Oke.quote:Als je niet luistert en doorgaat worden de posts genoted en kan dat verdere gevolgen hebben.
Omdat 't niet realistisch is? Ik heb de hoop dat ik een student voor een ONS/fun avondje in bed krijg toch allang opgegeven... Dus ik moet het hebben van dates en gewoon serieus daten. Blijkbaar zit het hele ONS/fuckbuddy ook niet echt in mijn systeem der verwachtingen. Komt wellicht ook dat ik nog thuis woon dus stel in het uiterste geval kom ik een leuke dame tegen.. kan d'r moeilijk mee naar huis sleuren haha (los van dat ik ook een half uur weg woon van de stad, dus dan is de spanning al een deel weg)quote:Op zaterdag 16 januari 2016 10:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind die filmpjes van zogenaamde 'exsperts' niet echt een toevoeging, eigenlijk. Voelt voor mij meer als PUA-gedoe, en als er iets is wat ze juist niet moeten proberen te leren is PUA-gedoe.
Dit jaar is het jaar van nieuwe stappen maken. Op mezelf is een wens en kan ik ook prima, maar door wachtlijsten e.d. gaat het niet heel makkelijk (sta wel ingeschreven). Overigens mocht ik de baan krijgen komende week dan heb ik fiks meer inkomen en moet ik wel dichter bij mijn werk gaan wonen dus dat zou een flinke boost zijn. Kans zit erin dat ik de baan niet krijg en het dan weer op de lange baan schuif.. Maar mijn ouders' geduld raakt ook een beetje op dus aan het einde van het jaar is de kans groot dat ik wel weg ben.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 11:13 schreef DoubleDip het volgende:
Aan iedereen uit het vorige topic die op zoek was naar tips: zijn er al concrete plannen om wat meer mensen te ontmoeten? Zoals een club of vereniging? En wat is de status van alle tips die je hebt gehad van users en door de filmpjes te bekijken?
Overigens Deezertje, je zegt dat je thuiswonend bent, wordt het niet eens tijd om daar wat aan te doen? Of ben je er toevallig al heel hard mee bezig?
Deze vragen stel ik overigens aan alle mensen uit het vorige topic (afgezien van het thuiswonend zijn) en niet alleen aan Deezertje. Ben gewoon benieuwd wat er nou echt gebeurt om meer succes te krijgen en in hoeverre de tips hier hebben geholpen.
en als je niet weet wat te zeggen, wat gebeurt er dan?quote:0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet weten wat te zeggen (en waarom je ze dus überhaupt aanspreekt) en afwijzing.
Ja, snap het hele "we zijn al bij pagina 13, dus laten we deze automatiscg sluiten en een nieuwe openen" systeem (nog) niet zo.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 11:34 schreef Copycat het volgende:
Het is niet de bedoeling de OP aan te passen, en al helemaal niet met PUA-meuk. Dat hoort hier niet.
Dan blijven ze toch lekker klagen in dit topic, niet echt ons probleem dat ze niets met de adviezen doen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:51 schreef j1nxnl het volgende:
[..]
Ja, snap het hele "we zijn al bij pagina 13, dus laten we deze automatiscg sluiten en een nieuwe openen" systeem (nog) niet zo.
Overigens is het juist GEEN pua meuk. Het ontkracht juist het neppe gedoe, maar legt de nadruk op doen.
Als bang bent om mensen aan te spreken, dan moet je dat trainen door uit je comfort zone te stappen en aktie ondernemen.
De mensen die hier komen voor tips, krijgen van iedereen die ookmaar ietsje meer ervaring heeft goede tips, handvatten, adviesen, etc.
Vervolgens worden ze 1 voor 1 over geanalyseerd, en met hun probleem denk modus afgeschoten met de meest fantastische excuses.
Maar goed, dacht laat ik ook een poging wagen om ze een duwtje in de rug te geven, maar denk dat ik het ook maar ga opgeven.
Op deze manier zal ELK maar dan ook ELK topic wat ook maar aanverwand is gedowngrade worden naar een "help mij, maar ik luister lekker toch niet" topic van het handje volle personen die elk wel weten of ze in dat groepje zitten.
Ze zien je profiel verder niet. Dus zet er wat foto's op en je bent klaar.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:43 schreef CornflakesXL het volgende:
Nou heb ik geen facebook, word er raar opgekeken als je een alleen een account maakt voor tinder?
Nee hoor. Gewoon doen!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:43 schreef CornflakesXL het volgende:
Nou heb ik geen facebook, word er raar opgekeken als je een alleen een account maakt voor tinder?
Oke, ik zit nog erg te twijfelen of ik het wil gebruiken. Klasgenootje van mij heeft er wel een vriendin aan over gehouden. En ik vind het vooral lastig om een meisje dat ik leuk vind zomaar aan te spreken/laten weten wat ik leuk vind. Maar ik denk dat met zo'n app een stuk verder kom. Wat mij tegen houd is denk ik mijn ego wat zoiets heeft van dat is niets voor mij. En ik woon nog thuis.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ze zien je profiel verder niet. Dus zet er wat foto's op en je bent klaar.
Zou het zeker doen! Als het klikt gewoon op een neutrale plek afspreken en kijken of er een tweede date inzit. Succes!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 19:28 schreef Deezertje het volgende:
Inmiddels een leuk gesprek op Tinder lopen, dezelfde humor iig. Ook qua uiterlijk is het mijn type en zeker niet onhaalbaarAfstand valt ook mee, maar had idealer gekund. Wil eigenlijk morgenavond een datum prikken want meestal vallen de gesprekken na het weekend stil en kost het meer moeite om spontaan te blijven (ik wil sowieso altijd snel afspreken want anders ben je dagen/weken kwijt en komt er uiteindelijk niks van, en offline is gewoon erg leuk om te kijken of 't klikt)
Heb d'r inmiddels op WA. Moet niet nadenken over die afstand, maar doordeweeks daten gaat 'm niet worden als ze alleen 's avonds zou kunnen (2 uur heen, 2 terug). Eerst nog maar eens die date fixen...quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:22 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Zou het zeker doen! Als het klikt gewoon op een neutrale plek afspreken en kijken of er een tweede date inzit. Succes!
Ja dat is wel ver. Maar jullie kunnen ook een middenweg zoeken. Spreek bijvoorbeeld af in een plaats precies tussen jullie woonplaatsen in. Dat scheelt jullie beiden de helft van de reistijd en bovendien lijkt het me eerlijker als jullie beiden moeite moeten doen om ergens te komen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Heb d'r inmiddels op WA. Moet niet nadenken over die afstand, maar doordeweeks daten gaat 'm niet worden als ze alleen 's avonds zou kunnen (2 uur heen, 2 terug). Eerst nog maar eens die date fixen...
21, maar gelet op haar studie iig wel volwassen voor haar leeftijd.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:27 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja dat is wel ver. Maar jullie kunnen ook een middenweg zoeken. Spreek bijvoorbeeld af in een plaats precies tussen jullie woonplaatsen in. Dat scheelt jullie beiden de helft van de reistijd en bovendien lijkt het me eerlijker als jullie beiden moeite moeten doen om ergens te komen.
Hoe oud is ze als ik vragen mag? (Gewoon nieuwsgierigheid hoor.)
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
21, maar gelet op haar studie iig wel volwassen voor haar leeftijd.
Hoe oud ben jij eigenlijk?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
21, maar gelet op haar studie iig wel volwassen voor haar leeftijd.
Qua leeftijd wel, maar er zit verschil tussen iemand van 21 die serieus met het leven bezig is of iemand van 21 die nog helemaal geen idee heeft wat ie wilt doen later.quote:
zou je daar in dit stadium absoluut nog niet mee bezig houdenquote:Op zondag 17 januari 2016 23:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Qua leeftijd wel, maar er zit verschil tussen iemand van 21 die serieus met het leven bezig is of iemand van 21 die nog helemaal geen idee heeft wat ie wilt doen later.
Nee doe ik ook niet. Gesprek loopt goed nu, is sowieso mijn type en ze is qua niveau zelfs nog slimmer... dus dat zit wel goed. Wil zelf vrij snel afspreken maar dat gaat niet wegens tijd en afstand van haar kant. Maar misschien is ze bereid tijd vrij te maken als het gesprek goed blijft gaanquote:Op zondag 17 januari 2016 23:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
zou je daar in dit stadium absoluut nog niet mee bezig houden
Heb je al een datum geprikt? (En heb je die baan?)quote:Op zondag 17 januari 2016 23:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee doe ik ook niet. Gesprek loopt goed nu, is sowieso mijn type en ze is qua niveau zelfs nog slimmer... dus dat zit wel goed. Wil zelf vrij snel afspreken maar dat gaat niet wegens tijd en afstand van haar kant. Maar misschien is ze bereid tijd vrij te maken als het gesprek goed blijft gaan
En dat is ook mijn punt: online gesprekken gaan als ze lopen goed. Iets wat ik in real life nooit voor elkaar krijg want dan durf ik die mensen niet aan te spreken. Online heb ik ineens geen angst om afgewezen te worden want nog nooit ontmoet en het is een profiel of een paar zinnen. Dus een goede manier om contact te leggen.
Nog niks geprikt, maar ze houdt het gesprek goed op gang, dus ik hoop dat 't niet te lang duurt.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:28 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Heb je al een datum geprikt? (En heb je die baan?)
De ware liefde komt dan ook meestal niet naar je toe wandelen. Daar moet je wel iets voor doen. En ja, het kan zijn dat een jongen vaker initiatief moet nemen. Maar rustig zitten wachten totdat de ware naar je toe komt lopen vind ik wel erg naïef.quote:Op maandag 18 januari 2016 20:16 schreef Tomoya het volgende:
Het zou wel een keer chill zijn, als iemand mij een keer zou aanspreken/uitvragen, maar dat ben ik dan. Hetzelfde zie ik regelmatig bij chats, dat ben ik altijd degene die het initiatief moet nemen.
Het was meer een gedachte, aangezien ik nog nooit heb meegemaakt dat een meid mij uitvroeg. Als je dan constant het initiatief moet nemen, en vaak nog eens faalt, is dat best pijnlijk. Maar ach...quote:Op maandag 18 januari 2016 20:22 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
De ware liefde komt dan ook meestal niet naar je toe wandelen. Daar moet je wel iets voor doen. En ja, het kan zijn dat een jongen vaker initiatief moet nemen. Maar rustig zitten wachten totdat de ware naar je toe komt lopen vind ik wel erg naïef.
Als gemiddelde man zijnde zal je 9/10 keer zelf het initiatief moeten nemen. Deal with it.quote:Op maandag 18 januari 2016 20:25 schreef Tomoya het volgende:
[..]
Het was meer een gedachte, aangezien ik nog nooit heb meegemaakt dat een meid mij uitvroeg. Als je dan constant het initiatief moet nemen, en vaak nog eens faalt, is dat best pijnlijk. Maar ach...
Alsof je als man zit te wachten op een vrouw die je toch niet zo nodig wil leren kennen als je niet op haar afstapt.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:33 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Als gemiddelde man zijnde zal je 9/10 keer zelf het initiatief moeten nemen. Deal with it.
Ja, want zo gaat datquote:Op dinsdag 19 januari 2016 07:59 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Alsof je als man zit te wachten op een vrouw die je toch niet zo nodig wil leren kennen als je niet op haar afstapt.
'Hoe heb je je vriend ontmoet?'
'Oh, hij sprak me toevallig aan en ik vond hem wel oké.'
'Oké...'
Zeer romantisch.
Zeg jankert. Zoiets is al duizenden jaren zo.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 07:59 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Alsof je als man zit te wachten op een vrouw die je toch niet zo nodig wil leren kennen als je niet op haar afstapt.
'Oké...'
Zeer romantisch.
Nee, zo gaat dat niet en dat is precies mijn punt. Als ze je zo leuk vindt, dan laat ze dat op alle mogelijke manieren merken. Je neemt daarom nooit het 'initiatief', want je bent al uitgenodigd.quote:
Dat ik mn vorige statement zo maak. Betekend niet dat ik het er mee eens ben.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Feit is dat het meer een samenspel is, en dat er anno 2015 ook wel initiatief van beide kanten mag komen, dus ook de vrouw. En dat kan best, het handjevol met dates dat ik heb gehad de afgelopen maanden, waren bijna allemaal resultaat van het initiatief van de vrouw (dat wil zeggen: het uiteindelijke op date vragen. Zelfde geldt voor het verder gaan op whatsapp trouwens). En dan ben ik echt geen Brad Pitt/James Bond (if only...).
Sommigen vroegen het gewoon expliciet, bij anderen kwamen we gewoon 'vanzelf' op een date uit, gewoon 'natuurlijk' in het gesprek. Er hoeft er maar een een klein voorzetje te geven en dan hoeft de ander hem alleen maar in te koppen.
Misschien hangt het ook af van het type vrouw.
Dan verkeer je toch echt in een illusie. Als vrouwen niet uit zichzelf interesse in je tonen, dan ben je helemaal niet aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:19 schreef K44S het volgende:
[..]
Dat ik mn vorige statement zo maak. Betekend niet dat ik het er mee eens ben.
Ik heb wel vaker hier op t forum geroepen dat ik 2 meter lang ben en er "aantrekkelijk" uit zie.
Het is mij nooit (hooguit 1 of 2 keer en dan had ik het zelf niet door) voor gekomen.
Maar ik ga er niet om janken. Ik heb wel wat beters te doen.
Goed verhaal. Lekker kort ookquote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:24 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dan verkeer je toch echt in een illusie. Als vrouwen niet uit zichzelf interesse in je tonen, dan ben je helemaal niet aantrekkelijk.
Goed dat je dat accepteert in ieder geval.
Als iemand geen interesse in je toont, waarom zou je haar dan aanspreken?quote:
Omdat ik liever een blauwtje loop dan een groentje (tot zo ver dat nog kan) blijf.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als iemand geen interesse in je toont, waarom zou je haar dan aanspreken?
Als iemand mij nou de hele tijd aanstaart als ik binnenloop, zou ik het wel proberen. Maar geen interesse en dan iemand aanspreken moet je wel heel zelfverzekerd zijn. Vrouwen spreken mij ook niet aan, soms wel oogcontact maar ze starten nooit een gesprek.
Als beiden zo redeneren gebeurt er sowieso nooit iets natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 07:59 schreef Drieklank het volgende:
[..]
'Oké...'
Zeer romantisch.
Natuurlijk wel. Relaties ontstaan eerder door met een kennis iets te ondernemen dan een wildvreemde uit het niets aan te spreken. In de leer van de interpersoonlijke communicatie wordt 'common ground' genoemd als basis voor een relatie. Een relatie ontstaat op basis van iets wat je met elkaar gemeen hebt, je zit bijvoorbeeld bij dezelfde vereniging waar je samen iets ondernomen hebt. Je hebt daarbij een leuk gesprek met elkaar gehad, elkaar diep in de ogen gekeken en misschien zelfs een hand op de schouder gelegd. Dan is het maar een kleine stap om te voor te stellen om iets te gaan drinken. Een eventuele afwijzing is dan voor beide partijen ook makkelijk af te kloppen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:44 schreef Chai het volgende:
[..]
Als beiden zo redeneren gebeurt er sowieso nooit iets natuurlijk.
Iedereen was ooit een vreemde voor elkaar totdat er contact gelegd werd. Natuurlijk is de ene context gunstiger dan de andere.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:55 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Relaties ontstaan eerder door met een kennis iets te ondernemen dan een wildvreemde uit het niets aan te spreken. In de leer van de interpersoonlijke communicatie wordt 'common ground' genoemd als basis voor een relatie. Een relatie ontstaat op basis van iets wat je met elkaar gemeen hebt, je zit bijvoorbeeld bij dezelfde vereniging waar je samen iets ondernomen hebt. Je hebt daarbij een leuk gesprek met elkaar gehad, elkaar diep in de ogen gekeken en misschien zelfs een hand op de schouder gelegd. Dan is het maar een kleine stap om te voor te stellen om iets te gaan drinken. Een eventuele afwijzing is dan voor beide partijen ook makkelijk af te kloppen.
Dat is wat anders dan je als een of andere niet al te aantrekkelijke sociaal uitgedaagde lulhannes in een kroeg een ander aanspreekt, op basis van wat? Omdat die persoon er 'leuk' uitziet? Omdat je 'ballen' moet hebben? Dat is gewoon een onnodig gigantische drempel en een risico op een pijnlijke afwijzing of een ongemakkelijke situatie voor beide partijen. De kans op slagen is daarbij ontzettend laag en het is dus gewoon een domme masochistische manier om te doen alsof je het geprobeerd hebt. Dat geldt misschien niet als je zelf een lekker ding bent, die ander jou ook een lekker ding vindt en zich toevallig eenzaam of geil voelt, maar in dat geval post je niet in dit soort topics.
En hoe komt ze daar dan aan?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:55 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Overigens moet je ook in overweging nemen dat mannen niet zo nodig meer zijn. Vrouwen zijn zelfstandig, verdienen hun eigen geld, hebben een eigen woning en heel veel vrienden en vriendinnen op Facebook. Ik kan me niet voorstellen dat een vrouw zit te wachten op een initiatief van iemand die ze helemaal niet kent, daar ze op ieder gewenst moment stoere Sander, rijke Richard of knappe Karel op kan bellen als ze zich verveelt.
Stoere Sander zat bij haar in de klas en volgt nu ook het vak 'Statistiek voor dummies'. Knappe Richard is de beste vriend van haar broer die ook regelmatig aanschuift bij familiegelegenheden. Knappe Karel vult ook vakken op de afdeling houdbaar tussen 18.00 - 10.00. Nu zat er ook een Loner Leon bij haar op school, er zit weleens een Verlegen Valero op een verjaardagsfeest en er werkt ook een Puistige Pieter op de afdeling houdbaar, maar deze mannen hebben het in iedere situatie afgelegd tegen de concurrerende mannen voor haar aandacht.quote:
Werkdagen van 16 uurquote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:08 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Stoere Sander zat bij haar in de klas en volgt nu ook het vak 'Statistiek voor dummies'. Knappe Richard is de beste vriend van haar broer die ook regelmatig aanschuift bij familiegelegenheden. Knappe Karel vult ook vakken op de afdeling houdbaar tussen 18.00 - 10.00. Nu zat er ook een Loner Leon bij haar op school, er zit weleens een Verlegen Valero op een verjaardagsfeest en er werkt ook een Puistige Pieter op de afdeling houdbaar, maar deze mannen hebben het in iedere situatie afgelegd tegen de concurrerende mannen voor haar aandacht.
Zo gaat dat bij de AH. Je krijgt voor een paar uur in de avond betaald en de rest van de tijd mag je overwerken voor gratis.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Werkdagen van 16 uurdan heb je toch geen tijd voor een relatie?
Inhoudelijk sluitend verhaal van Drieklank, en dan is het ietwat gekke tijdstip hét punt van kritiek... Dat zegt op zich al iets over de validiteit van de rest van zijn statement, ducht mij.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Werkdagen van 16 uurdan heb je toch geen tijd voor een relatie?
Alleen jammer dat hij zijn uitspraken doet vanuit een ontzettend zwart/wit conclusie.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:28 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Inhoudelijk sluitend verhaal van Drieklank, en dan is het ietwat gekke tijdstip hét punt van kritiek... Dat zegt op zich al iets over de validiteit van de rest van zijn statement, ducht mij.
Maar ze hebben allebei wel gelijk. De dames van tegenwoordig hebben alleen nog interesse in de popi-jopi boys...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:53 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Alleen jammer dat hij zijn uitspraken doet vanuit een ontzettend zwart/wit conclusie.
Als in de zin van: "er zijn nu eenmaal vlotte mensen, er zijn minder vlotte mensen, en er is de categorie tja..."?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:53 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Alleen jammer dat hij zijn uitspraken doet vanuit een ontzettend zwart/wit conclusie.
Dat is wellicht ook weer wat kort door de bocht, hoewel niemand kan ontkennen dat het veel mensen best wel komt aanwaaien en er dan dergelijke quisi-omnivalente adviezen worden gegeven als: "wees je beste zelf". Terwijl dát duidelijk en evidence-based niet genoeg is. Is dat erg? Nou ja, als je aan de winnende kant zit vind je dat helemaal niet erg.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:56 schreef CRW het volgende:
De dames van tegenwoordig hebben alleen nog interesse in de popi-jopi boys
Zelfde als mensen roepen dat uiterlijk er echt niet toe doet.. dat doet er wel degelijk toe. Als je knap bent gaan er al deuren open die normaal gesloten blijven, of je daar nou op zit te wachten of niet. En uiterlijk speelt misschien meer mee bij face-to-face-contact zoals een kroeg maar toch ook op datingsites/apps moet je het van je foto's hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:30 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Als in de zin van: "er zijn nu eenmaal vlotte mensen, er zijn minder vlotte mensen, en er is de categorie tja..."?
[..]
Dat is wellicht ook weer wat kort door de bocht, hoewel niemand kan ontkennen dat het veel mensen best wel komt aanwaaien en er dan dergelijke quisi-omnivalente adviezen worden gegeven als: "wees je beste zelf". Terwijl dát duidelijk en evidence-based niet genoeg is. Is dat erg? Nou ja, als je aan de winnende kant zit vind je dat helemaal niet erg.
Dat is meer dan begrijpelijk en ik snap dus prima waarom er door velen zo gemakkelijk over deze materie gedacht wordt. Naar analogie ben ik bijvoorbeeld prima in staat hard te lopen, en vind dat ook heel gemakkelijk en vanzelfsprekend. Ene voet voor de ander, rinse and repeat. Alleen permitteer ik mij daarmee niet tegelijkertijd de vrijheid om tegen een kreupele te roepen dat hij "maar zijn beste zelf" moet zijn, want dan lukt het hem vast ook! Dat getuigt van intense naïviteit, of ten minste van een beperkt voorstellingsvermogen en soms ook gewoon van een moedwillige poging die minder gefortuneerde wederpartij te beschadigen.
Waarom zit je dan als kreupele in een hardlooptopic?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:30 schreef Sturmic het volgende:
Alleen permitteer ik mij daarmee niet tegelijkertijd de vrijheid om tegen een kreupele te roepen dat hij "maar zijn beste zelf" moet zijn, want dan lukt het hem vast ook! Dat getuigt van intense naïviteit, of ten minste van een beperkt voorstellingsvermogen en soms ook gewoon van een moedwillige poging die minder gefortuneerde wederpartij te beschadigen.
Ze zullen zeggen van niet, maar ondertussen....quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:56 schreef CRW het volgende:
[..]
Maar ze hebben allebei wel gelijk. De dames van tegenwoordig hebben alleen nog interesse in de popi-jopi boys...![]()
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:30 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Als in de zin van: "er zijn nu eenmaal vlotte mensen, er zijn minder vlotte mensen, en er is de categorie tja..."?
[..]
Dat is wellicht ook weer wat kort door de bocht, hoewel niemand kan ontkennen dat het veel mensen best wel komt aanwaaien en er dan dergelijke quisi-omnivalente adviezen worden gegeven als: "wees je beste zelf". Terwijl dát duidelijk en evidence-based niet genoeg is. Is dat erg? Nou ja, als je aan de winnende kant zit vind je dat helemaal niet erg.
Dat is meer dan begrijpelijk en ik snap dus prima waarom er door velen zo gemakkelijk over deze materie gedacht wordt. Naar analogie ben ik bijvoorbeeld prima in staat hard te lopen, en vind dat ook heel gemakkelijk en vanzelfsprekend. Ene voet voor de ander, rinse and repeat. Alleen permitteer ik mij daarmee niet tegelijkertijd de vrijheid om tegen een kreupele te roepen dat hij "maar zijn beste zelf" moet zijn, want dan lukt het hem vast ook! Dat getuigt van intense naïviteit, of ten minste van een beperkt voorstellingsvermogen en soms ook gewoon van een moedwillige poging die minder gefortuneerde wederpartij te beschadigen.
Waarom ga je als harloper in een topic vol kreupelen zitten?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:36 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Waarom zit je dan als kreupele in een hardlooptopic?
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:43 schreef Faxie het volgende:
[..]
Waarom ga je als hardloper in een topic vol kreupelen zitten?
Denk je dat je dat van de grond gaat krijgen?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:57 schreef Sturmic het volgende:
[..]![]()
Nou, om Casiotone toch enig krediet te geven, in zijn reacties de afgelopen maanden in soortgelijke topics gaat er een soort directe duidelijkheid van hem uit, een oprecht geloof in zijn werkelijkheid en de volledige en controleerbare maakbaarheid van je eigen geluk. Dat idealisme en optimisme, gecombineerd met een onwrikbare vasthoudendheid om al die kreupelen te leren sprinten, daar heb ik oprechte bewondering voor.
Heb de afgelopen tijd erg veel nagedacht over wat ik zelf nog graag zou willen... en waar ik nu op uit kom is dat ik graag een meet zou willen organiseren met de groep die wat minder mazzel hebben gehad bij het uitdelen van de sociale vaardigheden en/of uiterlijkheden en/of zelflimiterende geloofssystemen en/of daadwerkelijk uitgeslotenen. Tof?
Geloof het of niet, maar ik heb een sociaal levenquote:Op woensdag 20 januari 2016 00:03 schreef Sturmic het volgende:
Heb al contacten met CRW, Deezer, Jaeger, dus why not? Kan mij bijna altijd vereenzelvigen met Drieklank, en jij komt ook vast. En dan doen we ook nog eens iets sociaals en dus past het ook nog bij het doel van dit topic!
Daarmee impliceer dat je nu al je beste zelf zou zijn, wat niet genoeg zou zijn. Wat heb je daar voor evidence dan?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:30 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Het mag dan niet de beste uitdagende cq stimulerende opmerking als je het zo opvat, maar het is ook beperkt om het puur zo te benaderen. Want het zou net zo goed vooringenomen zijn om te denken dat die kreupelheid het dan maar moet zijn. Ah joh, niet trainen man, je haalt toch geen wereldrecord meer. Misschien bedoelt die ander niet zo een record, maar om je te stimuleren om je eigen record te verbreken. Vandaar ook wees je beste zelf en niet wordt wereldkampioen. Daar kan vertrouwen in zitten dat er verbetering mogelijk is en dat je die kan boeken. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar dat betekent niet dat niemand snapt dat het wel degelijk moeite kost enzo.quote:Dat is meer dan begrijpelijk en ik snap dus prima waarom er door velen zo gemakkelijk over deze materie gedacht wordt. Naar analogie ben ik bijvoorbeeld prima in staat hard te lopen, en vind dat ook heel gemakkelijk en vanzelfsprekend. Ene voet voor de ander, rinse and repeat. Alleen permitteer ik mij daarmee niet tegelijkertijd de vrijheid om tegen een kreupele te roepen dat hij "maar zijn beste zelf" moet zijn, want dan lukt het hem vast ook! Dat getuigt van intense naïviteit, of ten minste van een beperkt voorstellingsvermogen en soms ook gewoon van een moedwillige poging die minder fortuinlijke wederpartij te beschadigen.
Aldus de gozer die zelf tig keer aanhaalde dat ie lelijkerds toch met een vriendin heeft zien rondlopen. Is een factor, maar je weet dat het dus niet in de weg hoeft te zitten, dus kap met deze smoes.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zelfde als mensen roepen dat uiterlijk er echt niet toe doet.. dat doet er wel degelijk toe. Als je knap bent gaan er al deuren open die normaal gesloten blijven, of je daar nou op zit te wachten of niet. En uiterlijk speelt misschien meer mee bij face-to-face-contact zoals een kroeg maar toch ook op datingsites/apps moet je het van je foto's hebben.
Niemand hier zegt dat uiterlijk niets uitmaakt.quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:10 schreef Faxie het volgende:
Da's leuk, maar ga nou niet doen alsof het niks uitmaakt.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:56 schreef CRW het volgende:
[..]
Maar ze hebben allebei wel gelijk. De dames van tegenwoordig hebben alleen nog interesse in de popi-jopi boys...![]()
Wat een onzin. Die mannen leggen het af wegens hun gigantische minderwaardigheidscomplex.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:08 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Stoere Sander zat bij haar in de klas en volgt nu ook het vak 'Statistiek voor dummies'. Knappe Richard is de beste vriend van haar broer die ook regelmatig aanschuift bij familiegelegenheden. Knappe Karel vult ook vakken op de afdeling houdbaar tussen 18.00 - 10.00. Nu zat er ook een Loner Leon bij haar op school, er zit weleens een Verlegen Valero op een verjaardagsfeest en er werkt ook een Puistige Pieter op de afdeling houdbaar, maar deze mannen hebben het in iedere situatie afgelegd tegen de concurrerende mannen voor haar aandacht.
Boehoe wat heb je het moeilijk. Het laatste wat vrouwen interesseert is uiterlijk. Ja, voor een geile wipbeurt of ONS helpt het als een kerel een halve adonis is, maar ik ken genoeg gasten met een kop als een anker die een teringgeil wijf hebben door hun uitstraling, natuurlijk gezag, het feit dat ze interessant zijn als individu en dat weten te verkopen, genegenheid tonen et cetera.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zelfde als mensen roepen dat uiterlijk er echt niet toe doet.. dat doet er wel degelijk toe. Als je knap bent gaan er al deuren open die normaal gesloten blijven, of je daar nou op zit te wachten of niet. En uiterlijk speelt misschien meer mee bij face-to-face-contact zoals een kroeg maar toch ook op datingsites/apps moet je het van je foto's hebben.
Om te vertellen van je eigen strijd om toch te leren hardlopen? Om tips te geven over dingen waar je tegenaan gelopen bent, hoe je zaken kunt aanpakken. Dat het zinloos is om meteen een marathon te willen lopen, en dat je wellicht nooit verder komt dan vijf kilometer, maar dat als je traint, die vijf kilometer echt haalbaar is.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 23:43 schreef Faxie het volgende:
[..]
Waarom ga je als harloper in een topic vol kreupelen zitten?
Matige troll. Je kan beter.quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:33 schreef Drieklank het volgende:
Mijn observatie is dat Deezertje lekker bezig is met het regelen van dates. Betweters hebben wellicht meer succes in de liefde dan hij, maar volgens mij heeft Deezertje ondertussen meer meisjes gesproken en dates geregeld dan de alle betweters bij elkaar. Er zijn werkpaarden en sierpaarden, zij die het doen en zij die anderen vertellen hoe ze het moeten doen. Mijn respect gaat uit naar zij die het doen, ook zonder succes.
Hoe oud ben je? Had hetzelfde gevoel toen ik tiener was. In mijn twintiger jaren speelde dit totaal niet meer.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:56 schreef CRW het volgende:
[..]
Fixed.quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:38 schreef Koral het volgende:
Sommige van jullie hebben je mindere vermogen tot beeldvorming altijd gecompenseerd met jullie bovengemiddeld foutief analytisch vermogen. Daarmee ga je het in contact en interactie met een vrouw mensen niet snel redden.
Ik niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:56 schreef CRW het volgende:
[..]
1e fix ben ik het niet mee eens. Ze hebben heel scherpe waarnemingen op veel gebieden. De samenhang en het juist inschatten hoeveel impact en waarde er aan gehecht moet worden aan deze waarnemingen is misschien anders, maar de waarneming op zich is in mijn ogen niet foutief.quote:
In mijn studententijd zag ik Janneke Jansen met Anne-Fleur strijden om de D van Hendrik-Jan, in geen geval wilde Janneke Jansen een Kees de Vries.quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:38 schreef Koral het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Had hetzelfde gevoel toen ik tiener was. In mijn twintiger jaren speelde dit totaal niet meer.
Vrouwen gaan andere eigenschappen ook meer waarderen. Zeker wanneer ze aan hun kinderwens gaan denken, of wanneer ze met een popijopi hebben gehad die vreemd ging.
Is een stukje identiteitsvorming wat je in de weg zit. Je wil graag iemand zijn wat je nog niet bent. Mensen worden in eerste instantie verliefd op het beeld dat ze van iemand hebben. Werk aan je eigen beeld en draag dat op een positieve manier uit.
Sommige van jullie hebben je mindere vermogen tot beeldvorming altijd gecompenseerd met jullie bovengemiddeld analytisch vermogen. Daarmee ga je het in contact en interactie met een vrouw niet snel redden.
Dit dus. Boehoe, alle deuren gaan open voor knappe mensen. Dat geldt misschien voor de Doutzens van de wereld, maar dat is ook maar 0,1% van de bevolking. Daarnaast traint zij ook iedere dag om er zo uit te zien. Uitstraling en persoonlijkheid zijn 1000x belangrijker bij het opentrappen van deuren.quote:Op woensdag 20 januari 2016 07:48 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Boehoe wat heb je het moeilijk. Het laatste wat vrouwen interesseert is uiterlijk. Ja, voor een geile wipbeurt of ONS helpt het als een kerel een halve adonis is, maar ik ken genoeg gasten met een kop als een anker die een teringgeil wijf hebben door hun uitstraling, natuurlijk gezag, het feit dat ze interessant zijn als individu en dat weten te verkopen, genegenheid tonen et cetera.
Mannen willen vrijwel altijd een mooi bord om van te eten. Dat is de primaire noodzaak. De meeste vrouwen kijken naar zoveel meer dan dat criterium.
Wat een gelul joh. In je studententijd was je gewoon op zoek naar andere eigenschappen in een man omdat je in een andere fase zat. Fleur (?) zocht gewoon een sexy man die ook nog gezellig een biertje met haar kon zuipen, nu studeert ze niet meer en vindt ze dus zelf ook andere eigenschappen belangrijker, en waardeert ze pietjankees meer. Die nu de kans krijgt om de poepluiers van zijn eigen kinderen te verschonen. Goh wat sneu voor hem.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:19 schreef Drieklank het volgende:
[..]
In mijn studententijd zag ik Janneke Jansen met Anne-Fleur strijden om de D van Hendrik-Jan, in geen geval wilde Janneke Jansen een Kees de Vries.
Na mijn studententijd blijkt dat Janneke Jansen de strijd verloren heeft, maar dergelijke vrouwen zijn ondertussen wel een stuk dikker geworden van het bier en de bittergarnituur. De vele slapeloze en spannende nachten die ze heeft beleefd begint zich al af tekenen in haar gezicht. Daarom komt iemand als ik misschien een keer in haar vizier, een man die het 'geluk' heeft om het hypotheekcontract te ondertekenen of de stront luiers te verschonen, maar ik zit niet meer op haar te wachten.
Ik merk dat veel van mijn post als gezeik worden opgevat, maar wat ik doe is koude analyses maken van mijn observaties en feiten. Ik begrijp dat het sommigen in het verkeerde keelgat kan schieten, maar ik bied misschien ook een stem die te weinig gehoord wordt in dit soort topics. Ik zie de duistere kant van het leven die mensen liever niet willen zien.
En Anne-Fleur is nog steeds even knap?quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:19 schreef Drieklank het volgende:
[..]
In mijn studententijd zag ik Janneke Jansen met Anne-Fleur strijden om de D van Hendrik-Jan, in geen geval wilde Janneke Jansen een Kees de Vries.
Na mijn studententijd blijkt dat Janneke Jansen de strijd verloren heeft, maar dergelijke vrouwen zijn ondertussen wel een stuk dikker geworden van het bier en de bittergarnituur. De vele slapeloze en spannende nachten die ze heeft beleefd begint zich al af tekenen in haar gezicht. Daarom komt iemand als ik misschien een keer in haar vizier, een man die het 'geluk' heeft om het hypotheekcontract te ondertekenen of de stront luiers te verschonen, maar ik zit niet meer op haar te wachten.
Ik merk dat veel van mijn post als gezeik worden opgevat, maar wat ik doe is koude analyses maken van mijn observaties en feiten. Ik begrijp dat het sommigen in het verkeerde keelgat kan schieten, maar ik bied misschien ook een stem die te weinig gehoord wordt in dit soort topics. Ik zie de duistere kant van het leven die mensen liever niet willen zien.
Als je wil impliceren dat ik schreef dat het helemaal niks uitmaakt, dan zou dat zomaar een symptoom kunnen zijn van een groter probleem dan je looks..quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:10 schreef Faxie het volgende:
Da's leuk, maar ga nou niet doen alsof het niks uitmaakt.
Dit soort types kennen we allemaal en terecht dat je die niet wil. Daarom is het wat minder begrijpelijk om je blind te blijven staren op dit deel van het vrouwvolk, alsof er niet meer zou zijn..quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:19 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Het gaat om het gevoel dat je een laatste keuze bent. Een tweederangs man. Dat je vooral goed bent om de lasten te dragen en niet de lusten te ontvangen. Dat je een voedingsbodem bent voor een uitgebloeide bloem. Daar word ik best droevig van.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:26 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Wat een gelul joh. In je studententijd was je gewoon op zoek naar andere eigenschappen in een man omdat je in een andere fase zat. Fleur (?) zocht gewoon een sexy man die ook nog gezellig een biertje met haar kon zuipen, nu studeert ze niet meer en vindt ze dus zelf ook andere eigenschappen belangrijker, en waardeert ze pietjankees meer. Die nu de kans krijgt om de poepluiers van zijn eigen kinderen te verschonen. Goh wat sneu voor hem.
Godsamme man, als jij IRL ook met zulke voorbeelden komt, snap ik wel dat voortplanten voor jou heel ver weg is.
Het probleem is dat jij niet waarneemt wat men goed doet. Verder schrijf ik duidelijk wat men wel fout doet. Dus als je het toch over categorieën wilt hebben...quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij valt in diezelfde categorie. Niet zo gek dat je niet ziet wat men fout doet.
Ik zal je voorbeeld even in de realiteit plaatsen. Ik had tijdens mijn studie een leuke vriend, lang leve de lol, reizen, samen op stap, alles kon en alles mag, na een paar jaar ging dat over, beiden wat serieuzer en het werkte niet meer. Dikke prima. Ik kwam mijn huidige vriend tegen, alles klopte, hij heeft nu de eer om de luiers van ONS kind te verschonen. Voor mij, was hij ook altijd op stap, vrouwen bij de vleet. Wie is nu de uitgebloeide bloem? Ik of hij?quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:41 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Het gaat om het gevoel dat je een laatste keuze bent. Een tweederangs man. Dat je vooral goed bent om de lasten te dragen en niet de lusten te ontvangen. Dat je een voedingsbodem bent voor een uitgebloeide bloem. Daar word ik best droevig van.
Misschien kan het anders, zoals Mary zegt.
Jij ziet dat inderdaad. Je bent er vast ook van op de hoogte dat een ooggetuige weinig toevoegt, omdat het vaak niet accuraat is wat hij ziet en ingekleurd met de eigen perceptie.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:19 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Had je op je 20e mee moeten beginnen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:24 schreef Deezertje het volgende:
Hoe later je een (eerste) serieuze relatie krijgt des te eerder heb je straks huisje boompje beestje als ze ook nog eens zwanger raakt.. En ik wil absoluut niet eindigen met de eerste beste vrouw. Ik wil mijn fun-horizon verbreden, of ben ik daar op mijn 25ste al te laat mee?
Wat bedoel je precies met fun horizon?quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:24 schreef Deezertje het volgende:
Hoe later je een (eerste) serieuze relatie krijgt des te eerder heb je straks huisje boompje beestje als ze ook nog eens zwanger raakt.. En ik wil absoluut niet eindigen met de eerste beste vrouw. Ik wil mijn fun-horizon verbreden, of ben ik daar op mijn 25ste al te laat mee?
En nu in normaal Nederlands? Hoe later je begint des te minder keuze je hebt ljjkt me.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:29 schreef K44S het volgende:
[..]
Had je op je 20e mee moeten beginnen.
Ik ben ook 25 en m'n fun-horizon is helemaal gedigitaliseerd in een proximale- bewegingsform
Jij hebt die bloem als uitgebloeid geclassificeerd. Kennelijk vind jij dat vrouwen uitgebloeid zijn als ze de 25 passeren. Jouw probleem, niet dat van al die vrouwen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:41 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Het gaat om het gevoel dat je een laatste keuze bent. Een tweederangs man. Dat je vooral goed bent om de lasten te dragen en niet de lusten te ontvangen. Dat je een voedingsbodem bent voor een uitgebloeide bloem. Daar word ik best droevig van.
Misschien kan het anders, zoals Mary zegt.
Nee het scharrelen met 18+. Zonder zuipen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:31 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met fun horizon?
Feesten, zuipen en helemaal naar de klote gaan? Daar zijn een hoop mensen op hun 25ste wel klaar mee. Niet iedereen natuurlijk.
Toch heeft deezer enigszins een punt. Op apps als tinder word je puur op uiterlijk een ja of een nee. Dan kun je nog zo'n sprankelende persoonlijkheid of uitstraling hebben, als je een kop als een anker hebt word je zeer waarschijnlijk steeds naar links geswiped en heb je daar dus niets aan.quote:Op woensdag 20 januari 2016 07:48 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Boehoe wat heb je het moeilijk. Het laatste wat vrouwen interesseert is uiterlijk. Ja, voor een geile wipbeurt of ONS helpt het als een kerel een halve adonis is, maar ik ken genoeg gasten met een kop als een anker die een teringgeil wijf hebben door hun uitstraling, natuurlijk gezag, het feit dat ze interessant zijn als individu en dat weten te verkopen, genegenheid tonen et cetera.
Mannen willen vrijwel altijd een mooi bord om van te eten. Dat is de primaire noodzaak. De meeste vrouwen kijken naar zoveel meer dan dat criterium.
Ik dacht dat je zo intelligent was?quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En nu in normaal Nederlands? Hoe later je begint des te minder keuze je hebt ljjkt me.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:31 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met fun horizon?
Feesten, zuipen en helemaal naar de klote gaan? Daar zijn een hoop mensen op hun 25ste wel klaar mee. Niet iedereen natuurlijk.
Als je het hebt over plezier hebben in het leven; nee, daar is het nooit te laat voor. (Dat denk je toch niet echt hoop ik?)
Nee, natuurlijk is het daar niet te laat voor.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee het scharrelen met 18+. Zonder zuipen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |