abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160813260
Conclusie. Er ligt een waterleiding. Fijn. Is dat kutding lek of mijn dak is nu de vraag.
  zondag 20 maart 2016 @ 17:04:31 #202
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_160813380
Bah wat vervelend. Degene die jou dit huis heeft verkocht mag in zijn handjes knijpen :'(

Aan de andere kant: nog gefeliciteerd met het doorgaan van je andere plannen!
pi_160813430
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 17:04 schreef Barrah het volgende:
Bah wat vervelend. Degene die jou dit huis heeft verkocht mag in zijn handjes knijpen :'(

Aan de andere kant: nog gefeliciteerd met het doorgaan van je andere plannen!
Dat gezin ging de schuldsanering in. Ik wil niet ruilen denk ik :@

Maar dankjewel. Al is er nu wel weer twijfel hoe/wat nu enzo.
pi_160813739
gips plafond?
misschien een gat maken boven de kastjes? met een beetje geluk kan je zien of daar een koppeling zit die lekt?
pi_160814180
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 17:16 schreef akatar het volgende:
gips plafond?
misschien een gat maken boven de kastjes? met een beetje geluk kan je zien of daar een koppeling zit die lekt?
Ja gips op rachels. Ja of proberen t op te wekken? T is nu droog. Ik heb flink wat huishoudelijk werk gedaan, dus de waterleiding is flink belast. Als t dat is moet t gips nat worden volgens mij.
pi_160814302
belasting maakt voor waterleiding niet uit, die staat altijd op druk.

zijn er knelkoppelingen gebruikt?
pi_160814355
Weet je dat ik echt geen idee meer heb.. In t luik in de woonkamer en trappenkast is het gesoldeerd, dus ik zou zeggen dat. Maar aannames zijn lastig hier in huis.

Maar altijd op druk. Dan moet t wel t dak zijn. Want hoe kan het anders nu droog aanvoelen.
pi_160814522
is het geen cv buis?
maw verliest je ketel druk?

als het je platdak is moet het eigenlijk altijd gelekt hebben, ook toen je het huis kocht moet je daarvan sporen gezien hebben?
pi_160814658
Het blijft ook tegen zitten he
pi_160814975
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 17:39 schreef akatar het volgende:
is het geen cv buis?
maw verliest je ketel druk?

als het je platdak is moet het eigenlijk altijd gelekt hebben, ook toen je het huis kocht moet je daarvan sporen gezien hebben?
Nee die cv-buizen liggen rechts in het plafond en dit is links tegen de buitenmuur waar altijd regen op komt.

Het platte dak heeft vroeger gelekt en dat was ook te zien aan de sporen die uit het plafond kwamen. Echter toen het open lag is het nooit ergens vochtig geweest, want daar is op gecontroleerd. Het is wel dakterras daar boven, maar ja ik kom er eigenlijk nooit. De laatste keer is al een paar maand geleden. Liggen ook tegels op dus ja.
pi_160815080

Rechts boven dat kastje is t. Waterleiding ligt er, dak ziet er niet vochtig of iets uit.
pi_160816063
Plafond open, isolatie er boven (20 cm) is kurkdroog. Waterleiding voelt niet vochtig aan, balk er onder ook niet.

Ik snap er nu niets meer van :')
pi_160816337
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:30 schreef Puala het volgende:
Plafond open, isolatie er boven (20 cm) is kurkdroog. Waterleiding voelt niet vochtig aan, balk er onder ook niet.

:o aan mij heb je hierin geen fluit maar dan ga je bijna denken dat het er al zat
pi_160816432
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:37 schreef Goitske het volgende:

[..]

:o aan mij heb je hierin geen fluit maar dan ga je bijna denken dat het er al zat
Dat kan. Ik kijk daar echt nou nooit naar het plafond denk ik. Maar de aannemer komt vrijdag kijken en vind t ook raar. Hij had het over een condens punt ofzoiets. Nou ja dat mag hij uit komen leggen dan. Op t dak komt op die plek ook alle dakbedekking samen dus geen idee.
pi_160816437
quote:

komt er vocht uit de koelkast o.i.d. wat omhoog gaat en het plafond aantast?
Hooray for boobies!
pi_160816479
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:39 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

komt er vocht uit de koelkast o.i.d. wat omhoog gaat en het plafond aantast?
Daarvoor zit de plek te ver naar links. Er zit wel wat boven de koelkast, maar het is verder naar de trap toe erger.
  Moderator zondag 20 maart 2016 @ 18:41:44 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160816534
Man man man, met zo'n huis raak je ook wel in de schuldsanering -O-

quote:

Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen ja...

Komt het niet via de muur? Dat de muur waar het tegengaan zit vochtig is en zo in het gips trekt? Klinkt niet waarschijnlijk, maar iets anders logisch kan ik niet bedenken als het het dak niet is...

Dat gips heb jr er zelf aangemaakt toch? Anders heeft het er misschien altijd al gezeten?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160816633
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:41 schreef derLudolf het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
[..]

Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen ja...

Komt het niet via de muur? Dat de muur waar het tegengaan zit vochtig is en zo in het gips trekt? Klinkt niet waarschijnlijk, maar iets anders logisch kan ik niet bedenken als het het dak niet is...

Dat gips heb jr er zelf aangemaakt toch? Anders heeft het er misschien altijd al gezeten?
Het kan via de muur komen ja, het zit op 2 plekken dus waar het precies zit weet ik niet. Maar het is natuurlijk al een tijdje droog dus al het vocht kan er ook gewoon uit zijn.

Het plafond is van mij, de muur was al gestuukt. Dus als daar iets achter heeft gezeten dan heb ik dat niet kunnen zien op die plek.

[ Bericht 2% gewijzigd door Puala op 20-03-2016 18:50:06 ]
  Moderator zondag 20 maart 2016 @ 18:49:07 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160816786
Je mist [/kwoot]....[kwoot] :+

Muur voelt ook niet nat?
pi_160816813
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:49 schreef derLudolf het volgende:
Je mist
Nietus O-)
quote:
:+

Muur voelt ook niet nat?
Nee, maar halfsteens muur dus is niet gek na periode van droogte
pi_160816882
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:39 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat kan. Ik kijk daar echt nou nooit naar het plafond denk ik. Maar de aannemer komt vrijdag kijken en vind t ook raar. Hij had het over een condens punt ofzoiets. Nou ja dat mag hij uit komen leggen dan. Op t dak komt op die plek ook alle dakbedekking samen dus geen idee.
er waren dus watersporen van "vroeger" indien dit nooit is opgelost kan het dus gewoon lekkage zijn
als het niet altijd lekt is het vaak met harde wind uit een bepaalde hoek die het water ergens onderdoor blaast, zal de aannemer misschien op het dak kunnen zien.

codenspunt is eigenlijk een koud punt in de ruimte waar warme lucht tegenslaat en afkoeld, in het kort
koude lucht kan minder water bevatten dan warme lucht, vandaar dat je dan in een hoek vochtige plekken kan krijgen
pi_160816961
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:51 schreef akatar het volgende:

[..]

er waren dus watersporen van "vroeger" indien dit nooit is opgelost kan het dus gewoon lekkage zijn
als het niet altijd lekt is het vaak met harde wind uit een bepaalde hoek die het water ergens onderdoor blaast, zal de aannemer misschien op het dak kunnen zien.

codenspunt is eigenlijk een koud punt in de ruimte waar warme lucht tegenslaat en afkoeld, in het kort
koude lucht kan minder water bevatten dan warme lucht, vandaar dat je dan in een hoek vochtige plekken kan krijgen
Het plafond heeft maanden open gelegen. Als er een lekkage was had ik dat in die periode op moeten merken. Echt. Je maakt me niet wijs dat ik in die herfstige regenachtige maanden dat heb kunnen missen.
En die sporen waren echt wel heftig. Blad, aarde en alles. En niets vers, nat of wat. Alles dor en droog. Maar er is in de periode daarna bewust gekeken of alles droog was, want ik had toen de tijd om dat rustig in de gaten te houden.

Maar goed, even een korte proef om het dak nat te maken levert nog niets op. Vrijdag maar eens horen.
pi_160817063
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:53 schreef Puala het volgende:

[..]

Het plafond heeft maanden open gelegen. Als er een lekkage was had ik dat in die periode op moeten merken. Echt. Je maakt me niet wijs dat ik in die herfstige regenachtige maanden dat heb kunnen missen.
En die sporen waren echt wel heftig. Blad, aarde en alles. En niets vers, nat of wat. Alles dor en droog. Maar er is in de periode daarna bewust gekeken of alles droog was, want ik had toen de tijd om dat rustig in de gaten te houden.

Maar goed, even een korte proef om het dak nat te maken levert nog niets op. Vrijdag maar eens horen.
als je daar zeker van bent kun je dat afstrepen
pi_160817174
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:56 schreef akatar het volgende:

[..]

als je daar zeker van bent kun je dat afstrepen
Ja of ik moet zelf iets stuk gemaakt hebben in de periode er na.

Ik zie geen rare dingetjes, maar ik ben geen dakhaas :P
pi_160817241
kan iets heel kleins zijn als een losse loodflap of een scheurtje in een stuk lood

maargoed, de aannemer kan wel ff een blik werpen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2016 19:02:41 ]
pi_160817337
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 19:01 schreef akatar het volgende:
kan iets heel kleins zijn als een losse loodflap of een scheurtje in een stuk lood

maargoed, de aannemer kan wel ff een blik werpen
De lekkage zit rechts langs de rand. Dus de loodflap denk ik niet toch? Want dan zou de lekkage daar onder moeten zitten op het plafond/de muur.

Maar goed, afwachten inderdaad.
  Moderator zondag 20 maart 2016 @ 19:08:59 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160817438
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:59 schreef Puala het volgende:

ik ben geen dakhaas :P
Hoe gaat het met je 4(?) dakhazen eigenlijk? :D
pi_160817681
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 19:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoe gaat het met je 4(?) dakhazen eigenlijk? :D
Dat zijn er sinds vorige week vrijdag nog maar 2 en daar gaat het sinds die tijd super mee O+
  zondag 20 maart 2016 @ 19:27:36 #229
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_160817944
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 18:41 schreef derLudolf het volgende:
:')
  Moderator zondag 20 maart 2016 @ 19:34:19 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160818135
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 19:27 schreef Barrah het volgende:

[..]

:')
Geintje natuurlijk :P
pi_160855530
Ik denk dat dit geen lekkage is, maar een waterdamp/isolatie probleem.

Als ik de foto's bekijk is je dak een "koud dak" dat dampdicht is. Je hebt isolatie op het plafond liggen en waarschijnlijk geen ventilatie tussen de isolatie en het dak. Hierdoor kan er waterdamp condenseren tegen het dakbeschot. Als het maar vochtig genoeg is in huis en buiten koud. Ga je dit soort problemen krijgen. O, ja. Je dakbeschot rot dan ook nog eens snel weg.

een oplossing is:
ventileren tussen je isolatie en dak, isolatie weghalen of met je verbouwing er een "warm dak" van laten maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door MacDweal op 22-03-2016 14:12:38 ]
pi_160957588
Kennen jullie dat verhaal van die aannemer die langs zou komen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 26 maart 2016 @ 14:23:50 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160957604
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:22 schreef Puala het volgende:
Kennen jullie dat verhaal van die aannemer die langs zou komen?

SPOILER
Ken ik niet, maar vrij voorspelbaar. Geef hem es ongelijk, het is prachtig weer :6
pi_160957606
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ken ik niet, maar vrij voorspelbaar. Geef hem es ongelijk, het is prachtig weer :6
gister viel dat wel mee vond ik
pi_160957618
Maar goed. Het toilet is nu officieel tegel-loos. De kalkmuur bleek toch los te zitten en met een half uurtje is ook daar t laatste stukje van wieberen.

Wat dan?
- houten platen vast zetten
- cementdekvloer plaatsen + gat van t riool dicht maken
- wat gaten vlak smeren van de muur bij het raam
- de muur van de lichtschakelaar stuken (de eerste keer :X )
- tegelen

en veel meer, nou ja komt goed toch O-) t lastige is alleen dat het tussendoor elke keer wel bruikbaar moet blijven aangezien ik geen 2e toilet heb. Maar goed, dat zal ook wel los lopen :)
pi_160957680
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:25 schreef Puala het volgende:
Maar goed. Het toilet is nu officieel tegel-loos. De kalkmuur bleek toch los te zitten en met een half uurtje is ook daar t laatste stukje van wieberen.

Wat dan?
- tegelen

en veel meer, nou ja komt goed toch O-) t lastige is alleen dat het tussendoor elke keer wel bruikbaar moet blijven aangezien ik geen 2e toilet heb. Maar goed, dat zal ook wel los lopen :)
Dat wordt gewoon op een emmer zitten :)
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!!!
pi_160959801
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:29 schreef Goitske het volgende:

[..]

Dat is voor overdag een optie, maar in de avond/ochtend is t toch wel fijn als je gewoon even een toilet hebt vind ik :@

Maar goed, hij hangt weer en het werk voor vandaag is klaar :)
pi_160959833

Dit worden de tegels trouwens. En met die witte rekening gehouden dat het bovenop het plateau straks precies past zonder te snijden. Altijd afwachten of t echt zo is, maar ik heb goede hoop O-)

T houtwerk staat weer, alles vast op een frame er achter. Netjes waterpas en alles :D

En de muren in de voorstrijk. Past prima zo met pasen dat kleurtje O-)
  zaterdag 26 maart 2016 @ 16:35:48 #240
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_160959898
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 16:32 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]

Dit worden de tegels trouwens. En met die witte rekening gehouden dat het bovenop het plateau straks precies past zonder te snijden. Altijd afwachten of t echt zo is, maar ik heb goede hoop O-)

[ afbeelding ]
T houtwerk staat weer, alles vast op een frame er achter. Netjes waterpas en alles :D

[ afbeelding ]
Hoop is niks meer dan uitgestelde teleurstelling, dat weet je he? :) Maar met behulp van jou klusskilz komt het vast goed. ^O^
Share your talent, move the world.
pi_160960149
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 16:35 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Hoop is niks meer dan uitgestelde teleurstelling, dat weet je he? :) Maar met behulp van jou klusskilz komt het vast goed. ^O^
We gaan het zien. Het komt in elk geval met 15x20 beter uit dan met 15x15 wat ik eerst wilde. Dat is 1 ding wat ik zeker weet :)
pi_160960822
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi geel is niet lelijk ;)

Mooie tegels!
pi_160961918
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En het gat in de vloer, tegel jij daar gewoon overheen of maak jij dat eerst goed dicht?
pi_160961946
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 18:31 schreef Juup© het volgende:

[..]

En het gat in de vloer, tegel jij daar gewoon overheen of maak jij dat eerst goed dicht?
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:25 schreef Puala het volgende:

Wat dan?
- tegelen

pi_160962041
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 18:33 schreef Puala het volgende:

[..]

[..]

Oeps :@ sorry.
pi_160962974
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 18:38 schreef Juup© het volgende:

[..]

Oeps :@ sorry.
Geeft niet :*
pi_160964559
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:38 schreef Puala het volgende:

[..]

Geeft niet :*
;)
pi_160969275
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 18:31 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat wordt gebruikt zolang de pot er nog niet op zit. :+
pi_160970705
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:29 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ben je nou benieuwd naar het resultaat van op een emmer zitten? :)
  Moderator zondag 27 maart 2016 @ 03:49:13 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160971227
quote:
[ afbeelding ]

Jij houdt wel van blauw of niet?
Waar komen die tegeltjes? ;)

Maar je moet elke keer de wc weer op en afbouwen dus? Ik dacht dat zo'n pot trouwens moet zo goed aansloot zo zonder tegels :?
pi_160972244
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 03:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jij houdt wel van blauw of niet?
Waar komen die tegeltjes? ;)

Maar je moet elke keer de wc weer op en afbouwen dus? Ik dacht dat zo'n pot trouwens moet zo goed aansloot zo zonder tegels :?
Klopt! Al moet ik zeggen dat in dit geval mijn vriend doorslaggevend was. Ik heb ook erg getwijfeld om grijs-zwart-wit mozaïek te kiezen. En de tegeltjes komen tegen de wand met de lichtschakelaar (rechts).

Jup, ik heb nu 2x alles weer tijdelijk aangesloten. Dan moet alles er straks nog 1x vanaf; met tegelen.

Er zit een matje achter en t sluit prima aan daar. De vorige knutselaar had niet eens tegels achter de pot zitten. Oh en die had de pot afgevoegd ipv gekit :')
pi_160989584
Leuk, ik hou wel van blauw (maar mozaïek kreeg ik er hier niet doorheen helaas). Toch maar niet die tegels van de Hornbach?

Wel rekening ermee gehouden dat het geheel inclusief tegels een paar mm dikker is, dus dat de buizen die je op de pot aansluit iets langer moeten zijn? Zo niet, daar zijn hele mooie setjes voor 'te kort afgezaagd?' bij de gpk :+. Wij hebben ook zo'n setje moeten gebruiken.
pi_160991374
Dit is ook hornbach :+

Maar ik ga het zien straks met het toilet. Dit is zoals het altijd heeft gezeten.
  maandag 28 maart 2016 @ 10:36:25 #254
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_160994123
Hoe staat het met de stukadoor kunsten? :s)
Laat die handjes wapperen!
  maandag 28 maart 2016 @ 11:03:08 #255
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160994363
Oh die mozaïek tegels zijn mooi! Ben benieuwd als ze er tegenaan zitten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161004416
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:36 schreef Gieliovd het volgende:
Hoe staat het met de stukadoor kunsten? :s)
Ik heb woensdag pas tijd, dus het is nog even afwachten voor ik weet hoe die zijn :)

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:03 schreef laziness het volgende:
Oh die mozaïek tegels zijn mooi! Ben benieuwd als ze er tegenaan zitten.
Ja ik ook O+ Er komen zilvergrijze voegen tussen. Ik vond het echt prachtig in de winkel O+
pi_161021554
Kiek dan! O+

dinsdag 29 maart 2016 @ 13:46:00 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_161021648
Inclusief stiekeme staart O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 18:33:01 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161028435
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 09:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Klopt! Al moet ik zeggen dat in dit geval mijn vriend doorslaggevend was. Ik heb ook erg getwijfeld om grijs-zwart-wit mozaïek te kiezen. En de tegeltjes komen tegen de wand met de lichtschakelaar (rechts).

Dat klinkt wel heel burgerlijk, samen tegels zoeken :o

quote:
Wat is dat voor 'gerommel' rondom het stopcontact? moest dat nog weer los?
pi_161029425
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat klinkt wel heel burgerlijk, samen tegels zoeken :o

[..]

Wat is dat voor 'gerommel' rondom het stopcontact? moest dat nog weer los?
Nee, te ruim opengebikt met monteren en pas na het schilderen weer dicht gemaakt.
pi_161029484
Ook leuk, de deurklink van de achterdeur is vandaag intern afgebroken. En die was dus niet meer dicht te krijgen, maar ook de klink er niet meer uit te krijgen om te demonteren. Dus de boel gesloopt en zo even een binnenwerk weer terug monteren.

SPOILER
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 19:34:54 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161030220
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:10 schreef Puala het volgende:
Ook leuk, de deurklink van de achterdeur is vandaag intern afgebroken. En die was dus niet meer dicht te krijgen, maar ook de klink er niet meer uit te krijgen om te demonteren. Dus de boel gesloopt en zo even een binnenwerk weer terug monteren.

SPOILER
Gelukkig wou die nog open :o
pi_161030266
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gelukkig wou die nog open :o
Hij was open toen hij afbrak, dus dat was makkelijk. Het meganisme bij de klink was t, dus qua slot was het nog wel oké
pi_161043674
Het plafond van het toilet wil ik graag verhogen, dus gister heeft mijn moeder deze er al grotendeels uit gehaald. Beetje overkill trouwens, spijkers van 10 cm gebruiken :') En alles lekker scheef er in geslagen O+ En krom geslagen O+ Echt fantastisch om er uit te halen O+

Maar ik was wel een beetje verbaasd. Er zat een luchtfilter in het plafond met een rooster naar buiten toe. Sowieso gewoon een loze buis, geen motortje, of wat dan ook. Maar die buis zat gewoon tegen een rooster aan geschoven. Geen koppelstuk, geen afwerking niets. Dat hoort toch niet zo? :@

Deze buis;

En het rooster;

En wat me nog meer opviel is hoe flink het kiert aan alle randen van dat rooster. Straks komt die hele pest pokke lekke muur van dit ene rooster? Het zit er onder + nog 2 meter naar links. Kan dat? Weten jullie dat? De aannemer heb ik gebeld en die zegt "ja t zal er wel mee te maken hebben, maar echt de oorzaak kan t niet zijn". En stom, maar toch twijfel ik aan dat antwoord :@
pi_161044058
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:42 schreef Puala het volgende:
Kiek dan! O+

[ link | afbeelding ]
tot op de millimeter door de hele kamer :P
Hooray for boobies!
pi_161047303
Dat met die pijp en dat rooster kan prima. Een ventilatieroostertje met natuurlijke trek is niet zo gek hoor.

En die lekkage komt niet door dat niet-lekker-aansluitende roostertje hoor. Dat loopt wel los.

Vandaag lekker stukadoor spelen?
Laat die handjes wapperen!
pi_161048007
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:04 schreef Gieliovd het volgende:
Dat met die pijp en dat rooster kan prima. Een ventilatieroostertje met natuurlijke trek is niet zo gek hoor.

En die lekkage komt niet door dat niet-lekker-aansluitende roostertje hoor. Dat loopt wel los.

Vandaag lekker stukadoor spelen?
Nee t plafond in t toilet schroeven. T gaat niet lekker naar het toilet zonder wand/plafond en bezoek kwam ik achter :P

En dat plafond is niet even recht toe recht aan omdat de trap er met 3/4 treden doorheen loopt. Dus zagen, vloeken, opnieuw zagen, vloeken, nog een keer opnieuw en dan is t goed. Zo'n dag dus :P
pi_161049286
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:42 schreef Puala het volgende:
Kiek dan! O+

[ link | afbeelding ]
Plintjes! Ging dat een beetje soepel?
pi_161050050
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:37 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Plintjes! Ging dat een beetje soepel?
Ja en nee. Die erker, pfffffff :X :X Maar over t algemeen prima :)
pi_161050068
kwestie van geduld en goed samenwerken 8-)
Hooray for boobies!
pi_161050452
De elektra van de woonkamer heeft een maatje van me aangelegd en mij tegelijk voorzien van een theorie cursus. En op basis daarvan heb ik net even de elektra van het toilet zelf opnieuw aangesloten en een dimmer er op gezet (had ik over).

Hoe trots kan je zijn op zoiets kleins he O+
pi_161051204
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:37 schreef Puala het volgende:
De elektra van de woonkamer heeft een maatje van me aangelegd en mij tegelijk voorzien van een theorie cursus. En op basis daarvan heb ik net even de elektra van het toilet zelf opnieuw aangesloten en een dimmer er op gezet (had ik over).

Hoe trots kan je zijn op zoiets kleins he O+
ik doe het je niet na! Vind het sowieso knap wat je allemaal zelf doet!
pi_161051636
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:20 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik doe het je niet na! Vind het sowieso knap wat je allemaal zelf doet!
Dankje O+

En veel mensen doen het niet na en soms geef ik ze groot gelijk :+ Net een fantastische gipsplaat op maat gesneden met 8 hoekjes er uit her en der. Hou ik hem op zijn plek. Heb ik hem op de kop gemaakt. Dus, even omtrekken op een nieuwe plaat dan maar :+
  Moderator woensdag 30 maart 2016 @ 16:46:31 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161051748
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:41 schreef Puala het volgende:

[..]

Dankje O+

En veel mensen doen het niet na en soms geef ik ze groot gelijk :+ Net een fantastische gipsplaat op maat gesneden met 8 hoekjes er uit her en der. Hou ik hem op zijn plek. Heb ik hem op de kop gemaakt. Dus, even omtrekken op een nieuwe plaat dan maar :+
Kwestie van omtrekken op de goede kant van de nieuwe plaat :)
pi_161052068
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kwestie van omtrekken op de goede kant van de nieuwe plaat :)
Dat schreef ik toch al? ;)
  Moderator woensdag 30 maart 2016 @ 17:06:45 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161052149
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:02 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat schreef ik toch al? ;)
Goeiemorgen :@
pi_161052272
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Goeiemorgen :@
:*
pi_161052522
Dat stuken gaat hem vandaag niet meer worden. Wat een plafond zeg. Ik doe liever gewoon een woonkamer hoor.
pi_161053032

Links naast de trap moet nog. Verder niet fantastisch, maar prima dicht te krijgen.
pi_161055439
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:51 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]

Links naast de trap moet nog. Verder niet fantastisch, maar prima dicht te krijgen.
zit er goed in, niks mis mee *two thumbs up*
pi_161055590
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:28 schreef akatar het volgende:

[..]

zit er goed in, niks mis mee *two thumbs up*
Ik kan prima fotograferen O-)

Maar nee, t is echt niet zo netjes als in de woonkamer. Achter de trap is de plaat nét te kort (1 cm) dus die kiert. En rechts boven de muur zie je ook een kier. T is t net niet, maar het is met gaas en gips wel dicht te krijgen gelukkig.

Maar wel echt een vieze tegenvaller dit. Ik dacht afgelopen zaterdag al te gaan stuken, toen vandaag. En nu wordt het op zijn vroegst morgenmiddag. Mits alles goed gaat met mijn oma morgenochtend. Daar gaat het plan van aan het eind van de week het toilet af hebben. En ergens is het liever goed dan half, maar toch even slikken :@
pi_161056826
ach, die kieren smeer je gewoon dicht met wat roodband

wbt dat stucen, das eigenlijk wel vakwerk

1 x gedaan (lees geprobeerd) muur moest recht, gelukkig kwamen er tegels op want het was het aankijken niet waard
pi_161093274
Voor nu valt t nog niet tegen. Ik hou wat strepen met afmessen, maar ik ga het even iets laten drogen en dan nog eens proberen. Oh en zo even de waterpas er nog eens langs. Ben benieuwd :P
pi_161093432
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:41 schreef Puala het volgende:
Voor nu valt t nog niet tegen. Ik hou wat strepen met afmessen, maar ik ga het even iets laten drogen en dan nog eens proberen. Oh en zo even de waterpas er nog eens langs. Ben benieuwd :P
En anders kan je het nog redelijk strak trekken met schuren oO<.
pi_161093679
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:49 schreef Chicolade het volgende:

[..]

En anders kan je het nog redelijk strak trekken met schuren oO<.
Weet ik, maar alles wat nu netjes is hoeft straks mooi niet meer :)
pi_161094252

Zo dat is 1.
pi_161094302
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Weet ik, maar alles wat nu netjes is hoeft straks mooi niet meer :)
Helemaal waar, en je lijf zal je daar dankbaar voor zijn :+. Ik ben nog steeds heel erg voorzichtig met het belasten van mijn pols, sinds dat geintje met overbelasting door handmatig schuren.
pi_161094413
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:37 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Helemaal waar, en je lijf zal je daar dankbaar voor zijn :+. Ik ben nog steeds heel erg voorzichtig met het belasten van mijn pols, sinds dat geintje met overbelasting door handmatig schuren.
Nou dat gladstrijken enz is ook een lekkere aanslag op je lichaam merk ik al :P
pi_161098899
3 muren gestuukt en de zandcementvloer ligt. Weekend _O_
  Moderator vrijdag 1 april 2016 @ 21:38:58 #290
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161105754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:37 schreef Puala het volgende:
3 muren gestuukt en de zandcementvloer ligt. Weekend _O_
En in dat weekend gaan we gewoon door ! :? ;)
pi_161106165
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En in dat weekend gaan we gewoon door ! :? ;)
Het moet nu drogen voor ik verder kan, dus ik denk het niet. En mijn schoonzusje wilt support bij de open huizen route morgen, dus ik denk dat ik huizen ga gluren O+
  Moderator vrijdag 1 april 2016 @ 21:50:56 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161106243
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:48 schreef Puala het volgende:

[..]

Het moet nu drogen voor ik verder kan, dus ik denk het niet. En mijn schoonzusje wilt support bij de open huizen route morgen, dus ik denk dat ik huizen ga gluren O+
Jij mag de bouwtechnicus uithangen? :+ Raad je er wel of geen jaren 30 huisje aan
pi_161106321
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jij mag de bouwtechnicus uithangen? :+ Raad je er wel of geen jaren 30 huisje aan
Ze wilt een huis waar ze zo in kan, dus niet aan de orde. We gaan wel naar nog oudere huizen kijken. Ben benieuwd :)
pi_161106363
Mijn vriend opent volgende week een nieuwe winkel en als ik zie hoe daar geklust is :X en wat er geaccepteerd wordt 'want het is zakelijk' brrr. Niet mijn ding hoor.
pi_161106908
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:53 schreef Puala het volgende:

[..]

Ze wilt een huis waar ze zo in kan, dus niet aan de orde. We gaan wel naar nog oudere huizen kijken. Ben benieuwd :)
altijd leuk huizen kijken ^O^ ook gevaarlijk dan heb je opeens verhuis plannen _O-
  Moderator vrijdag 1 april 2016 @ 22:10:55 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161106976
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:54 schreef Puala het volgende:
Mijn vriend opent volgende week een nieuwe winkel en als ik zie hoe daar geklust is :X en wat er geaccepteerd wordt 'want het is zakelijk' brrr. Niet mijn ding hoor.
Wat bedoel je? Zakelijk/strak qua uitstraling of de manier van werken?
pi_161107056
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 22:08 schreef Goitske het volgende:

[..]

altijd leuk huizen kijken ^O^ ook gevaarlijk dan heb je opeens verhuis plannen _O-
Hell no. Ik niet.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 22:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Zakelijk/strak qua uitstraling of de manier van werken?
De muren zijn met glasvlies behang gedaan door de vorige huurder. Die had wat dingen opgehangen en dat is gewoon glad geplamuurd en geschilderd. Dus op een muur heb je zo 8-10 plekken die glad zijn en de rest reliëf. Tegelwerk is ook niet netjes strak. De stopcontacten boven de werkbank zitten niet allemaal waterpas tov elkaar. Gewoon die kleine dingetjes die het in mijn ogen af maken.
  Moderator vrijdag 1 april 2016 @ 22:16:04 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161107130
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 22:13 schreef Puala het volgende:

[..]

Hell no. Ik niet.

[..]

De muren zijn met glasvlies behang gedaan door de vorige huurder. Die had wat dingen opgehangen en dat is gewoon glad geplamuurd en geschilderd. Dus op een muur heb je zo 8-10 plekken die glad zijn en de rest reliëf. Tegelwerk is ook niet netjes strak. De stopcontacten boven de werkbank zitten niet allemaal waterpas tov elkaar. Gewoon die kleine dingetjes die het in mijn ogen af maken.
Ach ja, dat kost tijd = geld wat je niet terug verdient. Winkel is wel strak toch denk ik?
pi_161107206
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 22:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ach ja, dat kost tijd = geld wat je niet terug verdient. Winkel is wel strak toch denk ik?
Geen idee. Ze waren vanavond nog bezig, maar ga morgen wel even kijken. Maandag is t af. Ben benieuwd :)
  zaterdag 2 april 2016 @ 01:57:11 #300
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_161111720
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:53 schreef Puala het volgende:

[..]

Wilt?
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')