En Jeroen van Koningsbruggequote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:37 schreef Vatta het volgende:
[..]
Vind hem ongeveer even grappig als Jandino.
en dan?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:39 schreef DrDentz het volgende:
als ik de voorzitter was van Real Madrid kocht ik Emma Bale en niet Gareth
Hoezo?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:40 schreef Karina het volgende:
Ik moet altijd wel lachen om 'jullie' mannenZo lekker voorspelbaar.
Alsof jullie vrouwen geen opmerkingen maken als jullie iets leuks zienquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Knap meisje op tv en hopla daar komen de opmerkingen
Niet als er een jongen van 16 staatquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:42 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Alsof jullie vrouwen geen opmerkingen maken als jullie iets leuks zien
Die is ook ooit 16 geweest hoor.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:42 schreef Karina het volgende:
[..]
Niet als er een jongen van 16 staatKijk als Zlatan zo in beeld komt, tja dan wel natuurlijk
Dan zijn de teiltjes niet aan te slepen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:42 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Alsof jullie vrouwen geen opmerkingen maken als jullie iets leuks zien
Ik vond de nick en simon versie ook goed, die ze bij dwdd dedenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is toch wel een mooi liedje
Simon is er zelfs naar vernoemdquote:
Daar houd ik niet van, popmuziek op een begrafenisquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:45 schreef VXXLL het volgende:
Sound of silence werd laatst op de begrafenis van mn oma gedraaid![]()
![]()
Ik draaide hem net nog op youtube.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:45 schreef VXXLL het volgende:
![]()
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:45 schreef VXXLL het volgende:
![]()
Ik vind denk ik alleen The Boxer iets beter.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:46 schreef Karina het volgende:
Ik vind trouwens El condor pasa leuker. Of het hiervoor genoemde Ms Robinson.
Wat is dat eigenlijk, judas?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:46 schreef Gruisman het volgende:
En dan nu allemaal massaal JUDAS roepen
Kan het juist wel waarderen. Pearl Jam vond ik ook wel mooiquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:45 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Daar houd ik niet van, popmuziek op een begrafenis
Ach vind het juist wel mooiquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:46 schreef Karina het volgende:
[..]dat is altijd kut he, dan kun je dat nummer nooit meer horen zonder daar aan te denken.
Niet alleen popmuziek, ook Maaike Ouboter, Paul de Leeuw etc. zou ik op mijn begrafenis niet voor uit mijn kist komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:45 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Daar houd ik niet van, popmuziek op een begrafenis
#TeamTim.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:47 schreef DrDentz het volgende:
Spike echt een Judas dat hij Di-rect zonder die eerste zanger voortzette, echte fans weten dat.
Zulke harde muziek luisteren wij normaal nooitquote:
Ik vond Simon beter met Garfunkel.quote:
7 O Clock News / Silent Night is erg mooi. Silent Night met op de achtergrond het nieuw uit Vietnamquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind denk ik alleen The Boxer iets beter.
Deze muziek is zo hard dat mijn oren er van moeten tuuten.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zulke harde muziek luisteren wij normaal nooit
Dat zei je moeder gisteren ook xdquote:
Dat is dan ook gewoon pure aidsquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:47 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Niet alleen popmuziek, ook Maaike Ouboter, Paul de Leeuw etc. zou ik op mijn begrafenis niet voor uit mijn kist komen.
Als ze het leuk vinden komt het vaker terug. Dus het komt vaker terug.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:48 schreef Karina het volgende:
Is dit een nieuw itempje trouwens? Of eenmalig.
Hier kan Nile nog een puntje aan zuigen.quote:
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zei je moeder gisteren ook xd
Het was geen sound of silence xd xdquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zei je moeder gisteren ook xd
Die van Simon en Garfunkel is nog beter.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:49 schreef richolio het volgende:
The Boxer van Mumford & Sons is beter
Kap eens met je getrol, zuiverder krijg je het nietquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:49 schreef Mani89 het volgende:
Een nummer vals coveren maar dan met een elektrische gitaar. Gaaf hoor.
Was er al bang voor jaquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:49 schreef BobW het volgende:
[..]
Als ze het leuk vinden komt het vaker terug. Dus het komt vaker terug.
Een egyptisch puntjequote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hier kan Nile nog een puntje aan zuigen.
Ik vind van nietquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die van Simon en Garfunkel is nog beter.
Toch altijd jammer dat zovelen zijn nummer You Never Walk Alone coveren.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Was er al bang voor jaHopelijk komt Leen dan ook weer.
Dat doet de gemiddelde drummer die vrij snel drumt. Het zijn meestal de drummers van die halfslappe poprock bandjes die met wilde bewegingen op hun drumstel zitten te rossen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:52 schreef Bosbeetle het volgende:
nile is altijd heel komisch live want die drummer ziet er net uit alsof hij een krantje aan het lezen is terwijl hij dit soort dingen drumt
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat doet de gemiddelde drummer die vrij snel drumt. Het zijn meestal de drummers van die halfslappe poprock bandjes die met wilde bewegingen op hun drumstel zitten te rossen.
Sander Philipse bekeek het desbetreffende onderzoek eens nader en schreef een blog over.quote:Van Wijk zegt over dat onderzoek dat niet duidelijk is waarom bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd zijn. Is het bijvoorbeeld een cultureel fenomeen? 'Dat is wetenschappelijk niet onderzocht. We hebben er geen verklaring voor.' Als wetenschapper is hij daarom geneigd te zeggen dat de gebeurtenissen in Keulen 'niet cultureel bepaald' zijn.
Bronquote:De feitenvrije demonisering van vluchtelingen bij DWDD
Een programma met anderhalf miljoen kijkers nodigt mensen zonder enige kennis van zake uit om te praten over ingewikkelde onderwerpen. Een voorspelbare ramp.
Het leek De Wereld Draait Door leuk om het eens een avondje over “politieke correctheid” hebben, en dan vooral over de angst voor stigmatisering van minderheden, een kracht die een schadelijke werking zou hebben op de journalistiek. Yoeri Albrecht had namelijk een tweet losgelaten die welgeteld 28 retweets en 8 likes had. De uitzending is hier te bekijken.
Nu valt er heel veel te zeggen over het idee dat Nederlandse media niets durven zeggen over vluchtelingen, migranten of etnische of culturele achtergrond van (vermeende) criminelen. Die bewering lijkt mij op het eerste gezicht klinkklare onzin: ik kan geen krant openslaan zonder iets daarover te lezen, en het Nederlandstalige internet lijkt voor de helft uit gedachteloos gebral over vluchtelingen en moslims te bestaan, afgewisseld met woordgrapjes van bedenkelijk niveau en de nodige bedreigingen waar Twitter en Facebook om onbekende redenen niets aan doen. Maar DWDD heeft ongetwijfeld de sociale connecties om een aantal experts te vragen die mij mogelijk op andere gedachten kunnen brengen. De Wereld Draait Door is namelijk een programma dat meer dan 1,5 miljoen kijkers per dag haalt. Als je zo’n groot publiek hebt, dan vraag je toch mensen die het onderwerp beheersen, de feiten goed in een context kunnen plaatsen en geen elementaire fouten maken?
DWDD besloot anders. Zij vonden dat bovengenoemde Albrecht, wiens expertise bestaat uit het runnen van debatcentrum De Balie, en Sywert van Lienden, die zijn bekendheid dankt aan publiekelijk politiek commentaar leveren, over voldoende inhoudelijke kennis beschikken om dit gevoelige onderwerp eens goed te analyseren. Dit zijn vast heel interessant mensen, maar waarom zij meer zouden weten over de censurerende werking van politieke correctheid in de media dan de eerste de beste persoon die Matthijs van Nieuwkerk in de Albert Heijn tegenkomt is mij volledig onduidelijk — iets waar van Lienden het overigens mee eens lijkt te zijn.
Voor de volledigheid zat journaliste Fidan Ekiz ook aan tafel als gast voor de avond. Het lijkt mij dat zij de meeste inhoudelijke kennis over dit onderwerp heeft, maar zij kreeg amper de ruimte om te spreken.
Dat er geen experts aanwezig waren is jammer, maar niet heel bijzonder voor DWDD. Meestal leidt dit tot wat vaag gebral ontdaan van feiten en nuance, zoals ook nu. Rotherham en Zweden werden genoemd, er werd vaag wat in de richting van Keulen gewezen en Ekiz bracht wat nuance aan. Niet heel boeiend. Totdat Sywert van Lienden besloot dat het toch echt niet kon dat hij zijn ongeïnformeerde mening over slechts één onderwerp gaf. Hij had namelijk een studie uit 2008 gevonden over etnische achtergrond en zedendelinquenten, en vond dat dat ook maar eens benoemd moest worden (vanaf 9:40). Mensen met bepaalde etnische achtergronden zijn namelijk oververtegenwoordigd onder zedenverdachten, en hij vond dat “echt schokkend”. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één Nederlander is die niet op de hoogte is van dit feit, en dat hij het niet in de media vond ligt dan ook voornamelijk aan zijn eigen leeskunsten, maar goed. Het betreffende onderzoek van Anton van Wijk en Arjan Blokland is hier beschikbaar.
Van Lienden beweerde dat “allochtonen” “2.5 tot 5 keer zo vaak” verdacht zijn van zedendelicten. Hij beweerde dat “1 op de 20 tot 1 op de 30 allochtonen [..] verdacht zijn van zedendelicten.” Hij meende dat gegeven 200.000 migranten die binnenkomen, het over “10.000” zedendelinquenten zou gaan. Hij legde daarmee de link met vluchtelingen, en een beetje paniekerig beweerde hij dat we ons moeten “voorbereiden op zo’n golf.”
Van Lienden is geen expert, en baseert zich op slechts één onderzoek. Dat is al kwalijk genoeg, maar uit zijn uitspraken blijkt dan ook nog eens dat hij dat ene onderzoek dat hij heeft gevonden, niet eens zorgvuldig heeft gelezen.Geen van zijn beweringen met het onderzoek dat hij noemt, laat staan dat hier ook nog eens het causale verband gelegd kan worden, ook al impliceert hij dat dit wel zo is.
Klinkklare onzin
Van Lienden gaf in zijn blog na afloop al aan fout te hebben gezeten, hij zat er met zijn 10,000 zedendelinquenten “geloof ik een 0 naast.” Nogal een probleem, en de fout was feitelijk nog groter dan hij deed lijken. Van Liendens klinkklare onzin werd ook al snel onderuitgehaald op Twitter. Politicoloog Tom van der Meer haalde vooral hard uit, Martijn de Koning gaf wat geïnformeerde kritiek, journalist Chris Klomp deed ook een duit in het zakje., en activiste Mariam El Maslouhi haalde hem ook onderuit.
Het korte segment stond bol van de fouten, en het is de moeite waard om ze allemaal na te gaan.
Van Lienden trok een direct verband tussen mensen met ouders die buiten Nederland zijn geboren (dat is namelijk hoe ‘allochtoon’ gedefinieerd is) en de migranten die nu het land binnenkomen, impliciet vluchtelingen. De eerste groep bevat veel Nederlanders en mensen die in Nederland zijn opgegroeid. De tweede groep nagenoeg geen, behalve remigranten die geen onderwerp van de paniek zijn. Hij was extreem onzorgvuldig met zijn woordkeuze en maakte dit verschil op geen enkel moment duidelijk.
Wat hij had moeten zeggen: “Er is ooit onderzoek gedaan naar zedenverdachten onder verschillende etnische groepen, maar ik kan deze cijfers niet direct verbinden met huidige vluchtelingen.”
Van Lienden noemde tussen “1 op de 20 tot 1 op de 30 allochtonen die verdacht zijn van zedendelicten.” Dat cijfer is volledig fictief. Het is kolder. Larie. Onzin. Hij heeft de grafiek voor criminaliteit in het algemeen door elkaar gehaald met de grafiek voor criminaliteit van specifiek zedenverdachten, en dan ook nog eens selectief geciteerd. De juiste grafiek staat hierboven.
Wat hij had moeten zeggen: “Afhankelijk van de bevolkingsgroep zijn er tussen 1 op de 2500 en 1 op de 370 zedenverdachten onder mensen met ouders die in het buitenland zijn geboren. Voor mensen met ouders die in Nederland zijn geboren zijn het er 1 op de 2000.”
Van Lienden zegt dat mensen met ouders die in het buitenland zijn geboren tussen de 2.5 tot 5 keer zo vaak zedenverdachte zijn als mensen met ouders die in Nederland geboren. Dit is incorrect, want er zijn meerdere bevolkingsgroepen ondervertegenwoordigd in de statistieken, vergeleken met mensen ouders die in Nederland zijn geboren.
Wat hij had moeten zeggen: “Bevolkingsgroepen met ouders die niet in Nederland zijn geboren zijn soms minder vaak verdacht, en soms vaker verdacht, per lid van die bevolkingsgroep.”
Van Lienden noemde 10,000 zedendelinquenten in Nederland als gevolg van 200,000 vluchtelingen die “Diederik Samson hier naar binnen wil laten”. Van Lienden gebruikte hiervoor de volledig fictieve 1-op-20 statistiek. Het aantal algemene verdachten onder mensen met Antilliaanse ouders extrapoleren naar zedenverdachten onder Syrische en Afrikaanse vluchtelingen is absurd. En in feite is het onverantwoord om directe verbanden zodanig te willen trekken. Maar als je het dan wil doen, dan zou je toch eerder naar zedenverdachten uit het Midden Oosten en Afrika kijken: 15 op de 10.000 voor het Midden Oosten, en voor “overig Afrika” (lees: Afrika excl. Marokko) is het rond de 12.5 op de 10.000. Extrapoleer dat naar de 200.000 vluchtelingen en je komt uit op tussen de 250 en 300 nieuwe zedendelinquenten. Op 200.000 mensen.
Wat hij had moeten zeggen: “Wat ik nu doe is wetenschappelijk volledig onverantwoord, maar als we hieruit extrapoleren laten we tussen de 250 en 300 nieuwe zedendelinquenten binnen.”
Van Lienden noemt geen moment dat politiegegevens zeer beperkt zijn, zoals het onderzoek ook aangeeft. Meerdere internationale organisaties hebben aangegeven dat Nederland een probleem heeft met etnisch profileren door justitie en politie (Amnesty International, Open Society Justice Intitiative, ECRI), iets dat duidelijk een effect heeft op de samenstelling van verdachten. Daarnaast wordt er weinig aangifte gedaan van zedendelicten, en is het verdacht zijn van een delict niet hetzelfde als het daadwerkelijk gepleegd hebben.
En als laatste impliceert hij een causaal verband tussen etniciteit en seksueel geweld (of dat nou ‘via’ cultuur gaat of niet), terwijl de wetenschappelijke literatuur het daar grotendeels mee oneens is. Of, zoals Folkert Jensma een ander onderzoek samenvat: “Crimineel gedrag komt door de buurt waar je woont en de vrienden die je er maakt. Dat is écht alles.”
Het is niet alleen volledig onverantwoordelijk van van Lienden om als amateur voor een publiek van anderhalf miljoen hier uitspraken over te doen, het is ontstellend schadelijk dat hij dan ook nog eens zo ontzettend veel fouten maakt. Dit mag hij zich erg aanrekenen, maar het is ook het logische gevolg van de DWDD-gewoonte om amateurs uit te nodigen om te praten over ingewikkelde en gevoelige onderwerpen. Dan krijg je mensen die raaskallen over dingen waar ze veel te weinig van af weten. En daar mag de DWDD-redactie wel even over nadenken.
Kwetsbaar
Maar goed, het moet natuurlijk ook even om van Liendens gekwetste gevoelens gaan. Hij heeft zich op een nationaal podium verkeerd uitgelaten, en dat is niet leuk.
Ja, Sywert, dat is best kwetsbaar. Daarom doen mensen die de cijfers en feiten niet beheersen er goed aan om niet voor een publiek van anderhalf miljoen mensen volledige bevolkingsgroepen te demoniseren. Want dat is natuurlijk het effect van je foutieve gebral. Hoeveel van de anderhalf miljoen mensen die jou hebben gezien gaan de (ongetwijfeld aanstaande) correcties zien? En hoeveel voelen zich nu gestaafd in hun negatieve meningen over migranten, ‘allochtonen’, mensen van kleur en vluchtelingen, groepen die in het publieke debat constant door elkaar worden gehaald? Groepen die in het dagelijks leven toch veel kwetsbaarder zijn dan Sywert van Lienden.
Als we dan toch dingen willen benoemen, laten we dan eens benoemen hoe de publieke omroep het blijkbaar acceptabel vindt om mensen zonder enige kennis van zake, ongeïnformeerde en schadelijk onzin te laten verkondigen voor een publiek van anderhalf miljoen mensen. Laten we ook eens benoemen dat DWDD het genoeg vindt dat twee witte mannen een mening hebben, om ze een kwartier grotendeels kritiekloze zendtijd te geven. Laten we ook eens benoemen dat DWDD vrijwel nooit de mensen waar het daadwerkelijk over gaat uitnodigt. Hoe vaak gaat het over vluchtelingen, zonder dat er een vluchteling aanwezig is? Hoe vaak hebben vooral witte mensen het daar over racisme? Hoe vaak hebben vooral mannen het daar over seksueel geweld? Hoe vaak zien we een tafel met alleen maar witte mensen, versus een tafel met alleen maar mensen van kleur? Waarom zien we nooit een tafel met alleen maar vrouwen die het over een willekeurig onderwerp hebben? En hoe vaak zien we amateurs praten over onderwerpen waar de DWDD-redactie ook experts voor had kunnen uitnodigen?
Ik stel voor dat de DWDD-redactie het vandaag beter doet. Ebs had een goed idee.
Ja net als die randdebiel van een Prem zekerquote:
Prem bestaat toch helemaal niet?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:28 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja net als die randdebiel van een Prem zeker
quote:Woensdag 13 januari 2016
Louis C.K.
De Amerikaanse komiek Louis C.K. wordt gezien als één van de beste comedians ter de wereld. Regelmatig is hij te zien in De TV Draait Door. Maar een groep vrienden wil hem graag live in Carré bewonderen. Remco de Ridder, Daniel Tsuff, Klaas Andriesen, Mia Saric en Rein Mulder zijn dan ook een crowdfundingcampagne gestart om hem naar Nederland te halen. Vanavond zitten zij aan tafel.
Remco de Ridder
Daniel Tsuff
Coveralbum: De Jeugd, Vertegenwoordigd
Afgelopen jaar bestond De Jeugd van Tegenwoordig 10 jaar! Dit wordt gevierd met een coveralbum: ‘De Jeugd, Vertegenwoordigd’, dat 15 januari verschijnt. Onder andere Glennis Grace, Guus Meeuwis, Re-Play, Nielson en New Cool Collective gingen de uitdaging aan en coverden, al dan niet samen, een klassieker van het vierkoppige fenomeen. Vanavond zitten zij aan tafel én spelen ze hun drie covers.
Glennis Grace
Guus Meeuwis
New Cool Collective
Nielson
Re-Play
Huisdichter Nico Dijkshoorn
Vandaag een gedicht van Nico Dijkshoorn. Bekijk al zijn gedichten op onze overzichtspagina.
Tafeldame: Antoinnette Scheulderman
Vanavond is Antoinnette de tafeldame van Matthijs.
Antoinnette Scheulderman is journalist. Ze werkt voor de LINDA en Volkskrant magazine. Antoinette is winnaar van De Luis (2010), de prijs voor het beste interview van 2009. Ook werd ze genomineerd voor De Tegel 2014, voor het interview met Robert Moszkowicz in het Volkskrant magazine.
Valt me meetwitter:Leolucassen twitterde op woensdag 13-01-2016 om 17:09:50Op weg naar DWDD, als de Thalys tenminste een beetje doorrijdt reageer retweet
Niet weer Leo Luckassenquote:Op woensdag 13 januari 2016 17:24 schreef Szura het volgende:
Valt me meetwitter:Leolucassen twitterde op woensdag 13-01-2016 om 17:09:50Op weg naar DWDD, als de Thalys tenminste een beetje doorrijdt reageer retweet
Dat kan ook alleen maar SBS bedenkenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:07 schreef showtimer het volgende:
Antoinnette Scheulderman moest de nieuwe Hansie Hansie worden van SBS?![]()
in het arabisch vertaald op VluchtNedquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
Alsof asielzoekers naar dit programma kijken
Ja echtquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
wat een doorluller zeg, haalt amper ademquote:
Die zijn allemaal te druk met onze vrouwen te keulenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
verkrachtingen vinden sowieso vooral plaats binnen families en bekendenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:11 schreef luckass het volgende:
Ja Nederlandse laagopgeleiden verkrachten, bedreigen en jatten ook de hele boel bij elkaar
Mensen in mijn familie zijn ook laagopgeleidquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:11 schreef luckass het volgende:
Ja Nederlandse laagopgeleiden verkrachten, bedreigen en jatten ook de hele boel bij elkaar
Ik durf de stelling wel aan dat ze dat in significant hogere mate doen dan hoger opgeleiden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:11 schreef luckass het volgende:
kijk maar uit. straks worden alle laagopgeleiden naar het oosten gedeporteerdquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:11 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Mensen in mijn familie zijn ook laagopgeleid
Komt wel dichtbij nu
Dan zou ik zelf mijn wagenpark moeten onderhouden over enkele jarenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:12 schreef luckass het volgende:
[..]
kijk maar uit. straks worden alle laagopgeleiden naar het oosten gedeporteerd
ècht een annoying mannetje qua vertellenquote:
tja, dat zijn de officiële cijfersquote:
Uitgezocht door Sywertquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tja, dat zijn de officiële cijfers
onder Somaliërs is de participatie lager jaquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Je hebt toch ook de Somaliërs die alleen maar qat kauwen? Die werken nooit.
Meen je dat?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:10 schreef Slobeend het volgende:
Luckassen verzint al jaren allerlei feiten bij elkaar.
Dan onder/overschat je een redelijk deel van Nederland denk ikquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:18 schreef Pedroso het volgende:
Waarom nodigen ze zo iemand uit ? Hier gaan ze geen zieltjes mee winnen, de mensen zien zelf wel hoe het zit.
Kaakspieren werken prima bij ze.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Je hebt toch ook de Somaliërs die alleen maar qat kauwen? Die werken nooit.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:17 schreef Confetti het volgende:
Het waren maar zakkenrollers jongens![]()
DWDD is weer back.
Hij goochelt behoorlijk met cijfers ja, als ik bepaalde mensen mag geloven (uit de krant en op Twitter).quote:
hij gebruikt tenminste onderzoek in tegenstelling tot politici die ongefundeerd dingen roepen als Zijlstra en Wildersquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:20 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hij goochelt behoorlijk met cijfers ja, als ik bepaalde mensen mag geloven (uit de krant en op Twitter).
Typische man die nooit verder is geweest dan de universiteit.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:20 schreef Tagliano het volgende:
Deze man vindt zichzelf wel bijzonder leuk
nee je vergelijkt het met relevante en vergelijkbare Nederlandse groepen, dan kun je zien of ze het heel anders doen dan de Nederlandersquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:21 schreef Confetti het volgende:
Dus basically doen ze een onderzoek naar criminele Afrikaantjes en gaan dan corrigeren want jong, want laagopegeleid, want zeilig, want dit want dat..en dan valt het mee
Zonde wel, want hij zal er best wel iets van begrijpenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:22 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Typische man die nooit verder is geweest dan de universiteit.
Dat vind ik in deze discussie echt geen meerwaarde, zeker niet als je met allerlei cijfers gooit wat amper te controleren valt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hij gebruikt tenminste onderzoek in tegenstelling tot politici die ongefundeerd dingen roepen als Zijlstra en Wilders
juist wel, we werden bang gemaakt met 300.000 asielzoekers (Zijlstra) en een miljoen (Wilders) terwijl het slechts een fractie daarvan geworden is, zoals hij onder andere al tijden terug berekende.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:23 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat vind ik in deze discussie echt geen meerwaarde, zeker niet als je met allerlei cijfers gooit wat amper te controleren valt.
Dus laten we een wetenschapper uitnodigen en alles geloven, nee.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
juist wel, we werden bang gemaakt met 300.000 asielzoekers (Zijlstra) en een miljoen (Wilders) terwijl het slechts een fractie daarvan geworden is, zoals hij onder andere al tijden terug berekende.
Dan heeft GGMM geen humorquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:25 schreef KingRoland het volgende:
GGMM zou Louis CK heel grappig vinden
Nou hoor.quote:
Iedereen die niet jou mening deelt een hipster noemenquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:25 schreef MrSalazar het volgende:
Louis ck
Net zo 'grappig' als Nederlandse cabaretiers, maar hipsters hebben vast 100 euro over voor een kaartje.
Xavira Hollander liet ze in Amerika komen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:26 schreef DrDentz het volgende:
Je kunt toch ook op internet kijken, waarom moet die man helemaal naar Nederland komen
het scheelt wel als je juiste cijfers hebt in plaats van maar wat roeptquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dus laten we een wetenschapper uitnodigen en alles geloven, nee.
Doe dan maar Ricky Gervaisquote:
Wat een bullshit.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:27 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Iedereen die niet jou mening deelt een hipster noemen
quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:28 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dan liever een lekker avondje in de Euroborg.
Je kunt natuurlijk ook selectief cijfers gebruiken. Maar goed, onderwerp is al een tijdje voorbij.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het scheelt wel als je juiste cijfers hebt in plaats van maar wat roept
Snip en Snap, Seth Gaaikema, Henk Elsink, Harmen Siezen, de broer van Henk de Vries.quote:
Die paar ton gage moet er toch uit worden gehaald he.quote:
Die serie is wel leuk ja.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:28 schreef Anoonumos het volgende:
louis zijn cabaret
louis zijn serie
Ik haal m'n ironlung eraf bij Radiohead voor 80 euro.quote:
In dit geval heeft hij de juiste cijfers niet, of legt ie het rommelig en verkeerd uit met eigen conclusies. Omdat het een wetenschapper is geloof je het allemaal?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het scheelt wel als je juiste cijfers hebt in plaats van maar wat roept
Nu hebben we een beat.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:31 schreef richolio het volgende:
Huh.. Heb ik dit niet gister al gezien
Gaan ze nu alles herhalen ?quote:
Tot morgen.quote:
Joris Linssen is leukquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:36 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Joris Linssen te woord staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |