abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159364336
quote:
French Prime Minister Manuel Valls has warned that Europe's migration crisis is putting the EU at grave risk.

Mr Valls told the BBC Europe could not take all the refugees fleeing what he called terrible wars in Iraq or Syria.

"Otherwise," he said, "our societies will be totally destabilised."

More than a million migrants, mostly refugees, arrived in Europe last year, many making perilous journeys. On Friday, at least 21 people were killed as their boats sank off Greek islands.

Mr Valls also said that France could extend its current state of emergency for "as long as is necessary" because of the threat from Islamic State (IS) jihadists, whom he called "Daesh".

"We will see if we extend it," he said. "We cannot live forever in a state of emergency."

The measures were introduced after the IS-led Paris attacks on 13 November and then extended for three months.

Mr Valls said the war against IS could last for a generation. "As long as the threat is there we must use all means at our disposal."

Mr Valls was speaking to Lyse Doucet, the BBC's chief international correspondent, at the World Economic Forum in Davos, Switzerland.

Europe, he said, needed to take urgent action to control its external borders.

"If Europe is not capable of protecting its own borders, it's the very idea of Europe that will be questioned."
Image copyright Reuters
Image caption The migration crisis threatened major shifts in population, Mr Valls warned

Asked about border controls inside Europe which many fear put the passport-free Schengen zone at great risk, Mr Valls said the concept of Europe itself was now in very grave danger.

He did not directly criticise Germany's Chancellor Angela Merkel for her welcoming message last year to refugees.

Mr Valls said she "had courage", but it was clear he believed her message was wrong, our correspondent says.

"A message that says 'Come, you will be welcome' provokes major shifts" in population, says Mr Valls.

The 28 member states have not agreed on an EU-wide mechanism for relocating migrants, meant to ease the burden on Greece and Italy. Only small groups have been relocated so far - and several states in Central and Eastern Europe refuse to accept migrants
The Schengen agreement on freedom of movement is in jeopardy - Hungary fenced off its borders with Croatia, Serbia and Slovenia; some other Schengen countries have re-imposed border controls: Germany, Austria, Denmark, Sweden, France and Belgium
The Dublin regulation is not working effectively - countries are no longer sending back migrants to their first point of entry to the EU
Thousands of migrants - many of them Syrian war refugees - still arrive daily from Turkey
Processing of asylum applications is slow and there is a big backlog - so reception centres are overcrowded
Germany - the main destination for migrants - is rethinking its open-door policy, partly because of outrage over assaults on women in Cologne at New Year

He added: "We know clearly that after the Cologne incidents that with the continuous flow, not only to Germany but the countries of Northern Europe, Austria, the Balkans are confronted with this influx, that's why we need to find practical solutions for our borders."

Mr Valls was referring to attacks in the German city on New Year's Eve - largely attributed to foreigners - that have sparked 800 complaints, 520 of them relating to sexual crimes.

Mrs Merkel will later meet Turkish Prime Minister Ahmet Davutoglu in Berlin, with both the countries' cabinet members in attendance.

EU countries hope Turkey will help to control the flow of migrants reaching the EU from Syria and other conflict zones.

On Friday, at least 21 people, including eight children, died when two boats sank off the Greek islands of Farmakonisi and Kalolimnos, the Greek coastguard said.

On the issue of the state of emergency, Mr Valls said France was "at war", which meant "using all means in our democracy under the rule of law to protect French people".

The measure gives police more power to conduct raids and impose house arrests.
Download Flash Player now
You need to install Flash Player to play this content.
Media captionFrance has declared a state of emergency following the attacks on Paris

When asked how long he envisaged the state of emergency remaining, Mr Valls said: "The time necessary.

"As long as the threat is there, we must use all the means," he said, adding that it should stay in place "until we can get rid of Daesh", using an acronym for the IS group.

"In Africa, in the Middle East, in Asia we must eradicate, eliminate Daesh," he said. "It is a total and global war that we are facing with terrorism," he added. "The war we are conducting must also be total, global and ruthless."

Mr Valls said France "could see attacks again", adding that six plots had been foiled over the past few months.

Attackers linked to IS killed 130 people in co-ordinated assaults across Paris in November, leading to the first declaration of a state of emergency in France in 10 years.
http://www.bbc.com/news/world-europe-35375303

Ik sta hier helemaal achter. Waarom doet Nederland dit niet? Mensen die zeggen dat de staat een groter potentieel gevaar vormt dan een stel barbaren in de grot zijn onrealistisch. Mijn grootouders hebben nooit meegemaakt dat iemand met slechte intenties aan de macht kwam en handig gebruik kon maken van het veiligheidsapparaat opgezet door de vorige regering.
pi_159364377
noodtoestant ??? :')

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2016 20:08:23 ]
  zondag 24 januari 2016 @ 20:08:01 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_159364386
Inderdaad, al die aanslagen elke dag hier in Nederland, het moet maar eens afgelopen zijn.
pi_159364432
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:07 schreef vigen98 het volgende:
Ik faal ja.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:09:44 #5
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159364438
Frankrijk is van plan het gebruik van hyperlinks op internet te verbieden. :')
pi_159364440
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:08 schreef BasEnAad het volgende:
Inderdaad, al die aanslagen elke dag hier in Nederland, het moet maar eens afgelopen zijn.
Ik wist niet dat Valls premier van Nederland was?
pi_159364456
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:07 schreef vigen98 het volgende:
Beetje kinderachtig dit.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:10:40 #8
136343 BasEnAad
pi_159364464
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Valls premier van Nederland was?
Ik reageer op de hijgerige stelling van TS.
pi_159364482
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:09 schreef BarryOSeven het volgende:
Frankrijk is van plan het gebruik van hyperlinks op internet te verbieden. :')
Geef is een hyperlink, ben ik wel benieuwd naar.

:P
  zondag 24 januari 2016 @ 20:12:28 #10
440653 BarryOSeven
pi_159364506
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:11 schreef Faz3D het volgende:

[..]

http://www.liberation.fr/(...)yper-largues_1427565
pi_159364508
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:10 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik reageer op de hijgerige stelling van TS.
Volgens mij is dat van TS sarcastisch bedoeld (als ik zo even naar de laatste zin kijk).
  zondag 24 januari 2016 @ 20:12:40 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159364510
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:11 schreef Faz3D het volgende:

Niet waar! Ik klik op 'geef' en hij leidt me nergens heen. Geef is helemaal geen hyperlink.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159364521
Eigenlijk is het heel simpel:
- De Europese grens keihard dichtgooien en met militaire macht bewaken en controleren.
- Iedere illegale immigrant opsporen en controleren of zij daadwerkelijk vluchteling zijn. Is dat niet het geval dan gelijk Europa uittrappen.
- Iedere illegale immigrant die zich misdraagt gelijk Europa uittrappen.
- Geen nieuwe AZC oprichten en bouwen.
- Iedere vluchteling moet hier tijdelijk opgevangen worden.
- Kappen met immigratie van deze mensen.
- Mensen die hier naartoe willen immigreren moeten diens regels gewoon volgen.

Het bovenstaande is gewoon volgens het Schengenakkoord.
Daarmee houden we het gespuis buiten Europa.
The power of beauty
  zondag 24 januari 2016 @ 20:13:35 #14
136343 BasEnAad
pi_159364526
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Volgens mij is dat van TS sarcastisch bedoeld (als ik zo even naar de laatste zin kijk).
Oh, niet gelezen verder. Ik was alweer aan het schuimbekken.
pi_159364590
quote:
8s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Niet waar! Ik klik op 'geef' en hij leidt me nergens heen. Geef is helemaal geen hyperlink.
Dat was hij wel!1!111!!!111

Het is happening!!1!1

Ik vraag me dan wel serieus af wat de bedoelingen hiervan zijn, willen ze de burgers meer informatie achterhouden? Ook wel apart dat die noodtoestand nog steeds van toepassing is, voor de binnenvaart is het alleen maar een pluspunt. In Brussel mochten er in de sluizen geen touwen vastgezet worden, scheelt wel veel tijd :P
pi_159364766
Ik denk dat ze telkens net achter de feiten aanlopen met de aanpak. Volgende zomer zullen er nog veel meer mensen de oversteek wagen en die zijn gewoon niet te stoppen. Het zijn er dan teveel om één voor één via de procedures uit te zetten. Eenmaal in Europa hebben ze nu eenmaal hun rechten. Ze zullen zich gesterkt voelen door hun aantallen. En als het systeem faalt om ze van huisvesting, gezondheidszorg en voedsel te voorzien zullen ze het gewoon nemen.
pi_159364779
Een generatie lang in noodtoestand zitten?
Ehmmmm how about "No"? -O-
Wel zo nu en dan als het nodig is om die ratten uit te roeien.
pi_159364784
Het is nu dus gewoon te laat voor dit soort maatregelen. De eerste vijf boten hadden gewoon teruggesleept moeten worden, dan was er verder niemand meer gekomen. Nu is het drama compleet, zowel voor de vluchtelingen als voor Europa.
pi_159364812
Alle Turken terug naar Marokko.
pi_159364819
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:22 schreef Ellen_1984 het volgende:
Ik denk dat ze telkens net achter de feiten aanlopen met de aanpak. Volgende zomer zullen er nog veel meer mensen de oversteek wagen en die zijn gewoon niet te stoppen. Het zijn er dan teveel om één voor één via de procedures uit te zetten. Eenmaal in Europa hebben ze nu eenmaal hun rechten. Ze zullen zich gesterkt voelen door hun aantallen. En als het systeem faalt om ze van huisvesting, gezondheidszorg en voedsel te voorzien zullen ze het gewoon nemen.
Klopt, ik geloof er helemaal niks van dat ze veel volk gaan uitzetten. Binnen is binnen.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:25:06 #21
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159364827
Permanente noodtoestand, de geneugten van de massa-immigratie.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_159364852
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:24 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Klopt, ik geloof er helemaal niks van dat ze veel volk gaan uitzetten. Binnen is binnen.
En waarom zou iemand die in 2015 binnengekomen hebben meer rechten hebben dan iemand die in 2016 komt? Misschien is die laatste wel een echte vluchteling met geen alternatief en die uit 2015 iemand uit Tunesië die gewoon zijn kans grijpt op een leven lang genieten in de verzorgingsstaat.
pi_159364865
Echt gunstig kan ik dit niet noemen, maar goed.
Zonder wrijving geen glans
pi_159364899
Zolang Europa bommen blijft gooien in het midden oosten hebben alle vluchtelingen het recht om in de landen te komen die ook hun thuisland aan de flarden bombardeert.
pi_159364912
Ga toch weg. Welk gevaar heb je het over. Die 150 doden dit jaat in Frankrijk stelt in het grote plaatje geen ene fuck voor. Er sterven elke dag honderden mensen in Frankrijk. Dag in, dag uit.

De proportionaliteit is ver te zoeken. Hier zaten de politici op te wachten.

Let wel, het gaat hier om een nationale noodtoestand. Echt ongekend. Laat de EC zich hier eens zorgen over maken. Duizenden invallen bij onschuldige burgers omdat de veiligheidsdiensten hard gefaald hebben.
pi_159364921
Ik denk dat het nu te laat is om nog te vertrouwen op de staat om het allemaal maar op te lossen. Ik denk dat je zelf in ieder geval je uitgangspositie al zo gunstig mogelijk moet hebben gebracht. En anders is het alleen nog maar hopen op een goede afloop voor jou persoonlijk. De regering gaat de dynamiek die ontstaat in 2016 niet meer tegenhouden.
pi_159364964
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:25 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

En waarom zou iemand die in 2015 binnengekomen hebben meer rechten hebben dan iemand die in 2016 komt? Misschien is die laatste wel een echte vluchteling met geen alternatief en die uit 2015 iemand uit Tunesië die gewoon zijn kans grijpt op een leven lang genieten in de verzorgingsstaat.
Inderdaad, homo's, bedreigde ex-moslims of mensen die het leven niet zeker zijn moeten gewoon opgevangen worden, het overgrote merendeel komt voor de 2e levensbehoefte.
pi_159365029
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:30 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Inderdaad, homo's, bedreigde ex-moslims of mensen die het leven niet zeker zijn moeten gewoon opgevangen worden, het overgrote merendeel komt voor de 2e levensbehoefte.
Het heeft niets meer met politieke vluchtelingen te maken (waar het vluchtelingenverdrag ooit voor bedoeld was). Het is gewoon het faciliteren van een volksverhuizing.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:33:33 #29
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_159365066
En weg zijn je burgerrechten..... Bizar wat er ineens allemaal mogelijk is na een aanslag. Alle rechten waar in het verleden voor gevochten is worden nu door een incident bij het grofvuil gezet.

Als men je vast wilt zetten dan doet men dat gewoon zonder tussenkomst van een rechter :{
  zondag 24 januari 2016 @ 20:34:27 #30
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_159365095
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:24 schreef loni55 het volgende:
Alle Turken terug naar Marokko.
Wordt deze uitspraak nu echt in elk topic over vluchtelingen geplaatst....?

De sadness.....
pi_159365144
quote:
13s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:34 schreef penny-wise het volgende:

[..]

De sadness.....
De argumenten van links zijn uitgeput en al hun beloftes over hoog opgeleidden, het snel afnemen van de vluchtelingenstroom, het samen dansen onder de regenboog, et cetera, et cetera, zijn onwaar gebleken. Dan blijft dit nog over, wat niet te weerleggen is omdat het geen inhoud heeft.
pi_159365161
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:25 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Inderdaad, de goeien gaan zo lijden onder de kwaden. Homo's, ex moslims en mensen die hun leven niet zeker zijn moeten opgevangen worden. Die figuren die voor onrust zorgen komen enkel voor de lusten.
pi_159365273
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:13 schreef beautyjennifer het volgende:
- De Europese grens keihard dichtgooien en met militaire macht bewaken en controleren.
- Iedere illegale immigrant opsporen en controleren of zij daadwerkelijk vluchteling zijn. Is dat niet het geval dan gelijk Europa uittrappen.

Dit is inderdaad de oplossing. Ik zou daar nog bij toe willen voegen: deportatie van alle moslims uit Europa
pi_159365316
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:27 schreef JubaUrbicus het volgende:
Zolang Europa bommen blijft gooien in het midden oosten hebben alle vluchtelingen het recht om in de landen te komen die ook hun thuisland aan de flarden bombardeert.
Dus IS gewoon verder maar hun gang laten gaan daar? :)
pi_159365353
quote:

Zelfs met deze maatregelen beperk je de kans op terrorisme niet genoeg. Ook ''echte'' vluchtelingen sympathiseren met ISIS/Al-Qaida/Al-Shabaab/Boko Haram/etc. Veel mensen onderschatten het aantal sympathisanten. 8% van de Turken heeft een positief beeld van ISIS, bijvoorbeeld (bron: http://www.pewresearch.or(...)ch-disdain-for-isis/). Dat zijn miljoenen mensen aan de grens van Europa.

Als je dit soort situaties als in Frankrijk wil voorkomen is het laatste wat je moet doen honderdduizenden Islamitische vluchtelingen opnemen. Bouw vluchtelingenkampen, zoals we altijd gedaan hebben, en stop ze daar in. Er is geen enkele reden, behalve pathologische vrijgevendheid, om iedereen in Europa op te vangen.

Hoe langer de massastroom doorgaat, hoe groter de kans op terreur. Permanente noodtoestand in Frankrijk is slechts een begin. Over een paar jaar moet je voor een uitstapje in vrijwel elke grote Europese stad naast het weer ook de terreurdreiging checken.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrappeAuto op 24-01-2016 20:48:37 ]
pi_159365390
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja dit soort spiegelbeelden zijn zum kotzen, dat is hetzelfde als zeggen dat de aangerande slachtoffers het zichzelf moeten verwijten.
pi_159365680
Wat een nutteloze maatregel. Beter stopt men gewoon met het toelaten van migranten uit moslimlanden. Dat werkt in Oost-Europa ook prima.
pi_159365759
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat een nutteloze maatregel. Beter stopt men gewoon met het toelaten van migranten uit moslimlanden. Dat werkt in Oost-Europa ook prima.
Maar hoe komt Frankrijk dan aan al die positieve economische effecten, zoals voorspeld door het IMF en wie gaat dan de kar trekken wat wetenschap en techniek betreft in Frankrijk?
pi_159366712
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:41 schreef KrappeAuto het volgende:
Zelfs met deze maatregelen beperk je de kans op terrorisme niet genoeg. Ook ''echte'' vluchtelingen sympathiseren met ISIS/Al-Qaida/Al-Shabaab/Boko Haram/etc.
Daarom is het ook zo belangrijk om die groep mensen buiten Europa in veilige kampen op te vangen.

Het is een feit dat die mensen uit die Arabische landen totaal anders denken en totaal andere normen en waarden hebben dan wij hier in Europa.
Die mensen zijn echt niet bereid om onze gewoontes, normen en waarden te respecteren. En die kun je dan beter niet in Europa toelaten.
The power of beauty
pi_159366846
Het valt me op dat er maar heel weinig mensen echt tegen de vluchtelingen zijn. (anders dan wel voortdurend door links beweerd wordt). Maar er zijn wel veel mensen die zich zorgen maken over de ontwrichtende effecten op onze maatschappij. Daarmee hoef je vluchtelingen niet per se slechte mensen te vinden of harteloos te zijn. Als Europa niet meer functioneert kunnen we helemaal niks meer doen voor mensen in oorlogslanden.
pi_159366929
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:24 schreef Ellen_1984 het volgende:
Het valt me op dat er maar heel weinig mensen echt tegen de vluchtelingen zijn. (anders dan wel voortdurend door links beweerd wordt). Maar er zijn wel veel mensen die zich zorgen maken over de ontwrichtende effecten op onze maatschappij. Daarmee hoef je vluchtelingen niet per se slechte mensen te vinden of harteloos te zijn. Als Europa niet meer functioneert kunnen we helemaal niks meer doen voor mensen in oorlogslanden.
Onzin. Heel veel mensen willen ze niet meer. Genoeg is genoeg. Zelfs voor echte vluchtelingen is er een grens en zoals al zovaak is betoogd, deze mensen reizen door 10 veilige landen om bij het rijkste land uit te komen. Dat zegt genoeg over hun motieven.
pi_159367004
TS, "could extend" betekent volgens jou dat het permanent is?

quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat is een drogreden.
pi_159367020
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:24 schreef Ellen_1984 het volgende:
Het valt me op dat er maar heel weinig mensen echt tegen de vluchtelingen zijn.
Ik ben zelf niet tegen vluchtelingen. Echter wel fel tegen illegale immigranten die hier als vluchteling of asielzoeker worden behandeld. Ik walg daar echt van.

Mensen die echt in nood zijn moeten echt geholpen worden.
Het uitschot dat Europa nu onveilig maakt wil ik echt niet helpen.
The power of beauty
pi_159367082
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:29 schreef Xa1pt het volgende:
TS, "could extend" betekent volgens jou dat het permanent is?

[..]

Dat is een drogreden.
Waarom gooien we daar dan bommen neer? Islamietjes pesten?
pi_159367100
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik hoop van niet.
The power of beauty
pi_159367110
Leuk al die socialisten en moslims in Frankrijk.
http://www.dumpert.nl/med(...)edigt_zijn_huis.html

Deze bron is beter: http://www.liveleak.com/view?i=d4f_1453643031
pi_159367127
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Je kunt ook geen bommen meer gooien en nog steeds IS bestrijden.
pi_159367169
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je kunt ook geen bommen meer gooien en nog steeds IS bestrijden.
Onze jongens er met geweren op af sturen, zodat ze in een ver, vreemd land doodgeschoten worden, of gevangen worden genomen en op gruwelijke manieren geëxecuteerd worden?
pi_159367262
Als al die arme vluchtelingen zo ontzettend bang zijn voor de bommen die wij op IS gooien: stuur dit kaartje even zo veel mogelijk rond; dan weten ze in welke buurten ze niet moeten zitten en waar ze verder gewoon veilig zijn:

pi_159367790
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Onze jongens er met geweren op af sturen, zodat ze in een ver, vreemd land doodgeschoten worden, of gevangen worden genomen en op gruwelijke manieren geëxecuteerd worden?
Eh, nee.
  zondag 24 januari 2016 @ 22:02:36 #51
440653 BarryOSeven
pi_159367935
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:35 schreef ToT het volgende:

[..]

De oplossing is om met de hele wereld te investeren in een ontzettend groot gevaarlijk hek om die hele zandbak heen. Dat is goed te doen, de grens is zo relatief klein en we noemen het "Het beloofde land"

Laat ze het daar maar lekker uitzoeken met zijn allen, dat stukje wereld bestaat niet meer voor de beschaafde wereld.
pi_159367975
Frankrijk kan klagen wat ze willen, maar met 'The Jungle' onaangeroerd en al die probleemwijken waar de politie nog geen stap in durft te zeggen zonder ondersteuning van het leger, dan moet je als politiek leider niet gaan zitten zeiken over een paar vluchtelingen die wel of niet komen.
Algemene Voorwaarden
  zondag 24 januari 2016 @ 22:05:11 #53
440653 BarryOSeven
pi_159368005
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:04 schreef Kissinger89 het volgende:
Frankrijk kan klagen wat ze willen, maar met 'The Jungle' onaangeroerd en al die probleemwijken waar de politie nog geen stap in durft te zeggen zonder ondersteuning van het leger, dan moet je als politiek leider niet gaan zitten zeiken over een paar vluchtelingen die wel of niet komen.
Ja hoor, die Jungle was er niet zonder diezelfde vluchtelingen.
pi_159368035
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:05 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

pi_159368045
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:05 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Die Jungle was er ook niet als Frankrijk uberhaupt een beleid had jegens opvang al dan niet uitzetten van vluchtelingen of andere immigranten.
Algemene Voorwaarden
pi_159369498
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:13 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Oh, niet gelezen verder. Ik was alweer aan het schuimbekken.
Die meneer op de foto is de schrijver van 1984. Ik denk dat de reactie op de haatbaarden gevaarlijker is dan het gevaar van ontvlambare moslims.
pi_159369580
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:06 schreef ToT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik moest lachen toen ik las dat de junglebewoners verschillende keren brand hadden gesticht in de nieuwe warme en schone accommodaties. Ze waren bang de zieligheidskaart te verliezen en moeilijker GB in te komen. Je zou denken dat dat genoeg reden is om deze economische migranten op te pakken, maar nee. Beter is het om niet het probleem van enkele honderdduizenden mensen aan te pakken, maar tientallen miljoenen mensen hun rechten af te pakken. Dat is tenminste niet racistisch.
pi_159369646
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik moest lachen toen ik las dat de junglebewoners verschillende keren brand hadden gesticht in de nieuwe warme en schone accommodaties. Ze waren bang de zieligheidskaart te verliezen en moeilijker GB in te komen. Je zou denken dat dat genoeg reden is om deze economische migranten op te pakken, maar nee. Beter is het om niet het probleem van enkele honderdduizenden mensen aan te pakken, maar tientallen miljoenen mensen hun rechten af te pakken. Dat is tenminste niet racistisch.
_O- Wat? Hebben ze die ook geprobeerd in de fik te steken?

Fucking hell, wat een parasieten zeg!
Ik zou zeggen: vuur met vuur bestrijden! ~O> Bring in the napalm! ;)
pi_159369910
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:10 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Wat? Hebben ze die ook geprobeerd in de fik te steken?

Fucking hell, wat een parasieten zeg!
Ik zou zeggen: vuur met vuur bestrijden! ~O> Bring in the napalm! ;)
http://www.telegraph.co.u(...)Jungle-clearing.html
http://www.standaard.be/c(...)campaign=twitterfeed

Je bent al een nazi als je niet gediend bent van een horde migranten en totaal gestoorde linkse hulpjes in je tuin. http://www.dumpert.nl/med(...)edigt_zijn_huis.html
Dus ik vraag me af wat jij bent.
  zondag 24 januari 2016 @ 23:19:58 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159369979
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:04 schreef Kissinger89 het volgende:
In la France hebben problemen waar wij (godzijdank) alleen van kunnen dromen. Wijken/steden waar je als vreemde na 17:00 niet meer hoeft te komen. Gewoon bloedeng, de jungles en een beetje hezelfde als je meemaakt in andere stedenghetto's.

Daarentegen wel begrijpen dat Frankrijk bestaat uit zeg drie delen: Paris, les cités en la campagne waar het in de laatste bijzonder goed (en veelal beter als in NL) toeven is.
Je moet je daar wel een beetje aanpassen, af en toe je wijntje delen en vooral gezamenlijke vloeken en tieren op de bureaucratische regering. Het leven kan dan erg goed zijn.

Ontopic, zijnde de Fransen soms wel erg raar bezig om onder druk van angst allerlei vrijheidsbeperkende maatregelen te nemen.

De wet op het "linken" is trouwens niet zozeer bedoeld om de vrijheid in te perken maar om het ongebreidelde kopiëren van verwijzingen tegen te gaan. Zeg maar inbreuk op auteursrechten. Stel je hebt wat geschreven als schrijver, anderen mogen dat dan niet zomaar (deep)doorrlinken met zoektermen. Zeg maar wat Google/Facebook doen die teren op de schrijfsels van anderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_159370486
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2016 21:38 schreef ToT het volgende:
Als al die arme vluchtelingen zo ontzettend bang zijn voor de bommen die wij op IS gooien: stuur dit kaartje even zo veel mogelijk rond; dan weten ze in welke buurten ze niet moeten zitten en waar ze verder gewoon veilig zijn:

[ afbeelding ]
Dit is een kaart uit juni 2014. Totaal niet meer actueel.
NEE!
pi_159370585
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:35 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Dit is een kaart uit juni 2014. Totaal niet meer actueel.
Hmm good point. :) Nieuwere landkaarten tonen inderdaad een flink ander beeld. Toch zijn er nog steeds wel veilige gebieden en sowieso lijkt het me echt niet dat het gehele gebied dat door hen beheerd wordt, ook daadwerkelijk echt compleet onder hun controle kan staan; daarvoor heeft IS te weinig manschappen.

Ook niet compleet actueel meer, en ze verliezen her en der ook wel weer terrein.

Maar goed, als we geen bommen hierop mogen gooien, hoe wil je ze anders in godsnaam ooit kunnen verslaan?
pi_159372757
Best logisch als je leest hoeveel aanslagen er in 2015 alleen al voorkomen zijn in Frankrijk.

http://news.google.nl/new(...)p&ssid=h&st=1&at=dt0

Daarnaast zijn ook nog steeds niet alle daders van de aanslagen in november gepakt, dus achterover leunen lijkt me geen optie.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 25 januari 2016 @ 02:20:14 #64
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159372890
Ja, ik hoop dat we hier ook de noodtoestand invoeren. Al die aanslagen de hele tijd ^O^ ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Permanent Verbannen
pi_159372951
Tja, geef ze eens ongelijk. Met zoveel islamitische tijdbommen om je heen moet je wel.
  maandag 25 januari 2016 @ 07:01:21 #66
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159373583
Waarom is Frankrijk dan ook direct overgegaan tot het bombarderen van steden met veel onschuldige burgers na de aanslagen in Parijs? Daar kweek je geen goodwill bij de plaatselijke bevolking mee, creëer je vluchtelingen en IS aanhangers. Maar je kan wel lekker zeggen dat je "iets" hebt gedaan :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 25 januari 2016 @ 07:03:13 #67
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_159373589
De noodtoestand wordt nu ook veel gebruikt voor zaken die niet terrorisme gerelateerd zijn. Zo kregen protestanten van de klimaattop al huisarrest voordat ze überhaupt iets hadden gedaan. Nee echt zo'n noodtoestand moeten we ook in Nederland willen waar gewoon nog helemaal niks aan de hand is.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_159373999
quote:
Hmm dus het is Europa's schuld dat miljoenen vluchten? En daarom moet Europa het ook oplossen?
Waarom dodeb we niet alle europeanen omdat ze vreselijke dingen hebben gedaan in die landen (enorm gebied), of laten we alle europeanen laten kruipen en boeten voor hun stoute acties
Laten we zorgen dat europa stopt, het afbreken immers is europa gebouwd door ondeedrukking van anderen.
Wellicht kunnen europeanen hun schuld afbetalen door einde te maken aan europa, aan nederland , frankrijk , duitsland aan alles wat ze opgebouwd hebben want het is europa die een puinhoop heeft gemaakt, toch?
Waarom dan niet meteen een eind aan maken?

Alle ellende is de schuld van europa. Dus moet europa het ook opknappen

Maar euhm in Syrie bijvoorbeeld, daar heerstte afgelopen jaren de grootste droogte ooit. Hierdoor moesten veel boeren hun land verlaten naar de steden om tw kunnen overleven
Er is hierdoor veel voedsel te kort met een jarenlange dictator die mensen zomaar opsluit. Bevolkigsgroepen minderwaardig behandeld.
Te kampen met een bevolkingoverschot.
En voila meer en meer mensen net allerlei etnische en religieuze ahtergronden komen bij elkaar. Er ontstaat opstand , duh altijd als er honger en corruptie heerst dan barst te bom
Leiders vragen regeringen uit het Westen te helpen, Arabiche liga wordt ingeshakelt maar de komt van de liga maakte nog meer doden
Mensen die de straat op gingwn om te demonstreren tegen corruptie van Assad regime werden neergeschoten. Nog meer woede in een bevolking die al honger kent
Ooit is het over. Assad weigert te luisteren naar zijn bevolking, zoals een echte dictator blijft hij zitten
Meer woede , meer bemoeienis van Iran, Rusland, arabische liga en het westen. Immers is altijd zo geweest

Maar nee de vluchtelingen is gewoon oorzaak van europa , als europa niet mee had bemoeit was er niets gebeurd
Tja als je zo denkt

Als de Arabieren niet waren gekomen was er geen slavernij, geen al qaida , geen Saddam, geen Khadaffi, geen Pakistan, geen vreselijk Iraanse regime, geen oorlog in Jemen, geen aanslagen,geen aanslagen, geen onderdrukking van tiental miljoenen mensen geen....

Dus eigenlijk is Arabisch Schiereiland verantwoordelijk voor alles.
Zolang Arabieren in gebieden zitten waar ze niet horen , en hun invloeden daar uitoefenen zijn zij gewoon verantwoordelijk en moeten ze het ook oplossen

Dus Saudie Arabia is verantwoordelijk en moet het opknappen

Die steekt geen poot uit. Waarom zouden ze het is toh een europees probleem?
pi_159399390
quote:
13s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:34 schreef penny-wise het volgende:

[..]

De sadness.....
Geen idee. Wordt het?
pi_159399402
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:35 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

De argumenten van links zijn uitgeput en al hun beloftes over hoog opgeleidden, het snel afnemen van de vluchtelingenstroom, het samen dansen onder de regenboog, et cetera, et cetera, zijn onwaar gebleken. Dan blijft dit nog over, wat niet te weerleggen is omdat het geen inhoud heeft.
:'(
pi_159399491
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 02:20 schreef Gerard_Geit het volgende:
Ja, ik hoop dat we hier ook de noodtoestand invoeren. Al die aanslagen de hele tijd ^O^ ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja ze hebben daar al 11 weten te voorkomen hierdoor, maar goed; sarcastisch doen over het nut van de noodtoestand is idd productiever! ^O^
pi_159399531
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 08:26 schreef Szikha2 het volgende:

Alle ellende is de schuld van europa. Dus moet europa het ook opknap
Ach gewoon alle (west)-Europeanen op een White Privilege camp sturen! ^O^

pi_159400613
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 01:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Ach gewoon alle (west)-Europeanen op een White Privilege camp sturen! ^O^

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bestaat dit echt? Is dit geen grap? Hoe scheef en krom. Waarschijnlijk waren de voorouders van deze mensen (als schuld al erfelijk zou zijn) gewoon arme boeren die tussen de modder en het stof in leven probeerden te blijven.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 08:03:06 #74
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159400653
quote:

Klinkt mooi allemaal. Maar is in de praktijk niet uitvoerbaar. Omdat met name de landen aan de buitengrenzen zich niet aan deze afspraken houden. En de EU geen middelen heeft of wil gebruiken om deze afspraken af te dwingen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_159400685
Spannend. Ik ga in maart een nachtje naar Frankrijk.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 08:07:26 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159400693
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 08:05 schreef Nielsch het volgende:
Spannend. Ik ga in maart een nachtje naar Frankrijk.
Dapper.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_159400771
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 08:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dapper.
Ik ga nog naar een groot sportevenement ook.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 08:19:32 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159400783
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 08:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hm, levensmoe?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_159400827
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 08:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Roland Garros toevallig? Ik zat er aan te denken te gaan, maar heb me inmiddels bedacht. Helaas wel.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 08:34:02 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159400884
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 22:02 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

De oplossing is om met de hele wereld te investeren in een ontzettend groot gevaarlijk hek om die hele zandbak heen. Dat is goed te doen, de grens is zo relatief klein en we noemen het "Het beloofde land"

Laat ze het daar maar lekker uitzoeken met zijn allen, dat stukje wereld bestaat niet meer voor de beschaafde wereld.
Ik zou meer gaan voor een koepel maar dat is wellicht wat te duur.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_159400928
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 08:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Roland Garros toevallig? Ik zat er aan te denken te gaan, maar heb me inmiddels bedacht. Helaas wel.
Nee en ook niet het EK. Haha, je bedenken! Meid toch. Ga je ook niet meer het verkeer in? Kans dat je daar om het leven komt is vele malen groter.
pi_159400994
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 08:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee en ook niet het EK. Haha, je bedenken! Meid toch. Ga je ook niet meer het verkeer in? Kans dat je daar om het leven komt is vele malen groter.
Dood gaan door een terrorist is niet eens de reden. Als je er 1 ziet is het doorgaans al te laat. Dat gaat volgens mij best snel allemaal. En klopt, als ik die dag heen en weer naar het werk rij is het ook een vorm van dagelijks Russisch roulette.

Maar de hoogspanning die er nu is en nog wel een tijdje zal blijven i.c.m. die noodtoestand lijkt het me simpelweg geen ambiance om op te zoeken, laat staan nog veel geld aan uit te geven.
pi_159402815
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 07:57 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Bestaat dit echt? Is dit geen grap? Hoe scheef en krom. Waarschijnlijk waren de voorouders van deze mensen (als schuld al erfelijk zou zijn) gewoon arme boeren die tussen de modder en het stof in leven probeerden te blijven.
Google maar op "white privilege" en wat er op hun shirts staat.

Maar het kan zelfs nog gekker:

http://www.thesocialmemo.(...)t-have-children.html
pi_159403823
Even verkeerd
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:30:05 #85
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159406039
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 01:45 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja ze hebben daar al 11 weten te voorkomen hierdoor, maar goed; sarcastisch doen over het nut van de noodtoestand is idd productiever! ^O^
Ik doelde op het invoeren van de noodtoestand in Nederland.
Permanent Verbannen
pi_159415097
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:30 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

Ik doelde op het invoeren van de noodtoestand in Nederland.
Snap ik, maar het cynisme leek een stuk algemener te zijn.
pi_159415297
Free syrian army :')

Oftewel alqaeda gelieerden zoals al nusra.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:52:27 #88
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_159451614
Minister van justitie heeft ontslag genomen

The French justice minister has resigned, blaming a "major political disagreement" with her government.
http://www.bbc.com/news/world-europe-35417732
are we infinite or am I alone
pi_159451673
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:52 schreef crystal_meth het volgende:

The French justice minister has resigned, blaming a "major political disagreement" with her government.
Zorgwekkend?
pi_159451695
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:52 schreef crystal_meth het volgende:

Een excuusnegerin die het onacceptabel vindt dat terroristen met een dubbele nationaliteit, die in Frankrijk zijn geboren, het staatsburgerschap wordt afgenomen. Zo'n extreem-links typetje. Niks bijzonders.
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:02:38 #91
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_159451975
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:54 schreef Confetti het volgende:

[..]

Een excuusnegerin die het onacceptabel vindt dat terroristen met een dubbele nationaliteit, die in Frankrijk zijn geboren, het staatsburgerschap wordt afgenomen. Zo'n extreem-links typetje. Niks bijzonders.
Mwa, voor een land dat "égalité" in z'n motto heeft staan...
are we infinite or am I alone
pi_159458972
quote:
Het aantal landen dat door Europa aan flarden wordt gebombardeerd is op 1 hand te tellen. Meeste vluchtelingen komen niet uit die landen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')