Als je een nederlandse vrouw had getrouwd had je ook niet gewild dat haar vader haar begeleide en aan jou "gaf"? Want ook dat komt van het weggeven van de dochter, het recht krijgen te mogen trouwen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:22 schreef Monotin het volgende:
[..]
Ik zit ook niet zo heel erg met het geld. Ik zit ermee dat ik moet praten over het geven van giften aan schoonouders, zodat ik het 'recht' krijg om te mogen trouwen. Mijn vriendin, en enkel zij, bepaalt of ze met mij wil trouwen en niet de hoeveelheid giften die ik geef aan haar ouders. Dat is mijn punt een beetje.
Je krijgt de schoonouders cadeau bij je vriendin. Aan jou hoeveel rekening jij met die schoonouders wil houden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:22 schreef Monotin het volgende:
[..]
Ik zit ook niet zo heel erg met het geld. Ik zit ermee dat ik moet praten over het geven van giften aan schoonouders, zodat ik het 'recht' krijg om te mogen trouwen. Mijn vriendin, en enkel zij, bepaalt of ze met mij wil trouwen en niet de hoeveelheid giften die ik geef aan haar ouders. Dat is mijn punt een beetje.
En dat kan je toch gewoon achterlijk vinden? Dus dan doe je het niet.quote:
Ik denk dat je het groter maakt dan het is.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:25 schreef Monotin het volgende:
Zoals ik al schreef, die vernedering (cultuurgebonden of niet) gaat er komen en dat gaat lang steken.
Het alternatief is en je partner pijn doen en haar ouders pijn doen. De relatie aan alle kanten verstoren en lastig maken.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat kan je toch gewoon achterlijk vinden? Dus dan doe je het niet.
Goh, van welke kant zou dat het meeste komen?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat alleen omdat je perse aan je eigen beeld van dit vast wil houden en niet wil zien wat het voor de ander betekend.
Dit is zo Nederlands.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat kan je toch gewoon achterlijk vinden? Dus dan doe je het niet.
Of die schoonouders schikken zich gewoon. Maar dat is geen optie blijkbaar. Wie zit er nou fout?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit is zo Nederlands..
Ja, je doet het niet en dat kan dan op twee manieren eindigen:
- beschadigde relatie met de schoonouders, wat de relatie niet ten goede komt; drama, drama, drama.
- je maakt het uit.
Als je die twee opties aantrekkelijk vindt moet je het inderdaad vooral niet doen.
Ik denk dat de TS meer te verliezen heeft dan de ouders, dus op de weegschaal is TS hoe dan ook de verliezer.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Goh, van welke kant zou dat het meeste komen?
Bij een Nederlandse vrouw zou ik ook nooit accepteren dat haar vader haar aan mij 'geeft'. Hij mag meelopen naar voren maar niet als eigendomsoverdracht.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je een nederlandse vrouw had getrouwd had je ook niet gewild dat haar vader haar begeleide en aan jou "gaf"? Want ook dat komt van het weggeven van de dochter, het recht krijgen te mogen trouwen.
Als dat geld niet het probleem is snap ik niet dat je hier zo'n halszaak van maakt.
Gewoon...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of die schoonouders schikken zich gewoon. Maar dat is geen optie blijkbaar. Wie zit er nou fout?
Goed idee om over winnaars en verliezers te spreken. Dit is gewoon chantage op deze manierquote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik denk dat de TS meer te verliezen heeft dan de ouders, dus op de weegschaal is TS hoe dan ook de verliezer.
Het is zoals het is. De vriendin van de TS is bereid aan zijn kant te staan, maar snapt het niet en het zal pijn doen omdat zij haar ouders natuurlijk geen pijn wil doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik wil graag van mijn beeld af. Of beter, mijn beeld mag ik houden maar het gevoel dat ik erbij heb wil ik kwijt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat alleen omdat je perse aan je eigen beeld van dit vast wil houden en niet wil zien wat het voor de ander betekend.
Je kan allerlei eisen stellen aan je schoonzoon maar daar bereik je geen fuck mee.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Gewoon...
TS wil trouwen met hun dochter. Je kan dan allerlei eisen stellen aan de schoonouders, maar daar bereik je geen fuck mee.
Nou inderdaad zeg. Iemand domme tradities proberen op te leggen die daar geen trek in heeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Vind dit principieel gedrag om eigenlijk niets,
Jij had het over kanten eh...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Goed idee om over winnaars en verliezers te spreken. Dit is gewoon chantage op deze manier.
Zie hoe je het wil zien. Je kunt ook vasthouden aan je overtuigingen, maar de vraag is of dat 'lucratief' is.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, ook net voor ze mij ontmoette zelf een appartement gekocht. Drie keer raden wie straks de hypotheek mag betalenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:17 schreef Monotin het volgende:
[..]
Ze verwachten er zeker geen huis voor terug. Ze heeft net zelf een eigen huis gekocht dus daar heb ik dan weer geluk mee misschien
Misschien is het cash terugvragen in plaats van als sieraden een optie. Lijkt me echt bizar om dat te moeten vragen. Hoe pakte je zo'n gesprek dan aan? Kom je binnen en zeg je 'laten we over de brudisschat praten' en dan ga je be dragen noemen? En dat jij dat dan graag cash terug wilt?
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je kan allerlei eisen stellen aan je schoonzoon maar daar bereik je geen fuck mee.
Precies hetzelfde geldt voor die ouders.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:33 schreef zarGon het volgende:
Je kunt dan wel blij aan iedereen vertellen dat je je rug recht hebt gehouden en geen bruidsschat hebt betaald, maar hey, je hebt het meisje opgegeven (of je hebt een boel drama).
Je bent compleet verblind. Waardoor weet ik niet, maar je ziet niet wat je niet wilt zien. Prima, maar je advies is compleet zinloos op deze manier.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:34 schreef zarGon het volgende:
[..].
Best vermakelijk, die cultuurverschillen.
Het gaat niet om een kwestie van goed of fout, flapdrol.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of die schoonouders schikken zich gewoon. Maar dat is geen optie blijkbaar. Wie zit er nou fout?
Dat is traditioneel de eigendomsoverdracht. Dat wordt nu niet meer met dat idee gedaan, maar daar komt het wel vandaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:31 schreef Monotin het volgende:
[..]
Bij een Nederlandse vrouw zou ik ook nooit accepteren dat haar vader haar aan mij 'geeft'. Hij mag meelopen naar voren maar niet als eigendomsoverdracht.
Dat "handelen" gaat over de status van jullie beide, een status die je in die oude traditie een bepaalde plaats in de maatschappij gaf als beginnend stel.quote:Ik merk dat ik ook niet helemaal duidelijk ben geweest naar jou. Het gaat niet om het geld of de giften maar om ongelijkheid en handel. Het zou voor mij een wereld van verschil maken als ik zowel mijn ouders als haar ouders een (traditioneel) cadeau of gift zou moeten geven. Ook al zou dat het toch al aanzienlijke bedrag 2 keer zo hoog maken. Dan gaat het voor mij niet meer om het handelen om een persoon of het verkrijgen van een recht op die persoon.
Komt er ook een achterquote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het gaat niet om een kwestie van goed of fout, flapdrol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |