gesloopt bent op het moment van die test, dus eigenlijk moet je wel streven voor +- 3000 meter in fitte toestand. Dat is toch 15km/u.
Nouja, ik ben geen marinier maar ik denk dat er bij het werk zelf weinig hardlopen aan te pas komt. Dus ik kan me best voorstellen dat je een passie hebt voor het soort werk en daar ook echt goed in zou kunnen zijn maar alsnog niet iemand bent die makkelijk dit haalt met hardlopen. Blessures liggen ook op de loer, en sommige mensen zijn gewoon veel meer gemaakt voor kracht/explosieve sporten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:55 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Als je dat na 2 of 3 jaar hardlopen nog niet haalt, dan zou je jezelf kunnen afvragen of je überhaupt wel geschikt bent voor werken bij defensie.
Ik ga er vanuit dat mensen die zich hiervoor inschrijven wel enige kwaliteit bezitten om dit met een beetje training te halen.
Ik hoop nog steeds over te kunnen stappen naar het uitvaartvak, later als ik groot ben.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet gewoon nu al dat ik mijn werk niet leuk genoeg vind om dit nog 35 jaar te doen. Los van de lichaamsbeweging. Ik merk dat ik zo veel meer voldoening haal uit écht noeste arbeid
Heel nicequote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:55 schreef Negentiendertig het volgende:
geroosterd broodje met gerookte zalm, kapje met pindakaas, kommetje magere kwark met halve appel en drup honing
Laisje
O: oats m rozijnen en kaneel
L: zie bovenstaand, plus een halve havermout/walnoot/whateverkoek
D: General Tao chicken met gewokte groenten, zonder rijst
Dan iig nog genoeg ruimte over voor tijdens het concert van Ellie Goulding vanavond
Nee, het is gewoon hummus met wat extra ingredientenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:27 schreef Barreltje het volgende:
is hummus een nieuw modewoord voor :geprakt met olijfolie
Nee hummus is gewoon kikkererwten-puree. Maar die van Maza met smaakjes zijn wel heel lekker!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:27 schreef Barreltje het volgende:
is hummus een nieuw modewoord voor :geprakt met olijfolie
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:52 schreef mrspoeZ het volgende:
Een kies laten afzagen omdat er een kroon op moet is goed voor de lijn. Mijn hele kaak is blauw :-(
O tosti 35+ kaas
Tandarts
....
Ik voelde me erg yupperig met dat ding, maar het is zalig om niet meer te hoeven tellen. Ik vergis me er altijd wel 2 of 4 op den duur (denk ik dan).quote:
oeh oeh ! welke en waar kan ik hem kopen??quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:33 schreef motorbloempje het volgende:
hummus
caramelised onion hummus
Nu Mobloats. Daarnet gezwommen. 2km in 45.09met m'n nieuwe horloge
die m'n baantjes trackt! Het is geweldig
TomTom Multisport.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
oeh oeh ! welke en waar kan ik hem kopen??
ik ga altijd uit van mijn gemiddelde snelheid, was destijds ongeveer 90 seconden voor 1 baantje ofzo. En dan op de klok kijken hoe lang je bezig bent. Maar da's wel matig hoofdrekenen, een gadget is leukerquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik voelde me erg yupperig met dat ding, maar het is zalig om niet meer te hoeven tellen. Ik vergis me er altijd wel 2 of 4 op den duur (denk ik dan).
Ja, ik ga wat snellerquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ga altijd uit van mijn gemiddelde snelheid, was destijds ongeveer 90 seconden voor 1 baantje ofzo. En dan op de klok kijken hoe lang je bezig bent. Maar da's wel matig hoofdrekenen, een gadget is leuker
waren wel baantjes van 50 meter. Voor je denkt dat ik zo'n badmuts benquote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, ik ga wat snelleren bij 50 raak ik meestal de tel wel kwijt. Zwem ook zo inconsistent als de graftyfus met al die recreanten die in de verkeerde baan zwemmen (mensen
), dus tijdstechnisch kan ik er niet al te veel rekening mee houden
Oh, gelukkig maar. Ik dacht al, 'dan zink je toch?', maar ik wilde voor de verandering eens niet onaardig zijn doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waren wel baantjes van 50 meter. Voor je denkt dat ik zo'n badmuts ben
Beurse kaak inderdaad. Ik kon kiezen tussen trekken of een kroon. Koos de kroon omdat ik dan tenminste mijn verzekering eens gebruik.quote:
ja dat is het kutst aan zwemmen. Andere mensenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, gelukkig maar. Ik dacht al, 'dan zink je toch?', maar ik wilde voor de verandering eens niet onaardig zijn doen.
1.30 per 50 meter dus. Da's niet heel vreemd voor een rustige schoolslag. Met 'n rustige borstcrawl zit ik op 1.50/2.00 per 100 meter als ik ongehinderd door kan zwemmen, 't gemiddelde gaat uiteraard wat omlaag als ik me in moet houden omdat er mensen voor me zitten.
Denk het wel. Ik gok dat hij gps heeft, dus dat zou dan toch prima kunnen? Lijkt me dat elk sporthorloge met gps te gebruiken is met skieen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:07 schreef Barreltje het volgende:
dat horloge kan je niet gebruiken voor skieen he?
Ach, met GPS vast wel. Deze heeft specifiek rennen, zwemmen en fietsen, maar genoeg andere sporten die je er mee kunt doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:07 schreef Barreltje het volgende:
dat horloge kan je niet gebruiken voor skieen he?
of het bederft? Uiteindelijk wel, maar dat duurt wel eventjes.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:15 schreef sararaats het volgende:
Ik ga binnenkort weer zwemmen. Waar ik het meest schrik van heb is botsen tegen andere mensen want uiteraard ben je niet alleen.
Straks boodschappen doen. Veel groenten en fruit.
Een vraag tussendoor: wordt havermout slecht?
Dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
of het bederft? Uiteindelijk wel, maar dat duurt wel eventjes.
ja,die zal wel een beetje muf zijn inmiddelsquote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:17 schreef sararaats het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik
Ik heb nog een pak uit 2014 staan. Best weggooien denk ik
Net gekeken en het pak is al weg.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja,die zal wel een beetje muf zijn inmiddels
Dankjequote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:07 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Heel nice![]()
En veel plezier vanavond
Ach, je lichaam had 't nodig. Herstellen is ook belangrijkquote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:32 schreef Isabeau het volgende:
Zo, wat een discussie over kinderen gezond/ongezond opvoedenIk deed als kind echt heel veel aan sport en beweging, kreeg zelden snoep, nooit frisdrank, alleen een handje (koffiefilterzakje) chips op zaterdag, altijd ontbijt, volkorenboterhammen, wist niet wat een spelcomputer was en ik ben op elke foto als kind al dik
Het zal de margarine geweest zijn
Net uit bed, veel te laat, was niet de bedoeling. Ik wilde eigenlijk nog wandelen, dus dat doe ik zo maar een uurtje ipv 2 uur
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds over te kunnen stappen naar het uitvaartvak, later als ik groot ben.![]()
Niet de hele dag achter een bureau zitten, echt met mensen bezig zijn in plaats van de hele dag mailtjes sturen, lekker veel regelwerk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren had ik nachtdienst tot 7 uur 's morgens, daarna om 10 uur 's morgens een belangrijke bijeenkomst op het werk waar ik bij moest zijnquote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, je lichaam had 't nodig. Herstellen is ook belangrijk
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:29 schreef douche-eendje het volgende:
[..]Echt? Envy!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was even heel dichtbij, heb ook de Stivu opleiding gedaan, maar toen kreeg kinderen heb je ze weer en dat is slecht te combineren. Als ze hun eigen broek (iig een tijdje) op kunnen houden ga ik er weer achteraan.
Is dat slechter te combineren dan met je huidige baan?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:44 schreef Brighteyes het volgende:
Echt? Envy!!!!Ik was even heel dichtbij, heb ook de Stivu opleiding gedaan, maar toen kreeg kinderen heb je ze weer en dat is slecht te combineren. Als ze hun eigen broek (iig een tijdje) op kunnen houden ga ik er weer achteraan.
Ik vind van niet, uitvaartbedrijven wel.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat slechter te combineren dan met je huidige baan?
SPOILER: uitlegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
De brazer nogwat, in elk geval gegrilde kip, is nog geen 400 kcal en echt een heerlijk broodje. Maar hier is 'ie heel vaak niet op voorraad, dus ik heb het maar opgegevenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:41 schreef MutedFaith het volgende:
D doorgeschoven naar morgen en vervangen voor KFC.
Kip is gezond, rite?
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vind van niet, uitvaartbedrijven wel.OoitSPOILER: uitlegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik vind het wel echt belachelijk spannend hoorquote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt? Envy!!!!Ik was even heel dichtbij, heb ook de Stivu opleiding gedaan, maar toen kreeg kinderen heb je ze weer en dat is slecht te combineren. Als ze hun eigen broek (iig een tijdje) op kunnen houden ga ik er weer achteraan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Over de aanpak van een stuk dat later deze week behandeld wordt. En waarom zo laat, geen idee, het zal wel last minute zijn opgekomen bij de initiatiefnemer. Op zich begin ik meestal ook wel eerder met koken, maar ik zat nog te wachten op een pakketje en de pakketbezorger had een uur vertraging en ik moest nog iets halen bij de supermarkt. Prima samenloop dusquote:Op dinsdag 26 januari 2016 18:17 schreef mrspoeZ het volgende:
Info over wat? En hoezo hoor je dat zo laat?
In onverwachte wegmoetgevallen komt er hier een bakje uit de vriezer. Ik kook bijna altijd teveel en stop dat dan in éénpersoonsbakjes. Fijn voor wie er ook haast heeft, een warm maaltje in vijf minuten.
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vind van niet, uitvaartbedrijven wel.Ik bewonder je! Ik zou zo'n job niet kunnen.SPOILER: uitlegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, binnenkort groentenschotel á la Kuikie.
Geheim recept en njammie.Werewolf
Geen idee wat je doet eigenlijk maar onverwachte zaken zijn natuurlijk overal. Ik ben gezegend met enorm makkelijke kinderen en gelukkig geen man die ook nog dingen wil. Vooruitdenken, volle vriezer en improviseren doen het kunstje voor mij.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 18:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Over de aanpak van een stuk dat later deze week behandeld wordt. En waarom zo laat, geen idee, het zal wel last minute zijn opgekomen bij de initiatiefnemer. Op zich begin ik meestal ook wel eerder met koken, maar ik zat nog te wachten op een pakketje en de pakketbezorger had een uur vertraging en ik moest nog iets halen bij de supermarkt. Prima samenloop dusEten in de vriezer heb ik wel, maar dat staat niet met vijf minuten op tafel, eerder twintig minuten. Normaal geen probleem, maar nu was dat net te veel. Ik vraag me oprecht af hoe mensen met een gezin dit werk doen, ze zijn er hier wel, maar geen vrouwen... zou het een teken zijn?
Same here.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:00 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
I need the D!(enige vitaminepil die ik overigens slik)
Zeker in de winterquote:
ik wil net zeggenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:59 schreef Vanyel het volgende:
Ik wist t eerlijk gezegd ook niet
Maar D's zijn bij ons ook maar sporadisch onderwerp van gesprek.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=The+Dquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:06 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil net zeggen
Ik wist het óók niet.
En dood aan hoermonen. Volgens mij ovuleer ik. Voel me net een te strak opgeblazen ballonen dat zie ik natuurlijk ook terug op de weegschaal.
Dat was het eerste waar ik aan dacht.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeker in de winter
De reclamecampagne is overigens nieuw en de makers beweren dat ze ècht niet wisten dat 'You need the D' urban language is voor 'You need the Dick'
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:00 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
I need the D!(enige vitaminepil die ik overigens slik)
With the D?quote:
Misschien aan een hengeltje voor je om je tot hardlopen te bewegen...quote:
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 18:26 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik vind het wel echt belachelijk spannend hoorNou, zeker zwaar. Maar wel werelds intetessant volgens mij!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..***
Wel een waarbij je zittend je kuiten moet wegduwen, maar zo'n calf extension waar je staand met je schouders omhoog moet duwen heb ik nog niet gevonden. Die zittende doet niet zoveel voor me, dan kan ik meer dan mijn eigen lichaamsgewicht wegdrukken en voel ik nog niet echt ietsquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:24 schreef motorbloempje het volgende:
Hebben jullie ook zo'n kuitenstretcher? Die vind ik ook wel goed.
Ja, de zittende, die moet ik ook vrij zwaar zetten om er wat aan te hebben, maar ik merk dat het wel fijn is, voorlopig dan, voor mij!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wel een waarbij je zittend je kuiten moet wegduwen, maar zo'n calf extension waar je staand met je schouders omhoog moet duwen heb ik nog niet gevonden. Die zittende doet niet zoveel voor me, dan kan ik meer dan mijn eigen lichaamsgewicht wegdrukken en voel ik nog niet echt iets
Die staande zijn echtquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wel een waarbij je zittend je kuiten moet wegduwen, maar zo'n calf extension waar je staand met je schouders omhoog moet duwen heb ik nog niet gevonden. Die zittende doet niet zoveel voor me, dan kan ik meer dan mijn eigen lichaamsgewicht wegdrukken en voel ik nog niet echt iets
Het bleek dat je hem zelf op moest bouwen met zo'n squatrek waar de bar vastzit en een stel, werkte goed! Nu is het half 9 en heb ik de training er al weer op zitten, jeej!quote:Op woensdag 27 januari 2016 04:50 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Die staande zijn echthelaas bij mijn huidige sportschool ook niet aanwezig.
Oh chill. In principe kan je die oefening ook doen op een step met barbell/dumbells maar in zo'n apparaat vind ik het allemaal wat stabieler.quote:Op woensdag 27 januari 2016 08:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het bleek dat je hem zelf op moest bouwen met zo'n squatrek waar de bar vastzit en een stel, werkte goed! Nu is het half 9 en heb ik de training er al weer op zitten, jeej!
Die van Oatly? Zo ja- is die lekker?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:07 schreef LadyOracle het volgende:
Maar dus lekker wel twee glazen haverchocolademelk op, kon nog makkelijk. <3
Dan is alle data binnen en kan het analyseren (en schrijven, semi-simultaan) écht beginnenquote:Op woensdag 27 januari 2016 09:34 schreef Sunnythesun het volgende:
Alle data al binnen of moet je daar nog mee verder Mo?
Planning:
O: mobloats
L: mexicaanse salade
D: boboti
Gewicht gaat lekker hier ondanks (dankzij?) ongesteld en ondanks de pinda's van gisteren. Totaal rommelige week dit met al het verbouwgedoe in huis..
Nice!! Wat voor soort analyses ga je er op loslaten?quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dan is alle data binnen en kan het analyseren (en schrijven, semi-simultaan) écht beginnen
Thematic & (Maximal) Reflexive: allemaal handmatig eigenlijk, en niets geautomatiseerd, al gebruik ik wel NVivo om een beetje overzicht te krijgen in m'n coderingenquote:Op woensdag 27 januari 2016 09:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nice!! Wat voor soort analyses ga je er op loslaten?
Dat zijn kwalitatieve analyses toch? Doe je de codering dan volgens een bestaande methode (ben niet zo heel erg bekend met kwalitatief..quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Thematic & (Maximal) Reflexive: allemaal handmatig eigenlijk, en niets geautomatiseerd, al gebruik ik wel NVivo om een beetje overzicht te krijgen in m'n coderingen
Ja, ik vind wel het probleem met dumbells dat het te zwaar is voor mijn polsen en niet voor mijn benenquote:Op woensdag 27 januari 2016 08:48 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Oh chill. In principe kan je die oefening ook doen op een step met barbell/dumbells maar in zo'n apparaat vind ik het allemaal wat stabieler.
Simpelgezegd is 't een kwestie van door de data heengaan en thema's herkennen. In de praktijk doe je dat ook al tijdens je dataverzameling, maar coderingen grondig doorlopen etc. kan dat uitbreiden of indammen. Sowieso niet de bedoeling dat je elke brainfart als codering gaat gebruiken. Collega vroeg me om raad vorige week. Die had in een interview al 150 main coderingen aangemaakt/gebruikt... Dat werkt niet echt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:40 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat zijn kwalitatieve analyses toch? Doe je de codering dan volgens een bestaande methode (ben niet zo heel erg bekend met kwalitatief..)
Ik hoop in augustus/september met 't proefschrift, en snel daarna verdediging.quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:41 schreef Barreltje het volgende:
wanneer verwacht je klaar te zijn Mo?
Ik sport meestal 1 keer per dag. Wel verschillende sporten achter elkaar dan soms, dus kan dan zo 2/2.5 uur in de sportschool zijn. Eerst KT 1.5 uur en dan een uurtje spinnen ofzo.quote:ik ga vandaag maar eens een 10 weken trainingsplan maken en dat overleggen met m'n life.
Ik heb wel een optie gevonden om de tijd samen te vergroten: in de lunchpauze vanuit kantoor gaan hardlopen en toch weer een poging doen om 's ochtends te gaan zwemmennu even kijken hoe ik dat met de rest van de activiteiten in kan plannen
Mo hoe doe jij dat? want jij sport af en toe ook 2 keer per dag.. hou je een aantal rust uren tussen door aan ofzo?
yoga ( body balance) is een van de sporten die er gecombineerd wordtquote:Op woensdag 27 januari 2016 09:48 schreef La_Tramposa het volgende:
2x per dag sporten lijkt me echt zwaar overdreven als je geen topsport bedrijft. Naast je echte sport een stukje wandelen, of wat yoga of core oefeningen erbij kan natuurlijk wel.
Ah ok, eigenlijk is dat wat ik gedaan heb bij mijn master-SEN onderzoek. Dat was ook kwantitatief met vooral interviews als data. Ik heb toen eigenlijk 'maar wat gedaan' voor mijn gevoelquote:Op woensdag 27 januari 2016 09:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Simpelgezegd is 't een kwestie van door de data heengaan en thema's herkennen. In de praktijk doe je dat ook al tijdens je dataverzameling, maar coderingen grondig doorlopen etc. kan dat uitbreiden of indammen. Sowieso niet de bedoeling dat je elke brainfart als codering gaat gebruiken. Collega vroeg me om raad vorige week. Die had in een interview al 150 main coderingen aangemaakt/gebruikt... Dat werkt niet echt.
Zo heb ik een thema "digital exclusion" met wat subthema's, waarin ik problemen met internetgebruik en dat alles mbt werk zoeken tegenwoordig online is bespreek
Mja, als je tijdgebrek hebt kun je dat ook gewoon thuis voor de tv/voor het slapen gaan doen natuurlijk..quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
yoga ( body balance) is een van de sporten die er gecombineerd wordt
Jemig, is verhuizen of een baan dichterbij zoeken niet het overwegen waard dan?quote:
Dichterbij is er niets in mijn vak (nogal gespecialiseerd), en vriendin zit nog op school, dus moeten we eerst zien hoe dat uitpakt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Jemig, is verhuizen of een baan dichterbij zoeken niet het overwegen waard dan?
ik heb twee hele fijne docenten voor body balance en voor yoga.. plus dat zijn echt mijn rust momenten. Thuis zit mijn vent toch alleen maar commentaar te leveren dus dat doe ik liever niet.. maar hardlopen in de lunchpauze is een prima alternatiefquote:Op woensdag 27 januari 2016 09:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja, als je tijdgebrek hebt kun je dat ook gewoon thuis voor de tv/voor het slapen gaan doen natuurlijk..
quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:21 schreef Barreltje het volgende:
Thuis zit mijn vent toch alleen maar commentaar te leveren
Ik moet er ook niet aan denken om mijn workouts in dezelfde kamer als mijn vriend te moeten doen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, mijn man zou ook opmerkingen maken als ik naast m zat te yoga-en. Hoeft niet altijd zuur bedoeld te zijn he.
Pizza?quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:27 schreef IJsdraakje het volgende:
Commentaar leveren blijft hoogstens twee keer lollig, mag ik hopen.
Ik weet niet hoe ik het getimed krijg, maar ik eet vanavond alleen met mijn pa. Maar eens zien wat we gaan doen.
Aardappelen en worst om 17:00quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:27 schreef IJsdraakje het volgende:
Commentaar leveren blijft hoogstens twee keer lollig, mag ik hopen.
Ik weet niet hoe ik het getimed krijg, maar ik eet vanavond alleen met mijn pa. Maar eens zien wat we gaan doen.
De aardappelen zijn op.quote:
Hij kookt niet, dus als ik iets fatsoenlijks wil wel.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:08 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Is het de bedoeling dat je iets gaat maken voor je vader?
Haha... Tja, lastig!quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hij kookt niet, dus als ik iets fatsoenlijks wil wel.We mixen alleen niet zo best qua voorkeuren.
Het zou je verrassen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:13 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Haha... Tja, lastig!
Een pastaatje lust iedereen wel toch?
Gezellig, zo'n etentje met je vaderquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het zou je verrassen.
Maar uiteindelijk komt er altijd wel iets op tafel waar niet al te hard op gemopperd wordt.(En anders moppert 'ie wel, niet mijn probleem dat dingen saai worden als je niks proberen wil.
)
Och, verder valt het wel mee hoor. Het verzinnen gaat het meeste werk inzitten.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:20 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Gezellig, zo'n etentje met je vader
Jep, in je hoofdbaan wel, maar dit is in feite (qua vergoeding en qua beeld dat mensen erbij hebben) een forse bijbaan. Totdat er ook maar iets aan de hand is dusquote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:11 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Geen idee wat je doet eigenlijk maar onverwachte zaken zijn natuurlijk overal. Ik ben gezegend met enorm makkelijke kinderen en gelukkig geen man die ook nog dingen wil. Vooruitdenken, volle vriezer en improviseren doen het kunstje voor mij.
Maar hey: Sushi
Ik wou net zeggen ja, sommige mensenquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het zou je verrassen.
Maar uiteindelijk komt er altijd wel iets op tafel waar niet al te hard op gemopperd wordt.(En anders moppert 'ie wel, niet mijn probleem dat dingen saai worden als je niks proberen wil.
)
Ik vind hem erg lekker ja.quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:23 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Die van Oatly? Zo ja- is die lekker?
Haha oké! Die heb ik denk ik even gemistquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:23 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Och, verder valt het wel mee hoor. Het verzinnen gaat het meeste werk inzitten.
Maar vandaar mijn blije reactie van eerder. XD
Probeer minstens 8-9 uur rust tussendoor te nemen als je 2x op een dag wilt trainen. Kan prima.quote:Op woensdag 27 januari 2016 09:41 schreef Barreltje het volgende:
wanneer verwacht je klaar te zijn Mo?
ik ga vandaag maar eens een 10 weken trainingsplan maken en dat overleggen met m'n life.
Ik heb wel een optie gevonden om de tijd samen te vergroten: in de lunchpauze vanuit kantoor gaan hardlopen en toch weer een poging doen om 's ochtends te gaan zwemmennu even kijken hoe ik dat met de rest van de activiteiten in kan plannen
Mo hoe doe jij dat? want jij sport af en toe ook 2 keer per dag.. hou je een aantal rust uren tussen door aan ofzo?
zoiets had ik ook in gedachtenquote:Op woensdag 27 januari 2016 13:09 schreef DeLuna het volgende:
Twee jaar terug trainde ik op dinsdag en vrijdag ook twee keer. Tot 7:30 zwemmen en om 19:30 was er krachttraining. Kan prima in dat tijdsbestek.
Dat hoef ik echt niet te proberen. 24 Uur rust is al moeilijk en na krachttraining moet ik echt 48 rust nemen. Mijn schema is een hele puzzel altijd.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Probeer minstens 8-9 uur rust tussendoor te nemen als je 2x op een dag wilt trainen. Kan prima.
ik doe niet echt kracht trainingquote:Op woensdag 27 januari 2016 14:52 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Dat hoef ik echt niet te proberen. 24 Uur rust is al moeilijk en na krachttraining moet ik echt 48 rust nemen. Mijn schema is een hele puzzel altijd.
Yogo dat schijnt echt heerlijk te zijn. Ik denk echter niet dat ik daar geschikt voor ben.quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja yoga is ook meer actief herstel dan een echte training natuurlijk, dus dat kan overal tussendoor.
Wel leuk dat je zoveel verschillende sporten doet!
Ik vind het altijd grappig dat mensen na één keer proberen of zelfs zonder al bepalen dat ze niet geschikt zijn van yogaquote:Op woensdag 27 januari 2016 14:57 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Yogo dat schijnt echt heerlijk te zijn. Ik denk echter niet dat ik daar geschikt voor ben.
Je moet ook niet met 8 uur er tussen gaan deadliften en squatten en zoquote:Op woensdag 27 januari 2016 14:52 schreef LadyOracle het volgende:
Dat hoef ik echt niet te proberen. 24 Uur rust is al moeilijk en na krachttraining moet ik echt 48 rust nemen. Mijn schema is een hele puzzel altijd.
Ik ben er ab-so-luut niet geschikt voor. Geen balans, niet lenig. En dús doe ik hetquote:Op woensdag 27 januari 2016 14:57 schreef HarveySpecter het volgende:
Yogo dat schijnt echt heerlijk te zijn. Ik denk echter niet dat ik daar geschikt voor ben.
Ik zou niet eens weten hoe te beginnenquote:Op woensdag 27 januari 2016 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind het altijd grappig dat mensen na één keer proberen of zelfs zonder al bepalen dat ze niet geschikt zijn van yogaHet is gewoon een kwestie van wennen, omdat het heel anders is dan sporten. Het gaat er absoluut niet om of je goed bent in de houdingen of hoe lenig je bent of wat dan ook, maar puur om hoe je die houdingen kunt gebruiken om rust te vinden in je hoofd (en ja dat klinkt zweverig maar dat is het niet, het is puur dat je alle concentratie gebruikt om die houdingen en de ademhaling uit te voeren waardoor je niet kunt malen over andere dingen), en daarnaast kun je het ook gebruiken om spieren en gewrichten mobiel en soepel te houden.
De eerste paar keer zal het zeker wat onrust geven en onwennig voelen, maar dat gaat vanzelf over. Ik vind het juist het fijnste om yoga met een youtube film in mijn eigen huis te doen ipv in een klasje, want dan ga ik teveel letten op de mensen om me heen. En het hoeft ook geen hele 'les' te zijn, elke ochtend 5 zonnegroetjes kan voor mij al een heel verschil maken als ik me stijf voel of zo.
yoga en Bodybalance zijn voor mij echt momenten waarbij mijn hoofd leeg raakt.. heerlijk.. ik kan daar echt zo enorm van ontspannen..quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:57 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Mijn sportschool heeft naast de gewone groepsles yoga ook van die virtuele lessen. Net als thuis op youtube, maar dan op groot scherm en in een zaaltje waar de matjes al klaar liggenquote:Op woensdag 27 januari 2016 15:04 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik zou niet eens weten hoe te beginnen
quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:04 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Daar zie ik mezelf als man dus niet aan mee doenquote:Op woensdag 27 januari 2016 15:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn sportschool heeft naast de gewone groepsles yoga ook van die virtuele lessen. Net als thuis op youtube, maar dan op groot scherm en in een zaaltje waar de matjes al klaar liggenEn dat dan vooral doen als er verder niemand is
ik zie heel eerlijk niet zo wat dat 'als man' er mee te maken heeft, maar ik ben dan ook geen manquote:Op woensdag 27 januari 2016 15:07 schreef HarveySpecter het volgende:
Daar zie ik mezelf als man dus niet aan mee doen![]()
Thuis is wel een optie inderdaad.
je zou kunnen beginnen met het idee dat dat niet uit maakt of je man bent of niet..quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:07 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Thuis is wel een optie inderdaad.
Ja ik heb wel voordat ik het met filmpjes deed een paar yogalessen bij verschillende plekken gehad. Maar mijn ervaring was dat het zowel beter als een youtube les als heeeel veel slechter kan zijn. Op Youtube kun je tenminste zelf uitzoeken wat voor les/instructeur het isquote:Op woensdag 27 januari 2016 15:07 schreef Barreltje het volgende:
ik ben zelf niet zo'n voorstander van yoga nav filmpjes. ik heb echt de meerwaarde gemerkt van mijn docenten die met een kleine verandering van je houding ineens de positive zoo veel beter maakten!
maar goed... dat iz mijn ervaring
quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:07 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
quote:
Ben je meteen de beste man!quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:12 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik zeg het meer omdat ik bij de groepslessen op mijn sportschool echt NOOIT mannen zie. Ik zie mezelf dan niet ineens (zeker niet als beginner) tussen al die vrouwen aan yoga doen.
Ergens anders zou wel kunnen uiteraard.
quote:
Dat snap ik dan weer een beetje, maar dan zou ik eerder een maat meevragen en gewoon meedoen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:12 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik zeg het meer omdat ik bij de groepslessen op mijn sportschool echt NOOIT mannen zie. Ik zie mezelf dan niet ineens (zeker niet als beginner) tussen al die vrouwen aan yoga doen.
Ergens anders zou wel kunnen uiteraard.
Ik heb het een paar keer geprobeerd maar bij mij had het echt geen effect.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zo bijvoorbeeld!
Of nog meer instapniveau:
Ik sport normaliter elke dag wel 1-2 uurtjes, maar deze week is het eigenlijk bij een keer een verhuisklus + bed in elkaar zetten en een lang stuk wandelen door Amersfoort, geblevenquote:Op woensdag 27 januari 2016 15:34 schreef Sarabi het volgende:
Ik sport ook vaak meerdere keren per dag.
Alleen Jillian en danstraining wil niet altijd op dezelfde dag lukken, dat kijk ik per keer of mijn lichaam het oke vindt.
Zeker! Alleen niet teveel bier drinken tijdens het repeterenquote:Op woensdag 27 januari 2016 15:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik sport normaliter elke dag wel 1-2 uurtjes, maar deze week is het eigenlijk bij een keer een verhuisklus + bed in elkaar zetten en een lang stuk wandelen door Amersfoort, gebleven
Vanavond repeteren, ook 3 uur lang bewegenEn ik ben van plan om zometeen ook even lekker te gaan sporten. Vlak voor de repetitie kan dat best
Waar repeteer je voor?quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:37 schreef Braddie het volgende:
Ik sport normaliter elke dag wel 1-2 uurtjes, maar deze week is het eigenlijk bij een keer een verhuisklus + bed in elkaar zetten en een lang stuk wandelen door Amersfoort, gebleven
Vanavond repeteren, ook 3 uur lang bewegenEn ik ben van plan om zometeen ook even lekker te gaan sporten. Vlak voor de repetitie kan dat best
Ik drink gelukkig niet meerquote:Op woensdag 27 januari 2016 15:40 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Zeker! Alleen niet teveel bier drinken tijdens het repeteren
Hier voor ^ (Ben de toetsenist in het filmpje)quote:
Tofquote:Op woensdag 27 januari 2016 15:44 schreef Braddie het volgende:
Hier voor ^ (Ben de toetsenist in het filmpje)
Vergt echt heel veel uithoudingsvermogen. Felle lampen op je kop, beetje bewegen, je zweet jezelf helemaal het lazarus, zou je niet zeggen maar het is zwaarder dan het lijkt(Al helpt mijn overgewicht daar ook wel aan mee
)
quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
TofIk dacht even dat je bij zo'n over-straat-lopend muziekkorps zat en dat daar al die beweging van kwam tijdens het repeteren
Gister avond ook, was ik onderweg van Amsterdam naar huis, heb nog nooit zulke harde klappen van de wind gehad, werd haast een andere rijstrook opgeslagenquote:Op woensdag 27 januari 2016 15:48 schreef HarveySpecter het volgende:
Ik ga zo als ik thuis ben even wat hardlopen denk ik. Rustig aan weer beginnen.
Alleen het waait als een malle moer hier
Dat doe ik dan weer. En ik kan je vertellen dat we dat vrij weinig repeteren eigenlijk.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
TofIk dacht even dat je bij zo'n over-straat-lopend muziekkorps zat en dat daar al die beweging van kwam tijdens het repeteren
Honing is gewoon suiker hè, sara! Dus een beetje kan prima hoor, maar (zoals met alles) niet te veel.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:52 schreef sararaats het volgende:
ik heb een wrap met gehaktburger op. is honing eigenlijk wel gezond als je wil afvallen? ik vind het zo lekker hé.
Terwijl het mij oprecht retemoeilijk lijkt om èn muziek te maken èn in de maat te lopen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:53 schreef DeLuna het volgende:
Dat doe ik dan weer. En ik kan je vertellen dat we dat vrij weinig repeteren eigenlijk.
Maar in februari gaan we naar Duitsland en dan is het lopen en spelen van 1 tot 5, dus dat is gegarandeerd een 10.000+ dagje stappen.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Honing is gewoon suiker hè, sara! Dus een beetje kan prima hoor, maar (zoals met alles) niet te veel.
Dat is het ook. Maar vaak spelen we marsen en daar zit wel overduidelijk 'de maat' in zegmaar. Het meest moeite heb ik nog met bochten, aangezien je die strak en recht moet lopen. Dus je moet letten op je voorganger, letten op degene die het meest rechts van je loopt, op je marsboekje kijken, in de maat lopen en spelen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Terwijl het mij oprecht retemoeilijk lijkt om èn muziek te maken èn in de maat te lopen.
Cool! Leuke manier om aan iets van extra beweging te komen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Vergt echt heel veel uithoudingsvermogen. Felle lampen op je kop, beetje bewegen, je zweet jezelf helemaal het lazarus, zou je niet zeggen maar het is zwaarder dan het lijkt(Al helpt mijn overgewicht daar ook wel aan mee
)
Alles met mate he.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:52 schreef sararaats het volgende:
ik heb een wrap met gehaktburger op. is honing eigenlijk wel gezond als je wil afvallen? ik vind het zo lekker hé.
Precies, het is niet te vergelijken met een wandeling of iets dergelijks, maar het is wel zeker een lekker beetje beweging. (En het is nog gezellig ook)quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Cool! Leuke manier om aan iets van extra beweging te komen.
nee dat was ik niet van plan. ik heb zeker voor een paar weken.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Alles met mate he.
Elke dag wraps is bijvoorbeeld ook niet handig.
Net zoals een gehaktburger.
Volgens mij ligt het er aan wat je bespeelt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Terwijl het mij oprecht retemoeilijk lijkt om èn muziek te maken èn in de maat te lopen.
Wat is je totale eetlijstje voor vandaag?quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:59 schreef sararaats het volgende:
[..]
nee dat was ik niet van plan. ik heb zeker voor een paar weken.
ontbijtreep en de wrap. het is dat ik een slaapkop ben.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat is je totale eetlijstje voor vandaag?
En ze kennen alles uit hun hoofd dus ze hoeven ook geen noten te lezen onderweg.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het er aan wat je bespeelt.
Als je de snaredrum bespeelt dan is het volgens mij wel te doen, je benen fungeren dan in feite als metronoom(Kan het ook fout hebben natuurlijk)
Precies!quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:06 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En ze kennen alles uit hun hoofd dus ze hoeven ook geen noten te lezen onderweg.
Uit de maat lopen is moeilijkerquote:Op woensdag 27 januari 2016 15:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor sommige mensen nietquote:Op woensdag 27 januari 2016 16:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Uit de maat lopen is moeilijker
Dat lukt mij welquote:Op woensdag 27 januari 2016 16:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Uit de maat lopen is moeilijker
Ja oke, maar ik bedoel meer dat áls je op de maat blaast/slaat qua muziek maken, het dan vrij moeilijk is om op een ander ritme te gaan lopenquote:Op woensdag 27 januari 2016 16:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Voor sommige mensen niet
Ken iemand die heeft het ritme gevoel van een tros druiven, die kan niet op de maat spelen of zingen wat 'ie ook probeert. En toch issie gaan drummen.
Aah op zo`n manier. Het is vooral heel uitputtend volgens mij.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja oke, maar ik bedoel meer dat áls je op de maat blaast/slaat qua muziek maken, het dan vrij moeilijk is om op een ander ritme te gaan lopenAlleen bochten zijn inderdaad lastig want dan moet de binnenste rij eigenlijk op de plaats marcheren en de buitenste rij enorme passen nemen.
Enfin, marcheren in de fanfare is voor mij lang, lang geleden en daar ben ik blij mee
Oh wij maken dan zo'n 90 graden bocht, dus dat scheelt weer wat betreft grote stappen maken. Enige is dan dat je dus wel tegelijk moet uitkomen met degene rechts van je.quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja oke, maar ik bedoel meer dat áls je op de maat blaast/slaat qua muziek maken, het dan vrij moeilijk is om op een ander ritme te gaan lopenAlleen bochten zijn inderdaad lastig want dan moet de binnenste rij eigenlijk op de plaats marcheren en de buitenste rij enorme passen nemen.
Enfin, marcheren in de fanfare is voor mij lang, lang geleden en daar ben ik blij mee
En al waren de bloemen wel eetbaar, dan valt het vast onder groente en daar zit amper kcal inquote:Op woensdag 27 januari 2016 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
De chocolaatjes die ik kreeg van een onderzoeksparticipant zijn zó lekker. Maar ik ga ze in de kast leggen en bewaren voor als we gasten hebben ofzo. Terry's Chocolate Orange minis![]()
Gelukkig zijn de bloemen die ik van een ander kreeg niet eetbaar
#omdenkenquote:Op woensdag 27 januari 2016 16:53 schreef Isabeau het volgende:
En al waren de bloemen wel eetbaar, dan valt het vast onder groente en daar zit amper kcal in
* Isabeau verslikt zichquote:
Nice, van het weekend even halen. Die normale oatly vind ik ook erg lekker.quote:
quote:Op woensdag 27 januari 2016 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
De chocolaatjes die ik kreeg van een onderzoeksparticipant zijn zó lekker. Maar ik ga ze in de kast leggen en bewaren voor als we gasten hebben ofzo. Terry's Chocolate Orange minis![]()
neequote:Op woensdag 27 januari 2016 16:58 schreef motorbloempje het volgende:
Nounou. Gelukkig ben je er vanaf gebleven. Toch?
drink je normaal red bull dan?quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:07 schreef sararaats het volgende:
[..]
nee![]()
maar nu ben ik op dieet en hopelijk hou ik het vol.
ik drink nu nog alleen water anders stuiter ik de hele tijd.
niet altijd. wel cola zero en Pepsi Max maar heb met mezelf afgesproken om dit enkel nog in de dag te drinken. niet na 16u.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
drink je normaal red bull dan?
Dit.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
Jongens wat een geneuzel weer.
Iedereen weet toch dat het famfare is?
en een beetje groente / fruit eten? Of heeft dat een reden?quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:12 schreef LPFAN het volgende:
Me ff flink in het zweet gewerkt vandaag![]()
Ontbijt: 4 creamcrackers met smeerkaas
Lunch: 3 boterhammen met pindakaas
Avondeten: Pasta.
Verder kreeg ik gister van mijn dietiste op mijn kop dat ik veels te weinig drink. Moet dus maar meer thee gaan drinken
Ik mag niet teveel groente en fruit. ( Ja raar hequote:Op woensdag 27 januari 2016 17:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en een beetje groente / fruit eten? Of heeft dat een reden?
Beterschap!quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:17 schreef Sarabi het volgende:
Geen training vanavond, mijn hoofd zit vol met watten![]()
Dat is weer een voordeel van 2x per dag sporten, ik heb nu in ieder geval toch wat beweging gehad.
beterschappiesquote:Op woensdag 27 januari 2016 17:17 schreef Sarabi het volgende:
Dat is weer een voordeel van 2x per dag sporten, ik heb nu in ieder geval toch wat beweging gehad.
Beterschap, het lijkt te heersen. Hoop dat ik de dans ontspringquote:Op woensdag 27 januari 2016 17:17 schreef Sarabi het volgende:
Ja precies, ik dacht al dat het daarmee te maken zou hebben. Wel lastig, want wat is "te veel"? Krijg je daar richtlijnen voor?quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:19 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik mag niet teveel groente en fruit. ( Ja raar he) omdat ik dialyse patient bent en dat vol kalium zit, en mijn nieren dat niet aankunnen. Daarom mag ik ook niet zoveel drinken. Alleen ik sla er dus weer eens in door dus moet ik meer drinken. Betrap me er vandaag ook weer op dat ik weer te weinig drink. Heb gewoon geen dorst.
Dankjewel allemaalquote:Op woensdag 27 januari 2016 17:21 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Beterschap, het lijkt te heersen. Hoop dat ik de dans ontspring
Ja, ik mag 2500 mg natrium en 3000 mg kalium per dag. Ben dus per dag aan het rekenen hoe en wat. Ik dialyseer 3 keer per week 3.5 uur in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja precies, ik dacht al dat het daarmee te maken zou hebben. Wel lastig, want wat is "te veel"? Krijg je daar richtlijnen voor?
Krijg jij volledige dialyse?
Boh, man. Ik hoop dat er snel een donornier isquote:Op woensdag 27 januari 2016 17:24 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja, ik mag 2500 mg natrium en 3000 mg kalium per dag. Ben dus per dag aan het rekenen hoe en wat. Ik dialyseer 3 keer per week 3.5 uur in het ziekenhuis.
Wow dat is wel heftig.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:24 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja, ik mag 2500 mg natrium en 3000 mg kalium per dag. Ben dus per dag aan het rekenen hoe en wat. Ik dialyseer 3 keer per week 3.5 uur in het ziekenhuis.
Ik ben maandag met deze begonnen, yoga for complete beginners.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:04 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Eerst nog ff goed afvallenquote:Op woensdag 27 januari 2016 17:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Boh, man. Ik hoop dat er snel een donornier is
ik duim voor je!quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:27 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Eerst nog ff goed afvallenChirurg verwacht dat ik over een half jaar mijn streefgewicht gehaald heb en dan kan ik de wachtlijst op. Gelukkig is de regel dat je gelijk al start met wachten als je dialyseert. Dus als ik over een half jaar de lijst op ga heb ik al 2 jaar wachttijd er opzitten en de wachtlijst is nu 3 a 4 jaar.
Ja, ben het nu gelukkig wel gewend, en mijn waardes zijn gelukkig zo goed dat ik af en toe wel kan smokkelen maar liever doe ik dat niet.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wow dat is wel heftig.
Nog lastiger om dan alles binnen te krijgen inderdaad.
Welkom bij de Adriene Fanclubquote:Op woensdag 27 januari 2016 17:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ben maandag met deze begonnen, yoga for complete beginners.
Echt heel fijn. Niet dwingend, niet zweverig, gewoon relaxed.
Thanks.quote:
Duhquote:Op woensdag 27 januari 2016 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
Voedsel.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:35 schreef LPFAN het volgende:
Wat eten jullie trouwens na het sporten?
Hahah goh ;pquote:
Ik denk steeds dat ze over een loopband kruipt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ben maandag met deze begonnen, yoga for complete beginners.
Echt heel fijn. Niet dwingend, niet zweverig, gewoon relaxed.
Ja, en dan is het nog veel korter geworden, Het was eerst 6 jaar.quote:
Je had me al eens over haar getipt.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Welkom bij de Adriene Fanclub
Eens! Ik merk het ook zo goed dat ik niet meer hardloop en aangekomen ben.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
)
Echt bizar.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Eens! Ik merk het ook zo goed dat ik niet meer hardloop en aangekomen ben.Het is echt fucking hard werken.
*grinnik*quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk steeds dat ze over een loopband kruipt.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Echt bizar.
Maar het loont uiteindelijk wel, hard werken of niet!
En als je eenmaal lekker gaat afvallen en gaat bewegen, en het gaat weer goed. Dan word het nóg leuker!
-8,5 in 1 maand?quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:09 schreef marcb1974 het volgende:
-8,5 voor de maand hier. Ben benieuwd of ik de -10 nog ga halen.
Zo ja komt mijn reis wel echt hard dichterbij, dan heb ik 40% van mijn doel te pakken
Precies, dat is ook mijn insteek, nu alles op alles zetten om af te vallen. En ik wil sowieso bij ons eerstvolgende optreden onder de 100 kilo zitten (nog +- 14 te gaan) En dat optreden is (Als het doorgaat) Midden Maart.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Nu hard werken en dan met het festivalseizoen lekker knallen.
Ik ben blazer (altsax) dus ik heb flink wat adem nodig.
Was voor mij ook vrij normaal, tussen de 7 en 9 kilo per maand lukte prima.quote:
Ik leef al zeven jaar zonder vlees en vijf jaar zonder andere dierlijke producten, en mijn ijzer zat aan de bovengrens twee jaar geleden. Dus ik zou zeggen dat het wel moet kunnen om er genoeg van binnen te krijgen. Ben wel benieuwd wat het nu is, ga binnenkort even laten prikken, omdat ik bijna geen brood e.d. meer kan eten. En blijkbaar heeft mijn vader een mysterieuze aandoening waarbij vitamine D spontaan verdwijnt. En calcium ook trouwens. Ze weten niet hoe of wat en dus niet of het erfelijk is, dus ik moet dat voortaan in de gaten gaan houden. Calcium had ik laatste keer wel laten prikken, was toen ook aan de bovengrens. D nog nooit laten prikken.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Oeps, ik lig bij de bloedbank en de eerste meting was mijn ijzer te laag en de tweede net op het randje. En aangezien er wel een duidelijke dalende trend was de afgelopen 3 afspraken, moet ik toch maar iets aan de voeding gaan veranderen, zeker ook icm veel sporten. Alleen ik eet al best wel veel volkoren granen en groene groenten en neem ook multivitamine. Het enige waar misschien verbetering mogelijk is is rood vlees maar daar houd ik gewoon echt niet zo van..
Lol. Dat waren wij twee jaar geleden. https://m.facebook.com/Fa(...)03/?type=3&source=54quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |