Aldus Bram.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:40 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
VNL is ook tegen de doodstraf begreep ik, maar het leek ze electoraal wel gunstig om ervoor te pleiten_!
Ach, je moet uiteindelijk toch kiezen. En tijdens je praktijkopleiding, of dat nou richting NOB of advocatuur is, krijg je dezelfde economische vakken als tijdens die economiestudie die je erbij gedaan hebt. Dus ik zie de meerwaarde niet zo.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Economie en recht lijkt me nuttig voor sociaal vaardige mensen.
Economie en informatica is meer voor nerds.
quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Goede manier om een narcist aan te spreken Friek, maar helaas wordt de POLSC niet geindexeerd in Google.
Wat kut. Ik zie het voor het eerst.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Kaas- het volgende:
Ketchup, ik kan niet quoten uit het vorige topic, maar ik ken het.Ze zijn echt bloedirritant, maar behalve onuitstaanbaar ook grappig. En die blonde is nog wel lekker ook.
Dit lijkt me flauwekul. Je krijgt tijdens de beroepsopleiding voor advocaten echt geen economie (micro, macro). Volgens mij is er enkel een kantoor die advocaten een bedrijfskundecursus cadeau doet aan Insead maar dat heeft niets met economie te maken. En alle studenten in het mrdrs-traject in Rotterdam geven aan dat rechten wel duidelijk het 'erbij-gedeelte' is aangezien dat ze maar iets 1/5 van de tijd schijnt te kosten.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ach, je moet uiteindelijk toch kiezen. En tijdens je praktijkopleiding, of dat nou richting NOB of advocatuur is, krijg je dezelfde economische vakken als tijdens die economiestudie die je erbij gedaan hebt. Dus ik zie de meerwaarde niet zo.
In andere woorden; je zou hem keihard doen.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Kaas- het volgende:
Ketchup, ik kan niet quoten uit het vorige topic, maar ik ken het.Ze zijn echt bloedirritant, maar behalve onuitstaanbaar ook grappig. En die blonde is nog wel lekker ook.
Hmm, deels. Natuurlijk brengen stages je in contact met je werkgevers.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:49 schreef Nautilus. het volgende:
Stages en relevante werkervaring zijn echt veel belangrijker op je cv, dan een extra master of bachelor. En je verdient er nog geld mee ook.
Ja ok, maar het zou me niets verbazen als hij hierin wel gelijk heeft.quote:
Hoe dat? Hillegersberg en Zuid liggen zo ver uit elkaar als haast maar mogelijk is binnen Rotterdam.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wat kut. Ik zie het voor het eerst.
De helft van mijn middelbare school kwam uit Hillegersberg.
Ja.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:52 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
In andere woorden; je zou hem keihard doen.
Ik zat op een categoriaal Gymnasium in het centrum van Rotterdam. Ja zo cool ben ik.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hoe dat? Hillegersberg en Zuid liggen zo ver uit elkaar als haast maar mogelijk is binnen Rotterdam.Herken je mensen uit die serie trouwens?
Wat ik van die vrienden die een bama in economie en in rechten hebben verneem is dat de juridische kantoren enorm op ze geilen, omdat het aantoont dat ze niet flippen wanneer ze cijfers zien, maar dat het bij alle andere bedrijven waar ze solliciteren (banken, consultancy) eigenlijk geen greintje verschil maakt omdat die rechtenstudie erbij geen indruk maakt.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hmm, deels. Natuurlijk brengen stages je in contact met je werkgevers.
Maar tweede studies kunnen helpen. Niet bij rechten, waar een dubbele master gewoon is, maar bij andere studies - zoals technische - waar een tweede master wat exotischer is.
Oh vandaar.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zat op een categoriaal Gymnasium in het centrum van Rotterdam. Ja zo cool ben ik.
En nee herken geen mensen, maar wel het type mensen.
Nou, dat lijkt mij een stelling die totaal niet klopt.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ach, je moet uiteindelijk toch kiezen. En tijdens je praktijkopleiding, of dat nou richting NOB of advocatuur is, krijg je dezelfde economische vakken als tijdens die economiestudie die je erbij gedaan hebt. Dus ik zie de meerwaarde niet zo.
Jawel, enorm. Daarom een keertje te grazen nemen en er vervolgens bij uit de buurt blijven.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Kap jij niet af op de manier waarop ze praten?
O haha zo kan het wel ja.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jawel, enorm. Daarom een keertje te grazen nemen en er vervolgens bij uit de buurt blijven.
Als je een tweede studie doet voor je CV kun je er denk ik beter niet aan beginnen.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:49 schreef Nautilus. het volgende:
Stages en relevante werkervaring zijn echt veel belangrijker op je cv, dan een extra master of bachelor. En je verdient er nog geld mee ook.
Mijn punt is dat je als commerciële jurist geen jaarrekening op gaat stellen of balansposten gaat berekenen. Puur praktisch bekeken heeft het dan weinig zin om daar colleges over te volgen. Natuurlijk is het wel van belang dat je economische bedrijfsinformatie kunt interpreteren. Die kennis doe je op tijdens je beroepsopleiding advocatuur of NOB (jaarrekeninglezen, pensioenrecht) of gewoon in de praktijk, wat voor mij in ieder geval het beste heeft gewerkt.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit lijkt me flauwekul. Je krijgt tijdens de beroepsopleiding voor advocaten echt geen economie (micro, macro). Volgens mij is er enkel een kantoor die advocaten een bedrijfskundecursus cadeau doet aan Insead maar dat heeft niets met economie te maken. En alle studenten in het mrdrs-traject in Rotterdam geven aan dat rechten wel duidelijk het 'erbij-gedeelte' is aangezien dat ze maar iets 1/5 van de tijd schijnt te kosten.
Ik weet niet eens wat dat is, dus ik mis weer compleet de bootquote:Op zondag 24 januari 2016 13:13 schreef Friek_ het volgende:
We hadden gewoon allemaal data scientists moeten worden mensen. Dat is de toekomst.
U riep?quote:Op zondag 24 januari 2016 13:13 schreef Friek_ het volgende:
We hadden gewoon allemaal data scientists moeten worden mensen. Dat is de toekomst.
Kom nou. Echte economie heb je in het derde jaar middelbare school gehad. De rest is net zo wetenschappelijk als energiebanen voelen voor AstroTV.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De voorbeelden die je geeft zijn geen economie natuurlijk.
Hehe.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Kom nou. Echte economie heb je in het derde jaar middelbare school gehad. De rest is net zo wetenschappelijk als energiebanen voelen voor AstroTV.
Economie als wetenschap afzeiken, altijd +1.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Kom nou. Echte economie heb je in het derde jaar middelbare school gehad. De rest is net zo wetenschappelijk als energiebanen voelen voor AstroTV.
Nog een tip dan: steevast aanhalingstekens om wetenschap heen zetten als het in één zin staat met economie.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Economie als wetenschap afzeiken, altijd +1.
quote:Op zondag 24 januari 2016 13:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hangt er vanaf waar je op uit bent natuurlijk. Als je meer theoretische kennis op wil doen is een extra studie een goed middel.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:11 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Daarom kun je je studietijd beter benutten om zo snel mogelijk praktijkervaring op te doen, dan om allerlei masters te stapelen.
De broers Tinbergen zijn sowieso fascinerend. Ben altijd benieuwd waar bij hen vroeger de gesprekken aan tafel over gingen.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:38 schreef Friek_ het volgende:
In de economie heb je wel helden zoals Jan Tinbergen.
Vrouwen en voetbal, vermoedelijk.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De broers Tinbergen zijn sowieso fascinerend. Ben altijd benieuwd waar bij hen vroeger de gesprekken aan tafel over gingen.
Op deze foto staanquote:Op zondag 24 januari 2016 13:38 schreef Friek_ het volgende:
In de economie heb je wel helden zoals Jan Tinbergen.
Het is in elk geval wat je nodig hebt voor de praktijk. Een economiestudie is goed voor je algemene ontwikkeling (als dat je doel is), maar maakt van mij geen betere fiscalist.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De voorbeelden die je geeft zijn geen economie natuurlijk.
Gebrek aan concentratie door overmatig cocaïnegebruik.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kaas, wat is er aan de hand bij D66?
Weet niet waarom je hier een heel verhaal over weet ik wat neerplempt, terwijl het alleen zo was dat je onterecht zei dat je economie krijgt in de beroepsopleiding advocatuur. Dit hierboven heeft daar niets mee van doen.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Het is in elk geval wat je nodig hebt voor de praktijk. Een economiestudie is goed voor je algemene ontwikkeling (als dat je doel is), maar maakt van mij geen betere fiscalist.
Stel, ik ga een pensioen berekenen. Dan gebruik ik de prijsindex om het pensioen te indexeren. Is het dan van belang dat ik tijdens mijn economiestudie geleerd heb hoe een econoom van het CBS aan dat getal komt? Nee, ik pak dat getal uit de staffel en ik reken het pensioen uit. Je hoeft daar echt niet intellectueel over te doen.
Of je kunt er wel intellectueel over doen: weet je wat het motto van Sherlock Holmes was? Vergeet alles wat je niet nodig hebt om je beroep uit te oefenen, want dat vormt ballast. Toen zijn assistent tegen Sherlock vertelde dat de maan rond is, was zijn antwoord: "Ok, ik vergeet dit meteen, want deze kennis gebruikt onnodige ruimte in mijn geheugen".
Wat is er aan de hand dan?quote:Op zondag 24 januari 2016 13:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kaas, wat is er aan de hand bij D66?
Je doet nogal een aanname in je OP.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:58 schreef robin007bond het volgende:
NWS / Wilders roemt Sarah Palin en Trump
Je krijgt geen macro-economische vakken, maar wel bedrijfseconomie. Kortom, ik heb gelijk.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Weet niet waarom je hier een heel verhaal over weet ik wat neerplempt, terwijl het alleen zo was dat je onterecht zei dat je economie krijgt in de beroepsopleiding advocatuur. Dit hierboven heeft daar niets mee van doen.
O, dus omdat ze een vrouw is, mag Robin het niet met haar oneens zijn?quote:Op zondag 24 januari 2016 14:03 schreef Kowloon het volgende:
Wat is er mis met Sarah Palin, Robin? Of mogen alleen vrouwen met de juiste mening door het glazen plafond heen breken?
Ja.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:04 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Je krijgt geen macro-economische vakken, maar wel bedrijfseconomie. Kortom, ik heb gelijk.
Sarah Palin, toppoliticus.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:03 schreef Kowloon het volgende:
Wat is er mis met Sarah Palin, Robin? Of mogen alleen vrouwen met de juiste mening door het glazen plafond heen breken?
Nou, prima dat ze politicus is hoor maar wel compleet wappie.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:03 schreef Kowloon het volgende:
Het is een beetje een kromme gedachtegang die je wel vaker ziet. Omdat je voor meer vrouwen aan de top bent zou je opeens geen enkele kritiek op welke 'succesvolle' vrouw' dan ook mogen hebben.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
O, dus omdat ze een vrouw is, mag Robin het niet met haar oneens zijn?
Precies, precies.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is een beetje een kromme gedachtegang die je wel vaker ziet. Omdat je voor meer vrouwen aan de top bent zou je opeens geen enkele kritiek op welke 'succesvolle' vrouw' dan ook mogen hebben.
Dit kan natuurlijk het breekpunt zijn.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:00 schreef Kaas- het volgende:
Als je niet al af wordt geschrokken door de uitspraken van Wilders van de afgelopen jaren, dan nu ook niet hoor.
Ik probeer sympathie op te wekken bij Robin voor Sarah Palin.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
O, dus omdat ze een vrouw is, mag Robin het niet met haar oneens zijn?
What the fuck. Natuurlijk trap ik daar niet in.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:08 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik probeer sympathie op te wekken bij Robin voor Sarah Palin.
Nee joh. We hebben het hier wel over PVV'ers he.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit kan natuurlijk het breekpunt zijn.
Ik denk het niet.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit kan natuurlijk het breekpunt zijn.
Voor een groot deel wellicht, maar je hebt ook de redelijk normaal denkende teleurgestelde burger die uit protest PVV zou stemmen en dan hier toch wel door wordt afgeschrikt.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Het is een beetje zoals Trump het zegt.
'I could shoot somebody and I wouldn’t lose any voters'
http://www.theguardian.co(...)till-not-lose-voters
Ik weet serieus niet meer van haar dan dat ze uit Alaska komt en de running mate was van John McCain. Geen mening dus.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:15 schreef robin007bond het volgende:
Maar wat vind jij dan van Sarah Palin, Kowloon?
Dat zou hilarisch zijn inderdaad.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:17 schreef eriksd het volgende:
Zou toch wat zijn als dat dynamische duo daadwerkelijk de verkiezingen wint. Kostelijk.
quote:Op zondag 24 januari 2016 14:07 schreef Monolith het volgende:
Ik denk dat Palin vooral haar bijdrage levert aan de emancipatie van white trash trouwens. Wat een familie is dat zeg.
Hoop het nog ook bijna.quote:
Ik heb wel zin in een verkiezingsrace tussen Sanders, Bloomberg en Trump.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:17 schreef eriksd het volgende:
Zou toch wat zijn als dat dynamische duo daadwerkelijk de verkiezingen wint. Kostelijk.
Zou wel hilarisch zijn, maar ergens vrees ik er ook wel een beetje voor het feit dat de VS een redelijk kernwapenarsenaal heeft.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:17 schreef eriksd het volgende:
Maar dat is dan ook echt de enige weerstand die tegen een dergelijk scenario zou kunnen hebben.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zou wel hilarisch zijn, maar ergens vrees ik er ook wel een beetje voor het feit dat de VS een redelijk kernwapenarsenaal heeft.
Ja en Palin kan Rusland zien vanuit Alaska, dus die is ook expert op dat gebied.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:24 schreef Kaas- het volgende:
Een overwinning van Trump is juist goed voor de wereldvrede, want bij en Poetin zouden goede maatjes zijn.
quote:Op zondag 24 januari 2016 13:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Op deze foto staan:
[ afbeelding ]
Toen was jij al achterin de dertig toch?quote:
HAHAHAHAHAHAHAquote:Op zondag 24 januari 2016 14:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Toen was jij al achterin de dertig toch?
quote:
Tot aan schuim en as. Klaas Knot was niet spectaculair, veel open deuren.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:33 schreef Tem het volgende:
Iemand nog buitenhof gezien en nog de moeite waard om terug te kijken?
Die speech was ook echt volkomen surrealistisch. Lyrebird was overigens erg gecharmeerd van deze mevrouw.quote:
Vind hem een beetje tegenvallen tbh.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tot aan schuim en as. Klaas Knot was niet spectaculair, veel open deuren.
Econoom he, die zal niets zinnigs vertellen. Alleen een paar loze voorspellingen doen die direct het nieuws halen.quote:
Is dit sarcasme?quote:Op zondag 24 januari 2016 14:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Econoom he, die zal niets zinnigs vertellen. Alleen een paar loze voorspellingen doen die direct het nieuws halen.
Filmpje gemaakt en naar Dumpert gestuurd voor ons vermaak?quote:Op zondag 24 januari 2016 14:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Stiltecoupe fitties. Toch een terugkerend fenomeen dat ik wel kan waarderen. Popcorn erbij.
'Ja maar als ik wil studeren in een stiltecoupe is het ook nooit rustig'
Stiltecoupes. Fantastisch fenomeen om sociale omgangsnormen te observeren.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Stiltecoupe fitties. Toch een terugkerend fenomeen dat ik wel kan waarderen. Popcorn erbij.
'Ja maar als ik wil studeren in een stiltecoupe is het ook nooit rustig'
Alleen dat lachje van hem is vreselijk irritant.quote:
Precies. Kijken hoe anderen zich gedragen, en als er discussie ontstaat de redenatielijn beetje ontleden.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Stiltecoupes. Fantastisch fenomeen om sociale omgangsnormen te observeren.
Te laat.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Filmpje gemaakt en naar Dumpert gestuurd voor ons vermaak?
Dat noemen ze de 1e klas.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Te laat.
Moeder met kind zijn er al vandoor. Kindvrij coupe zou ook een zegen zijn trouwens.
Inderdaad, vervelende lui die daar gaan zitten bellen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Stiltecoupes. Fantastisch fenomeen om sociale omgangsnormen te observeren.
Daar is de stiltecoupe toch voor? Als kinderen gewoon (ongeveer) stil zijn heb je er ook geen last van.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Te laat.
Moeder met kind zijn er al vandoor. Kindvrij coupe zou ook een zegen zijn trouwens.
Ik lijk wel een beetje op hem trouwens.quote:
Pics.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:07 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik lijk wel een beetje op hem trouwens.
Heerlijk, stiltecoupés. Als er geluid wordt geproduceerd lekker boos gaan klagen bij de overtreder in kwestie.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Precies. Kijken hoe anderen zich gedragen, en als er discussie ontstaat de redenatielijn beetje ontleden.
Ook niet zo heel moeilijk. De 'hou je bek' vs 'doe zelf normaal' is meestal het meest verdiepende.
Waar zouden we zijn zonder pauwnieuws, met zijn kwaliteitsprogramma's.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:15 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn zus dat niet goed vindt.
[ afbeelding ]
Ik weet het niet, anders had ik een hele andere inschatting gehad van de Rotterdammer inderdaad.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Waar zouden we zijn zonder pauwnieuws, met zijn kwaliteitsprogramma's.
Vuile homo.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:18 schreef Euribob het volgende:
Ik zou die figuren van NLMP weleens een dagje als collega's willen hebben. Goud.
Hallo remlof.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:16 schreef robin007bond het volgende:
Waarom hangen ze geen microfoons in de stiltecoupe die conducteurs kunnen afluisteren? Je bent gelijk je privwcy kwijt als je praat, dus dat geeft wel extra reden om stil te zijn. En er kan direct actie genomen worden als iemand praat.
Nee man, gewoon om ze aan het werk te zien. Die figuren zijn van hun leven nog niet vies geworden volgens mij.quote:
How you remind me is wel goed hoorquote:
Koen is stylist, die heeft vast wel eens met wat make-up gemorst hoor.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee man, gewoon om ze aan het werk te zien. Die figuren zijn van hun leven nog niet vies geworden volgens mij.
Nee.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:24 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
How you remind me is wel goed hoor.
quote:
quote:Op zondag 24 januari 2016 15:24 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 januari 2016 15:24 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Werk jij dan?quote:Op zondag 24 januari 2016 15:18 schreef Euribob het volgende:
Ik zou die figuren van NLMP weleens een dagje als collega's willen hebben. Goud.
Eigenlijk heb je nu wel de leeftijd om een iets leerzamere bijbaan te kiezen dan een beetje poetsen.quote:
Nouja, doet hij nog iets van bestuur ofzo erbij? Dan loopt het wel los. Beetje van die fluimbaantjes zijn prima tot je 25ste.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je nu wel de leeftijd om een iets leerzamere bijbaan te kiezen dan een beetje poetsen.
Kan inderdaad beter een stel zwakstroomfiguren economie gaan leren.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je nu wel de leeftijd om een iets leerzamere bijbaan te kiezen dan een beetje poetsen.
Dit is Kaas-?quote:Op zondag 24 januari 2016 15:15 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Verdient meer dan drie keer zoveel, dus dat lijkt me een terechte constatering.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
Kan inderdaad beter een stel zwakstroomfiguren economie gaan leren.
Meer verdienen = leerzamer?quote:Op zondag 24 januari 2016 15:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Verdient meer dan drie keer zoveel, dus dat lijkt me een terechte constatering.
Met een beetje geluk zit ik april in Noord.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Woon je al bijna in Rotterdam?
Php de econoom.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:41 schreef eriksd het volgende:
Php werkt toch ook in de branche van Euribob?
Oppassen bij Tem thuis.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Met een beetje geluk zit ik april in Noord.
Leuk dat je daar over begint. In die branche heb ik namelijk ook al jaren ervaring.quote:
Dat zal niet zo moeilijk zijn. Ik schat zo in dat je mokkeltje je toestaat 2, soms 3 flessen bier in de ijskast te bewaren?quote:
Dus moet je de NS transformeren in een soort AIVD?quote:Op zondag 24 januari 2016 15:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, maar de stiltecoupé is niet bedoeld om te praten.
HAHAHAHAHAquote:Op zondag 24 januari 2016 15:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat zal niet zo moeilijk zijn. Ik schat zo in dat je mokkeltje je toestaat 2, soms 3 flessen bier in de ijskast te bewaren?
Jonge vriendjes?quote:Op zondag 24 januari 2016 15:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Leuk dat je daar over begint. In die branche heb ik namelijk ook al jaren ervaring.
Ik zie een match.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Leuk dat je daar over begint. In die branche heb ik namelijk ook al jaren ervaring.
Dergelijke taken kan je prima outsourcen.quote:
Alles strijkvrij daarom.quote:
Lastige kinderen die elke vrouwelijke oppas tot wanhoop drijven. Gelukkig voor die ouders ben ik er dan met mijn natuurlijke autoriteit.quote:
Ze weigert, ook na een paar fikse tikken.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dergelijke taken kan je prima outsourcen.
Zo ga je ook niet met je kinderen om natuurlijk.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:48 schreef Tem het volgende:
[..]
Ze weigert, ook na een paar fikse tikken.
Hoe was je avond?quote:Op zondag 24 januari 2016 15:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dergelijke taken kan je prima outsourcen.
Nee, gewoon katoen?quote:
Haal alles bij profuomo. Lekker zacht ook.quote:
Nuchter. Waardoor ik om 23:45 nog een gesprek binnenviel met een openingszin als:quote:
Je selecteert je vriendjes op strijkvaardigheid?quote:Op zondag 24 januari 2016 15:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nooit zelf gebruikt. Niet ook maar 1x.
quote:Op zondag 24 januari 2016 15:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nuchter. Waardoor ik om 23:45 nog een gesprek binnenviel met een openingszin als:
"U liet anders in de recente beleidsnota onvermeld dat de herziene basisinfrastructuur de ombuigingen van de afgelopen collegeperiodes zal worden ondervangen door de hetstructeringen van de RMV budgetten. Hoe zit dat nou precies?"
Waar enigszins geschrokken op gereageerd werd.
Verder ben ik op de foto gegaan met Pechtold en ben ik er inderdaad achtergekomen dat er relatief weinig heteroseksuele mannen bij D66 lid zijn. Al met al een prima avond.
Zolang het bij je glazen bol blijft is het prima.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Over m'n glazen bol wrijven en veel gehaktballen eten.
Neuh. Of ze kunnen strijken, of er wordt gewoon niet gestreken.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je selecteert je vriendjes op strijkvaardigheid?
Weiger jij een paar weken het vuilnis buiten te zetten. Kijken wie er eerder buigt.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:48 schreef Tem het volgende:
[..]
Ze weigert, ook na een paar fikse tikken.
Heb er geen last van.quote:
Buigen is normaal toch in een relatie?quote:Op zondag 24 januari 2016 16:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Weiger jij een paar weken het vuilnis buiten te zetten. Kijken wie er eerder buigt.
Zeker.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Buigen is normaal toch in een relatie?
Sommige wel.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zeker.
Maar heteromannen moeten niet voorover buigen.
Gigi kan trouwens wel koken en eten opdienen. Dat pleit wel voor hem.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:15 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar ik aan denk bij Gigi:quote:Op zondag 24 januari 2016 16:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gigi kan trouwens wel koken en eten opdienen. Dat pleit wel voor hem.
Moet ik deze mensen ergens van kennen?quote:Op zondag 24 januari 2016 16:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vooral het opdienen van eten. Dat is echt knap, eten op een tafel neerzetten.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
Daarom zou jij ook een matige politicus zijn.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:31 schreef Kaas- het volgende:
Als ik politicus was zou ik wel een paar assistenten als die Gigi inhuren. Gewoon de hele dag een beetje lekker zijn, je tas dragen, beetje assisteren en zo.
Henk Krolquote:Op zondag 24 januari 2016 16:31 schreef Kaas- het volgende:
Als ik politicus was zou ik wel een paar assistenten als die Gigi inhuren. Gewoon de hele dag een beetje lekker zijn, je tas dragen, beetje assisteren en zo.
Een paupervrije 2de klas lijkt mij wel iets.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:58 schreef Janneke141 het volgende:
Een frietvrije coupe lijkt me ook wel een uitkomst. Hou die vette lucht lekker bij je.
Drie borden tegelijkertijd is best lastig. Koen had al moeite met één.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vooral het opdienen van eten. Dat is echt knap, eten op een tafel neerzetten.
Nooit geweten dat je van kinderen hield.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik zou in elk beroep matig zijn. Daarom streef ik ook naar een functie waarin je output onmeetbaar is en je het een beetje kan laten lijken alsof alles goed gaat.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom zou jij ook een matige politicus zijn.
Werken in de horeca kan best wel stressvol zijn zo nu en dan hoor.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Drie borden tegelijkertijd is best lastig. Koen had al moeite met één.
Grappig dat het reclame van Microsoft is, maar zo is het wel tegenwoordig, zeker als je voor een IT-bedrijf werkt.quote:
Dat heet de eerste klas.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:41 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Een paupervrije 2de klas lijkt mij wel iets.
Daar zitten nog steeds paupers.quote:
Sowieso vrat je alles op. Halve dagomzet verdween bij jou naar binnen.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:51 schreef Kaas- het volgende:
Als binman bij de McDonald's was ik al middelmatig. Tussen 5 en 7 ging het veel te snel voor me om een beetje goed overzicht te houden.
quote:Op zondag 24 januari 2016 16:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nooit geweten dat je van kinderen hield.
Ik pakte natuurlijk wel wat mee. Stiekem brownies wegwerken in de walk-in vriezer.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:00 schreef Euribob het volgende:
[..]
Sowieso vrat je alles op. Halve dagomzet verdween bij jou naar binnen.
Op je dikke scooter.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:09 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik heb bij Domino's gewerkt. Dat was dan ook wel te zien aan mijn lichaam toen ik daar wegging
Zeker. Maar minder.quote:
Bek vol chocolade die ene maandagochtendklant te woord staan.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik pakte natuurlijk wel wat mee. Stiekem brownies wegwerken in de walk-in vriezer.
Een van die scooters ging 70 km/h. Dat waren nog eens tijdenquote:
Brownies kon je nog wel weggooien. Het was een probleem als je je baas aan hoorde komen lopen terwijl je net in de koelkast stond te drinken. Dan moest je het snel opdrinken en kreeg je zo'n brain-freeze.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Bek vol chocolade die ene maandagochtendklant te woord staan.
Ik ga toch geen scooter rijden man.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:15 schreef Kaas- het volgende:
Ik zou jullie wel als bezorger van de Bezorgbeer willen zien. Berenoortjes op de helm plakken en GAAAN met die scooter.
Milkshakes kan je niet weggooien?quote:Op zondag 24 januari 2016 17:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Brownies kon je nog wel weggooien. Het was een probleem als je je baas aan hoorde komen lopen terwijl je net in de koelkast stond te drinken. Dan moest je het snel opdrinken en kreeg je zo'n brain-freeze.
De scooter is een probleem, maar die berenhelmpjes niet?quote:Op zondag 24 januari 2016 17:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik ga toch geen scooter rijden man.![]()
Jij gaat je rijbewijs ook gewoon nooit halen trouwens, is het wel?
Scooter rijdenquote:Op zondag 24 januari 2016 17:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik ga toch geen scooter rijden man.![]()
Jij gaat je rijbewijs ook gewoon nooit halen trouwens, is het wel?
Die helm is juist tof man.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De scooter is een probleem, maar die berenhelmpjes niet?
En klopt, ik zal OV'end en later met de zelfrijdende auto door het leven gaan.
Mehh en mehh.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die helm is juist tof man.![]()
Scooters zijn voor zestienjarigen.
DeBeren is wel echt een kutetablissement trouwens.quote:
Nooit geweest, maar ik geloof het direct.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
DeBeren is wel echt een kutetablissement trouwens.
Ik heb ook nog eens anderhalf jaar als bezorger gewerkt. Inderdaad een van de betere baantjes op die leeftijd. Met 45 per uur een stoeprandje op knallen en dan de sauzen uit de binnenkant van de koffer moeten spoelenquote:Op zondag 24 januari 2016 17:15 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Een van die scooters ging 70 km/h. Dat waren nog eens tijden.
Baas was overigens achterlijk, manager sprak geen Nederlands en collega's waren kut. Maar het werk zelf was wel leuk hoor!
Eigenlijk alleen een keer uitgegleden, maar nooit zoiets meegemaaktquote:Op zondag 24 januari 2016 17:26 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik heb ook nog eens anderhalf jaar als bezorger gewerkt. Inderdaad een van de betere baantjes op die leeftijd. Met 45 per uur een stoeprandje op knallen en dan de sauzen uit de binnenkant van de koffer moeten spoelen
Wat dacht je van een bestelling van 14 pizza's. Die gast dacht dat het wel in 1x kon, rijdt weg, bak valt open en alles pleurt eruitquote:Op zondag 24 januari 2016 17:26 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik heb ook nog eens anderhalf jaar als bezorger gewerkt. Inderdaad een van de betere baantjes op die leeftijd. Met 45 per uur een stoeprandje op knallen en dan de sauzen uit de binnenkant van de koffer moeten spoelen
Nee, dat zit wel snor hoor.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Daadwerkelijke baantjes van fokkers, straks blijken de piemels ook rond de 12 cm
Ik nam altijd zo weinig mogelijk geld mee; de rest ging in het kluisje. Soms was het wel een beetje eng om om 11 uur door het ghetto te rijden inderdaad, maar nooit echt belaagd.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:32 schreef Tchock het volgende:
Pizza bezorgen lijkt mij ook echt leuk. Jammer wel dat de vrienden die ik heb die dat gedaan hebben allemaal een keer beroofd zijn.
Lijkt me wel typisch zo'n moment waar je nu om kunt lachen maar wat op dat moment echt gewoon fucking kut was.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:33 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Wat dacht je van een bestelling van 14 pizza's. Die gast dacht dat het wel in 1x kon, rijdt weg, bak valt open en alles pleurt eruit.
"Kurwaaaaaaaa!!" zou ik schreeuwen.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Lijkt me wel typisch zo'n moment waar je nu om kunt lachen maar wat op dat moment echt gewoon fucking kut was.
Laatst nog een leuke dame toegevoegd op facebook. Verder niet zoveel mee gedaan de laatste 12 maanden.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:40 schreef Tchock het volgende:
Ik moet me zo inhouden bij feministische posts op mijn timeline op facebook![]()
Ik gebruik het vooral als chatprogramma en probeer de ergerlijke onzin die langskomt te negeren.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Laatst nog een leuke dame toegevoegd op facebook. Verder niet zoveel mee gedaan de laatste 12 maanden.
Gelukkig is mijn oma niet zo "modern".quote:Op zondag 24 januari 2016 17:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik gebruik het vooral als chatprogramma en probeer de ergerlijke onzin die langskomt te negeren.
Mijn oma reageert ook op werkelijk alles.Facebook = hyves.
En van die tassen die openscheurden aan het kofferslot? Ik bezorgde allerlei snacks, dus die zaten in zo'n dun plastic tasje. Wel een paar keer ergens de hele oprit ondergeflikkerd.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:28 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen een keer uitgegleden, maar nooit zoiets meegemaakt. Ik ben dan ook wel een scooter rijdend natuurtalent.
Hier in de periferie is criminaliteit nog iets voor zwarten. En die hebben we niet.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:32 schreef Tchock het volgende:
Pizza bezorgen lijkt mij ook echt leuk. Jammer wel dat de vrienden die ik heb die dat gedaan hebben allemaal een keer beroofd zijn.
Ik heb ook nog een paar maanden in zo'n machinefabriek gewerkt. Beetje onderdeeltjes uit zo'n freesmachine halen, afbramen, nameten, en dan die machine bijstellen.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Daadwerkelijke baantjes van fokkers, straks blijken de piemels ook rond de 12 cm
Je bent zelf pauper, baklap.quote:
Ongeveer 21.700 resultaten (0,61 seconden)quote:Op zondag 24 januari 2016 17:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat woord heb ik zelden buiten de PU-fora gezien.
Trots op mijn rootsquote:
Kwam ik aan met zo'n family size pizza (40 cm), struikel ik over het opstapje en laat ik het over de klant's hond vallenquote:Op zondag 24 januari 2016 17:47 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En van die tassen die openscheurden aan het kofferslot? Ik bezorgde allerlei snacks, dus die zaten in zo'n dun plastic tasje. Wel een paar keer ergens de hele oprit ondergeflikkerd.
Verder nooit een ongeluk gehad. Zo'n collega van me had in die periode dat ik er werkte twee scooters total loss gereden.
[..]
Hier in de periferie is criminaliteit nog iets voor zwarten. En die hebben we niet.
Ik heb post gesorteerd. Daar word je echt razendsnel suïcidaal van.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:14 schreef Reya het volgende:
Ik heb nog remkabels geassembleerd. Was eigenlijk nog best redelijk werk.
Ja. Nog steeds. Prima werk.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:18 schreef KetchupFTW het volgende:
Heeft iemand hier bij een callcenter gewerkt?
Jazeker. Meerdere.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:18 schreef KetchupFTW het volgende:
Heeft iemand hier bij een callcenter gewerkt?
Hoe beviel dat?quote:
Goed. Verdiende beter dan vakken vullen. Inbound was wel beter dan outbound.quote:
Je haalt weer nare herinneringen naar boven.quote:Op zondag 24 januari 2016 17:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat woord heb ik zelden buiten de PU-fora gezien.
Dat heb ik ook gedaan, pakketten sorteren bij de PTT in de nachtdienst, geweldig goedbetaald werk, bijna allemaal mannen.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb post gesorteerd. Daar word je echt razendsnel suïcidaal van.
Geweldige plaatquote:
De kunstenaar heeft geen goede waar.quote:
Lekker nummerquote:
Jazeker. Beetje dezelfde periode als Roachford volgens mij.quote:
Als pejoratieve term ja?quote:Op zondag 24 januari 2016 18:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ongeveer 21.700 resultaten (0,61 seconden)
Nerdddd.
Hoorde over dat pakketsorteerderswerk van medestudenten dat men voetbal speelde met pakjes waar breekbaar op stond.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:10 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan, pakketten sorteren bij de PTT in de nachtdienst, geweldig goedbetaald werk, bijna allemaal mannen.
Soms vielen we in bij de huisvrouwen die de gewone post sorteerden, hoorde je meteen alle roddels van Arnhem en omstreken
Duur woordje. Interlectueel.quote:
Haha, Piet die studeert. Zeker nog in de Weimarrepubliek.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoorde over dat pakketsorteerderswerk van medestudenten dat men voetbal speelde met pakjes waar breekbaar op stond.
Schrijf je het anders?quote:
Niks pretvakquote:Op zondag 24 januari 2016 19:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Management & Organisatie. Zo'n alphapretvak op de middelbare.
In mijn tijd bij de Koninklijke PTT nog niet, alles waar "breekbaar" op stond werd apart gehouden. Met de kleine onbreekbare pakjes werd wel vrolijk gegooid bij het sorteren op postcode.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoorde over dat pakketsorteerderswerk van medestudenten dat men voetbal speelde met pakjes waar breekbaar op stond.
Ik heb geen idee wat je dan leert bij dat vak. Managen? Organiseren?quote:Op zondag 24 januari 2016 19:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Management & Organisatie. Zo'n alphapretvak op de middelbare.
Balansjes lezen.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je dan leert bij dat vak. Managen? Organiseren?
Bestaat het lesmateriaal uit een blokkendoos ofzo?
Als ik het goed begreep is het een beetje economie meets bedrijfskunde.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je dan leert bij dat vak. Managen? Organiseren?
Bestaat het lesmateriaal uit een blokkendoos ofzo?
Bij ons op de Havo heette dat bedrijfseconomie. Had ik nog een 7 voor op m'n eindlijst.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:08 schreef Monolith het volgende:
Klinkt een beetje als een slap aftreksel van wat in mijn tijd economie II heette.
Ik heb het één jaartje volgehouden, toen was ik er wel klaar mee. Vreselijk saai dat boekhouden.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Bij ons op de Havo heette dat bedrijfseconomie. Had ik nog een 7 voor op m'n eindlijst.
Jawel, het droomkabinet van Wilders en Klaver komt steeds dichterbij.quote:Als er vandaag verkiezingen gehouden zouden worden, zou de PVV met 42 zetels de grootste partij van Nederland worden. Deze 42 zetels is het hoogste aantal zetels ooit voor de partij, blijkt zondag uit de peilingen van Maurice de Hond.
Ook Groenlinks gaat naar hun hoogste score ooit, met 16 zetels. Sinds het aantreden van Jesse Klaver als fractieleider van de partij is het aantal zetels in de peiling gestegen van 10 naar 16 zetels.
Is het ook. Voor de massa aan bedrijfskundigen.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:08 schreef Monolith het volgende:
Klinkt een beetje als een slap aftreksel van wat in mijn tijd economie II heette.
Dan worden buitenlanders verplicht in kampen gestopt, waar ze moeten trappen op fietsen die stroom opwekken voor de Nederlandse bevolking.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:31 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Jawel, het droomkabinet van Wilders en Klaver komt steeds dichterbij.
De bruingroene coalitiequote:Op zondag 24 januari 2016 20:31 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
En iedereen vaart met een Israelische vlag op z'n zeilboot mee met de Gay Pride.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dan worden buitenlanders verplicht in kampen gestopt, waar ze moeten trappen op fietsen die stroom opwekken voor de Nederlandse bevolking.
Ik denk eerlijk gezegd dat de homorechten snel zullen sneuvelen als de PVV aan de macht komt.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En iedereen vaart met een Israelische vlag op z'n zeilboot mee met de Gay Pride.
Maurice wijkt nogal af van de rest:quote:Op zondag 24 januari 2016 20:31 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
En waarom zou dat het geval zijn?quote:Op zondag 24 januari 2016 20:36 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de homorechten snel zullen sneuvelen als de PVV aan de macht komt.
Dat is me nogal een verschil met Ipsos.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maurice wijkt nogal af van de rest:
http://frontbencher.nl/peilingen/
Hoor je nooit iets over hè. Altijd "de peilingen" zus en "de peilingen" zo.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is me nogal een verschil met Ipsos.
Ja, wie bepaalt dat, welke maatgevend zijn.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoor je nooit iets over hè. Altijd "de peilingen" zus en "de peilingen" zo.
Niemand. Die hele peilingen zijn kolder. Ze lopen gigantisch uit elkaar, worden extreem beïnvloed door de waan van de dag en als de verkiezingsdag aanbreekt zitten ze er allemaal naast.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, wie bepaalt dat, welke maatgevend zijn.
Omdat Wilders z'n geldschieters het niet zo op homo's hebben.quote:
Ja, er worden verregaande conclusies uit getrokken, dat vind ik het kwalijke. En ondertussen lacht Wilders zich dood en wanen zijn volgelingen zich winnaars.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niemand. Die hele peilingen zijn kolder. Ze lopen gigantisch uit elkaar, worden extreem beïnvloed door de waan van de dag en als de verkiezingsdag aanbreekt zitten ze er allemaal naast.
Toch doen we net alsof het een soort heilige graal is. Is gewoon het moderne Orakel van Delphi.
Tsja, statistiek. Over fopwetenschappen gesproken...quote:Op zondag 24 januari 2016 20:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niemand. Die hele peilingen zijn kolder. Ze lopen gigantisch uit elkaar, worden extreem beïnvloed door de waan van de dag en als de verkiezingsdag aanbreekt zitten ze er allemaal naast.
Toch doen we net alsof het een soort heilige graal is. Is gewoon het moderne Orakel van Delphi.
Volgens mij hoor je er genoeg over. Zeker over de onbetrouwbaarheid van de peilingen van de Hondt.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoor je nooit iets over hè. Altijd "de peilingen" zus en "de peilingen" zo.
Mensen die politiek als een wedstrijdje zien zijn sowieso droevige figuren. Ook altijd die overwinningsspeeches na verkiezingenquote:Op zondag 24 januari 2016 20:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, er worden verregaande conclusies uit getrokken, dat vind ik het kwalijke. En ondertussen lacht Wilders zich dood en wanen zijn volgelingen zich winnaars.
Statistiek is fantastische wetenschap. Het gaat fout omdat niemand van de burgers statistiek begrijpt.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tsja, statistiek. Over fopwetenschappen gesproken...
Oh ja? Ik hoor het namelijk zeer zelden, behalve misschien op de dag na de verkiezingen. Ik hoor wel zeer vaak politici, journalisten en commentatoren grootste conclusies trekken op basis van peilingen.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij hoor je er genoeg over. Zeker over de onbetrouwbaarheid van de peilingen van de Hondt.
Alsof het gaat om winnen. Maar in het geval van de Wildersaanhang vind ik het vervelend dat die mensen denken dat ze gelijk hebben omdat ze in de meerderheid zijn.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:52 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mensen die politiek als een wedstrijdje zien zijn sowieso droevige figuren. Ook altijd die overwinningsspeeches na verkiezingen.
50%?quote:Op zondag 24 januari 2016 20:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Statistiek is fantastische wetenschap. Het gaat fout omdat niemand van de burgers statistiek begrijpt.
Vraag eens op straat wat de kans is dat je kop gooit met een geldstuk, als je daarvoor ook al kop had gegooid. Ik denk dat nog niet de helft het goede antwoord geeft.
Er wordt in zoveel debatten veel waarde aan gehecht. Dat terwijl de discussie over hoe je überhaupt goed statistisch onderzoek doet al een vakgebied op zich vormt.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Statistiek is fantastische wetenschap. Het gaat fout omdat niemand van de burgers statistiek begrijpt.
Vraag eens op straat wat de kans is dat je kop gooit met een geldstuk, als je daarvoor ook al kop had gegooid. Ik denk dat nog niet de helft het goede antwoord geeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |