Een illusie van zelfbeschikking is beter dan een illusie van onderdrukking.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:22 schreef Ryon het volgende:
Ach ja de gulden. Toen iedereen in Nederland nog rijk & gelukkig was en wij de Duitse Europese overheersing alleen nog maar kenden uit de geschiedenisboekjes.
Het zal wel wat kosten als het echt Amsterdam is.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is een paleisje, voor Amsterdamse begrippen.
Kleine ramen, hoge gevels, Amsterdam-west, turkenauto's voor de deur en een vraagprijs van een paar ton voor 50m2.quote:
Je moet er maar zin in hebben. Een aanblik om depressief van te worden, en elke dag al die trappen op en af.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kleine ramen, hoge gevels, Amsterdam-west, turkenauto's voor de deur en een vraagprijs van een paar ton voor 50m2.
Overduidelijk een woning uit de Amsterdamse school in een upcoming neighourhood zoals de kolenkit.
Oh, als je de woning wilt bezichtigingen of een bod doet met financiering onder voorbehoud kan je de moeite besparen. De woning is dan al vergeven aan iemand die 20% boven de vraagprijs bood.
quote:De rapper erkende eerder bij de behandeling van zijn zaak dat hij het vuurwapen in zijn bezit had. Hij zei het nodig te hebben voor een videoclip. Aan een nepwapen kon hij niet zo snel komen. 'Het echte wapen was het enige dat ik op dat moment kon vinden', aldus de rapper, die ook vandaag aanwezig was bij de zitting.
Begrijpelijk, in de hood is makkelijk aan vuurwapens te komen.quote:
En ook nog een van zilver. Geld met een echte waarde.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:18 schreef Heilwasser het volgende:
De goede oude gulden.
[ afbeelding ]
Wonderlijk wereldje moet dat zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:34 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Begrijpelijk, in de hood is makkelijk aan vuurwapens te komen.
Verder hoor je altijd je buren en zij jou. Horror.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Je moet er maar zin in hebben. Een aanblik om depressief van te worden, en elke dag al die trappen op en af.
Moet je elke ochtend bij het ophalen van de krant weer uitleggen dat je vrouwtje gewoon haar teen stootte ofzo.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Verder hoor je altijd je buren en zij jou. Horror.
Oh ja, ook dat nog: het zal er wel erg gehorig zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Verder hoor je altijd je buren en zij jou. Horror.
Van de trap gedonderd.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Moet je elke ochtend bij het ophalen van de krant weer uitleggen dat je vrouwtje gewoon haar teen stootte ofzo.
Stel je dan eens voor dat op een dag Kaas- je buurman wordt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh ja, ook dat nog: het zal er wel erg gehorig zijn.
Allemaal drugsparty's in je flat.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Stel je dan eens voor dat op een dag Kaas- je buurman wordt.
Dat gekerm van zijn overwinningen: ik moet er niet aan denken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik schat kaas toch eerder in als fan van het souterrain.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Kaas- gaat voor de hut van Henk Krol, vermoedelijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik schat kaas toch eerder in als fan van het souterrain.
Lekker dicht bij de Amsterdamse heipalen.
Die hele site is een hoaxquote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:20 schreef robin007bond het volgende:
https://sites.google.com/(...)en-over-asielzoekers
Ik denk dat ze wel aan de gang kunnen blijven; de verhalen schieten als paddenstoelen uit de grond.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:20 schreef robin007bond het volgende:
https://sites.google.com/(...)en-over-asielzoekers
Dat sowieso, maar dat is als stellen dat gras groen is.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:31 schreef Heilwasser het volgende:
Hoe dan ook, de journalisten zijn schuldig.
Ja, schrikbarend he? Nja, mensen zijn zo makkelijk bang te maken soms.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel aan de gang kunnen blijven; de verhalen schieten als paddenstoelen uit de grond.
Dat deze zowel een Nederlandse als Belgische versie hebben vind ik best een eng idee. Weet jij als socioloog wat voor mensen vaak achter dit soort berichten zit? Zijn dat dezelfde clubjes?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:40 schreef Ryon het volgende:
O ja, die vluchtelingenhoaxen:
[ afbeelding ]
Hoe vaak ik deze mythe de afgelopen weken wel niet gehoord heb vanuit het PVV stemvee.
Nu is het nog wel grappig. Het wordt gevaarlijk zodra het niet meer gaat om 'deel dit bericht' maar om 'gooi de ruiten in van uw lokale kebabzaak'.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:40 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe vaak ik deze mythe de afgelopen weken wel niet gehoord heb vanuit het PVV stemvee.
Belgen hebben het sowieso aan zichzelf te danken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:40 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Sommige mensen maken zichzelf ook graag bang. Die lezen alleen maar sites en pagina's waar onrust wordt gestookt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, schrikbarend he? Nja, mensen zijn zo makkelijk bang te maken soms.
Ik heb kennelijk een iets beschaafdere kennissenkring.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:40 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Tsja.. Onbegrijpelijk blijft het. Ik ga denk ik een topic openen over de hoaxes. Ik twijfel tussen NWS en POL. NWS is meer de doelgroep, maar het is niet echt actualiteit.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Sommige mensen maken zichzelf ook graag bang. Die lezen alleen maar sites en pagina's waar onrust wordt gestookt.
Ik zou POL doen als je geen dreig-DM's wil ontvangen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja.. Onbegrijpelijk blijft het. Ik ga denk ik een topic openen over de hoaxes. Ik twijfel tussen NWS en POL. NWS is meer de doelgroep, maar het is niet echt actualiteit.
Als je deze hoax in je OP wil gebruiken dan zou ik niet NWS kiezen. Daarmee wordt je topic onmiddellijk uitwisselbaar met alle andere vluchtelingentopics.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja.. Onbegrijpelijk blijft het. Ik ga denk ik een topic openen over de hoaxes. Ik twijfel tussen NWS en POL. NWS is meer de doelgroep, maar het is niet echt actualiteit.
Weet wel waar je aan begint als je het in NWS doet. Je weet wat 80% van de stamgasten denkt over asielzoekers. Bedenk of het zinvol is daartegenin te gaan.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nu vind ik inderdaad dat dat niet kan. Sterker nog, ik wéét dat dat niet kan en compleet onrealistisch is.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:40 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, gewoon bange en boze mensen. Type huisvrouw van vijftig (huishoudinkomen van 2600 euro in de maand) met twee thuiswonende volwassen kinderen die nog geen sociale huurwoning kunnen krijgen " want wachttijd van 14 jaar". Die is boos maar te dom om uit te vogelen hoe het werkelijk zit. Die lezen dan op internet dingen over vluchtelingen die urgentie en zakgeld krijgen en gaan dan aan de slag met paint om "de waarheid" via Facebook te delen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat deze zowel een Nederlandse als Belgische versie hebben vind ik best een eng idee. Weet jij als socioloog wat voor mensen vaak achter dit soort berichten zit? Zijn dat dezelfde clubjes?
Wat een feest zou dat zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Waattt?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat gekerm van zijn overwinningen: ik moet er niet aan denken.
Enkel voor die prachtige tafel tafel.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 15:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Kaas- gaat voor de hut van Henk Krol, vermoedelijk.
Waar heb je het over? Ik wilde er vorige week eentje bellen en had d'r direct aan de lijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:07 schreef Euribob het volgende:
Die goeie ouwe geautomatiseerde bureaucratie bij universiteiten.![]()
Zojuist voor de derde keer in twee weken een mail gestuurd dat ik een afspraak met de studieadviseuse wil maken wat betreft een fout in het systeem. Voor de derde keer de automatische reactie gehad dat de mail is ontvangen door de studieadviseuse maar een reactie ho maar.
Gelukkig hebben ze sinds dit collegejaar besloten dat het plaatsen van het telefoonnummer van de afdeling of de aanwezigheidstijden van de studieadviseuse contact leggen toch wel erg makkelijk maakt en het dus van de site hebben gehaald.![]()
Kleinschalige studies op grote universiteiten ftw!
Die laatste zin deed het hem niet voor jou? Ik heb het niet over de ESE.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ik wilde er vorige week eentje bellen en had d'r direct aan de lijn.Gaat via OSC.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, gewoon bange en boze mensen. Type huisvrouw van vijftig (huishoudinkomen van 2600 euro in de maand) met twee thuiswonende volwassen kinderen die nog geen sociale huurwoning kunnen krijgen " want wachttijd van 14 jaar". Die is boos maar te dom om uit te vogelen hoe het werkelijk zit. Die lezen dan op internet dingen over vluchtelingen die urgentie en zakgeld krijgen en gaan dan aan de slag met paint om "de waarheid" via Facebook te delen.
Dat volk interesseert zich pas voor politiek en dergelijke als het links- of rechtsom henzelf treft. En die vluchtelingen raakt die lui rechtstreeks in het hart.
Zou er een mediacampagne achter zitten dan zouden wij in west-Europa grote verschillen moeten zien. Die zien wij niet. Tenzij de Joodse zionistische lobby erachter zit is dat dus niet het geval.
Oh sorry, ik denk dat ik halverwege al wist wat ik zou typen en toen iets minder aandachtig las. Merkwaardig is dat.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die laatste zin deed het hem niet voor jou? Ik heb het niet over de ESE.
Gewoon niet, helemaal niet, binnen kunnen lopen bij de administratie voor een vraag of een doorverwijzing vind ik zo verschrikkelijk kut. En dan ook gewoon niet reageren op de contactformulieren.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh sorry, ik denk dat ik halverwege al wist wat ik zou typen en toen iets minder aandachtig las. Merkwaardig is dat.
Het is wat.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gewoon niet, helemaal niet, binnen kunnen lopen bij de administratie voor een vraag of een doorverwijzing vind ik zo verschrikkelijk kut. En dan ook gewoon niet reageren op de contactformulieren.
Die mensen zitten er toch ook met als doel om jouw studie te faciliteren. Faciliteer dan, zou ik willen zeggen.quote:
Je moet niet verwachten dat ze iets kunnen natuurlijk bij sociologie. Maar wat is er aan de hand dan?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gewoon niet, helemaal niet, binnen kunnen lopen bij de administratie voor een vraag of een doorverwijzing vind ik zo verschrikkelijk kut. En dan ook gewoon niet reageren op de contactformulieren.
Ik stond in het systeem als afwezig bij een verplicht practicum waarbij ik echter wel aanwezig was. Dat zouden ze gaan regelen (5 weken terug ondertussen). Maar dat is blijkbaar niet gedaan en nu zit ik dus met een (waarschijnlijk) niet nagekeken essay.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je moet niet verwachten dat ze iets kunnen natuurlijk bij sociologie. Maar wat is er aan de hand dan?
Irritant joh, kost allemaal overbodige energie.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik stond in het systeem als afwezig bij een verplicht practicum waarbij ik echter wel aanwezig was. Dat zouden ze gaan regelen (5 weken terug ondertussen). Maar dat is blijkbaar niet gedaan en nu zit ik dus met een (waarschijnlijk) niet nagekeken essay.
Och, hij studeert economie/politicologie. Over overbodige energie gesproken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Irritant joh, kost allemaal overbodige energie.
Die apostrof hoort daar nietquote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:45 schreef Heilwasser het volgende:
Euribob's aanwezigheid is moeilijk te missen inderdaad.
Jij hebt niets gemist aan dat practicum en zij missen niks aan dat essay. Miep niet zo.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik stond in het systeem als afwezig bij een verplicht practicum waarbij ik echter wel aanwezig was. Dat zouden ze gaan regelen (5 weken terug ondertussen). Maar dat is blijkbaar niet gedaan en nu zit ik dus met een (waarschijnlijk) niet nagekeken essay.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dank. Dit wist ik niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die apostrof hoort daar niet
Bobs aanwezigheid
GS' aanwezigheid
Een niet nagekeken essay betekent geen punt voor het vak. Ontbrekende punten betekent aan het einde van het jaar een negatief-BSA en verwijdering van de opleiding.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij hebt niets gemist aan dat practicum en zij missen niks aan dat essay. Miep niet zo.
Het lijkt wel zo'n php trucje, door liegen en bluffen proberen punten binnen te halen die hij niet heeft verdiendquote:
Dan had je dus braaf aan je opdracht moeten voldoen Bobje.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een niet nagekeken essay betekent geen punt voor het vak. Ontbrekende punten betekent aan het einde van het jaar een negatief-BSA en verwijdering van de opleiding.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan had je dus braaf aan je opdracht moeten voldoen Bobje.
Welke opdracht?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Naja, ik vind bellen of even langslopen om iets op te helderen echt totaal geen probleem. Maar als dat dan óók niet kan..quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Irritant joh, kost allemaal overbodige energie.
Dat schiet bij jou als ambtenaar natuurlijk al gauw in het verkeerde keelgat.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het systeem de schuld geven, toch jammer Bobje.
Hoopte op Wilders. Was teleurgesteld.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-huis-van-Geer.dhtml
Zo, die Geer heeft echt een goede smaak.
Ewwwquote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-huis-van-Geer.dhtml
Zo, die Geer heeft echt een goede smaak.
Ik zag deze net ergens.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het systeem de schuld geven, toch jammer Bobje.
Uitmuntend.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zag deze net ergens.
[ afbeelding ]
Waar staat banshee op deze meter?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zag deze net ergens.
[ afbeelding ]
Ik heb voor bekende cijfertjes gekozen. Helaas was ik 141 vergeten.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waar staat banshee op deze meter?![]()
V.
He, je gebruikt de 007-PIquote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb voor bekende cijfertjes gekozen. Helaas was ik 141 vergeten.
Oke.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die gebruik ik heel vaak. Het is zeg maar de standaard-PI in NWS-SC.
Ik ben nooit sarcastisch.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb voor bekende cijfertjes gekozen. Helaas was ik 141 vergeten.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:56 schreef robin007bond het volgende:
Volgens mij lacht Janneke altijd met zo'n gemene grijns als ze mij weer eens heeft getrolled.
De troll trollen? Kan dat?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:56 schreef robin007bond het volgende:
Volgens mij lacht Janneke altijd met zo'n gemene grijns als ze mij weer eens heeft getrolled.
Bestaat die campingslowchat nog?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die gebruik ik heel vaak. Het is zeg maar de standaard-PI in NWS-SC.
Het is baggercampingslowchat, © Remlof 2004-2015.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:15 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Bestaat die campingslowchat nog?
© wie?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is baggercampingslowchat, © Remlof 2004-2015.
Het ging net ongeveer zo;quote:
Hier reageerde ze stilletjes op, ze wist niet wat ze moest zeggen.quote:''D, ik vind je leuk, echt heel leuk en dat weet je ook. Als je achter bij me op de scooter zit of als je me appt, dan ben ik gelukkig. Als je naar me toekomt in de pauze en me aankijkt wordt ik helemaal warm van binnen: ik wil dat je mijn vriendin word. Ik snap dat ik dit veel minder gecompliceerd zou zijn geweest als ik het je een paar maanden geleden had gevraagd, maar beter laat dan nooit, dus, wat denk je?''
Vanaf dit stukje kan ik het me nog vaag herinneren. Ik maakte de fout door even over haar vriendjes negatieve kanten te beginnen. Ik had niet het gevoel dat dat het gesprek heel erg bemoeilijkte.quote:Ik verder: want ik heb het gevoel dat het heel goed klikt tussen ons, je zou toch wel iets met me willen?
D: Jazeker, ik vind je heel leuk, maar het is gewoon allemaal zo moeilijk nu ik een vriendje heb.
Ik: Wow, ik had je dit echt maanden geleden moeten vragen. Je bent zo lief, -complimentjes-, je bent letterlijk alles wat iemand zoekt in een vrouw. Je hebt half het idee niet hoe geweldig je bent. [hier reageerde ze goed op, door verlegen te lachen].
Volgende stap: iets minder op een voetstuk plaatsen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:50 schreef KetchupFTW het volgende:
Mijn ''date'' ging vandaag zo.
R&P / Wat moet ik nu doen?
Wat denken jullie? Wat is de volgende stap?
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:57 schreef GSbrder het volgende:
Kim Dotcom is trouwens wel echt het perfecte voorbeeld waarom nerds niet te rijk moeten worden.
Zo'n bolle papzak die alleen maar om spulletjes geeft, het blijft een ICT'er natuurlijk.
Ook een obligaat Aziaatje als partner. Typischquote:
Haar nu mee uitvragen op een echte date, of iets dergelijks?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Volgende stap: iets minder op een voetstuk plaatsen.
Je bent haar zo aan het adoreren dat ze zich misschien de vraag kan stellen of ze wel zo'n eeuwige goedzak wil.
Niet dat vragen om bevestiging, maar gewoon duidelijk maken dat je haar leuk vindt en als ze bij die knaap blijft dat ze jou als vriend dan ook kwijt is.
Nee. Gewoon een week niets van je laten horen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:03 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Haar nu mee uitvragen op een echte date, of iets dergelijks?
Beter dan een kussen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ook een obligaat Aziaatje als partner. Typisch
[ afbeelding ]
Ik kan haar toch moeilijk negeren? Ze zit bij me in de klas.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee. Gewoon een week niets van je laten horen.
Het klinkt alsof jij de hele tijd de conversatie gaande moet houden en het in de richting van 'jullie' moet duwen. Als ze er achter komt dat ze jou meer mist dan die knul waarmee ze nu date, kan ze wat beter een keuze maken.
Dan ga je met haar beste vriendin praten.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:07 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik kan haar toch moeilijk negeren? Ze zit bij me in de klas.
Daar heb je toch een R&P topic voor.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:07 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik kan haar toch moeilijk negeren? Ze zit bij me in de klas.
Die heeft hij al op z'n buik gebonden.quote:
Dat advies van een Fokker heeft goed gewerkt deze keerquote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:08 schreef GSbrder het volgende:
Overigens, neem nooit adviezen aan van een FOK!ker.
Dat terzijde; probeer h2g te spelen.
Sorry, ik heb het hier over gehad met een paar Pollers. Ik geef Kaas maar de schuldquote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:13 schreef Gutmensch het volgende:
Ik ging naar de volgende pagina van het POLcafe en ik zat ineens in een of ander puber R&P topic
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:08 schreef Tem het volgende:
Jouw nummer in de wachtrij is: 506
Gebruikers in de wachtrij voor je: 258
Verwachte tijd om op de website te komen: 20:20
Laatste update: 20:08:23
Vet om zoiets te vinden zequote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:34 schreef Gutmensch het volgende:
Heh, ik vond een gulden uit 1938 en een mark uit 1944 in een oud kistje van m'n ouders:
[ afbeelding ]
En ook nog een zilveren rijksdaalder uit 1965 en vijf zilveren Wederopbouw herdenkingsmunten uit m'n geboortejaar, 25 jaar na de bevrijding.
Ik heb dat kistje al sinds 2007 maar ik vond bij deze verhuizing toevallig pas het sleuteltje erbij. Zitten ook nog heel veel papieren in van mijn grootouders aan moederszijde, die rond 1900 geboren zijn.quote:
Wat mooi, wist je niet dat je die had? Oh ik lees nu je volgende post. Goed dat je het sleuteltje vond.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:34 schreef Gutmensch het volgende:
Heh, ik vond een gulden uit 1938 en een mark uit 1944 in een oud kistje van m'n ouders:
[ afbeelding ]
En ook nog een zilveren rijksdaalder uit 1965 en vijf zilveren Wederopbouw herdenkingsmunten uit m'n geboortejaar, 25 jaar na de bevrijding.
Achja, echt waardevol geld is ook vaak honderden jaren oud en dan ook nog eens limited edition. Toch een mooi historisch iets om te hebben, lijkt me.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:47 schreef Gutmensch het volgende:
Die Alliierte Mark doet een paar euro: http://www.wk-banknoten.d(...)fcbuke097fjaut3sftu1
Rijk ga ik hier niet van worden
Je doelt op je inboedel neem ik aan.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:48 schreef 99.999 het volgende:
Gaat ook om het idee natuurlijk. Dat je ouders dit jaren terug de moeite van het bewaren waard vonden. De meeste oude rommel is amper iets waard natuurlijk
Ik denk dat die mark de eerste was die m'n opa in handen kreeg en dat ie 'm heeft bewaard als symbool van het ineenstortende nazi-Duitsland.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:48 schreef 99.999 het volgende:
Gaat ook om het idee natuurlijk. Dat je ouders dit jaren terug de moeite van het bewaren waard vonden. De meeste oude rommel is amper iets waard natuurlijk
Echt tof om zulke dingen te vinden.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:57 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik denk dat die mark de eerste was die m'n opa in handen kreeg en dat ie 'm heeft bewaard als symbool van het ineenstortende nazi-Duitsland.
Dus vooral emotional value, maar ik zal 'm bewaren.
Van mijn inboedel verpatsen zal je inderdaad ook niet rijk wordenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je doelt op je inboedel neem ik aan.
Ja echt wel. Het is vooral spul van de ouders van mijn moeder. Die opa heb ik nooit gekend en die oma woonde bij ons in huis totdat ze overleed toen ik acht was.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Echt tof om zulke dingen te vinden.
Is dat niet de quiz waar kennis over popmuziek als intelligentie wordt gezien?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 21:19 schreef Kowloon het volgende:
Uiteraard wint een collega econoom De Slimste Mens.
Godver ik moet nog kijken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 21:19 schreef Kowloon het volgende:
Valt mee, ook genoeg vragen over andere onderwerpen. Anders zou ik het ook niet leuk vinden.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 21:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Is dat niet de quiz waar kennis over popmuziek als intelligentie wordt gezien?
Oneerlijk, economen weten alles.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 21:19 schreef Kowloon het volgende:
Ik was voor de beta Govert.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 21:19 schreef Kowloon het volgende:
China moet daar autoritair beleid voor voeren en die landen overkomt het gewoon.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:06 schreef Gutmensch het volgende:
Toch mooi hoe de Aarde reageert op overbevolking met de zika-mug. Hele landen die hun bevolking oproepen zich twee jaar lang niet voort te planten
Vooropgezet plan van Gaia.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:06 schreef Gutmensch het volgende:
Toch mooi hoe de Aarde reageert op overbevolking met de zika-mug. Hele landen die hun bevolking oproepen zich twee jaar lang niet voort te planten
Het lijkt me niet dat je het virus doorgeeft als je er al van genezen/immuun voor bent. Dus het zal verder wel loslopen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:06 schreef Gutmensch het volgende:
Eens. Vooral als ze in de nacht langs je oren vliegen. Vuige kutbeesten.quote:
Ik eigenlijk ook. Alleen al vanwege z'n hilarische outfit, maar ook wel vanwege zijn vakgebied.quote:
gedrukt. In 1944 was er volgens mij nog geen in omloopquote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:36 schreef Gutmensch het volgende:
Oh die mark is door de geallieerden uitgegeven in 1944 zie ik nu pas.
Het zijn ook altijd de damesmuggen die de ellende verspreiden.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:30 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Eens. Vooral als ze in de nacht langs je oren vliegen. Vuige kutbeesten.
Dat is juist goed, geld uitgeven aan luxe goederen is goed voor de Europese economie.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:57 schreef GSbrder het volgende:
Kim Dotcom is trouwens wel echt het perfecte voorbeeld waarom nerds niet te rijk moeten worden.
Zo'n bolle papzak die alleen maar om spulletjes geeft, het blijft een ICT'er natuurlijk.
Klopt, volgens mij werd er pas in 1945 Duits grondgebied bezet door de geallieerden. Maar deze marken waren vantevoren gedrukt natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
gedrukt. In 1944 was er volgens mij nog geen in omloop
In.... Nieuw Zeeland?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is juist goed, geld uitgeven aan luxe goederen is goed voor de Europese economie.
Dat geldt voor elke diersoort, vermoedelijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd de damesmuggen die de ellende verspreiden.
Bij insecten eet het vrouwtje het mannetje dikwijls op na het paren. Mensen-mannen hebben het dan nog relatief goed getroffen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:38 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dat geldt voor elke diersoort, vermoedelijk.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bij insecten eet het vrouwtje het mannetje dikwijls op na het paren. Mensen-mannen hebben het dan nog relatief goed getroffen.
Tsja, van glazen vloeren moeten vrouwen nu eenmaal niets hebbenquote:Op vrijdag 22 januari 2016 23:02 schreef Kowloon het volgende:
Maar wel weer zeuren over glazen plafonds. Overigens alleen indien het voorname witteboordenfuncties betreft.
Hoop boenwerk inderdaad.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 23:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Tsja, van glazen vloeren moeten vrouwen nu eenmaal niets hebben
Mercedes en Rolls Royce zie ik in de clipquote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In.... Nieuw Zeeland?
Hij moet gewoon lekker in Nederland gaan wonen, kan hij hier VRH betalen.
Dat wel, maar als Finse Duitser zouden onze baten hoger kunnen zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 23:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mercedes en Rolls Royce zie ik in de clip
Nederland is erg groot in luxe jachten.
Luxe goederen worden vooral in Europa gemaakt
Als Fin? Kim Dotcom heeft een collectie Fiskars bijlen?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 23:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat wel, maar als Finse Duitser zouden onze baten hoger kunnen zijn.
Nee, vakantiereizen en meubels hier.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 23:28 schreef Kowloon het volgende:
Serveert FOK! aan jullie ook erg irritante popup-reclames om Whatsapp te updaten?
Daarom alles uitgeven.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In.... Nieuw Zeeland?
Hij moet gewoon lekker in Nederland gaan wonen, kan hij hier VRH betalen.
Neem een abo.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 23:28 schreef Kowloon het volgende:
Serveert FOK! aan jullie ook erg irritante popup-reclames om Whatsapp te updaten?
Linkse fokkersquote:Op vrijdag 22 januari 2016 23:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat wel, maar als Finse Duitser zouden onze baten hoger kunnen zijn.
Blik Schultenbrau erbij.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:16 schreef Gutmensch het volgende:
Dat wordt dus thuis op de bank stemmen terwijl ik naar de stream kijk ipv in een tochtige paardestal in Amersfoort.
Heb je dat Arm In Nederland EO-serietje gezien, Erik?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:34 schreef eriksd het volgende:
Vanaf morgen een krantenabbonement. Nu voel ik me volwassen.
Nee, waarom zou ik.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb je dat Arm In Nederland EO-serietje gezien, Erik?
Volvo er bij. Golden retriever en kinderen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:34 schreef eriksd het volgende:
Vanaf morgen een krantenabbonement. Nu voel ik me volwassen.
Vroeger waren de beugels duurder qua literprijs. Nu is dat gelijk getrokken door de flesjes te verkleinen naar 300 ml. Geen enkele reden meer om geen beugels te kopen inderdaad.quote:
Wat is deze? Er zijn toch nog wel halveliterbeugels?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vroeger waren de beugels duurder qua literprijs. Nu is dat gelijk getrokken door de flesje te verkleinen naar 300 ml. Geen enkele reden om geen beugels te kopen inderdaad.
Nee, is volgens mij altijd 450 ml geweest. De gewone kroonkurkflesjes zijn op een gegeven moment van 330 naar 300 ml gegaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat is deze? Er zijn toch nog wel halveliterbeugels?
Neuh, ik drink liever pijpjes. Die heb ik tenminste op voor ze lauw worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vroeger waren de beugels duurder qua literprijs. Nu is dat gelijk getrokken door de flesjes te verkleinen naar 300 ml. Geen enkele reden meer om geen beugels te kopen inderdaad.
Ja, dat deed even pijn. Vooral ook omdat de prijs per krat gelijk bleef.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, is volgens mij altijd 450 ml geweest. De gewone kroonkurkflesjes zijn op een gegeven moment van 330 naar 300 ml gegaan.
Daar zit wat in.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:58 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Neuh, ik drink liever pijpjes. Die heb ik tenminste op voor ze lauw worden.
Laat naar bed gaan ook.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 01:09 schreef Janneke141 het volgende:
Alcohol is ongezond. Laten we het verbieden.
Eens en enkel door de overheid verstrekte afgemeten en gecontroleerde paketten voedsel.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 01:09 schreef Janneke141 het volgende:
Alcohol is ongezond. Laten we het verbieden.
Ik kwam min of meer toevallig een vriendin van me tegen in de kroeg. Dronken, op het gênante af. Bah.quote:
Bram voor Minister van Volksgezondheid. Die voert dit onmiddellijk in.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 01:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eens en enkel door de overheid verstrekte afgemeten en gecontroleerde paketten voedsel.
Opdat we allen gezond zullen worden!
Nemen we meteen Hello Fresh over en dopen het om tot Hello Government.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 01:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bram voor Minister van Volksgezondheid. Die voert dit onmiddellijk in.
Voedselvoorziening hoort sowieso een overheidsdingetje te zijn. Het is namelijk een primaire levensbehoefte.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 01:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nemen we meteen Hello Fresh over en dopen het om tot Hello Government.
Iedereen aan het bed, bad & brood.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 01:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voedselvoorziening hoort sowieso een overheidsdingetje te zijn. Het is namelijk een primaire levensbehoefte.
De volgende stap is een auto. Wat moet je toch met zo'n klotescooter?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:50 schreef KetchupFTW het volgende:
Mijn ''date'' ging vandaag zo.
R&P / Wat moet ik nu doen?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
[..]
Het ging net ongeveer zo;
Hele dag wezen winkelen, grapjes gemaakt, haar aangeraakt op plekken waar ik haar anders niet zou aanraken (kont/lippen).
Uiteindelijk gingen we bij Amsterdam Centraal uit elkaar; ik heb haar toen ongeveer het volgende gezegd;
[..]
Hier reageerde ze stilletjes op, ze wist niet wat ze moest zeggen.
[..]
Vanaf dit stukje kan ik het me nog vaag herinneren. Ik maakte de fout door even over haar vriendjes negatieve kanten te beginnen. Ik had niet het gevoel dat dat het gesprek heel erg bemoeilijkte.
Ten slotte kwam ik dichterbij en probeerde ik haar te zoenen, ze deed haar hoofd een beetje opzij zodat mijn kus op haar wang kwam. Toen zei ze: ''Ik wil niet vreemd gaan''. Ik zei dat ik ook niet wil dat ze vreemd gaat, maar dat ze voor mij kiest: de duidelijk leukere keuze (grappend). Dat vond ik nog wel een mooie save van mezelf.
Tenslotte heb ik haar gevraagd om nog goed over mijn woorden na te denken en ben ik weggereden.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Wat denken jullie? Wat is de volgende stap?
Indruk maken in Nieuw-West.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 09:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De volgende stap is een auto. Wat moet je toch met zo'n klotescooter?
Vind je dat geen ebil government app?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 09:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
De app van de kvk is echt leuk. Onvoorstelbaar hoeveel mensen zich inschrijven in de directe omgeving.
De Volkskrant De Volkskrantquote:Op zaterdag 23 januari 2016 09:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
Zo, zo. Mooi plaatje van een papieren tijger in de Volkskrant vandaag.
Het is mijn kind D:quote:Op zaterdag 23 januari 2016 09:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De volgende stap is een auto. Wat moet je toch met zo'n klotescooter?
http://www.volkskrant.nl/(...)de-richten~a4230474/quote:Waarom zzp'ers de economie te gronde richten
Bedankt, Piet.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Volkskrant De Volkskrant
De Volkskrant is een kutkrant
Ook lezen wat de vijand bezighoudt piet.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Volkskrant De Volkskrant
De Volkskrant is een kutkrant
Goed artikel inderdaad.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)de-richten~a4230474/
En zo zit het.
Geertje de mavo-leerling gooit weer iets op Twitter.twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 11:11:52Kan héél D66 niet snel naar de VS gaan om Hillary met haar kansloze missie te helpen? #nuvooruithetlanduit https://t.co/gT6FknyEgr reageer retweet
Nee Djaï Heijn.quote:
Klopt, de vader van dit heerschap meen ik.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Ronald Jan Heijn is ook al zo'n vreemde vogel.
Die had het alternatieve therapiehuis Oibibio gekocht. Geen idee wat daarvan is geworden.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:40 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Klopt, de vader van dit heerschap meen ik.
Schattig toch dat Wilders zichzelf gewoon even in dezelfde groep als Trump schaart.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:39 schreef Friek_ het volgende:
Geertje de mavo-leerling gooit weer iets op Twitter.twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 11:11:52Kan héél D66 niet snel naar de VS gaan om Hillary met haar kansloze missie te helpen? #nuvooruithetlanduit https://t.co/gT6FknyEgr reageer retweet
De laatste normale was Gerrit Jan. Vermoord door een Delftse ingenieur, helaasquote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:40 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Klopt, de vader van dit heerschap meen ik.
Ik gok faillissement.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Die had het alternatieve therapiehuis Oibibio gekocht. Geen idee wat daarvan is geworden.
Dubieuze figuren soms.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:41 schreef Reya het volgende:
[..]
De laatste normale was Gerrit Jan. Vermoord door een Delftse ingenieur, helaas
Daar begrijp ik ook bijzonder weinig van. Maar goed, het draait allemaal om minder buut'nlanders en islam.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:41 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Schattig toch dat Wilders zichzelf gewoon even in dezelfde groep als Trump schaart.
Goed stuk, inderdaad.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En zo zit het.
Is hetzelfde type politicus, in die zin geen gekke stap van Wilders toch?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daar begrijp ik ook bijzonder weinig van. Maar goed, het draait allemaal om minder buut'nlanders en islam.
Hij zal het wel stoer vinden dat hij in de club van 'goede peilingen' zit. Meneer de beroepsambtenaar is mentaal niet helemaal gezond meer vrees ik, na jaren van isolatie.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daar begrijp ik ook bijzonder weinig van. Maar goed, het draait allemaal om minder buut'nlanders en islam.
Ik moest gisteren nog op mijn economietoets invullen waarom ZZPers de economie helpenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En zo zit het.
Hetzelfde type wil niet zeggen dat je ook de standpunten deelt. Het Amerikaanse populisme en toch een slag anders dan het Nederlandse, zou ik intuïtief zeggen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is hetzelfde type politicus, in die zin geen gekke stap van Wilders toch?
Rechtse bal zeker, die docent van je.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:53 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik moest gisteren nog op mijn economietoets invullen waarom ZZPers de economie helpen.
PvdAer.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:00 schreef Euribob het volgende:
[..]
Rechtse bal zeker, die docent van je.
#3quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:10 schreef Boze_Appel het volgende:
10 spuuglelijke dingen die je niet in of om je huis wilt hebben
Zeker een goed artikel.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En zo zit het.
Ik scoor 0, maar dat is niet zo moeilijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:10 schreef Boze_Appel het volgende:
10 spuuglelijke dingen die je niet in of om je huis wilt hebben
Ik ga het niet nog een keer uitleggen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:18 schreef Gutmensch het volgende:
Als de PvdA rechts is, is de VVD dan extreem-rechts?
Een betaalmuur.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En zo zit het.
Wat is de NVU dan?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:18 schreef Gutmensch het volgende:
Als de PvdA rechts is, is de VVD dan extreem-rechts?
Robin lijkt er ook geen last van te hebben. Net al m'n cookies verwijderd, maar dat helpt ook niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:28 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zit nog even uit te vissen hoe ik hem kan omzeilen voor je.
Indonesië legt dan toch meestal de doodstraf op?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:34 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)telg_opgepakt__.html
Nooit geweten dat er zulk gespuis in die familie zit.
In dit geval kunnen ze waarschijnlijk de staatskas spekken met de nodige miljoenen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Indonesië legt dan toch meestal de doodstraf op?
Een klein beetje klassenjustitie zijn ze niet vies van daar inderdaad.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:51 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
In dit geval kunnen ze waarschijnlijk de staatskas spekken met de nodige miljoenen.
Als docent ben ik ook voor een beetje klassenjustitie.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een klein beetje klassenjustitie zijn ze niet vies van daar inderdaad.
Haha klote autocorrectquote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Als docent ben ik ook voor een beetje klassenjustitie.
Al spel je het ook daadwerkelijk als 'klassenjustitie', trouwens.quote:
Dom vooringenomen artikel. Mis je niks aan.quote:
Jij werkt ook met zzp'ers in dienst?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dom vooringenomen artikel. Mis je niks aan.
Klopt, ben ook een tikje brak, dat helpt nietquote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:54 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Al spel je het ook daadwerkelijk als 'klassenjustitie', trouwens.
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad een die dat overigens oo eigen verzoek is geworden.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jij werkt ook met zzp'ers in dienst?
Die zelfstandigenaftrek is natuurlijk ter compensatie van het uitgesloten zijn van werknemersverzekeringen en pensioen. Heeft met subsidie niks te maken.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:06 schreef Kowloon het volgende:
Wat ik wel vreemd is dat er van een subsidie gesproken wordt, echter naar mijn idee is dat niet het geval daar de ZZP'er ook daadwerkelijk minder waar krijgt voor zijn werk. Een werknemer ontvangt naast loon ook bijvoorbeeld een bijdrage aan het pensioenfonds. Bij een ZZP'er speelt dat minder omdat ZZP'ers kennelijk die kosten meestal niet in rekening brengen, maar daar staat weer tegenover dat zij ook geen pensioenvoorziening hebben. Het punt zit hem in het gebrek aan onderhandelingsmacht en niet in een vermeende subsidie ten opzichte van werknemers.
Vooral een hoop woorden om eigenlijk een vrij heldere boodschap te duiden; namelijk dat veel ZZP'ers veel te optimistisch over hun eigen business denken. Laat je een bedrijfskundige analyse op hun businessmodel los dan staan alle signalen op rood. Ongeorganiseerde ZZP'ers versus georganiseerde opdrachtgevers. Beperkte hoeveelheid waarde die aan de geleverde diensten toegevoegd wordt. En weinig ondehandelingsmacht vanwege in veel gevallen een vrij generiek 'product'. Weg blijven dus uit dergelijke markten.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is dus ook wat ik schrijf in mijn reactie.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die zelfstandigenaftrek is natuurlijk ter compensatie van het uitgesloten zijn van werknemersverzekeringen en pensioen. Heeft met subsidie niks te maken.[..]
Dat blijkt inderdaad. Het heeft meer met hobby dan met zelfstandig ondernemen te maken. Wat dus bij een heel aantal ZZP'ers duidelijk moet worden is dat je van een hobby niet rond kan komen.quote:[..]Verder is voor heel veel mensen geld geen drijfveer maar leuk bezig zijn en afwisseling des te meer. [..]
Ik zou in het algemeen stellen dat de ZZP-hype overtrokken is. Als niet-econoom zou ik zeggen dat The Nature of the Firm nog steeds een sterke kracht heeft.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vooral een hoop woorden om eigenlijk een vrij heldere boodschap te duiden; namelijk dat veel ZZP'ers veel te optimistisch over hun eigen business denken. Laat je een bedrijfskundige analyse op hun businessmodel los dan staan alle signalen op rood. Ongeorganiseerde ZZP'ers versus georganiseerde opdrachtgevers. Beperkte hoeveelheid waarde die aan de geleverde diensten toegevoegd wordt. En weinig ondehandelingsmacht vanwege in veel gevallen een vrij generiek 'product'. Weg blijven dus uit dergelijke markten.
Zou terecht zijn. Geen drugs smokkelen, kinders.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Indonesië legt dan toch meestal de doodstraf op?
Nee. Zelfstandig ondernemerschap kan ook prima dienen om jezelf breed te kunnen ontwikkelen. Bakken met geld binnenslepen is niet ieders droom.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is dus ook wat ik schrijf in mijn reactie.
[..]
Dat blijkt inderdaad. Het heeft meer met hobby dan met zelfstandig ondernemen te maken. Wat dus bij een heel aantal ZZP'ers duidelijk moet worden is dat je van een hobby niet rond kan komen.
Waarom de vrije markt beperken?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:43 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Zou terecht zijn. Geen drugs smokkelen, kinders.
Coase richt zich wel meer specifiek op transactiekosten. Maar in zekere zin ben ik het wel met je eens, beter een onderneming die een aantal zaken intern produceert dan allemaal losse 'ondernemers'.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zou in het algemeen stellen dat de ZZP-hype overtrokken is. Als niet-econoom zou ik zeggen dat The Nature of the Firm nog steeds een sterke kracht heeft.
Allesverzwelgend en waardenvernietigend.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:50 schreef Friek_ het volgende:
Het neoliberalisme is een gevaarlijke ideologie.
Ben blij dat je daar niet van mening over bent veranderd, Perrin.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allesverzwelgend en waardenvernietigend.
Er schuilt nog wel een teleurgestelde idealist in mijquote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ben blij dat je daar niet van mening over bent veranderd, Perrin.
Kom kom, niet eens voor een pensioen sparen (en dat hoeft nog niet eens via een pensioenfonds) heeft niks met dromen te maken. En omdat het ook nog eens vooral dienstverlening is zit er ook totaal geen activa in de onderneming. Deze mensen zijn later op alleen een AOW aangewezen en dat is een kwalijke zaak (alleen al omdat we zo nooit de AOW af kunnen schaffen), waarvan de oorzaak overigens vooral bij de ZZP'er zelf ligt naar mijn idee.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Zelfstandig ondernemerschap kan ook prima dienen om jezelf breed te kunnen ontwikkelen. Bakken met geld binnenslepen is niet ieders droom.
Gewoon een idealist die ouder dan twaalf jaar is dus.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er schuilt nog wel een teleurgestelde idealist in mij
Cool.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er schuilt nog wel een teleurgestelde idealist in mij
Om het volk in toom te houden.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom de vrije markt beperken?
In het algemeen Paper_Tiger, sta ik wel versteld dat je bent voor het echt compleet loslaten van de vrije markt. Veel kapitalisten zijn voor enige overheidsregulering om "kapitalisme van zichzelf te redden", omdat het een systeem is met zelfvernietigende eigenschappen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waar anders dan in Spijkenisse.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:57 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-in-spijkenisse.html
Alle plebejers weer gezellig kibbelen.
Venlo was ook een uitstekende locaties geweest. Of Almere.quote:
Externaliteiten die individuen niet meenemen in hun beslissingen, verkeerd gebruik van publieke goederen en asymmetrische informatie tussen partijen. Vrij basaal economisch gedachtegoed.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Communistisch gezwam.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
omdat het een systeem is met zelfvernietigende eigenschappen.
Is dat niet zo dan? Dat komt echt niet enkel uit de woorden van communisten of socialisten.quote:
quote:“What we have to do every so often is save capitalism from itself. But we are not Denmark, we are the United States of America, [...]
http://www.msnbc.com/msnb(...)after-bernie-sanders
Dat vind ik slechte argumentatie, strikt gezien is economische theorie namelijk niet richtinggevend. Het onderscheid tussen goed en fout kan je niet maken op basis van economische theorie maar louter op basis van een politieke redenatie.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:00 schreef Euribob het volgende:
[..]
Externaliteiten die individuen niet meenemen in hun beslissingen, verkeerd gebruik van publieke goederen en asymmetrische informatie tussen partijen. Vrij basaal economisch gedachtegoed.
Je zegt eigenlijk in mooie woorden: "Ja, je hebt gelijk Euribob, maar of dat goed of fout is blijft een waardeoordeel."quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat vind ik slechte argumentatie, strikt gezien is economische theorie namelijk niet richtinggevend. Het onderscheid tussen goed en fout kan je niet maken op basis van economische theorie maar louter op basis van een politieke redenatie.
Ik bedoel meer dat het vooral socialistische economieën zijn die zijn ingestort de afgelopen 100 jaar, niet de kapitalistische. Hopen op de revolutie vanuit het proletariaat vind ik dagdromerij.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Is dat niet zo dan? Dat komt echt niet enkel uit de woorden van communisten of socialisten.
Letterlijk zei Hilary Clinton het zelfs:
[..]
Punt is dat vrij weinig vrijemarktadepten zo tegen de markt aan kijken. Die vinden minder overheid niet moreel juist maar geloven daadwerkelijk dat het altijd en overal tot meer economische groei en welvaart voor iedereen leidt.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat vind ik slechte argumentatie, strikt gezien is economische theorie namelijk niet richtinggevend. Het onderscheid tussen goed en fout kan je niet maken op basis van economische theorie maar louter op basis van een politieke redenatie.
Dat is wel waar ja.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Punt is dat vrij weinig vrijemarktadepten zo tegen de markt aan kijken. Die vinden minder overheid niet moreel juist maar geloven daadwerkelijk dat het altijd en overal tot meer economische groei en welvaart voor iedereen leidt.
De kapitalistische economieën hebben ook alleen maar weten te overleven omdat ze heel veel socialistische gedachtegoed in hun beleid hebben geïntegreerd de laatste decennia. Sovet-Unie e.a. deden dat niet met het kapitalistische gedachtegoed, vandaar ook hun neergang.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het vooral socialistische economieën zijn die zijn ingestort de afgelopen 100 jaar, niet de kapitalistische. Hopen op de revolutie vanuit het proletariaat vind ik dagdromerij.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:12 schreef Euribob het volgende:
Het heeft mijn inziens op de lange termijn veel meer te maken met het al dan niet hebben van een democratie dan welke ideologie een land aanhangt.
Nee er zijn hooguit mensen met die eigenschappen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
In het algemeen Paper_Tiger, sta ik wel versteld dat je bent voor het echt compleet loslaten van de vrije markt. Veel kapitalisten zijn voor enige overheidsregulering om "kapitalisme van zichzelf te redden", omdat het een systeem is met zelfvernietigende eigenschappen.
Exponentiële groei is onmogelijk. Welvaart voor iedereen moet echter wel haalbaar zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Punt is dat vrij weinig vrijemarktadepten zo tegen de markt aan kijken. Die vinden minder overheid niet moreel juist maar geloven daadwerkelijk dat het altijd en overal tot meer economische groei en welvaart voor iedereen leidt.
Lenin was dan wel een elitair figuur met zijn voorhoedepartij en dergelijk gedachtegoed, maar hij was bij lange na niet zo dogmatisch en extreem totalitair als een Stalin. Lenin zag na de eerste paar jaar als leider bijvoorbeeld dat extreem communisme niet het gewenste effect had en introduceerde in 1921 via de Nieuwe Economische Politiek een scala een kapitalistische elementen in de Sovjet-samenleving.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens.
Maar wat dan interessant is om te vermelden: de Sovjet Unie heeft aan het begin wel even een soort van democratie gehad. Met een model van arbeidersraden en dergelijke:
https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_democracy
Lenin heeft uiteindelijk die democratie omvergeschopt. Parenti zegt dat hij verwacht had dat veel socialistische landen democratieën zouden zijn als ze niet zoveel werden aangevallen, handel werd geboycot etc. Ik weet niet of dat waar is, maar dat vind ik wel een interessante invalshoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |