Gisteren was de eerste keer dat O'Malley voor een groot publiek zijn verhaal kon doen. Dat hij langdurig aan het woord was, zonder meteen weer te worden onderbroken ten faveure van kandidaten die dubbel zo veel spreektijd krijgen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:04 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
O'Malley weet ik niet. Elfletterig heeft zich meer in hem verdiept dan ik. Sanders is echter steeds meer in zijn rol als debat-deelnemer gegroeid, en ik denk dat hij er zijn achterban mee heeft uitgebreid. De debatten hebben hem, na een stroeve start, uiteindelijk goed gedaan.
Vergeet ook niet dat Obama in 2008 in 26 debatten de kans kreeg (en de kans nam) om zich keer op keer af te zetten tegen Hillary Clinton. Het eerste deel van zijn opmars in de peilingen is echt te danken aan die debatten. (Het tweede deel lag meer aan de momentum die uit Iowa voortvloeide en zijn goede organisatie 'on the ground'.)
Debatten kunnen goede kandidaten verder helpen. En ze kunnen slechte kandidaten door de mand laten vallen.
Er is een reden waarom Debbie Wasserman Schultz, voormalig campagnebestuurder van Hillary Clinton en huidige baas van de Democraten, voor een erbarmelijk aantal van 6 koos; de eerste daarvan pas na de uiterste inschrijfdatum om je te registreren voor de Democratische primaries in meerdere belangrijke staten, waaronder New York.
Het is jammer dat je de prestatie van Fiorina in dat undercard-debat afzwakt tot "aardig", terwijl ze het geweldig deed. Daar was iedereen het over eens, los van wat je verder vindt van de Republikeinen als partij. Met alleen "aardig" had haar campagne geen boost gekregen. Ze won dat debat glorieus, maakte indruk en dat heeft geleid tot haar opmars.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 08:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
De 'opmars' van Fiorina wil ik nog wel toeschrijven aan de debatten, gezien haar voornaamste media-exposure afkomstig was van een undercard debat waar ze het wel aardig deed. Verder is het toch vooral erg zoeken naar relaties. Zo vroeg in het seizoen heeft 80% van de kiezers nog helemaal geen idee wat ze gaan stemmen en of ze gaan stemmen. Peilingen zijn dan vaak eerder een poll over naamsbekendheid.
Tja, je moet ook een beetje een baasje zijn als je wil winnen, dat is maar goed ook aangezien dat voor het presidentschap tevens vereist is. Je kan niet enkel de schuld leggen bij de debatleiders.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gisteren was de eerste keer dat O'Malley voor een groot publiek zijn verhaal kon doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ook O'Malley stelt verregaande regelgeving voor richting Wall Street.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:27 schreef Kissinger89 het volgende:
Iemand overigens de Big Short gezien?
Het einde van de film sterkt mij in de overtuiging dat Clinton gewoon niet de geschikte President is voor de Verenigde Staten op dit moment. Ze wil te weinig verandering in de bankensector en Wall Street. Hetzelfde systeem wordt onder haar beleid simpelweg in stand gehouden als die baanbrekende hervormingen in haar campagne uitblijven.
Wat dat betreft is tot dusverre Sanders de enige kandidaat die ten minste belooft op dit terrein meer te doen (of hij het kan en al dan niet de steun weet te vergaren is een tweede).
Dat CNN heel erg pro-Clinton is is bekend.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 03:16 schreef Elfletterig het volgende:
De volgorde is trouwens Sanders - O'Malley - Clinton. Ik vraag me af of CNN dat ook weer bewust heeft gedaan, Clinton als laatste...
Dat is mooi maar je moet je afvragen in hoeverre dat betrouwbaar is. Ik heb er geen oordeel over maar de trendsetter die dit al heel erg lang voorstelt kan je vertrouwen, is de trendvolger oprecht of roept hij dit nu omdat hij merkt dat Sanders er veel stemmen mee wint. Ik weet het niet, ik vraag het maar. Wat denk jij? Clintion gaat natuurlijk sowieso niets proberen te doen aan de banken, zij kan dat niet aangezien die haar grootste sponsors zijn en ook in de persoonlijke levenssfeer zijn er veel dwarsverbanden tussen die banken en de Clintons.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook O'Malley stelt verregaande regelgeving voor richting Wall Street.
Ik vind het eigenlijk vooral opvallend dat Gambetta, die er blijk van geeft dat hij deskundig is, dit niet in de gaten heeft. Het was gisterenavond eigenlijk best stuitend. Niet alleen de volgorde, maar ook de vraagstelling. Sanders kreeg kritische vragen over verkiesbaarheid en ook werd in de vraagstelling herhaald dat hij de belastingen wil verhogen. Bij Clinton zat een verkapt stemadvies opgesloten in de vraagstelling, Zo van: "U bent minister van Buitenlandse Zaken geweest en de president moet straks een groot van de tijd besteden aan buitenlandkwesties.... " en dat dan gevolgd door een vraag over buitenlandpolitiek.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat CNN heel erg pro-Clinton is is bekend.
Zie en Met dank aan de eigenaar van CNN Die vuistdiep in de Clintoncampagne zit en die heel erg graag wat terug wil zien voor die miljoenen dollars die hij heeft gestort.
Clinton laten eindigen geeft haar mogelijk een klein voordeel aangezien mensen het best onthouden wat het laatst werd gezegd. Zo werkt het geheugen nu eenmaal. Sanders en O'malley kunnen hier een stokje voor steken door het opvallend beter te doen dan Clinton maar het voordeeltje is er en elk voordeeltje grijpen ze natuurlijk aan.
Dat gezegd hebbende, het kan ook toeval zijn maar als het met opzet zo is gedaan - een verdenking die de CNN verdient op basis van eerdere streken - dan vermoed ik dat dit de redenatie is.
O'Malley roept dit al zolang hij kandidaat is. Hij is trouwens ook degene die het verst gaat op het gebied van gun control en duurzame energie.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is mooi maar je moet je afvragen in hoeverre dat betrouwbaar is. Ik heb er geen oordeel over maar de trendsetter die dit al heel erg lang voorstelt kan je vertrouwen, is de trendvolger oprecht of roept hij dit nu omdat hij merkt dat Sanders er veel stemmen mee wint. Ik weet het niet, ik vraag het maar. Wat denk jij? Clintion gaat natuurlijk sowieso niets proberen te doen aan de banken, zij kan dat niet aangezien die haar grootste sponsors zijn en ook in de persoonlijke levenssfeer zijn er veel dwarsverbanden tussen die banken en de Clintons.
Een debat is geen forum. Niemand kijkt naar een forum.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:44 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk.
Sanders had het laatste officiële debat gewonnen. Hillary was echt maar matig. Om te voorkomen dat dit de laatste indruk zou zijn die kiezers mee zouden krijgen, is de DNC opeens, na maanden van agressief vasthouden aan haar dictaat van '6 debatten en niet meer' (zo agressief dat het kandidaten die toch mee wilden doen aan andere debatten zelfs bestrafte) 180 graden gedraaid. Opeens kon er WEL nog een debat/forum vanaf. Opeens gold het argument dat zes genoeg was niet meer. Opeens gold het argument dat de tv-zenders niet zaten te wachten op meer debatten niet meer. Opeens, na maanden van grote protesten vanuit zowel de achterban als vice-voorzitters van de partij zelf - protesten die steevast genegeerd werden, gooide Debbie Wasserman Schultz alsnog het roer om en gaf ze toestemming aan CNN om binnen vijf dagen een town hall te organiseren.
Jij denkt dat dit toeval is?
De eerdere strategie (zes debatten, en als kandidaten meer debatten willen, straffen we ze af door ze helemaal de deelname eraan te ontzeggen) was overduidelijk bedoeld om O'Malley en Sanders de 'exposure' te ontzeggen die ze nodig hadden om competitief te worden/blijven. Toen bleek dat Clinton alsnog aan het verliezen was, door een surgende Sanders en door een slechte performance van Clinton in het laatste debat, werd opeens het roer omgegooid.
En dat roer werd omgegooid door CNN, de meest pro-Clinton zender van deze election cycle tot nu toe, een debat uit te laten zenden, georganiseerd door de Iowa Democratic Party, waarvan de voorzitter de volgende kentekenplaat op haar auto heeft zitten:
[ afbeelding ]
Dus nee, dat Clinton alsnog haar tweede kans krijgt om een laatste, goede indruk mee te geven aan de kiezers, is geen toeval. Haar laatste plek in de volgorde is geen toeval. Het feit dat Sanders extensief ondervraagd werd door Cuomo en Clinton de ene na de andere softball-vraag te verduren kreeg, is geen toeval.
Als je dit niet doorhebt, heb je niet door hoe achterkamertjespolitiek werkt.
quote:"Secretary Clinton, I want to start with you. Plenty of politicians evolve on issues, but even some Democrats believe you change your positions based on political expediency.
You were against same-sex marriage. Now you're for it. You defended President Obama's immigration policies. Now you say they're too harsh. You supported his trade deal dozen of times. You even called it the "gold standard". Now, suddenly, last week, you're against it.
Will you say anything to get elected?"
https://www.washingtonpos(...)t-and-what-it-means/quote:"Secretary Clinton, though, with all due respect, the question is really about political expediency. Just in July, New Hampshire, you told the crowd you'd, quote, "take a back seat to no one when it comes to progressive values."
Last month in Ohio, you said you plead guilty to, quote, "being kind of moderate and center." Do you change your political identity based on who you're talking to?"
Christie mikt op een tweede plek in New Hampshire, en zal dan de case proberen te maken dat hij de meest geschikte establishmentkandidaat is. Beetje wat Bush en Kasich en in minder mate Rubio ook proberen. Dat zie ik hem ook niet lukken, maar daar zit nog wel een idee achter. O'Malley doet enkel nog mee om een infrastructuur op te bouwen waar hij over vier/acht jaar nog wat aan heeft.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:00 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor iemand als Christie, ik snap niet dat zij het uberhaupt nog proberen, O'Malley heeft met twee andere kandidaten misschien nog een beetje exposure maar Christie gaat vrijwel niet nog iets pakken en krijgt alleen maar kritiek dat hij zijn staat in de steek heeft gelaten. Je vraagt je dus af waarom ze dit blijven continueren hun campagne dus.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem weinig heb gevolgd (hij stond vanaf het begin ruim achter), dit zijn best progressieve standpunten. Wat zijn in een notendop zijn standpunten t.o.v. onderwijs, gezondheidszorg, beperkingen van leningen en het buitenlands beleid etc.?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
O'Malley roept dit al zolang hij kandidaat is. Hij is trouwens ook degene die het verst gaat op het gebied van gun control en duurzame energie.
Dit is al de zoveelste keer dat je deze bewerking maakt en ik zou er toch graag bronnen voor zien. Laat maar zien dat de eigenaar van CNN (een Amerikaan, geen Australier) miljoenen heeft gestort in het campagneaccount van Clinton. Ik wacht. Al een tijdje.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat CNN heel erg pro-Clinton is is bekend.
Zie en Met dank aan de eigenaar van CNN Die vuistdiep in de Clintoncampagne zit en die heel erg graag wat terug wil zien voor die miljoenen dollars die hij heeft gestort.
Clinton laten eindigen geeft haar mogelijk een klein voordeel aangezien mensen het best onthouden wat het laatst werd gezegd. Zo werkt het geheugen nu eenmaal. Sanders en O'malley kunnen hier een stokje voor steken door het opvallend beter te doen dan Clinton maar het voordeeltje is er en elk voordeeltje grijpen ze natuurlijk aan.
Dat gezegd hebbende, het kan ook toeval zijn maar als het met opzet zo is gedaan - een verdenking die de CNN verdient op basis van eerdere streken - dan vermoed ik dat dit de redenatie is.
Welke opmars? Ze speelt geen enkele rol afgezien van het feit dat ze een korstondige opleving had. Maar zoals ik al zei zijn dat men name de effecten van korstondige media-aandacht en wat gestegen naamsbekendheid.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is jammer dat je de prestatie van Fiorina in dat undercard-debat afzwakt tot "aardig", terwijl ze het geweldig deed. Daar was iedereen het over eens, los van wat je verder vindt van de Republikeinen als partij. Met alleen "aardig" had haar campagne geen boost gekregen. Ze won dat debat glorieus, maakte indruk en dat heeft geleid tot haar opmars.
Dat CNN heel erg graag wil dat Hillary wint is weinig verrassend, dat de omroep zo weinig moeite doet om dit soort manipulatie minder zichtbaar te maken vind ik wel enigszins verrassend. En zich dan maar afvragen hoe het komt dat The Young Turks vaker per dag wordt bekeken dan de CNN per week/maand op Youtube.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk vooral opvallend dat Gambetta, die er blijk van geeft dat hij deskundig is, dit niet in de gaten heeft. Het was gisterenavond eigenlijk best stuitend. Niet alleen de volgorde, maar ook de vraagstelling. Sanders kreeg kritische vragen over verkiesbaarheid en ook werd in de vraagstelling herhaald dat hij de belastingen wil verhogen. Bij Clinton zat een verkapt stemadvies opgesloten in de vraagstelling, Zo van: "U bent minister van Buitenlandse Zaken geweest en de president moet straks een groot van de tijd besteden aan buitenlandkwesties.... " en dat dan gevolgd door een vraag over buitenlandpolitiek.
En meteen na afloop gingen de analisten in de studio natuurlijk ook nog eens de loftrompet over Clinton steken. Over O'Malley zeiden ze zelfs "hij was aanwezig", terwijl de man het prima had gedaan. Het is ronduit partijdig. En het feit dat deze townhall in allerijl op tv moest komen, is puur om Clinton te bevoordelen.
De bron heb jij geciteerd. Bekijk het filmpje van The Young Turks en verwijt mij niet dat jij hier geen kennis van nam omdat jij weigert om ernaar te kijken. Deze mensen maken hun journalistieke huiswerk en als ze eens een foutje maken dan wordt dat in no time doorgegeven door enkele van de honderdduizenden mensen die het filmpje hebben gezien en dan corrigeren ze keurig in een volgende uitzending deze fout. Dat hebben ze in het verleden bewezen. Ik lees trouwens nu voor het eerst deze vraag van jou.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:52 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Dit is al de zoveelste keer dat je deze bewerking maakt en ik zou er toch graag bronnen voor zien.
Dat kan, het gaat om de eigenaar van CNN, als het klopt wat jij zegt dan gaat het dus om Ted Turner. Zie het filmpje. De manipulatie is heel erg duidelijk: zie de poll die ze sloten en verwijderden (screenshot als bewijs), de misleiding door te doen alsof iets een poll is (wat gunstig uitpakt voor Hillary), zie het verplaatsen van het debat etc.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 03:51 schreef Gambetta het volgende:
[..]
CNN is opgericht door en eigendom van Ted Turner, wat "gewoon" een Amerikaan is. Je bent misschien in de war met Rupert Murdoch, die de eigenaar van FOX is.
Oh, dan zal het wel waar zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De bron heb jij geciteerd. Bekijk het filmpje van The Young Turks en verwijt mij niet dat jij hier geen kennis van nam omdat jij weigert om ernaar te kijken. Deze mensen maken hun journalistieke huiswerk en als ze eens een foutje maken dan wordt dat in no time doorgegeven door enkele van de honderdduizenden mensen die het filmpje hebben gezien en dan corrigeren ze keurig in een volgende uitzending deze fout. Dat hebben ze in het verleden bewezen. Ik lees trouwens nu voor het eerst deze vraag van jou.
Komop zeg, ik ga toch geen youtubefilmpjes doorkijken in de hoop dat er een bron van jouw bewering instaatquote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De bron heb jij geciteerd. Bekijk het filmpje van The Young Turks. Deze mensen maken hun journalistieke huiswerk en als ze eens een foutje maken dan wordt dat in no time doorgegeven door enkele van de honderdduizenden mensen die het filmpje hebben gezien en dan corrigeren ze keurig in een volgende uitzending deze fout. Dat hebben ze in het verleden bewezen.
quote:CNN is opgericht door en eigendom van Ted Turner, wat "gewoon" een Amerikaan is. Je bent misschien in de war met Rupert Murdoch, die de eigenaar van FOX is. Wat zijn je bronnen dat deze een van deze magnaten "heel veel geld" heeft gedoneerd aan Hillary's campagne? Ik denk dat je de FEC dan namelijk even een mailtje moet sturen dat de wet wordt overtreden, want een individu mag maar $2700 doneren aan een campagne, en een bedrijf mag helemaal niet doneren. Hillary heeft het grootkapitaal helemaal niet nodig om meer geld op te halen dan haar concurrenten.
Kan jij onderbouwen dat de journalistieke kwaliteiten van The Young Turks subpar zijn?quote:
Ik moet vooral lachen om de 'persoon x zegt het en persoon x is een hele goede journalist en corrigeert zijn werk altijd als hij ernaast zit'-redenatie. Het is vrij simpel. Als er miljoenen zijn gedoneerd dan staat dat gewoon geregistreerd en kun je de gegevens daarvan wel even linken. Hoe goed of slecht journalisten zouden zijn is daarbij volstrekt irrelevant. En zaken als X is pro-Y zijn nogal subjectief, dus ook daar lijkt jouw bewering mij niet relevant.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kan jij bewijzen dat de journalistieke kwaliteiten van The Young Turks subpar zijn?
17 januari deed hij het ook al heel erg goed. We moeten niet verder gaan discussiëren over de leeftijd (daar worden we het niet over eens) maar aangezien jij al meermaals jouw kanttekeningen hebt geplaatst bij die leeftijd, naar wie gaat jouw voorkeur uit tussen hen twee, Sanders of Hillary?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 03:25 schreef Elfletterig het volgende:
Sanders is lekker op stoom. Soms met een grapje er tussendoor. Hij doet het goed.
Heb ik ergens gezegd dat ik het schandalig vind dat Sanders hard werd aangepakt? Nee. Ik vind het juist goed, want Sanders pareerde de aanvallen goed en kon onjuistheden over zijn plannen ontkrachten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:50 schreef Gambetta het volgende:
Ik heb het forum niet gekeken, maar als Sanders harde vragen kreeg is daar niks mis mee. Hij heeft nu namelijk een serieuze kans Iowa en New Hampshire te winnen. Natuurlijk wordt hij dan wat harder gegrillt.
Maar niet in deze town hall. Totaal niet in deze town hall. Ze werd met fluwelen handschoenen aangepakt in deze townhall.quote:Die behandeling krijgt Clinton al jaren. Geen conspiracy.
Ik denk dat hij later meer kans maakt, ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:26 schreef Elfletterig het volgende:
Wellicht kan O'Malley in 2020 of 2024 een nieuwe poging doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |