Maar natuurlijk, de bakker bakt alleen als hij zijn levenstandaard daarmee eenbepaald niveau hoger kan brengen.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:36 schreef Strani het volgende:
Gekke vraag misschien hoor, maar als veel meer mensen veel meer kunnen kopen, wordt alles dan niet gewoon veel duurder en ben je op een gegeven moment weer terug bij af?
Je kunt alleen productiewerk automatiseren, dat zal nooit veranderen. Ondertussen blijft er vraag bestaan (gevoed door het kapitalisme) naar ontwikkeling. De mens staat nog in de kinderschoenen, er is nog zo verschrikkelijk veel om te onderzoeken.quote:Op maandag 18 januari 2016 14:28 schreef JaJammerJan het volgende:
Ik ben geen communist. Ik zie mijn ideale wereld voor me als een technocratische economie, waarin het doel is om met enorme investeringen in automatisering en duurzaamheid ervoor te zorgen dat mensen bevrijd zijn van de benodigdheid om te moeten werken en van alle gemakken voorzien zijn. Een economie die er niet op gericht is om maar zoveel mogelijk te verkopen en zoveel mogelijk geld te laten rollen, maar zich enkel bezig houdt met efficiëntie om het doel te bereiken wat ik zojuist beschreven heb.
Ongelofelijk inderdaad. Lekker efficiënt.quote:Op maandag 18 januari 2016 23:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zegt wel genoeg over hoe goed de markt werkt als de markt denkt dat 62 rijken ons meer opleveren dan 3.500.000.000 armen.
In de auto heb ik geen kraan.quote:Op maandag 18 januari 2016 23:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ongelofelijk inderdaad. Lekker efficiënt.
Ook hoe de markt water in flesjes stopt in plaats van uit de kraan laat komen. Wat een efficiëntie.!
God bless the free market!
Voor die 62 werkt 't iig uitstekendquote:Op maandag 18 januari 2016 23:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zegt wel genoeg over hoe goed de markt werkt als de markt denkt dat 62 rijken ons meer opleveren dan 3.500.000.000 armen.
Want cola komt ook uit de kraan?quote:Op maandag 18 januari 2016 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de auto heb ik geen kraan.
Maar lekker een flesje cola drinken is wel okay natuurlijk voor jou?
Ja maar ons leven wordt gewoon veel beter door de keuze tussen huismerk flesje water, spa, don perignon,evian, chaufontaine, etcetera. Doordat al die merken met elkaar concurreren is het nu ook stukken goedkoper, fijner en efficienter dan kraanwater drinken.quote:Op maandag 18 januari 2016 23:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ook hoe de markt water in flesjes stopt in plaats van uit de kraan laat komen. Wat een efficiëntie.!
Dat mensen flesjes water kopen in Nederland heb ik nooit begrepen. Nederlands kraanwater is zo goed, dat het BETER is dan het meeste mineraal water uit flesjes. gewoon een thermostaat fles vullen met kraanwater voor onderweg als het nodig is.quote:Op maandag 18 januari 2016 23:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oh ja, en hoe kon ik de ingenieuze reclamecampagnes vergeten.quote:Op maandag 18 januari 2016 23:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar ons leven wordt gewoon veel beter door de keuze tussen huismerk flesje water, spa, don perignon,evian, chaufontaine, etcetera. Doordat al die merken met elkaar concurreren is het nu ook stukken goedkoper, fijner en efficienter dan kraanwater drinken.
Inderdaad. Het is echt hartstikke onnodig. En in arme landen worden soms natuurlijke waterbronnen plots eigendom van Nestlé, terwijl de bevolking zelf de flesjes nauwelijks kan betalen. Echt een gore business.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 00:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat mensen flesjes water kopen in Nederland heb ik nooit begrepen. Nederlands kraanwater is zo goed, dat het BETER is dan het meeste mineraal water uit flesjes. gewoon een thermostaat fles vullen met kraanwater voor onderweg als het nodig is.
De wetenschap dat mensen zoals jij zich erover opwinden laat mij extra genieten van mijn flesjes water.quote:Op maandag 18 januari 2016 23:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En dat bevestigt robin's beeld van kapitalisme weer. Dienst en wederdienst.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 00:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De wetenschap dat mensen zoals jij zich erover opwinden laat mij extra genieten van mijn flesjes water.
dito, en moet dan erg lachen dat frisdrank wel okay isquote:Op dinsdag 19 januari 2016 00:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De wetenschap dat mensen zoals jij zich erover opwinden laat mij extra genieten van mijn flesjes water.
Kan prima. Al denk ik niet dat de winst voor de consument heel groot zal zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 01:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Weet je wat een fantastisch idee zou zijn. Als Nederland al haar drinkwatervoorzieningen privatiseert. Dat zal me een winst opleveren voor ons inwoners. Krijgt de overheid geld en daarna kunnen we nog goedkoper water drinken want de markt werkt altijd feilloos en in het voordeel van de consument
En dan heb ik het nog niet eens over hoe heerlijk het moet zijn om de vrijheid te hebben dat we kunnen kiezen tussen waterleveranciers als je in een grote stad woont![]()
de overpopulatie ook, en dan kun je wel zoveel geld hebben, maar wat moet je er mee kopen, er is geen capaciteit om alle mensen op aarde te voorzien in hun gelijke luxebehoefte.quote:Op zondag 17 januari 2016 20:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De wereldeconomie zou extreem groeien als die 62 mensen hun vermogens zouden verdelen over die 3,5 miljard mensen.
Waarom zou men dan nog gaan werken?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:34 schreef Peachbird het volgende:
[..]
de overpopulatie ook, en dan kun je wel zoveel geld hebben, maar wat moet je er mee kopen, er is geen capaciteit om alle mensen op aarde te voorzien in hun gelijke luxebehoefte.
Of je schroeft die behoefte bij, zowel bij de armen ALS de rijken.
Roeping, algemeen welzijn, charitabel, interactie, gezond, plezier.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom zou men dan nog gaan werken?
Overal ter wereld waar de welvaart stijgt gaat het geboortecijfer omlaag, het zou juist helpen tegen overbevolking.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:34 schreef Peachbird het volgende:
[..]
de overpopulatie ook, en dan kun je wel zoveel geld hebben, maar wat moet je er mee kopen, er is geen capaciteit om alle mensen op aarde te voorzien in hun gelijke luxebehoefte.
Als ik die auto zo verkrijgen kan denk ik niet, dan slaap ik me eens goed uit en kijk wel of ik wil gaan werken, voel ik het aankomen ga ik snel zitten en wacht dat het weggetrokken is.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:40 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Roeping, algemeen welzijn, charitabel, interactie, gezond, plezier.
Of denk je dat er mensen in verzorgingshuizen bij ouderen aanschuiven omdat ze een auto willen kopen? etc.
Overpopulatie komt ook doordat in armere landen vaak de kinderen voor de ouderen moeten zorgen later, wegens een gebrek aan collectieve voorzieningen. Met meer geld kunnen ze zo'n systeem opzetten.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:34 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Niet persé maar ik begrijp wat je bedoelt. Het is vaak inderdaad in armere landen dat men kinderen krijgt omdat men denkt dat die kinderen het inkomen dan kunnen regelen, grote families = meer inkomsten. Maar ik bedoel te zeggen dat de drang naar luxe, zorg en individualisering er ook voor kan zorgen dat mensen globaal ouder worden ipv nu enkel in bepaalde gebieden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Overal ter wereld waar de welvaart stijgt gaat het geboortecijfer omlaag, het zou juist helpen tegen overbevolking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |