abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159144155
Welkom in stap 1 van het "Datingstappenplan: Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en -relatie"

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er op FOK! nogal wat waarde wordt gehecht aan posten over relaties, vreemd wel, in Relaties en Psychologie ;) .

Er zijn echter nogal wat strubbelingen omdat niet iedereen op dezelfde comfortabele of juist oncomfortabele plek zit als het gaat om zelfvertrouwen en de sociale mogelijkheid om zelfs maar de eerste stappen te nemen die je kunnen helpen tot een relatie.

Daarom presenteert R&P nu het Datingstappenplan: Met FOK! in 3 stappen naar je droomdate en -relatie. Dit stappenplan bestaat uit 3 topics, gebaseerd op een week aan onderzoek achter de schermen, meenemen van ideeën van users, en een stukje onmisbare modervaring in R&P. Het is de bedoeling dat je goed bij jezelf te rade gaat in welke fase van het stappenplan je je begeeft, en dat je ook in dat topic/die reeks blijft posten tot je aantoonbaar een fase verder bent gekomen! Dit houdt het volgende in:

Stap/topic 1: Sociaal genoeg worden om mensen aan te kunnen spreken en vriendschappelijke relaties aan te gaan met mensen.

Dit is, hebben wij geconcludeerd, de basis voor het je actief gaan bewegen in de datingscene. Je kunt het er mee eens zijn of niet. Dit is hoe we het gaan doen. Het kunnen aangaan van relaties/gesprekken met mensen is essentieel om je op een gezonde en zelfverzekerde manier te laten deelnemen aan de datingscene, en als je nog niet eens weet wanneer en hoe je iemand zomaar aan kunt spreken/contacten kunt leggen, hoe wil je dan succesvol een date hosselen? Ben je echt nog bezig met het ontdekken van die basics, dan is dit het topic voor jou! Doe je best, luister naar tips, en zorg ervoor dat je naar Stap 2 mag!

Stap/topic 2: Je hebt acceptabele sociale skills! Ga voor die date

Je hebt vrienden (gemaakt), kan vol vertrouwen eens een praatje met iemand maken uit het niets en weet wat je dan wél en niet kunt zeggen, gaat met enige regelmaat met kennissen of wellicht zelfs vrienden wat doen (van hobby tot kroeg tot bij iemand thuis hangen), en wilt graag kijken of je van een vriendschappelijke relatie naar een date kunt komen. Dit is het topic voor jou! Vraag tips over je datingprofiel op datingsites, over openingszinnen in de kroeg, of hoe je kunt peilen of die vriendin van je misschien óók wat meer wil dan alleen vrienden zijn. Hopelijk lukt het, en kun je op je eerste date, en daarmee naar stap 3!

Stap/topic 3: Je hebt een date! Tof! Plan het en laat weten hoe het ging!

Spreekt voor zich. Topic voor als je een date hebt geregeld. Niet als je er van droomt, niet hypothetisch, alleen als je een date HEBT, en wilt weten wat je kunt gaan doen, of na afloop om te praten over hoe het was, wat er goed ging, wat er slecht ging. Ging het goed? W00h00! Zet dit door. Ging het niet zo goed en moet je opnieuw daten? Ga dan terug naar stap 2!

En wie weet kunnen we zelfs een stap 4 toevoegen in de toekomst, alwaar je een heus FOK! Datingplan Certificaat in ontvangst mag nemen!

Advies van derden in alledrie de topics is natuurlijk welkom, waar zouden we zijn zonder de adviesgevers, want zonder hen geen topics vaak. Máár het advies dat gevraagd en gegeven wordt moet dus in lijn zijn met de geest van het topic/de fase die het topic representeert.

R&P / Datingstappenplan -stap 2: vol vertrouwen op naar die eerste date

R&P / Datingstappenplan -stap 3: deel hier je succesdates of datemissers

En wie zijn de scheidsrechters? De mods. Luister naar aanwijzingen en verzoeken om je naar een van de andere stappen de begeven als de tijd rijp is/dingen niet zo lekker gaan/gingen. We proberen in R&P ook het praten over relaties en daten gezellig te maken/houden, maar hebben jullie hulp daar bij nodig. Dus probeer alsjeblieft, zéker in het begin, gewoon eens even zonder al te veel morren naar de aanwijzingen te luisteren, en communiceer eventuele ontevredenheid op een normale manier met ons in het Feebacktopic.

Wat wel duidelijk mag zijn: posts die ergens niet horen worden verwijderd. Je krijgt eenmaal een waarschuwing met de mededeling dat je naar 'n ander topic moet voor die discussie. Als je niet luistert en doorgaat worden de posts genoted en kan dat verdere gevolgen hebben.

[ Bericht 43% gewijzigd door Copycat op 16-01-2016 11:32:58 ]
pi_159144178
Ps. Wat is dat voor gedoe, met nieuw topic?
  zaterdag 16 januari 2016 @ 10:30:32 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159144218
quote:
Als je niet luistert en doorgaat worden de posts genoted en kan dat verdere gevolgen hebben.
Oke.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_159144241
Ik vind die filmpjes van zogenaamde 'exsperts' niet echt een toevoeging, eigenlijk. Voelt voor mij meer als PUA-gedoe, en als er iets is wat ze juist niet moeten proberen te leren is PUA-gedoe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159144651
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 10:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind die filmpjes van zogenaamde 'exsperts' niet echt een toevoeging, eigenlijk. Voelt voor mij meer als PUA-gedoe, en als er iets is wat ze juist niet moeten proberen te leren is PUA-gedoe.
Omdat 't niet realistisch is? Ik heb de hoop dat ik een student voor een ONS/fun avondje in bed krijg toch allang opgegeven... Dus ik moet het hebben van dates en gewoon serieus daten. Blijkbaar zit het hele ONS/fuckbuddy ook niet echt in mijn systeem der verwachtingen. Komt wellicht ook dat ik nog thuis woon dus stel in het uiterste geval kom ik een leuke dame tegen.. kan d'r moeilijk mee naar huis sleuren haha (los van dat ik ook een half uur weg woon van de stad, dus dan is de spanning al een deel weg)
pi_159144878
Aan iedereen uit het vorige topic die op zoek was naar tips: zijn er al concrete plannen om wat meer mensen te ontmoeten? Zoals een club of vereniging? En wat is de status van alle tips die je hebt gehad van users en door de filmpjes te bekijken?

Overigens Deezertje, je zegt dat je thuiswonend bent, wordt het niet eens tijd om daar wat aan te doen? Of ben je er toevallig al heel hard mee bezig?

Deze vragen stel ik overigens aan alle mensen uit het vorige topic (afgezien van het thuiswonend zijn) en niet alleen aan Deezertje. Ben gewoon benieuwd wat er nou echt gebeurt om meer succes te krijgen en in hoeverre de tips hier hebben geholpen.
pi_159144961
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:13 schreef DoubleDip het volgende:
Aan iedereen uit het vorige topic die op zoek was naar tips: zijn er al concrete plannen om wat meer mensen te ontmoeten? Zoals een club of vereniging? En wat is de status van alle tips die je hebt gehad van users en door de filmpjes te bekijken?

Overigens Deezertje, je zegt dat je thuiswonend bent, wordt het niet eens tijd om daar wat aan te doen? Of ben je er toevallig al heel hard mee bezig?

Deze vragen stel ik overigens aan alle mensen uit het vorige topic (afgezien van het thuiswonend zijn) en niet alleen aan Deezertje. Ben gewoon benieuwd wat er nou echt gebeurt om meer succes te krijgen en in hoeverre de tips hier hebben geholpen.
Dit jaar is het jaar van nieuwe stappen maken. Op mezelf is een wens en kan ik ook prima, maar door wachtlijsten e.d. gaat het niet heel makkelijk (sta wel ingeschreven). Overigens mocht ik de baan krijgen komende week dan heb ik fiks meer inkomen en moet ik wel dichter bij mijn werk gaan wonen dus dat zou een flinke boost zijn. Kans zit erin dat ik de baan niet krijg en het dan weer op de lange baan schuif.. Maar mijn ouders' geduld raakt ook een beetje op dus aan het einde van het jaar is de kans groot dat ik wel weg ben.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 11:34:10 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159145209
Het is niet de bedoeling de OP aan te passen, en al helemaal niet met PUA-meuk. Dat hoort hier niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159147429
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet weten wat te zeggen (en waarom je ze dus überhaupt aanspreekt) en afwijzing.
en als je niet weet wat te zeggen, wat gebeurt er dan?
Waarom is dat erg? Er gebeurt niks, je wordt er niet ziek van, gaat er niet dood aan, het begint niet spontaan te stormen, er komt geen zondvloed, er gebeurt niks.
En voor afwijzing geldt hetzelfde, leuk is het niet, maar wat gebéurt er nou feitelijk?
Ze (of hij) wil niet met je praten. Nou en!

Daarom is je ook al vaker gezegd: begin met mensen waar je geen relatie mee zou willen, dan ligt er niet die druk op en kun je oefenen om gewoon n praatje te maken. Dan is het niet erg als je afgewezen wordt of niet meer weet wat te zeggen, want dan is het hele gesprek voor jou al minder zwaar.
compact en kleverig.
pi_159147831
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:34 schreef Copycat het volgende:
Het is niet de bedoeling de OP aan te passen, en al helemaal niet met PUA-meuk. Dat hoort hier niet.
Ja, snap het hele "we zijn al bij pagina 13, dus laten we deze automatiscg sluiten en een nieuwe openen" systeem (nog) niet zo.

Overigens is het juist GEEN pua meuk. Het ontkracht juist het neppe gedoe, maar legt de nadruk op doen.

Als bang bent om mensen aan te spreken, dan moet je dat trainen door uit je comfort zone te stappen en aktie ondernemen.

De mensen die hier komen voor tips, krijgen van iedereen die ookmaar ietsje meer ervaring heeft goede tips, handvatten, adviesen, etc.

Vervolgens worden ze 1 voor 1 over geanalyseerd, en met hun probleem denk modus afgeschoten met de meest fantastische excuses.

Maar goed, dacht laat ik ook een poging wagen om ze een duwtje in de rug te geven, maar denk dat ik het ook maar ga opgeven.

Op deze manier zal ELK maar dan ook ELK topic wat ook maar aanverwand is gedowngrade worden naar een "help mij, maar ik luister lekker toch niet" topic van het handje volle personen die elk wel weten of ze in dat groepje zitten.
pi_159148692
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:51 schreef j1nxnl het volgende:

[..]

Ja, snap het hele "we zijn al bij pagina 13, dus laten we deze automatiscg sluiten en een nieuwe openen" systeem (nog) niet zo.

Overigens is het juist GEEN pua meuk. Het ontkracht juist het neppe gedoe, maar legt de nadruk op doen.

Als bang bent om mensen aan te spreken, dan moet je dat trainen door uit je comfort zone te stappen en aktie ondernemen.

De mensen die hier komen voor tips, krijgen van iedereen die ookmaar ietsje meer ervaring heeft goede tips, handvatten, adviesen, etc.

Vervolgens worden ze 1 voor 1 over geanalyseerd, en met hun probleem denk modus afgeschoten met de meest fantastische excuses.

Maar goed, dacht laat ik ook een poging wagen om ze een duwtje in de rug te geven, maar denk dat ik het ook maar ga opgeven.

Op deze manier zal ELK maar dan ook ELK topic wat ook maar aanverwand is gedowngrade worden naar een "help mij, maar ik luister lekker toch niet" topic van het handje volle personen die elk wel weten of ze in dat groepje zitten.
Dan blijven ze toch lekker klagen in dit topic, niet echt ons probleem dat ze niets met de adviezen doen.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 14:39:09 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159148750
Verhuis deze discussie svp naar het discussietopic.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159154531
Inmiddels een leuk gesprek op Tinder lopen, dezelfde humor iig. Ook qua uiterlijk is het mijn type en zeker niet onhaalbaar ;) Afstand valt ook mee, maar had idealer gekund. Wil eigenlijk morgenavond een datum prikken want meestal vallen de gesprekken na het weekend stil en kost het meer moeite om spontaan te blijven (ik wil sowieso altijd snel afspreken want anders ben je dagen/weken kwijt en komt er uiteindelijk niks van, en offline is gewoon erg leuk om te kijken of 't klikt)
pi_159154927
Nou heb ik geen facebook, word er raar opgekeken als je een alleen een account maakt voor tinder?
pi_159154978
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 19:43 schreef CornflakesXL het volgende:
Nou heb ik geen facebook, word er raar opgekeken als je een alleen een account maakt voor tinder?
Ze zien je profiel verder niet. Dus zet er wat foto's op en je bent klaar.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 19:48:55 #16
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_159155029
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 19:43 schreef CornflakesXL het volgende:
Nee hoor. Gewoon doen!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_159155049
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 19:46 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ze zien je profiel verder niet. Dus zet er wat foto's op en je bent klaar.
Oke, ik zit nog erg te twijfelen of ik het wil gebruiken. Klasgenootje van mij heeft er wel een vriendin aan over gehouden. En ik vind het vooral lastig om een meisje dat ik leuk vind zomaar aan te spreken/laten weten wat ik leuk vind. Maar ik denk dat met zo'n app een stuk verder kom. Wat mij tegen houd is denk ik mijn ego wat zoiets heeft van dat is niets voor mij. En ik woon nog thuis.
pi_159155923
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 19:28 schreef Deezertje het volgende:
Inmiddels een leuk gesprek op Tinder lopen, dezelfde humor iig. Ook qua uiterlijk is het mijn type en zeker niet onhaalbaar ;) Afstand valt ook mee, maar had idealer gekund. Wil eigenlijk morgenavond een datum prikken want meestal vallen de gesprekken na het weekend stil en kost het meer moeite om spontaan te blijven (ik wil sowieso altijd snel afspreken want anders ben je dagen/weken kwijt en komt er uiteindelijk niks van, en offline is gewoon erg leuk om te kijken of 't klikt)
Zou het zeker doen! Als het klikt gewoon op een neutrale plek afspreken en kijken of er een tweede date inzit. Succes!
pi_159155988
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zou het zeker doen! Als het klikt gewoon op een neutrale plek afspreken en kijken of er een tweede date inzit. Succes!
Heb d'r inmiddels op WA. Moet niet nadenken over die afstand, maar doordeweeks daten gaat 'm niet worden als ze alleen 's avonds zou kunnen (2 uur heen, 2 terug). Eerst nog maar eens die date fixen...
pi_159156037
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Heb d'r inmiddels op WA. Moet niet nadenken over die afstand, maar doordeweeks daten gaat 'm niet worden als ze alleen 's avonds zou kunnen (2 uur heen, 2 terug). Eerst nog maar eens die date fixen...
Ja dat is wel ver. Maar jullie kunnen ook een middenweg zoeken. Spreek bijvoorbeeld af in een plaats precies tussen jullie woonplaatsen in. Dat scheelt jullie beiden de helft van de reistijd en bovendien lijkt het me eerlijker als jullie beiden moeite moeten doen om ergens te komen.

Hoe oud is ze als ik vragen mag? (Gewoon nieuwsgierigheid hoor.)
pi_159156058
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:27 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja dat is wel ver. Maar jullie kunnen ook een middenweg zoeken. Spreek bijvoorbeeld af in een plaats precies tussen jullie woonplaatsen in. Dat scheelt jullie beiden de helft van de reistijd en bovendien lijkt het me eerlijker als jullie beiden moeite moeten doen om ergens te komen.

Hoe oud is ze als ik vragen mag? (Gewoon nieuwsgierigheid hoor.)
21, maar gelet op haar studie iig wel volwassen voor haar leeftijd.
  zondag 17 januari 2016 @ 23:08:20 #22
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_159190750
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

:D wat een aanname ook weer :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_159191029
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij eigenlijk?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_159191040
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:16 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij eigenlijk?
Kwart eeuw ;)
pi_159191280
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:16 schreef Deezertje het volgende: