Erg is een groot woord, het werkt nu immers ook. Het is alleen niet zoals het zou moeten.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 21:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Hmm die heb ik niet. Is dit heel erg?
Och, dan zal t wel los lopen. Misschien als ik een keer de kans krijg dat ik t nog aanpasquote:Op zaterdag 13 februari 2016 21:38 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Erg is een groot woord, het werkt nu immers ook. Het is alleen niet zoals het zou moeten.
Mods, dit is note waardig. Dit zeg je toch nietquote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo begint het he met dat gebeun. Ach, het is niet zoals het hoort maar het zal wel los lopen
Als dezequote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Mods, dit is note waardig. Dit zeg je toch niet
Bij deze.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb ik nog steeds geen note zegIk loop hier verdorie bijna 13 jaar rond en ik heb nul notes. En onaardiger dan bovenstaande ben ik toch echt niet...
Kusjekroel dan maar.
misschien lekt de wateraanvoer vanuit de stortbak of de afvoer van het toilet?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:56 schreef Puala het volgende:
En verder. Dit doe ik nooit meerwat een gekut zeg.
Nou dat alles gefixt en de druk er op. Lekt alles. 4x aangedraait en toen de ombouw en pot er weer af voor extra ruimte. Dat gefixt, pot er weer op. Lekt dat weer. Geen idee waar, 3x alles er af en er weer op. Nog steeds. Toen alles er bij neergegooid.
Morgen weer een dag. Potverdorie
Maar ik heb alles weer op maat gemaakt en terug geplaatst. Ik heb t idee dat er ergens iets niet goed terug schuift, maar ik weet niet wat. Ik ga straks eens kijken hoe/wat. Al heb ik spierpijn en ben ik benieuwd of ik die pot kan houden vandaagquote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:43 schreef akatar het volgende:
[..]
misschien lekt de wateraanvoer vanuit de stortbak of de afvoer van het toilet?
die zijn op maat gezaagt en als je de tegels verwijderd of dikkere tegels gebruikt dan past het niet exact meer en lekt het
Succes! Ik benijd je niet... Gaan hier van het voorjaar een hangend toilet maken. Nog geen zin in.quote:Op zondag 14 februari 2016 09:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar ik heb alles weer op maat gemaakt en terug geplaatst. Ik heb t idee dat er ergens iets niet goed terug schuift, maar ik weet niet wat. Ik ga straks eens kijken hoe/wat. Al heb ik spierpijn en ben ik benieuwd of ik die pot kan houden vandaag
Kun je niet ff hulp krijgen met het tillen?quote:Op zondag 14 februari 2016 09:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar ik heb alles weer op maat gemaakt en terug geplaatst. Ik heb t idee dat er ergens iets niet goed terug schuift, maar ik weet niet wat. Ik ga straks eens kijken hoe/wat. Al heb ik spierpijn en ben ik benieuwd of ik die pot kan houden vandaag
Je weet dat je alle rubbers/buizen even goed in de vaseline/zeep moet zetten voordat je de pot erop zet? Bij mij was een rubber dubbel gaan zitten omdat ie er niet lekker in ging, en daardoor begon de boel te lekken.quote:Op zondag 14 februari 2016 09:04 schreef Puala het volgende:
[..]
De setup word waterdicht als de buisjes op de goede lengte zijn. Die worden dan precies goed erin "geperst". Als ze te kort zijn dan kan er lekkage onstaan omdat ze niet diep genoeg erin zitten. Als ze te lang zijn rust je wc pot daarop ipv op het frame en krijg je andere ellendequote:Op zondag 14 februari 2016 09:48 schreef derLudolf het volgende:
Zo'n pot wordt toch juist helemaal waterdicht als alles helemaal compleet is? Dus als achterwand en tegels er op zitten, omdat dit ook weer extra dikte geeft.
Of ben ik met compleet iets anders in de war?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus denk dat ik het dan maar op werkspot ga knallen ofzo.
quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:57 schreef Puala het volgende:
Ik word echt zo moe van bouwbedrijven. Echt. Mijn vaste aannemer heeft een offerte gestuurd vol typfouten en met lang niet alles er op wat ik zoek. Na weken van wachten, vragen etc. verder gaan kijken naar een ander bedrijf wat het kan doen. Uitgekomen bij het bedrijf wat bij mijn vriend alles regelt etc. En ja hoor hij zou wel langs komen. Vorige week. Nu nog niets gehoord.
Echt hoe moeilijk is t nou
Rustig blijvenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus denk dat ik het dan maar op werkspot ga knallen ofzo.
Die vaste aannemer was ook een kennis van je toch? Misschien nog es even aandringen? Met werkspot weet je ook niet echt wat je over de vloer krijgt volgens mij
Kranplätze müssen verdichtet sein
Ja het is een kennis van mijn moeder. En die zegt ook dat ik hem gewoon moet bellen en moet vragen waar ik aan toe ben. Maar ik ben een beetje moe van het bedelen om een afspraak, om een offerte of om wat dan ook. We hebben het over een klein jaarsalaris wat ik bereid ben uit te geven. Ik vind dat zo iemand blij moet zijn dat je dat bij hem uit wilt geven en best wat moeite mag doen. Maar dat zal vast wel een aparte gedachte zijn dat er zo mee om gegaan word.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rustig blijven
Die vaste aannemer was ook een kennis van je toch? Misschien nog es even aandringen? Met werkspot weet je ook niet echt wat je over de vloer krijgt volgens mij
Zo werkt het helaas niet in de bouwwereld... voor mij is het ook ff wennenquote:Op donderdag 25 februari 2016 15:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja het is een kennis van mijn moeder. En die zegt ook dat ik hem gewoon moet bellen en moet vragen waar ik aan toe ben. Maar ik ben een beetje moe van het bedelen om een afspraak, om een offerte of om wat dan ook. We hebben het over een klein jaarsalaris wat ik bereid ben uit te geven. Ik vind dat zo iemand blij moet zijn dat je dat bij hem uit wilt geven en best wat moeite mag doen. Maar dat zal vast wel een aparte gedachte zijn dat er zo mee om gegaan word.
Ja daarom wacht ik ook al zo lang met die stap maken. Maar ik ben het onderhand zo zat. Ik ben al sinds 2 weken voor de kerst bezig en ik heb nog geen offerte die ik in kan leveren.
Frustrerend he?quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zo werkt het helaas niet in de bouwwereld... voor mij is het ook ff wennen
Misschien even vragen of ie wel trek heeft in die klus en dat je anders voor volgende week een afspraak met iemand hebt? Beetje bluffen. P p p p po po pokerfacequote:Op donderdag 25 februari 2016 15:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja het is een kennis van mijn moeder. En die zegt ook dat ik hem gewoon moet bellen en moet vragen waar ik aan toe ben. Maar ik ben een beetje moe van het bedelen om een afspraak, om een offerte of om wat dan ook. We hebben het over een klein jaarsalaris wat ik bereid ben uit te geven. Ik vind dat zo iemand blij moet zijn dat je dat bij hem uit wilt geven en best wat moeite mag doen. Maar dat zal vast wel een aparte gedachte zijn dat er zo mee om gegaan word.
Ja daarom wacht ik ook al zo lang met die stap maken. Maar ik ben het onderhand zo zat. Ik ben al sinds 2 weken voor de kerst bezig en ik heb nog geen offerte die ik in kan leveren.
Awww yisssquote:
Kijk dat zijn nog eens goede berichten !quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:16 schreef Puala het volgende:
En ik heb hem gevraagd om de volgende zaken te doen:
- ramen vervangen voor HR+ (18 stuks)
- 2 kozijnen vervangen van de slaapkamers (niet geschikt voor dubbel glas)
- Voegen uitkrabben + opnieuw voegen van de zijmuur. En later impregneren.
- Het dak van de bijkeuken er af, opmetselen tot gelijke hoogte met de keuken, nieuw dak er op.
- Overkapping maken tussen mijn aanbouwen en de muur van de buren (6x2,3m)
- Het weghalen van de fundering + muur uit de tuin
- Vloerverwarming aanleggen in de keuken
en dat is werk genoeg denk ik zo
80% is uitbesteed denk ikquote:Op donderdag 17 maart 2016 18:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kijk dat zijn nog eens goede berichten !![]()
Ga je zelf ook helpen ? Of besteed je dit in het geheel uit ?
Geen ideequote:Op donderdag 17 maart 2016 19:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
waarom geloof ik dat helemaal niets van?
Precies! Hooguit sierpleister en wildverbandquote:Op donderdag 17 maart 2016 23:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Hopelijk met wat minder pleister/verband-foto's.
EHBO trommel maar wel ff aanvullen voor de zekerheidquote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:14 schreef RB42 het volgende:
[..]
Precies! Hooguit sierpeister en wildverband
Godver, cola liep door mijn neus naar buitenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:14 schreef RB42 het volgende:
[..]
Precies! Hooguit sierpeister en wildverband
Komt goed, familie verpakking ligt weer klaarquote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
EHBO trommel maar wel ff aanvullen voor de zekerheid![]()
Ik kom wel prinsessen, cars, planes en disney pleisters brengenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 21:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Komt goed, familie verpakking ligt weer klaar
Dat gezin ging de schuldsanering in. Ik wil niet ruilen denk ikquote:Op zondag 20 maart 2016 17:04 schreef Barrah het volgende:
Bah wat vervelend. Degene die jou dit huis heeft verkocht mag in zijn handjes knijpen
Aan de andere kant: nog gefeliciteerd met het doorgaan van je andere plannen!
Ja gips op rachels. Ja of proberen t op te wekken? T is nu droog. Ik heb flink wat huishoudelijk werk gedaan, dus de waterleiding is flink belast. Als t dat is moet t gips nat worden volgens mij.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:16 schreef akatar het volgende:
gips plafond?
misschien een gat maken boven de kastjes? met een beetje geluk kan je zien of daar een koppeling zit die lekt?
Nee die cv-buizen liggen rechts in het plafond en dit is links tegen de buitenmuur waar altijd regen op komt.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:39 schreef akatar het volgende:
is het geen cv buis?
maw verliest je ketel druk?
als het je platdak is moet het eigenlijk altijd gelekt hebben, ook toen je het huis kocht moet je daarvan sporen gezien hebben?
quote:Op zondag 20 maart 2016 18:30 schreef Puala het volgende:
Plafond open, isolatie er boven (20 cm) is kurkdroog. Waterleiding voelt niet vochtig aan, balk er onder ook niet.
Ik snap er nu niets meer van
Dat kan. Ik kijk daar echt nou nooit naar het plafond denk ik. Maar de aannemer komt vrijdag kijken en vind t ook raar. Hij had het over een condens punt ofzoiets. Nou ja dat mag hij uit komen leggen dan. Op t dak komt op die plek ook alle dakbedekking samen dus geen idee.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:37 schreef Goitske het volgende:
[..]aan mij heb je hierin geen fluit maar dan ga je bijna denken dat het er al zat
komt er vocht uit de koelkast o.i.d. wat omhoog gaat en het plafond aantast?quote:Op zondag 20 maart 2016 18:30 schreef Puala het volgende:
Plafond open, isolatie er boven (20 cm) is kurkdroog. Waterleiding voelt niet vochtig aan, balk er onder ook niet.
Daarvoor zit de plek te ver naar links. Er zit wel wat boven de koelkast, maar het is verder naar de trap toe erger.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:39 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
komt er vocht uit de koelkast o.i.d. wat omhoog gaat en het plafond aantast?
Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen ja...quote:Op zondag 20 maart 2016 18:30 schreef Puala het volgende:
quote:Op zondag 20 maart 2016 18:41 schreef derLudolf het volgende:
Man man man, met zo'n huis raak je ook wel in de schuldsanering
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kan via de muur komen ja, het zit op 2 plekken dus waar het precies zit weet ik niet. Maar het is natuurlijk al een tijdje droog dus al het vocht kan er ook gewoon uit zijn.quote:[..]
Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen ja...
Komt het niet via de muur? Dat de muur waar het tegengaan zit vochtig is en zo in het gips trekt? Klinkt niet waarschijnlijk, maar iets anders logisch kan ik niet bedenken als het het dak niet is...
Dat gips heb jr er zelf aangemaakt toch? Anders heeft het er misschien altijd al gezeten?
Het plafond is van mij, de muur was al gestuukt. Dus als daar iets achter heeft gezeten dan heb ik dat niet kunnen zien op die plek.
[ Bericht 2% gewijzigd door Puala op 20-03-2016 18:50:06 ]
Nietusquote:
Nee, maar halfsteens muur dus is niet gek na periode van droogtequote:
Muur voelt ook niet nat?
er waren dus watersporen van "vroeger" indien dit nooit is opgelost kan het dus gewoon lekkage zijnquote:Op zondag 20 maart 2016 18:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat kan. Ik kijk daar echt nou nooit naar het plafond denk ik. Maar de aannemer komt vrijdag kijken en vind t ook raar. Hij had het over een condens punt ofzoiets. Nou ja dat mag hij uit komen leggen dan. Op t dak komt op die plek ook alle dakbedekking samen dus geen idee.
Het plafond heeft maanden open gelegen. Als er een lekkage was had ik dat in die periode op moeten merken. Echt. Je maakt me niet wijs dat ik in die herfstige regenachtige maanden dat heb kunnen missen.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:51 schreef akatar het volgende:
[..]
er waren dus watersporen van "vroeger" indien dit nooit is opgelost kan het dus gewoon lekkage zijn
als het niet altijd lekt is het vaak met harde wind uit een bepaalde hoek die het water ergens onderdoor blaast, zal de aannemer misschien op het dak kunnen zien.
codenspunt is eigenlijk een koud punt in de ruimte waar warme lucht tegenslaat en afkoeld, in het kort
koude lucht kan minder water bevatten dan warme lucht, vandaar dat je dan in een hoek vochtige plekken kan krijgen
als je daar zeker van bent kun je dat afstrepenquote:Op zondag 20 maart 2016 18:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Het plafond heeft maanden open gelegen. Als er een lekkage was had ik dat in die periode op moeten merken. Echt. Je maakt me niet wijs dat ik in die herfstige regenachtige maanden dat heb kunnen missen.
En die sporen waren echt wel heftig. Blad, aarde en alles. En niets vers, nat of wat. Alles dor en droog. Maar er is in de periode daarna bewust gekeken of alles droog was, want ik had toen de tijd om dat rustig in de gaten te houden.
Maar goed, even een korte proef om het dak nat te maken levert nog niets op. Vrijdag maar eens horen.
Ja of ik moet zelf iets stuk gemaakt hebben in de periode er na.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:56 schreef akatar het volgende:
[..]
als je daar zeker van bent kun je dat afstrepen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |