Droppie.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Lekker fucking belangrijk wat duizenden jaren geleden door een pipo in een clownspak is opgeschreven. Mensen die leven volgens dat soort boekenkoral plz.
Tja..of de ouders hadden beter niet in een andere cultuur gaan wonen. Het 'aanpassen' lijkt een beetje in onze genen te zitten maar het hoeft niet altijd.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je het zo ziet is een compromis niet mogelijk. Maar misschien kan je met zo'n instelling beter geen partner nemen van een andere cultuur.
Je gebruikt steeds het woord 'consequenties', maar consequenties moeten enkel verbonden zijn aan immoreel gedrag of wetsovertredingen. Voor de rest moeten mensen kunnen doen wat zij willen. Sterker nog, een normaal persoon steunt mensen om zoveel mogelijk keuzes te maken waar zij volledig achter staan, want dan zijn ze het gelukkigst.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:41 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
TS is wel vrij om te doen wat hij wil, net als zijn vriendin dat is. Daar hangen alleen wel bepaalde consequenties aan, maar die hebben we allemaal. Mensen veroordelen nu eenmaal graag, dus dat is niet gebonden aan nationaliteit.
Net zoals ts kan eisen om het niet te doen, waar ook consequenties aan hangen ja. Hoeft een huwelijk niet per se in de weg te staan, want ts en vriendin kunnen alsnog zelf bepalen hoe verder te gaan.
Dit slaat nergens op.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Meer dat jullie zeggen dat dat hele sinterklaasgebeuren emotionele chantage is en onderdrukking is. Oh en ook nog eens kinderhandel.
Dit slaat als een tang op een varken.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Meer dat jullie zeggen dat dat hele sinterklaasgebeuren emotionele chantage is en onderdrukking is. Oh en ook nog eens kinderhandel.
Het is zeker chantage en onderdrukking.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:47 schreef jcdragon het volgende:
Ik vind het wel een beetje overdreven dat hier direct vrouwenhandel, onderdrukking en chantage genoemd worden.Dat associeer ik meer met prostitutie. En in het geval van TS is dat niet zo.
Zover ik kan lezen is dat er wel. Bv niet trouwen, daar zijn die ouders ok mee.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:40 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Er is dan ook geen compromis mogelijk in het geval van botsende culturen of gevoelens zoals hier.
dan trouw je toch niet, zo simpel is het dan welquote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die is mooi, starre houding! Wie zou daar het meeste schuldig aan zijn? TS in ieder geval niet.
Zomaar toegeven aan emotionele chantage slaat nergens op. Als die mensen niet zo achterlijk zijn als jij zijn ze vast voor rede vatbaar.
Hoewel het ook wel weer gek is als je niet kan trouwen omdat je schoonouders geld willen zien..quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:50 schreef fs180 het volgende:
[..]
dan trouw je toch niet, zo simpel is het dan wel
je doet mee of niet..
Zo zou ik geen partner willen die gebakken lucht principe's belangrijker vind dan mij.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik zou zeker geen partner nemen die meer waarde hecht aan onnozele tradities dan mijn gevoelens.
"Niet trouwen" is nog steeds geen oplossing, want dan pas je je nog steeds aan aan anderen om drie keer niks.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Zover ik kan lezen is dat er wel. Bv niet trouwen, daar zijn die ouders ok mee.
Ook hebben ze nog helemaal niet met die lieve, zorgzame en open ouders (de ts beschrijft ze zelf zodanig) gepraat hierover.
Gebakken lucht?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo zou ik geen partner willen die gebakken lucht principe's belangrijker vind dan mij.
Maar geen van beide is aan de orde bij de TS aangezien zijn partner al gezegd heeft achter hem te blijven staan wat hij ook kiest en de TS aangeeft graag dit anders te willen kunnen zien omdat de gevoelens van zijn partner hem wel wat waard zijn.
Niet trouwen is geen compromis, TS moet gewoon kunnen trouwen zonder consequenties van wie dan ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Zover ik kan lezen is dat er wel. Bv niet trouwen, daar zijn die ouders ok mee.
Ook hebben ze nog helemaal niet met die lieve, zorgzame en open ouders (de ts beschrijft ze zelf zodanig) gepraat hierover.
Jij geeft dus expliciet een waardeoordeel over andermans principes.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo zou ik geen partner willen die gebakken lucht principe's belangrijker vind dan mij.
Jawel hoor, hun schoonouders. Want trouwen precies zoals je zelf wilt betekent ruzie met de schoonouders en dat is zeker een drempel.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:51 schreef Lienekien het volgende:
Tuurlijk kunnen ze wel trouwen. Niemand houdt ze tegen.
Als zijn schoonouders dat niet leuk vinden is dat ook een consequentie. Het staat ze vrij om dat niet leuk te vinden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Niet trouwen is geen compromis, TS moet gewoon kunnen trouwen zonder consequenties van wie dan ook.
Jouw mening gaat lijnrecht tegen natuurwetten in, actie=reactie. Alles heeft gevolgen en dat is dus lang niet altijd negatief. Ook niet als jij wel zo een lading aan het woord consequenties vindt hangen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je gebruikt steeds het woord 'consequenties', maar consequenties moeten enkel verbonden zijn aan immoreel gedrag of wetsovertredingen.
Eens, daarom vind ik het ook een goed teken dat de vriendin die niks tegen de cultuur heeft haar ouders daarin respecteert, maar ook haar vriend als hij daar niet aan mee wil doen. Dan heeft een ieder toch de ruimte om te doen waar ie achter staat..quote:Voor de rest moeten mensen kunnen doen wat zij willen. Sterker nog, een normaal persoon steunt mensen om zoveel mogelijk keuzes te maken waar zij volledig achter staan, want dan zijn ze het gelukkigst.
Jaja, en als ts hun cultuur niet wil respecteren door aan dat gebruik mee te doen, dan is het geen emotionele chantage of manipulatie als die ouders daar niet hun mening over mogen laten merken en moeten ze maar gewoon doen waar zij niet achter staan..quote:Door consequenties op te gaan leggen aan anderen omdat ze niet doen wat jij wilt, ben je bezig met manipulatie en emotionele chantage. Dat is het tegenovergestelde van respect.
Nee hoor, dan laten ze zich tegenhouden als ze daarom niet zouden trouwen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jawel hoor, hun schoonouders. Want trouwen precies zoals je zelf wilt betekent ruzie met de schoonouders en dat is zeker een drempel.
Normale schoonouders zeggen "doe wat je wilt, zolang jij maar gelukkig bent". Asociale schoonouders zeggen: "je mag alleen gelukkig zijn als je het doet zoals wij het willen".
Niet?quote:
Dat is dus emotionele chantage. "Als je niet doet wat ik wil, word ik heel verdrietig." Ondanks dat er geen enkele moreel aanvaardbare reden is om verdrietig te zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als zijn schoonouders dat niet leuk vinden is dat ook een consequentie. Het staat ze vrij om dat niet leuk te vinden.
Dit is Nederland man, als er niet getrouwd wordt dan is het omdat die vriendin dat niet wil en dat is dan haar keuze lijkt me..quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoewel het ook wel weer gek is als je niet kan trouwen omdat je schoonouders geld willen zien..
je denkt toch niet dat je je vrouw mee krijgt als je je niet aan de simpele culturele eisen wilt houden...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoewel het ook wel weer gek is als je niet kan trouwen omdat je schoonouders geld willen zien..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |