abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159204972
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met L proberen we zijn slaapje thuis te laten doen, of, anders in de auto. maar als dat niet kan dan maar niet. We passen t programma er niet echt op aan. Maar L is niet zo'n slaper. Die trekt gewoon door en ook als hij moe is is hij vrolijk. Heel soms slaapt hij dan nog in de doek en anders gewoon niet.
Bij de oudste waren we iets strikter met slaapjes, want als die overdag goed sliep dan deed ze dat 's nachts ook (en vice versa). L slaapt sowieso beroerd no matter wat..
pi_159205054
Ik sta in eerste instantie als iemand met een planning aankomt die niet bij mij past op achterste benen en roep meteen ' jahmaar slaapje gaat voor en ik doe niet zus of zo en we gaan zo laat naar huis'
Geen discussie met me te voeren, tot onredelijk aan toe, ja ik beken :@
Als puntje bij paaltje komt laat ik het afhangen van F zelf en gaat het heel soepeltjes allemaal.
Maar controlfreak die ik ben schiet meteen in de verdediging en alsallesmaargaatzoalsikwil :')
pi_159205081
Hilmo hoe is het nu trouwens?
Wat een schrik zal je hebben gehad :*
  maandag 18 januari 2016 @ 17:42:48 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_159205835
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:09 schreef BlueEyes het volgende:
Ik sta in eerste instantie als iemand met een planning aankomt die niet bij mij past op achterste benen en roep meteen ' jahmaar slaapje gaat voor en ik doe niet zus of zo en we gaan zo laat naar huis'
Geen discussie met me te voeren, tot onredelijk aan toe, ja ik beken :@
Als puntje bij paaltje komt laat ik het afhangen van F zelf en gaat het heel soepeltjes allemaal.
Maar controlfreak die ik ben schiet meteen in de verdediging en alsallesmaargaatzoalsikwil :')
:D
En in zo'n geval is het dan ook wel een beetje begrijpelijk dat de tegenpartij iets minder enthousiast reageert ;)
disclaimer
pi_159206172
Tnx voor jullie input!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159206773
Heel redelijk van jullie kant hoor JM! Ik ben nog wel eens bereid om het erop te wagen dat we de middagslaap overslaan, maar de avondbedtijd is echt non-negotiable. Er is ook geen land te bezeilen met een oververmoeid avondkind dus ik zou het niet eens willen :').
pi_159207360
Een paar maanden kan echt het verschil maken in zo'n jong leven. Is het ritme nu nog zo .. dan zul je zien dat het in april weer helemaal anders is. Net als je denkt dat je het ritme van je kind snapt, flikkert ie het doodleuk weer overhoop, toch?
Ik kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om met zo'n ukje tot 's avonds 21 uur door te gaan hoor overigens :Y

Ik merkte zelf bij mijn eerste dat ik daar inderdaad heel voorzichtig was en echt alles om haar slaapjes heen probeerde te plannen. We zijn 1 dag naar de dierentuin geweest met schoonfamilie toen en ik was zo bang voor een hyperoververmoeid kind want ze sliep nooit in de wandelwagen dus waarom zou ze dat die dag wel gaan doen? :X ... Gebeurde dus wel en we hebben een heel toffe dag gehad ^O^

Dan krijg je een tweede kindje en in ons geval is het zo dat die zich maar gewoon moest schikken naar de dingen die we ondernamen. Betekende dat dat hij zijn slaapje thuis in bed kon doen, harstikke mooi ^O^ .. Maar lukte het niet, dan had hij 'pech'. Uiteindelijk is het nog altijd zo geweest dan gewoon in de auto/wandelwagen/in mama's armen op een stoel/etc. bijtukte en ik heb daar nooit problemen mee ervaren.

Bottom line: ik denk dat het wel goed gaat komen qua overdag ^O^
pi_159207619
SPOILER
Voor de kluspapa's nog een tip trouwens, een busy board! Heel groot succes hier :) Grote plank die bij ons aan de zijkant van de box zit met een deurtje met spiegel en schuifje, een wieltje, een draaiknop, een deurbel, zo'n schuifkettinkje voor aan de deur en als piece de resistance, een lichtschakelaar met lamp! Kostte m'n vriend een middag en sindsdien hoeven we hem niet meer 7x per dag op te tillen om lampen aan en uit te doen :P Ik mis alleen nog een stopcontact en een USB-aansluiting, want die zijn inmiddels ook tof.

Dat is zeker schrikken Razz! Gaat het inmiddels weer? Hopelijk morgen een rustige dag?
pi_159207919
Kom binnenwaaien, vanaf komend weekend heb ik weer wat tijd, geloof ik. (deadline stress)

Las een hoop schrik bij Hilmo en Razz :*
Zag een mooie foto van GM en een lastig verhaal, lijkt me ook moeilijk GM!

B is een enorme boef, maar wel een lieve, sinds gisteren is het peuterdrama weer even verdwenen en is hij weer zijn eigen, vrolijk zelf. En hij bunkert echt alles naar binnen. Alsof hij weken niet te eten heeft gekregen. We zijn nu aan het oefenen dat hij '2 jaar' roept. O+
pi_159208217
Sorry kom even binnengewalst met zonder goed bijlezen. Arme Melba heeft dus weer de hele dag 40 graden koorts gehad -O-

J is bij hem gebleven en heeft gebeld met de huisarts, die vermoedt een reactie op de meningokokken C prik van vrijdag. Daar hoort het af en toe spugen ook bij.

En de paracetamol is op dus J rent nu even naar de winkel want ik wil niet t risico lopen op een koortsstuip (hij is net naar bed met 39,7 en de pcm is zo ongeveer uitgewerkt).

Nou, dan over een paar dagen de reactie op de BMR er vast nog achteraan en dan ben ik er wel weer even klaar mee :')

/humeur als een oorwurm
Kwak
pi_159208553
Zo, beetje bijgelezen

SQ hoop dat Amsel's truc ook voor Mauw gaat werken.

Razz, dat is schrikken! Wel even je VK bellen als je je zorgen maakt over jezelf he?

JM wij zijn laatst ook weggegaan van een feestje toen Melle niet wilde slapen daar en vervelend werd en het eten nog een dik uur op zich zou latem wachten. Maar je weet nooit hoe hij zich tussen nu en april ontwikkelt, zou er gewoon nu niet te veel woorden aan vuil maken anders dan: leuk, we doen ons best. Ofzo.

NTS aardstralen, rly? Maar als t werkt primaaaa!
Kwak
pi_159210097
Hilmo, wat heftig!! Ik kan me je schrik heel goed voorstellen. En het lijkt me ook pijnlijk.

Kwak, wat sneu voor melbaatje. Gaat het verder wel met hem? Of is ie alleen maar verdrietig? Hopelijk een goede nacht! :* .

SPOILER
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159211295
Jeetje kwak, dat is hoge koorts wel! Een koortstuip nooit meegemaakt, maar hoop dat dat bij jullie ook niet gaat gebeuren. Wel sneu van de prikjes. Wij denken dat wij dus ook een reactie hebben op de prikken, dat moet haast wel. Maar op internet staat dat het na een dag voorbij moet zijn en hij was eerder al warm enzo.

Ja hier gaat alles weer. Hij kan op commando zijn tong uitsteken en dat was handig om het aan man te laten zien. Je kon duidelijk twee gaatjes zien... Maar ze zijn dicht en hij heeft heerlijk gegeten en gedronken vanavond.

Slaaptijd tsja. Overdag kunnen we er nog wat in schipperen. Als kleine baby was ik er makkelijker in, nu merk ik net als Franny dat ritme veel rust geeft. Hij huilt niet eens meer bij het weglopen uit de kamer :o :) Maar het is een lange zit wel, die tijden dus of dat te halen is... Maar wie weet ja :)

Oh ja, die aardstralen, ik vond het wel een gaaf verhaal en dat zou wat zijn als dat gaat werken ook op langere termijn!! _O_ Ik sta wel open voor zoiets
pi_159211723
@Hilmo BMR is juist pas na 5-21 dagen. Meningokokken C kon nu nog heel goed zei de doktersassistent (hij heeft ze vrijdag gehad).
Kwak
pi_159211952
Kwak, wat naar voor Melba. -O- :* beterschap. Hoop dattie snel opknapt!

Razz :o gaat het weer nu?

Hier alles rustig eigenlijk. W stapt de hele dag, valt ook regelmatig :') en kan duplo-en als een baas O+. Verder geen nieuws :P.
pi_159212146
quote:
0s.gif [b]Op maandag 18 januari 2016 18:49 schreef Dot. het volgende:
Voor de kluspapa's nog een tip trouwens, een busy board! Heel groot succes hier :)
Jaaa superleuk is dat! Wij hebben mijn vader gevraagd zoiets voor de eerste verjaardag te maken, groot succes :)

Als kind had ik (toen ik wat ouder was hoor) ook de volgende stap: een bord met een lampje en een schakelaar en een bel en een grote batterij en dan maar alles verbinden en ontdekken hoe stroom werkt 8-) Toen we op de middelbare school bij natuurkunde met een systeembord moesten leren werken, kon ik dus mooi zeggen dat ik dat als kind allang had gedaan *)
pi_159212224
Oeh ja en beterschap voor toastje!
  maandag 18 januari 2016 @ 21:04:22 #293
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159212466
Fokken op het werk is definitief verleden tijd. Ik heb niet eens tijd om mijn WhatsApp te lezen. Ik scan ergens tussendoor of het van iemand belangrijks is (kdv of man) en echt lezen van mail, WhatsApp, Facebook en fok komt thuis.

Ik las dingen over vallende zwangere mama's o|O, bloedende kindjes, hele zieke kindjes... Dus daarvoor een dikke :*

Verder hele lieve foto's van saar en pluis en F. O+ viel me op je Facebook ook al op hoe groot hij al over komt!

Franny lijkt me echt moeilijk als het geloof zo voor alles gaat. Kan me daar weinig bij voorstellen eigenlijk. Je bent neem ik aan ook gereformeerd opgevoed?

JM jammer dat ze het niet echt lijkken te snappen, hoewel hun teleurstelling misschien niet bedoeld is zoals het over komt. Ergens natuurlijk wel lief dat ze iedereen er de hele dag bij willen hebben, misschien wat ondoordacht. Maar het duurt nog even dus misschien is zijn ritme dan anders.

Mijn kind heeft niet echt een ritme. Wij zijn nog steeds van het ' kijken naar het kind ' :@ vaak slaapt hij ergens tussen half een en vier uur. Maar vaak ook niet als ik bv vrij ben en hij samen met mij door ochtend nog wat langer heeft doorgetukt en sowieso moeilijk doet als ik hem voor zijn middagslaapje op bed wil leggen. En ik vergeet ook wel eens de tijd als ik thuis ben :@ dan is hij gewoon vrolijk en zijn we druk bezig met vanalles en ineens denk je: shit het is al half twee. Maar ik wil eigenlijk dat hij nog wat eet. Dus eerst brood eten en dan is het zo half drie voor hij op bed ligt een drie uur voor hij slaapt if Lucky... Volgens mij faal in enorm op het punt van ritme :')

Nts aardstralen... Ik zit ook altijd in een soort dubio wat ik nou met zoiets moet maar baadt het niet... Fijn dat het lijkt te werken!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159212688
Chanty, dat geeft ook wel een mate van vrijheid toch? :)
Wij hebben een heel steady dagritme hier, dat werkt goed voor W lijkt het, en ik kan ook dingen plannen voor/na zijn slaap. Echt als je me 2 jaar geleden had gezegd dat ik nu zo'n regelmaat in mijn leven had gehad had ik heel hard gelachen :D.

Amsel, ik ken dat bord waar je het over hebt ja! Nostalgie!
  maandag 18 januari 2016 @ 21:23:16 #295
52229 Chanty
pi_159213292
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:09 schreef Crumpette het volgende:
Chanty, dat geeft ook wel een mate van vrijheid toch? :)
Wij hebben een heel steady dagritme hier, dat werkt goed voor W lijkt het, en ik kan ook dingen plannen voor/na zijn slaap. Echt als je me 2 jaar geleden had gezegd dat ik nu zo'n regelmaat in mijn leven had gehad had ik heel hard gelachen :D.

Amsel, ik ken dat bord waar je het over hebt ja! Nostalgie!
Ja maar soms vraag ik me af of het niet onze eigen schuld is dat hij zo moeilijk doet met gaan slapen omdat we niet zo'n streng ritme hebben.
pi_159213318
Wij hebben een tussenvorm: ritme nav wat hij aangeeft :) Wakker, tussen 6.45 en 8.30 ergens -> 2-2 1/2u later weer naar bed, slapen tussen 1 en 3u, en dan een uur of 2 1/2 daarna weer :Z Daar teveel van afwijken werkt niet, slapen ergens anders dan in bed is momenteel dus ook :N En 's avonds tussen 19 en 19.30 weer naar bed, net waren we wat aan de late kant en het was echt gezellig. NOT :D Mannetje van de klok is en blijft het! Maar idd: we zien het dan wel, en ik ga me er in de tussentijd niet meer druk om maken.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_159213635
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:23 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja maar soms vraag ik me af of het niet onze eigen schuld is dat hij zo moeilijk doet met gaan slapen omdat we niet zo'n streng ritme hebben.
Mwoh, weet ik niet. Ons ritme is ook gewoon zo gegroeid vanuit zijn behoefte hoor, het is niet alsof ik hem dat opleg. Hij slaapt ook nog maar 1 keer op een dag, dat scheelt heel erg qua voorspelbaarheid.
pi_159213894
Hoe gaat het dan op het kdv chanty?
S. 2014
J. 2016
pi_159214082
Ja, dat vraag ik me ook af. Ik had met I amper een ritme, en vond het ook lastig. Tot I met zeven maanden naar het kdv ging en ik zag hoe ze het daar deden en hoe goed dat werkte. Was echt wel een eye-opener. Ik merk dat I er veel baat bij heeft, bij die voorspelbaarheid en vaste rituelen waardoor ze heel duidelijk weet: nu is het tijd om te slapen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 18 januari 2016 @ 21:45:03 #300
52229 Chanty
pi_159214160
Daar gaat hij met de peuters mee slapen rond een uur. Maar dan is hij ook al wakker vanaf zeven uur en als ik thuis ben slapen we altijd wat langer door (8.30 a 9 uur).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')