quote:Jort Kelder zette zijn belastingstrookje online omdat hij boos is over de hoge belasting die hij moet betalen. De arme jongen houdt maar een kleine 9-duizend euro over van de 20 die hij verdient.
Aangeslagen door zoveel onrecht twitter hij: ”Blue Monday, zeg dat wel. Door lastenverlichting hou ik deze maand ¤111 meer over. 45,3% van m’n geld mag ik houden!”
bron: http://www.show.nl/video/(...)ie-hij-moet-betalen/twitter:jortkelder twitterde op maandag 18-01-2016 om 19:01:56#BlueMonday, zeg dat wel. Door lastenverlichting hou ik deze maand ¤111 meer over. 45,3% van m'n geld mag ik houden! https://t.co/UZaxfteSla reageer retweet
En dat vluchtelingen een gratis huis krijgen, vergeet die roeptoeters niet.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:35 schreef TARDIS. het volgende:
Inb4 allemaal users die vinden dat hij niet mag klagen omdat hij toch gewoon negenduizend overhoudt en het niet in perspectief kunnen plaatsen.
verzin eens wat nieuws om over te zeuren jorttwitter:jortkelder twitterde op donderdag 26-09-2013 om 11:27:07Nivelleren, de feiten: deze onverzekerde zelfstandige betaalt ¤189k belasting (54%), ex-winstbel. en 27k Rijkentax. http://t.co/vhuFn6Bvdq reageer retweet
Niet iedereen rijdt een kale A4 natuurlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 09:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
¤ 2400,- bijtelling voor een leaseauto?
Voor vier weken werken krijgt hij ongeveer 10 keer het salaris van iemand die dagelijks de Scania-fabriek in loopt. Houdt ie per saldo toch mooi een 6 a 7 keer hoger netto inkomen over. En dat zonder een flinke verantwoordelijkheid of risico zoals een minister, CEO of ondernemer (columpjes schrijven, bij DWDD aan tafel zitten en spreken op seminars vind ik nu niet echt ondernemen)quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:03 schreef static het volgende:
Hij heeft wel een punt. Van de 4 weken per maand werk je er 2 die je naar de belasting e.d. mag brengen.
Ja, en?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:23 schreef bleiblei het volgende:
Voor vier weken werken krijgt hij ongeveer 10 keer het salaris van iemand die dagelijks de Scania-fabriek in loopt. Houdt ie per saldo toch mooi een 6 a 7 keer hoger netto inkomen over.
Och meid toch..... je laat toch maar mooi even zien dat vrouwen moeite hebben met iets in perspectief zijn....quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hij moet niet zielepieten. Als ie voor 20k werk zou afleveren had ie een punt
Maar de belastingdienst heeft er wel voor gekozen om de auto als melkkoe neer te zetten in ons belastingsysteem.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:41 schreef Cracka-ass het volgende:
Moet wel gezegd dat het privé rijden van een zakelijke (dure) auto het beeld vertekend.
De fiscus heeft niet gekozen voor zo'n auto of constructie. Dat gedeelte vind ik derhalve krokodillentranen. Zonder die auto zou hij >50% overhouden.
quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:38 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Och meid toch..... je laat toch maar mooi even zien dat vrouwen moeite hebben met iets in perspectief zijn....
Goed van je!
Klopt en neequote:Op donderdag 21 januari 2016 10:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]Hilarisch
.
ik heb net op de wc gekeken en er hangt toch echt een leuter, maar blijkbaar raakt mijn mening je persoonlijk?
Als Jort een Tesla op de zaak had gekocht had hij geen bijtelling hoeven betalen. Bovendien had het fiscaal gezien ook andere voordelen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:44 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maar de belastingdienst heeft er wel voor gekozen om de auto als melkkoe neer te zetten in ons belastingsysteem.
Elke keer als er een auto zakelijk (ook privé) wordt gekocht, zit er bij de belastingdienst een ambtenaar die een stijve plasser krijgt.
Denk je dat? met al die gunstige regelingen en subsidies is de staatskas echt heel veel misgelopen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:44 schreef Rekkie het volgende:
Elke keer als er een auto zakelijk (ook privé) wordt gekocht, zit er bij de belastingdienst een ambtenaar die een stijve plasser krijgt.
is slechts een fractioneel bedrag aan bedragen die de afgelopen decennia al aan de auto-eigenaren en berijders zijn onttrokken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Denk je dat? met al die gunstige regelingen en subsidies is de staatskas echt heel veel misgelopen.
Blijkbaar doet hij dat. Of krijgt hij het omdat hij zo lief voor zijn oma is?quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hij moet niet zielepieten. Als ie voor 20k werk zou afleveren had ie een punt
Leuk zo'n tesla maar het interieur is niet om aan te gluren. Dan zeker liever 2,5k per maand neertellen voor een Maserati.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:54 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als Jort een Tesla op de zaak had gekocht had hij geen bijtelling hoeven betalen. Bovendien had het fiscaal gezien ook andere voordelen.
Jort rijdt liever Maserati en betaalt daar bijtelling over. Dat kan, maar vertekend wel het beeld wat mij betreft.
Maar Jort zegt dat hij 45.3% mag houden. Terwijl hij, als hij een tesla had gehad, veel meer had mogen houden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Leuk zo'n tesla maar het interieur is niet om aan te gluren. Dan zeker liever 2,5k per maand neertellen voor een Maserati.
Ik denk dat het verschil inderdaad zo'n 2,5k per maand is, netto.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Leuk zo'n tesla maar het interieur is niet om aan te gluren. Dan zeker liever 2,5k per maand neertellen voor een Maserati.
Die 2500 is de bijtelling, dus die wordt bij z'n brutoloon opgeteld, vervolgens wordt er berekend hoeveel belasting er betaald moet worden over dat totale loon (brutoloon plus bijtelling) en dat wordt van z'n brutoloon afgehaald.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:18 schreef Gunner het volgende:
die 2500 is dat niet een bruto bedrag?
Ja want je moet blij zijn dat de overheid 55% van je zuurverdiende geld komt ophalen. Welkom in Calvinistisch Nederland.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:18 schreef Leandra het volgende:
De bijtelling voor z'n auto is de grootste boosdoener, anders had hij ¤ 10313,97 netto gehad.
Maar goed, dat je er over durft te klagen zeg.... je kunt ook gewoon sparen en zelf een auto kopen.
2,5k per maand netto verschil met een bijtelling van 2405 euro?quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:16 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik denk dat het verschil inderdaad zo'n 2,5k per maand is, netto.
Vind ik persoonlijk wat veel voor een beter interieur maar slechtere acceleratie op een loon van 9k.
Dan ben je best naief denk ik als je denkt salaris in alle gevallen bepaald wordt door de kwaliteit/kwantiteit werk die men levert. Maar goed, ik lees het al. Dit topic is zonde van mijn energie. Kan ik beter in mijn werk stoppenquote:Op donderdag 21 januari 2016 11:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Blijkbaar doet hij dat. Of krijgt hij het omdat hij zo lief voor zijn oma is?
Blijkbaar vinden mensen dat wat die doet het waard om dat bedrag voor hem neer te tellen. Echter daar moet hij zoveel weer van af staan, ik snap die frictie wel.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:51 schreef bleiblei het volgende:
In de context van Jort Kelder vind ik zijn gezeur echter wat misplaatst.
Dat het 55% is, is omdat Jort niet wil zien dat die leasbak ook gewoon verkapt loon is, die mag je dus fijn bij dat nettoloon optellen, en dan kom je niet meer aan de 55%.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja want je moet blij zijn dat de overheid 55% van je zuurverdiende geld komt ophalen. Welkom in Calvinistisch Nederland.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan ben je best naief denk ik als je denkt salaris in alle gevallen bepaald wordt door de kwaliteit/kwantiteit werk die men levert. Maar goed, ik lees het al. Dit topic is zonde van mijn energie. Kan ik beter in mijn werk stoppen.
Ja want dit komt echt 100% door die autoquote:Op donderdag 21 januari 2016 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat het 55% is, is omdat Jort niet wil zien dat die leasbak ook gewoon verkapt loon is, die mag je dus fijn bij dat nettoloon optellen, en dan kom je niet meer aan de 55%.
En als hij dat belachelijk vindt, dan moet hij lekker een privéauto kopen, zichzelf een riant mobiliteitsbudget toekennen en z'n gemaakte km's daar netto uit vergoeden.
Dan zou hij nog 48,4% van zijn inkomen afdragen aan de roverheid.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:18 schreef Leandra het volgende:
De bijtelling voor z'n auto is de grootste boosdoener, anders had hij ¤ 10313,97 netto gehad.
Maar goed, dat je er over durft te klagen zeg.... je kunt ook gewoon sparen en zelf een auto kopen.
Ik geloof dan weer wel dat Jort zich goed laat adviseren en dit, als je dan een Maserati wil rijden, de handigste manier is.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:18 schreef Leandra het volgende:
Onderhoud, wegenbelasting, afschrijving, (veel) brandstof en bijtelling. Kost al snel 4k netto voor een Maserati.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:23 schreef fathank het volgende:
[..]
2,5k per maand netto verschil met een bijtelling van 2405 euro?
Dat is de vraag nog maar, ik denk zelfs dat het het loon is wat hij zichzelf toebedeelt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden mensen dat wat die doet het waard om dat bedrag voor hem neer te tellen. Echter daar moet hij zoveel weer van af staan, ik snap die frictie wel.
ohja die 5,5 procentpunt van z'n auto doet het hem ja.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat het 55% is, is omdat Jort niet wil zien dat die leasbak ook gewoon verkapt loon is, die mag je dus fijn bij dat nettoloon optellen, en dan kom je niet meer aan de 55%.
En als hij dat belachelijk vindt, dan moet hij lekker een privéauto kopen, zichzelf een riant mobiliteitsbudget toekennen en z'n gemaakte km's daar netto uit vergoeden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |