Een Sanders - Warren ticket zou werkelijk bloedjegeil zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:21 schreef Tanin het volgende:
[..]
Amerikanen hebben er een handje van een bulldog als running mate te kiezen, die de ander aan kan vallen, terwijl zij presidentieel blijven. Is dit het eerste teken van Warren for vice-president?
Ik denk wel dat de democraten dat durven, maar denk niet dat die twee vrouwen samen goed gaat, en was ook niet wat ik bedoelde.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zouden ze twee vrouwen als team aandurven?
quote:The latest results in Iowa for the GOP show Trump, 32%, has taken the lead over his nearest rival, Cruz, 25%, by 7 points among likely Republican caucus-goers statewide including those who are undecided yet leaning toward a candidate. Trump’s support has increased by 8 points while Cruz’s has decreased by 3. Florida Senator Marco Rubio, 18%, remains in third place but has improved his standing by 5 points. Cruz, 28%, edged Trump, 24%, by 4 points in the previous NBC News/Wall Street Journal/Marist Poll of the state earlier this month.
quote:In New Hampshire, Trump, 31%, has a 19 point lead over his closest competitor, Cruz, 12%, among likely Republican primary voters including those who are undecided yet leaning toward a candidate or voted absentee.
quote:In South Carolina, Trump, 36%, also has a double-digit lead over, Cruz, 20%, among likely Republican primary voters including those who are undecided yet leaning toward a candidate.
Dat is toch een peiling van NBC/WSJ/Marist?quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:52 schreef Nintex het volgende:
Polls
[ afbeelding ]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Yepquote:Op donderdag 28 januari 2016 19:53 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Dat is toch een peiling van NBC/WSJ/Marist?
Hoop je op een Republikeinse president?quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:38 schreef Tanin het volgende:
[..]
De vraag is mijn inziens eerder of ze twee progressief linkse bejaarden op 1 ticket durven zetten, ik hoop ontzettend van wel.
Ach, tegen een Trump / Palin ticket weet ik het zonet nog niet.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:02 schreef heite het volgende:
[..]
Hoop je op een Republikeinse president?
Inderdaad. Maar verder houdt het wel op met de kansen van die combinatie.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, tegen een Trump / Palin ticket weet ik het zonet nog niet.
Mwoah, Trump / Cruz krijgt het ook niet makkelijk. Gooi je Bloomberg er nog tussen en het wordt helemaal onvoorspelbaar. Vooralsnog moet Bernie natuurlijk nog wel heel wat stappen zetten, wil hij kans maken.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:17 schreef heite het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar verder houdt het wel op met de kansen van die combinatie.
Wat Sanders wel als voordeel tov Trump heeft, is dat hij wel degelijk een ervaren politicus is. Zelfs senator voor Vermont blijf je niet als je je als een idioot gedraagt gedurende campagnes.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, Trump / Cruz krijgt het ook niet makkelijk. Gooi je Bloomberg er nog tussen en het wordt helemaal onvoorspelbaar. Vooralsnog moet Bernie natuurlijk nog wel heel wat stappen zetten, wil hij kans maken.
Als ze het aandurven zal het electoraat er wel voor zijn, en ik heb best vertrouwen in dat ticket als trump of Cruz het alternatief is.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:02 schreef heite het volgende:
[..]
Hoop je op een Republikeinse president?
De vraag is bij beiden in mijn ogen in hoeverre ze het 'politieke midden' kunnen binden. Trump's gebrek aan politieke ervaring is in de republikeinse primary een enorm voordeel, maar independents en democraten denken daar heel anders onder dus dat gaat hem nog wel bijten als bij de nominatie binnensleept.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat Sanders wel als voordeel tov Trump heeft, is dat hij wel degelijk een ervaren politicus is. Zelfs senator voor Vermont blijf je niet als je je als een idioot gedraagt gedurende campagnes.
Sanders heeft meer politieke ervaring dan de top 5 van de Republikeinen bij elkaar, bedenk ik me zojuist. Een Ted Cruz zit er ook nog maar drie jaar, Jeb Bush acht. Feitelijk is Marco Rubio de enige met een substantiële politieke achtergrond (zestien jaar). Het toont maar aan hoe verschrikkelijk de GOP in populistische zin is doorgeslagen de laatste jaren.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat Sanders wel als voordeel tov Trump heeft, is dat hij wel degelijk een ervaren politicus is. Zelfs senator voor Vermont blijf je niet als je je als een idioot gedraagt gedurende campagnes.
Dan zou hij op tijd klaar zijn aangezien de echte aftakeling pas later begint bij de meeste mensen die zo oud worden en die met 74 jaar oud nog gezond zijn. Voor het grootste deel heb je het zelf in de hand, als je gewoon zuinig bent op je hard en bloedvaten en je blijft je brein goed stimuleren dan kan je heel erg gezond heel erg oud worden. Als je dat niet doet dan kan je als veertiger al hevig beginnen af te takelen. Geen probleem dus. En als het wel gebeurt dan is er nog een vice-president die het van hem overneemt totdat er een nieuwe president is verkozen en die vice-president is door hem zelf uitgekozen. Spijkers op laag water...quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel je kritiek, maar ik vind 74 niet hoogbejaard. Zo'n term zou ik zeker niet eerder dan bij 80 jaar gebruiken.
Maar als Sanders écht iets wil veranderen, heeft -ie zonder meer twee termijnen nodig. Bij leven en welzijn zou hij dan pas op z'n 83e klaar zijn als president...
Als zijn gezondheid goed blijft dan zal zijn leeftijd geen rol spelen. Heb jij enig idee hoe oud de meeste presidenten al van binnen zijn, gewoon omdat ze een ongezonde levensstijl hebben? Iemand die goed voor zichzelf zorgt kan gemakkelijk als 80-jarige fitter zijn dan de meeste mensen van in de 50, daar hoef je geen krasse knar voor te zijn, je hoeft enkel gezond te leven.quote:Op donderdag 28 januari 2016 08:26 schreef heite het volgende:
[..]
Mee eens hoor, de term was niet heel serieus bedoeld.
Maar inderdaad, ik begrijp niet dat niet meer mensen zijn leeftijd als een probleem zien. Het presidentschap is één van de zwaarste banen die er zijn, het is maar zeer de vraag of een 80-plusser dat goed aankan. Zelfs als zijn gezondheid goed blijft.
Sanders krijgt volgens de peilingen meer stemmen van de independents dan Rodham. Dat is nu juist iets waar hij zich geen zorgen over hoeft te maken. Nu de zwarten, latino's en - hoe ironisch - de oudjes nog.quote:Op donderdag 28 januari 2016 23:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
De vraag is bij beiden in mijn ogen in hoeverre ze het 'politieke midden' kunnen binden. Trump's gebrek aan politieke ervaring is in de republikeinse primary een enorm voordeel, maar independents en democraten denken daar heel anders onder dus dat gaat hem nog wel bijten als bij de nominatie binnensleept.
Sanders zie ik persoonlijk sowieso niet van Clinton winnen.
Warren komt ook al uit New England. Hij kan beter iemand uit het zuiden kiezen.:)quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:35 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij zit Warren zelf niet zo te wachten op een VP-schap. Sanders gaf al wel aan geïnteresseerd te zijn in Warren als running mate. In mijn ogen zou Sanders dan juist een wat meer gematigde kandidaat moeten kiezen, maar goed.
Helaas, mocht Sanders het niet winnen en het over 4 jaar niet proberen laat haar dan in godsnaam een gooi doen naar het presidentschap! Als je dan toch zo nodig per se een vrouw als president moet hebben dan liever Warren dan Rodham.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:35 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij zit Warren zelf niet zo te wachten op een VP-schap.
Warren moet het wel zelf willen. Ook hier geldt trouwens dat Warren redelijk dicht bij O'Malley staat. Hopelijk zien we O'Malley in 2020 terug. Mocht een Democraat president worden (wat ik ernstig betwijfel) is het natuurlijk te hopen dat hij een ministerspost of iets dergelijks krijgt.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Helaas, mocht Sanders het niet winnen en het over 4 jaar niet proberen laat haar dan in godsnaam een gooi doen naar het presidentschap! Als je dan toch zo nodig per se een vrouw als president moet hebben dan liever Warren dan Rodham.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |