abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159078613
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159080355
Veeg me op. Ik breng A. naar bed, en ze staat zoals altijd rechtop in haar bedje te wijzen naar haar boekjes (want je kan nooit genoeg zeuren om NOG een boekje :+ ) terwijl ik de commode nog even opruim. Ik vraag aan haar: "Ga je lekker liggen en dan slapen?" en ze zegt "JAH!", gaat liggen, stopt haar speen in haar mond en zwaait naar mij. MIJN BABY O+ :') O+ .
pi_159080647
Mnoh O+
pi_159081339
O+ Wat lief Razz O+
Prachtige foto's trouwens van je buik O+ Mooi gedaan JM :Y

Kwak, bah wat een rot dag, nu weet je dus nog niets. Ik duim mee voor goed nieuws :*

SQ, leuke filmpjes O+

Kreeg net een appje van vriendin op wiens dochter ik even gepast had vanochtend. Het meisje heeft vandaag haar 1e zinnetje gezegd. 'VAN MIJ' :D _O- oeps, F roept dat de hele dag door over alles en blijkbaar heeft dat indruk gemaakt :Y)
pi_159083383
Ah nee Kwak, wat spannend allemaal :{ Hoe gaat J er zelf mee om?
pi_159085199
J is heel erg J. Die wacht rustig af, maar ik zie wel dat hij zich toch wel wat zorgen maakt. Rationeel gezien weet ik en weet hij dat de kans groot is dat er überhaupt geen reden gevonden wordt. Maar man wat knaagt het aan me... een jonge gezonde vent, zouden ze wel echt alles goed genoeg onderzoeken, etc.

Ik heb zelf om de zoveel uur de neiging om me hysterisch in zijn armen te werpen :') that's how I roll... ik ben gewoon zo goed in doemscenario's ;(

Maar goed, het zit er al maanden zo, zeker, zei de radioloog, dus die paar dagen of weken extra voor we weten wat het is zullen het verschil niet maken.
Kwak
  woensdag 13 januari 2016 @ 22:28:03 #7
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_159085223
Kwak wat een onzekerheid. Hoop dat er snel duidelijkheid komt.

Hier weinig energie op het moment.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159085321
Jup, hier is naar bed gaan ook niks... gisteren bij ons in bed in slaap gevallen en om half twee overgelegd. De nacht daarvoor gillend bij ons genomen ergens in de nacht, en nu net met heel veel moeite om kwart voor tien naar bed... terwijl hij echt wel moe is.

Sterkte hobbes :*
Kwak
pi_159085786
Hier is het slechte slapen net weer voorbij, gelukkig. Duurde Maar een paar weekjes maar ik werd er helemaal wanhopig van :')

Oh kwak, wat eng ;( :* Natuurlijk dikke kans dat het niets is, maar dat maakt de doemscenario's niet minder. Hoop dat het gewoon met een sisser afloopt!

En razz, ik vond de foto's van jullie van JM zo mooi O+

SQ, Mauwtje doet me altijd een beetje aan fie denken :D wat een heerlijk kind, dat dansen O+ O+
pi_159085879
Wij waren vandaag weer naar het CB, (voorlopig) laatste prikjes zitten er weer in *O*

Ze is zo leuk O+ ze zegt nog niks maar begrijpt zo veel :D Aait over haar buikje als ik vraag waar die zit, hoofdje ook. Ze wordt dolgelukkig van elk beestje dat we op straat tegenkomen en is zo gek met onze poes O+ O+ O+
pi_159085996
Buh Hobbes, vermoeiend -O- herkenbaar van de nachten, die gaan hier ook al een tijdje niet denderend (met uitzondering van de supernacht van 20-1130 van maandag op dinsdag.. dat was de stilte voor de storm :') ) .

A zit intussen alweer een half uur naast mij in bed terwijl ik Homeland afkijk :') . Hopelijk valt ze straks in slaap en kunnen we haar weer in haar bed leggen. En anders nacht 4 deze week bij ons in bed. Wat zou het zijn? Storm op komst? Volle maan? Wisseling van het magnetisch veld? Massale problemen met de linker filangies?

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 22:49:56 ]
pi_159086088
F is een goede inspiratiebron Fazz :D !
Kwak, doemscenariodenkboks. *Positieve energie naar jullie stuurt* :* .
Wat klinkt ze leuk Krijgerrr, lekker vrolijk O+
  woensdag 13 januari 2016 @ 22:49:41 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159086166
Dat laatste kan je beter aan Regina vragen, Razz.
KuikenGuppy
pi_159086422
Ik word ook altijd zo gelukkig van jouw friends references razz O+
pi_159086627
pi_159091489
Aaaaaah Razz! Wat lief die A O+
Sterkte Hobbes! Klinkt erg vermoeiend.

Ik was gisteren vergeten :o |:( om B een kusje te geven voordat ik de massagepraktijk op zolder in dook. Dus tijdens het masseren (toen B naar bed ging) hoorde ik heel hard vanaf de eerste verdieping 'Mama M.ooooo kusje!' mijn vrouw heeft hem snel zijn kamer in mee genomen om het geluid te dempen.... :D Massage client moest er smakelijk om lachen gelukkig.

There is no left filangie Razz!
  donderdag 14 januari 2016 @ 09:03:17 #17
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159091673
Sterkte Hobbes :* .

Razz en exode O+

Zo, en vanaf vandaag mag ik officieel hier meeposten *O*!
pi_159091686
Kwak :* Logisch dat je je zorgen maakt, maar fijn dat de radioloog en de huisarts jullie al een klein beetje gerustgesteld hebben, hopelijk is het iets onschuldigs.

Slechte nachten hier op zich niet echt, maar L wordt nu wel 2 a 3 keer per nacht wakker (van een nachtmerrie?), dan is ze echt even ontroostbaar en dan wil ze niks :'( Duurt 20 minuten ofzo en dan gaat ze toch weer slapen. Heel sneu...

Welkom & gefeliciteerd NTS *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 14-01-2016 09:09:53 ]
  donderdag 14 januari 2016 @ 09:33:04 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159091983
Offtopic, maar mijn man en ik keken twee dagen geleden een aflevering van Castle, en daar speelde dezelfde stewardess in. Zij mocht eindelijk met pensioen :+.

NTS gefeliciteerd *O*.
KuikenGuppy
pi_159092029
NTS, welkom! En gefeliciteerd!

Kwak, het is ook spannend zoiets. Je hebt dan ineens zo'n besef dat je ook als je jong en gezond bent zomaar ineens iets kan hebben. Maar het loopt vast los. Probeer piekermomenten met jezelf af te spreken: dat je even in je hoofd 'los' mag over alle doemscenario's en dan huppakee over op positiviteit. (Ik weet dat het zo niet helemaal werkt natuurlijk, toch scheelt het bij mij wel als ik zoiets met mezelf afspreek.)

Drie jaar geleden had ik ook ineens iets geks: een onverklaarbare gezichtsverlamming (Aangezichtsverlamming Bell). Ik voelde iets raars bij mijn oog en op een gegeven moment zei een collega in een vergadering: M. er is iets geks met je gezicht. Mijn rector zat daar ook bij en die zei meteen: dat lijkt op een beroerte, ik stap nu met je in de auto naar het ziekenhuis. Ik bleef daar trouwens heel relaxed bij, want ik voelde me prima. In het ziekenhuis konden ze niets vinden. De neuroloog zei dat het een klassieke Bell was: onverklaarbaar. Moet vanzelf overgaan. Dus ik werd naar huis gestuurd met de boodschap: we zien je over drie weken, met een beetje geluk is het dan weer over. (Maar garanties kunnen we niet geven.)

Ik kon natuurlijk niet les geven: ik kon alleen eten met een rietje, mijn gezicht hing voor de helft naar beneden, mijn ene oog hing half dicht, ik kon niet meer met dat oog knipperen. Het zag er echt niet uit. Na drie weken was het over, maar dat waren wel drie lange weken. En in die weken zat ik ook vaak na te denken over hoe zoiets in een keer je leven eigenlijk op z'n kop zet en hoe kwetsbaar je je dan voelt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159092356
Gefeliciteerd Nts!

Kwak. Sterkte met alles, het is ook heftig als er iets met je lief aan de hand is (of zou kunnen zijn).

Mijn kind swingt dr stoel uit bij Dora... :')
S. 2014
J. 2016
pi_159092376
En gefeliciteerd NTS!!!
  donderdag 14 januari 2016 @ 10:11:39 #24
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159092567
Gefeliciteerd Nts!
pi_159092574
Gefeliciteerd NTS!

Wat lijkt me dat eng Franny. Heeft het lang geduurd tot het weer over was?

F slaapt sinds een paar dagen niet meer in z'n slaapzak want hij heeft nu een dekbed O+ Hij lijkt meteen zo groot nu, m'n baby, waar ben je? :'( O+ :'( en nieuwe baby maken schiet ook al niet op :(
pi_159092725
Zijn er hier meer mensen die al over zijn op een dekbed? Ik twijfel wanneer dat het goede moment is, Saar slaapt nu nog prima in dr slaapzak.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 14 januari 2016 @ 10:26:19 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159092789
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn er hier meer mensen die al over zijn op een dekbed? Ik twijfel wanneer dat het goede moment is, Saar slaapt nu nog prima in dr slaapzak.
Blijft ze al onder de dekens liggen?
KuikenGuppy
pi_159092829
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:12 schreef Fazzoletti het volgende:
Gefeliciteerd NTS!

Wat lijkt me dat eng Franny. Heeft het lang geduurd tot het weer over was?

F slaapt sinds een paar dagen niet meer in z'n slaapzak want hij heeft nu een dekbed O+ Hij lijkt meteen zo groot nu, m'n baby, waar ben je? :'( O+ :'( en nieuwe baby maken schiet ook al niet op :(
Het duurde precies drie weken. Ik heb wel geluk gehad, heb er niets aan overgehouden (behalve het eerste jaar nog af en toe spiertrekkingen bij mijn oog).

Ik hik ook aan tegen die overstap. I slaapt nu ook nog in een slaapzakje (nouja, dat is bij maat 92 niet meer echt een slaapzakje, :P ), en ze vindt dat heel fijn. Eigenlijk vind ik het wel goed nog zo. Ik zie toch voor me dat ze zich dan loswoelt of gaat spelen met het dekbed. En zo lang het zo goed gaan, ben ik niet zo van verandering geloof ik. O+ .

Ah, ben je al een tijdje aan het proberen? Moeilijk om geduldig te zijn, als je zo graag wil. Ik zit ineens weer zo te denken, dat ik misschien toch wel wil. Ik word een beetje gek van mezelf. 8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159092868
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Blijft ze al onder de dekens liggen?
Dr liggen geen dekens in haar bedje... ze.slaapt enkel in dr dikke slaapzak anders heeft ze het veel te warm.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 14 januari 2016 @ 10:34:05 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159092921
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dr liggen geen dekens in haar bedje... ze.slaapt enkel in dr dikke slaapzak anders heeft ze het veel te warm.
Dan weet ik het niet, wij hebben dunne slaapzakjes en een lekkere deken erover, dan kan hij nog eens wat af doen als hij het te warm heeft.
Dekbed krijgt kuiken met zijn nieuwe bed, rond zijn verjaardag denk ik.
KuikenGuppy
  donderdag 14 januari 2016 @ 10:40:22 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159093006
Kuiken tekende een olifant O+.

KuikenGuppy
pi_159093103
B slaapt nog steeds in een slaapzak GM, hij gaat het hele bed door en zo weer ik zeker dat hij het lekker warm heeft.

Go kuiken! Mooie olifant :)
  donderdag 14 januari 2016 @ 10:51:52 #33
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159093189
SPOILER: kwak
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwark-Melba O+ Wat een leukerd toch!

Snoenk wat leuk een broertje/zusje voor O! Hopelijk kunnen jullie snel terecht! *O*
Wat klote van de diarree bij O! Sterkte en hopelijk is het toch snel over :*

Hier had V vanaf zijn eerste verjaardag ook opeens hele erge diarree, heel zuur enzo.
Hij had er zo lang last van dat hij kapotte billen had (echt heel erg tot bloedens toe.. zo zielig) en er ook nog eens een schimmeltje werd vastgesteld.
Hij had dit nog nooit gehad en we dachten aan zure luiers door op springen staande kiezen of misschien toch een reactie op de verse koemelk die hij vanaf zijn eerste verjaardag kreeg. Direct gestopt met verse koemelk en weer terug gegaan op poeder (al dacht ik dat als hij last van koemelk zou hebben hij toch ook al wel last van de poedermelk zou moeten hebben.. maar weet ik veel).
Pas na een paar weken gingen de zuren broeken over (en inderdaad.. daar kwamen 2 kiezen) en pas daarna ging het weer beter met zijn billen. Nu heeft hij ongeveer 2 weken normale ontlasting en we zijn eergisteren weer begonnen met het geven van verse koemelk... Tot nu toe is zijn ontlasting nog goed... fingers crossed...

Razzzz wat schattig zo slapen gaan van A O+ Ze is écht geen baby meer hoor ;)

Fazzzz hahaha F is een goede leermeester :P Hier roept mijn nichtje heel de dag 'IKKE OOK' .. ook zoiets wat vast heel makkelijk over te nemen is straks :P
En hopelijk is het bij jullie snel raak :*

Hobbesje hopelijk wordt het slapen snel weer herontdekt :*

Krijgerrtje goed van de prikjes! Hopelijk krijgt ze er geen last van O+ Leuk hé om te zien dat ze opeens zoveel kunnen :)

NTS Gefliciteerd met je dreumessss!!! *O*

Franny brrrr wat klinkt dat eng zo'n aangezichtsverlamming.. helemaal als je in het begin niet weet wat het is!

Mooie olifant Burd! :Y :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_159093341
Go kuiken! Ik vind het een hele mooie olifant.

Dames ik wil een heuglijk feit met jullie delen...

Mijn kleine meisje

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 14-01-2016 12:42:36 ]
S. 2014
J. 2016
pi_159093354
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij hier ook nog niet. Boaz wordt wel iedere keer met zijn koppie aan dezelfde kant wakker als waar we hem 's avonds in bedje leggen. Maar ik wacht er nog even mee. Ze worden al zo snel groot :'(
pi_159093409
L is zo'n ongelofelijke draaikont 's nachts dat ze op haar 18e waarschijnlijk nog steeds in een slaapzak ligt :+

Gm een staartje voor je dame O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 14-01-2016 12:07:48 ]
pi_159093980
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:28 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het duurde precies drie weken. Ik heb wel geluk gehad, heb er niets aan overgehouden (behalve het eerste jaar nog af en toe spiertrekkingen bij mijn oog).

Ik hik ook aan tegen die overstap. I slaapt nu ook nog in een slaapzakje (nouja, dat is bij maat 92 niet meer echt een slaapzakje, :P ), en ze vindt dat heel fijn. Eigenlijk vind ik het wel goed nog zo. Ik zie toch voor me dat ze zich dan loswoelt of gaat spelen met het dekbed. En zo lang het zo goed gaan, ben ik niet zo van verandering geloof ik. O+ .

Ah, ben je al een tijdje aan het proberen? Moeilijk om geduldig te zijn, als je zo graag wil. Ik zit ineens weer zo te denken, dat ik misschien toch wel wil. Ik word een beetje gek van mezelf. 8)7 .
Oh echt, dus exact zoals de arts zei, 3 weken. Maar wat een schrik zeg, gelukkig is het nu helemaal weg :)

Ja, alweer een paar maanden. Voordeel tov vorige keer is dat ik nu iig een cyclus heb, maar zelfs dat helpt dus niet :') Lastige beslissing hoor voor je, ik heb je voorheen vrij stellig horen zijn over 1. Gek he dat je dan toch opeens weer kan gaan twijfelen...

Overgang naar dekbedje; ik had zo'n leuke dekbedhoes gezien dus die moest op z'n bed :Y) Met slaapzak en dekbed zweette hij zich suf dus 1 van de 2 moest het veld ruimen... dekbed won :P Hij blijft goed onder de dekens liggen, we controleren dat ook wel nog 's avonds en stoppen hem nog even goed in O+

Een staartje voor S! Leuk GM :)

Rady, wat een leuke foto van V nog laatst O+ Hij heeft zo'n guitig bekkie O+

Kuiken's olifant _O_ knap hoor!
pi_159094287
wat knap dat die van jullie al onder een dekbed blijven liggen zeg! Ik kan me daar hier nog weinig bij voorstellen. Denk ook dat zijn ledikantje gewoon meegaat naar de nieuwe kamer straks, heeft hij daar ook nog iets vertrouwds.

Franny, het is ook nogal wat, zo'n keuze. Maar wanneer je het weet, weet je het. :Y
Fazz :*

die tekening! O+ en gefeliciteerd NTS!
pi_159094934
Mijne ligt nu ook een maand of 2 onder een dekbed. Heeft weinig met skills te maken hoor :P Is gewoon gewenning.
  donderdag 14 januari 2016 @ 12:33:42 #40
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159095152
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:51 schreef Radyhyn het volgende:
SPOILER: kwak

Snoenk wat leuk een broertje/zusje voor O! Hopelijk kunnen jullie snel terecht! *O*

Hier had V vanaf zijn eerste verjaardag ook opeens hele erge diarree, heel zuur enzo.
Hij had er zo lang last van dat hij kapotte billen had (echt heel erg tot bloedens toe.. zo zielig) en er ook nog eens een schimmeltje werd vastgesteld.
Hij had dit nog nooit gehad en we dachten aan zure luiers door op springen staande kiezen of misschien toch een reactie op de verse koemelk die hij vanaf zijn eerste verjaardag kreeg. Direct gestopt met verse koemelk en weer terug gegaan op poeder (al dacht ik dat als hij last van koemelk zou hebben hij toch ook al wel last van de poedermelk zou moeten hebben.. maar weet ik veel).
Pas na een paar weken gingen de zuren broeken over (en inderdaad.. daar kwamen 2 kiezen) en pas daarna ging het weer beter met zijn billen. Nu heeft hij ongeveer 2 weken normale ontlasting en we zijn eergisteren weer begonnen met het geven van verse koemelk... Tot nu toe is zijn ontlasting nog goed... fingers crossed...

Fazzzz hahaha F is een goede leermeester :P Hier roept mijn nichtje heel de dag 'IKKE OOK' .. ook zoiets wat vast heel makkelijk over te nemen is straks :P

Krijgerrtje goed van de prikjes! Hopelijk krijgt ze er geen last van O+ Leuk hé om te zien dat ze opeens zoveel kunnen :)

Franny brrrr wat klinkt dat eng zo'n aangezichtsverlamming.. helemaal als je in het begin niet weet wat het is!

Oh, hier sinds kort ook zure poep... En ze krijgt sinds kort bekers koemelk te drinken. Daar dan toch eens mee stoppen en hopen dat dan de zure poep iig weg is.
Hoop dat V. Geen last meer heeft van zure poep.

Een staart voor Saar *O*

Fazzzz ik hoop dat jullie niet lang meer hoeven te proberen!
pi_159095187
Lieve Kwak een hele dikke knuffel.
:*
pi_159096851
Oh bah kwak, dat is toch ook heel naar, die onzekerheid! Sterkte. :*.

Ik vind een dreumes in een slaapzak veel te schattig om over te gaan naar een dekbedje. O+.

I is al een paar dagen ziek. Dinsdag stuurde de gastouder een berichtje - inclusief heel zielige foto ;( - dat I koorts had. Gelukkig was hij het enige kindje die dag dus kon ze uitgebreid knuffelen met hem en hoefden we hem niet eerder op te halen. Mijn moeder: 'Ja, ik denk wel dat hij nu het liefste bij zijn mama wil zijn, hoor.' Bedankt. Ik voelde me helemaal nog geen faalmoeder. :'). Die avond ging het wel weer, maar 's nachts was hij echt heel koortsig. Gisteren heeft hij een monsterdut gedaan (bijna 4 uur aan een stuk :o) en daarna leek hij aardig opgeknapt te zijn, tot een uur of tien gisteravond. Gehuild tot half 2 en daarna nog een keer of zes wakker tot de wekker ging, om kwart over 6... Een ouderwetse nacht, dus. :P. Baard is vanochtend bij hem thuisgebleven en een half uurtje geleden hebben we elkaar bij de achterdeur afgewisseld. Ben benieuwd hoe het straks gaat als I wakker wordt van zijn dutje...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_159096870
Gefeliciteerd NTS! *O*

Wat een mooie tekening Burdie! Knap!

Onder een deken, nope. Ze heeft niet eens genoeg ruimte in de cosleeper en ligt geregeld op mijn kussen te ronken of ik word gewekt door het uiteinde van de slaapzak tegen m'n hoofd :')

Och wat sneu zeg DaD ;( Beterschap :*
  donderdag 14 januari 2016 @ 14:11:58 #44
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159097423
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 12:33 schreef snoenk het volgende:

[..]

Oh, hier sinds kort ook zure poep... En ze krijgt sinds kort bekers koemelk te drinken. Daar dan toch eens mee stoppen en hopen dat dan de zure poep iig weg is.
Hoop dat V. Geen last meer heeft van zure poep.

Een staart voor Saar *O*

Fazzzz ik hoop dat jullie niet lang meer hoeven te proberen!
Ik weet niet of het wel door de melk kwam hoor...
Dat zijn we nu aan het testen ;)
Anders waren de kiezen de boosdoener of had hij iets in zijn darmen.

GM wat leuk een staartje! Nu lekker groeien en dan kan ze straks aan de vlechtjes ;)

Beterschap voor I!
pi_159097442
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:51 schreef Radyhyn het volgende:

Ik doe gewoon even een luie +1 hoor :')

SPOILER
Staartje voor Saar *O*

Beterschap voor I :*

Hier ook nog geen dekbed, meestal vinden we haar achterstevoren en ondersteboven weer terug in bed.

S heeft net in alle plassen die we tegenkwamen gestampt. We hebben er zo'n 1½ uur over gedaan om even wat boodschappen te doen oO<
Maar ze wordt er zo blij van O+

SPOILER
  donderdag 14 januari 2016 @ 14:15:16 #46
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159097509
Wat leuk! Hallo Jumbo!
Heeft ze nou een super schattig nijnen beren jasje aan? O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Radyhyn op 14-01-2016 14:16:02 (of ist een beer?! :P) ]
pi_159097647
NTS *O*

Franny wat een verhaal van die verlamming. En raar he die twijfel over een 2e ;)

Mag ik ook +1 doen bij die monsterpost?

Bf je meisje in de plassen O+
Zo doe ik ook met alle liefde anderhalf uur over boodschappen.

Ik zit nu tijdens de slaap van F 4 handen op 1 buik van 2 weken terug te kijken.
Echt HoeDan???? Dat komt steeds in me op. Die van afgelopen week vanavond maar eens opsnorren
pi_159097660
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:15 schreef Radyhyn het volgende:
Wat leuk! Hallo Jumbo!
Heeft ze nou een super schattig nijnen beren jasje aan? O+
Er zit een konijntje in haar zak,maar ik vind het toch echt berenoren op de capuchon. En dan toch weer een konijnenstaartje op de achterkant. Het is vanalles wat dus :P
Van Next is ie O+
pi_159097675
Wat leuk, Butter!

En NTS, gefeliciteerd met je dreumes! *O*.
pi_159097776
DaD wat vervelend voor je jochie :* hoop dat hij snel opknapt.
En wat een heerlijke go heb je toch! Dat ze hem lekker vertroeteld als jullie werken.
Geen faalmama hoor, want als het echt niet kan zou je hem niet wegbrengen!!
pi_159098048
Kind besluit eens langer dan 1,5 uurte slapen :o
Dus 2e aflevering aangezet.
Mennnn }:|
Ik word boos en opstandig van dit soort meiden.
pi_159098106
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:35 schreef BlueEyes het volgende:
Oh staat ie er weer op????
Ik ren!
pi_159098199
Bij mij staat ie nog steeds als niet beschikbaar }:|
pi_159098269
Ik kijk via uitzendinggemist via tvkastje dinges digitale tv
pi_159098327
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:44 schreef BlueEyes het volgende:
Ik kijk via uitzendinggemist via tvkastje dinges digitale tv
Werkt ook niet }:|
pi_159098339
Sla ze o|O
pi_159098525
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:35 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vond het vooral heel verdrietig. Meisje heeft totaal geen basis, geen zelfbeeld, geen voorbeeld. Haar kind gaat (of er moeten heel bijzondere dingen gebeuren) ook zo'n toekomst tegemoet. Iedereen verliest -O- .
pi_159098692
Kwak, wat schrikken! Hopelijk snel goed nieuws :* :* :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159099709
Heb je gelijk in hoor Razz, het is in en in triest allemaal.

Hier net dé reden gezien voorlopig (lees nog lang niet) over te stappen op een dekbedje.
Ik was aan het rondpielen boven toen F net wakker was, slaapzakje uit en boekjes in bed vindt hij prachtig.
Maar dat werd uiteindelijk alle beesten op een bultje, er op staan en hoppa als volleerd ballerina ging zijn been omhoog om op de rand van het bed leggen en op te trekken en eruit te willen klimmen }:|
Die slaapzak dient nog te mooi als dwangbuisje cq veiligheidsmaatregel :@
pi_159099909
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 15:45 schreef BlueEyes het volgende:
Heb je gelijk in hoor Razz, het is in en in triest allemaal.

Hier net dé reden gezien voorlopig (lees nog lang niet) over te stappen op een dekbedje.
Ik was aan het rondpielen boven toen F net wakker was, slaapzakje uit en boekjes in bed vindt hij prachtig.
Maar dat werd uiteindelijk alle beesten op een bultje, er op staan en hoppa als volleerd ballerina ging zijn been omhoog om op de rand van het bed leggen en op te trekken en eruit te willen klimmen }:|
Die slaapzak dient nog te mooi als dwangbuisje cq veiligheidsmaatregel :@
Klimgeitje O+ _O-

Wat lijkt S al groot inderdaad BF :o plassen stampen met je leuke meisje O+
pi_159100023
Inderdaad Razz, de moeder was als kind ook onder toezicht gesteld, dus haar jeugd zal ook niet al te leuk zijn geweest. Ik vond het echt bizar de aflevering van dinsdagavond. Maar je zag en merkte aan alles dat ze het gewoon echt niet wisten. Geen werk maar wel een huis, geen werk maar wel aardig dure babyspullen, zoveel vragen, maar zo weinig antwoorden.

En ben ik nou zo raar of is het ook apart dat ze gefilmd wilden worden?
pi_159100410
En het was geloof ik nog een koophuis ook.
Dat die dure spullen er zijn en eigenlijk geen cent te makken hebben verbaas ik me ook wel vaker over.
Maar ik heb wel eens mij een groot multidisciplinair overleg gezeten over een probleemgezin met allerlei instanties als gemeente, schuldhulpsanering, bureau jeugdzorg, woningcorporaties etc. En als je dan hoort hoeveel potjes er her en der vandaan kunnen komen voor van alles sta je ook te klapperen met je oren.
Niet dat ik het minder bedeelde mensen niet gun, maar vind het ook wel bizar wat er soms mogelijk is wat bij mensen die wel werken voor minimum en alles eraan proberen niet gegeven kan worden.
pi_159100667
Blegh. I had net 40,2 graden koorts, een vrijwel lege plasluier, en hij heeft sinds hij wakker is nog niet rechtop gezeten (hij valt steeds weer terug tegen mij aan). Als dit morgen niet verbeterd is, wil ik eigenlijk de huisarts wel bellen. Of is dat overdreven...?
pi_159100738
Nee DaD, als jij je zorgen maakt meteen bellen, ook als het nu 'al' is :* Beterschaps voor I!
pi_159101007
+1 op Mariska

Beter 1x teveel gebeld en je zeker voelen dan 1x te weinig en je de hele tijd afvragen of het wel goed is en je rottig voelen :*
(zeg ik ook altijd tegen de ouders op mijn werk)
pi_159101604
Sterkte met zieke I, DaD. Als je ongerust bent gewoon bellen! En dan niet morgen maar nu hoor.

Jullie zijn allemaal lieverds :* ik ga t er nu even niet te veel meer over hebben, dan denk ik er misschien ook minder aan (ook een beetje wat Franny zei).

@Franny oh Bell, dat had een mentorleerling van mij twee jaar geleden, wat eng lijkt me dat! Bij hem ook goedgekomen gelukkig.

Oh en kennen jullie die mop van die kwakz0r die een klas afstond aan een vervanger? _O-
SPOILER
Kwak
pi_159102008
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Blegh. I had net 40,2 graden koorts, een vrijwel lege plasluier, en hij heeft sinds hij wakker is nog niet rechtop gezeten (hij valt steeds weer terug tegen mij aan). Als dit morgen niet verbeterd is, wil ik eigenlijk de huisarts wel bellen. Of is dat overdreven...?
Dit vind ik best een reden om te bellen. Al is het maar voor advies of een afspraak over wat morgen te doen als het niet is verbeterd. Beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159102392
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:14 schreef BlueEyes het volgende:
En het was geloof ik nog een koophuis ook.
Dat die dure spullen er zijn en eigenlijk geen cent te makken hebben verbaas ik me ook wel vaker over.
Maar ik heb wel eens mij een groot multidisciplinair overleg gezeten over een probleemgezin met allerlei instanties als gemeente, schuldhulpsanering, bureau jeugdzorg, woningcorporaties etc. En als je dan hoort hoeveel potjes er her en der vandaan kunnen komen voor van alles sta je ook te klapperen met je oren.
Niet dat ik het minder bedeelde mensen niet gun, maar vind het ook wel bizar wat er soms mogelijk is wat bij mensen die wel werken voor minimum en alles eraan proberen niet gegeven kan worden.
Mijn moeder zit in de bijstand en door allerlei toeslagen en potjes hier en potjes daar heeft ze in de maand meer dan ik met mijn fulltime werken -O- .. ook niet bepaald motiverend

Maar ik kan mijn eigen broek tenminste ophouden .. da's veel meer waard :Y)

En DAD als ie zo reageert zou ik ook gaan bellen met de huisarts hoor want dat klinkt niet heel fijn

Kwak bij jou was toch het plan om even een (of twee, of die, of nog meer) tandjes terug te gaan? Zeker wat je nu weer op je dak krijgt met je man?
pi_159102585
Ja. Ik weet het... Ik ga wel na de zomer naar drie dagen met ouderschapsverlof als dat financieel kan. En vanaf april vallen de examenklassen weer weg.

Maar ideaal is het niet. Er is alleen echt geen andere werkbare oplossing, en gelukkig kan het gunstig geroosterd worden. Ik ben niet meer uren op school dan ik al was.

Blah.
Kwak
pi_159107135
Kwak, nog een :* voor jou. Tis ook niet niks allemaal. Verder is alles al gezegd, maar ik leef met je mee.

DaD wat sneu voor I en jullie :* wat zei de HA?

Hier heeft W vandaag de hele dag gelopen. Los. Grinnikend en trots. O+ hij heeft ineens de smaak te pakken en doet nu niks anders meer. Ik knap zowat van trots ook! *O*
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:46:53 #71
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159107651
Dad ook ik vind het totaal niet overdreven om de huisarts te bellen of langs te gaan :*

Kwak het zit allemaal ook niet zo mee :*

Dat is ook iets om ontzettend trots op te zijn crump *O*

4 handen op 1 buik kijk ik gewoon niet. Scheelt me een hoop ergenis, frustratie en verdriet.
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:16:22 #72
348178 NotTheSame
pi_159108596
Kwak, let je wel op je eigen grenzen?
SPOILER
Lopende W. *O*!

DaD nog bij de HA geweest?

Dat 4HO1B kijk ik niet. Jammer dat er dit soort sensatiebeluste programma's gemaakt worden. Dat geld wat nodig is om dat programma te maken zou beter gestoken kunnen worden in fatsoenlijke (jeugd)zorg hier in NL.

Verder vandaag een normale dag gehad. We vieren Piranha's verjaardag zaterdag pas. Wel heeft hij ons cadeau en het cadeau van mijn ouders gehad. Een Bruder Roadmax tractor met kiepkar en uitbreiding voor de Toettoet Auto's. Hij heeft er nog niet eens naar omgekeken maar dat komt wel een keer.
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:26:21 #73
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159108987
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:16 schreef NotTheSame het volgende:

Verder vandaag een normale dag gehad. We vieren Piranha's verjaardag zaterdag pas. Wel heeft hij ons cadeau en het cadeau van mijn ouders gehad. Een Bruder Roadmax tractor met kiepkar en uitbreiding voor de Toettoet Auto's. Hij heeft er nog niet eens naar omgekeken maar dat komt wel een keer.
O. Heeft voor haar verjaardag van de familie bijna alles van zoef-zoef gekregen en dat is hier echt een dikke hit. Ik kan al bijna alle liedjes meezingen *O* :')

Had ook verwacht dat het nog minstens een half jaar in de kast zou staan maar ze is er van sochtends tot savonds hartstikke druk mee
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:33:36 #74
348178 NotTheSame
pi_159109247
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:26 schreef snoenk het volgende:

[..]

O. Heeft voor haar verjaardag van de familie bijna alles van zoef-zoef gekregen en dat is hier echt een dikke hit. Ik kan al bijna alle liedjes meezingen *O* :')

Had ook verwacht dat het nog minstens een half jaar in de kast zou staan maar ze is er van sochtends tot savonds hartstikke druk mee
Ik heb nu 3 grote opbergbakken vol met Toettoettroep :X. Hij vind vooral de autotjes interessant, dansen op de muziek etc. Gelukkig vind Draak het ook nog steeds geweldig dus zij bouwde terwijl ik Piranha op bed kieperde nog even een racebaan over onze hoekbank, salontafel en fautuil.
En Roadmax is hij eigenlijk nog wat te klein voor, maar straks in de zomer kan hij er ook buiten mee rond crossen, zand scheppen en opladen etc. :)
pi_159109372
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:26 schreef snoenk het volgende:

[..]

Samen rijden we door de stad, kom maak plezier we gaan op pad. Ik ben jouw toet toet auto! Ik ben dol op ritjes maken (grietjes naaien volgens ons)

Ik takel alle auto's op, met de sterke haak op mijn dak, toet toet ik kom er aan, toet toet kijk mij eens gaaaaan.

:')
Kwak
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:37:30 #76
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159109379
Haha ja het is allemaal echt groot spul. Ook hier 2 bakken vol en een deel woonkamer vol met zooi.

Geen idee wat Roadmax is. Maar is ook niet erg toch dat het pas voor later is? Het is niet voor 1 dag om mee te spelen ;)
pi_159111241
Mijn kind kan opeens chocola zeggen en weet waar het ligt in de kast }:| MIJN chocola ja, ik wil niet delen :'( ;)

Geen toettoet auto's in huis, is dat Vtech spul soms?

W aan de wandel *O*

Beterschap voor I DaD, gewoon bellen! Hoop dat de nacht meevalt :*

Oja, wat suf Kwak... gelukkig dat het je niet meer uren op school oplevert.
pi_159111836
Oh jongens ik wil op zoveel aanhaken, maar met een kind dat pas om 22:00 wil gaan slapen lukt dat niet zo goed :')

Even snel (en ik vergeet vast een hoop - sorry :@ ):

Hou je taai Kwak! Wij hebben een paar jaar geleden in grote angst gezeten omdat het erop leek dat vriend (toen nog, nu man) iets engs en dodelijks had. Bleek gelukkig ook OK te zijn, maar ik herinner me de stress en angst nog goed. Het maakte wel duidelijk dat we echt for better or for worse bij elkaar waren en daar zijn toch wel huwelijk en kind uit voortgekomen O+

Hoe is het nu met I DaD?

En hier slaapt dreumes toevallig sinds een week ook onder een dekbed ipv in een slaapzak. Ze vond in ons bed het dekbed overduidelijk zo fijn en fluffy, en nu in haar eigen bedje wordt ze er ook heel blij van O+

Iemand trouwens tips voor tandenpoetsen? Elke avond drama :{
pi_159113107
Gewoon nog ff een knuf voor Kwak...
En voor wie het verder nodig heeft! :*
pi_159113472
DAD, hopelijk gaat het beter, niet zo bescheiden zijn in het inschakelen van de huisarts hoor. Als jouw gevoel zegt dat het niet helemaal in de haak is met je kind dan is het goed daar op te vertrouwen, denk ik.

Amsel, wat lief dat ze het dekbed zo lekker vindt. O+ .

Ik ging vandaag I ophalen van het kdv en ze was zo in haar element. Lekker spelen, babbelen, met andere kindjes bezig. Maar wat vooral zo geweldig is: met een van de vaste leidsters van de groep heeft ze zo'n klik. Die twee zijn echt gek op elkaar. De leidster vertelde zo enthousiast over haar. Dat ze zo vrolijk is, en zo lief en zulke grappige dingen zegt. En toen we weggingen, knuffelden ze elkaar ook helemaal innig. Zo heerlijk om te zien dat ze het er zo leuk vindt en dat ze het haar ook echt goed doet, dat ze daar weer andere dingen leert en ervaart dan thuis. O+ . Vervolgens stortte ze thuis natuurlijk helemaal in. :') .

Een van de dingen die de leidster vertelde was dat ze tegen I zei: I, wat ben je toch een grapjas! en I:
Nee, ikke meisje!! Geen grapjas! :D . O+ .

Fazz, ah, foutloze uitspraak of klinkt het ook zo heerlijk onbeholpen? Hier is het 'kokula'. Als ze dat eenmaal een keertje geproefd hebben dan snappen ze wel meteen dat ze voor de gek zijn gehouden met al dat verantwoorde spul. "Oh, bestaat dit ook??' :9~ . *O* .

SPOILER
Amsel, wij halen van alles uit de kast (ze mag mijn tanden poetsen, in de spiegel kijken, liedjes zingen), maar uiteindelijk komt het toch altijd neer op de ouderwetse Houdgreep. I gaat dan beetje brullen, maar dat is best handig want als ze dan haar mond open heeft, kan ik mooi even snel poetsen. _O- . :+ . Je reinste kindermishandeling en zo, maar het doel heiligt hier de middelen vind ik.
pi_159113766
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:46 schreef Amsel het volgende:
Oh jongens ik wil op zoveel aanhaken, maar met een kind dat pas om 22:00 wil gaan slapen lukt dat niet zo goed :')

Even snel (en ik vergeet vast een hoop - sorry :@ ):

Hou je taai Kwak! Wij hebben een paar jaar geleden in grote angst gezeten omdat het erop leek dat vriend (toen nog, nu man) iets engs en dodelijks had. Bleek gelukkig ook OK te zijn, maar ik herinner me de stress en angst nog goed. Het maakte wel duidelijk dat we echt for better or for worse bij elkaar waren en daar zijn toch wel huwelijk en kind uit voortgekomen O+

Hoe is het nu met I DaD?

En hier slaapt dreumes toevallig sinds een week ook onder een dekbed ipv in een slaapzak. Ze vond in ons bed het dekbed overduidelijk zo fijn en fluffy, en nu in haar eigen bedje wordt ze er ook heel blij van O+

Iemand trouwens tips voor tandenpoetsen? Elke avond drama :{
Hier op aanraden van de tandarts een elektrische borstel gekocht... en dat gaat nog niet dramaloos maar wel beter.
S. 2014
J. 2016
pi_159116717
We hebben de laatste paar dagen dus bloedend tandvlees bij dreumes, en ik weet niet of dat komt doordat het gevoelig is vanwege doorkomende kiezen, doordat het ontstoken is vanwege slecht poetsen, of doordat ik te ruw doe omdat je in de houdgreep nou eenmaal niet subtiel kan poetsen :{ Ik vind het superbelangrijk maar wil ook voorkomen dat ze (nog meer) een aversie tegen tandenpoetsen krijgt. Lastig hoor!
pi_159116859
Ik ben echt een clown tijdens het tandenpoetsen om het maar een beetje voor elkaar te krijgen ;)

Zeker deze week is het drama..
Maar ik denk dat er ook kiesjes aankomen (gemiddeld 6 poepbroeken per dag :') ) dus dan valt dat te verklaren!

Iedereen een fijne regendag vandaag ;) drie jaar geleden lag er sneeuw :P
pi_159116977
Fijn he, als ze het zo naar hun zin hebben @ opvang!
Hie ist nu met I DaD?

Ik ben zo trots op onze uk, hij gaat duidelijk zo hard in z'n hoofdje, hij snapt zo veel O+ Meehelpen bij het aankleden (voet uitsteken voor een sok, mijn schoen aantrekken als ik de ander aantrek :') ), lachen als je flauwe grapjes maakt (moet de schone luier... Op je hoofd?), dingen pakken als je 'm dat vraagt (auto, bal, boekje, konijn, schoenen, dat soort) en gister nadat de katten gegeten hadden twee schoteltjes keurig op elkaar zetten, optillen en met ingespannen gezicht aan J geven *smolt*
En as we speak komt hij aanwaggelen om me heel hard te knuffelen, mnoh *;
pi_159116982
JM O+ !
pi_159117121
Is je peuter jarig Loj? If so, gefeliciteerd!

Zo ik ben weer @ school... Wel vroeg klaar vandaag weer, door de tentamenweek.
Kwak
pi_159117289
JM O+ O+
DaD hoe gaat het nu met I?
Wij laten B zelf tandenpoetsen en doen het daarna ook nog even. Wij maakten er in het begin ook een heel schouwspel van en poetsen er naast ook onze tanden. (hij op een krukje zodat ie ook in de spiegel kan kijken) Nu herinnert hij ons zelfs aan 'tanden poesten!'

Verder een dikke :* voor de mama's met lastige nachten en zieke kindjes.
pi_159117311
Wanneer zie je dat het tandvlees bloedt, Amsel? Tijdens of na het poetsen of op andere momenten? I heeft bij doorkomende tanden/kiezen ook bloedend tandvlees, dat zie ik dan vooral op het laken in haar bedje. Als ze daar lekker op heeft liggen kwijlen. :P . Bij doorkomende tanden/kiezen maak ik ook geen strijd van het tandenpoetsen want dan is het begrijpelijk dat ze het niet fijn vinden en dat het gevoelig is.

Genieten, JM. *; .
pi_159117313
Toettoet komt er hier niet in, sorry. :P.

Ik heb gisteren niet meer gebeld, want hij kreeg even later weer wat praatjes en hij heeft ook wat gegeten en goed gedronken. Tegen de tijd dat we hem op bed brachten was zijn temperatuur gedaald naar 38,5. Sleep was aanvankelijk not an option }:| , maar uiteindelijk heeft hij geslapen van half 10 tot half 8 vanochtend! *O*. Hij is nu koortsvrij en is lekker aan het spelen. :).
pi_159117319
Goed nieuws, DAD. Gelukkig!
pi_159117355
Oh JM, je klinkt ook echt ontzettend trots. O+. Ik vind dat grapjes maken zó leuk. :D. I roept vaak 'dat!' terwijl hij ergens naar wijst (meestal compleet at random, maar goed). Baard maakte daar laatst een grapje van door heel hard 'dat!' te roepen, ergens naar te wijzen en een gekke sprong te maken. I moest heel hard lachen, maar hij begon pas echt te schaterlachen toen hij daarna zélf weer 'dat!' riep en ergens naar wees. Hij maakte een grapje! O+.
pi_159117359
Fijn DAD!!

Wij hebben hier ook geen toettoet auto's maar dat wordt ruim gecompenseerd door allllleeeee andere speelgoed.
pi_159118269
Awww JM O+

quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 08:42 schreef Franny_G het volgende:
Wanneer zie je dat het tandvlees bloedt, Amsel? Tijdens of na het poetsen of op andere momenten? I heeft bij doorkomende tanden/kiezen ook bloedend tandvlees, dat zie ik dan vooral op het laken in haar bedje. Als ze daar lekker op heeft liggen kwijlen. :P . Bij doorkomende tanden/kiezen maak ik ook geen strijd van het tandenpoetsen want dan is het begrijpelijk dat ze het niet fijn vinden en dat het gevoelig is.

Bij het poetsen, de tandenborstel wordt rood :@ En het gebeurt bij het poetsen van de voortanden terwijl het de kiezen zijn die doorkomen. En dat doorkomen gaat héél langzaam, kan moeilijk 3 maanden geen tanden poetsen ;)

DaD hoe hou je die herrietroep uit je huis? Hier is bijna alles met licht en muziek cadeau gegeven door familie :')
pi_159118496
DaD fijn!

JM O+

Amsel hier ook poetsproblemen. In periode van nieuwe tand/kies extra dramatiek.
Ook ik doe met veel bombarie en clowneske capriolen maar uiteindelijk zoals Franny de houdgreep erop.

Chocolade hoef ik hier niet te delen.
Als hij ook eens ergens een koekje krijgt met chocola er op dan is dat 1 hap en weer uitspugen.
Viesss hoor je dan :')

Ik word een beetje moe van de doorlek elke ochtend.
2 luiers over elkaar helpt niks, maat 5 luiers gebruik ik al met zijn bijna 12kilo kippekontje.
Achterstevoren helpt niets.
Piemeltje 'vastplakken' met zink werkt niks :')
Hij slaapt voornamelijk op zijn buik en dat trekken de luiers niet met de monsterplassen.
Maar ik vind om 22/23u luierwissel ook zo sneu wnt dan ligt hij zo heerlijk te slapen.
Gedoe
pi_159118945
Hmmm doorlek luiers zie ik hier ook steeds vaker. Maar ik gebruik nog 4, dus misschien voor de nacht alvast over naar 5. Ik vind trouwens ook dat die urine zo veel meer stinkt nu! Elke ochtend dus maar goed wassen + schone romper want die stinkt dan ook :{

Amsel, herrie/lichtjes troep kan ook mee onder de douche oid :Y Dan is het snel afgelopen met de herrie :Y)

JM wat klinkt dat lief O+

DaD fijn dat I weer opgeknapt is :*

Franny, hij articuleert iets in de richting van 'chocola' maar echt het woord zeggen doet hij nog niet. :)
pi_159119043
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 10:36 schreef Fazzoletti het volgende:
Hmmm doorlek luiers zie ik hier ook steeds vaker. Maar ik gebruik nog 4, dus misschien voor de nacht alvast over naar 5. Ik vind trouwens ook dat die urine zo veel meer stinkt nu! Elke ochtend dus maar goed wassen + schone romper want die stinkt dan ook :{
Dan ligt het niet aan mij dus dat ik dat vond stinken :')
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:19:20 #97
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159119766
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 10:03 schreef BlueEyes het volgende:
DaD fijn!

JM O+

Ook ik doe met veel bombarie en clowneske capriolen maar uiteindelijk zoals Franny de houdgreep erop.

Als hij ook eens ergens een koekje krijgt met chocola er op dan is dat 1 hap en weer uitspugen.

2 luiers over elkaar helpt niks, maat 5 luiers gebruik ik al met zijn bijna 12kilo kippekontje.
Hij slaapt voornamelijk op zijn buik en dat trekken de luiers niet met de monsterplassen.
Maar ik vind om 22/23u luierwissel ook zo sneu wnt dan ligt hij zo heerlijk te slapen.
Gedoe
Misschien een gek idee hoor, maar hem voor het slapen gaan op het potje proberen te zetten? Hier hielp dat pas toen hij 3 was, maar ik hoor dat veel kinderen sneller zijn dan dat. Bij ons was het doorlekken in fses trouwens. Hield vanzelf weer op.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_159120003
Stalinistische praktijken hier: als we verschrikkelijk Herrie speelgoed krijgen, 'verdwijnt' dat speelgoed zomaar ineens, niemand weet waarheen.

I zit daar ook niet mee, want die is niet erg gek op zulk speelgoed, dat scheelt.

Amsel, oei, dat is best even schrikken lijkt me, zo'n tandenborsteltje met bloed. Ik weet ook niet zo goed hoe je dat zou kunnen oplossen. Misschien is een elektrische tandenborstel wat zachter voor het tandvlees of andere borsteltjes? Ik zou denk ik advies aan een tandarts vragen.
pi_159120477
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 10:03 schreef BlueEyes het volgende:
DaD fijn!

JM O+

Gedoe
Misschien een stomme vraag hoor :+ , maar prik je wel in de bovenste (dus de luier het dichtst bij zijn lichaam) gaatjes? Dan kan de urine daar doorheen. Lou zit al sinds kerst in 5+ en lekt nog steeds door :') maandverband erin plakken nog een idee?

Herriespeelgoed vind ik eigenlijk niet zo erg. We zingen en dansen erop, heel gezellig juist O+
  vrijdag 15 januari 2016 @ 12:00:28 #100
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159120646
Hier ook geen probleem met geluidjes.

En over geluidjes gesproken.. zojuist binnen gekomen uit China... squeaky shoees!!!

Toen we in Japan waren een paar jaar geleden zagen we allemaal super schattige kindjes met zulke schoenen ronddabben.. en toen zeiden we.. als we ooit ook een kindje mogen krijgen kopen we voor hem/haar ook squeaky shoes O+
pi_159120826
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:29 schreef Franny_G het volgende:
Stalinistische praktijken hier: als we verschrikkelijk Herrie speelgoed krijgen, 'verdwijnt' dat speelgoed zomaar ineens, niemand weet waarheen.

I zit daar ook niet mee, want die is niet erg gek op zulk speelgoed, dat scheelt.

Amsel, oei, dat is best even schrikken lijkt me, zo'n tandenborsteltje met bloed. Ik weet ook niet zo goed hoe je dat zou kunnen oplossen. Misschien is een elektrische tandenborstel wat zachter voor het tandvlees of andere borsteltjes? Ik zou denk ik advies aan een tandarts vragen.
Naar de goelag? :o (de goulash, zoals mijn arme klasgenoot ooit zei in zijn presentatie)

Melba houdt van zijn toet toets, maar ze logeren vaak langere tijd in de bak met speelgoed-voor-een-andere-keer. :+
Kwak
pi_159121046
Die squeeky shoes O+
pi_159121103
Jaaaah piepschoentjes O+
Je weet altijd je kind te vinden :')
Ik ken ze uit Egypte nog en werd knettergek ervan als ik al die piepjes van een aantal kids bij elkaar hoorde :D

Ik ga maandverband op zijn buik plakken denk ik.
Sowieso het potje wil ik eerdaags eens gaan introduceren hier, want het is zo duidelijk wanneer hij poepen moet.
Ik denk alleen nu al dat ik weet wat er gebeuren gaat.
Een jongetje dat in blote billen rondhupst met een potje in zijn handen en op zijn hoofd.

En lawaaispeelgoed met lampjes verban ik hier ook niet.
Hij danst er vrolijk op en komt er gericht mee aan stappen om ze aan te doen.
Maar speelgoed zonder vindt hij ook leuk dus dat heeft hij ook.

Vanmorgen een half uur op zijn billen gezeten de Duplo op elkaar stapelen.
Leuk om te zien dat het hem eindelijk lukt en hoe hij daar zoet mee is.
En erna bij mijn vraag het op te ruimen ook netjes weg te gooien in de bak.
Kleine jongetjes worden groot O+
pi_159121305
Dat lijkt mij echt de Hel, die schoenen. :D . Een keertje aan en dan ook ineens *weg*, denk ik. *) .

Kwak, de goulash. _O- . Het is zo hilarisch wat leerlingen er soms van maken. Ik ben een beetje in Stalin stemming want heb net drie profielwerkstukken nagekeken: in twee werkstukken had Stalin een hoofdrol en het derde werkstuk ging over Poetin. _O_ .
pi_159121584
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:26 schreef BlueEyes het volgende:
Jaaaah piepschoentjes O+
Je weet altijd je kind te vinden :')
Ik ken ze uit Egypte nog en werd knettergek ervan als ik al die piepjes van een aantal kids bij elkaar hoorde :D

Ik ga maandverband op zijn buik plakken denk ik.
Sowieso het potje wil ik eerdaags eens gaan introduceren hier, want het is zo duidelijk wanneer hij poepen moet.
Ik denk alleen nu al dat ik weet wat er gebeuren gaat.
Een jongetje dat in blote billen rondhupst met een potje in zijn handen en op zijn hoofd.

En lawaaispeelgoed met lampjes verban ik hier ook niet.
Hij danst er vrolijk op en komt er gericht mee aan stappen om ze aan te doen.
Maar speelgoed zonder vindt hij ook leuk dus dat heeft hij ook.

Vanmorgen een half uur op zijn billen gezeten de Duplo op elkaar stapelen.
Leuk om te zien dat het hem eindelijk lukt en hoe hij daar zoet mee is.
En erna bij mijn vraag het op te ruimen ook netjes weg te gooien in de bak.
Kleine jongetjes worden groot O+
Heerlijk O+ Saar kan ook heel goed zelf spelen, en ik kan daar zo van genieten, in dr frozen ( :') ) tentje en dan moet dr pop en boekjes erin. En dan zit ze hele verhalen tegen dr pop te vertellen. O+
S. 2014
J. 2016
pi_159121641
Kreeg net de stats te horen van J, was met Melba naar het CB voor meten, wegen, BMR en Meningokokken C

Lengte en gewicht voor de liefhebbers
SPOILER
Dokter was tevreden, complimenten voor zijn intonatie en gebabbel, slapen en eten (slecht) zijn idd een faaaaaase ook volgens haar. Hoppa.
Kwak
pi_159121721
Mooie stats Kwak!
Hoop dat de prik hem niet teveel van slag gaat brengen.

Ik wacht nog op de 18mnd oproep.
Als we kunnen laten we de afspraak doorgaan. Anders wordt het met de volgende inenting weer.
Vind het momenteel verre van nodig hem er naartoe te slepen.
Laatst woog hij 11,9 op onze weegschaal en qua lengte past hij prima in 86/92 dus zal wel ergens die lengte hebben.
En qua ontwikkeling doet hij ook goed m.i. dus vind een afspraak niet nuttig.
pi_159127256
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:55 schreef BlueEyes het volgende:
Mooie stats Kwak!
Hoop dat de prik hem niet teveel van slag gaat brengen.

Ik wacht nog op de 18mnd oproep.

Die is er bij ons cb niet! 14 mnd en daarna pas weer bij 2 jaar
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_159128215
Ik vond de 18 maanden afspraak ook nogal overbodig, al zijn we wel gegaan.
pi_159128551
Ah die is hier net als de negen maanden afspraak alleen voor moeders die er behoefte aan hebben in een soorr uitwisselingsgroep.

Wij hoeven ook pas bij twee jaar weer :o

Oh en lieve dames, ik kreeg vanmiddag fijn nieuws van J.
SPOILER
Kwak
pi_159129467
Bij Djenna ben ik toen volgens mij wel met 18 maanden gegaan maar met Boaz was de laatste keer met 14 maanden en dan pas weer met 2 jaar.

Dus waar dat verschil hem in zit? :?

Zelfde consultatiebureau overigens
pi_159129978
Die 9 maanden is dat bij de vpk zonder prikjes?
Die vond ik ook niet nodig idd.
Ik weet dat de arts de vorige keer zei dat we een oproep zouden krijgen.
Maar schat in dat die tekst mama is kindervpk ook wel eens werken kan dat deze mama geen oproep krijgt :')

Kwak fijn nieuws, rustiger het weekend in zo!

Ik heb mijn kind verpest :@
Als ik vraag F wil je rozijntjes staat hij al te stuiteren op zijn beentjes voor me, hij pakt dan zelf een bakje, kiept de rozijntjes erin, doosje wordt op het aanrecht gegooid en hij stapt trots naar de kamer en gaat in mijn oude stoeltje van vroeger zitten smikkelen.
Hij weet ook precies waar de rozijnen staan inmiddels.
pi_159130144
Kwak, wat fijn!

F. met rozijntjes, wat schattig! :D. Als ik I rozijntjes geef, heeft hij alleen maar aandacht voor het doosje. Dat moet opendichtopendichtopendicht... Sowieso is hij erg bezig met dat soort dingen, hij doet overal de deksels op, en als ik hem een stift geef, doet hij er alleen tien keer de dop op. :+.
pi_159131275
Bakjes en dekseltjes en doosjes is dan vast leuk speelgoed voor I DaD.
Hier verveelt dat ook nogsteeds niet.
Toen F een maand of 4 was kreeg hij op het KDV 10 van die stapelbekers.
Serieus die is nog altijd meest favoriet van al zijn speelgoed.
Stapelen, in elkaar zetten, omgooien en weer opzoeken. Je kan er maar druk mee zijn.
pi_159133698
Oh F en rozijntjes O+

Onze vloer ligt standaard bezaaid met rozijntjes ;( Ze weet ook waar ze staan, en als ze ze wil dan loopt ze naar de kast toe en blijft ze net zo lang wijzen tot we door hebben wat ze wil :') En vriend en ik hebben codewoorden voor rozijntjes en mandarijntjes, want als we die woorden noemen tijdens het maken van het boodschappenlijstje wordt dat kind toch zo allemachtig enthousiast dat ze heel boos wordt als ze ze daarna niet ook direct krijgt :(

Dreumesen O+
pi_159133768
Andarijnma en ozijnra O+ oh en hier ook ackercra :')
Kwak
pi_159133974
Wij spellen heel veel om dramatiek te voorkomen :')
pi_159134124
_O- .. te herkenbaar ditte
pi_159134256
:D Herkenbaar! Wij hebben 'die kleine bakjes fruityoghurt' en 'dat plastic ding met die melk' ter preventie van huilbuien bij de koelkast :') .

Ohja en ik kan dus niet koken zonder A zoet te houden met komkommer/tomaatjes/soepstengel/rijstwafel/rozijntjes :@ . Het is vanaf het pakken van de eerste pan "ETAH ETAH ETAH" en vervolgens huilen als een uitgehongerde mini-Ethiopiër. Negeren = kind zo over de zeik dat ze helemaal niks meer eet...
pi_159134557
:D _O-
jaaaa, wacht maar JM :{
pi_159135058
Hier staat koken gelijk aan aan de lades trekken om de tafel te dekken.
Helaas voor meneer lukt dat niet meteen als ik alleen thuis ben dus vol dramatiek dweilt hij dan rond mijn benen want MOET NU STOMMEMAMA :(
pi_159135113
Hoe gaan jullie om met pubergedrag bij 1 jarigen?

Olle kan het uithangen (zoontje van mijn broer)

Mijn post hoort hier denk ik.
Werewolf
pi_159135315
:D ik ga dat onthouden, die fase zal hier ook wel weer komen :+

F heeft gisteren zelf eten gemaakt toen ik aan't koken was. In de vijzel deed hij 2 teentjes knoflook (zelf gepeld), 2 tomaatjes, water, peper en zout uit de molen en dan de stamper erop :9 :D
pi_159135880
Ik ben vader van een dreumes van 1,5.
We zouden dolgraag de goede modelouders uithangen, maar hij heeft helaas de koppigheid van mijn betere helft en dat zorgt ervoor dat we met al onze goede bedoelingen vaak toch
moeten toegeven aan zijn volhardendheid, ook al weten we dat dat het alleen maar erger zal maken.
Maar echt, hoe moeten we hier op een andere manier mee omgaan? Het mannetje houdt gewoon vol. Oneindig.

Voorbeeld is zijn slapen. Hoewel hij altijd in zijn eigen bedje gaat slapen, eindigt hij de nacht nu standaard bij ons in bed.
Hij wordt halverwege de nacht wakker en is dan met geen mogelijkheid in zijn eigen bedje te houden. Helemaal overstuur, en hij geeft niet toe of op. Hij krijst zichzelf steeds verder overstuur, tot kotsens aan toe. We hebben geen idee waardoor het komt (geen honger/dorst, het is ook als we gaan logeren zo, dus niet te warm/koud, licht/donker, stil/lawaaierig). We hebben ook echt alles al geprobeerd (erbij blijven, bedje op onze kamer, etc), maar het heeft echt nog nul keer ertoe geleid dat hij weer in zijn bedje ging slapen.
We kennen natuurlijk de adviezen om om de 10 minuten even te gaan kijken om te laten zien dat je er voor hem bent, maar vooral niet toe te geven. Wij houden dat vol, geen probleem, maar het eindigt met een kind dat volledig overstuur zijn slaapzak onderkotst. En dat gebeurt niet af en toe, dat gebeurt als we het proberen altijd. Er is maar één effectief middel: hem bij ons in bed nemen.

Ander voorbeeld is dat hij soms niet wil eten. Hartstikke logisch en ook helemaal niet erg, kan gebeuren. Andere ouders laten hun kind dan gewoon zonder (veel) eten naar bed gaan. Gaat ie maar met honger slapen, pech gehad.
Maar onze kleine die gaat niet naar bed als ie nog honger heeft. Zelfde effect als hierboven, als we hem dan naar bed brengen dan krijst ie het uit. Zn eten hoeft ie nog steeds niet, maar naar bed gaan zal hij ook niet. Enige effectieve middel: hem wat anders te eten geven, bijv. yoghurt.
Natuurlijk is ook dat geen oplossing, maar wat moeten we anders. Twee uur lang strijd voeren en die dan alsnog verliezen.

Eigenlijk hebben we de strijd gewoon nog nooit gewonnen. En dat is niet omdat we niet genoeg ons best doen. (Al voel ik die reacties al aankomen..)

Het advies waar we tot nu toe het meeste mee kunnen is eigenlijk om ons er maar niet te druk om te maken. 'Het is maar een fase". Maar toch, die fase duurt wel erg lang.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 22:39:37 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_159135981
Nou, dan doe ik het wel:

Het is meestal écht maar een fase. Anderhalfjarigen staan er om bekend dat ze niet echt voor rede vatbaar zijn.
Hoe lang slaapt hij al in jullie bed en is dat voor jullie zelf een probleem?
disclaimer
pi_159136194
Mijn enige vraag die opkomt is
Voor wie moet je een strijd winnen?
Voor jezelf of voor de buitenwereld want 'zo hoort het wel/niet'?
pi_159136620
Jeetje, dit klinkt zó zielig... Waarom zou je de strijd willen aangaan? In zulke situaties is hij je echt niet aan het manipuleren.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159136654
Hij is altijd al een slechte slaper geweest maar ik denk dat het nu al wel een maand of 2 is dat we hem elke nacht bij ons in bed nemen. Het gevaar ervan is dat je op een bepaald moment niet eens meer probeert om hem te laten liggen, als je keer op keer ervaren hebt dat het netto-effect van twee uur wachten of hem meteen eruit halen hetzelfde is.

De vraag over de buitenwereld komt wsl nav mijn opmerking over de modelouders. Dat gooide ik er alleen in omdat het soms zo machteloos voelt dat andere ouders met de 'regels uit het boekje' wel het beoogde effect bewerkstelligen. Maar de buitenwereld is verder geen issue, het gaat me puur om zijn welzijn.

We willen ook helemaal geen strijd winnen (of uberhaupt voeren), we vinden het gewoon moeilijk dat we de problemen niet opgelost krijgen. Ik gaf al aan dat 'je niet druk maken' tot nu toe het fijnste is wat we te horen hebben gekregen, dan is er namelijk ook helemaal geen probleem. Ik maak me er alleen best wel eens druk om of het inderdaad wel zo is dat het vanzelf wel overgaat, of dat we met elke nacht eigenlijk verder van huis geraken.
pi_159136826
Oei, zielig klinken, dat is niet de bedoeling. Waarschijnlijk de vader die het te klinisch probeert uit te leggen en ook vooral duidelijk wil maken dat we niet te makkelijk ingeven.
Wat ik al aangeef, die strijd ga je steeds minder aan. We hebben aan ons kind gemerkt dat hij een vasthoudend karakter (positief :)! ) heeft en dat het daardoor eigenlijk gewoon geen zin heeft. Maar ja, een andere manier om gedaan te krijgen wat voor hem eigenlijk het beste zou moeten zijn, is er voor ons gevoel ook niet.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:01:05 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_159136843
Modelouders en modelkinderen zijn een mythe ;)
En verder denk ik dat jullie zoon gewoon erg graag bij jullie wil zijn. Er komt vanzelf weer een nacht dat je 's morgens wakker wordt en je je realiseert dat hij nog in zijn eigen bedje ligt. Zolang jullie er geen last van hebben zou ik de strijd niet aan gaan voorlopig.
disclaimer
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:02:19 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_159136886
En hier in OUD prediken we het "aanhouder wint" regime ook niet zo, doorgaans. Dat is meer iets van (schoon)ouders :') :D
disclaimer
pi_159137227
We hebben er een stuk minder last van dat hij nu bij ons in bed slaapt dan toen we nog op allerlei manieren probeerden hem in zijn eigen bedje te laten slapen. :)
Vraag is alleen of het ook op de lange termijn de minste last oplevert...

Het is gewoon lastig, je wilt graag opvoeden, maar je loopt er steeds tegenaan dat als het meneer niet zint dat ie dan gewoon niet toegeeft. Dat wordt nog wat in de écht moeilijkere jaren...
pi_159137242
Ik denk het meegaan in wat JULLIE denken dat bij jullie jongetje past en wat voor jullie goed voelt

En verder de meest beruchte uitspraak:

Die andere ouders doen ook maar wat

(Niemand leeft volgens een model of boekje )
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:19:04 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_159137542
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:10 schreef Sedm het volgende:
We hebben er een stuk minder last van dat hij nu bij ons in bed slaapt dan toen we nog op allerlei manieren probeerden hem in zijn eigen bedje te laten slapen. :)
Vraag is alleen of het ook op de lange termijn de minste last oplevert...

Het is gewoon lastig, je wilt graag opvoeden, maar je loopt er steeds tegenaan dat als het meneer niet zint dat ie dan gewoon niet toegeeft. Dat wordt nog wat in de écht moeilijkere jaren...
nee, dat denk ik niet. Met een ouder kind kun je uitleggen waarom iets op een bepaalde manier gebeurt. Het kind leert gaandeweg hoe de dingen in elkaar steken. Met een kind van 18 maanden is dat gewoon geen doen. En het is niet altijd maar de makkelijke weg kiezen. Als zijn behoefte daarin zo sterk is, dan zie ik geen kwaad in daarin meegaan :)
disclaimer
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:21:18 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_159137655
Verder helemaal bijgelezen *trots*

Highlights:

DaD, fijn dat I. weer opgeknapt is. Wat zijn ze dan zielig he ;(

NTS, nog gefeliciteerd met je piranha! *O*

Squeaky vic :D

Rozijnenkind O+

En kwak, wat een opluchting! Ik ben ontzettend blij dat het niks ernstigs is! :*
disclaimer
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:22:56 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_159137722
Hit van het moment hier zijn trouwens lichtknopjes. De helefuckingdag. Lichtknopjes indrukken. Terwijl je "haaaaamp" roept (niet te verwarren met "haaaaap")
disclaimer
pi_159137906
Wij hebben een bamp :D
pi_159138595
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:22 schreef Stormqueen het volgende:
Hit van het moment hier zijn trouwens lichtknopjes. De helefuckingdag. Lichtknopjes indrukken. Terwijl je "haaaaamp" roept (niet te verwarren met "haaaaap")
Gaat nooit meer over O+
♥ J & S
pi_159140440
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:00 schreef Sedm het volgende:
Oei, zielig klinken, dat is niet de bedoeling. Waarschijnlijk de vader die het te klinisch probeert uit te leggen en ook vooral duidelijk wil maken dat we niet te makkelijk ingeven.
Wat ik al aangeef, die strijd ga je steeds minder aan. We hebben aan ons kind gemerkt dat hij een vasthoudend karakter (positief :)! ) heeft en dat het daardoor eigenlijk gewoon geen zin heeft. Maar ja, een andere manier om gedaan te krijgen wat voor hem eigenlijk het beste zou moeten zijn, is er voor ons gevoel ook niet.
Wat 'het beste' is, is heel moeilijk vast te stellen. Maar waar je volgens mij mee moet oppassen is om al te veel gevolgtrekkingen te maken op basis van de situatie waarin je nu zit, en hoe hij nu is.
Dat hij dit nu nodig heeft, of nu zo doet, zegt volgens mij echt weinig over zoiets als karaktereigenschappen, het zegt ook niets of heel weinig over hoe het verder zal gaan. Een kind leeft in het moment, is op dit moment nu zo. Het is volgens mij de kunst voor ouders om ook in dat moment te zitten en in het moment te blijven; om het je niet te persoonlijk aan te trekken (doen we het wel goed) en om niet teveel vooruit te denken en conclusies te trekken.
pi_159140839
Thanks, dat komt wel op een goed moment. Hij is op dit moment alweer een kleine anderhalf uur wakker :).

Ik hoorde laatst nog een vriend zeggen dat zijn vriendin er altijd wel moeite mee had om niet in te gaan om het huilen van hun kind bij het slapengaan. Hij liet het zelf juist begaan en dan was hij uiteindelijk sneller in slaap dan met het getroost van haar. Die meningsverschillen zou ik graag ook hebben. Bij ons werkt allebei niet.

Goed punt dat je er geen conclusies aan moet verbinden. Het kan ook anders gaan. Enige bijgevoel dat ik er bij heb is dat er bij ons helemaal geen fases te bekennen zijn. Hoe kort anderhalf jaar ook is, de koppigheid zit er vanaf het begin in.. (Waarbij ik 'weten wat je wil' overigens helemaal geen slechte karaktereigenschap vind hoor, had ik zelf juist graag meer gehad)
pi_159141066
Een kind reageert zo primair op alle behoeftes die het heeft dat volgens mij iedere baby of dreumes wel koppig of vasthoudend genoemd kan worden, tenminste als het een bepaalde behoefte heel sterk voelt. Is dat niet een overlevingsinstinct? Bij sommige kinderen wordt, door de behoefte van het kind te negeren, al vrij vroeg aangeleerd dat ze die behoefte maar beter niet kenbaar kunnen maken, of een kind geeft het snel op omdat er toch niet geluisterd wordt.

Het is echt lastig hoor, ik snap het wel. Een kind dat moeilijk slaapt, is gewoon zwaar. Ik denk echt dat, om welke onverklaarbare reden dan ook, sommige kleine kinderen makkelijker slapen en in slaap komen dan anderen. Ieder kind is weer anders daarin. Ik heb een kind dat als baby overdag nooit wilde slapen, maar 's nachts sliep ze altijd wel goed. En nu, ze is bijna 2, kan ze ook heel sterk zijn in zeggen dat ze echt niet wil slapen en krijsen als we haar in bed doen, om dan na drie minuten schreeuwen het al op te geven en zo ongeveer letterlijk om te vallen. Ik geloof niet dat we iets bijzonders hebben gedaan om dat voor elkaar te krijgen. Het is gewoon zoals het is, denk ik, Als ouder probeer je goed naar je kind te kijken en te begrijpen wat het nodig heeft, en dan probeer je dat te geven. En als iets niet werkt, probeer je iets anders. En zo ben je eigenlijk gewoon voortdurend bezig met een groot Experiment. :) .
pi_159143048
Lekker nog wat yoghurt geven en halverwege de nacht bij je in bed nemen hoor O+ Als je kind daar zó sterk behoefte aan heeft, waarom zou je het hem dan ontzeggen? En dan ga je op een gegeven moment heus wel weer andere dingen proberen, maar eerst even een paar nachten lekker slapen zodat het negatieve patroon waar jullie alledrie in zitten wegvalt en jullie er weer fris tegenaan kunnen kijken :) Clichés zijn vaak waar: het is een fase & als ze 18 zijn slapen ze heus wel in hun eigen bed ;)
pi_159143050
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, dat denk ik niet. Met een ouder kind kun je uitleggen waarom iets op een bepaalde manier gebeurt. Het kind leert gaandeweg hoe de dingen in elkaar steken. Met een kind van 18 maanden is dat gewoon geen doen. En het is niet altijd maar de makkelijke weg kiezen. Als zijn behoefte daarin zo sterk is, dan zie ik geen kwaad in daarin meegaan :)
100% mee eens
  zaterdag 16 januari 2016 @ 07:16:19 #144
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159143058
Kwak wat een goed nieuws *O*

Piepschoenen V. O+

Wij hoeven nog niets te spellen maar ze snapt wel steeds meer O+

Als ik tegen O. Zeg we gaan in bad of naar bed, rent ze (kruipend) naar de deur want dan mag ze weer TRAPLOPEN! *O* want traplopen en opstapjes zijn toch wel het allercoolste en allerleukste om te doen.
pi_159143158
Melba speelt nu daar ook mee. Zegt ie ineens (gebaart) dat hij moe is, loopt naar boven wijzend naar de trap, klimt met mij de trap op, kruipt naar zijn kamer, pakt boekje en gaat bij de voorleesstoel staan, boekje lezen, gebaart dat de ene lamp aan en de andere uit moet, pakt zijn slaapzak, en zodra je dan hem boven zijn bed houdtnisbt eerst heel jard lachen en dan huilen, en naar de deur en de trap wijzen en "kaa kaa" (klaar) zeggen en gebaren :+

Hij wil wel op eigen initiatief het bedritueel, als er maar geen bed achteraan komt :') en beneden begint het cirkeltje dan weer maar daar pas ik dan even voor, ga ik wel gewoon voorlezen ;)

Vind het heel schattig dat ze dat zo doorhebben nu O+

Iemand nog nachtlampje tips? Liefst een die vanzelf uitgaat? Lijkt erop dat slapen met het licht aan de oplossing is voor de avonddrama's hier...
Kwak
pi_159143205
Wat een heerlijke verhalen! Ik lees continu bij hoor, maar om dan te reageren moet ik eerst nog vele bladzijden verder.

Hier komen de gebaren ook ineens. Even drie dagen heel structureel op mijn dagen dat ik thuis was alles met gebaren gedaan en man doet dat dan weer niet :( maar goed, ik zie progressie haha. En heel slordig inderdaad kwak, je moet er naar zoeken maar ik herken wel wat dingen. Hond, lamp, meer (met vingertje zwaaien). Soms zelfbedachte gebaren heb ik het idee, dan gaat hij sierlijk zwaaien hahaha. _O-

Het ritueel snapt hij bij ons ook zo lief. En op mijn dagen doe ik voor het middagslaapje een eigen ritueel, áltijd hetzelfde boekje met trekker geluid, dag zwaaien naar de knuffels. Hij weet het nu precies.

Ik las dingen over slaapzakken. Die zijn hier ook nog nodig, hij ligt door zijn hele bed heen.

Grappig, die wheelybug was enorm succes tijden het leren lopen, want hij scheurde achter dat ding aan de hele dag. ERop zitten heeft hij nooit leuk gevonden en wil hij nog steeds niet. Nou ja, maar blijven proberen zo nu en dan.

Ik heb laatste dagen weer vaker dat ik doorgelekt ben met natte pyjama, (bv). Gisterochtend had ik ook zo'n enorme melkstroom had ik het idee, R. verslikte zich er gewoon in en zat te klokken als een gek :Y)

En oooh dat praten is zo lief he. Hij zegt nog nauwelijks een woord, maar probeert het wel. En als je vraagt; wat doet het konijn, dan gaat hij door zijn neus in en uit ademen heel snel O+ En over zijn lip aaien dan blubblubblub zo'n geluid maken. En dat klinkt dan nog zo klein en baby achtig *; Zat gister even baby foto's en filmpjes te kijken. Die geluidjes die hij toen maakte en echt niks kunnen, aaaahww. En nu zo groot.

En nog iets; er is bij ikea nu een supergave knuffel, namelijk een grote olifant en die móet ik hebben hahah. We hebben nog steeds geen mooie grote (betaalbare, goedkope :@ ) knuffel maar we willen zo'n trofast kast voor onder de trap kopen (in een trapsvorm, lijkt me ideaal, want onder de trap kan toch niets) maar die knuffel is niet online te bestellen en in het noorden in geen enkele ikea is deze knuffel te krijgen nog omdat hij nieuw is. |:( Vind de meeste knuffels van ikea enge ogen hebben maar deze vind ik echt super.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hilmo op 16-01-2016 08:46:19 ]
  zaterdag 16 januari 2016 @ 08:31:22 #147
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159143267
Kwak dat klinkt echt superlief. Wel jammer dat bij het bedritueel bed stom is :D
Is zo een knuffelbeest wat sterren of weet ik veel wat projecteert niets? Dat gaat na 10 min ofzo uit en je hebt ze met en zonder muziekjes.

Hilmo O+ O. Kan ook een konijn nadoen door heel snel in en uit te ademen door neus. Inclusief opgetrokken neusje. Ziet er eigenlijk meer uit als een vals konijn :') beetje dit idee >:)
pi_159143485
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 08:31 schreef snoenk het volgende:
Kwak dat klinkt echt superlief. Wel jammer dat bij het bedritueel bed stom is :D
Is zo een knuffelbeest wat sterren of weet ik veel wat projecteert niets? Dat gaat na 10 min ofzo uit en je hebt ze met en zonder muziekjes.

Hilmo O+ O. Kan ook een konijn nadoen door heel snel in en uit te ademen door neus. Inclusief opgetrokken neusje. Ziet er eigenlijk meer uit als een vals konijn :') beetje dit idee >:)
Ja die hebben we van eennschildpad met nijntje, maar die geeft te weinig licht eigenlijk :@ en leidt tot drama omdat hij hem bij zich in bed wil, er daarna uit gooit en nu hangt Nijntje er nog aan een half draadje aan :')
Kwak
pi_159143526
Kwak wat een opluchting, hopelijk trekt t ook snel weg!
En idd m'n peuter was gisteren jarig. Ik heb gewoon een kind van drie! We zijn lekker pannenkoeken gaan eten, die Js vervolgens weer over mij heen heeft gekotst :')
Nu ligt hij tussen ons in in het bed nog half te slapen. Dat is niets voor hem, dus hoop vooral dat hij niet ziek wordt :') want morgen vieren we Ow z'n verjaardag.

Rady, fantastische schoenen :D

Hier (te) veel toettoet. Js heeft gisteren zelfs nog een autootje gekregen ;)

Een vraagje voor de moeders met meerdere kinderen. Zijn jullie dreumesen ook zo jaloers? Js begint al te gillen als ik naar peuter toeloop. Als ik met m'n peuter een activiteit doe, staat Js huilend en gillend aan m'n been te hangen. Ik probeer hem vaak bij de activiteiten te betrekken, maar dat werkt ook niet. Ik moet dan met Js mee naar toettoet/keukentje/blokken. Ik vind het niet zo eerlijk naar m'n peuter toe, die vaak nu alleen de echte aandacht kan krijgen als Js slaapt.
pi_159143537
Dat is volgens mij echt iets van deze fase Loj (uit het grote gele boek dat niet genoemd mag worden) :+

Ook als je bijvoorbeeld even naar een andere volwassene kijkt kunnen ze al zo doen schijnt. Al merk ik er bij Melba weinig van.
Kwak
pi_159143539
Trouwens, hij gaat niet vanzelf uit, maar mijn jongens kunnen niet zonder het uiltje van de ikea Kwak. Die geeft licht in verschillende kleuren, dus je kan zelf instellen hoe donker je het wilt (klinkt beetje vaag, maar het helpt hier echt.
pi_159143551
Mja vanzelf uit is wel vrij essentieel. Hij slaapt licht en gisteren werd hij wakker toen we de cotton balls uitdeden...

Anders zouden we de cotton balls gewoon blijven gebruiken.
Kwak
pi_159143560
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:12 schreef kwakz0r het volgende:
Dat is volgens mij echt iets van deze fase Loj (uit het grote gele boek dat niet genoemd mag worden) :+

Ook als je bijvoorbeeld even naar een andere volwassene kijkt kunnen ze al zo doen schijnt. Al merk ik er bij Melba weinig van.
Jips, ik weet dat het erbij hoort en ik neem het ook serieus. Maar m'n oudste lijdt er echt onder, dus ik hoopte stiekem erop dat iemand een paar tips heeft :)
pi_159143576
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:14 schreef kwakz0r het volgende:
Mja vanzelf uit is wel vrij essentieel. Hij slaapt licht en gisteren werd hij wakker toen we de cotton balls uitdeden...

Anders zouden we de cotton balls gewoon blijven gebruiken.
En mag ik vragen waarom je ze echt uit wilt laten gaan (misschien had je het al gezegd, maar ben niet zo goed bijgelezen ;) )
Ow en Js kunnen niet zo goed tegen donker dus vinden het juist fijn als ze 's nachts wakker worden en ze kunnen nog een klein beetje wat zien :)

Ik heb ook nog nachtlampje die muziek maakt en licht geeft en wel na een kwartier zelf uitgaat.
Je kon licht ook alleen aanzetten, weet eigenlijk niet of hij dan ook vanzelf uitgaat.

(Zoek een link)
https://m.bol.com/nl/p/goedenacht-maan-jongen/1004004006937071/

[ Bericht 8% gewijzigd door Loj op 16-01-2016 09:25:25 ]
pi_159143580
Loj hier is het net andersom. Alles wat Boaz heeft wil Djenna ook
pi_159144015
Misschien kunnen ze ook wel aanblijven :') we gaan t maar eens proberen gewoon.

Heb er een gevonden met geluidssensor, die gaat aan als er geluid is in de kamer...
Kwak
pi_159144090
Jongens wat een mooie verhalen! Ik verheug me nu al O+. W kan wel heel dramatisch om zich heen wijzen, zo van : behold my kingdom! Met een heel gelukkig gezicht :') O+. Rozijnen vindt hij nog niks, maar misschien beter met kiezen.

Kwak wat een opluchting! *O* superfijn!
  zaterdag 16 januari 2016 @ 10:53:35 #158
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159144541
Ik moet nog bijlezen sorry. Die nieuwe baan hakt erin. Werk elke dag zo'n 9 uur zonder pauze en de overgang van 3 naar 4 dagen vind ik zwaar. Dus tijd om het hier bij te houden heb ik niet echt.

Maar een vraagje: morgen komt er een meisje op kennismakingsgesprek als oppas. Wat zouden jullie zoal vragen? Natuurlijk over haar ervaring, wat ze verder doet en vind het belangrijk dat ze een leuke klik heeft met Lucas. Maar verder weet ik het niet (ja geld of course).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159144986
Beschikbaarheid, roken? Ik zou gewoon een beetje vragen naar hoe haar leven eruit ziet eigenlijk, gezellig een bakkie drinken min of meer. Het gaat vooral om het gevoel dat je er bij krijgt denk ik!
  zaterdag 16 januari 2016 @ 11:39:45 #160
52229 Chanty
pi_159145309
Die twee dingen stonden al in de advertentie en zijn per mail al besproken. Zijn voor mij nogal essentiële dingen dus heb iemand anders bv ook afgewezen omdat die te weinig beschikbaar was in het weekend (ja alleen met haar vriendje... Nee dus :'))

Eigenlijk wil ik geem oppas :@ maar zijn in 1,5 jaar 1 keer uit wezen eten en verder niks. Met nr 2 op komst moeten we echt wel tijd gaan maken voor elkaar. Wel echt een nadeel van geen opa en oma in de buurt en schoonzusje is ook druk.
pi_159145921
Ah maar dat wordt echt makkelijker hoor! Het scheelt dat L al best groot is, en gewend dat mama soms weggaat (en terugkomt). Toen W nog heel klein was vond ik het ook lastiger dan nu. Maar idd, je relatie heeft ook tijd nodig- en ik geniet ook heel erg van even eruit en iets leuks aantrekken zonder kwijlvlekken en lekker uit eten oid. Vanavond gaan we ook. Nu W groter is huilt hij overigens nog steeds wel als hij in de smiezen krijgt dat ik wegga hoor, maar dat duurt maar even. Een oppas kan nu ook lekker met hem spelen en dan is het al snel goed. :Y
pi_159146851
Chanty, spannend hoor! Dit is iets wat je één keer gedaan moet hebben, denk ik. Als het dan goed gaat, is de drempel weg. :).

Kwak, wij hebben een lampje op ledbatterijen (het beroemde konijntje) en dat laten we als het nodig is ook gewoon de hele nacht aan.

Sneeuwt het bij jullie ook zo? ~:) . Wij hebben vanochtend een proefrit gemaakt in een nieuwe auto, maar op de snelweg was bijna niet te rijden. Beetje jammer. :+.
pi_159146898
Nope, alleen een hagelbuitje net.

Konijntje hebben wij ook, maar vindt ie niet genoeg licht :')

We houden t maar op de cotton balls voorlopig ;)
Kwak
pi_159147013
Nieuwe auto *O* Een van onze eerste spaardoelen :+

Ik heb net een sneu hoopje dozen dat al sinds de verhuizing in wisselende samenstelling in de woonkamer staat opgeruimd, zo fijn!

En +1 op oppas: drempel kan ik me zeker na 1 1/2 jaar en een boel slechte nachten heel goed voorstellen Chanty, maar komt goed!

en als het goed is is de eerste 2017-bruiloft ook geboekt *O* Zo fijn, bekenden die gaan trouwen en in reactie op Het Aanzoek zeggen 'ohhhh dan moeten we JM bellen!' :D :+ ^) *O*
pi_159147017
Als ik al die verhalen over het CB lees, vinden ze ons daar echt echt stom. Wij zijn met 14 maanden geweest en hoeven voorlopig ook niet als ik het goed heb begrepen (B is bijna 23 maanden). Ook in het eerste jaar gingen wij minder dan anderen heb ik het idee. Niet dat ik erheen wil, maar het valt me wel op.

B zit overigens zwaar in de peuter drama buien. Pfff slaan, schreeuwen, "NEEEEEE' en niets willen. Tussen de buien door is ie hartstikke lief maar tijdens zo'n bui laten we hem maar even uitrazen.

Ik heb met plezier alle verhalen weer gelezen hier hoor, maar eigenlijk moet ik weer verder met mijn lesdag van morgen voorbereiden. :D Ik ben zo blij als het volgende week zondagmiddag is. Dan zijn alle deadlines voorbij, alle extra zakelijke meetings van mijn eigen bedrijf achter de rug en krijg ik weer wat adem. Dus ik banjer aso binnen, roep wat over B en :W fijn weekend allemaal!
pi_159147125
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:10 schreef JufMariska het volgende:
Nieuwe auto *O* Een van onze eerste spaardoelen :+

Ik heb net een sneu hoopje dozen dat al sinds de verhuizing in wisselende samenstelling in de woonkamer staat opgeruimd, zo fijn!

En +1 op oppas: drempel kan ik me zeker na 1 1/2 jaar en een boel slechte nachten heel goed voorstellen Chanty, maar komt goed!

en als het goed is is de eerste 2017-bruiloft ook geboekt *O* Zo fijn, bekenden die gaan trouwen en in reactie op Het Aanzoek zeggen 'ohhhh dan moeten we JM bellen!' :D :+ ^) *O*
Alleen kwam er net nadat we deze afspraak gemaakt hadden een mooie offerte voor een opbouw tussendoor gefietst, en allebei gaat 'm waarschijnlijk niet worden. Als we nou niet gingen trouwen dit jaar... :+.
pi_159147298
Oja: therapie-update:
SPOILER
  zaterdag 16 januari 2016 @ 13:30:18 #168
52229 Chanty
pi_159147367
Bijgelezen.

Kwak wat fijn dat het waarschijnlijk niks ergs is, hopelijk is het snel weg.

Die piepschoenen zouden er hier niet inkomen :D Verder irriteer ik me niet zo snel aan geluiden. Alleen koos kiepwagen zet k bij voorkeur uit. Helaas kan Lucas de auto's inmiddels zelf aan doen :')

Verder een hoop herkenbaarheid.

DaD fijn dat I. Weer beter is!

Oh Kwak kun je er geen timer opzetten op die lamp?
pi_159148160
Jm dreumesdans? Muziek? Zwemmen?
Zomaar wat dingen die me even gauw te binnen schieten.
pi_159150181
Oproep!

Zoals jullie wellicht weten ben ik bezig met een (nieuw) prematurenpakket samen te stellen voor hier op Fok!
Het oude pakket is helaas nog niet boven water.
Heb je nog rompers, pakjes, broekjes, shirts, mutsjes, sokken, oid in maat 44 (of kleiner) en je bent bereid dit beschikbaar te stellen voor in het pakket, stuur me dan even een PM.
pi_159151414
Wow Malteser wist niet over dit initiatief maar vind het super dat dit wordt gedaan ^O^
pi_159156427
Chanty, ik hoop dat het lukt een fijne oppas te vinden. Het is echt heel fijn!

Vanochtend was ik met I naar de open dag van het conservatorium. We wonen er heel dichtbij en ze geven ook muzieklessen aan kinderen vanaf 5 jaar. Ik was wel benieuwd. We hebben een open les gezien. Heel schattig, van die zesjarigen op mini-cello's en viooltjes en blokfluiten. I heeft een half uur ademloos op schoot zitten kijken en luisteren.

Daarna schopte ze nog wel even een mooi dramaatje. De trap naar beneden in het conservatorium was vrij hoog. Ze wilde wel graag zelf de trap af met een handje van mij. Maar toen durfde ze toch niet. Maar ze wilde ook niet opgetild worden. Maar ze durfde toch echt niet van de trap. Maar ze wilde toch ook echt niet opgetild worden. Etc. Dus uiteindelijk natuurlijk met spartelend kind in mijn armen de trap afgelopen en beneden aan de trap gooide zichzelf huilend op de grond. En dan natuurlijk zelf beetje vriendelijk blijven lachen naar de mensen om je heen. :s) .

Verder belde mijn moeder nog om te vertellen hoe teleurgesteld ze is dat we de verjaardag van I op zondag vieren. Want daardoor mist zij een kerkdienst. Dat ik met dat soort dingen altijd al rekening houd, bijvoorbeeld ook als ik op zondag op bezoek bij ze ga (dan moet ik dus altijd tussen twee kerkdiensten in komen) doet daar niets aan af. Tja, het is mijn kind en wij (ik ga er ook niet alleen over, maar mijn vriend natuurlijk ook) bepalen nu eenmaal wanneer we haar verjaardag vieren.. Ik ga verder niet erover in discussie of gesprek, hoor het aan, maar merk toch dat ik het vervelend blijf vinden hoe het feit dat zij zo gelovig zijn altijd iets is waar ik maar rekening mee moet houden, het moet altijd weer benadrukt worden, alsof dat altijd belangrijker is dan mijn leven en de manier waarop ik mijn leven inricht. Dat op zaterdag vieren voor I gewoon niet zo handig is, omdat ze na een paar dagen kdv op zaterdag behoefte heeft aan veel tijd met mij en aan rust, is een overweging die voor haar dan niet telt, maar voor mij toevallig wel doorslaggevend is.
pi_159156769
O Franny wat herkenbaar dit :X

SPOILER
pi_159157563
SPOILER
pi_159158924
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:03 schreef Malteser het volgende:
Oproep!

Zoals jullie wellicht weten ben ik bezig met een (nieuw) prematurenpakket samen te stellen voor hier op Fok!
Het oude pakket is helaas nog niet boven water.
Heb je nog rompers, pakjes, broekjes, shirts, mutsjes, sokken, oid in maat 44 (of kleiner) en je bent bereid dit beschikbaar te stellen voor in het pakket, stuur me dan even een PM.
Geweldig initiatief O+

Juud79 heeft me laten weten het Fok-prematurenpakketje te hebben, toen L te vroeg geboren werd, maar daarna niks meer gehoord en dat is inmiddels ook alweer 1,5 jaar geleden. Dus misschien is het in de tussentijd weer doorverhuisd, anders even bij haar navragen?

Ik heb nog wat smurfenkleertjes liggen, maar ik merk dat ik het moeilijk vind om er afstand van te doen... :@ Het brengt zoveel herinneringen boven aan die tijd op de NICU, die kleine handjes en zelfs de piepjes van de hartmonitor hoor ik nog als ik die kleertjes in mijn handen heb ;( Maar als ik straks wat minder hormonaal en uitgezwangerd ben :') dan wil ik wel heel graag iets beschikbaar stellen :Y
  zaterdag 16 januari 2016 @ 22:11:42 #176
52229 Chanty
pi_159159732
Ik had vast gereageerd met dat God het haar vast wel vergeeft als ze een dienst mis omwille van de liefde voor haar kleindochter :X maar lastig en aangezien ze zo oud zijn verander je er weinig meer aan. Maar misschien zou het wel goed zijn om eens eerlijk te zijn over je gevoel (niet op een verwijtende toon), maar ik vind het best naar als een moeder zegt tegen haar kind teleurgesteld te zijn. En ik vind het dan nog naarder dat jij dat gevoel omgekeerd ook hebt maar niet de vrijheid voelt dat bespreekbaar te maken.
pi_159160527
Oh Franny -O- de herkenbaarheid. Je weet iig heel goed hoe de dynamiek in elkaar zit. Kiezen om niks te zeggen kan idd. Je weet inmiddels wel dat de situatie niet gaat veranderen, maar wél iets zeggen kan misschien jou wel goed doen?
pi_159160749
Lief van jullie. Er zijn wel eens momenten geweest dat ik voor mezelf ben opgekomen. Maar dan voelt het alsof ik een mug omver blaas. Ze is eigenlijk helemaal niet opgewassen tegen zulk weerwerk en heeft daar geen antwoord op. Dus ik doe dat alleen als ik het idee heb dat ze echt echt te ver gaat. Dat is nu niet het geval. Het feit dat ik me er niet door laten bepalen en mijn plannen er niet voor verander, is op zich al een duidelijke boodschap.
pi_159161254
Ja he, en denk vooral ook aan je lieve I en hoe jij het anders doet. Dat zij niet voor jou hoeft te zorgen en dat ze er mag zijn, dat is de beste langetermijns revanche :* :7 .
pi_159161324
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:53 schreef Dyre het volgende:

[..]

Geweldig initiatief O+

Juud79 heeft me laten weten het Fok-prematurenpakketje te hebben, toen L te vroeg geboren werd, maar daarna niks meer gehoord en dat is inmiddels ook alweer 1,5 jaar geleden. Dus misschien is het in de tussentijd weer doorverhuisd, anders even bij haar navragen?

Ik heb nog wat smurfenkleertjes liggen, maar ik merk dat ik het moeilijk vind om er afstand van te doen... :@ Het brengt zoveel herinneringen boven aan die tijd op de NICU, die kleine handjes en zelfs de piepjes van de hartmonitor hoor ik nog als ik die kleertjes in mijn handen heb ;( Maar als ik straks wat minder hormonaal en uitgezwangerd ben :') dan wil ik wel heel graag iets beschikbaar stellen :Y
Via DM had ik dat inderdaad al begrepen. En ik kan me voorstellen dat afstand doen lastig is. Wellicht heb je nog een neutrale romper in een klein maatje? En als ook dat (nog) te moeilijk is om afstand van te doen, moet je dat niet doen! We komen ook aan een mooi zinvol pakket zonder de spulletjes van jullie mooie L. :*
pi_159166402
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:41 schreef Franny_G het volgende:

Verder belde mijn moeder nog om te vertellen hoe teleurgesteld ze is dat we de verjaardag van I op zondag vieren. Want daardoor mist zij een kerkdienst. Dat ik met dat soort dingen altijd al rekening houd, bijvoorbeeld ook als ik op zondag op bezoek bij ze ga (dan moet ik dus altijd tussen twee kerkdiensten in komen) doet daar niets aan af. Tja, het is mijn kind en wij (ik ga er ook niet alleen over, maar mijn vriend natuurlijk ook) bepalen nu eenmaal wanneer we haar verjaardag vieren.. Ik ga verder niet erover in discussie of gesprek, hoor het aan, maar merk toch dat ik het vervelend blijf vinden hoe het feit dat zij zo gelovig zijn altijd iets is waar ik maar rekening mee moet houden, het moet altijd weer benadrukt worden, alsof dat altijd belangrijker is dan mijn leven en de manier waarop ik mijn leven inricht. Dat op zaterdag vieren voor I gewoon niet zo handig is, omdat ze na een paar dagen kdv op zaterdag behoefte heeft aan veel tijd met mij en aan rust, is een overweging die voor haar dan niet telt, maar voor mij toevallig wel doorslaggevend is.
Zelfs als je geleerd hebt ermee om te gaan, blijft het rot. Onze jongste is vrijdag vijf geworden en mijn moeder komt niet op bezoek. Daar heeft ze in haar beleving goede redenen voor. Zo heeft ze het financieel krap, is het een heel lange reis naar Amsterdam met het openbaar vervoer en hebben we elkaar in november en december al twee keer gezien (in november kwam ze voor de verjaardag van onze oudste en in december bezochten we haar vanwege haar verjaardag). Ze zegt dat ze deze maand nog wel komt, maar ik heb er een hard hoofd in. Vorig jaar zou ze dat ook doen en toen is ze uiteindelijk niet gekomen.

Gelukkig krijgen de kinderen er weinig van mee. Het doet me wel pijn dat ik hen niet echt kan beschermen tegen dit merkwaardige gedrag, maar ik wil geen stampij maken. Een verjaardag hoort een heuglijke gebeurtenis te zijn en geen moetje. Aan mensen die niet kunnen of willen delen in de vreugde ga ik mijn tijd niet verspillen. Ik heb goede hoop dat die houding de beste manier is om de kinderen te wapenen tegen negativiteit en teleurstelling.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_159167863
Ik val weer eens binnen met een vraag, sorry :@

Er zijn veel van jullie die een loopfietsje hebben toch? R. is nu 15 maanden, loopt los, maar weigert op de wheelybug te gaan zitten (er achter aan lopen heeft hij wel maanden gedaan :D ). We hebben een oude loopauto van mij en we hebben een nieuwe loopfiets voor als hij ongeveer 3 is :X :') En een Smart Trike voor buiten. Een vriendin raadde me aan om zo'n goedkoop plastic loopfietsje bij de speelgoedwinkel te kopen, van 10 euro, dat dat zo'n succes was bij haar dik 1 jarige. Mijn man ziet mij aankomen met het hele wagenpark dat we al hebben maar wat raden jullie aan?

En hoe hebben jullie de wheelybug in werking gekregen dat ze eróp gingen zitten? Hij glijdt er meteen af als ik hem erop zet en dat doet hij bewust.
pi_159167925
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 08:33 schreef Hilmo het volgende:

Er zijn veel van jullie die een loopfietsje hebben toch? R. is nu 15 maanden, loopt los, maar weigert op de wheelybug te gaan zitten (er achter aan lopen heeft hij wel maanden gedaan :D ). We hebben een oude loopauto van mij en we hebben een nieuwe loopfiets voor als hij ongeveer 3 is :X :') En een Smart Trike voor buiten. Een vriendin raadde me aan om zo'n goedkoop plastic loopfietsje bij de speelgoedwinkel te kopen, van 10 euro, dat dat zo'n succes was bij haar dik 1 jarige. Mijn man ziet mij aankomen met het hele wagenpark dat we al hebben maar wat raden jullie aan?

En hoe hebben jullie de wheelybug in werking gekregen dat ze eróp gingen zitten? Hij glijdt er meteen af als ik hem erop zet en dat doet hij bewust.
Hier is de ervaring geduld hebben. Er komt een dag dat hij erop gaat zitten. Hier was er pas met 2 jaar interesse maar nu word er ook elke dag nog mee gespeeld.
  zondag 17 januari 2016 @ 08:55:21 #184
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159167954
Jup, hier duwt hij zijn loopdinges ook voor zich uit. Ik denk dat er vanzelf een moment komt dat hij het gaat snappen.
Kwak
  zondag 17 januari 2016 @ 08:59:29 #185
52229 Chanty
pi_159167979
Tsja niet alles dat jij leuk vindt hoeft je kind ook leuk te vinden toch? Ik zou de Wb een tijdje wegzetten en opnieuw introduceren, misschien slaat het dan wel aan. En met wat jullie al hebben zou ik niks meer erbij halen, hij vermaakt zich prima met ander speelgoed toch?
pi_159168030
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 08:33 schreef Hilmo het volgende:

Dat plastic ding van 10 euro hebben wij ook gekregen voor Lou's verjaardag. Die is echt heel onstabiel, de eerste keer erop (op haar eerste verjaardag) viel ze hard op haar zij. Ze vindt haar andere 2 ( :') :') ) loopdingen veel leuker.
pi_159168167
Hier geen loopkarretjes, maar ik vind het juist zooo tof om te zien wat hij doet met vanalles O+ Stoeltje schuiven, spul in andere dingen stoppen, de stofzuiger als wheelybug :+
pi_159168226
Saar heeft zo'n plastic loopding, maar die zit zet ze telkens op zn kop. :') dr hobbelpaard is een groot succes maar alle looptoestanden worden voor alles gebruikt behalve lopen :P
S. 2014
J. 2016
  zondag 17 januari 2016 @ 10:35:35 #189
348178 NotTheSame
pi_159168727
Zo'n plastic ding zag ik ook nooit zo zitten :@. Dan zou ik eerder gaan voor een Pukylino:

Is ook vanaf 1 jaar en een stuk stabieler.

Wij hebben alleen een loopkar en hij gebruikt stoelen en z'n activiteitentafel om achteraan te hobbelen, dat vind ik wel genoeg :@. En als hij straks goed stabiel los kan lopen krijgt hij Draaks loopfiets. Moet em alleen nog even door de spuitcabine jagen aangezien dat ding nog roze is :P.
pi_159169270
Zo'n 10 euroding heb ik hier ook voor F.
Hij gaat er steeds vaker op zitten maar leuker is het m hoog boven je hoofd te tillen :')

Hij heeft ook een heel mooi esthetisch verantwoors houten loopfietsje met 4 wieltjes en die begint nu met 1,5 meer in trek te raken.
  zondag 17 januari 2016 @ 11:58:55 #191
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159169886
Kwak wat fijn van J! :)
En misschien kan je zo'n klik-aan-klik-uit ding met afstandsbediening aan de cottonballs doen. Volgens mij werkt dat ook zonder de deur open te maken.

JM goed dat je er zo positief mee bezig bent! En lekker vroeg voor de 2017 reportage al! *O*

Franny het trap-drama was op dat moment vast niet fijn.. maar je schrijft het heel grappig op :D Eigenwijsje O+

Malteser wat goed! Hopelijk krijg je wat mooie bijdragen.
Hier heb ik maar 1 dingetje in mt 44 (hé Away :P).. maar die wil ik nog even bewaren ;)

Af en toe.. sta ik echt te klapperen met mijn oren door die verhalen over jullie ouders... ongeloofelijk en wat lijkt me dat ontzetten frusterend zo :X

Zo'n pukylino ziet er tof uit! ^O^

Een update voor Snoenk:
Nog steeds gewone poep.. dus het had hier niets te maken met koemelk *O*
Bij O al wat beter?
  zondag 17 januari 2016 @ 12:30:06 #192
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159170557
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:58 schreef Radyhyn het volgende:
Kwak wat fijn van J! :)
En misschien kan je zo'n klik-aan-klik-uit ding met afstandsbediening aan de cottonballs doen. Volgens mij werkt dat ook zonder de deur open te maken.

JM goed dat je er zo positief mee bezig bent! En lekker vroeg voor de 2017 reportage al! *O*

Franny het trap-drama was op dat moment vast niet fijn.. maar je schrijft het heel grappig op :D Eigenwijsje O+

Malteser wat goed! Hopelijk krijg je wat mooie bijdragen.
Hier heb ik maar 1 dingetje in mt 44 (hé Away :P).. maar die wil ik nog even bewaren ;)

Af en toe.. sta ik echt te klapperen met mijn oren door die verhalen over jullie ouders... ongeloofelijk en wat lijkt me dat ontzetten frusterend zo :X

Zo'n pukylino ziet er tof uit! ^O^

Een update voor Snoenk:
Bij O al wat beter?
:D oh ja, was ik al bijna vergeten! Dat we allen dachten dat V eerder gehaald zou worden. Gelukkig waren het galstenen!

:* all around voor de rest. Lees wel mee, maar als ik op de computer zit ben ik de foto's aan het uitzoeken op maand. ECHT DOE HET METEEN! (inmiddels ben ik klaar met V's 3e jaar jeuj).
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_159171399
Zijn er mensen die dat niet meteen doen, dan? :+.

Franny, wat lijkt me dat naar om van je ouders mee te krijgen. ;(. :*.

Jongens, SNEEUW! O+. Oh, ik geniet hier zo van.
  zondag 17 januari 2016 @ 13:22:26 #194
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159171811
Away wat toevallig, daar ben ik dit weekend ook mee bezig. Op de pc stonden foto's en video's op de laptop en op de externe schijf.. sommige dubbel.. andere weer niet. Grotendeels zonder systeem opgeslagen.
Ik ben nu in de laatste fase van alles ordenen... eindelijk! Heeft totaal vele maanden geduurd (met tussenpozen) om een goede stuctuur aan te brengen en op elk apparaat hetzelfde te krijgen. Alleen nog foto's van telefoon ordenen.. van vorig jaar... dus bijna klaar.. 2001 tm 2016 *O*

Ben ook bezig met het boek van het eerste jaar van Vic O+
( Zo veel foto's.. en 'maar' 120 pagina's.. ben nog bezig met de eerste maand en ik zit al op pagina 57... ik voorzie een 'deel 2' :X)

SNEEUW! We have it not :(
*jaloers*
pi_159172147
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 02:41 schreef Claudia_x het volgende:

Gelukkig krijgen de kinderen er weinig van mee. Het doet me wel pijn dat ik hen niet echt kan beschermen tegen dit merkwaardige gedrag, maar ik wil geen stampij maken. Een verjaardag hoort een heuglijke gebeurtenis te zijn en geen moetje. Aan mensen die niet kunnen of willen delen in de vreugde ga ik mijn tijd niet verspillen. Ik heb goede hoop dat die houding de beste manier is om de kinderen te wapenen tegen negativiteit en teleurstelling.
Jij ook hier. :) .
Ja, volgens mij zijn jij en je moeder ook niet erg 'compatible'. ;) . En je jongste alweer 5. Lijkt me een leuke leeftijd. Een vriend van me zei eens "het zijn je ouders maar he". Daar moest ik wel om lachen, want natuurlijk zijn het niet je ouders 'maar', en toch is het goed af en toe het belang van die mensen een beetje te relativeren. :P . Er zijn gelukkig nog veel meer mensen op deze aarde, die inderdaad wel willen delen in de dingen die voor ons belangrijk zijn.

Wat betreft loopwagentjes etc. Ik vond dat ook best een lastige. Mijn schoonouders kwamen dus met dat plastic ding aan. Naast dat ik het gruwelijk lelijk vind, is het ook totaal niet handig. Ik heb het dus ergens achterin onze bijkeuken neergezet. :+ . En I heeft die Pukylino, dat is een prima ding. De wheelybug is hier nooit echt een succes geworden. Gelukkig had ik 'em voor een prikkie op de kop getikt tijdens koninginnedag. Het ziet er leuk uit, maar I schoof zichzelf er ook steeds af en kijkt er nu niet meer naar om. Het grootste succes is hier het houten loopwagentje gebleken van Dille en Kamille, die I heeft gekregen voor haar eerste verjaardag. Daar heeft ze echt al veel mee rondgesjeest. En het wordt ook gebruikt om knuffels in te vervoeren, of blokjes, of wat ze ook maar kan verzinnen. Het lastige is dat je vantevoren gewoon niet weet wat het succes gaat zijn. :') .

En terwijl mijn moeder aan het genieten was van de zoveelste donderpreek in haar gereformeerde kerk ( :') ) zijn I en ik naar een kindervoorstelling geweest in de Kon Schouwburg. Dat was een succes, vooral ook omdat je ervoor en erna in de foyer kon kleuren en rozijntjes eten. :+ . Ze heeft al genoeg geduld en concentratievermogen voor zo'n voorstelling van drie kwartier, maar ze vond het af en toe wel een beetje spannend.

Voor de gelegenheid mocht ze alvast haar verjaardagsjurk aan. Wat is ze groot zo. :o . O+ .

SPOILER
  zondag 17 januari 2016 @ 14:56:31 #196
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159174466
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:58 schreef Radyhyn het volgende:

Een update voor Snoenk:
Bij O al wat beter?
Wat fijn dat het bij V. Geen koemelk is! Bij O. Gaat het nu ook weer wat beter. Maar het gaat al tijden af en aan. Heb alleen nog niets ingeleverd :@ je kan het alleen sochtends inleveren en vaak poept ze ook sochtends en dan ligt de luier al in de vuilnisbak voordat ik eraan gedacht heb :@

Foto's en die dan ook uitzoeken :X
Heb wel een eerste half jaar boekje gemaakt.

Ik dacht dat ik 44 rompers had maar ik denk dat die bij schoonzus belandt zijn. Mocht ze ze niet nodig hebben mogen ze van mij in het pakket.

Franny klinkt als een leuke dag. En je meisje O+ O+
pi_159174786
Ze is echt al heel groot zo Franny! Mooi meisje O+

Zei er iemand poedersneeuw? O+
  zondag 17 januari 2016 @ 15:17:47 #198
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159175136
Mnoh, I'tje is al zo groot!

En Lou in de sneeuw O+ wat een pretbakkes!

Melba is (weer) niet in zijn hum vandah. Huilen, niet eten, alles willen eten, gelukkig wel een goeie lange slaap nu! Straks oma en opa op bezoek, knapt ie ook vast van op. Mag hopen dat die kiezen snel door zijn...
Kwak
pi_159175396
Sneeuwstappers *O*

Hier ook:

En hier ook een puntje van kies nr 1 *) Op een ineens knálrode wang na (nog) niks van gemerkt :@ *klopt af*
  zondag 17 januari 2016 @ 18:25:44 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_159180327
Even tussendoor :') mijn badeend wil sinds twee weken niét meer in bad. Er is niets veranderd aan het ritueel maar ineens is het alleen nog hysterisch schreeuwen en proberen uit bad te klimmen. Zitten gaat ze onder geen beding. Aan haren wassen durf ik niet eens meer te denken. Heeft iemand ervaring / tips? Ik word hier een beetje wanhopig van.

Klein badje in het grote bad en de douche leveren minstens dezelfde vorm van hysterie op.
disclaimer
pi_159180725
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:25 schreef Stormqueen het volgende:
Even tussendoor :') mijn badeend wil sinds twee weken niét meer in bad. Er is niets veranderd aan het ritueel maar ineens is het alleen nog hysterisch schreeuwen en proberen uit bad te klimmen. Zitten gaat ze onder geen beding. Aan haren wassen durf ik niet eens meer te denken. Heeft iemand ervaring / tips? Ik word hier een beetje wanhopig van.

Klein badje in het grote bad en de douche leveren minstens dezelfde vorm van hysterie op.
Badje vullen met water en volgooien met speeltjes en haar ernaast/ermee laten spelen en dan gaandeweg proberen slinks een washand erop los te laten? Misschien dat ze het dan ook weer leuk gaat vinden. Werkt hier wel eens. Of samen in bad?
  zondag 17 januari 2016 @ 18:42:52 #202
52229 Chanty
pi_159180915
Had Amsel niet hetzelfde probleem een tijdje terug SQ? Weet niet wat de oplossing was maar t was relatief simpel.
pi_159182029
Was de oplossing bij Amsel niet iets in de trant van haar betrekken bij het vullen van het badje en zo...? Het was inderdaad iets relatief simpels. Hopelijk vind je ook snel een oplossing SQ, want zo is het voor niemand leuk. ;(.

Franny, wat is ze mooi en groot. O+. Jullie doen ook altijd van die ontzettend leuke dingen samen!

Mariska, zulke mooie foto's!

Wij hadden echt een heel leuke dag. O+. Eerst maakten we een wandeling in de sneeuw...

...vervolgens knutselde Baard een learning tower in elkaar...

...en daarna gingen we in de stad nog iets drinken met vrienden met een dochtertje van I's leeftijd. En dat allemaal ook nog eens na een doorslaapnacht. *).
  zondag 17 januari 2016 @ 20:07:53 #204
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159183609
Wat heerlijk DaD!

Hoe heeft ie die learningtower gemaakt? Ik wil misschien toch wel zoiets voor Melle...
Kwak
pi_159185477
Oh wat fijn Dad! En lekker he, sneeuw! En gave stoel/kruk ding! Omgebouwde IKEA kruk he? Man is niet handig dus wij kopen gewoon die kruk en gaan er wel naast staan ofzo... Op zijn stoel gaat hij ook staan haha.

Sq wat shit zeg! Vullen als ze al in bad zit/staat? Wel verdrietig, zoveel strijd.

Eten is hier ineens drama. Ook sinds een week bultjes op handen en arm. Man zei wel, van de 14 maanden prik op 28 dec, konden ze 10 tot 15 dagen later of zo last van krijgen. Was ik al vergeten. Kan best, want huilen in slaap, moeilijk eten terwijl hij ervoor gewoon bunkerde. Tand voel ik niet, dus denk prikje.

Plastic loopfiets laten we achterwege! Wheelybug gaat een maand naar zolder, top idee ^O^ die pukylino lijkt me gaaf. Wel prijzig en tweedehands niet in de buurt. :*

[ Bericht 8% gewijzigd door Hilmo op 17-01-2016 21:16:22 ]
pi_159185813
Ik krijg het maar lastig bijgelezen hier. Ik heb het de laatste tijd zowel privé (zieke kindjes/allerlei activiteiten met de kinderen) als op mijn werk enorm druk en lees vooral op mijn telefoon bij. Alleen reageren vind ik mobiel zo'n gedoe. :@ Eens kijken wat ik nog onthouden heb van het bijlezen net...

SQ ik heb geloof ik weinig tips voor je badeend. Misschien is samen in bad gaan een idee?

Kwak fijn dat jullie goed nieuws hebben gehad over je man/vriend. :*

Chanty, hoe was het gesprek met de oppas?

Franny wat een lastige situatie met je moeder. Ik vind het knap dat je je nu niet laat beïnvloeden door haar mening. En I krijgt vast hoe dan ook een tof verjaardagsfeestje. Ze ziet er al zo groot uit in haar jurkje. O+

DaD wat een toffe learningtower. Ik moet dat misschien ook maar eens laten maken door mijn man, de mannen vinden het namelijk geweldig om te helpen en zitten nu vaak op het aanrecht om te kijken en te helpen, terwijl op zo'n opstapje staan veel handiger is.

T en S hebben vandaag een supergezellige dag gehad. Ze hebben afgelopen nacht lang geslapen en dat maakt qua humeur echt het verschil tussen dag en nacht. :Y Vanmiddag heb ik na het middagslaapje nog even met T en S in de duinen gewandeld. Wij hebben in de buurt en stuk afgebakend duin waar ook herten, koeien en schapen lopen en dat vonden T en S geweldig. Ze hebben ademloos staan kijken naar de herten, naar ze gezwaaid en dag gezegd toen we weer verder liepen. O+

S heeft nu 2 keer op het potje geplast nadat ik hem vroeg om even te gaan plassen. :o Ik heb vorige week 2 potjes gekocht met het idee om T en S elke avond voor het slapen gaan even op de pot te zetten. Nu heb ik dat 3 keer geprobeerd en 2 keer deed S een plasje. Het is nog een lange weg naar zindelijk worden, maar ik vind het gewoon voor hem al heel cool dat hij blijkbaar toch wel snapt wat de bedoeling is.
pi_159186029
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:07 schreef kwakz0r het volgende:
Wat heerlijk DaD!

Hoe heeft ie die learningtower gemaakt? Ik wil misschien toch wel zoiets voor Melle...
Ik had Baard gevraagd om het even kort op te schrijven. Een uur later had ie dit. :+.
SPOILER
pi_159186497
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik had Baard gevraagd om het even kort op te schrijven. Een uur later had ie dit. :+.
SPOILER
Ik bestel 'm graag :7 ! Wat is Baards levertijd en wat zijn de verzendkosten?
  zondag 17 januari 2016 @ 21:26:39 #209
52229 Chanty
pi_159186552
Baard _O_ :D ik vind het een tof idee. Eens denken of dat iets voor ons is zodat Lucas kan helpen.

Oppas was een erg aardig, rustig meisje. Zo iemand die gewoon uitstraalt dat ze verantwoordelijk en te vertrouwen is. Dus zou haar zo aannemen maar hebben volgende week ook nog een afspraak staan en wil wel kunnen vergelijken. De klik met Lucas is lastig te bepalen want die heeft natuurlijk zijn tijd nodig en was net wakker en wat van slag door het onbekende bezoek maar ze deed wel haar best een hij ontdooide aardig dus dat heb ik wel vertrouwen in :)
pi_159187135
quote:
17s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:25 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik bestel 'm graag :7 ! Wat is Baards levertijd en wat zijn de verzendkosten?
Wat zij zegt :D
S. 2014
J. 2016
pi_159187193
Baard _O_

Lastig SQ! Iemand hier had het laatst net zo, ik heb onthouden geloof ik dat stap voor stap alle voorbereidingen samen doen hielp?

Chanty, ben benieuwd!

:* voor de sneue ukken :{
pi_159187435
Toffe tower van Baard zeg! :o
Hier zou dat waarschijnlijk garant staan voor proberen eruit te klimmen of ik loop niet op te letten en loop kind met toren omver :') :D
pi_159187544
Baard. _O_

Chanty fijn dat jullie (en Lucas) een goed gevoel hebben bij dit meisje. Dat geeft in ieder geval hoop. :Y
Goed dat jullie op zoek zijn naar een oppas, want die tijd samen nemen is zó belangrijk. Zeker als je 2 of meer kinderen hebt, want dan draait een groot deel van de dag om de kinderen. Dat is natuurlijk op zich prima en gewoon nodig, maar merk aan mezelf dat ik er echt aan moet denken om ook tijd aan mijn man te besteden. Andersom geldt dat ook trouwens.
Ik ben nu voor Valentijnsdag "a box full of dates" aan het maken voor hem, in de hoop dat we dan minimaal 1x per maand samen iets gaan ondernemen, ook al is het maar iets simpels of kleins. Het weekendje naar Barcelona van afgelopen december heeft echt mijn ogen geopend, ik besefte ineens dat we echt te weinig doen samen sinds we kinderen hebben en ben voornemens daar verandering in te brengen. :)
  zondag 17 januari 2016 @ 21:59:26 #214
52229 Chanty
pi_159188044
Ohhh dat is wel een leuk idee Nikki O+ Wij doen nooit aan valentijnsdag maar misschien een leuk idee om die minimaal eens per maand weg samen (dat willen wij ook) echt in te delen.
  zondag 17 januari 2016 @ 22:03:58 #215
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159188237
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

SPOILER
Tofheid! Baard is een held, bedankt voor de goede uitleg!

Ik ga dit doorseinen naar schoonpa of J denk ik :+
Kwak
pi_159188426
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Baard. _O_

Chanty fijn dat jullie (en Lucas) een goed gevoel hebben bij dit meisje. Dat geeft in ieder geval hoop. :Y
Goed dat jullie op zoek zijn naar een oppas, want die tijd samen nemen is zó belangrijk. Zeker als je 2 of meer kinderen hebt, want dan draait een groot deel van de dag om de kinderen. Dat is natuurlijk op zich prima en gewoon nodig, maar merk aan mezelf dat ik er echt aan moet denken om ook tijd aan mijn man te besteden. Andersom geldt dat ook trouwens.
Ik ben nu voor Valentijnsdag "a box full of dates" aan het maken voor hem, in de hoop dat we dan minimaal 1x per maand samen iets gaan ondernemen, ook al is het maar iets simpels of kleins. Het weekendje naar Barcelona van afgelopen december heeft echt mijn ogen geopend, ik besefte ineens dat we echt te weinig doen samen sinds we kinderen hebben en ben voornemens daar verandering in te brengen. :)
Wat een tof idee! Ik ga het van je stelen denk ik, vind je dat erg?

SPOILER
  zondag 17 januari 2016 @ 22:08:09 #217
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159188451
Oh en veeg me op, kint is na drie uur slapen weer wakker met veertig gaden koorts en zit naast me op de bank mee te dirigeren met Maestro (had ik opgenomen).

Oh nu staat ie op om mij te dirigeren O+
Kwak
pi_159188675
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:07 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

SPOILER
Pinterest! Supertoffe ideeën wat dit betreft. Ik heb het tenslotte ook niet zelf bedacht. :D

Kwak je toastje. O+ Wel balen dat hij zo'n hoge koorts heeft. ;( Hopelijk knapt hij snel een beetje op.
  zondag 17 januari 2016 @ 22:16:05 #219
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159188801
:* wat rot Razz, je spoiler bedoel ik.
Kwak
pi_159188887
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:07 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

SPOILER
Heel herkenbaar :@ Ik heb zwanger ook nog eens nul behoefte aan intimiteit, dus dat staat op het laagste pitje ooit. Ik denk wel dat ik deze keer eerder de baby even bij een opa en oma laat om samen iets te doen, want het is echt zo belangrijk idd om tijd samen te hebben. Al is het maar een uurtje door de Ikea banjeren ofzo.

Ik lees wel mee, maar reageer half merk ik :X

Er was laatst iemand die tips vroeg voor zijn? dreumes en naast dat ik idd gewoon mee zou gaan in zijn wensen is het toch ook erg fijn dat jullie de oplossing wel weten. Er zitten genoeg ouders met de handen in het haar omdat hun kindje niet blij is in bed, maar ook niet getroost wil worden bij de ouders. Fijn je kind volgen en het groeit vanzelf een andere kant op :) Hier is het iig precies hetzelfde en soms gaat het een hele tijd goed en soms slaapt ie weer een week bij ons. Zolang we maar slapen is het prima!

Die sneeuwfotos! O+

Nikki :*

En redelijk fijn nieuws voor kwakman :) beterschap voor je mini!
pi_159189389
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:25 schreef Stormqueen het volgende:

Hier maakte het verschil of we haar in een badje vol water zetten (was paniek) of het badje pas lieten vollopen als ze er al in zat (grote pret). Geen idee waarom een vol bad opeens een issue was van de ene op de andere dag.

Douche is ook heel lang drama geweest. Was ook opeens voorbij, nu klimt ze er zelf in en is het constant schaterlachen omdat die straal zo kietelt O+

Kan iemand mij ondertussen vertellen hoe ik mijn kind een keer vóór 22u in bed kan krijgen, bij voorkeur slapend en niet gillend? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 18-01-2016 08:47:38 ]
pi_159190086
SPOILER
Anyway. Genoeg geklaag. Ik zag zoveel sneeuwfoto's hier vandaag, ben er jaloers op O+! Hier was bijna niks gevallen helaas.

We hadden wel een fijne dag bij mijn ouders, mijn vader werd vrijdag 75 jaar en we hebben daar gebruncht vandaag om het te vieren. Mijn moeder heeft A. lekker verwend met aardbeien en poffertjes O+ , A heeft opa geholpen met cadeautjes uitpakken (en was daarna wel even verdrietig dat het niet voor haar was :') ) en we hebben door het mini-laagje-sneeuw gewandeld. Ze wordt zo snel groot nu, soms schrik ik er van!

Paar foto's van deze fijne dag:
SPOILER
pi_159191672
Oh razz wat is het toch een pretletter! O+

Baddrama lijkt mij vervelend van de 1 op andere dag...hoop dat het hier wegblijft.

Saar had vandaag een speeldate met S. van Hilzillah en die 2 zijn zo vreselijk lief samen. Knuffelen en kusjes geven in de tent... mijn kind is pas 1.5 maar een echt kamikaze kroeler :') O+

En vanavond liep ze zo door het huis;

Verder is t ff blegh in huis.
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_159192284
Razz, heel goed om bewust tijd voor elkaar te gaan maken (ook met een mini-baby!). Het is ook superveel wat er allemaal op jullie bordje ligt. Blijven investeren in elkaar, en het gesprek toch maar aan blijven gaan. Ik moet dat bij mijn vriend ook weleens forceren (dan kan ik ook echt heel vervelend worden, :@ :+ ), en dat is dan even heel lastig maar het levert wel wat op meestal. :* .

En dat zeg ik na een avondje uit eten, met onze vaste oppas thuis bij I. Dat is ook echt een heel leuk meisje, die het heel goed doet met I. O+ . Echt zo heerlijk om samen even eruit te zijn en te genieten van lekker eten en gezellig te kletsen.

DAD, jullie doen ook zoveel leuke dingen altijd!! _O- . :) .Om maar te zwijgen van jullie geweldige smaak en inrichting van het huis en hoe alles zo mooi bij elkaar past en hoe Baard even zoiets leuks in elkaar flanst etc etc. O+ .

Ik vind de foto's van alle kindjes in de sneeuw prachtig O+ . Hier in DH is er geen spoortje sneeuw te bekennen.
pi_159194706
Jeetje GM wat een beslissing maar wat moedig :* wat erg dat de hondjes niet saar accepteren ;( Kan je contact met die mensen houden of is dat niet de bedoeling?

Jeetje wat doen jullie veel met jullie partner :@ Wij doen nauwelijks wat samen... Ja zo nu en dan even kort winkelen maar ja.
  maandag 18 januari 2016 @ 07:27:31 #226
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159194793
Gm wat moeilijk :* maar ik denk wel de beste beslissing. Sterkte

Ik heb het er gisteren met man over gehad of hij vind dat we te weinig samen doen (O. Gaat eigenlijk altijd mee als we iets doen) maar we missen beide geen tijd met elkaar, ze hoort er nu ook gewoon bij O+

Moet wel zeggen, om half 8 ligt ze op bed en hebben we de avond voor onszelf dus we hebben ook wel de tijd om dingen te bespreken of gewoon samen op de bank te hangen of weet ik veel wat.
En af en toe een avond naar vrienden oid en dan blijft de ander thuis.
pi_159195175
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 07:00 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje GM wat een beslissing maar wat moedig :* wat erg dat de hondjes niet saar accepteren ;( Kan je contact met die mensen houden of is dat niet de bedoeling?

Jeetje wat doen jullie veel met jullie partner :@ Wij doen nauwelijks wat samen... Ja zo nu en dan even kort winkelen maar ja.
Bij de 1 kan ik ook regelmatig langs, die is in de buurt gebleven, en als de speeddate vandaag goed gaat dan houden we wel contact.
S. 2014
J. 2016
  maandag 18 januari 2016 @ 09:24:49 #228
348178 NotTheSame
pi_159195568
GM, heftige beslissing ;(. Sterkte!

Man en ik doen eigenlijk ook niet zoveel samen :@. We zijn het afgelopen jaar een keer uit eten geweest en in het competitieseizoen zijn we op zondag samen op de racebaan, maar dan zien we elkaar eigenlijk ook amper.

Kennen jullie de grap al van de wanslapende Piranha die in ons bed wél doorslaapt?
Afgelopen zaterdag hadden we Piranha's verjaardagfeest en daar kwam dit ter sprake. Nou blijkt manliefs oom de gave te hebben om aardstralen/wateraders op te sporen en hij wilde dat wel proberen op Piranha's kamer.
Nou blijkt hier midden door de woning zo'n straal te lopen, en daarmee precies over Piranha's bed te gaan 8)7. Duswe hebben ter plekke z'n kamer nog verbouwd en de vanaf zaterdagavond word hij nog maar 1x wakker ipv minimaal 3x :?.
Normaliter geloof ik niet zo in dat zweverige gedoe maar zou het dan echt zo zijn dat hij daar last van had?!
pi_159195602
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:24 schreef NotTheSame het volgende:
GM, heftige beslissing ;(. Sterkte!

Man en ik doen eigenlijk ook niet zoveel samen :@. We zijn het afgelopen jaar een keer uit eten geweest en in het competitieseizoen zijn we op zondag samen op de racebaan, maar dan zien we elkaar eigenlijk ook amper.

Kennen jullie de grap al van de wanslapende Piranha die in ons bed wél doorslaapt?
Afgelopen zaterdag hadden we Piranha's verjaardagfeest en daar kwam dit ter sprake. Nou blijkt manliefs oom de gave te hebben om aardstralen/wateraders op te sporen en hij wilde dat wel proberen op Piranha's kamer.
Nou blijkt hier midden door de woning zo'n straal te lopen, en daarmee precies over Piranha's bed te gaan 8)7. Duswe hebben ter plekke z'n kamer nog verbouwd en de vanaf zaterdagavond word hij nog maar 1x wakker ipv minimaal 3x :?.
Normaliter geloof ik niet zo in dat zweverige gedoe maar zou het dan echt zo zijn dat hij daar last van had?!
Je zou toch denken dat er wel degelijk een kern van waarheid in zit... Ik heb het ook wel vaker gehoord, dat een kind ineens beter ging slapen als de kamer was verbouwd.
Hopenlijk zet het door.
S. 2014
J. 2016
  maandag 18 januari 2016 @ 09:42:54 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_159195825
Zo, en nu écht bijgelezen.

Een dekbedje overweeg ik pas als ze naar een groot bed gaat. Ze heeft iets te sterke klimdrang (wat blue ook al aangaf.) Ik zie ook de "noodzaak" niet zo van het kind eerder onder een dekbed leggen, ze taalt er verder ook niet naar.

Kwak, wat betreft dat lampje, ik zat te denken. Hebben jullie bovenlichten boven de slaapkamerdeuren? Zo ja, is het een idee om een felle lamp op de overloop te hangen, die dan de kamer in schijnt? Die kun je namelijk uit doen zonder zijn kamer in te komen.

Loj, jaloezie kan ik niet benoemen omdat Mauw geen siblings heeft, maar ze wil soberso de hele fucking dag op schoot / op de arm momenteel. Ik word er echt tureluurs van, maar wat kwak al zegt, het zal wel weer overgaan :')

Mariska, fijn dat het allemaal weer een beetje lichter wordt voor je, ik hoop dat de lijn zich doorzet O+

Franny, ik moet altijd zo lachen om de peuterbuien van I :') Het voelt allemaal als mijn voorland! :D En wat frustrerend, van je moeder. Jouw moeder is ook best op leeftijd toch? Dan verander je waarschijnlijk de aard van het beestje toch niet meer. Maar goed, haar kleindochter is maar eens per jaar jarig en ze zal vast niet naar de hel gaan voor het skippen van een kerkdienst. Of zit het dieper? (ik kan helemaal niks met religie, sorry :'))
En wat een mooie foto van een mooie meid, ze wordt echt groot joh O+

Hilmo, misschien alweer spuit 11, maar op de wheelybug blijft Mauw ook nog niet zitten. Ze gebruikt hem als knuipwagen (knuipen = de knieshuffle move). Ik heb wel een Pukylino overgenomen van Lamb29 en daar fietst ze wel op. Ik zou het gewoon afwachten, het komt vanzelf ;)

Foto's.... ik krijg al hoofdpijn als ik er aan denk. Volgende onderwerp :')

Sneeuwlou en sneeuwlucas en sneeuw-I O+ Hier in het zuiden helaas geen sneeuw, maar jullie plaatjes zijn prachtig!

DaD, tof! Ik heb dat ding ook al een tijdje op de planning staan, vindt ie het leuk? Mauw wil ook altijd in de pannen kijken als ik kook en koken met 1 arm is kut :D

Gewoon een dikke knuffel voor Razz en O+ O+ voor je knappe meisje met d'r kapsel O+

En een boks voor de weinig samen doen-relaties :') Als we vrij zijn is hij meestal aan het klussen en ben ik dus het kind aan het vermaken. En gezien ik vier dagen werk voelt het ook niet chill om haar nóg meer bij oppassen te dumpen om uit te gaan ofzo. We doen het wel soms, maar niet met een frequentie ofzo :') Als we iets leuks doen is het meestal een bordspelletjesavond bij ons thuis, maar dat vinden we dan ook allebei erg tof en m'n kind kan gewoon thuis blijven ;)

GM, ik dacht altijd te lezen dat saar en de honden dikke matties waren? Anyway, sterkte met alles!
disclaimer
pi_159195883
Toen saar nog minimini was ging het ook goed, Samen slapen en op t speelkleed liggen, maar hoe meer zij ging bewegen hoe enger zij het vonden worden, en nu is de dame los... en snel... met gevolgd dat ze dus de hele tijd apart zitten omdat het in 1 ruimte gewoon niet gaat. En dan kom je dus op dit punt... ;(
S. 2014
J. 2016
pi_159196060
GM, wat naar.. Sterkte!
SQ etc: koken-met-1-hand-boks :')
NTS jeetje, dat zou wat zijn :o Hoop dat dit doorzet!
pi_159196933
GM, het lijkt me echt een supermoeilijke beslissing. Het idee dat ik mijn kat weg zou moeten doen vanwege I.. pfff. Maar ik snap je overweging heel goed. Het is voor alle partijen gewoon niet fijn zo. Ik ben opgegroeid met een herdershond die er al was voordat ik geboren werd. En die heeft mij nooit echt geaccepteerd. Was ook regelmatig aan het grommen naar me. Dat was niet leuk.

SQ, goed nieuws. Ik ben vanochtend alleen naar de wc gegaan een verdieping lager terwijl I aan het kleuren was en geen probleem maakte toen ik zei dat ik even naar de wc was. Dus ja, op een dag wordt het minder. *O* . Ik herken je verhaal over vier dagen werken en dan niet ook nog je kind weer willen overdragen aan een oppas.

En I heeft een nieuwe uitvinding: liegen! :o . Vanochtend gooide ze een beschuit met jam op de grond. Toen ik na een minuut vroeg hoe dat beschuit op de grond terecht was gekomen en wie dat had gedaan zei ze: papa! Om er vervolgens aan toe te voegen: papa stout! Toen ik zei dat dat wel een beetje gek is omdat papa er helemaal niet is en naar z'n werk is, keek ze me heel boos aan. :') . 'Papa daan!" Gewoon volharden in je leugen. _O- .

Ondertussen heb ik hier voor het eerst van haar leventje een beetje ziek kind. Ze heeft rode wangetjes, verhoging, moest om niets heel hard huilen. Dus nu zit ze met een dekentje op de bank Mickey Mouse te kijken.
  maandag 18 januari 2016 @ 11:00:42 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_159196960
Omg Franny :')! Schurk! :D
Arme papa ook _O-
En beterschap natuurlijk :*
disclaimer
pi_159197012
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Wat zij zegt :D
Dus dit^^
  maandag 18 januari 2016 @ 11:06:35 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_159197071
Amsel, ik ga je badtip trouwens proberen, dank je. Ik hoop echt dat het over gaat :')

En wat betreft het huilen met naar bed gaan, dat is hier ook ineens. Alleen is het dan na een paar minuten vaak wel stil, echt van de een op de andere seconde bam, stil :') Net als toen ze nog een minibaby was, en ik door het bovenraampje naar binnen ging gluren om te kijken of ze nog wel leefde :') Houdt ze het lang vol?
disclaimer
pi_159197460
Een +1 op SQ bijlees-post O+

I aan't liegen :D Ruime fantasie heet dat nu toch nog? ;)

Huilen met naar bed gaan is hier ook ineens. :{ Maar de ervaring leert wel dat als ik ga kijken het nog langer duurt voordat hij slaapt :@

In het weekend nog in bed sussen is er ook niet meer bij; 'o-bijten & aakejen' moeten we :Y)
Veel samen ondernemen doen wij ook niet. Af een toe een etentje/avondje uit maar verder op pad met z'n 3 of apart van elkaar. Volgende maand heb ik wel een verrassingsavond gepland met eten/theater :+
pi_159197507
Oh Franny, wat een boef die I :o

Wij hadden een drama queen aan tafel vanmorgen, boos om ongeveer alles :') Toch wat last van z'n kiezen (yup, meervoud :@ J zag ook op links een puntje vanmorgen..) denk ik. Hij ligt nu in bed tegen z'n konijnen te beppen ;)
pi_159197523
quote:
2s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:59 schreef Franny_G het volgende:
Razz, heel goed om bewust tijd voor elkaar te gaan maken (ook met een mini-baby!). Het is ook superveel wat er allemaal op jullie bordje ligt. Blijven investeren in elkaar, en het gesprek toch maar aan blijven gaan. Ik moet dat bij mijn vriend ook weleens forceren (dan kan ik ook echt heel vervelend worden, :@ :+ ), en dat is dan even heel lastig maar het levert wel wat op meestal. :* .

En dat zeg ik na een avondje uit eten, met onze vaste oppas thuis bij I. Dat is ook echt een heel leuk meisje, die het heel goed doet met I. O+ . Echt zo heerlijk om samen even eruit te zijn en te genieten van lekker eten en gezellig te kletsen.

DAD, jullie doen ook zoveel leuke dingen altijd!! _O- . :) .Om maar te zwijgen van jullie geweldige smaak en inrichting van het huis en hoe alles zo mooi bij elkaar past en hoe Baard even zoiets leuks in elkaar flanst etc etc. O+ .

Ik vind de foto's van alle kindjes in de sneeuw prachtig O+ . Hier in DH is er geen spoortje sneeuw te bekennen.
Franny, ik zei het niet om vervolgens zelf bedolven te worden onder de lieve woorden, hoor. :D.

En dames, jullie (mannen) kunnen dat echt zelf, hoor! Het kostte ons een ritje IKEA, een ritje bouwmarkt, en daarna is hij er nog ongeveer twee uur mee bezig geweest. Als je de balken en latjes in de bouwmarkt laat zagen (als je een klantenkaart hebt, doen ze dat vaak wel gratis), is het nog sneller. Ik ben bang dat de verzendkosten vooral de boel de moeite niet meer waard maken, anders. :+.

Razz. :*. Het is bij ons ook wel een beetje een dingetje. En dan hebben jullie ook nog zo'n heftige tijd achter de rug. Ik vind het Valentijnsdagcadeauidee van Nikki wel echt tof! Ik moet ook wel even met iets goeds komen, ergens, na die dertig verjaardagscadeautjes. :D.
  maandag 18 januari 2016 @ 11:33:57 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_159197587
gaan jullie kinderen nu ook Mauw allemaal inhalen met het gebit?
Die sjokt straks echt met alles achter de meute aan :')
(okee, behalve qua peuterdriftnijd, daar is ze nog wel vroeg mee _O-)
Sterkte JM, hopelijk zijn ze snel door!
disclaimer
pi_159198417
Saar is geloof ik van plan om met 1.5 jaar haar hele gebit compleet te hebben :') die heeft een monsterkiezen... :X

Wij kregen net een bevestiging dat ze officieel ingeschreven is op de psz.. mijn kleine wordt groot O+
S. 2014
J. 2016
pi_159198617
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:33 schreef Stormqueen het volgende:
F begon pas bij 8 of 9 mnd pas met de eerste he, toen was de jouwe al heul hard op weg :D

JM sterkte :*

GM wat een verdrietige beslissing zeg, ontzettend veel succes daarmee en zoeken naar een fijn huisje
  maandag 18 januari 2016 @ 12:23:03 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_159198646
True, maar er zijn de afgelopen 8 maanden ook nul tanden bij gekomen hier. Fascinerend hoe dat werkt :')
disclaimer
pi_159198716
quote:
Nee hoor, A heeft twee voortanden onder en 1,5 voortand boven. That's it. Het is dat ik haar gebit ooit op de echo's heb gezien, anders zou ik denken dat ze geen tanden had verder :') .
  maandag 18 januari 2016 @ 12:27:01 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_159198737
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:25 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nee hoor, A heeft twee voortanden onder en 1,5 voortand boven. That's it. Het is dat ik haar gebit ooit op de echo's heb gezien, anders zou ik denken dat ze geen tanden had verder :') .
hahaha ja precies :') de kiezen zijn een leugen!
disclaimer
pi_159198771
En met een tand (of 2) en kies (ook 2) minder kan je ook heeeel groot worden hoor.
Bij mij missen namelijk 2 voortanden en 2 kiezen, die zijn nooit gekomen, en ik kan prima eten :+
  maandag 18 januari 2016 @ 12:31:16 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_159198841
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:28 schreef BlueEyes het volgende:
En met een tand (of 2) en kies (ook 2) minder kan je ook heeeel groot worden hoor.
Bij mij missen namelijk 2 voortanden en 2 kiezen, die zijn nooit gekomen, en ik kan prima eten :+
freak of nature! O+
disclaimer
  maandag 18 januari 2016 @ 12:32:20 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_159198873
Eten is hier inderdaad het probleem niet, die krijgt alles weg met dr weke kaakjes :')
disclaimer
pi_159198929
Noem je me nu een freak ;(

Blokjesstapelen voor gevorderden hier :D
(let niet op platte kapsel van de muts)

SPOILER
pi_159199059
Haha I met het volhouden van de leugen _O-

Mnohh wat een plaatje is F toch O+ Tof shirt ook!

Kiezen hebben we er al 4 van zonder er iets van gemerkt te hebben. Chill tandenkind is chill :7
  maandag 18 januari 2016 @ 12:42:21 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_159199166
F heeft ook winterhaar :D *kijkt naar slap touw op eigen hoofd* :').

Knap gestapeld :o
disclaimer
pi_159199364
Ohja I en haar omgekeerde waarheid O+

Echt ik reageer soms niet op alles maar lees het wel hoor.
Alleen mijn opslagcapaciteit in het hoofd is echt waardeloos :')
Dus ik negeer niemand bewust of onbewust!
pi_159200445
Saartje pretletter O+ ! En wat sneu van de honden GM, maar ik snap de beslissing heel goed. Heel verdrietig, maar je kind gaat toch voor je huisdier uiteindelijk. Sterkte voor jou :* .

NTS aardstralen ja :D ? Ik geloof daar niet in, maar hey, als 't werkt dan werkt 't toch? Helemaal prima als het jullie betere nachten oplevert!

Beterschap voor I. Franny :* ! En haar leugen :D begint dat zo vroeg al ja? Toch wel heel grappig hoe ze blijft volhouden :') , hoe onlogisch ook. Moest je niet stiekem heel hard lachen?

SQ, A. huilt hier ook met naar bed gaan. Paar minuten héél hard, en dan inderdaad ineens *stil*.. Alsof het allerlaatste restje energie er nog even uit moet voor ze in slaap valt. Ohja en die kiezen - A mist ze ook niet volgens mij, die krijgt de hardste dingen nog fijngemalen op d'r tandvlees :o . Daar verbaas ik me soms best wel over.

Mr L. sterkte met de kiezen :* !

DAD ja jij was helemaal verwend toen je 30 werd hè O+ zo lief! Ik ben in huis meestal degene van de creatieve cadeautjes. Dus dat ga ik met Valentijn maar weer doen. Oh en ik denk dat je onze klusvaardigheden ernstig overschat :') dus ik ga maar eens kijken wat er online allemaal te bestellen valt aan dat soort krukjes. Hier kost een gemiddeld IKEA-kastje al een dag om in elkaar te zetten :@ ..

F de stapelkoning, wat knap ^O^ ! En ik vind z'n haar zo ook heel leuk! Maar de krullen zijn natuurlijk 't leukst ;) .
pi_159200490
Zo, ik ben me net een hoedje geschrokken. Tilde A. naar beneden en was even vergeten dat ik de wasmand onderaan de trap had gezet. Dus daar ging ik onderuit, met A. in m'n armen. Gelukkig kon ik er voor zorgen dat zij goed neerkwam, alleen maakte ik zo'n gekke draai dat heel m'n bekken nu nog meer pijn doet dan normaal. Dus na de lunch A. in bed gemikt en nu zelf even met paracetamol op de bank. Hopelijk trekt 't snel weg. Ik zit alleen nog te bibberen -O- . A moest ook heel hard huilen omdat ik zo schrok. Pffff..
pi_159200503
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:06 schreef Stormqueen het volgende:
Amsel, ik ga je badtip trouwens proberen, dank je. Ik hoop echt dat het over gaat :')

En wat betreft het huilen met naar bed gaan, dat is hier ook ineens. Alleen is het dan na een paar minuten vaak wel stil, echt van de een op de andere seconde bam, stil :') Net als toen ze nog een minibaby was, en ik door het bovenraampje naar binnen ging gluren om te kijken of ze nog wel leefde :') Houdt ze het lang vol?
Nouja, ik hou het niet zo lang vol :@ Ik trek het gewoon zelf niet om haar lang te laten huilen, ik ben een softie :') Ze valt ook niet zonder speen in slaap, en mikt dat ding dus ook bewust uit bed, zo van "Zo, ik ga lekker wakker blijven, puh!"

quote:
Hier vier boventanden en twee ondertanden, en drie kiezen die er al maaaaaanden over doen om door te komen. Ik weet niet hoe snel ikzelf tanden kreeg, maar met wisselen was ik laat. Of nouja, ik ben er nog niet klaar mee, ik heb nog een hoekmelktand :D

quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Wij kregen net een bevestiging dat ze officieel ingeschreven is op de psz.. mijn kleine wordt groot O+
Ik heb de mijne vorige week ingeschreven op een basisschool, da's pas groot :o

En rot van je hondjes zeg :{ Hoop dat ze een mooi huisje vinden!
pi_159200520
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo, ik ben me net een hoedje geschrokken. Tilde A. naar beneden en was even vergeten dat ik de wasmand onderaan de trap had gezet. Dus daar ging ik onderuit, met A. in m'n armen. Gelukkig kon ik er voor zorgen dat zij goed neerkwam, alleen maakte ik zo'n gekke draai dat heel m'n bekken nu nog meer pijn doet dan normaal. Dus na de lunch A. in bed gemikt en nu zelf even met paracetamol op de bank. Hopelijk trekt 't snel weg. Ik zit alleen nog te bibberen -O- . A moest ook heel hard huilen omdat ik zo schrok. Pffff..
Oe, doe voorzichtig! :o :*
pi_159200593
Razz doe je rustigaan!?
Ik ben inmiddels al 2keer met F van de trap gegleden de laatste 3 tredes en hoe je jezelf dan wurmt om de kleine maar heel te houden.
Effe easy nu :*

Basisschool :o
Daar moeten wij ook eerdaags aan.
En PSZ wil ik even gaan bekijken aangezien F nu 1 dag in de week KDV heeft of dat een toevoeging gaat zijn of dat het extra opvang wordt als dat financieel op het zelfde uitkomt. Hij speelt zo graag met andere kindjes dat ik soms bang ben hem te kort te doen met 'maar' 1 dag opvang.
pi_159200650
Wat schrikken Razz :*

Een melktandje nog, wat schattig O+ :D
pi_159200796
Oef Razz, wat een schrik :{ *schuift thee door en knuffelt*
  maandag 18 januari 2016 @ 13:51:35 #260
348178 NotTheSame
pi_159200856
Jeetje Razz, dat is schrikken :o !

Hier 4 boventanden en 2 ondertanden. Maar er komt meer aan, gezien de liters kwijl die er per dag uit loopt :') .

PSZ is hier al geregeld. Geen wachtlijsten, en hij mag eventueel al met 1,5 starten hier in het dorp, want ze hebben kindjes te weinig.
Al twijfel ik nog heel erg of ik hem hier wel in het dorp wil laten gaan. De pedagogische aanpak van de leidster is me na het debacle met Draak nogal tegen gevallen.

Ik zit te wachten op de wasmachinemonteur terwijl Piranha weer in z'n bed ligt te gifkikkeren. Slapen is zooooo voor baby's :+ .
Vanmorgen zat ineens de trommel vast en uit het gat waar de pomp zit komen allemaal stukken verbrand en getordeerd plastic :'( . Maar de monteur heeft me al voorbereid op het ergste... Dus ik ben alvast voor een nieuwe wasmachine aan het kijken :) .
  maandag 18 januari 2016 @ 13:52:46 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_159200873
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:36 schreef Amsel het volgende:

[..]

Nouja, ik hou het niet zo lang vol :@ Ik trek het gewoon zelf niet om haar lang te laten huilen, ik ben een softie :') Ze valt ook niet zonder speen in slaap, en mikt dat ding dus ook bewust uit bed, zo van "Zo, ik ga lekker wakker blijven, puh!"

[..]

Hier vier boventanden en twee ondertanden, en drie kiezen die er al maaaaaanden over doen om door te komen. Ik weet niet hoe snel ikzelf tanden kreeg, maar met wisselen was ik laat. Of nouja, ik ben er nog niet klaar mee, ik heb nog een hoekmelktand :D

[..]

Ik heb de mijne vorige week ingeschreven op een basisschool, da's pas groot :o

En rot van je hondjes zeg :{ Hoop dat ze een mooi huisje vinden!
Oh, de spenenpolonaise :')
Mauw heeft er zes in bed. Als ze echt boos is hoor je ze ook echt 1 voor 1 gaan. POK! POK! POK!
En als de spenen op zijn gaan d'r knuffels. Maar ja, lastig. Ik heb ook niet echt tips, het komt en gaat hier een beetje en ik dein maar wat mee op de flow :@

Ik vergelijk niet met mijn eigen groeiboekje want ik was dus wel zo'n snelle. Ik stopte ook bij 18 maanden al met overdag slapen enzo :')

Razz, jeetje, wat een schrik! Dikke knuffel! :* Wijze les: vermijd elke vorm van rommel op of rond de trap...
disclaimer
pi_159200979
Jeetje, Razz. Dat is echt schrikken. Rustig aan!

Ik moest zelf inderdaad ook lachen om die fantasie van I. Heb er meteen een rollenspelletje van gemaakt met haar knuffelbeer. Die gooide ook ineens een stuk brood op de grond en gaf mama vervolgens de schuld. :+ . I vond de beer toen ook stout en toen maakte beer en ik het weer goed met een kusje. _O- .

Maar de familie soap gaat hier nog even door. Werd zojuist door mijn (ook gereformeerde) broer gebeld. Mijn moeder had gisteren bijna in tranen aan hem zitten vertellen hoe ze in 'gewetensnood' komt door die verjaardag van I op zondag. ;( . Ik heb hem ook gezegd dat ze van harte welkom is op een andere dag. Maar dan voelt ze zich weer bezwaard omdat mijn vriend haar dan gaat halen en brengen en nu rijdt ze mee met mijn zus. Tja, ik weet het ook niet hoor. Het is wel een beetje klaar, ik wil mezelf gewoon niet verantwoordelijk gaan voelen voor haar religieuze fanatisme. Mijn broer was verder wel relaxed ( :') ) en zei dat hij zich niet wil bemoeien met wanneer wij die verjaardag vieren maar hij wilde toch even overbrengen hoe verdrietig ma was. Uhuh. Ok, bedankt he.
  maandag 18 januari 2016 @ 14:14:19 #263
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159201230
Loetje in de Sneeuw O+
Luutje in de Sneeuw O+
Ieetje in de Sneeuw O+En die learning tower _O_ (bedankt voor de beschrijving.. die stuur ik door naar mijn hopelijk-ook-zo-handy-man :D)
Aatje in de poederSneeuw O+
Schattig S&S date! En Dracula S O+ :P (En super knappe beslissing over je hondjes.. heel moeilijk :*)
Blokken F O+

SQ succes met het baddrama! Hopelijk helpen de tips van hier!

Beterschap Hilmo!

Nikki wat tof dat S al op het potje gaat! Goed begin ^O^

Chanty fijn van de oppas!

Beterschap voor dirigentje Melba :*

Razz wat een schrik! :o Hopelijk trekt de pijn snel weg :*

NTS dat is toch geweldig van je oom! En dat het ook nog werkt ook! _O_

Beschuit-I _O-
En wat ruk van je fam zeg! }:|
pi_159201442
Oeh razz, dat was schrikken!

Hier ook schrikken: r viel precies zo met zijn mond op de tafel. Meteen ontzettend veel bloed. Kijk ik goed, tand door de tong!! :o :o bloed stopte maar niet, ik instinctief natte washand gepakt en gedrukt maar wou hij niet. In googlen, gaasje drukken, mocht ook niet. Verder kon je niks doen. Ik kan al zo goed tegen bloed dus ik moest ook gaan zitten nadat ik ook wat was bekomen. Toen zandkasteel gekeken, werd hij rustig. Slokje drinken zorgde voor weer bloed. Toen was hij kapot en op bed gedaan. Nu net wakker, flink bloed en op zijn ene arm allemaal kleine rode stipjes :? Huilen huilen :'( ik wpu bed schoonmaken maar dat ging niet. Nu aan de borst met in zijn hand zijn tandenborstel :') zo maar paracetamol geven al gaat hij dan weer krijsen. Echt 2 gaatjes in zijn tong ook. Geen idee of hij nu wel kan eten
  maandag 18 januari 2016 @ 14:33:29 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_159201561
Ach Hilmo, ook al zo'n schrik! Arme kleine :*
Ik zou me niet té druk maken, wondjes in de mond bloeden altijd vrij heftig maar genezen ook weer snel. Rode stipjes op zijn arm zijn misschien bloedspatjes van een keertje niezen? Sterkte er mee :*
disclaimer
pi_159201642
Hilmo huuu wat een schrik! Jeetje, tand door de tong, dat zal zeker flink bloeden. +1 op SQ voor wonden in de mond. Dikke kus en rustig aan :*
pi_159201696
Bedankt! Bloeden is gestopt. Nee de vlekjes zitten in de huid. Google zegt bloeduitstorting maar wel altijd bellen... Kan misschien door inenting nog komen? Eens kijken of ik HA of CB ga bellen
  maandag 18 januari 2016 @ 14:46:30 #268
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159201842
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:40 schreef Hilmo het volgende:
Bedankt! Bloeden is gestopt. Nee de vlekjes zitten in de huid. Google zegt bloeduitstorting maar wel altijd bellen... Kan misschien door inenting nog komen? Eens kijken of ik HA of CB ga bellen
Ik zou ha even bellen. Als vlekjes door de prikjes komen kan je daar toch niks aan doen. Tand door de tong denk ik ook niet, maar dat lijkt mij een grotere issue dan vlekjes :) .

Wat een schrikken allemaal zeg. Frans heeft zelf vaak een bloedneus van zn onbenulligheid. Voor tand door de lip heb ik trouwens altijd van die goedkope stick waterijsjes in de vriezer. Koelt goed, dus voorkomt zwelling en iets op het been koelen met een ijsje is veel gaver dan met een pack, schijnbaar.
pi_159201968
Oef Hilmo, da's ook schrikken -O- Sterkte!

Familiegezeik JM-editie:
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door JufMariska op 18-01-2016 15:05:29 ]
pi_159202162
Nou de assistente vraagt, jeukt het, nee? Dan maar aankijken. Oke, dan wachten we af. De prik is nu twee weken geleden, dus lijkt me laat. 7-10 dagen was het geloof ik, en huiduitslag hoorde wel bij de bijwerking en warm worden ook. Nou ja, dan maar aankijken...
  maandag 18 januari 2016 @ 15:05:52 #271
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159202280
Oei Hilmo wat schrikken zeg! Het lijkt natuurlijk extra erg met al dat bloed.
Goed dat je naar de ha hebt gebeld voor de vlekjes :*

JM
SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door Radyhyn op 18-01-2016 15:11:48 ]
pi_159203677
SPOILER
  maandag 18 januari 2016 @ 16:12:50 #273
348178 NotTheSame
pi_159203814
JM
SPOILER
  maandag 18 januari 2016 @ 16:16:36 #274
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159203892
SPOILER
  maandag 18 januari 2016 @ 17:03:38 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_159204926
Joh, natuurlijk zijn die mensen even teleurgesteld. En morgen is dat weer goed. Kijk, wij leven dag en nacht met onze kinderen en wij denken niet eens meer na over schema's en ritmes omdat dat vanzelf gaat, anderen hebben dat vermogen logischerwijs wat minder. Het loopt vast wel los, dan gaan jullie wat eerder naar huis of misschien trekt ie het wél heel goed. Zou me daar nu nog niet druk om maken :*
(Die fout maakte ik namelijk ook bij Disney en uiteindelijk voor niks dus allemaal verspilde energie, let it gooo :P ;))
disclaimer
pi_159204972
SPOILER
Met L proberen we zijn slaapje thuis te laten doen, of, anders in de auto. maar als dat niet kan dan maar niet. We passen t programma er niet echt op aan. Maar L is niet zo'n slaper. Die trekt gewoon door en ook als hij moe is is hij vrolijk. Heel soms slaapt hij dan nog in de doek en anders gewoon niet.
Bij de oudste waren we iets strikter met slaapjes, want als die overdag goed sliep dan deed ze dat 's nachts ook (en vice versa). L slaapt sowieso beroerd no matter wat..
pi_159205054
Ik sta in eerste instantie als iemand met een planning aankomt die niet bij mij past op achterste benen en roep meteen ' jahmaar slaapje gaat voor en ik doe niet zus of zo en we gaan zo laat naar huis'
Geen discussie met me te voeren, tot onredelijk aan toe, ja ik beken :@
Als puntje bij paaltje komt laat ik het afhangen van F zelf en gaat het heel soepeltjes allemaal.
Maar controlfreak die ik ben schiet meteen in de verdediging en alsallesmaargaatzoalsikwil :')
pi_159205081
Hilmo hoe is het nu trouwens?
Wat een schrik zal je hebben gehad :*
  maandag 18 januari 2016 @ 17:42:48 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_159205835
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:09 schreef BlueEyes het volgende:
Ik sta in eerste instantie als iemand met een planning aankomt die niet bij mij past op achterste benen en roep meteen ' jahmaar slaapje gaat voor en ik doe niet zus of zo en we gaan zo laat naar huis'
Geen discussie met me te voeren, tot onredelijk aan toe, ja ik beken :@
Als puntje bij paaltje komt laat ik het afhangen van F zelf en gaat het heel soepeltjes allemaal.
Maar controlfreak die ik ben schiet meteen in de verdediging en alsallesmaargaatzoalsikwil :')
:D
En in zo'n geval is het dan ook wel een beetje begrijpelijk dat de tegenpartij iets minder enthousiast reageert ;)
disclaimer
pi_159206172
Tnx voor jullie input!
SPOILER
pi_159206773
Heel redelijk van jullie kant hoor JM! Ik ben nog wel eens bereid om het erop te wagen dat we de middagslaap overslaan, maar de avondbedtijd is echt non-negotiable. Er is ook geen land te bezeilen met een oververmoeid avondkind dus ik zou het niet eens willen :').
pi_159207360
Een paar maanden kan echt het verschil maken in zo'n jong leven. Is het ritme nu nog zo .. dan zul je zien dat het in april weer helemaal anders is. Net als je denkt dat je het ritme van je kind snapt, flikkert ie het doodleuk weer overhoop, toch?
Ik kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om met zo'n ukje tot 's avonds 21 uur door te gaan hoor overigens :Y

Ik merkte zelf bij mijn eerste dat ik daar inderdaad heel voorzichtig was en echt alles om haar slaapjes heen probeerde te plannen. We zijn 1 dag naar de dierentuin geweest met schoonfamilie toen en ik was zo bang voor een hyperoververmoeid kind want ze sliep nooit in de wandelwagen dus waarom zou ze dat die dag wel gaan doen? :X ... Gebeurde dus wel en we hebben een heel toffe dag gehad ^O^

Dan krijg je een tweede kindje en in ons geval is het zo dat die zich maar gewoon moest schikken naar de dingen die we ondernamen. Betekende dat dat hij zijn slaapje thuis in bed kon doen, harstikke mooi ^O^ .. Maar lukte het niet, dan had hij 'pech'. Uiteindelijk is het nog altijd zo geweest dan gewoon in de auto/wandelwagen/in mama's armen op een stoel/etc. bijtukte en ik heb daar nooit problemen mee ervaren.

Bottom line: ik denk dat het wel goed gaat komen qua overdag ^O^
pi_159207619
SPOILER
Voor de kluspapa's nog een tip trouwens, een busy board! Heel groot succes hier :) Grote plank die bij ons aan de zijkant van de box zit met een deurtje met spiegel en schuifje, een wieltje, een draaiknop, een deurbel, zo'n schuifkettinkje voor aan de deur en als piece de resistance, een lichtschakelaar met lamp! Kostte m'n vriend een middag en sindsdien hoeven we hem niet meer 7x per dag op te tillen om lampen aan en uit te doen :P Ik mis alleen nog een stopcontact en een USB-aansluiting, want die zijn inmiddels ook tof.

Dat is zeker schrikken Razz! Gaat het inmiddels weer? Hopelijk morgen een rustige dag?
pi_159207919
Kom binnenwaaien, vanaf komend weekend heb ik weer wat tijd, geloof ik. (deadline stress)

Las een hoop schrik bij Hilmo en Razz :*
Zag een mooie foto van GM en een lastig verhaal, lijkt me ook moeilijk GM!

B is een enorme boef, maar wel een lieve, sinds gisteren is het peuterdrama weer even verdwenen en is hij weer zijn eigen, vrolijk zelf. En hij bunkert echt alles naar binnen. Alsof hij weken niet te eten heeft gekregen. We zijn nu aan het oefenen dat hij '2 jaar' roept. O+
pi_159208217
Sorry kom even binnengewalst met zonder goed bijlezen. Arme Melba heeft dus weer de hele dag 40 graden koorts gehad -O-

J is bij hem gebleven en heeft gebeld met de huisarts, die vermoedt een reactie op de meningokokken C prik van vrijdag. Daar hoort het af en toe spugen ook bij.

En de paracetamol is op dus J rent nu even naar de winkel want ik wil niet t risico lopen op een koortsstuip (hij is net naar bed met 39,7 en de pcm is zo ongeveer uitgewerkt).

Nou, dan over een paar dagen de reactie op de BMR er vast nog achteraan en dan ben ik er wel weer even klaar mee :')

/humeur als een oorwurm
Kwak
pi_159208553
Zo, beetje bijgelezen

SQ hoop dat Amsel's truc ook voor Mauw gaat werken.

Razz, dat is schrikken! Wel even je VK bellen als je je zorgen maakt over jezelf he?

JM wij zijn laatst ook weggegaan van een feestje toen Melle niet wilde slapen daar en vervelend werd en het eten nog een dik uur op zich zou latem wachten. Maar je weet nooit hoe hij zich tussen nu en april ontwikkelt, zou er gewoon nu niet te veel woorden aan vuil maken anders dan: leuk, we doen ons best. Ofzo.

NTS aardstralen, rly? Maar als t werkt primaaaa!
Kwak
pi_159210097
Hilmo, wat heftig!! Ik kan me je schrik heel goed voorstellen. En het lijkt me ook pijnlijk.

Kwak, wat sneu voor melbaatje. Gaat het verder wel met hem? Of is ie alleen maar verdrietig? Hopelijk een goede nacht! :* .

SPOILER
pi_159211295
Jeetje kwak, dat is hoge koorts wel! Een koortstuip nooit meegemaakt, maar hoop dat dat bij jullie ook niet gaat gebeuren. Wel sneu van de prikjes. Wij denken dat wij dus ook een reactie hebben op de prikken, dat moet haast wel. Maar op internet staat dat het na een dag voorbij moet zijn en hij was eerder al warm enzo.

Ja hier gaat alles weer. Hij kan op commando zijn tong uitsteken en dat was handig om het aan man te laten zien. Je kon duidelijk twee gaatjes zien... Maar ze zijn dicht en hij heeft heerlijk gegeten en gedronken vanavond.

Slaaptijd tsja. Overdag kunnen we er nog wat in schipperen. Als kleine baby was ik er makkelijker in, nu merk ik net als Franny dat ritme veel rust geeft. Hij huilt niet eens meer bij het weglopen uit de kamer :o :) Maar het is een lange zit wel, die tijden dus of dat te halen is... Maar wie weet ja :)

Oh ja, die aardstralen, ik vond het wel een gaaf verhaal en dat zou wat zijn als dat gaat werken ook op langere termijn!! _O_ Ik sta wel open voor zoiets
pi_159211723
@Hilmo BMR is juist pas na 5-21 dagen. Meningokokken C kon nu nog heel goed zei de doktersassistent (hij heeft ze vrijdag gehad).
Kwak
pi_159211952
Kwak, wat naar voor Melba. -O- :* beterschap. Hoop dattie snel opknapt!

Razz :o gaat het weer nu?

Hier alles rustig eigenlijk. W stapt de hele dag, valt ook regelmatig :') en kan duplo-en als een baas O+. Verder geen nieuws :P.
pi_159212146
quote:
0s.gif [b]Op maandag 18 januari 2016 18:49 schreef Dot. het volgende:
Voor de kluspapa's nog een tip trouwens, een busy board! Heel groot succes hier :)
Jaaa superleuk is dat! Wij hebben mijn vader gevraagd zoiets voor de eerste verjaardag te maken, groot succes :)

Als kind had ik (toen ik wat ouder was hoor) ook de volgende stap: een bord met een lampje en een schakelaar en een bel en een grote batterij en dan maar alles verbinden en ontdekken hoe stroom werkt 8-) Toen we op de middelbare school bij natuurkunde met een systeembord moesten leren werken, kon ik dus mooi zeggen dat ik dat als kind allang had gedaan *)
pi_159212224
Oeh ja en beterschap voor toastje!
  maandag 18 januari 2016 @ 21:04:22 #293
52229 Chanty
pi_159212466
Fokken op het werk is definitief verleden tijd. Ik heb niet eens tijd om mijn WhatsApp te lezen. Ik scan ergens tussendoor of het van iemand belangrijks is (kdv of man) en echt lezen van mail, WhatsApp, Facebook en fok komt thuis.

Ik las dingen over vallende zwangere mama's o|O, bloedende kindjes, hele zieke kindjes... Dus daarvoor een dikke :*

Verder hele lieve foto's van saar en pluis en F. O+ viel me op je Facebook ook al op hoe groot hij al over komt!

Franny lijkt me echt moeilijk als het geloof zo voor alles gaat. Kan me daar weinig bij voorstellen eigenlijk. Je bent neem ik aan ook gereformeerd opgevoed?

JM jammer dat ze het niet echt lijkken te snappen, hoewel hun teleurstelling misschien niet bedoeld is zoals het over komt. Ergens natuurlijk wel lief dat ze iedereen er de hele dag bij willen hebben, misschien wat ondoordacht. Maar het duurt nog even dus misschien is zijn ritme dan anders.

Mijn kind heeft niet echt een ritme. Wij zijn nog steeds van het ' kijken naar het kind ' :@ vaak slaapt hij ergens tussen half een en vier uur. Maar vaak ook niet als ik bv vrij ben en hij samen met mij door ochtend nog wat langer heeft doorgetukt en sowieso moeilijk doet als ik hem voor zijn middagslaapje op bed wil leggen. En ik vergeet ook wel eens de tijd als ik thuis ben :@ dan is hij gewoon vrolijk en zijn we druk bezig met vanalles en ineens denk je: shit het is al half twee. Maar ik wil eigenlijk dat hij nog wat eet. Dus eerst brood eten en dan is het zo half drie voor hij op bed ligt een drie uur voor hij slaapt if Lucky... Volgens mij faal in enorm op het punt van ritme :')

Nts aardstralen... Ik zit ook altijd in een soort dubio wat ik nou met zoiets moet maar baadt het niet... Fijn dat het lijkt te werken!
pi_159212688
Chanty, dat geeft ook wel een mate van vrijheid toch? :)
Wij hebben een heel steady dagritme hier, dat werkt goed voor W lijkt het, en ik kan ook dingen plannen voor/na zijn slaap. Echt als je me 2 jaar geleden had gezegd dat ik nu zo'n regelmaat in mijn leven had gehad had ik heel hard gelachen :D.

Amsel, ik ken dat bord waar je het over hebt ja! Nostalgie!
  maandag 18 januari 2016 @ 21:23:16 #295
52229 Chanty
pi_159213292
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:09 schreef Crumpette het volgende:
Chanty, dat geeft ook wel een mate van vrijheid toch? :)
Wij hebben een heel steady dagritme hier, dat werkt goed voor W lijkt het, en ik kan ook dingen plannen voor/na zijn slaap. Echt als je me 2 jaar geleden had gezegd dat ik nu zo'n regelmaat in mijn leven had gehad had ik heel hard gelachen :D.

Amsel, ik ken dat bord waar je het over hebt ja! Nostalgie!
Ja maar soms vraag ik me af of het niet onze eigen schuld is dat hij zo moeilijk doet met gaan slapen omdat we niet zo'n streng ritme hebben.
pi_159213318
Wij hebben een tussenvorm: ritme nav wat hij aangeeft :) Wakker, tussen 6.45 en 8.30 ergens -> 2-2 1/2u later weer naar bed, slapen tussen 1 en 3u, en dan een uur of 2 1/2 daarna weer :Z Daar teveel van afwijken werkt niet, slapen ergens anders dan in bed is momenteel dus ook :N En 's avonds tussen 19 en 19.30 weer naar bed, net waren we wat aan de late kant en het was echt gezellig. NOT :D Mannetje van de klok is en blijft het! Maar idd: we zien het dan wel, en ik ga me er in de tussentijd niet meer druk om maken.
pi_159213635
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:23 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja maar soms vraag ik me af of het niet onze eigen schuld is dat hij zo moeilijk doet met gaan slapen omdat we niet zo'n streng ritme hebben.
Mwoh, weet ik niet. Ons ritme is ook gewoon zo gegroeid vanuit zijn behoefte hoor, het is niet alsof ik hem dat opleg. Hij slaapt ook nog maar 1 keer op een dag, dat scheelt heel erg qua voorspelbaarheid.
pi_159213894
Hoe gaat het dan op het kdv chanty?
S. 2014
J. 2016
pi_159214082
Ja, dat vraag ik me ook af. Ik had met I amper een ritme, en vond het ook lastig. Tot I met zeven maanden naar het kdv ging en ik zag hoe ze het daar deden en hoe goed dat werkte. Was echt wel een eye-opener. Ik merk dat I er veel baat bij heeft, bij die voorspelbaarheid en vaste rituelen waardoor ze heel duidelijk weet: nu is het tijd om te slapen.
  maandag 18 januari 2016 @ 21:45:03 #300
52229 Chanty
pi_159214160
Daar gaat hij met de peuters mee slapen rond een uur. Maar dan is hij ook al wakker vanaf zeven uur en als ik thuis ben slapen we altijd wat langer door (8.30 a 9 uur).
pi_159214570
Maar slaapt hij op een kdv dag s'avonds dan beter of niet?
S. 2014
J. 2016
  maandag 18 januari 2016 @ 21:55:01 #302
149959 SQ
snelle trees
pi_159214644
Oh, op ons kdv hebben ze ook geen vaste slaaptijden hoor?
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')