Dat gezin ging de schuldsanering in. Ik wil niet ruilen denk ikquote:Op zondag 20 maart 2016 17:04 schreef Barrah het volgende:
Bah wat vervelend. Degene die jou dit huis heeft verkocht mag in zijn handjes knijpen
Aan de andere kant: nog gefeliciteerd met het doorgaan van je andere plannen!
Ja gips op rachels. Ja of proberen t op te wekken? T is nu droog. Ik heb flink wat huishoudelijk werk gedaan, dus de waterleiding is flink belast. Als t dat is moet t gips nat worden volgens mij.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:16 schreef akatar het volgende:
gips plafond?
misschien een gat maken boven de kastjes? met een beetje geluk kan je zien of daar een koppeling zit die lekt?
Nee die cv-buizen liggen rechts in het plafond en dit is links tegen de buitenmuur waar altijd regen op komt.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:39 schreef akatar het volgende:
is het geen cv buis?
maw verliest je ketel druk?
als het je platdak is moet het eigenlijk altijd gelekt hebben, ook toen je het huis kocht moet je daarvan sporen gezien hebben?
quote:Op zondag 20 maart 2016 18:30 schreef Puala het volgende:
Plafond open, isolatie er boven (20 cm) is kurkdroog. Waterleiding voelt niet vochtig aan, balk er onder ook niet.
Ik snap er nu niets meer van
Dat kan. Ik kijk daar echt nou nooit naar het plafond denk ik. Maar de aannemer komt vrijdag kijken en vind t ook raar. Hij had het over een condens punt ofzoiets. Nou ja dat mag hij uit komen leggen dan. Op t dak komt op die plek ook alle dakbedekking samen dus geen idee.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:37 schreef Goitske het volgende:
[..]aan mij heb je hierin geen fluit maar dan ga je bijna denken dat het er al zat
komt er vocht uit de koelkast o.i.d. wat omhoog gaat en het plafond aantast?quote:Op zondag 20 maart 2016 18:30 schreef Puala het volgende:
Plafond open, isolatie er boven (20 cm) is kurkdroog. Waterleiding voelt niet vochtig aan, balk er onder ook niet.
Daarvoor zit de plek te ver naar links. Er zit wel wat boven de koelkast, maar het is verder naar de trap toe erger.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:39 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
komt er vocht uit de koelkast o.i.d. wat omhoog gaat en het plafond aantast?
Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen ja...quote:Op zondag 20 maart 2016 18:30 schreef Puala het volgende:
quote:Op zondag 20 maart 2016 18:41 schreef derLudolf het volgende:
Man man man, met zo'n huis raak je ook wel in de schuldsanering
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kan via de muur komen ja, het zit op 2 plekken dus waar het precies zit weet ik niet. Maar het is natuurlijk al een tijdje droog dus al het vocht kan er ook gewoon uit zijn.quote:[..]
Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen ja...
Komt het niet via de muur? Dat de muur waar het tegengaan zit vochtig is en zo in het gips trekt? Klinkt niet waarschijnlijk, maar iets anders logisch kan ik niet bedenken als het het dak niet is...
Dat gips heb jr er zelf aangemaakt toch? Anders heeft het er misschien altijd al gezeten?
Het plafond is van mij, de muur was al gestuukt. Dus als daar iets achter heeft gezeten dan heb ik dat niet kunnen zien op die plek.
[ Bericht 2% gewijzigd door Puala op 20-03-2016 18:50:06 ]
Nietusquote:
Nee, maar halfsteens muur dus is niet gek na periode van droogtequote:
Muur voelt ook niet nat?
er waren dus watersporen van "vroeger" indien dit nooit is opgelost kan het dus gewoon lekkage zijnquote:Op zondag 20 maart 2016 18:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat kan. Ik kijk daar echt nou nooit naar het plafond denk ik. Maar de aannemer komt vrijdag kijken en vind t ook raar. Hij had het over een condens punt ofzoiets. Nou ja dat mag hij uit komen leggen dan. Op t dak komt op die plek ook alle dakbedekking samen dus geen idee.
Het plafond heeft maanden open gelegen. Als er een lekkage was had ik dat in die periode op moeten merken. Echt. Je maakt me niet wijs dat ik in die herfstige regenachtige maanden dat heb kunnen missen.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:51 schreef akatar het volgende:
[..]
er waren dus watersporen van "vroeger" indien dit nooit is opgelost kan het dus gewoon lekkage zijn
als het niet altijd lekt is het vaak met harde wind uit een bepaalde hoek die het water ergens onderdoor blaast, zal de aannemer misschien op het dak kunnen zien.
codenspunt is eigenlijk een koud punt in de ruimte waar warme lucht tegenslaat en afkoeld, in het kort
koude lucht kan minder water bevatten dan warme lucht, vandaar dat je dan in een hoek vochtige plekken kan krijgen
als je daar zeker van bent kun je dat afstrepenquote:Op zondag 20 maart 2016 18:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Het plafond heeft maanden open gelegen. Als er een lekkage was had ik dat in die periode op moeten merken. Echt. Je maakt me niet wijs dat ik in die herfstige regenachtige maanden dat heb kunnen missen.
En die sporen waren echt wel heftig. Blad, aarde en alles. En niets vers, nat of wat. Alles dor en droog. Maar er is in de periode daarna bewust gekeken of alles droog was, want ik had toen de tijd om dat rustig in de gaten te houden.
Maar goed, even een korte proef om het dak nat te maken levert nog niets op. Vrijdag maar eens horen.
Ja of ik moet zelf iets stuk gemaakt hebben in de periode er na.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:56 schreef akatar het volgende:
[..]
als je daar zeker van bent kun je dat afstrepen
De lekkage zit rechts langs de rand. Dus de loodflap denk ik niet toch? Want dan zou de lekkage daar onder moeten zitten op het plafond/de muur.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:01 schreef akatar het volgende:
kan iets heel kleins zijn als een losse loodflap of een scheurtje in een stuk lood
maargoed, de aannemer kan wel ff een blik werpen
Dat zijn er sinds vorige week vrijdag nog maar 2 en daar gaat het sinds die tijd super meequote:Op zondag 20 maart 2016 19:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je 4(?) dakhazen eigenlijk?
quote:Op zondag 20 maart 2016 18:41 schreef derLudolf het volgende:
Man man man, met zo'n huis raak je ook wel in de schuldsanering
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:22 schreef Puala het volgende:
Kennen jullie dat verhaal van die aannemer die langs zou komen?Ken ik niet, maar vrij voorspelbaar. Geef hem es ongelijk, het is prachtig weerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
gister viel dat wel mee vond ikquote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ken ik niet, maar vrij voorspelbaar. Geef hem es ongelijk, het is prachtig weer
Dat wordt gewoon op een emmer zittenquote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:25 schreef Puala het volgende:
Maar goed. Het toilet is nu officieel tegel-loos. De kalkmuur bleek toch los te zitten en met een half uurtje is ook daar t laatste stukje van wieberen.
Wat dan?
- houten platen vast zetten
- cementdekvloer plaatsen + gat van t riool dicht maken
- wat gaten vlak smeren van de muur bij het raam
- de muur van de lichtschakelaar stuken (de eerste keer)
- tegelen
en veel meer, nou ja komt goed tocht lastige is alleen dat het tussendoor elke keer wel bruikbaar moet blijven aangezien ik geen 2e toilet heb. Maar goed, dat zal ook wel los lopen
![]()
Dat is voor overdag een optie, maar in de avond/ochtend is t toch wel fijn als je gewoon even een toilet hebt vind ikquote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:29 schreef Goitske het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon op een emmer zitten![]()
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!!!
Hoop is niks meer dan uitgestelde teleurstelling, dat weet je he?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:32 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Dit worden de tegels trouwens. En met die witte rekening gehouden dat het bovenop het plateau straks precies past zonder te snijden. Altijd afwachten of t echt zo is, maar ik heb goede hoop![]()
[ afbeelding ]
T houtwerk staat weer, alles vast op een frame er achter. Netjes waterpas en alles![]()
[ afbeelding ]
En de muren in de voorstrijk. Past prima zo met pasen dat kleurtje
We gaan het zien. Het komt in elk geval met 15x20 beter uit dan met 15x15 wat ik eerst wilde. Dat is 1 ding wat ik zeker weetquote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:35 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Hoop is niks meer dan uitgestelde teleurstelling, dat weet je he?Maar met behulp van jou klusskilz komt het vast goed.
Mooi geel is niet lelijkquote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:32 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Dit worden de tegels trouwens. En met die witte rekening gehouden dat het bovenop het plateau straks precies past zonder te snijden. Altijd afwachten of t echt zo is, maar ik heb goede hoop![]()
[ afbeelding ]
T houtwerk staat weer, alles vast op een frame er achter. Netjes waterpas en alles![]()
[ afbeelding ]
En het gat in de vloer, tegel jij daar gewoon overheen of maak jij dat eerst goed dicht?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:32 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 maart 2016 18:31 schreef Juup© het volgende:
[..]
En het gat in de vloer, tegel jij daar gewoon overheen of maak jij dat eerst goed dicht?
quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:25 schreef Puala het volgende:
Maar goed. Het toilet is nu officieel tegel-loos. De kalkmuur bleek toch los te zitten en met een half uurtje is ook daar t laatste stukje van wieberen.
Wat dan?
- houten platen vast zetten
- cementdekvloer plaatsen + gat van t riool dicht maken
- wat gaten vlak smeren van de muur bij het raam
- de muur van de lichtschakelaar stuken (de eerste keer)
- tegelen
en veel meer, nou ja komt goed tocht lastige is alleen dat het tussendoor elke keer wel bruikbaar moet blijven aangezien ik geen 2e toilet heb. Maar goed, dat zal ook wel los lopen
![]()
Dat wordt gebruikt zolang de pot er nog niet op zit.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 18:31 schreef Juup© het volgende:
[..]
En het gat in de vloer, tegel jij daar gewoon overheen of maak jij dat eerst goed dicht?
Ben je nou benieuwd naar het resultaat van op een emmer zitten?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:29 schreef Goitske het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon op een emmer zitten![]()
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!!!
Jij houdt wel van blauw of niet?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:32 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt! Al moet ik zeggen dat in dit geval mijn vriend doorslaggevend was. Ik heb ook erg getwijfeld om grijs-zwart-wit mozaïek te kiezen. En de tegeltjes komen tegen de wand met de lichtschakelaar (rechts).quote:Op zondag 27 maart 2016 03:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij houdt wel van blauw of niet?
Waar komen die tegeltjes?![]()
Maar je moet elke keer de wc weer op en afbouwen dus? Ik dacht dat zo'n pot trouwens moet zo goed aansloot zo zonder tegels
Ik heb woensdag pas tijd, dus het is nog even afwachten voor ik weet hoe die zijnquote:Op maandag 28 maart 2016 10:36 schreef Gieliovd het volgende:
Hoe staat het met de stukadoor kunsten?
Ja ik ookquote:Op maandag 28 maart 2016 11:03 schreef laziness het volgende:
Oh die mozaïek tegels zijn mooi! Ben benieuwd als ze er tegenaan zitten.
Dat klinkt wel heel burgerlijk, samen tegels zoekenquote:Op zondag 27 maart 2016 09:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Klopt! Al moet ik zeggen dat in dit geval mijn vriend doorslaggevend was. Ik heb ook erg getwijfeld om grijs-zwart-wit mozaïek te kiezen. En de tegeltjes komen tegen de wand met de lichtschakelaar (rechts).
Wat is dat voor 'gerommel' rondom het stopcontact? moest dat nog weer los?quote:
Nee, te ruim opengebikt met monteren en pas na het schilderen weer dicht gemaakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 18:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel burgerlijk, samen tegels zoeken
[..]
Wat is dat voor 'gerommel' rondom het stopcontact? moest dat nog weer los?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:10 schreef Puala het volgende:
Ook leuk, de deurklink van de achterdeur is vandaag intern afgebroken. En die was dus niet meer dicht te krijgen, maar ook de klink er niet meer uit te krijgen om te demonteren. Dus de boel gesloopt en zo even een binnenwerk weer terug monteren.Gelukkig wou die nog openSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Hij was open toen hij afbrak, dus dat was makkelijk. Het meganisme bij de klink was t, dus qua slot was het nog wel okéquote:
Nee t plafond in t toilet schroeven. T gaat niet lekker naar het toilet zonder wand/plafond en bezoek kwam ik achterquote:Op woensdag 30 maart 2016 13:04 schreef Gieliovd het volgende:
Dat met die pijp en dat rooster kan prima. Een ventilatieroostertje met natuurlijke trek is niet zo gek hoor.
En die lekkage komt niet door dat niet-lekker-aansluitende roostertje hoor. Dat loopt wel los.
Vandaag lekker stukadoor spelen?
Ja en nee. Die erker, pfffffffquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:37 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Plintjes! Ging dat een beetje soepel?
ik doe het je niet na! Vind het sowieso knap wat je allemaal zelf doet!quote:Op woensdag 30 maart 2016 15:37 schreef Puala het volgende:
De elektra van de woonkamer heeft een maatje van me aangelegd en mij tegelijk voorzien van een theorie cursus. En op basis daarvan heb ik net even de elektra van het toilet zelf opnieuw aangesloten en een dimmer er op gezet (had ik over).
Hoe trots kan je zijn op zoiets kleins he
Dankjequote:Op woensdag 30 maart 2016 16:20 schreef Goitske het volgende:
[..]
ik doe het je niet na! Vind het sowieso knap wat je allemaal zelf doet!
Kwestie van omtrekken op de goede kant van de nieuwe plaatquote:Op woensdag 30 maart 2016 16:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Dankje![]()
En veel mensen doen het niet na en soms geef ik ze groot gelijkNet een fantastische gipsplaat op maat gesneden met 8 hoekjes er uit her en der. Hou ik hem op zijn plek. Heb ik hem op de kop gemaakt. Dus, even omtrekken op een nieuwe plaat dan maar
Dat schreef ik toch al?quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kwestie van omtrekken op de goede kant van de nieuwe plaat
zit er goed in, niks mis mee *two thumbs up*quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:51 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Links naast de trap moet nog. Verder niet fantastisch, maar prima dicht te krijgen.
Ik kan prima fotograferenquote:Op woensdag 30 maart 2016 19:28 schreef akatar het volgende:
[..]
zit er goed in, niks mis mee *two thumbs up*
En anders kan je het nog redelijk strak trekken met schurenquote:Op vrijdag 1 april 2016 11:41 schreef Puala het volgende:
Voor nu valt t nog niet tegen. Ik hou wat strepen met afmessen, maar ik ga het even iets laten drogen en dan nog eens proberen. Oh en zo even de waterpas er nog eens langs. Ben benieuwd
Weet ik, maar alles wat nu netjes is hoeft straks mooi niet meerquote:Op vrijdag 1 april 2016 11:49 schreef Chicolade het volgende:
[..]
En anders kan je het nog redelijk strak trekken met schuren.
Helemaal waar, en je lijf zal je daar dankbaar voor zijnquote:Op vrijdag 1 april 2016 12:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Weet ik, maar alles wat nu netjes is hoeft straks mooi niet meer
Nou dat gladstrijken enz is ook een lekkere aanslag op je lichaam merk ik alquote:Op vrijdag 1 april 2016 12:37 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Helemaal waar, en je lijf zal je daar dankbaar voor zijn. Ik ben nog steeds heel erg voorzichtig met het belasten van mijn pols, sinds dat geintje met overbelasting door handmatig schuren.
En in dat weekend gaan we gewoon door !quote:Op vrijdag 1 april 2016 16:37 schreef Puala het volgende:
3 muren gestuukt en de zandcementvloer ligt. Weekend
Het moet nu drogen voor ik verder kan, dus ik denk het niet. En mijn schoonzusje wilt support bij de open huizen route morgen, dus ik denk dat ik huizen ga glurenquote:Op vrijdag 1 april 2016 21:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En in dat weekend gaan we gewoon door !![]()
Jij mag de bouwtechnicus uithangen?quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Het moet nu drogen voor ik verder kan, dus ik denk het niet. En mijn schoonzusje wilt support bij de open huizen route morgen, dus ik denk dat ik huizen ga gluren
Ze wilt een huis waar ze zo in kan, dus niet aan de orde. We gaan wel naar nog oudere huizen kijken. Ben benieuwdquote:Op vrijdag 1 april 2016 21:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij mag de bouwtechnicus uithangen?Raad je er wel of geen jaren 30 huisje aan
altijd leuk huizen kijkenquote:Op vrijdag 1 april 2016 21:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Ze wilt een huis waar ze zo in kan, dus niet aan de orde. We gaan wel naar nog oudere huizen kijken. Ben benieuwd
Wat bedoel je? Zakelijk/strak qua uitstraling of de manier van werken?quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:54 schreef Puala het volgende:
Mijn vriend opent volgende week een nieuwe winkel en als ik zie hoe daar geklust isen wat er geaccepteerd wordt 'want het is zakelijk' brrr. Niet mijn ding hoor.
Hell no. Ik niet.quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:08 schreef Goitske het volgende:
[..]
altijd leuk huizen kijkenook gevaarlijk dan heb je opeens verhuis plannen
De muren zijn met glasvlies behang gedaan door de vorige huurder. Die had wat dingen opgehangen en dat is gewoon glad geplamuurd en geschilderd. Dus op een muur heb je zo 8-10 plekken die glad zijn en de rest reliëf. Tegelwerk is ook niet netjes strak. De stopcontacten boven de werkbank zitten niet allemaal waterpas tov elkaar. Gewoon die kleine dingetjes die het in mijn ogen af maken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Zakelijk/strak qua uitstraling of de manier van werken?
Ach ja, dat kost tijd = geld wat je niet terug verdient. Winkel is wel strak toch denk ik?quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Hell no. Ik niet.
[..]
De muren zijn met glasvlies behang gedaan door de vorige huurder. Die had wat dingen opgehangen en dat is gewoon glad geplamuurd en geschilderd. Dus op een muur heb je zo 8-10 plekken die glad zijn en de rest reliëf. Tegelwerk is ook niet netjes strak. De stopcontacten boven de werkbank zitten niet allemaal waterpas tov elkaar. Gewoon die kleine dingetjes die het in mijn ogen af maken.
Geen idee. Ze waren vanavond nog bezig, maar ga morgen wel even kijken. Maandag is t af. Ben benieuwdquote:Op vrijdag 1 april 2016 22:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ach ja, dat kost tijd = geld wat je niet terug verdient. Winkel is wel strak toch denk ik?
Wilt?quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Ze wilt een huis waar ze zo in kan, dus niet aan de orde. We gaan wel naar nog oudere huizen kijken. Ben benieuwd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |