SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
Dat zijn ook echt boosdoenersquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Pakje/flesje zoet drinken per dag mee naar school elke dag en je komt al een paar kilo aan, als het kind voor de rest gewoon in balans eet met hoeveel het beweegt.
Dat is ook weer zo inderdaadquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:21 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
En wat is vroeger? Ik had vroeger ook al een Nintendo en speelde Duck Hunt
Precies! En denk inderdaad even terug naar onze eigen generatie. Wij zaten al meer voor de tv dan onze eigen ouders, en dat is alleen maar doorgeëvolueerd. En dat is ook niet per definitie slecht, als je maar zorgt dat er een beetje balans is. Sterker nog, ik vind ouders die hun kind nu krampachtig weghouden van ipads en playstations niet slim. Het is de manier van werken en denken van nu en de toekomst. Kinderen hebben het nodig om op die manier met informatie om te leren gaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:20 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben het niet helemaal mee eens dat playstation/ipads etc het probleem zijn.
Vroeger had je ook een grote groep kinderen die met een boek op de bank zaten dan buiten te spelen.
jup, dat doe je vanzelf want je wil écht geen dreumes hebben die nasi op je bank eet. Gewoon niet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk trouwens wel dat ik wanneer ik kinderen heb zou proberen om meer structuur aan te brengen, ontbijten en avondeten zoveel mogelijk met zijn allen tegelijk aan tafel. Nu eten we vaak op de bank en alleen als we heel veel moeite hebben gedaan voor het avondeten aan tafel
Oh, het was niet allemaal als verwijt naar ouders bedoelt. Alleen als gedeeltelijke verklaring voor het minder buitenspelen. De druk die op ouders en scholen ligt vanuit de maatschappij is ook enorm. En ouders die niet allebei werken zijn niet voor niets schaars.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wauw... ga je lekker? Weet je wel hoe godverdomde moeilijk het is om én kinderen te hebben én te voldoen aan alle verwachtingen die de maatschappij aan je stelt?![]()
Want als ik thuis was gaan zitten met de kinderen dan was het vast ook weer niet goed, met mijn reet op de bank de hele dag.
En ze mogen plenty hoor, echt wel, je moet alleen de juiste school uitkiezen. En vergeet niet, al die eisen die de maatschappij aan scholen stelt, en dus aan kinderen... daar werken wij allemaal ook hard aan mee he... We willen toch allemaal die welvaart, en kinderen die met hun hoofd werken ipv met hun handen. Toch? Wees eerlijk, zou jij ook niet liever zien dat jouw kind een kantoorbaan heeft dan dat hij de hele dag op zijn knieeen straten aan het maken is?
Natuurlijk, ze moeten doen wat ze zelf willen, maar ik probeer ze wel te stimuleren er uit te halen wat er in zit. Dat is toch niet gek? Dat is volgens mij mens eigen. Willen presteren, willen leren.
Ik zeg niet dat sporten slecht is. Ik zeg dat 3 keer per week een avond met je kind weg zijn om te sporten er aan bijdraagt dat kinderen minder buiten spelen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Sorry maar volgens mij maak je alleen maar aannames, misschien zal het in sommige gevallen in jouw omgeving zo zijn maar wie zegt dat kinderen in het algemeen meer moeten? Mijn zusje geeft les aan groep 3 en daar leren ze lezen of schrijven hoor. De ijverige kinderen kunnen dan misschien al een paar letters schrijven maar ik zie niet helemaal het verband tussen dat en gewicht.
En nu is sporten ineens weer slecht?
Hier ben ik het zo mee eensquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sterker nog, ik vind ouders die hun kind nu krampachtig weghouden van ipads en playstations niet slim. Het is de manier van werken en denken van nu en de toekomst. Kinderen hebben het nodig om op die manier met informatie om te leren gaan.
Minecraft is misschien een spel, maar ze pikken daar best veel van op: dat je dingen moet combineren om tot iets anders te komen. Eerst een fornuis, dan hout, dan vuur etc. etc.
Jaaaa, mogen we al?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:30 schreef MutedFaith het volgende:
En nu weer over eten afvallen. Het is bijna lunchtijd.
Dit helemaal. Goddomme, als ik had geweten hoe muf kantoorwerk wasquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:29 schreef MutedFaith het volgende:
Voor mijn hypothetische kind zou ik trouwens het liefst een beetje een creatieve baan zien. De hele dag met je kop in een PC zitten en van meeting naar meeting rennen is namelijk niet echt een carrière waar ik zelf met mijn volle verstand nog een keer voor zou kiezen.
Heb net een zakje bites op dus ik verschuif mijn lunch een beetje.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:30 schreef MutedFaith het volgende:
En nu weer over eten afvallen. Het is bijna lunchtijd.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb net een zakje bites op dus ik verschuif mijn lunch een beetje.
En ga zo eerst sporten
Wat voor sport doe/deed je?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:33 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Goed bezig!
Sporten.... Dat is een dingetje waar ik snel weer motivatie voor moet zoeken
je kan natuurlijk altijd met je laptop in het gras gaan zitten mits de wifi sterk genoeg isquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:36 schreef MutedFaith het volgende:
Een buitenbaan is met een accountancystudie toch een beetje een moeilijk verhaal..
Mwoch... soms heb je geluk. Ik heb de bibliotheekopleiding gedaan en ik reis de hele wereld rond.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:36 schreef MutedFaith het volgende:
Een buitenbaan is met een accountancystudie toch een beetje een moeilijk verhaal..
Ik word na mijn promotie gewoon spinning instructeur. Dan ben ik een Spin Doctorquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zie mezelf ook nog wel eens het kantoorleven gedag zeggen om fulltime atletiek- of roei-coach te worden of zo. Maar ik weet weer niet of ik dan het intellectuele niet zou gaan missen, al kun je je natuurlijk blijven verdiepen in fysiologische studies etc. Maar misschien zou een combinatie nog wel het leukste zijn
nou heb ik weinig verstand van accountancy, maar dat moet toch op de een of andere manier toch wel iets anders kunnen? als je je bv al op de creatieve wereld richt lijkt me de dinamiek al anders??quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:36 schreef MutedFaith het volgende:
ik heb wel eens een interview gelezen met gerard kemkers ( ? die schaats coach) en die had hele systemen en schema's opgebouwd.. daar KAN je evt je intelectuele uitdaging uithalen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zie mezelf ook nog wel eens het kantoorleven gedag zeggen om fulltime atletiek- of roei-coach te worden of zo. Maar ik weet weer niet of ik dan het intellectuele niet zou gaan missen, al kun je je natuurlijk blijven verdiepen in fysiologische studies etc. Maar misschien zou een combinatie nog wel het leukste zijn
Whehehehe!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik word na mijn promotie gewoon spinning instructeur. Dan ben ik een Spin Doctor
Klopt, als je op niveau coacht maak je sowieso trainingsschema's en denk je na over periodisering en bereken je de progressie en of die wel gewenst is en zo. Dat heb ik ook al wel geleerd in de coachcursussen die ik gedaan heb en natuurlijk ook toegepast. En dat kun je altijd verder doordrijven natuurlijk, al zul je nooit een bewegingswetenschapper wordenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:40 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik heb wel eens een interview gelezen met gerard kemkers ( ? die schaats coach) en die had hele systemen en schema's opgebouwd.. daar KAN je evt je intelectuele uitdaging uithalen?
Ik heb laatst met iemand hardgelopen die tips wilde om die hardlooptest te halen. Daar schijnen de meeste mensen op af te vallen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:42 schreef HarveySpecter het volgende:
Over schema's gesproken:
https://werkenbijdefensie.nl/marinierstraining.html
Dit zijn alleen maar de toelatingseisen, daarna zullen ze uiteraard nog wel fitter worden..quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:44 schreef MutedFaith het volgende:
Eh. Dat valt mee een beetje tegen, qua eisen voor onze mariniers.
Same here. Als je overdag niet veel beweegt, dan zorg je dat je dat buiten je werktijd wel doet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:45 schreef Shandaly het volgende:
Ik ben prima gelukkig met mijn kantoorbaan eerlijk gezegd. De beweging haal ik in door op de fiets naar dat kantoor te gaan, de trap te gebruiken om bij mijn bureau te komen, en de lunchpauze te misbruiken voor soms net-iets-te-lange-lunchwandelingen![]()
Hardlopen is natuurlijk wel iets op zich, maar met een beetje basisconditie moet je die 2700 meter in 12 minuten wel kunnen halen toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dit zijn alleen maar de toelatingseisen, daarna zullen ze uiteraard nog wel fitter worden..
Bovendien krijg je als je je aanmeldt hiervoor ook een algemeen trainingsschema mee met wat ze verwachten wat je doet, daar hoort ook wekelijks een uur intensief hardlopen bij etc.
Is toch aardig doorstappen voor de meesten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:47 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Hardlopen is natuurlijk wel iets op zich, maar met een beetje basisconditie moet je die 2700 meter in 12 minuten wel kunnen halen toch?
Mensen die heel erg aanleg hebben voor hardlopen wel. Maar ik ken genoeg mensen die al 2, 3 jaar hardlopen en dat nog echt niet halen. Dat zijn dan misschien geen jongens van 18, 20, maar toch. En zoals al gezegd; je moet het met enige reserve kunnen halen omdat je waarschijnlijk gesloopt bent op het moment van die test, dus eigenlijk moet je wel streven voor +- 3000 meter in fitte toestand. Dat is toch 15km/u.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:47 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Hardlopen is natuurlijk wel iets op zich, maar met een beetje basisconditie moet je die 2700 meter in 12 minuten wel kunnen halen toch?
mwaaah. Als ik flink doorfiets (wel in de stad) dan haal ik 3700 meter in 12 minuten. Rennend 2700 meter doen is in mijn geval gewoon zelfmoordquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:47 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Als je dat na 2 of 3 jaar hardlopen nog niet haalt, dan zou je jezelf kunnen afvragen of je überhaupt wel geschikt bent voor werken bij defensie.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mensen die heel erg aanleg hebben voor hardlopen wel. Maar ik ken genoeg mensen die al 2, 3 jaar hardlopen en dat nog echt niet halen. Dat zijn dan misschien geen jongens van 18, 20, maar toch. En zoals al gezegd; je moet het met enige reserve kunnen halen omdat je waarschijnlijk gesloopt bent op het moment van die test, dus eigenlijk moet je wel streven voor +- 3000 meter in fitte toestand. Dat is toch 15km/u.
Nouja, ik ben geen marinier maar ik denk dat er bij het werk zelf weinig hardlopen aan te pas komt. Dus ik kan me best voorstellen dat je een passie hebt voor het soort werk en daar ook echt goed in zou kunnen zijn maar alsnog niet iemand bent die makkelijk dit haalt met hardlopen. Blessures liggen ook op de loer, en sommige mensen zijn gewoon veel meer gemaakt voor kracht/explosieve sporten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:55 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Als je dat na 2 of 3 jaar hardlopen nog niet haalt, dan zou je jezelf kunnen afvragen of je überhaupt wel geschikt bent voor werken bij defensie.
Ik ga er vanuit dat mensen die zich hiervoor inschrijven wel enige kwaliteit bezitten om dit met een beetje training te halen.
Ik hoop nog steeds over te kunnen stappen naar het uitvaartvak, later als ik groot ben.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet gewoon nu al dat ik mijn werk niet leuk genoeg vind om dit nog 35 jaar te doen. Los van de lichaamsbeweging. Ik merk dat ik zo veel meer voldoening haal uit écht noeste arbeid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |