Alles is inkomensafhankelijk gemaakt. Toen Rutte beweerde dat iedereen ¤ 1.000 arbeidskorting erbij kreeg, leverde echter na die verkiezingen de mensen met de hogere inkomens hun arbeidskorting weer in, met soms meer dan ¤ 1.000.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 12:51 schreef Cynix ® het volgende:
Het jammere is alleen dat degenen met wat minder draagkracht wel die extraatjes in de vorm van toeslagen accepteren (en ongetwijfeld ook nodig hebben), maar daarna mopperen dat ze die weer in moeten leveren als ze wat meer gaan verdienen. Als dat dan vervolgens wordt uitgelegd als 100% belasting, zoals hierboven ergens, is er iets heel erg misgegaan.
jij blijft die auto maat als lease bak zien. Aangezien ie dga is, heeft ie dat ding uiteindelijk (zakelijk) zelf betaald. En betaald ie daar belasting over.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zeik niet over z'n leaseauto, hij zeikt over z'n leaseauto, die veroorzaakt namelijk kosten.
Het is gewoon verkapt loon, zijn feitelijke loon is dus ¤ 22.405,21 bruto en daar betaalt hij ¤ 10.936,74 belasting over.
Maar het enige "goede" antwoord in deze is kennelijk "Oh...... wat schandalig, hij moet belasting betalen, net als iedereen".
De leasekosten zie je sowieso niet op je loonstrookje, je ziet bijtelling.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:54 schreef stinkie het volgende:
[..]
jij blijft die auto maat als lease bak zien. Aangezien ie dga is, heeft ie dat ding uiteindelijk (zakelijk) zelf betaald. En betaald ie daar belasting over.
Ik zie namelijk nergens iets terugkomen van de "leasekosten".
Dat geschreven hebbende: hij had dat bijtellingsgeld beter aan een goede accountant kunnen spenderen.
Ik ben wel benieuwd wat jij vindt dat een goede accountant Jort zou moeten adviseren.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 19:54 schreef stinkie het volgende:
[..]
jij blijft die auto maat als lease bak zien. Aangezien ie dga is, heeft ie dat ding uiteindelijk (zakelijk) zelf betaald. En betaald ie daar belasting over.
Ik zie namelijk nergens iets terugkomen van de "leasekosten".
Dat geschreven hebbende: hij had dat bijtellingsgeld beter aan een goede accountant kunnen spenderen.
Is verplicht lieve schat, zoek maar op gebruikelijk loon.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is de vraag nog maar, ik denk zelfs dat het het loon is wat hij zichzelf toebedeelt.
En persoonlijk vind ik het niet heel handig om jezelf als DGA zoveel loon te geven.
De wetgever vond zonodig dat het huis een bron van inkomen is (het eigenwoningforfait), keerzijde is dat je kosten voor deze bron van inkomen zoals rente mag aftrekken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en? Het is rente die je betaalt over een lening en die je vervolgens kunt gebruiken om de betaalde inkomstenbelasting te verlagen....
Zo logisch is het allemaal niet dat de belastingdienst je betaalde rente sponsort.
Maar goed, als iemand veel belasting betaalt dan is het kennelijk geen enkel probleem dat hij tienduizenden euro's aan aftrekposten heeft, maar God verhoede dat iemand met minimumloon ¤ 300 aan toeslagen krijgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |