abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159471710
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 17:21 schreef Tanin het volgende:

[..]

Amerikanen hebben er een handje van een bulldog als running mate te kiezen, die de ander aan kan vallen, terwijl zij presidentieel blijven. Is dit het eerste teken van Warren for vice-president?
Een Sanders - Warren ticket zou werkelijk bloedjegeil zijn. _O_
pi_159471741
Volgens mij zit Warren zelf niet zo te wachten op een VP-schap. Sanders gaf al wel aan geïnteresseerd te zijn in Warren als running mate. In mijn ogen zou Sanders dan juist een wat meer gematigde kandidaat moeten kiezen, maar goed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 28 januari 2016 @ 18:38:16 #253
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_159471840
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zouden ze twee vrouwen als team aandurven?
Ik denk wel dat de democraten dat durven, maar denk niet dat die twee vrouwen samen goed gaat, en was ook niet wat ik bedoelde.

De vraag is mijn inziens eerder of ze twee progressief linkse bejaarden op 1 ticket durven zetten, ik hoop ontzettend van wel.

Natuurlijk mogen Sanders en warren elkaar, maar ik had eerder de indruk dat sanders zou proberen een ander publiek aan te spreken via zn vp, maar dit is een klein hintje voor mij dat hij misschien gewoon voor ideologie gaat. Misschien niet strategisch, wel bewonderingswaardig.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_159473067
Nog wel een aardige demografische analyse van de eerste drie staten met betrekking tot Trump en Sanders en waarom Trump er in tegenstelling tot Bernie wel solide uitziet:
https://www.washingtonpos(...)-and-trumps-may-not/
pi_159473627
Polls

quote:
The latest results in Iowa for the GOP show Trump, 32%, has taken the lead over his nearest rival, Cruz, 25%, by 7 points among likely Republican caucus-goers statewide including those who are undecided yet leaning toward a candidate. Trump’s support has increased by 8 points while Cruz’s has decreased by 3. Florida Senator Marco Rubio, 18%, remains in third place but has improved his standing by 5 points. Cruz, 28%, edged Trump, 24%, by 4 points in the previous NBC News/Wall Street Journal/Marist Poll of the state earlier this month.
quote:
In New Hampshire, Trump, 31%, has a 19 point lead over his closest competitor, Cruz, 12%, among likely Republican primary voters including those who are undecided yet leaning toward a candidate or voted absentee.
quote:
In South Carolina, Trump, 36%, also has a double-digit lead over, Cruz, 20%, among likely Republican primary voters including those who are undecided yet leaning toward a candidate.
  donderdag 28 januari 2016 @ 19:53:15 #256
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_159473664
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:52 schreef Nintex het volgende:
Polls
[ afbeelding ]

[..]

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Dat is toch een peiling van NBC/WSJ/Marist?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  donderdag 28 januari 2016 @ 19:56:40 #258
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_159473758
Hier nog 2 peilingen:

Pennsylvania

Clinton 46, Sanders 29, O'Malley 2

Trump 24, Cruz 14, Rubio 11, Carson 5, Bush 5, Christie 5, Huckabee 2, Fiorina 2, Paul 2, Kasich 1, Santorum 1

http://www.fandm.edu/uplo(...)all-college-poll.pdf

North Carolina

Clinton 53, Sanders 28, O'Malley 2

Trump 27, Cruz 23, Rubio 10, Carson 7, Bush 4, Christie 4, Huckabee 2, Fiorina 2, Paul 2, Kasich 2, Santorum 1

https://www.nccivitas.org/2016/16794/
https://www.nccivitas.org(...)-in-nc-is-a-toss-up/
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_159473879
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:38 schreef Tanin het volgende:

[..]

De vraag is mijn inziens eerder of ze twee progressief linkse bejaarden op 1 ticket durven zetten, ik hoop ontzettend van wel.
Hoop je op een Republikeinse president?
pi_159474207
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:02 schreef heite het volgende:

[..]

Ach, tegen een Trump / Palin ticket weet ik het zonet nog niet. :P
pi_159474236
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, tegen een Trump / Palin ticket weet ik het zonet nog niet. :P
Inderdaad. Maar verder houdt het wel op met de kansen van die combinatie. :+
pi_159474259
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:17 schreef heite het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar verder houdt het wel op met de kansen van die combinatie. :+
Mwoah, Trump / Cruz krijgt het ook niet makkelijk. Gooi je Bloomberg er nog tussen en het wordt helemaal onvoorspelbaar. Vooralsnog moet Bernie natuurlijk nog wel heel wat stappen zetten, wil hij kans maken.
  donderdag 28 januari 2016 @ 22:42:22 #263
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159479943
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah, Trump / Cruz krijgt het ook niet makkelijk. Gooi je Bloomberg er nog tussen en het wordt helemaal onvoorspelbaar. Vooralsnog moet Bernie natuurlijk nog wel heel wat stappen zetten, wil hij kans maken.
Wat Sanders wel als voordeel tov Trump heeft, is dat hij wel degelijk een ervaren politicus is. Zelfs senator voor Vermont blijf je niet als je je als een idioot gedraagt gedurende campagnes.
  donderdag 28 januari 2016 @ 23:01:05 #264
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_159480718
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:02 schreef heite het volgende:

[..]

Als ze het aandurven zal het electoraat er wel voor zijn, en ik heb best vertrouwen in dat ticket als trump of Cruz het alternatief is.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_159481052
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:42 schreef Reya het volgende:

[..]

Wat Sanders wel als voordeel tov Trump heeft, is dat hij wel degelijk een ervaren politicus is. Zelfs senator voor Vermont blijf je niet als je je als een idioot gedraagt gedurende campagnes.
De vraag is bij beiden in mijn ogen in hoeverre ze het 'politieke midden' kunnen binden. Trump's gebrek aan politieke ervaring is in de republikeinse primary een enorm voordeel, maar independents en democraten denken daar heel anders onder dus dat gaat hem nog wel bijten als bij de nominatie binnensleept.
Sanders zie ik persoonlijk sowieso niet van Clinton winnen.
  donderdag 28 januari 2016 @ 23:59:17 #266
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_159482592
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:42 schreef Reya het volgende:

[..]

Sanders heeft meer politieke ervaring dan de top 5 van de Republikeinen bij elkaar, bedenk ik me zojuist. Een Ted Cruz zit er ook nog maar drie jaar, Jeb Bush acht. Feitelijk is Marco Rubio de enige met een substantiële politieke achtergrond (zestien jaar). Het toont maar aan hoe verschrikkelijk de GOP in populistische zin is doorgeslagen de laatste jaren.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_159482802
Vanavond op FOX het volgende debat, op CNN, CBS en C-Span de grote Trump show.

Over VP's gesproken, een Trump / Fiorina ticket zou ook nog kunnen of hij haalt er een andere outsider bij Trump / Oprah o.i.d. . De Trump / Cruz ticket is verder weg dan ooit. Die brug heeft hij definitief opgeblazen.

Clinton zal wel safe gaan, misschien Kerry? Sanders... geen idee, Elizabeth Warren? Karl Marx? Hij is een beetje het buitenbeentje van de partij, gaat nog moeilijk worden een running mate te vinden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nintex op 29-01-2016 00:35:40 ]
pi_159482915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik deel je kritiek, maar ik vind 74 niet hoogbejaard. Zo'n term zou ik zeker niet eerder dan bij 80 jaar gebruiken.

Maar als Sanders écht iets wil veranderen, heeft -ie zonder meer twee termijnen nodig. Bij leven en welzijn zou hij dan pas op z'n 83e klaar zijn als president...
Dan zou hij op tijd klaar zijn aangezien de echte aftakeling pas later begint bij de meeste mensen die zo oud worden en die met 74 jaar oud nog gezond zijn. Voor het grootste deel heb je het zelf in de hand, als je gewoon zuinig bent op je hard en bloedvaten en je blijft je brein goed stimuleren dan kan je heel erg gezond heel erg oud worden. Als je dat niet doet dan kan je als veertiger al hevig beginnen af te takelen. Geen probleem dus. En als het wel gebeurt dan is er nog een vice-president die het van hem overneemt totdat er een nieuwe president is verkozen en die vice-president is door hem zelf uitgekozen. Spijkers op laag water...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159482958
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:26 schreef heite het volgende:

[..]

Mee eens hoor, de term was niet heel serieus bedoeld. ;)

Maar inderdaad, ik begrijp niet dat niet meer mensen zijn leeftijd als een probleem zien. Het presidentschap is één van de zwaarste banen die er zijn, het is maar zeer de vraag of een 80-plusser dat goed aankan. Zelfs als zijn gezondheid goed blijft.
Als zijn gezondheid goed blijft dan zal zijn leeftijd geen rol spelen. Heb jij enig idee hoe oud de meeste presidenten al van binnen zijn, gewoon omdat ze een ongezonde levensstijl hebben? Iemand die goed voor zichzelf zorgt kan gemakkelijk als 80-jarige fitter zijn dan de meeste mensen van in de 50, daar hoef je geen krasse knar voor te zijn, je hoeft enkel gezond te leven.
Als er wat gebeurt dan neemt de door hem aangewezen vice-president het roer over. Big deal.
#NoDAPL
pi_159483003
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

De vraag is bij beiden in mijn ogen in hoeverre ze het 'politieke midden' kunnen binden. Trump's gebrek aan politieke ervaring is in de republikeinse primary een enorm voordeel, maar independents en democraten denken daar heel anders onder dus dat gaat hem nog wel bijten als bij de nominatie binnensleept.

Sanders zie ik persoonlijk sowieso niet van Clinton winnen.
Sanders krijgt volgens de peilingen meer stemmen van de independents dan Rodham. Dat is nu juist iets waar hij zich geen zorgen over hoeft te maken. Nu de zwarten, latino's en - hoe ironisch - de oudjes nog.
We zullen zien wie het wint, ik durf het op dit moment niet voorspellen, het is geen gelopen race.
#NoDAPL
pi_159483057
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:35 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij zit Warren zelf niet zo te wachten op een VP-schap. Sanders gaf al wel aan geïnteresseerd te zijn in Warren als running mate. In mijn ogen zou Sanders dan juist een wat meer gematigde kandidaat moeten kiezen, maar goed.
Warren komt ook al uit New England. Hij kan beter iemand uit het zuiden kiezen.:)
pi_159483119
Hugh Rodham doet helemaal niet mee, Bram.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_159483177
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:35 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij zit Warren zelf niet zo te wachten op een VP-schap.
Helaas, mocht Sanders het niet winnen en het over 4 jaar niet proberen laat haar dan in godsnaam een gooi doen naar het presidentschap! Als je dan toch zo nodig per se een vrouw als president moet hebben dan liever Warren dan Rodham.
#NoDAPL
pi_159483440
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Helaas, mocht Sanders het niet winnen en het over 4 jaar niet proberen laat haar dan in godsnaam een gooi doen naar het presidentschap! Als je dan toch zo nodig per se een vrouw als president moet hebben dan liever Warren dan Rodham.
Warren moet het wel zelf willen. Ook hier geldt trouwens dat Warren redelijk dicht bij O'Malley staat. Hopelijk zien we O'Malley in 2020 terug. Mocht een Democraat president worden (wat ik ernstig betwijfel) is het natuurlijk te hopen dat hij een ministerspost of iets dergelijks krijgt.
pi_159483465
Op Fox News begint zo meteen het laatste Republikeinse debat voor de Iowa-caucus.
Om 01:00 uur (6pm CST) is het undercard-debat met Fiorina, Huckabee, Santorum en Gilmore.

Hier te volgen: http://www.foxnews.com/live-coverage/fox-news-google-gop-debate
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')