Aldus Bram.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:40 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
VNL is ook tegen de doodstraf begreep ik, maar het leek ze electoraal wel gunstig om ervoor te pleiten_!
Ach, je moet uiteindelijk toch kiezen. En tijdens je praktijkopleiding, of dat nou richting NOB of advocatuur is, krijg je dezelfde economische vakken als tijdens die economiestudie die je erbij gedaan hebt. Dus ik zie de meerwaarde niet zo.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Economie en recht lijkt me nuttig voor sociaal vaardige mensen.
Economie en informatica is meer voor nerds.
quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Goede manier om een narcist aan te spreken Friek, maar helaas wordt de POLSC niet geindexeerd in Google.
Wat kut. Ik zie het voor het eerst.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Kaas- het volgende:
Ketchup, ik kan niet quoten uit het vorige topic, maar ik ken het.Ze zijn echt bloedirritant, maar behalve onuitstaanbaar ook grappig. En die blonde is nog wel lekker ook.
Dit lijkt me flauwekul. Je krijgt tijdens de beroepsopleiding voor advocaten echt geen economie (micro, macro). Volgens mij is er enkel een kantoor die advocaten een bedrijfskundecursus cadeau doet aan Insead maar dat heeft niets met economie te maken. En alle studenten in het mrdrs-traject in Rotterdam geven aan dat rechten wel duidelijk het 'erbij-gedeelte' is aangezien dat ze maar iets 1/5 van de tijd schijnt te kosten.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ach, je moet uiteindelijk toch kiezen. En tijdens je praktijkopleiding, of dat nou richting NOB of advocatuur is, krijg je dezelfde economische vakken als tijdens die economiestudie die je erbij gedaan hebt. Dus ik zie de meerwaarde niet zo.
In andere woorden; je zou hem keihard doen.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Kaas- het volgende:
Ketchup, ik kan niet quoten uit het vorige topic, maar ik ken het.Ze zijn echt bloedirritant, maar behalve onuitstaanbaar ook grappig. En die blonde is nog wel lekker ook.
Hmm, deels. Natuurlijk brengen stages je in contact met je werkgevers.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:49 schreef Nautilus. het volgende:
Stages en relevante werkervaring zijn echt veel belangrijker op je cv, dan een extra master of bachelor. En je verdient er nog geld mee ook.
Ja ok, maar het zou me niets verbazen als hij hierin wel gelijk heeft.quote:
Hoe dat? Hillegersberg en Zuid liggen zo ver uit elkaar als haast maar mogelijk is binnen Rotterdam.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wat kut. Ik zie het voor het eerst.
De helft van mijn middelbare school kwam uit Hillegersberg.
Ja.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:52 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
In andere woorden; je zou hem keihard doen.
Ik zat op een categoriaal Gymnasium in het centrum van Rotterdam. Ja zo cool ben ik.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hoe dat? Hillegersberg en Zuid liggen zo ver uit elkaar als haast maar mogelijk is binnen Rotterdam.Herken je mensen uit die serie trouwens?
Wat ik van die vrienden die een bama in economie en in rechten hebben verneem is dat de juridische kantoren enorm op ze geilen, omdat het aantoont dat ze niet flippen wanneer ze cijfers zien, maar dat het bij alle andere bedrijven waar ze solliciteren (banken, consultancy) eigenlijk geen greintje verschil maakt omdat die rechtenstudie erbij geen indruk maakt.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hmm, deels. Natuurlijk brengen stages je in contact met je werkgevers.
Maar tweede studies kunnen helpen. Niet bij rechten, waar een dubbele master gewoon is, maar bij andere studies - zoals technische - waar een tweede master wat exotischer is.
Oh vandaar.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zat op een categoriaal Gymnasium in het centrum van Rotterdam. Ja zo cool ben ik.
En nee herken geen mensen, maar wel het type mensen.
Nou, dat lijkt mij een stelling die totaal niet klopt.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ach, je moet uiteindelijk toch kiezen. En tijdens je praktijkopleiding, of dat nou richting NOB of advocatuur is, krijg je dezelfde economische vakken als tijdens die economiestudie die je erbij gedaan hebt. Dus ik zie de meerwaarde niet zo.
Jawel, enorm. Daarom een keertje te grazen nemen en er vervolgens bij uit de buurt blijven.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Kap jij niet af op de manier waarop ze praten?
O haha zo kan het wel ja.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jawel, enorm. Daarom een keertje te grazen nemen en er vervolgens bij uit de buurt blijven.
Als je een tweede studie doet voor je CV kun je er denk ik beter niet aan beginnen.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:49 schreef Nautilus. het volgende:
Stages en relevante werkervaring zijn echt veel belangrijker op je cv, dan een extra master of bachelor. En je verdient er nog geld mee ook.
Mijn punt is dat je als commerciële jurist geen jaarrekening op gaat stellen of balansposten gaat berekenen. Puur praktisch bekeken heeft het dan weinig zin om daar colleges over te volgen. Natuurlijk is het wel van belang dat je economische bedrijfsinformatie kunt interpreteren. Die kennis doe je op tijdens je beroepsopleiding advocatuur of NOB (jaarrekeninglezen, pensioenrecht) of gewoon in de praktijk, wat voor mij in ieder geval het beste heeft gewerkt.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit lijkt me flauwekul. Je krijgt tijdens de beroepsopleiding voor advocaten echt geen economie (micro, macro). Volgens mij is er enkel een kantoor die advocaten een bedrijfskundecursus cadeau doet aan Insead maar dat heeft niets met economie te maken. En alle studenten in het mrdrs-traject in Rotterdam geven aan dat rechten wel duidelijk het 'erbij-gedeelte' is aangezien dat ze maar iets 1/5 van de tijd schijnt te kosten.
Ik weet niet eens wat dat is, dus ik mis weer compleet de bootquote:Op zondag 24 januari 2016 13:13 schreef Friek_ het volgende:
We hadden gewoon allemaal data scientists moeten worden mensen. Dat is de toekomst.
U riep?quote:Op zondag 24 januari 2016 13:13 schreef Friek_ het volgende:
We hadden gewoon allemaal data scientists moeten worden mensen. Dat is de toekomst.
Kom nou. Echte economie heb je in het derde jaar middelbare school gehad. De rest is net zo wetenschappelijk als energiebanen voelen voor AstroTV.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De voorbeelden die je geeft zijn geen economie natuurlijk.
Hehe.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Kom nou. Echte economie heb je in het derde jaar middelbare school gehad. De rest is net zo wetenschappelijk als energiebanen voelen voor AstroTV.
Economie als wetenschap afzeiken, altijd +1.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Kom nou. Echte economie heb je in het derde jaar middelbare school gehad. De rest is net zo wetenschappelijk als energiebanen voelen voor AstroTV.
Nog een tip dan: steevast aanhalingstekens om wetenschap heen zetten als het in één zin staat met economie.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Economie als wetenschap afzeiken, altijd +1.
quote:Op zondag 24 januari 2016 13:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hangt er vanaf waar je op uit bent natuurlijk. Als je meer theoretische kennis op wil doen is een extra studie een goed middel.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:11 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Daarom kun je je studietijd beter benutten om zo snel mogelijk praktijkervaring op te doen, dan om allerlei masters te stapelen.
De broers Tinbergen zijn sowieso fascinerend. Ben altijd benieuwd waar bij hen vroeger de gesprekken aan tafel over gingen.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:38 schreef Friek_ het volgende:
In de economie heb je wel helden zoals Jan Tinbergen.
Vrouwen en voetbal, vermoedelijk.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De broers Tinbergen zijn sowieso fascinerend. Ben altijd benieuwd waar bij hen vroeger de gesprekken aan tafel over gingen.
Op deze foto staanquote:Op zondag 24 januari 2016 13:38 schreef Friek_ het volgende:
In de economie heb je wel helden zoals Jan Tinbergen.
Het is in elk geval wat je nodig hebt voor de praktijk. Een economiestudie is goed voor je algemene ontwikkeling (als dat je doel is), maar maakt van mij geen betere fiscalist.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De voorbeelden die je geeft zijn geen economie natuurlijk.
Gebrek aan concentratie door overmatig cocaïnegebruik.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kaas, wat is er aan de hand bij D66?
Weet niet waarom je hier een heel verhaal over weet ik wat neerplempt, terwijl het alleen zo was dat je onterecht zei dat je economie krijgt in de beroepsopleiding advocatuur. Dit hierboven heeft daar niets mee van doen.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Het is in elk geval wat je nodig hebt voor de praktijk. Een economiestudie is goed voor je algemene ontwikkeling (als dat je doel is), maar maakt van mij geen betere fiscalist.
Stel, ik ga een pensioen berekenen. Dan gebruik ik de prijsindex om het pensioen te indexeren. Is het dan van belang dat ik tijdens mijn economiestudie geleerd heb hoe een econoom van het CBS aan dat getal komt? Nee, ik pak dat getal uit de staffel en ik reken het pensioen uit. Je hoeft daar echt niet intellectueel over te doen.
Of je kunt er wel intellectueel over doen: weet je wat het motto van Sherlock Holmes was? Vergeet alles wat je niet nodig hebt om je beroep uit te oefenen, want dat vormt ballast. Toen zijn assistent tegen Sherlock vertelde dat de maan rond is, was zijn antwoord: "Ok, ik vergeet dit meteen, want deze kennis gebruikt onnodige ruimte in mijn geheugen".
Wat is er aan de hand dan?quote:Op zondag 24 januari 2016 13:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kaas, wat is er aan de hand bij D66?
Je doet nogal een aanname in je OP.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:58 schreef robin007bond het volgende:
NWS / Wilders roemt Sarah Palin en Trump
Je krijgt geen macro-economische vakken, maar wel bedrijfseconomie. Kortom, ik heb gelijk.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Weet niet waarom je hier een heel verhaal over weet ik wat neerplempt, terwijl het alleen zo was dat je onterecht zei dat je economie krijgt in de beroepsopleiding advocatuur. Dit hierboven heeft daar niets mee van doen.
O, dus omdat ze een vrouw is, mag Robin het niet met haar oneens zijn?quote:Op zondag 24 januari 2016 14:03 schreef Kowloon het volgende:
Wat is er mis met Sarah Palin, Robin? Of mogen alleen vrouwen met de juiste mening door het glazen plafond heen breken?
Ja.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:04 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Je krijgt geen macro-economische vakken, maar wel bedrijfseconomie. Kortom, ik heb gelijk.
Sarah Palin, toppoliticus.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:03 schreef Kowloon het volgende:
Wat is er mis met Sarah Palin, Robin? Of mogen alleen vrouwen met de juiste mening door het glazen plafond heen breken?
Nou, prima dat ze politicus is hoor maar wel compleet wappie.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:03 schreef Kowloon het volgende:
Het is een beetje een kromme gedachtegang die je wel vaker ziet. Omdat je voor meer vrouwen aan de top bent zou je opeens geen enkele kritiek op welke 'succesvolle' vrouw' dan ook mogen hebben.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
O, dus omdat ze een vrouw is, mag Robin het niet met haar oneens zijn?
Precies, precies.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is een beetje een kromme gedachtegang die je wel vaker ziet. Omdat je voor meer vrouwen aan de top bent zou je opeens geen enkele kritiek op welke 'succesvolle' vrouw' dan ook mogen hebben.
Dit kan natuurlijk het breekpunt zijn.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:00 schreef Kaas- het volgende:
Als je niet al af wordt geschrokken door de uitspraken van Wilders van de afgelopen jaren, dan nu ook niet hoor.
Ik probeer sympathie op te wekken bij Robin voor Sarah Palin.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
O, dus omdat ze een vrouw is, mag Robin het niet met haar oneens zijn?
What the fuck. Natuurlijk trap ik daar niet in.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:08 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik probeer sympathie op te wekken bij Robin voor Sarah Palin.
Nee joh. We hebben het hier wel over PVV'ers he.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit kan natuurlijk het breekpunt zijn.
Ik denk het niet.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit kan natuurlijk het breekpunt zijn.
Voor een groot deel wellicht, maar je hebt ook de redelijk normaal denkende teleurgestelde burger die uit protest PVV zou stemmen en dan hier toch wel door wordt afgeschrikt.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Het is een beetje zoals Trump het zegt.
'I could shoot somebody and I wouldn’t lose any voters'
http://www.theguardian.co(...)till-not-lose-voters
Ik weet serieus niet meer van haar dan dat ze uit Alaska komt en de running mate was van John McCain. Geen mening dus.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:15 schreef robin007bond het volgende:
Maar wat vind jij dan van Sarah Palin, Kowloon?
Dat zou hilarisch zijn inderdaad.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:17 schreef eriksd het volgende:
Zou toch wat zijn als dat dynamische duo daadwerkelijk de verkiezingen wint. Kostelijk.
quote:Op zondag 24 januari 2016 14:07 schreef Monolith het volgende:
Ik denk dat Palin vooral haar bijdrage levert aan de emancipatie van white trash trouwens. Wat een familie is dat zeg.
Hoop het nog ook bijna.quote:
Ik heb wel zin in een verkiezingsrace tussen Sanders, Bloomberg en Trump.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:17 schreef eriksd het volgende:
Zou toch wat zijn als dat dynamische duo daadwerkelijk de verkiezingen wint. Kostelijk.
Zou wel hilarisch zijn, maar ergens vrees ik er ook wel een beetje voor het feit dat de VS een redelijk kernwapenarsenaal heeft.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:17 schreef eriksd het volgende:
Maar dat is dan ook echt de enige weerstand die tegen een dergelijk scenario zou kunnen hebben.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zou wel hilarisch zijn, maar ergens vrees ik er ook wel een beetje voor het feit dat de VS een redelijk kernwapenarsenaal heeft.
Ja en Palin kan Rusland zien vanuit Alaska, dus die is ook expert op dat gebied.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:24 schreef Kaas- het volgende:
Een overwinning van Trump is juist goed voor de wereldvrede, want bij en Poetin zouden goede maatjes zijn.
quote:Op zondag 24 januari 2016 13:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Op deze foto staan:
[ afbeelding ]
Toen was jij al achterin de dertig toch?quote:
HAHAHAHAHAHAHAquote:Op zondag 24 januari 2016 14:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Toen was jij al achterin de dertig toch?
quote:
Tot aan schuim en as. Klaas Knot was niet spectaculair, veel open deuren.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:33 schreef Tem het volgende:
Iemand nog buitenhof gezien en nog de moeite waard om terug te kijken?
Die speech was ook echt volkomen surrealistisch. Lyrebird was overigens erg gecharmeerd van deze mevrouw.quote:
Vind hem een beetje tegenvallen tbh.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tot aan schuim en as. Klaas Knot was niet spectaculair, veel open deuren.
Econoom he, die zal niets zinnigs vertellen. Alleen een paar loze voorspellingen doen die direct het nieuws halen.quote:
Is dit sarcasme?quote:Op zondag 24 januari 2016 14:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Econoom he, die zal niets zinnigs vertellen. Alleen een paar loze voorspellingen doen die direct het nieuws halen.
Filmpje gemaakt en naar Dumpert gestuurd voor ons vermaak?quote:Op zondag 24 januari 2016 14:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Stiltecoupe fitties. Toch een terugkerend fenomeen dat ik wel kan waarderen. Popcorn erbij.
'Ja maar als ik wil studeren in een stiltecoupe is het ook nooit rustig'
Stiltecoupes. Fantastisch fenomeen om sociale omgangsnormen te observeren.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Stiltecoupe fitties. Toch een terugkerend fenomeen dat ik wel kan waarderen. Popcorn erbij.
'Ja maar als ik wil studeren in een stiltecoupe is het ook nooit rustig'
Alleen dat lachje van hem is vreselijk irritant.quote:
Precies. Kijken hoe anderen zich gedragen, en als er discussie ontstaat de redenatielijn beetje ontleden.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Stiltecoupes. Fantastisch fenomeen om sociale omgangsnormen te observeren.
Te laat.quote:Op zondag 24 januari 2016 14:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Filmpje gemaakt en naar Dumpert gestuurd voor ons vermaak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |