Als de enige spelers die je moet opvangen Willems en De Jong zijn dan moet dat opzich prima zijn op te vangen. Tuurlijk leverde Willems veel assists, maar de eerste seizoenshelft heeft PSV uitstekend gepresteerd zonder hem. Bovendien is Willems verdedigend nog steeds zo dramatisch, dat ik hem Europees misschien niet eens zou opstellen. Ontregelt echt je hele verdediging. (En dan baseer ik me op een groot aantal blunders in grote Oranje-wedstrijden, bij PSV heeft hij nog weinig echt grote wedstrijden gespeeld)quote:Op maandag 18 januari 2016 16:45 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Is gewoon erg moeilijkk. Je moet als nederlandse club hopen op een goede lichting die je 2 a 3 jaar bij elkaar kan houden.. en als je team elk jaar 2 a 3 basisspelers kwijt raakt...tja.
Vorig jaar verloor psv : Wijnaldum, Depay en Rekik. (3 basisspelers). 2 van de 5 bepalende spelers van psv. (Guardado, Depay,Wijnaldum,Willems en de Jong). Dit is door Brands goed opgelost en goede vervangers gehaald (nu wist Brands al een hele tijd dat Wijnaldum en Depay weggingen, dus hij had de tijd).
Als na dit seizoen bijvoorbeeld Willems en de Jong weggaan... tja, is het altijd maar de vraag of je dit weer kan opvangen.
Guardado en Moreno zijn gewoon mooie aanwinsten(zeker voor de nederlandse competitie) maar ook voor de europese wedstrijden..
En financieel door het halen van de CL kon je bijvoorbeeld een Pereiro halen..
Taak van Brands voor het komende halfjaar is vervanger voor Willems en De Jong halen. (en dan ook willen investeren....want dat kan nu... en je "koopt" dan wel punten voor je team.
Ik ben niet zo actief in het PSV topic, maar wat ik van jou hier zie verdient ook geen schoonheidsprijs. Een beter topic begint bij jezelfquote:Op maandag 18 januari 2016 12:45 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan de gemiddelde PSV supporter hier. Met mensen als tweegrolsch, Davy, tompsv18, rubensosa, enzovoort valt nou niet bepaald lekker te discussiëren.
In zeer korte tijd is PSV erin geslaagd om Ajax van het Nederlandse podium te verdrijven, puur omdat Ajax de laatste 3 jaar er niet in is geslaagd een fatsoenlijke selectie samen te stellen. Met name het Ajaxmiddenveld is nog steeds ver onder de maat.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat opkrikken van die Europese status is natuurlijk puur het gevolg van de eerste seizoenshelft. De afgelopen jaren was het niet veel namelijk....
Dat PSV de enige NL topclub is vind ik onzin trouwens. Als dat zo was stonden we nu riant bovenaan en waren we al een datum aan het zoeken voor het kampioensfeest. Verder hebben we het gewoon in vrijwel elke wedstrijd wel even of een hele tijd 'moeilijk'.
Wat betreft het houden van spelers als de Jong. Dat gaat natuurlijk ook gewoon over geld. Als jij een contract kan tekenen waarmee je in 4 jaar 10+ miljoen bij elkaar voetbalt is de verleiding als snel erg groot.
Wat zou je dan Europees willen zien in plaats van Willems? Brenet? Of Moreno en dan Isimat in het centrum naast Bruma?quote:Op maandag 18 januari 2016 16:54 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Als de enige spelers die je moet opvangen Willems en De Jong zijn dan moet dat opzich prima zijn op te vangen. Tuurlijk leverde Willems veel assists, maar de eerste seizoenshelft heeft PSV uitstekend gepresteerd zonder hem. Bovendien is Willems verdedigend nog steeds zo dramatisch, dat ik hem Europees misschien niet eens zou opstellen. Ontregelt echt je hele verdediging. (En dan baseer ik me op een groot aantal blunders in grote Oranje-wedstrijden, bij PSV heeft hij nog weinig echt grote wedstrijden gespeeld)
Over De Jong had ik het al even gehad, uitstekende spits maar Loca is echt niet heel veel minder. Als De Jong weggaat, staat er een prima vervanger klaar.
Positief punt dit jaar is natuurlijk Pröpper, die zich razendsnel heeft ontwikkeld tot een superspeler. Ik neem toch aan dat die niet na één seizoen al meteen weer weg is. Ik hoop ook dat Guardado wil blijven, dat is toch ook de sterkhouder van het elftal. Moreno zal ook wel blijven, ook een geweldige speler. Bruma heeft een ijzersterk seizoen, vrees dat hij na dit jaar weg is.
Dus het wordt nu inderdaad al weer kijken wie er gaan blijven, maar ik hoop dat PSV het goed kan opvangen.
Dat laatste ja. Ik zou in Europese wedstrijden altijd Moreno linksback zetten. Zwaar onderschatte speler. Je neemt een risico'tje met Isimat, vind het moeilijk beoordelen of die goed genoeg is voor Europese wedstrijden. Je zou Brenet ook nog in het centrum kunnen zetten.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:58 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wat zou je dan Europees willen zien in plaats van Willems? Brenet? Of Moreno en dan Isimat in het centrum naast Bruma?
Brenet in het centrum? No way, dat lijkt me echt niks. Ik zou het gewoon aandurven met Willems, Oranje was iedereen kut, Willems heb ik tegen Hulk goeie potten zien spelen, heb er vertrouwen in dat hij verdedigend zeker zo goed is als Brenet en zeker nog beter kan worden.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:00 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Dat laatste ja. Ik zou in Europese wedstrijden altijd Moreno linksback zetten. Zwaar onderschatte speler. Je neemt een risico'tje met Isimat, vind het moeilijk beoordelen of die goed genoeg is voor Europese wedstrijden. Je zou Brenet ook nog in het centrum kunnen zetten.
Nounounou, nu heb je wel een héél roze bril op hoorquote:Op maandag 18 januari 2016 16:57 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
In zeer korte tijd is PSV erin geslaagd om Ajax van het Nederlandse podium te verdrijven, puur omdat Ajax de laatste 3 jaar er niet in is geslaagd een fatsoenlijke selectie samen te stellen. Met name het Ajaxmiddenveld is nog steeds ver onder de maat.
Dat Ajax nu nog aan kop staat is vooral te danken aan pure pech, vorig jaar won PSV al die potjes net wel, nu verlies je een aantal keer punten in de laatste seconde. Maar over de hele eerste seizoenshelft was PSV (vond ik) veruit de beste ploeg.
Tja, daar moet dan wel structureel geld voor zijn. Om ook maar enigszins de concurrentie met het buitenland aan te kunnen qua salarissen moet je minimaal denken aan een verdubbeling. Lijkt mij onhaalbaar.quote:Wat betreft het geld: PSV zal dan toch de salarissfeer wat moeten gaan uitbouwen. Niet dat je dan aan de absurde Engelse salarissen komt, maar je speelt wel voor een grotere club.
Je hebt weinig tijd om te experimenteren tegen Atletico natuurlijk, daar heb je gelijk in. Ik weet wel dat Willems in 2012 (maar goed, dat is lang geleden) ervoor zorgde dat niemand meer wist wat hij moest doen in de verdediging van Oranje. Totale chaos.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:03 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Brenet in het centrum? No way, dat lijkt me echt niks. Ik zou het gewoon aandurven met Willems, Oranje was iedereen kut, Willems heb ik tegen Hulk goeie potten zien spelen, heb er vertrouwen in dat hij verdedigend zeker zo goed is als Brenet en zeker nog beter kan worden.
Verdedigend ten op zichte van Moreno, dat misschien niet maar Moreno heb ik daar bijna nog nooit zien spelen, deed het wel okay.
Locadia mag zich overigens mooi bewijzen in de eerste pot tegen Atleticoquote:Op maandag 18 januari 2016 17:07 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Je hebt weinig tijd om te experimenteren tegen Atletico natuurlijk, daar heb je gelijk in. Ik weet wel dat Willems in 2012 (maar goed, dat is lang geleden) ervoor zorgde dat niemand meer wist wat hij moest doen in de verdediging van Oranje. Totale chaos.
Atletico is toch nog steeds een listige ploeg, die gaan het spel zelf niet maken en de kans dat Willems in aanvallende zin wat kan bijdragen in de vorm van een goal of assist lijkt mij niet groot. Daarom twijfel ik dus of ik hem zou opstellen, want in de omschakeling is Willems verdedigend echt zwak. Tegen Hulk speelde hij toen wel aardig ja, maar of dat nou zo'n wereldspeler is.
Hmja, het is misschien het gevolg van een seizoen waarin PSV een recordaantal punten heeft gepakt en al zoveel wedstrijden heeft gewonnen dat er misschien wat onderschatting in sluipt? Ik mag toch aannemen dat dat de tweede seizoenshelft minder gaat spelen.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nounounou, nu heb je wel een héél roze bril op hoor![]()
Het vele puntverlies zie ik toch echt vooral als een gebrek aan kwaliteit. Dat we steeds tegenstanders van een (grote) achterstand terug laten komen gebeurt zo vaak dat je dat echt niet allemaal als 'pech' af kan doen. Dat is gewoon een probleem dat deze ploeg heeft.
Dat structurele geld haal je binnen als je elk jaar kampioen wordt en dus CL speelt toch? Ajax zou ook makkelijk genoeg geld moeten hebben om de salarissen te verdubbelen, maar ze doen het niet.quote:Tja, daar moet dan wel structureel geld voor zijn. Om ook maar enigszins de concurrentie met het buitenland aan te kunnen qua salarissen moet je minimaal denken aan een verdubbeling. Lijkt mij onhaalbaar.
Ik ben wel benieuwd ja. Een vliegende Locadiapoeier in de kruising zou wel lekker zijn. Het wordt veel schieten van afstand denk ik, want voetballend ga je er niet doorheen komen.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:09 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Locadia mag zich overigens mooi bewijzen in de eerste pot tegen Atleticode Jong is er niet bij de eerste wedstrijd, koppend heeft Luuk toch niet zoveel in te brengen tegen het centrum van Atletico dus misschien niet eens zo'n ramp.
Dan moet je 1) dus daadwerkelijk elk jaar kampioen worden, wat mij niet reeël lijkt, 2) er zeker van zijn dat de NL kampioen zich ook daadwerkelijk plaatst voor het hoofdtoernooi.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:09 schreef Maartenfr12 het volgende:
Dat structurele geld haal je binnen als je elk jaar kampioen wordt en dus CL speelt toch? Ajax zou ook makkelijk genoeg geld moeten hebben om de salarissen te verdubbelen, maar ze doen het niet.
Zo eentje.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:11 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd ja. Een vliegende Locadiapoeier in de kruising zou wel lekker zijn. Het wordt veel schieten van afstand denk ik, want voetballend ga je er niet doorheen komen.
Willems stak er met kop en schouder bovenuit vorig jaar. Ook in de toppers. ook verdedigend.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:54 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Als de enige spelers die je moet opvangen Willems en De Jong zijn dan moet dat opzich prima zijn op te vangen. Tuurlijk leverde Willems veel assists, maar de eerste seizoenshelft heeft PSV uitstekend gepresteerd zonder hem. Bovendien is Willems verdedigend nog steeds zo dramatisch, dat ik hem Europees misschien niet eens zou opstellen. Ontregelt echt je hele verdediging. (En dan baseer ik me op een groot aantal blunders in grote Oranje-wedstrijden, bij PSV heeft hij nog weinig echt grote wedstrijden gespeeld)
Over De Jong had ik het al even gehad, uitstekende spits maar Loca is echt niet heel veel minder. Als De Jong weggaat, staat er een prima vervanger klaar.
Positief punt dit jaar is natuurlijk Pröpper, die zich razendsnel heeft ontwikkeld tot een superspeler. Ik neem toch aan dat die niet na één seizoen al meteen weer weg is. Ik hoop ook dat Guardado wil blijven, dat is toch ook de sterkhouder van het elftal. Moreno zal ook wel blijven, ook een geweldige speler. Bruma heeft een ijzersterk seizoen, vrees dat hij na dit jaar weg is.
Dus het wordt nu inderdaad al weer kijken wie er gaan blijven, maar ik hoop dat PSV het goed kan opvangen.
De salarisbegroting daarop instellen mag toch ook niet meer wegens afspraken met de gemeente, of verzin ik nu dingen?quote:Op maandag 18 januari 2016 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan moet je 1) dus daadwerkelijk elk jaar kampioen worden, wat mij niet reeël lijkt, 2) er zeker van zijn dat de NL kampioen zich ook daadwerkelijk plaatst voor het hoofdtoernooi.
En dan heb je pas de 'basisinkomsten' van CL-deelname binnen. Dan moet je om voor NL begrippen echt lekker te verdienen dus ook zo'n beetje elk jaar overwinteren.
Ik zou daar mijn salarisbegroting niet aan op willen hangen, de kans is levensgroot dat dat gruwelijk mis gaat
quote:PSV mag bij begroting geen rekening houden met Champions League
Woensdag, 25 mei 2011 om 12:50
PSV heeft een omvangrijk pakket van maatregelen samengesteld om de club financieel weer gezond te maken. De Eindhovense club krijgt daarbij onder meer hulp van de gemeente Eindhoven, die echter wel strikte voorwaarden stelt aan de hulp aan PSV. De nummer drie van de Eredivisie mag in de begroting geen rekening houden met voetbal in de lucratieve Champions League.
Daarnaast moet het geld dat PSV ontvangt uit de verkoop van grond aan de gemeente, eerst worden gebruikt om schulden af te lossen, zo meldde wethouder Staf Depla woensdag op een persconferentie. "We willen niet over vijf jaar weer aan de beurt zijn'', stelde hij volgens het ANP. ''Bovendien moesten meerdere partijen meedoen. Ook Philips moet zijn steentje bijdragen.''
Volgens het Eindhovens Dagblad zal daar ook sprake van zijn: het regionale medium beweert dat Philips in het kader van het reddingsplan van PSV nog eens 20 miljoen euro onder 'zachte voorwaarden' aan de club leent. Daarnaast heeft het bedrijf de sponsorbijdrage onlangs tot twee keer toe verhoogd.
PSV leent 48,6 miljoen euro van de gemeente en voor dat bedrag wordt de grond onder het PSV-stadion en trainingscomplex De Herdgang eigendom van de gemeente Eindhoven. PSV huurt de grond vervolgens voor 2,4 miljoen euro per jaar. Het erfpachtcontract is afgesloten voor veertig jaar. De gemeente heeft tot de lening besloten vanwege het 'enorme maatschappelijke en economische belang van de club voor Eindhoven'
Genieten.quote:
Ja daar heb je gelijk in, is een zeer groot risico.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan moet je 1) dus daadwerkelijk elk jaar kampioen worden, wat mij niet reeël lijkt, 2) er zeker van zijn dat de NL kampioen zich ook daadwerkelijk plaatst voor het hoofdtoernooi.
En dan heb je pas de 'basisinkomsten' van CL-deelname binnen. Dan moet je om voor NL begrippen echt lekker te verdienen dus ook zo'n beetje elk jaar overwinteren.
Ik zou daar mijn salarisbegroting niet aan op willen hangen, de kans is levensgroot dat dat gruwelijk mis gaat
We gaan het zien of Cocu het aandurft. Hoop dat hij een goed plan klaar heeft liggen. Willems zou inderdaad beter spelen in 5-3-2 maar dat is nooit echt getest. Over de verdedigende kwaliteiten gaan we het denk ik niet helemaal eens wordenquote:Op maandag 18 januari 2016 17:17 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Willems stak er met kop en schouder bovenuit vorig jaar. Ook in de toppers. ook verdedigend.
In oranje is het een ander verhaal. Andere tatiek. Hij zou in oranje beter renderen in een 5-3-2 systeem. Maar goed dat is een ander verhaal.
Europees deed hij het vorig jaar ook gewoon prima tegen Zenit. Hulk had niks te vertellen. Die ging niet voor niks vanaf de andere kant spelen (toen hij ook scoorde).
Brenet doet het trouwens heel goed als vervanger. Na een minder begin.
Nee Europees maak ik me geen zorgen hoor over Jetro. Die red zich wel.
Locadia...nee. Heeft leuke momenten maar komt gewoon helaas te kort voor de top van Nederland.
Hahahaha. Ajax heeft in potentie juist een fantastisch middenveld joh, gekkie.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:57 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
In zeer korte tijd is PSV erin geslaagd om Ajax van het Nederlandse podium te verdrijven, puur omdat Ajax de laatste 3 jaar er niet in is geslaagd een fatsoenlijke selectie samen te stellen. Met name het Ajaxmiddenveld is nog steeds ver onder de maat.
Dat Ajax nu nog aan kop staat is vooral te danken aan pure pech, vorig jaar won PSV al die potjes net wel, nu verlies je een aantal keer punten in de laatste seconde. Maar over de hele eerste seizoenshelft was PSV (vond ik) veruit de beste ploeg.
Wat betreft het geld: PSV zal dan toch de salarissfeer wat moeten gaan uitbouwen. Niet dat je dan aan de absurde Engelse salarissen komt, maar je speelt wel voor een grotere club.
Dan kan het nog steeds kloppen wat hij zegt. Ik ben het er niet mee eens maar dat terzijde.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:31 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hahahaha. Ajax heeft in potentie juist een fantastisch middenveld joh, gekkie.
klaassen niet overschatten he, een Veijenovic is ook oranje internationalquote:Op maandag 18 januari 2016 17:31 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hahahaha. Ajax heeft in potentie juist een fantastisch middenveld joh, gekkie.
tegen AC Milan gezeten in 2005, op de bovenste rijquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |