abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159227965
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:22 schreef Monotin het volgende:

[..]

Ik zit ook niet zo heel erg met het geld. Ik zit ermee dat ik moet praten over het geven van giften aan schoonouders, zodat ik het 'recht' krijg om te mogen trouwen. Mijn vriendin, en enkel zij, bepaalt of ze met mij wil trouwen en niet de hoeveelheid giften die ik geef aan haar ouders. Dat is mijn punt een beetje.
Als je een nederlandse vrouw had getrouwd had je ook niet gewild dat haar vader haar begeleide en aan jou "gaf"? Want ook dat komt van het weggeven van de dochter, het recht krijgen te mogen trouwen.

Als dat geld niet het probleem is snap ik niet dat je hier zo'n halszaak van maakt. Je bent al de partner van je vriendin, haar ouders zijn daar ok mee. Ze zitten haar vrije keuze niet in de weg.
Dit gaat om symboliek, traditie. Je zegt zelf dat het lieve ouders zijn, zie het dan ook vanuit dat oogpunt, liefdevolle symboliek, het beste willen voor hun dochter.

Je maakt het veel groter dan het is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_159227983
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:22 schreef Monotin het volgende:

[..]

Ik zit ook niet zo heel erg met het geld. Ik zit ermee dat ik moet praten over het geven van giften aan schoonouders, zodat ik het 'recht' krijg om te mogen trouwen. Mijn vriendin, en enkel zij, bepaalt of ze met mij wil trouwen en niet de hoeveelheid giften die ik geef aan haar ouders. Dat is mijn punt een beetje.
Je krijgt de schoonouders cadeau bij je vriendin. Aan jou hoeveel rekening jij met die schoonouders wil houden.

Ik vermoed dat je vriendin een hechte familieband heeft, dus schijt hebben aan die schoonouders en de dikke middelvinger opsteken gaat je niet lukken zonder drama en verdriet.

Je hebt toch geen trek in een huwelijk waarbij je al vanaf het begin weet dat het een en al gedoe zal zijn?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:28:14 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228009
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit gaat om symboliek, traditie.
En dat kan je toch gewoon achterlijk vinden? Dus dan doe je het niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159228016
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:25 schreef Monotin het volgende:
Zoals ik al schreef, die vernedering (cultuurgebonden of niet) gaat er komen en dat gaat lang steken.
Ik denk dat je het groter maakt dan het is.

En het is niet zo dat je die ouders elke dag gaat zien. Je doet beleeft tegen die schoonouders en voor de rest geniet van het leven met je vriendin.
pi_159228032
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het alternatief is en je partner pijn doen en haar ouders pijn doen. De relatie aan alle kanten verstoren en lastig maken.

Dat alleen omdat je perse aan je eigen beeld van dit vast wil houden en niet wil zien wat het voor de ander betekend.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:30:24 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228044
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat alleen omdat je perse aan je eigen beeld van dit vast wil houden en niet wil zien wat het voor de ander betekend.
Goh, van welke kant zou dat het meeste komen?
pi_159228048
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is zo Nederlands. :D.

Ja, je doet het niet en dat kan dan op twee manieren eindigen:
- beschadigde relatie met de schoonouders, wat de relatie niet ten goede komt; drama, drama, drama.
- je maakt het uit.

Als je die twee opties aantrekkelijk vindt moet je het inderdaad vooral niet doen.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:31:24 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228065
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:30 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit is zo Nederlands. :D.

Ja, je doet het niet en dat kan dan op twee manieren eindigen:
- beschadigde relatie met de schoonouders, wat de relatie niet ten goede komt; drama, drama, drama.
- je maakt het uit.

Als je die twee opties aantrekkelijk vindt moet je het inderdaad vooral niet doen.
Of die schoonouders schikken zich gewoon. Maar dat is geen optie blijkbaar. Wie zit er nou fout?
pi_159228067
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik denk dat de TS meer te verliezen heeft dan de ouders, dus op de weegschaal is TS hoe dan ook de verliezer.
pi_159228075
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Als je een nederlandse vrouw had getrouwd had je ook niet gewild dat haar vader haar begeleide en aan jou "gaf"? Want ook dat komt van het weggeven van de dochter, het recht krijgen te mogen trouwen.

Als dat geld niet het probleem is snap ik niet dat je hier zo'n halszaak van maakt.
Bij een Nederlandse vrouw zou ik ook nooit accepteren dat haar vader haar aan mij 'geeft'. Hij mag meelopen naar voren maar niet als eigendomsoverdracht.

Ik merk dat ik ook niet helemaal duidelijk ben geweest naar jou. Het gaat niet om het geld of de giften maar om ongelijkheid en handel. Het zou voor mij een wereld van verschil maken als ik zowel mijn ouders als haar ouders een (traditioneel) cadeau of gift zou moeten geven. Ook al zou dat het toch al aanzienlijke bedrag 2 keer zo hoog maken. Dan gaat het voor mij niet meer om het handelen om een persoon of het verkrijgen van een recht op die persoon.
pi_159228081
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Of die schoonouders schikken zich gewoon. Maar dat is geen optie blijkbaar. Wie zit er nou fout?
Gewoon...

TS wil trouwen met hun dochter. Je kan dan allerlei eisen stellen aan de schoonouders, maar daar bereik je geen fuck mee.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:32:15 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228086
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik denk dat de TS meer te verliezen heeft dan de ouders, dus op de weegschaal is TS hoe dan ook de verliezer.
Goed idee om over winnaars en verliezers te spreken. Dit is gewoon chantage op deze manier :').
pi_159228094
quote:

[..]

Het is zoals het is. De vriendin van de TS is bereid aan zijn kant te staan, maar snapt het niet en het zal pijn doen omdat zij haar ouders natuurlijk geen pijn wil doen.

Geld is het probleem niet, de gedachte die de TS erbij heeft klopt niet met de gedachte die partner en ouders erbij hebben. Waarom het dan niet proberen vanuit hun oogpunt te zien?
Vind dit principieel gedrag om eigenlijk niets, eigenlijk om een spraakverwarring omdat het voor de TS wat anders betekend als voor zijn partner en haar ouders.
pi_159228096
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik wil graag van mijn beeld af. Of beter, mijn beeld mag ik houden maar het gevoel dat ik erbij heb wil ik kwijt.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:32:55 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228099
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

Gewoon...

TS wil trouwen met hun dochter. Je kan dan allerlei eisen stellen aan de schoonouders, maar daar bereik je geen fuck mee.
Je kan allerlei eisen stellen aan je schoonzoon maar daar bereik je geen fuck mee.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:33:46 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228114
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Vind dit principieel gedrag om eigenlijk niets,
Nou inderdaad zeg. Iemand domme tradities proberen op te leggen die daar geen trek in heeft.
pi_159228118
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Goed idee om over winnaars en verliezers te spreken. Dit is gewoon chantage op deze manier :').
Jij had het over kanten eh...

quote:

[..]

Zie hoe je het wil zien. Je kunt ook vasthouden aan je overtuigingen, maar de vraag is of dat 'lucratief' is.

Je kunt dan wel blij aan iedereen vertellen dat je je rug recht hebt gehouden en geen bruidsschat hebt betaald, maar hey, je hebt het meisje opgegeven (of je hebt een boel drama).
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:34:01 #68
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_159228121
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:17 schreef Monotin het volgende:

[..]

Ze verwachten er zeker geen huis voor terug. Ze heeft net zelf een eigen huis gekocht dus daar heb ik dan weer geluk mee misschien :D

Misschien is het cash terugvragen in plaats van als sieraden een optie. Lijkt me echt bizar om dat te moeten vragen. Hoe pakte je zo'n gesprek dan aan? Kom je binnen en zeg je 'laten we over de brudisschat praten' en dan ga je be dragen noemen? En dat jij dat dan graag cash terug wilt?
Hier hetzelfde, ook net voor ze mij ontmoette zelf een appartement gekocht. Drie keer raden wie straks de hypotheek mag betalen ;)

Gesprek was er niet, zij heeft voor het huwelijk duidelijk weten te maken dat het buiten China anders gaat, daar wist ik verder voor het huwelijk ook niets vanaf. Daar hadden die ouders schijnbaar vrede mee. Hoorde pas veel later (na het huwelijk) over het gezichtsverlies etc. "Kijk eens schoonzoon, hoe veel we van je houden, dat we dit toch accepteren".

Honeymoon kostte me uiteindelijk meer dan die bruidsschat gekost zou hebben, wellicht kun jij daar ook iets mee oplossen. Heb je er in ieder geval nog samen plezier van.

Onthoud vooral dat hun verwachtingen waarschijnlijk niet absoluut zijn, maar relatief aan wat andere vrouwen in hun omgeving opleverden.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_159228126
Is het een optie om samen met je vriendin dit bedrag te 'geven' zodat het voor jullie duidelijk is dat ze geen handelswaar is, maar je respecteert wel hun behoefte aan de symboliek?
pi_159228141
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je kan allerlei eisen stellen aan je schoonzoon maar daar bereik je geen fuck mee.
_O-.

Best vermakelijk, die cultuurverschillen.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:35:23 #71
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228155
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:33 schreef zarGon het volgende:

Je kunt dan wel blij aan iedereen vertellen dat je je rug recht hebt gehouden en geen bruidsschat hebt betaald, maar hey, je hebt het meisje opgegeven (of je hebt een boel drama).
Precies hetzelfde geldt voor die ouders.

Kom eens uit die eenrichtingsweg waar je in zit.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:36:30 #72
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228174
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O-.

Best vermakelijk, die cultuurverschillen.
Je bent compleet verblind. Waardoor weet ik niet, maar je ziet niet wat je niet wilt zien. Prima, maar je advies is compleet zinloos op deze manier.

Er is geen enkele reden om zomaar eisen te accepteren alleen maar vanwege emotionele chantage.
pi_159228177
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het gaat niet om een kwestie van goed of fout, flapdrol.
pi_159228201
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:31 schreef Monotin het volgende:

[..]

Bij een Nederlandse vrouw zou ik ook nooit accepteren dat haar vader haar aan mij 'geeft'. Hij mag meelopen naar voren maar niet als eigendomsoverdracht.
Dat is traditioneel de eigendomsoverdracht. Dat wordt nu niet meer met dat idee gedaan, maar daar komt het wel vandaan.
Hetzelfde als met deze uitwisseling van giften, dat wordt nu ook niet gedaan als eigendomsoverdracht, maar als oude gewoonte die ik blijven hangen.

quote:
Ik merk dat ik ook niet helemaal duidelijk ben geweest naar jou. Het gaat niet om het geld of de giften maar om ongelijkheid en handel. Het zou voor mij een wereld van verschil maken als ik zowel mijn ouders als haar ouders een (traditioneel) cadeau of gift zou moeten geven. Ook al zou dat het toch al aanzienlijke bedrag 2 keer zo hoog maken. Dan gaat het voor mij niet meer om het handelen om een persoon of het verkrijgen van een recht op die persoon.
Dat "handelen" gaat over de status van jullie beide, een status die je in die oude traditie een bepaalde plaats in de maatschappij gaf als beginnend stel.
Het gaat niet om recht verkrijgen op, het gaat over wie zijn jullie beiden, wat zijn jullie waard, wat zal jullie status zijn als stel?

Jij ziet dit teveel als jij koopt haar, maar dat is niet zo. Het is een uitwisseling, waarbij de "handel" niet alleen status vaststelt voor het nieuwe koppel, maar ook de familie's bind en die status dus opnieuw bekeken wordt.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:37:52 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228215
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat niet om een kwestie van goed of fout, flapdrol.
Komt er ook een achter :').

Een aantal mensen hebben hier tunnelvisie en geven als advies toe te geven aan emotionele chantage. Dat slaat helemaal nergens op.
pi_159228253
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Komt er ook een achter :').

Een aantal mensen hebben hier tunnelvisie en geven als advies toe te geven aan emotionele chantage. Dat slaat helemaal nergens op.
Benader het eens niet zo autistisch, de tering. Die ouders zijn opgegroeid in een totaal andere cultuur, al een stuk ouder dus hebben waarschijnlijk ook weer meer moeite om bepaalde verschillen te overbruggen. Met de starre houding die jij hier propageert maak je alleen maar verstandhoudingen kapot. En wat staat er precies tegenover?
pi_159228278
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je bent compleet verblindt. Waardoor weet ik niet, maar je ziet niet wat je niet wilt zien. Prima, maar je advies is compleet zinloos op deze manier.
Ik ben niet verblind, ik weet precies waar ik het over heb. Ik heb een Turkse komaf, de Turkse cultuur kent de bruidsschat ook.

Je kunt tegen de stroming ingaan en proberen iets te veranderen aan de ouders of aan de traditie, maar dat trekt ten eerste al je energie leeg, ten tweede is dat vechten tegen de bierkaai en ter derde word je er niet gelukkig van (je wint er verder weinig mee...).

Soms kun je beter je verwachtingen bijstellen en meedoen, zodat je wel kan bereiken wat je wil. Dat levert op de lange termijn het meest op.

quote:
Er is geen enkele reden om zomaar eisen te accepteren alleen maar vanwege emotionele chantage.
Dan laat je die vriendin los.

Het is simpel hoor, je kunt je doodrelativeren wat je wil en je verstand gebruiken, maar probeer je hart maar eens te temmen...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2016 14:41:44 ]
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:41:54 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228307
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Benader het eens niet zo autistisch, de tering. Die ouders zijn opgegroeid in een totaal andere cultuur, al een stuk ouder dus hebben waarschijnlijk ook weer meer moeite om bepaalde verschillen te overbruggen. Met de starre houding die jij hier propageert maak je alleen maar verstandhoudingen kapot. En wat staat er precies tegenover?
Die is mooi, starre houding :D! Wie zou daar het meeste schuldig aan zijn? TS in ieder geval niet.

Zomaar toegeven aan emotionele chantage slaat nergens op. Als die mensen niet zo achterlijk zijn als jij zijn ze vast voor rede vatbaar.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:43:18 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228341
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:40 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik ben niet verblind, ik weet precies waar ik het over heb. Ik heb een Turkse komaf, de Turkse cultuur kent de bruidsschat ook.
Dat verklaart een hoop :').
quote:
Dan laat je die vriendin los.
Waarom zou je. Gewoon doen wat je samen wil. Zoals gezegd, dit is iets tussen de vriendin van TS en hemzelf.
pi_159228365
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:43 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom zou je. Gewoon doen wat je samen wil. Zoals gezegd, dit is iets tussen de vriendin van TS en hemzelf.
Dit geeft maar aan dat je geen idee hebt wat de gevolgen zijn als het meisje geen rekening met haar ouders gaat houden.

Blijf er vooral met je westerse/Nederlandse blik naar kijken.
pi_159228416
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die is mooi, starre houding :D! Wie zou daar het meeste schuldig aan zijn? TS in ieder geval niet.

Zomaar toegeven aan emotionele chantage slaat nergens op. Als die mensen niet zo achterlijk zijn als jij zijn ze vast voor rede vatbaar.
Jawel, het levert een constructieve verstandhouding met je schoonouders en vriendin op. We hebben het hier niet over ontzettend principiële zaken ofzo.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:46:28 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228420
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit geeft maar aan dat je geen idee hebt wat de gevolgen zijn als het meisje geen rekening met haar ouders gaat houden.
Dat zeg ik, emotionele chantage.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:47:29 #83
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228449
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, het levert een constructieve verstandhouding met je schoonouders en vriendin op. We hebben het hier niet over ontzettend principiële zaken ofzo.
Zoals gewoonlijk zit je weer totaal niet op te letten. Het gaat TS juist wel om de principes. Beter lezen.

En wederom, dat kun je ook simpelweg omdraaien. Als de schoonouders wat inbinden levert dat een constructieve verstandhouding op met hun schoonzoon.
pi_159228488
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoals gewoonlijk zit je weer totaal niet op te letten. Het gaat TS juist wel om de principes. Beter lezen.

En wederom, dat kun je ook simpelweg omdraaien. Als de schoonouders wat inbinden levert dat een constructieve verstandhouding op met hun schoonzoon.
Ja, en de kans dat die ouders dat gaan doen is nihil. Dan kun je maar beter zelf even de minste zijn, het kost je niet gek veel als je kijkt wat ertegenover staat.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:50:51 #85
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228523
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, en de kans dat die ouders dat gaan doen is nihil.
Ten eerste, hoe weet jij dat? Ken je ze?

Ten tweede is dat natuurlijk precies het probleem. Waarom zou TS inbinden zonder dat daar ook maar enigszins iets tegenover staat? TS staat duidelijk open voor een compromis. Nu de schoonouders nog.
pi_159228536
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Noem het hoe je het wil noemen... Het is nou eenmaal zoals het is.

Wil je een goed begin van het huwelijk en een gezonde verstandhouding tussen de betrokken mensen, zul je moet inschikken.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:52:54 #87
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228575
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Noem het hoe je het wil noemen... Het is nou eenmaal zoals het is.

Precies, het is emotionele chantage en het is belachelijk dat men adviseert dat TS daar zo maar voor overstag zou moeten gaan.

Een goede verstandhouding begint altijd met een lekker potje chantage inderdaad :').
pi_159228647
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee wat cultuur en traditie inhoudt, hm.

quote:
Waarom zou TS inbinden zonder dat daar ook maar enigszins iets tegenover staat?
Er staat iets heel groots tegenover: de zegening en medewerking van de ouders en een conflict minder bij het begin van het huwelijk.

quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Precies, het is emotionele chantage en het is belachelijk dat men adviseert dat TS daar zo maar voor overstag zou moeten gaan.

Een goede verstandhouding begint altijd met een lekker potje chantage inderdaad :').
Je blijft jezelf herhalen, zo te zien ik ook.

Ik heb genoeg laten merken wat mijn standpunt is in dezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2016 14:55:28 ]
pi_159228657
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe is zeggen dit is hoe ik het wil zien, kan me niet schelen hoe jij het ziet en daar gevolgen aan knopen dan geen emotionele chantage?
Zeggen ik eis van je dat je daarin niet meegaat, want anders trouw ik niet met je? (sorry ts, bedoel jou hier niet zozeer mee, doel op de manier van fir3fly voorstelt)

Alles aan dit gebeuren is emotie, aan de kant van de TS die een beeld hierbij heeft die op hem vernederend overkomt, aan de kant van zijn partner die tussen 2 vuren zit en aan de kant van de ouders voor wie deze symboliek belangrijk is.

Het is allemaal ik voel het zo en zo, allemaal emotie. De vraag is hier niet wie wint, wie krijgt gelijk, maar hoe komen we hier samen uit met elkaar.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:56:13 #90
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228671
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:55 schreef zarGon het volgende:
Ik heb genoeg laten merken wat mijn standpunt is in dezen.
Doei.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:57:03 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228699
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe is zeggen dit is hoe ik het wil zien, kan me niet schelen hoe jij het ziet en daar gevolgen aan knopen dan geen emotionele chantage?
Zeggen ik eis van je dat je daarin niet meegaat, want anders trouw ik niet met je? (sorry ts, bedoel jou hier niet zozeer mee, doel op de manier van fir3fly voorstelt)
Fout. Beter lezen.

Nogmaals dan maar: adviseren dat TS zomaar moet zwichten voor emotionele chantage zonder argumenten is een aanfluiting. Deze kwestie gaat tussen hem en zijn vriendin. Zij moeten er uit komen, mocht TS besluiten om zijn vriendin een groot plezier te doen en alsnog mee te doen met het circus is dat ook een geldige beslissing. Maar hij doet het voor haar of voor zichzelf, niet voor die schoonouders. Belangrijk verschil dat jij blijkbaar gemist hebt.
pi_159228751
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Fout. Beter lezen.
De partner van de TS is bereid zijn kant te kiezen, maar geeft aan het niet te snappen en dat het haar pijn doet.
Zoals ik het lees zou zij het liefste die traditionele manier doen en geen conflict met haar ouders beginnen.

Hoe is vasthouden aan jouw emotie, jouw ik voel me er zo bij dus jij moet maar inschikken, geen emotionele chantage als je het andersom wel emotionele chantage vindt?
Jij (niet ts) vindt gewoon dat je het grote gelijk aan jouw kant hebt en dat daarom al die anderen maar zich naar jou moeten schikken.
Ware het niet dat dat gewoon gevolgen gaat hebben.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:01:01 #93
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228805
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:59 schreef erodome het volgende:

Jij (niet ts) vindt gewoon dat je het grote gelijk aan jouw kant hebt en dat daarom al die anderen maar zich naar jou moeten schikken.
Onzin. Ik ben toch duidelijk zat of niet? Lees anders hierboven nog even een keer goed na.
pi_159228826
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onzin. Ik ben toch duidelijk zat of niet? Lees anders hierboven nog even een keer goed na.
Ja, je bent idd duidelijk zat. Jij vindt dat die ouders hun bek moeten houden en dat de TS niet mee moet gaan in dat achtelijke en achtergebleven gedachtegoed.

Dat hij daarmee zijn vriendin pijn doet en de relatie met haar ouders onder druk zet zie jij niet als een probleem.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:04:02 #95
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159228872
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, je bent idd duidelijk zat. Jij vindt dat die ouders hun bek moeten houden en dat de TS niet mee moet gaan in dat achtelijke en achtergebleven gedachtegoed.

Dat hij daarmee zijn vriendin pijn doet en de relatie met haar ouders onder druk zet zie jij niet als een probleem.
Mijn god :'). Nog maar een keer dan:

quote:
Nogmaals dan maar: adviseren dat TS zomaar moet zwichten voor emotionele chantage zonder argumenten is een aanfluiting. Deze kwestie gaat tussen hem en zijn vriendin. Zij moeten er uit komen, mocht TS besluiten om zijn vriendin een groot plezier te doen en alsnog mee te doen met het circus is dat ook een geldige beslissing. Maar hij doet het voor haar of voor zichzelf, niet voor die schoonouders. Belangrijk verschil dat jij blijkbaar gemist hebt.
pi_159228899
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ten tweede is dat natuurlijk precies het probleem. Waarom zou TS inbinden zonder dat daar ook maar enigszins iets tegenover staat? TS staat duidelijk open voor een compromis. Nu de schoonouders nog.
Culturele verwachtingen en patronen veranderen je niet even met een gesprek en het is niet realistisch om te verwachten dat ze dat überhaupt zouden loslaten.
pi_159228925
Waarom bekijk je het zo zwart wit ts?
Waarom zie je het überhaupt als vrouwenhandel? :')

Ik ben ook Chinees, en ik kan je vertellen, dat je beter gewoon mee kan doen, dan koppig blijven. Je bent inmiddels met een Chinees vrouw, en ons cultuur is nou eenmaal anders. Je moet het zien als een teken van mannelijkheid. Je bewijst hiermee dat je genoeg geld verdient om voor haar te kunnen zorgen.

Maar als je nu al problemen hebt met de Chinese cultuur, vraag je dan af hoe het moet als jullie echt getrouwd zijn. Chinese vrouwen willen meestal macht hebben in het huishouden. Als haar ouders een dag niet meer voor zichzelf kunnen zorgen, is er ook een kans dat jouw vriendin hun in huis neemt. Etc etc
pi_159228967
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mijn god :'). Nog maar een keer dan:

[..]

Hoezo noem je zo iets 'circus'? Het is gewoon een ander cultuur, traditie. Doe ff normaal
pi_159228984
TS, ik heb je nog geen enkele keer zien schrijven wat JIJ wil wb de bruiloft.
Je hebt het constant over wat anderen willen, wat je daarvan vindt en hoe je je daaraan aan kan passen. Maar hoe zou jij het zelf willen?

De ouders hebben imo helemaal niets te zeggen over hoe en wat wb de bruiloft en al helemaal geen geld te eisen.

Ook ik kan dit niet anders zien dan het verkopen/verhuren van de gebruikersrechten. En verwachten dat de ouders van de man ook nog behoorlijk veel geld neerleggen...

Ik vind het maar een vreemde gang van zaken.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:09:15 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159229034
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Culturele verwachtingen en patronen veranderen je niet even met een gesprek en het is niet realistisch om te verwachten dat ze dat überhaupt zouden loslaten.
Dat is geen enkele reden voor TS om dan maar toe te geven. Dat is mijn punt. Hij zit er duidelijk mee en zijn principes zijn net zo veel waard als die culturele verwachtingen.

Bovendien, nogmaals, zomaar stellen dat die lui nooit van gedachten zouden kunnen veranderen is nergens op gestoeld. Je kent ze niet. Nogmaals, het gaat ook helemaal niet om hen. Het gaat om TS en zijn vriendin. Zij moeten er samen uit komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')