quote:
Op dinsdag 26 januari 2016 11:17 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Wauw... ga je lekker? Weet je wel hoe godverdomde moeilijk het is om én kinderen te hebben én te voldoen aan alle verwachtingen die de maatschappij aan je stelt?

Want als ik thuis was gaan zitten met de kinderen dan was het vast ook weer niet goed, met mijn reet op de bank de hele dag.
En ze mogen plenty hoor, echt wel, je moet alleen de juiste school uitkiezen. En vergeet niet, al die eisen die de maatschappij aan scholen stelt, en dus aan kinderen... daar werken wij allemaal ook hard aan mee he... We willen toch allemaal die welvaart, en kinderen die met hun hoofd werken ipv met hun handen. Toch? Wees eerlijk, zou jij ook niet liever zien dat jouw kind een kantoorbaan heeft dan dat hij de hele dag op zijn knieeen straten aan het maken is?
Natuurlijk, ze moeten doen wat ze zelf willen, maar ik probeer ze wel te stimuleren er uit te halen wat er in zit. Dat is toch niet gek? Dat is volgens mij mens eigen. Willen presteren, willen leren.
Oh, het was niet allemaal als verwijt naar ouders bedoelt. Alleen als gedeeltelijke verklaring voor het minder buitenspelen. De druk die op ouders en scholen ligt vanuit de maatschappij is ook enorm. En ouders die niet allebei werken zijn niet voor niets schaars.
Overigens was 't achteraf wel makkelijk geweest als ik iets meer met mijn handen had leren doen. Ik kan nu namelijk nog net een hamer vasthouden. Maar dat is nauwelijks de schuld van mijn ouders, maar meer een compleet gebrek aan interesse voor alles wat daarmee te maken heeft van mijn kant.
Voor mijn hypothetische kind zou ik trouwens het liefst een beetje een creatieve baan zien. De hele dag met je kop in een PC zitten en van meeting naar meeting rennen is namelijk niet echt een carrière waar ik zelf met mijn volle verstand nog een keer voor zou kiezen.
quote:
Op dinsdag 26 januari 2016 11:17 schreef La_Tramposa het volgende:[..]
Sorry maar volgens mij maak je alleen maar aannames, misschien zal het in sommige gevallen in jouw omgeving zo zijn maar wie zegt dat kinderen in het algemeen meer moeten? Mijn zusje geeft les aan groep 3 en daar leren ze lezen of schrijven hoor. De ijverige kinderen kunnen dan misschien al een paar letters schrijven maar ik zie niet helemaal het verband tussen dat en gewicht.
En nu is sporten ineens weer slecht?
Ik zeg niet dat sporten slecht is. Ik zeg dat 3 keer per week een avond met je kind weg zijn om te sporten er aan bijdraagt dat kinderen minder buiten spelen.
En ik ga alleen maar uit wat ik van vrienden, familie en bekenden zie/hoor. Ik heb een jaar of 8 vrijwilligerswerk gedaan bij een organisatie die wekelijks activiteiten voor kinderen in de basisschoolleeftijd organiseert. Daarnaast heb ik redelijk wat vrienden die les geven op basisscholen in de buurt.
Ik zeg ook niet dat ze in groep 3 niet leren lezen en schrijven. Ik zeg dat er tegenwoordig van kleuters al verwacht wordt dat ze dat ook leren. Geen Shakespeare, of Lord of the Rings, maar toch wel simpele woordjes en hun eigen naam. Dat is verder ook prima, maar je kunt niet verwachten dat kinderen dat er allemaal bij kunnen doen, en dan ook nog tijd hebben om elke dag buiten te spelen.
Dat kinderen meer moeten / een drukke agenda hebben is overigens nog onderdeel geweest van een landelijke reclameactie van Sire een aantal jaar geleden.
[b]Op
dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.