abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159180725
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:25 schreef Stormqueen het volgende:
Even tussendoor :') mijn badeend wil sinds twee weken niét meer in bad. Er is niets veranderd aan het ritueel maar ineens is het alleen nog hysterisch schreeuwen en proberen uit bad te klimmen. Zitten gaat ze onder geen beding. Aan haren wassen durf ik niet eens meer te denken. Heeft iemand ervaring / tips? Ik word hier een beetje wanhopig van.

Klein badje in het grote bad en de douche leveren minstens dezelfde vorm van hysterie op.
Badje vullen met water en volgooien met speeltjes en haar ernaast/ermee laten spelen en dan gaandeweg proberen slinks een washand erop los te laten? Misschien dat ze het dan ook weer leuk gaat vinden. Werkt hier wel eens. Of samen in bad?
  zondag 17 januari 2016 @ 18:42:52 #202
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159180915
Had Amsel niet hetzelfde probleem een tijdje terug SQ? Weet niet wat de oplossing was maar t was relatief simpel.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159182029
Was de oplossing bij Amsel niet iets in de trant van haar betrekken bij het vullen van het badje en zo...? Het was inderdaad iets relatief simpels. Hopelijk vind je ook snel een oplossing SQ, want zo is het voor niemand leuk. ;(.

Franny, wat is ze mooi en groot. O+. Jullie doen ook altijd van die ontzettend leuke dingen samen!

Mariska, zulke mooie foto's!

Wij hadden echt een heel leuke dag. O+. Eerst maakten we een wandeling in de sneeuw...

...vervolgens knutselde Baard een learning tower in elkaar...

...en daarna gingen we in de stad nog iets drinken met vrienden met een dochtertje van I's leeftijd. En dat allemaal ook nog eens na een doorslaapnacht. *).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 17 januari 2016 @ 20:07:53 #204
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159183609
Wat heerlijk DaD!

Hoe heeft ie die learningtower gemaakt? Ik wil misschien toch wel zoiets voor Melle...
Kwak
pi_159185477
Oh wat fijn Dad! En lekker he, sneeuw! En gave stoel/kruk ding! Omgebouwde IKEA kruk he? Man is niet handig dus wij kopen gewoon die kruk en gaan er wel naast staan ofzo... Op zijn stoel gaat hij ook staan haha.

Sq wat shit zeg! Vullen als ze al in bad zit/staat? Wel verdrietig, zoveel strijd.

Eten is hier ineens drama. Ook sinds een week bultjes op handen en arm. Man zei wel, van de 14 maanden prik op 28 dec, konden ze 10 tot 15 dagen later of zo last van krijgen. Was ik al vergeten. Kan best, want huilen in slaap, moeilijk eten terwijl hij ervoor gewoon bunkerde. Tand voel ik niet, dus denk prikje.

Plastic loopfiets laten we achterwege! Wheelybug gaat een maand naar zolder, top idee ^O^ die pukylino lijkt me gaaf. Wel prijzig en tweedehands niet in de buurt. :*

[ Bericht 8% gewijzigd door Hilmo op 17-01-2016 21:16:22 ]
pi_159185813
Ik krijg het maar lastig bijgelezen hier. Ik heb het de laatste tijd zowel privé (zieke kindjes/allerlei activiteiten met de kinderen) als op mijn werk enorm druk en lees vooral op mijn telefoon bij. Alleen reageren vind ik mobiel zo'n gedoe. :@ Eens kijken wat ik nog onthouden heb van het bijlezen net...

SQ ik heb geloof ik weinig tips voor je badeend. Misschien is samen in bad gaan een idee?

Kwak fijn dat jullie goed nieuws hebben gehad over je man/vriend. :*

Chanty, hoe was het gesprek met de oppas?

Franny wat een lastige situatie met je moeder. Ik vind het knap dat je je nu niet laat beïnvloeden door haar mening. En I krijgt vast hoe dan ook een tof verjaardagsfeestje. Ze ziet er al zo groot uit in haar jurkje. O+

DaD wat een toffe learningtower. Ik moet dat misschien ook maar eens laten maken door mijn man, de mannen vinden het namelijk geweldig om te helpen en zitten nu vaak op het aanrecht om te kijken en te helpen, terwijl op zo'n opstapje staan veel handiger is.

T en S hebben vandaag een supergezellige dag gehad. Ze hebben afgelopen nacht lang geslapen en dat maakt qua humeur echt het verschil tussen dag en nacht. :Y Vanmiddag heb ik na het middagslaapje nog even met T en S in de duinen gewandeld. Wij hebben in de buurt en stuk afgebakend duin waar ook herten, koeien en schapen lopen en dat vonden T en S geweldig. Ze hebben ademloos staan kijken naar de herten, naar ze gezwaaid en dag gezegd toen we weer verder liepen. O+

S heeft nu 2 keer op het potje geplast nadat ik hem vroeg om even te gaan plassen. :o Ik heb vorige week 2 potjes gekocht met het idee om T en S elke avond voor het slapen gaan even op de pot te zetten. Nu heb ik dat 3 keer geprobeerd en 2 keer deed S een plasje. Het is nog een lange weg naar zindelijk worden, maar ik vind het gewoon voor hem al heel cool dat hij blijkbaar toch wel snapt wat de bedoeling is.
pi_159186029
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:07 schreef kwakz0r het volgende:
Wat heerlijk DaD!

Hoe heeft ie die learningtower gemaakt? Ik wil misschien toch wel zoiets voor Melle...
Ik had Baard gevraagd om het even kort op te schrijven. Een uur later had ie dit. :+.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159186497
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik had Baard gevraagd om het even kort op te schrijven. Een uur later had ie dit. :+.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bestel 'm graag :7 ! Wat is Baards levertijd en wat zijn de verzendkosten?
  zondag 17 januari 2016 @ 21:26:39 #209
52229 Chanty
pi_159186552
Baard _O_ :D ik vind het een tof idee. Eens denken of dat iets voor ons is zodat Lucas kan helpen.

Oppas was een erg aardig, rustig meisje. Zo iemand die gewoon uitstraalt dat ze verantwoordelijk en te vertrouwen is. Dus zou haar zo aannemen maar hebben volgende week ook nog een afspraak staan en wil wel kunnen vergelijken. De klik met Lucas is lastig te bepalen want die heeft natuurlijk zijn tijd nodig en was net wakker en wat van slag door het onbekende bezoek maar ze deed wel haar best een hij ontdooide aardig dus dat heb ik wel vertrouwen in :)
pi_159187135
quote:
17s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:25 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik bestel 'm graag :7 ! Wat is Baards levertijd en wat zijn de verzendkosten?
Wat zij zegt :D
S. 2014
J. 2016
pi_159187193
Baard _O_

Lastig SQ! Iemand hier had het laatst net zo, ik heb onthouden geloof ik dat stap voor stap alle voorbereidingen samen doen hielp?

Chanty, ben benieuwd!

:* voor de sneue ukken :{
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159187435
Toffe tower van Baard zeg! :o
Hier zou dat waarschijnlijk garant staan voor proberen eruit te klimmen of ik loop niet op te letten en loop kind met toren omver :') :D
pi_159187544
Baard. _O_

Chanty fijn dat jullie (en Lucas) een goed gevoel hebben bij dit meisje. Dat geeft in ieder geval hoop. :Y
Goed dat jullie op zoek zijn naar een oppas, want die tijd samen nemen is zó belangrijk. Zeker als je 2 of meer kinderen hebt, want dan draait een groot deel van de dag om de kinderen. Dat is natuurlijk op zich prima en gewoon nodig, maar merk aan mezelf dat ik er echt aan moet denken om ook tijd aan mijn man te besteden. Andersom geldt dat ook trouwens.
Ik ben nu voor Valentijnsdag "a box full of dates" aan het maken voor hem, in de hoop dat we dan minimaal 1x per maand samen iets gaan ondernemen, ook al is het maar iets simpels of kleins. Het weekendje naar Barcelona van afgelopen december heeft echt mijn ogen geopend, ik besefte ineens dat we echt te weinig doen samen sinds we kinderen hebben en ben voornemens daar verandering in te brengen. :)
  zondag 17 januari 2016 @ 21:59:26 #214
52229 Chanty
pi_159188044
Ohhh dat is wel een leuk idee Nikki O+ Wij doen nooit aan valentijnsdag maar misschien een leuk idee om die minimaal eens per maand weg samen (dat willen wij ook) echt in te delen.
  zondag 17 januari 2016 @ 22:03:58 #215
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159188237
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

SPOILER
Tofheid! Baard is een held, bedankt voor de goede uitleg!

Ik ga dit doorseinen naar schoonpa of J denk ik :+
Kwak
pi_159188426
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Baard. _O_

Chanty fijn dat jullie (en Lucas) een goed gevoel hebben bij dit meisje. Dat geeft in ieder geval hoop. :Y
Goed dat jullie op zoek zijn naar een oppas, want die tijd samen nemen is zó belangrijk. Zeker als je 2 of meer kinderen hebt, want dan draait een groot deel van de dag om de kinderen. Dat is natuurlijk op zich prima en gewoon nodig, maar merk aan mezelf dat ik er echt aan moet denken om ook tijd aan mijn man te besteden. Andersom geldt dat ook trouwens.
Ik ben nu voor Valentijnsdag "a box full of dates" aan het maken voor hem, in de hoop dat we dan minimaal 1x per maand samen iets gaan ondernemen, ook al is het maar iets simpels of kleins. Het weekendje naar Barcelona van afgelopen december heeft echt mijn ogen geopend, ik besefte ineens dat we echt te weinig doen samen sinds we kinderen hebben en ben voornemens daar verandering in te brengen. :)
Wat een tof idee! Ik ga het van je stelen denk ik, vind je dat erg?

SPOILER
  zondag 17 januari 2016 @ 22:08:09 #217
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159188451
Oh en veeg me op, kint is na drie uur slapen weer wakker met veertig gaden koorts en zit naast me op de bank mee te dirigeren met Maestro (had ik opgenomen).

Oh nu staat ie op om mij te dirigeren O+
Kwak
pi_159188675
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:07 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

SPOILER
Pinterest! Supertoffe ideeën wat dit betreft. Ik heb het tenslotte ook niet zelf bedacht. :D

Kwak je toastje. O+ Wel balen dat hij zo'n hoge koorts heeft. ;( Hopelijk knapt hij snel een beetje op.
  zondag 17 januari 2016 @ 22:16:05 #219
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_159188801
:* wat rot Razz, je spoiler bedoel ik.
Kwak
pi_159188887
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:07 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

SPOILER
Heel herkenbaar :@ Ik heb zwanger ook nog eens nul behoefte aan intimiteit, dus dat staat op het laagste pitje ooit. Ik denk wel dat ik deze keer eerder de baby even bij een opa en oma laat om samen iets te doen, want het is echt zo belangrijk idd om tijd samen te hebben. Al is het maar een uurtje door de Ikea banjeren ofzo.

Ik lees wel mee, maar reageer half merk ik :X

Er was laatst iemand die tips vroeg voor zijn? dreumes en naast dat ik idd gewoon mee zou gaan in zijn wensen is het toch ook erg fijn dat jullie de oplossing wel weten. Er zitten genoeg ouders met de handen in het haar omdat hun kindje niet blij is in bed, maar ook niet getroost wil worden bij de ouders. Fijn je kind volgen en het groeit vanzelf een andere kant op :) Hier is het iig precies hetzelfde en soms gaat het een hele tijd goed en soms slaapt ie weer een week bij ons. Zolang we maar slapen is het prima!

Die sneeuwfotos! O+

Nikki :*

En redelijk fijn nieuws voor kwakman :) beterschap voor je mini!
pi_159189389
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:25 schreef Stormqueen het volgende:
Even tussendoor :') mijn badeend wil sinds twee weken niét meer in bad. Er is niets veranderd aan het ritueel maar ineens is het alleen nog hysterisch schreeuwen en proberen uit bad te klimmen. Zitten gaat ze onder geen beding. Aan haren wassen durf ik niet eens meer te denken. Heeft iemand ervaring / tips? Ik word hier een beetje wanhopig van.

Klein badje in het grote bad en de douche leveren minstens dezelfde vorm van hysterie op.
Hier maakte het verschil of we haar in een badje vol water zetten (was paniek) of het badje pas lieten vollopen als ze er al in zat (grote pret). Geen idee waarom een vol bad opeens een issue was van de ene op de andere dag.

Douche is ook heel lang drama geweest. Was ook opeens voorbij, nu klimt ze er zelf in en is het constant schaterlachen omdat die straal zo kietelt O+

Kan iemand mij ondertussen vertellen hoe ik mijn kind een keer vóór 22u in bed kan krijgen, bij voorkeur slapend en niet gillend? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 18-01-2016 08:47:38 ]
pi_159190086
SPOILER
Anyway. Genoeg geklaag. Ik zag zoveel sneeuwfoto's hier vandaag, ben er jaloers op O+! Hier was bijna niks gevallen helaas.

We hadden wel een fijne dag bij mijn ouders, mijn vader werd vrijdag 75 jaar en we hebben daar gebruncht vandaag om het te vieren. Mijn moeder heeft A. lekker verwend met aardbeien en poffertjes O+ , A heeft opa geholpen met cadeautjes uitpakken (en was daarna wel even verdrietig dat het niet voor haar was :') ) en we hebben door het mini-laagje-sneeuw gewandeld. Ze wordt zo snel groot nu, soms schrik ik er van!

Paar foto's van deze fijne dag:
SPOILER
pi_159191672
Oh razz wat is het toch een pretletter! O+

Baddrama lijkt mij vervelend van de 1 op andere dag...hoop dat het hier wegblijft.

Saar had vandaag een speeldate met S. van Hilzillah en die 2 zijn zo vreselijk lief samen. Knuffelen en kusjes geven in de tent... mijn kind is pas 1.5 maar een echt kamikaze kroeler :') O+

En vanavond liep ze zo door het huis;

Verder is t ff blegh in huis.
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_159192284
Razz, heel goed om bewust tijd voor elkaar te gaan maken (ook met een mini-baby!). Het is ook superveel wat er allemaal op jullie bordje ligt. Blijven investeren in elkaar, en het gesprek toch maar aan blijven gaan. Ik moet dat bij mijn vriend ook weleens forceren (dan kan ik ook echt heel vervelend worden, :@ :+ ), en dat is dan even heel lastig maar het levert wel wat op meestal. :* .

En dat zeg ik na een avondje uit eten, met onze vaste oppas thuis bij I. Dat is ook echt een heel leuk meisje, die het heel goed doet met I. O+ . Echt zo heerlijk om samen even eruit te zijn en te genieten van lekker eten en gezellig te kletsen.

DAD, jullie doen ook zoveel leuke dingen altijd!! _O- . :) .Om maar te zwijgen van jullie geweldige smaak en inrichting van het huis en hoe alles zo mooi bij elkaar past en hoe Baard even zoiets leuks in elkaar flanst etc etc. O+ .

Ik vind de foto's van alle kindjes in de sneeuw prachtig O+ . Hier in DH is er geen spoortje sneeuw te bekennen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159194706
Jeetje GM wat een beslissing maar wat moedig :* wat erg dat de hondjes niet saar accepteren ;( Kan je contact met die mensen houden of is dat niet de bedoeling?

Jeetje wat doen jullie veel met jullie partner :@ Wij doen nauwelijks wat samen... Ja zo nu en dan even kort winkelen maar ja.
  maandag 18 januari 2016 @ 07:27:31 #226
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159194793
Gm wat moeilijk :* maar ik denk wel de beste beslissing. Sterkte

Ik heb het er gisteren met man over gehad of hij vind dat we te weinig samen doen (O. Gaat eigenlijk altijd mee als we iets doen) maar we missen beide geen tijd met elkaar, ze hoort er nu ook gewoon bij O+

Moet wel zeggen, om half 8 ligt ze op bed en hebben we de avond voor onszelf dus we hebben ook wel de tijd om dingen te bespreken of gewoon samen op de bank te hangen of weet ik veel wat.
En af en toe een avond naar vrienden oid en dan blijft de ander thuis.
pi_159195175
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 07:00 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje GM wat een beslissing maar wat moedig :* wat erg dat de hondjes niet saar accepteren ;( Kan je contact met die mensen houden of is dat niet de bedoeling?

Jeetje wat doen jullie veel met jullie partner :@ Wij doen nauwelijks wat samen... Ja zo nu en dan even kort winkelen maar ja.
Bij de 1 kan ik ook regelmatig langs, die is in de buurt gebleven, en als de speeddate vandaag goed gaat dan houden we wel contact.
S. 2014
J. 2016
  maandag 18 januari 2016 @ 09:24:49 #228
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_159195568
GM, heftige beslissing ;(. Sterkte!

Man en ik doen eigenlijk ook niet zoveel samen :@. We zijn het afgelopen jaar een keer uit eten geweest en in het competitieseizoen zijn we op zondag samen op de racebaan, maar dan zien we elkaar eigenlijk ook amper.

Kennen jullie de grap al van de wanslapende Piranha die in ons bed wél doorslaapt?
Afgelopen zaterdag hadden we Piranha's verjaardagfeest en daar kwam dit ter sprake. Nou blijkt manliefs oom de gave te hebben om aardstralen/wateraders op te sporen en hij wilde dat wel proberen op Piranha's kamer.
Nou blijkt hier midden door de woning zo'n straal te lopen, en daarmee precies over Piranha's bed te gaan 8)7. Duswe hebben ter plekke z'n kamer nog verbouwd en de vanaf zaterdagavond word hij nog maar 1x wakker ipv minimaal 3x :?.
Normaliter geloof ik niet zo in dat zweverige gedoe maar zou het dan echt zo zijn dat hij daar last van had?!
pi_159195602
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 09:24 schreef NotTheSame het volgende:
GM, heftige beslissing ;(. Sterkte!

Man en ik doen eigenlijk ook niet zoveel samen :@. We zijn het afgelopen jaar een keer uit eten geweest en in het competitieseizoen zijn we op zondag samen op de racebaan, maar dan zien we elkaar eigenlijk ook amper.

Kennen jullie de grap al van de wanslapende Piranha die in ons bed wél doorslaapt?
Afgelopen zaterdag hadden we Piranha's verjaardagfeest en daar kwam dit ter sprake. Nou blijkt manliefs oom de gave te hebben om aardstralen/wateraders op te sporen en hij wilde dat wel proberen op Piranha's kamer.
Nou blijkt hier midden door de woning zo'n straal te lopen, en daarmee precies over Piranha's bed te gaan 8)7. Duswe hebben ter plekke z'n kamer nog verbouwd en de vanaf zaterdagavond word hij nog maar 1x wakker ipv minimaal 3x :?.
Normaliter geloof ik niet zo in dat zweverige gedoe maar zou het dan echt zo zijn dat hij daar last van had?!
Je zou toch denken dat er wel degelijk een kern van waarheid in zit... Ik heb het ook wel vaker gehoord, dat een kind ineens beter ging slapen als de kamer was verbouwd.
Hopenlijk zet het door.
S. 2014
J. 2016
  maandag 18 januari 2016 @ 09:42:54 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_159195825
Zo, en nu écht bijgelezen.

Een dekbedje overweeg ik pas als ze naar een groot bed gaat. Ze heeft iets te sterke klimdrang (wat blue ook al aangaf.) Ik zie ook de "noodzaak" niet zo van het kind eerder onder een dekbed leggen, ze taalt er verder ook niet naar.

Kwak, wat betreft dat lampje, ik zat te denken. Hebben jullie bovenlichten boven de slaapkamerdeuren? Zo ja, is het een idee om een felle lamp op de overloop te hangen, die dan de kamer in schijnt? Die kun je namelijk uit doen zonder zijn kamer in te komen.

Loj, jaloezie kan ik niet benoemen omdat Mauw geen siblings heeft, maar ze wil soberso de hele fucking dag op schoot / op de arm momenteel. Ik word er echt tureluurs van, maar wat kwak al zegt, het zal wel weer overgaan :')

Mariska, fijn dat het allemaal weer een beetje lichter wordt voor je, ik hoop dat de lijn zich doorzet O+

Franny, ik moet altijd zo lachen om de peuterbuien van I :') Het voelt allemaal als mijn voorland! :D En wat frustrerend, van je moeder. Jouw moeder is ook best op leeftijd toch? Dan verander je waarschijnlijk de aard van het beestje toch niet meer. Maar goed, haar kleindochter is maar eens per jaar jarig en ze zal vast niet naar de hel gaan voor het skippen van een kerkdienst. Of zit het dieper? (ik kan helemaal niks met religie, sorry :'))
En wat een mooie foto van een mooie meid, ze wordt echt groot joh O+

Hilmo, misschien alweer spuit 11, maar op de wheelybug blijft Mauw ook nog niet zitten. Ze gebruikt hem als knuipwagen (knuipen = de knieshuffle move). Ik heb wel een Pukylino overgenomen van Lamb29 en daar fietst ze wel op. Ik zou het gewoon afwachten, het komt vanzelf ;)

Foto's.... ik krijg al hoofdpijn als ik er aan denk. Volgende onderwerp :')

Sneeuwlou en sneeuwlucas en sneeuw-I O+ Hier in het zuiden helaas geen sneeuw, maar jullie plaatjes zijn prachtig!

DaD, tof! Ik heb dat ding ook al een tijdje op de planning staan, vindt ie het leuk? Mauw wil ook altijd in de pannen kijken als ik kook en koken met 1 arm is kut :D

Gewoon een dikke knuffel voor Razz en O+ O+ voor je knappe meisje met d'r kapsel O+

En een boks voor de weinig samen doen-relaties :') Als we vrij zijn is hij meestal aan het klussen en ben ik dus het kind aan het vermaken. En gezien ik vier dagen werk voelt het ook niet chill om haar nóg meer bij oppassen te dumpen om uit te gaan ofzo. We doen het wel soms, maar niet met een frequentie ofzo :') Als we iets leuks doen is het meestal een bordspelletjesavond bij ons thuis, maar dat vinden we dan ook allebei erg tof en m'n kind kan gewoon thuis blijven ;)

GM, ik dacht altijd te lezen dat saar en de honden dikke matties waren? Anyway, sterkte met alles!
disclaimer
pi_159195883
Toen saar nog minimini was ging het ook goed, Samen slapen en op t speelkleed liggen, maar hoe meer zij ging bewegen hoe enger zij het vonden worden, en nu is de dame los... en snel... met gevolgd dat ze dus de hele tijd apart zitten omdat het in 1 ruimte gewoon niet gaat. En dan kom je dus op dit punt... ;(
S. 2014
J. 2016
pi_159196060
GM, wat naar.. Sterkte!
SQ etc: koken-met-1-hand-boks :')
NTS jeetje, dat zou wat zijn :o Hoop dat dit doorzet!
pi_159196933
GM, het lijkt me echt een supermoeilijke beslissing. Het idee dat ik mijn kat weg zou moeten doen vanwege I.. pfff. Maar ik snap je overweging heel goed. Het is voor alle partijen gewoon niet fijn zo. Ik ben opgegroeid met een herdershond die er al was voordat ik geboren werd. En die heeft mij nooit echt geaccepteerd. Was ook regelmatig aan het grommen naar me. Dat was niet leuk.

SQ, goed nieuws. Ik ben vanochtend alleen naar de wc gegaan een verdieping lager terwijl I aan het kleuren was en geen probleem maakte toen ik zei dat ik even naar de wc was. Dus ja, op een dag wordt het minder. *O* . Ik herken je verhaal over vier dagen werken en dan niet ook nog je kind weer willen overdragen aan een oppas.

En I heeft een nieuwe uitvinding: liegen! :o . Vanochtend gooide ze een beschuit met jam op de grond. Toen ik na een minuut vroeg hoe dat beschuit op de grond terecht was gekomen en wie dat had gedaan zei ze: papa! Om er vervolgens aan toe te voegen: papa stout! Toen ik zei dat dat wel een beetje gek is omdat papa er helemaal niet is en naar z'n werk is, keek ze me heel boos aan. :') . 'Papa daan!" Gewoon volharden in je leugen. _O- .

Ondertussen heb ik hier voor het eerst van haar leventje een beetje ziek kind. Ze heeft rode wangetjes, verhoging, moest om niets heel hard huilen. Dus nu zit ze met een dekentje op de bank Mickey Mouse te kijken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 18 januari 2016 @ 11:00:42 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_159196960
Omg Franny :')! Schurk! :D
Arme papa ook _O-
En beterschap natuurlijk :*
disclaimer
pi_159197012
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Wat zij zegt :D
Dus dit^^
  maandag 18 januari 2016 @ 11:06:35 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_159197071
Amsel, ik ga je badtip trouwens proberen, dank je. Ik hoop echt dat het over gaat :')

En wat betreft het huilen met naar bed gaan, dat is hier ook ineens. Alleen is het dan na een paar minuten vaak wel stil, echt van de een op de andere seconde bam, stil :') Net als toen ze nog een minibaby was, en ik door het bovenraampje naar binnen ging gluren om te kijken of ze nog wel leefde :') Houdt ze het lang vol?
disclaimer
pi_159197460
Een +1 op SQ bijlees-post O+

I aan't liegen :D Ruime fantasie heet dat nu toch nog? ;)

Huilen met naar bed gaan is hier ook ineens. :{ Maar de ervaring leert wel dat als ik ga kijken het nog langer duurt voordat hij slaapt :@

In het weekend nog in bed sussen is er ook niet meer bij; 'o-bijten & aakejen' moeten we :Y)
Veel samen ondernemen doen wij ook niet. Af een toe een etentje/avondje uit maar verder op pad met z'n 3 of apart van elkaar. Volgende maand heb ik wel een verrassingsavond gepland met eten/theater :+
pi_159197507
Oh Franny, wat een boef die I :o

Wij hadden een drama queen aan tafel vanmorgen, boos om ongeveer alles :') Toch wat last van z'n kiezen (yup, meervoud :@ J zag ook op links een puntje vanmorgen..) denk ik. Hij ligt nu in bed tegen z'n konijnen te beppen ;)
pi_159197523
quote:
2s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:59 schreef Franny_G het volgende:
Razz, heel goed om bewust tijd voor elkaar te gaan maken (ook met een mini-baby!). Het is ook superveel wat er allemaal op jullie bordje ligt. Blijven investeren in elkaar, en het gesprek toch maar aan blijven gaan. Ik moet dat bij mijn vriend ook weleens forceren (dan kan ik ook echt heel vervelend worden, :@ :+ ), en dat is dan even heel lastig maar het levert wel wat op meestal. :* .

En dat zeg ik na een avondje uit eten, met onze vaste oppas thuis bij I. Dat is ook echt een heel leuk meisje, die het heel goed doet met I. O+ . Echt zo heerlijk om samen even eruit te zijn en te genieten van lekker eten en gezellig te kletsen.

DAD, jullie doen ook zoveel leuke dingen altijd!! _O- . :) .Om maar te zwijgen van jullie geweldige smaak en inrichting van het huis en hoe alles zo mooi bij elkaar past en hoe Baard even zoiets leuks in elkaar flanst etc etc. O+ .

Ik vind de foto's van alle kindjes in de sneeuw prachtig O+ . Hier in DH is er geen spoortje sneeuw te bekennen.
Franny, ik zei het niet om vervolgens zelf bedolven te worden onder de lieve woorden, hoor. :D.

En dames, jullie (mannen) kunnen dat echt zelf, hoor! Het kostte ons een ritje IKEA, een ritje bouwmarkt, en daarna is hij er nog ongeveer twee uur mee bezig geweest. Als je de balken en latjes in de bouwmarkt laat zagen (als je een klantenkaart hebt, doen ze dat vaak wel gratis), is het nog sneller. Ik ben bang dat de verzendkosten vooral de boel de moeite niet meer waard maken, anders. :+.

Razz. :*. Het is bij ons ook wel een beetje een dingetje. En dan hebben jullie ook nog zo'n heftige tijd achter de rug. Ik vind het Valentijnsdagcadeauidee van Nikki wel echt tof! Ik moet ook wel even met iets goeds komen, ergens, na die dertig verjaardagscadeautjes. :D.
  maandag 18 januari 2016 @ 11:33:57 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_159197587
gaan jullie kinderen nu ook Mauw allemaal inhalen met het gebit?
Die sjokt straks echt met alles achter de meute aan :')
(okee, behalve qua peuterdriftnijd, daar is ze nog wel vroeg mee _O-)
Sterkte JM, hopelijk zijn ze snel door!
disclaimer
pi_159198417
Saar is geloof ik van plan om met 1.5 jaar haar hele gebit compleet te hebben :') die heeft een monsterkiezen... :X

Wij kregen net een bevestiging dat ze officieel ingeschreven is op de psz.. mijn kleine wordt groot O+
S. 2014
J. 2016
pi_159198617
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:33 schreef Stormqueen het volgende:
F begon pas bij 8 of 9 mnd pas met de eerste he, toen was de jouwe al heul hard op weg :D

JM sterkte :*

GM wat een verdrietige beslissing zeg, ontzettend veel succes daarmee en zoeken naar een fijn huisje
  maandag 18 januari 2016 @ 12:23:03 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_159198646
True, maar er zijn de afgelopen 8 maanden ook nul tanden bij gekomen hier. Fascinerend hoe dat werkt :')
disclaimer
pi_159198716
quote:
Nee hoor, A heeft twee voortanden onder en 1,5 voortand boven. That's it. Het is dat ik haar gebit ooit op de echo's heb gezien, anders zou ik denken dat ze geen tanden had verder :') .
  maandag 18 januari 2016 @ 12:27:01 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_159198737
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:25 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nee hoor, A heeft twee voortanden onder en 1,5 voortand boven. That's it. Het is dat ik haar gebit ooit op de echo's heb gezien, anders zou ik denken dat ze geen tanden had verder :') .
hahaha ja precies :') de kiezen zijn een leugen!
disclaimer
pi_159198771
En met een tand (of 2) en kies (ook 2) minder kan je ook heeeel groot worden hoor.
Bij mij missen namelijk 2 voortanden en 2 kiezen, die zijn nooit gekomen, en ik kan prima eten :+
  maandag 18 januari 2016 @ 12:31:16 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_159198841
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:28 schreef BlueEyes het volgende:
En met een tand (of 2) en kies (ook 2) minder kan je ook heeeel groot worden hoor.
Bij mij missen namelijk 2 voortanden en 2 kiezen, die zijn nooit gekomen, en ik kan prima eten :+
freak of nature! O+
disclaimer
  maandag 18 januari 2016 @ 12:32:20 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_159198873
Eten is hier inderdaad het probleem niet, die krijgt alles weg met dr weke kaakjes :')
disclaimer
pi_159198929
Noem je me nu een freak ;(

Blokjesstapelen voor gevorderden hier :D
(let niet op platte kapsel van de muts)

SPOILER
pi_159199059
Haha I met het volhouden van de leugen _O-

Mnohh wat een plaatje is F toch O+ Tof shirt ook!

Kiezen hebben we er al 4 van zonder er iets van gemerkt te hebben. Chill tandenkind is chill :7
  maandag 18 januari 2016 @ 12:42:21 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_159199166
F heeft ook winterhaar :D *kijkt naar slap touw op eigen hoofd* :').

Knap gestapeld :o
disclaimer
pi_159199364
Ohja I en haar omgekeerde waarheid O+

Echt ik reageer soms niet op alles maar lees het wel hoor.
Alleen mijn opslagcapaciteit in het hoofd is echt waardeloos :')
Dus ik negeer niemand bewust of onbewust!
pi_159200445
Saartje pretletter O+ ! En wat sneu van de honden GM, maar ik snap de beslissing heel goed. Heel verdrietig, maar je kind gaat toch voor je huisdier uiteindelijk. Sterkte voor jou :* .

NTS aardstralen ja :D ? Ik geloof daar niet in, maar hey, als 't werkt dan werkt 't toch? Helemaal prima als het jullie betere nachten oplevert!

Beterschap voor I. Franny :* ! En haar leugen :D begint dat zo vroeg al ja? Toch wel heel grappig hoe ze blijft volhouden :') , hoe onlogisch ook. Moest je niet stiekem heel hard lachen?

SQ, A. huilt hier ook met naar bed gaan. Paar minuten héél hard, en dan inderdaad ineens *stil*.. Alsof het allerlaatste restje energie er nog even uit moet voor ze in slaap valt. Ohja en die kiezen - A mist ze ook niet volgens mij, die krijgt de hardste dingen nog fijngemalen op d'r tandvlees :o . Daar verbaas ik me soms best wel over.

Mr L. sterkte met de kiezen :* !

DAD ja jij was helemaal verwend toen je 30 werd hè O+ zo lief! Ik ben in huis meestal degene van de creatieve cadeautjes. Dus dat ga ik met Valentijn maar weer doen. Oh en ik denk dat je onze klusvaardigheden ernstig overschat :') dus ik ga maar eens kijken wat er online allemaal te bestellen valt aan dat soort krukjes. Hier kost een gemiddeld IKEA-kastje al een dag om in elkaar te zetten :@ ..

F de stapelkoning, wat knap ^O^ ! En ik vind z'n haar zo ook heel leuk! Maar de krullen zijn natuurlijk 't leukst ;) .
pi_159200490
Zo, ik ben me net een hoedje geschrokken. Tilde A. naar beneden en was even vergeten dat ik de wasmand onderaan de trap had gezet. Dus daar ging ik onderuit, met A. in m'n armen. Gelukkig kon ik er voor zorgen dat zij goed neerkwam, alleen maakte ik zo'n gekke draai dat heel m'n bekken nu nog meer pijn doet dan normaal. Dus na de lunch A. in bed gemikt en nu zelf even met paracetamol op de bank. Hopelijk trekt 't snel weg. Ik zit alleen nog te bibberen -O- . A moest ook heel hard huilen omdat ik zo schrok. Pffff..
pi_159200503
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:06 schreef Stormqueen het volgende:
Amsel, ik ga je badtip trouwens proberen, dank je. Ik hoop echt dat het over gaat :')

En wat betreft het huilen met naar bed gaan, dat is hier ook ineens. Alleen is het dan na een paar minuten vaak wel stil, echt van de een op de andere seconde bam, stil :') Net als toen ze nog een minibaby was, en ik door het bovenraampje naar binnen ging gluren om te kijken of ze nog wel leefde :') Houdt ze het lang vol?
Nouja, ik hou het niet zo lang vol :@ Ik trek het gewoon zelf niet om haar lang te laten huilen, ik ben een softie :') Ze valt ook niet zonder speen in slaap, en mikt dat ding dus ook bewust uit bed, zo van "Zo, ik ga lekker wakker blijven, puh!"

quote:
Hier vier boventanden en twee ondertanden, en drie kiezen die er al maaaaaanden over doen om door te komen. Ik weet niet hoe snel ikzelf tanden kreeg, maar met wisselen was ik laat. Of nouja, ik ben er nog niet klaar mee, ik heb nog een hoekmelktand :D

quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Wij kregen net een bevestiging dat ze officieel ingeschreven is op de psz.. mijn kleine wordt groot O+
Ik heb de mijne vorige week ingeschreven op een basisschool, da's pas groot :o

En rot van je hondjes zeg :{ Hoop dat ze een mooi huisje vinden!
pi_159200520
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo, ik ben me net een hoedje geschrokken. Tilde A. naar beneden en was even vergeten dat ik de wasmand onderaan de trap had gezet. Dus daar ging ik onderuit, met A. in m'n armen. Gelukkig kon ik er voor zorgen dat zij goed neerkwam, alleen maakte ik zo'n gekke draai dat heel m'n bekken nu nog meer pijn doet dan normaal. Dus na de lunch A. in bed gemikt en nu zelf even met paracetamol op de bank. Hopelijk trekt 't snel weg. Ik zit alleen nog te bibberen -O- . A moest ook heel hard huilen omdat ik zo schrok. Pffff..
Oe, doe voorzichtig! :o :*
pi_159200593
Razz doe je rustigaan!?
Ik ben inmiddels al 2keer met F van de trap gegleden de laatste 3 tredes en hoe je jezelf dan wurmt om de kleine maar heel te houden.
Effe easy nu :*

Basisschool :o
Daar moeten wij ook eerdaags aan.
En PSZ wil ik even gaan bekijken aangezien F nu 1 dag in de week KDV heeft of dat een toevoeging gaat zijn of dat het extra opvang wordt als dat financieel op het zelfde uitkomt. Hij speelt zo graag met andere kindjes dat ik soms bang ben hem te kort te doen met 'maar' 1 dag opvang.
pi_159200650
Wat schrikken Razz :*

Een melktandje nog, wat schattig O+ :D
pi_159200796
Oef Razz, wat een schrik :{ *schuift thee door en knuffelt*
  maandag 18 januari 2016 @ 13:51:35 #260
348178 NotTheSame
pi_159200856
Jeetje Razz, dat is schrikken :o !

Hier 4 boventanden en 2 ondertanden. Maar er komt meer aan, gezien de liters kwijl die er per dag uit loopt :') .

PSZ is hier al geregeld. Geen wachtlijsten, en hij mag eventueel al met 1,5 starten hier in het dorp, want ze hebben kindjes te weinig.
Al twijfel ik nog heel erg of ik hem hier wel in het dorp wil laten gaan. De pedagogische aanpak van de leidster is me na het debacle met Draak nogal tegen gevallen.

Ik zit te wachten op de wasmachinemonteur terwijl Piranha weer in z'n bed ligt te gifkikkeren. Slapen is zooooo voor baby's :+ .
Vanmorgen zat ineens de trommel vast en uit het gat waar de pomp zit komen allemaal stukken verbrand en getordeerd plastic :'( . Maar de monteur heeft me al voorbereid op het ergste... Dus ik ben alvast voor een nieuwe wasmachine aan het kijken :) .
  maandag 18 januari 2016 @ 13:52:46 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_159200873
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:36 schreef Amsel het volgende:

[..]

Nouja, ik hou het niet zo lang vol :@ Ik trek het gewoon zelf niet om haar lang te laten huilen, ik ben een softie :') Ze valt ook niet zonder speen in slaap, en mikt dat ding dus ook bewust uit bed, zo van "Zo, ik ga lekker wakker blijven, puh!"

[..]

Hier vier boventanden en twee ondertanden, en drie kiezen die er al maaaaaanden over doen om door te komen. Ik weet niet hoe snel ikzelf tanden kreeg, maar met wisselen was ik laat. Of nouja, ik ben er nog niet klaar mee, ik heb nog een hoekmelktand :D

[..]

Ik heb de mijne vorige week ingeschreven op een basisschool, da's pas groot :o

En rot van je hondjes zeg :{ Hoop dat ze een mooi huisje vinden!
Oh, de spenenpolonaise :')
Mauw heeft er zes in bed. Als ze echt boos is hoor je ze ook echt 1 voor 1 gaan. POK! POK! POK!
En als de spenen op zijn gaan d'r knuffels. Maar ja, lastig. Ik heb ook niet echt tips, het komt en gaat hier een beetje en ik dein maar wat mee op de flow :@

Ik vergelijk niet met mijn eigen groeiboekje want ik was dus wel zo'n snelle. Ik stopte ook bij 18 maanden al met overdag slapen enzo :')

Razz, jeetje, wat een schrik! Dikke knuffel! :* Wijze les: vermijd elke vorm van rommel op of rond de trap...
disclaimer
pi_159200979
Jeetje, Razz. Dat is echt schrikken. Rustig aan!

Ik moest zelf inderdaad ook lachen om die fantasie van I. Heb er meteen een rollenspelletje van gemaakt met haar knuffelbeer. Die gooide ook ineens een stuk brood op de grond en gaf mama vervolgens de schuld. :+ . I vond de beer toen ook stout en toen maakte beer en ik het weer goed met een kusje. _O- .

Maar de familie soap gaat hier nog even door. Werd zojuist door mijn (ook gereformeerde) broer gebeld. Mijn moeder had gisteren bijna in tranen aan hem zitten vertellen hoe ze in 'gewetensnood' komt door die verjaardag van I op zondag. ;( . Ik heb hem ook gezegd dat ze van harte welkom is op een andere dag. Maar dan voelt ze zich weer bezwaard omdat mijn vriend haar dan gaat halen en brengen en nu rijdt ze mee met mijn zus. Tja, ik weet het ook niet hoor. Het is wel een beetje klaar, ik wil mezelf gewoon niet verantwoordelijk gaan voelen voor haar religieuze fanatisme. Mijn broer was verder wel relaxed ( :') ) en zei dat hij zich niet wil bemoeien met wanneer wij die verjaardag vieren maar hij wilde toch even overbrengen hoe verdrietig ma was. Uhuh. Ok, bedankt he.
  maandag 18 januari 2016 @ 14:14:19 #263
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159201230
Loetje in de Sneeuw O+
Luutje in de Sneeuw O+
Ieetje in de Sneeuw O+En die learning tower _O_ (bedankt voor de beschrijving.. die stuur ik door naar mijn hopelijk-ook-zo-handy-man :D)
Aatje in de poederSneeuw O+
Schattig S&S date! En Dracula S O+ :P (En super knappe beslissing over je hondjes.. heel moeilijk :*)
Blokken F O+

SQ succes met het baddrama! Hopelijk helpen de tips van hier!

Beterschap Hilmo!

Nikki wat tof dat S al op het potje gaat! Goed begin ^O^

Chanty fijn van de oppas!

Beterschap voor dirigentje Melba :*

Razz wat een schrik! :o Hopelijk trekt de pijn snel weg :*

NTS dat is toch geweldig van je oom! En dat het ook nog werkt ook! _O_

Beschuit-I _O-
En wat ruk van je fam zeg! }:|
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_159201442
Oeh razz, dat was schrikken!

Hier ook schrikken: r viel precies zo met zijn mond op de tafel. Meteen ontzettend veel bloed. Kijk ik goed, tand door de tong!! :o :o bloed stopte maar niet, ik instinctief natte washand gepakt en gedrukt maar wou hij niet. In googlen, gaasje drukken, mocht ook niet. Verder kon je niks doen. Ik kan al zo goed tegen bloed dus ik moest ook gaan zitten nadat ik ook wat was bekomen. Toen zandkasteel gekeken, werd hij rustig. Slokje drinken zorgde voor weer bloed. Toen was hij kapot en op bed gedaan. Nu net wakker, flink bloed en op zijn ene arm allemaal kleine rode stipjes :? Huilen huilen :'( ik wpu bed schoonmaken maar dat ging niet. Nu aan de borst met in zijn hand zijn tandenborstel :') zo maar paracetamol geven al gaat hij dan weer krijsen. Echt 2 gaatjes in zijn tong ook. Geen idee of hij nu wel kan eten
  maandag 18 januari 2016 @ 14:33:29 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_159201561
Ach Hilmo, ook al zo'n schrik! Arme kleine :*
Ik zou me niet té druk maken, wondjes in de mond bloeden altijd vrij heftig maar genezen ook weer snel. Rode stipjes op zijn arm zijn misschien bloedspatjes van een keertje niezen? Sterkte er mee :*
disclaimer
pi_159201642
Hilmo huuu wat een schrik! Jeetje, tand door de tong, dat zal zeker flink bloeden. +1 op SQ voor wonden in de mond. Dikke kus en rustig aan :*
pi_159201696
Bedankt! Bloeden is gestopt. Nee de vlekjes zitten in de huid. Google zegt bloeduitstorting maar wel altijd bellen... Kan misschien door inenting nog komen? Eens kijken of ik HA of CB ga bellen
  maandag 18 januari 2016 @ 14:46:30 #268
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_159201842
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:40 schreef Hilmo het volgende:
Bedankt! Bloeden is gestopt. Nee de vlekjes zitten in de huid. Google zegt bloeduitstorting maar wel altijd bellen... Kan misschien door inenting nog komen? Eens kijken of ik HA of CB ga bellen
Ik zou ha even bellen. Als vlekjes door de prikjes komen kan je daar toch niks aan doen. Tand door de tong denk ik ook niet, maar dat lijkt mij een grotere issue dan vlekjes :) .

Wat een schrikken allemaal zeg. Frans heeft zelf vaak een bloedneus van zn onbenulligheid. Voor tand door de lip heb ik trouwens altijd van die goedkope stick waterijsjes in de vriezer. Koelt goed, dus voorkomt zwelling en iets op het been koelen met een ijsje is veel gaver dan met een pack, schijnbaar.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_159201968
Oef Hilmo, da's ook schrikken -O- Sterkte!

Familiegezeik JM-editie:
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door JufMariska op 18-01-2016 15:05:29 ]
pi_159202162
Nou de assistente vraagt, jeukt het, nee? Dan maar aankijken. Oke, dan wachten we af. De prik is nu twee weken geleden, dus lijkt me laat. 7-10 dagen was het geloof ik, en huiduitslag hoorde wel bij de bijwerking en warm worden ook. Nou ja, dan maar aankijken...
  maandag 18 januari 2016 @ 15:05:52 #271
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159202280
Oei Hilmo wat schrikken zeg! Het lijkt natuurlijk extra erg met al dat bloed.
Goed dat je naar de ha hebt gebeld voor de vlekjes :*

JM
SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door Radyhyn op 18-01-2016 15:11:48 ]
pi_159203677
SPOILER
  maandag 18 januari 2016 @ 16:12:50 #273
348178 NotTheSame
pi_159203814
JM
SPOILER
  maandag 18 januari 2016 @ 16:16:36 #274
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_159203892
SPOILER
  maandag 18 januari 2016 @ 17:03:38 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_159204926
Joh, natuurlijk zijn die mensen even teleurgesteld. En morgen is dat weer goed. Kijk, wij leven dag en nacht met onze kinderen en wij denken niet eens meer na over schema's en ritmes omdat dat vanzelf gaat, anderen hebben dat vermogen logischerwijs wat minder. Het loopt vast wel los, dan gaan jullie wat eerder naar huis of misschien trekt ie het wél heel goed. Zou me daar nu nog niet druk om maken :*
(Die fout maakte ik namelijk ook bij Disney en uiteindelijk voor niks dus allemaal verspilde energie, let it gooo :P ;))
disclaimer
pi_159204972
SPOILER
Met L proberen we zijn slaapje thuis te laten doen, of, anders in de auto. maar als dat niet kan dan maar niet. We passen t programma er niet echt op aan. Maar L is niet zo'n slaper. Die trekt gewoon door en ook als hij moe is is hij vrolijk. Heel soms slaapt hij dan nog in de doek en anders gewoon niet.
Bij de oudste waren we iets strikter met slaapjes, want als die overdag goed sliep dan deed ze dat 's nachts ook (en vice versa). L slaapt sowieso beroerd no matter wat..
pi_159205054
Ik sta in eerste instantie als iemand met een planning aankomt die niet bij mij past op achterste benen en roep meteen ' jahmaar slaapje gaat voor en ik doe niet zus of zo en we gaan zo laat naar huis'
Geen discussie met me te voeren, tot onredelijk aan toe, ja ik beken :@
Als puntje bij paaltje komt laat ik het afhangen van F zelf en gaat het heel soepeltjes allemaal.
Maar controlfreak die ik ben schiet meteen in de verdediging en alsallesmaargaatzoalsikwil :')
pi_159205081
Hilmo hoe is het nu trouwens?
Wat een schrik zal je hebben gehad :*
  maandag 18 januari 2016 @ 17:42:48 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_159205835
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:09 schreef BlueEyes het volgende:
Ik sta in eerste instantie als iemand met een planning aankomt die niet bij mij past op achterste benen en roep meteen ' jahmaar slaapje gaat voor en ik doe niet zus of zo en we gaan zo laat naar huis'
Geen discussie met me te voeren, tot onredelijk aan toe, ja ik beken :@
Als puntje bij paaltje komt laat ik het afhangen van F zelf en gaat het heel soepeltjes allemaal.
Maar controlfreak die ik ben schiet meteen in de verdediging en alsallesmaargaatzoalsikwil :')
:D
En in zo'n geval is het dan ook wel een beetje begrijpelijk dat de tegenpartij iets minder enthousiast reageert ;)
disclaimer
pi_159206172
Tnx voor jullie input!
SPOILER
pi_159206773
Heel redelijk van jullie kant hoor JM! Ik ben nog wel eens bereid om het erop te wagen dat we de middagslaap overslaan, maar de avondbedtijd is echt non-negotiable. Er is ook geen land te bezeilen met een oververmoeid avondkind dus ik zou het niet eens willen :').
pi_159207360
Een paar maanden kan echt het verschil maken in zo'n jong leven. Is het ritme nu nog zo .. dan zul je zien dat het in april weer helemaal anders is. Net als je denkt dat je het ritme van je kind snapt, flikkert ie het doodleuk weer overhoop, toch?
Ik kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om met zo'n ukje tot 's avonds 21 uur door te gaan hoor overigens :Y

Ik merkte zelf bij mijn eerste dat ik daar inderdaad heel voorzichtig was en echt alles om haar slaapjes heen probeerde te plannen. We zijn 1 dag naar de dierentuin geweest met schoonfamilie toen en ik was zo bang voor een hyperoververmoeid kind want ze sliep nooit in de wandelwagen dus waarom zou ze dat die dag wel gaan doen? :X ... Gebeurde dus wel en we hebben een heel toffe dag gehad ^O^

Dan krijg je een tweede kindje en in ons geval is het zo dat die zich maar gewoon moest schikken naar de dingen die we ondernamen. Betekende dat dat hij zijn slaapje thuis in bed kon doen, harstikke mooi ^O^ .. Maar lukte het niet, dan had hij 'pech'. Uiteindelijk is het nog altijd zo geweest dan gewoon in de auto/wandelwagen/in mama's armen op een stoel/etc. bijtukte en ik heb daar nooit problemen mee ervaren.

Bottom line: ik denk dat het wel goed gaat komen qua overdag ^O^
pi_159207619
SPOILER
Voor de kluspapa's nog een tip trouwens, een busy board! Heel groot succes hier :) Grote plank die bij ons aan de zijkant van de box zit met een deurtje met spiegel en schuifje, een wieltje, een draaiknop, een deurbel, zo'n schuifkettinkje voor aan de deur en als piece de resistance, een lichtschakelaar met lamp! Kostte m'n vriend een middag en sindsdien hoeven we hem niet meer 7x per dag op te tillen om lampen aan en uit te doen :P Ik mis alleen nog een stopcontact en een USB-aansluiting, want die zijn inmiddels ook tof.

Dat is zeker schrikken Razz! Gaat het inmiddels weer? Hopelijk morgen een rustige dag?
pi_159207919
Kom binnenwaaien, vanaf komend weekend heb ik weer wat tijd, geloof ik. (deadline stress)

Las een hoop schrik bij Hilmo en Razz :*
Zag een mooie foto van GM en een lastig verhaal, lijkt me ook moeilijk GM!

B is een enorme boef, maar wel een lieve, sinds gisteren is het peuterdrama weer even verdwenen en is hij weer zijn eigen, vrolijk zelf. En hij bunkert echt alles naar binnen. Alsof hij weken niet te eten heeft gekregen. We zijn nu aan het oefenen dat hij '2 jaar' roept. O+
pi_159208217
Sorry kom even binnengewalst met zonder goed bijlezen. Arme Melba heeft dus weer de hele dag 40 graden koorts gehad -O-

J is bij hem gebleven en heeft gebeld met de huisarts, die vermoedt een reactie op de meningokokken C prik van vrijdag. Daar hoort het af en toe spugen ook bij.

En de paracetamol is op dus J rent nu even naar de winkel want ik wil niet t risico lopen op een koortsstuip (hij is net naar bed met 39,7 en de pcm is zo ongeveer uitgewerkt).

Nou, dan over een paar dagen de reactie op de BMR er vast nog achteraan en dan ben ik er wel weer even klaar mee :')

/humeur als een oorwurm
Kwak
pi_159208553
Zo, beetje bijgelezen

SQ hoop dat Amsel's truc ook voor Mauw gaat werken.

Razz, dat is schrikken! Wel even je VK bellen als je je zorgen maakt over jezelf he?

JM wij zijn laatst ook weggegaan van een feestje toen Melle niet wilde slapen daar en vervelend werd en het eten nog een dik uur op zich zou latem wachten. Maar je weet nooit hoe hij zich tussen nu en april ontwikkelt, zou er gewoon nu niet te veel woorden aan vuil maken anders dan: leuk, we doen ons best. Ofzo.

NTS aardstralen, rly? Maar als t werkt primaaaa!
Kwak
pi_159210097
Hilmo, wat heftig!! Ik kan me je schrik heel goed voorstellen. En het lijkt me ook pijnlijk.

Kwak, wat sneu voor melbaatje. Gaat het verder wel met hem? Of is ie alleen maar verdrietig? Hopelijk een goede nacht! :* .

SPOILER
pi_159211295
Jeetje kwak, dat is hoge koorts wel! Een koortstuip nooit meegemaakt, maar hoop dat dat bij jullie ook niet gaat gebeuren. Wel sneu van de prikjes. Wij denken dat wij dus ook een reactie hebben op de prikken, dat moet haast wel. Maar op internet staat dat het na een dag voorbij moet zijn en hij was eerder al warm enzo.

Ja hier gaat alles weer. Hij kan op commando zijn tong uitsteken en dat was handig om het aan man te laten zien. Je kon duidelijk twee gaatjes zien... Maar ze zijn dicht en hij heeft heerlijk gegeten en gedronken vanavond.

Slaaptijd tsja. Overdag kunnen we er nog wat in schipperen. Als kleine baby was ik er makkelijker in, nu merk ik net als Franny dat ritme veel rust geeft. Hij huilt niet eens meer bij het weglopen uit de kamer :o :) Maar het is een lange zit wel, die tijden dus of dat te halen is... Maar wie weet ja :)

Oh ja, die aardstralen, ik vond het wel een gaaf verhaal en dat zou wat zijn als dat gaat werken ook op langere termijn!! _O_ Ik sta wel open voor zoiets
pi_159211723
@Hilmo BMR is juist pas na 5-21 dagen. Meningokokken C kon nu nog heel goed zei de doktersassistent (hij heeft ze vrijdag gehad).
Kwak
pi_159211952
Kwak, wat naar voor Melba. -O- :* beterschap. Hoop dattie snel opknapt!

Razz :o gaat het weer nu?

Hier alles rustig eigenlijk. W stapt de hele dag, valt ook regelmatig :') en kan duplo-en als een baas O+. Verder geen nieuws :P.
pi_159212146
quote:
0s.gif [b]Op maandag 18 januari 2016 18:49 schreef Dot. het volgende:
Voor de kluspapa's nog een tip trouwens, een busy board! Heel groot succes hier :)
Jaaa superleuk is dat! Wij hebben mijn vader gevraagd zoiets voor de eerste verjaardag te maken, groot succes :)

Als kind had ik (toen ik wat ouder was hoor) ook de volgende stap: een bord met een lampje en een schakelaar en een bel en een grote batterij en dan maar alles verbinden en ontdekken hoe stroom werkt 8-) Toen we op de middelbare school bij natuurkunde met een systeembord moesten leren werken, kon ik dus mooi zeggen dat ik dat als kind allang had gedaan *)
pi_159212224
Oeh ja en beterschap voor toastje!
  maandag 18 januari 2016 @ 21:04:22 #293
52229 Chanty
pi_159212466
Fokken op het werk is definitief verleden tijd. Ik heb niet eens tijd om mijn WhatsApp te lezen. Ik scan ergens tussendoor of het van iemand belangrijks is (kdv of man) en echt lezen van mail, WhatsApp, Facebook en fok komt thuis.

Ik las dingen over vallende zwangere mama's o|O, bloedende kindjes, hele zieke kindjes... Dus daarvoor een dikke :*

Verder hele lieve foto's van saar en pluis en F. O+ viel me op je Facebook ook al op hoe groot hij al over komt!

Franny lijkt me echt moeilijk als het geloof zo voor alles gaat. Kan me daar weinig bij voorstellen eigenlijk. Je bent neem ik aan ook gereformeerd opgevoed?

JM jammer dat ze het niet echt lijkken te snappen, hoewel hun teleurstelling misschien niet bedoeld is zoals het over komt. Ergens natuurlijk wel lief dat ze iedereen er de hele dag bij willen hebben, misschien wat ondoordacht. Maar het duurt nog even dus misschien is zijn ritme dan anders.

Mijn kind heeft niet echt een ritme. Wij zijn nog steeds van het ' kijken naar het kind ' :@ vaak slaapt hij ergens tussen half een en vier uur. Maar vaak ook niet als ik bv vrij ben en hij samen met mij door ochtend nog wat langer heeft doorgetukt en sowieso moeilijk doet als ik hem voor zijn middagslaapje op bed wil leggen. En ik vergeet ook wel eens de tijd als ik thuis ben :@ dan is hij gewoon vrolijk en zijn we druk bezig met vanalles en ineens denk je: shit het is al half twee. Maar ik wil eigenlijk dat hij nog wat eet. Dus eerst brood eten en dan is het zo half drie voor hij op bed ligt een drie uur voor hij slaapt if Lucky... Volgens mij faal in enorm op het punt van ritme :')

Nts aardstralen... Ik zit ook altijd in een soort dubio wat ik nou met zoiets moet maar baadt het niet... Fijn dat het lijkt te werken!
pi_159212688
Chanty, dat geeft ook wel een mate van vrijheid toch? :)
Wij hebben een heel steady dagritme hier, dat werkt goed voor W lijkt het, en ik kan ook dingen plannen voor/na zijn slaap. Echt als je me 2 jaar geleden had gezegd dat ik nu zo'n regelmaat in mijn leven had gehad had ik heel hard gelachen :D.

Amsel, ik ken dat bord waar je het over hebt ja! Nostalgie!
  maandag 18 januari 2016 @ 21:23:16 #295
52229 Chanty
pi_159213292
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:09 schreef Crumpette het volgende:
Chanty, dat geeft ook wel een mate van vrijheid toch? :)
Wij hebben een heel steady dagritme hier, dat werkt goed voor W lijkt het, en ik kan ook dingen plannen voor/na zijn slaap. Echt als je me 2 jaar geleden had gezegd dat ik nu zo'n regelmaat in mijn leven had gehad had ik heel hard gelachen :D.

Amsel, ik ken dat bord waar je het over hebt ja! Nostalgie!
Ja maar soms vraag ik me af of het niet onze eigen schuld is dat hij zo moeilijk doet met gaan slapen omdat we niet zo'n streng ritme hebben.
pi_159213318
Wij hebben een tussenvorm: ritme nav wat hij aangeeft :) Wakker, tussen 6.45 en 8.30 ergens -> 2-2 1/2u later weer naar bed, slapen tussen 1 en 3u, en dan een uur of 2 1/2 daarna weer :Z Daar teveel van afwijken werkt niet, slapen ergens anders dan in bed is momenteel dus ook :N En 's avonds tussen 19 en 19.30 weer naar bed, net waren we wat aan de late kant en het was echt gezellig. NOT :D Mannetje van de klok is en blijft het! Maar idd: we zien het dan wel, en ik ga me er in de tussentijd niet meer druk om maken.
pi_159213635
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:23 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja maar soms vraag ik me af of het niet onze eigen schuld is dat hij zo moeilijk doet met gaan slapen omdat we niet zo'n streng ritme hebben.
Mwoh, weet ik niet. Ons ritme is ook gewoon zo gegroeid vanuit zijn behoefte hoor, het is niet alsof ik hem dat opleg. Hij slaapt ook nog maar 1 keer op een dag, dat scheelt heel erg qua voorspelbaarheid.
pi_159213894
Hoe gaat het dan op het kdv chanty?
S. 2014
J. 2016
pi_159214082
Ja, dat vraag ik me ook af. Ik had met I amper een ritme, en vond het ook lastig. Tot I met zeven maanden naar het kdv ging en ik zag hoe ze het daar deden en hoe goed dat werkte. Was echt wel een eye-opener. Ik merk dat I er veel baat bij heeft, bij die voorspelbaarheid en vaste rituelen waardoor ze heel duidelijk weet: nu is het tijd om te slapen.
  maandag 18 januari 2016 @ 21:45:03 #300
52229 Chanty
pi_159214160
Daar gaat hij met de peuters mee slapen rond een uur. Maar dan is hij ook al wakker vanaf zeven uur en als ik thuis ben slapen we altijd wat langer door (8.30 a 9 uur).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')