abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159044033

Het westen van Nederland is in de ban van een mysterieus geluid. Van diverse plekken komen meldingen van mensen die de afgelopen weken vreemde tonen in de lucht hebben gehoord.

Martijn Mastenbroek uit Pijnacker zat afgelopen zondagavond thuis toen hij opeens een merkwaardig geluid hoorde. ,,Het was net of je trompetten hoorde schallen,'' zo blikt hij terug. ,,Het was een drukkend geluid, dat een seconde of vijf aanhield. Nee, het was niet de wasmachine. Het kwam echt van buiten. Mijn vriendin hoorde het ook.''

Ook elders in de regio duiken meldingen op van het vreemde geluid. Zo kreeg Mastenbroek via Facebook veel bijval van mensen die het 'trompetgeschal' zondagavond óók hadden gehoord. Ook in Bleiswijk zou het vreemde geluid te horen zijn geweest. En uit Gouda dook al een filmpje op, waarin het geluid ook daadwerkelijk is vastgelegd.

Buitenaards leven
Op internet wemelde het meteen van de wildste geruchten. De een houdt het op experimenten van het Amerikaanse leger, de ander denkt aan buitenaards leven. En ene professor Khalilov uit Azerbeidzjan zou hebben gesteld dat de geluiden veroorzaakt zijn door krachtige uitbarstingen van de zon of door 'krachtige energetische processen' vanuit het binnenste van de aarde.

Bij het KNMI achten ze die laatste theorie 'onwaarschijnlijk'. ,,Ik kan me niet voorstellen dat zonnevlammen of het aardmagnetisch veld verantwoordelijk zijn voor dit soort geluiden,'' zegt geofysicus Läslo Evers. ,,Ik heb daar in elk geval nog nooit enig bewijs voor gevonden.'' Maar wat is het dan wel? ,,Ik heb de filmpjes op internet aandachtig bekeken. Het is een hoog geluid. Omdat het door veel mensen over een groot gebied is waargenomen, moet het om een grote bron gaan. Ik denk zelf dat het vanuit een groot industrieel complex afkomstig is. De Rotterdamse haven? Dat kan ik niet beoordelen.''

Onderzoek
Evers sluit ook niet uit dat het geluid afkomstig is van vliegtuigen. ,,Maar om er gericht iets over te kunnen zeggen, zou nader onderzoek gedaan moeten worden. Met metingen kan je de exacte aard van het geluid vast stellen. Daarna kan je een stuk makkelijker de bron opsporen. Nu blijft het toch een beetje gissen.

Bron

Raar...
pi_159044103
Een UFO!!!
pi_159044154
Close Encounters of the Third Kind.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_159044208
Trompetallochtonen
pi_159044226
Massa hysterie.
pi_159044241
Aliens.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_159044246
Het was waarschijnlijk een droeftoeter van de userfanfare ;(

:T
pi_159044263
Staat youtube al vol mee en vak zijn het hoaxen.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_159044285
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:53 schreef xpompompomx het volgende:
Aliens.
was ik al bang voor
pi_159044292
Kleintje Pils waarschijnlijk.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 16:54:57 #11
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_159044299
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
Close Encounters of the Third Kind.
Ja, daar lijkt het inderdaad wel op het geluid. :)
pi_159044304
Ik moet wel bekennen dat ik last heb van flatulentie de laatste paar dagen.
pi_159044317
Hier in Den Haag hoor ik het al 2 avonden :Y
pi_159044336
Als er niemand hier op FOK! getuige is geweest van het geluid, roep ik H O A X
pi_159044338
>TRU

Marsmannetjes ;)
pi_159044352
Dit filmpje lijkt mij een hoax. Alsof de filmer al wist dat het geluid stopt en daarom zijn camera naar beneden doet.

:')
(she/her)
pi_159044408
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
eng
pi_159044413
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
Geloof er geen kut van.
(she/her)
  dinsdag 12 januari 2016 @ 16:59:17 #21
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_159044447
PANIEK WE GAAN ALLEMAAL DOOD :'(
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_159044448
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:58 schreef Calcio het volgende:

[..]

eng
Ik hoor niet de lage brom, ik hoor meer een hogere toon, dacht eerst dat ze ergens in de verte rails aan het slijpen waren, afwisselend met wat lagere tonen
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:01:27 #23
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_159044509

doet me denken hieraan
graag op anoniem
pi_159044585
quote:
Lijkt er erg op ja.Wss ingemonteerd ofzo.
(she/her)
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:06:16 #26
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_159044646
Openbaringen:

6 Toen maakten de zeven engelen die de trompetten hadden gekregen zich klaar om op hun trompet te blazen.
7 De eerste engel blies op zijn trompet. Toen werd er hagel en vuur, gemengd met bloed, op de aarde gegooid. Dat verbrandde een derde deel van de aarde, een derde deel van de bomen en al het gras.
8 De tweede engel blies op zijn trompet. Toen werd er iets wat op een grote brandende berg leek in de zee gegooid.
9 Een derde deel van de zee veranderde in bloed. Een derde deel van alle wezens in de zee ging dood. En een derde deel van de schepen zonk.
10 De derde engel blies op zijn trompet. Toen viel er uit de hemel een grote ster die brandde als een fakkel. Hij viel op een derde deel van de rivieren en de waterbronnen.
11 En die ster wordt 'Bitter' genoemd. Een derde deel van al het water werd bitter. Veel mensen stierven van het bitter geworden water.
12 De vierde engel blies op zijn trompet. Toen werd een derde deel van de zon, een derde deel van de maan en een derde deel van de sterren getroffen. Daardoor gaf een derde deel daarvan geen licht meer. Zo was er overdag en 's nachts een derde deel minder licht.
13 Toen zag ik hoog langs de hemel een engel vliegen. Hij riep luid: "Vreselijk! Vreselijk! Wat zal het een vreselijke tijd worden voor de mensen op aarde, als de laatste drie engelen op de laatste drie trompetten blazen!"
Non possumus non loqui
pi_159044653
Dus iemand verveelt zich de tyfus en gaat nu net doen alsof er Marokkanen rondvliegen in Gouda?
pi_159044738
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_159044744
Klinkt voor mij iets als een groot metaalachtig ding dat lijdt onder metaalmoeheid/wind etc. Maar sat het zo'n groot gebied betreft waar het te horen is??

Is het niet een hele rits pas opgeleverde windmolens? Daar staan er een hoop van in het westen en als die dingen maar magertjes op de rem staan, lijkt me ook een hoop kabaal te maken ??
pi_159044788
quote:
Dat geluid uit het eerste fragment hoorde ik ook, alleen niet zo onwijs hard
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:13:28 #32
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_159044840
quote:
Jezus, wat een bagger site.

quote:
Volgens onderzoekers zou het gaan om de H.A.A.R.P.
H.A.A.R.P. staat voor High Active Auroral frequence Research Project. Of te wel het project wat zich bezig houdt met het met op verscheidene frequenties beïnvloeden van de elektromagnetische beschermlaag die zich rond de aarde bevindt. Volgens veel deskundigen is dit Amerika’s geheime wapen dat inmiddels al jaren lang wordt ingezet om gebieden onder controle te krijgen. Ik noem even een opsomming: aardbeving Haïti (zie hier), de aardbeving in Fukushima en de recent de aardbeving in Iran.

Ook grote bosbranden als die in Australië en Rusland hebben het doel om de overheden onder druk te zetten om maar vooral naar de pijpen van Amerika te dansen. Droogtes zijn eenvoudig te creëren met H.A.A.R.P. net als orkanen.
Opvallend is altijd dat de Amerikaanse troepen meteen paraat staan om in te grijpen bij dergelijke calamiteiten. Haïti werd niet alleen vernietigd met dit wapen.
man man man
pi_159044867
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:06 schreef Specularium het volgende:
Dus iemand verveelt zich de tyfus en gaat nu net doen alsof er Marokkanen rondvliegen in Gouda?
_O-
Zonder wrijving geen glans
pi_159044891
Ik geloof er ook geen klote van trouwens. Zal wel iemand met een trompet aan het spelen zijn en het opgenomen hebben.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:18:22 #35
28033 Pek
je moet wat
pi_159044988
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:19:36 #36
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_159045024
quote:
Volgens onderzoekers zou het gaan om de H.A.A.R.P.
H.A.A.R.P. staat voor High Active Auroral frequence Research Project. Of te wel het project wat zich bezig houdt met het met op verscheidene frequenties beïnvloeden van de elektromagnetische beschermlaag die zich rond de aarde bevindt. Volgens veel deskundigen is dit Amerika’s geheime wapen dat inmiddels al jaren lang wordt ingezet om gebieden onder controle te krijgen. Ik noem even een opsomming: aardbeving Haïti (zie hier), de aardbeving in Fukushima en de recent de aardbeving in Iran.

Ook grote bosbranden als die in Australië en Rusland hebben het doel om de overheden onder druk te zetten om maar vooral naar de pijpen van Amerika te dansen. Droogtes zijn eenvoudig te creëren met H.A.A.R.P. net als orkanen.
Opvallend is altijd dat de Amerikaanse troepen meteen paraat staan om in te grijpen bij dergelijke calamiteiten. Haïti werd niet alleen vernietigd met dit wapen
Hahahahahaha
pi_159045074
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:19 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Hahahahahaha
rp
pi_159045218
De aarde is aan het sterven, we gaan allemaal dood. :'(
Ура для россии
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:28:38 #40
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_159045272
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:58 schreef Calcio het volgende:

[..]

eng
Den Haag is eng of bedoel je die geluiden?

Hier in us Fryslan hebben we alleen de haan die erg vroeg wakker is en kraait en wat koeien en paarden en zo en in de zomer een heleboel muggen die je gezelschap houden (voor de meeste FOK!kers het enige vrouwelijke gezelschap in de zomeravonden :@ ), maar geen andere rare geluiden.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:31:36 #41
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159045353
Hoax, het is telkens heel gelocaliseerd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_159045476
Gewoon een paar lui op een winterhoorn
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 17:38:09 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_159045519
Ik weet niet wat het is > aliens. De gedachtegang van sommige mensen :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_159045790
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

HAARP?
:?
quote:
High Frequency Active Auroral Research Program
Het High Frequency Active Auroral Research Program (HAARP) is een Amerikaans militair en civiel onderzoeksinstituut in Alaska, dat onderzoek doet naar de ionosfeer. Dit onderzoek richt zich onder andere op hoogfrequente elektromagnetische (be)straling van de ionosfeer, waardoor deze lokaal tijdelijk wordt vervormd. Andere onderzoeksgebieden zijn inzicht verkrijgen op het gebied van radiogolven, communicatie en navigatie. In verschillende andere landen staan soortgelijke installaties, waaronder Noorwegen en Rusland.

Het project is gestart in 1993, en zal 20 jaar duren. Het project wordt gezamenlijk gefinancierd door de United States Air Force, de United States Navy, de Universiteit van Alaska en Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:00:01 #45
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159046078
Ik was een week of wat geleden ook nog een keer om een uur of 4 uur 's nachts wakker en ging toen buiten een peuk roken, en hoorde toen ook zoiets. Kende de youtube-filmpjes al, dus herkende het, en dacht: ha! nu hoor ik het ook eens.
Maar het zijn naar mijn idee gewoon aardse geluiden. Maar wel vaag. Vraag me ook af waar het vandaan komt. Kon iig met geen mogelijkheid bepalen uit welke richting het kwam.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_159046206
Dus... de geluiden die ik hier mijn hele leven (nou ja, tot Van Halteren Hei en Grondwerken failliet ging) al hoor zijn dus niet van de damwanden die ze aan het lossen zijn, maar 'aliens'?

Dat klinkt namelijk bijna het zelfde als in het filmpje uit Pijnacker in de OP. (alleen hier wat minder echo)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_159046252
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:55 schreef Salvad0R het volgende:
Als er niemand hier op FOK! getuige is geweest van het geluid, roep ik H O A X
Ik woon in Gouda, sta elke morgen om 5:30 op dus wmb is het een hoax
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:06:21 #48
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_159046257
In Marokko waren deze geluiden ook te horen. Las er toevallig over. We gaan er echt aan!
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:11:23 #49
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159046385
quote:
Moest ik ook al denken! Maar dat gedoe rondom H.A.A.R.P. is nogal vaag allemaal. Wordt eens tijd dat men daar meer openheid over geeft. Wel leip als dat ding echt tot zulke dingen in staat is, zoals het het weer beïnvloeden wereldwijd en plaatselijk waar men maar wil.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:24:23 #50
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159046753
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:09 schreef Meike26 het volgende:
Klinkt voor mij iets als een groot metaalachtig ding dat lijdt onder metaalmoeheid/wind etc. Maar sat het zo'n groot gebied betreft waar het te horen is??

Is het niet een hele rits pas opgeleverde windmolens? Daar staan er een hoop van in het westen en als die dingen maar magertjes op de rem staan, lijkt me ook een hoop kabaal te maken ??
Zo klinkt het idd een beetje, lol...
Maar dit wordt dus al een tijdje wereldwijd overal waargenomen. Dus er is écht iets meer aan de hand. Buitenaardse wezens ga ik nooit zo snel vanuit, maar experimenten met h.a.a.r.p. naar wat ik erover weet, worden wel aannemelijker m.i.
Ik weet alleen dat ze daarmee in de ionensfeer dingen kunnen. Of daar geluidsreflectie o.i.d bij zit is me een raadsel. Maar wtf zou het anders moeten zijn :?
pi_159046994
Gisterenavond toen ik ging slapen hoorde ik wel constant een vreemd geluid. Als een soort van gezoem van een vlieg. Maar dan anders. Toch denk ik dat het gewoon een vlieg was.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:35:33 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159047008
Ik hoor kreunend staal, pauken en een achterstevoren zingend koor.

Duidelijk van natuurlijke oorsprong.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_159047071
Illuminatie :o
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_159047127
In the Langoliers begon het ook met een vaag, vreemd geluid.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:48:09 #55
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159047331
Niets aan de hand mensen Erika Terpstra moest even schijten.
Fade to Black
pi_159047342
Het geluid wordt sowieso veel gekopieerd uit andere filmpjes:

Edit: laat maar, was al eerder gepost.

[ Bericht 4% gewijzigd door Infection op 12-01-2016 18:55:22 ]
pi_159048625
Het was zelfs op Radio 1 dit nieuws :D

Geen idee wat het is ! ben wel benieuwd :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_159049999
Lijkt me wel creepy als je dit midden in de nacht ineens hoort.
pi_159051291
Hoe heet die 3 delig mini serie dat het verleden wordt opgegeten?
Ik zwaai naar dieren.
pi_159051466
Was toch ook dat geluid? ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_159052103
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:44 schreef Geerd het volgende:
Hoe heet die 3 delig mini serie dat het verleden wordt opgegeten?
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:40 schreef Toefjes het volgende:
In the Langoliers begon het ook met een vaag, vreemd geluid.
pi_159052256
Chemtrails
pi_159052336

''haha hebben we die kut kinderen eens mooi bang gemaakt''
pi_159052511
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:06 schreef Knip het volgende:
Openbaringen:

6 Toen maakten de zeven engelen die de trompetten hadden gekregen zich klaar om op hun trompet te blazen.
7 De eerste engel blies op zijn trompet. Toen werd er hagel en vuur, gemengd met bloed, op de aarde gegooid. Dat verbrandde een derde deel van de aarde, een derde deel van de bomen en al het gras.
8 De tweede engel blies op zijn trompet. Toen werd er iets wat op een grote brandende berg leek in de zee gegooid.
9 Een derde deel van de zee veranderde in bloed. Een derde deel van alle wezens in de zee ging dood. En een derde deel van de schepen zonk.
10 De derde engel blies op zijn trompet. Toen viel er uit de hemel een grote ster die brandde als een fakkel. Hij viel op een derde deel van de rivieren en de waterbronnen.
11 En die ster wordt 'Bitter' genoemd. Een derde deel van al het water werd bitter. Veel mensen stierven van het bitter geworden water.
12 De vierde engel blies op zijn trompet. Toen werd een derde deel van de zon, een derde deel van de maan en een derde deel van de sterren getroffen. Daardoor gaf een derde deel daarvan geen licht meer. Zo was er overdag en 's nachts een derde deel minder licht.
13 Toen zag ik hoog langs de hemel een engel vliegen. Hij riep luid: "Vreselijk! Vreselijk! Wat zal het een vreselijke tijd worden voor de mensen op aarde, als de laatste drie engelen op de laatste drie trompetten blazen!"
:o Misschien moet ik mijn bijbel wel wat meer lezen :@
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:44:04 #66
307622 Perox
(niet de echte)
pi_159053731
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:47 schreef WhateverWhatever het volgende:

Het westen van Nederland is in de ban van een mysterieus geluid. Van diverse plekken komen meldingen van mensen die de afgelopen weken vreemde tonen in de lucht hebben gehoord.

Martijn Mastenbroek uit Pijnacker zat afgelopen zondagavond thuis toen hij opeens een merkwaardig geluid hoorde. ,,Het was net of je trompetten hoorde schallen,'' zo blikt hij terug. ,,Het was een drukkend geluid, dat een seconde of vijf aanhield. Nee, het was niet de wasmachine. Het kwam echt van buiten. Mijn vriendin hoorde het ook.''

Ook elders in de regio duiken meldingen op van het vreemde geluid. Zo kreeg Mastenbroek via Facebook veel bijval van mensen die het 'trompetgeschal' zondagavond óók hadden gehoord. Ook in Bleiswijk zou het vreemde geluid te horen zijn geweest. En uit Gouda dook al een filmpje op, waarin het geluid ook daadwerkelijk is vastgelegd.

Buitenaards leven
Op internet wemelde het meteen van de wildste geruchten. De een houdt het op experimenten van het Amerikaanse leger, de ander denkt aan buitenaards leven. En ene professor Khalilov uit Azerbeidzjan zou hebben gesteld dat de geluiden veroorzaakt zijn door krachtige uitbarstingen van de zon of door 'krachtige energetische processen' vanuit het binnenste van de aarde.

Bij het KNMI achten ze die laatste theorie 'onwaarschijnlijk'. ,,Ik kan me niet voorstellen dat zonnevlammen of het aardmagnetisch veld verantwoordelijk zijn voor dit soort geluiden,'' zegt geofysicus Läslo Evers. ,,Ik heb daar in elk geval nog nooit enig bewijs voor gevonden.'' Maar wat is het dan wel? ,,Ik heb de filmpjes op internet aandachtig bekeken. Het is een hoog geluid. Omdat het door veel mensen over een groot gebied is waargenomen, moet het om een grote bron gaan. Ik denk zelf dat het vanuit een groot industrieel complex afkomstig is. De Rotterdamse haven? Dat kan ik niet beoordelen.''

Onderzoek
Evers sluit ook niet uit dat het geluid afkomstig is van vliegtuigen. ,,Maar om er gericht iets over te kunnen zeggen, zou nader onderzoek gedaan moeten worden. Met metingen kan je de exacte aard van het geluid vast stellen. Daarna kan je een stuk makkelijker de bron opsporen. Nu blijft het toch een beetje gissen.

Bron

Raar...
Ik zweer dat ik dat geluid al eens heb gehoord! In een film of een game, maar 100% is dit een bekend geluid...... ARGH! waar ken ik dit van?

Is dus een HOAX wat mij betreft, want lijkt teveel op iets dat ik al eerder hoorde en kunstmatig was.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:53:02 #67
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_159054209
De meesten hier zullen wel weten hoe het klinkt als er heipalen de grond in worden geslagen: je hoort de klap en kort daarna hoor je de reflecties, waardoor je een echo of beter gezegd een slap delay krijgt.

Die slap delay hoor je hier helemaal niet in terug en dat zou je wel moeten horen. Met andere woorden, het is nep.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:58:29 #68
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_159054436
Dit is een leuke voor het geluid van q music. :Y
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:00:55 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159054519
Leuke hoax weer. Altijd grappig hoeveel mensen er dan ineens opstaan 'hé dat hoor ik ook! Ik ben ook speciaal!!!'
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:05:54 #70
405488 Kim-Holland
How can I make this about me?!
pi_159054694
De 'stilte' van de nacht levert bijzondere waarnemingen op. Dat is een feit.

Als je erop gaat letten kun je bij elk merkwaardig geluid wel een spannende thriller bij bedenken.
Kiss my ass
pi_159054700
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:58 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Dit is een leuke voor het geluid van q music. :Y
Daar moest ik ook aan denken :P
pi_159054715
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:05 schreef Kim-Holland het volgende:

Als je erop gaat letten kun je bij elk merkwaardig geluid wel een spannende thriller bij bedenken.
Ligt ook aan je buren
pi_159054721
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:05 schreef Kim-Holland het volgende:

Kim-Holland _O-
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:10:38 #74
405488 Kim-Holland
pi_159054959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ligt ook aan je buren
Kan aan alles liggen. Daarom is het ook zo spannend in de nacht :Y)
Kiss my ass
pi_159055027
Eum ik hoor ook al 3 maanden ofzo geluiden die ook trompet achtig zijn... het klonk meer alsof het van de buren was (al leek hetvan alle kanten). Het duurde ook telkens maar een paar seconden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_159055059
Mensen moeten eens iets minder blowen!
pi_159055100
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:10 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Kan aan alles liggen. Daarom is het ook zo spannend in de nacht :Y)
Ik werk vaak in de nachtdiensten en ben een roker. Sta dus regelmatig 's nachts buiten, maar om eerlijk te zijn hoor ik dan helemaal niks. Nog nooit een geluid gehoord wat zo mysterieus klonk dat ik het niet kon ontcijferen eigenlijk.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:27:40 #78
405488 Kim-Holland
pi_159055597
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik werk vaak in de nachtdiensten en ben een roker. Sta dus regelmatig 's nachts buiten, maar om eerlijk te zijn hoor ik dan helemaal niks. Nog nooit een geluid gehoord wat zo mysterieus klonk dat ik het niet kon ontcijferen eigenlijk.
In de nacht staan te ozelen van de kou om snel je peuk te kunnen roken levert idd weinig spannends op.
Kiss my ass
pi_159055648
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:59 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik hoor niet de lage brom, ik hoor meer een hogere toon, dacht eerst dat ze ergens in de verte rails aan het slijpen waren, afwisselend met wat lagere tonen
Ach ik woon vlakbij een station en het piepen en kraken van rails, meegedragen door de wind, is toch echt heel anders. Bovendien vraag ik dan me toch enigszins af of die geluiden zo ver mee kunnen worden gedragen. Deze specifieke geluiden, eng, doen me toch meer denken aan een groot schip.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:28:58 #80
405488 Kim-Holland
pi_159055658
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mensen moeten eens iets minder blowen!
Of juist méér! Dan hoor je nog eens wat :')
Kiss my ass
pi_159056212
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:13 schreef YazooW het volgende:

[..]

Jezus, wat een bagger site.

[..]

man man man
Nou, dat ze dan even heel gauw wat orkanen en overstromingen in Syrië gaan genereren.
pi_159056808
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

In de nacht staan te ozelen van de kou om snel je peuk te kunnen roken levert idd weinig spannends op.
In de winter ben ik sneller klaar dan in de zomer. Maar die gekke geluiden moeten volgens mij ook goed hoorbaar zijn als je onder elke omstandigheid buiten bent en het voor de rest stil is.
pi_159057126
Ik hoor regen...
  dinsdag 12 januari 2016 @ 23:16:11 #84
405488 Kim-Holland
pi_159057232
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

In de winter ben ik sneller klaar dan in de zomer. Maar die gekke geluiden moeten volgens mij ook goed hoorbaar zijn als je onder elke omstandigheid buiten bent en het voor de rest stil is.
Gekke geluiden hoor je altijd en immer. Maar geen hond die daar op let als men met dagelijkse, normale bezigheden in de weer is.
Juist als je urenlang in stilte wakker kan liggen in de nacht hoor je de meest gekke/opvallende dingen die je overdag niet waarneemt [omdat je te druk ben met alledaagse dingen etc]

Afgezien daarvan zijn er altijd wel 'gevoelige types'/aandachtshoeren :') die het niet gewend zijn om s'nachts rare geluiden te horen als ze willen slapen en dus maken ze elk geluid dat ze denken te horen groter dan het in werkelijkheid is.
Kiss my ass
  dinsdag 12 januari 2016 @ 23:18:33 #85
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_159057309
Dit heb ik laatst ook gehoord rond 23:44 (dan laat ik altijd de hond uit in Vlaardingen).
Op dat moment liep er een buitenlander langs, ik wou eigenlijk vragen of hij het ook hoorde, of dat ik gek werd, maar uiteindelijk durfde ik het niet te vragen uit angst dat ik beroofd zou worden.

Volgende ochtend aan m'n buurman gevraagd of hij een vaag geluid hoorde, en hij vertelde dat hij ook wat had gehoord, het klonk bij hem alsof er iemand continu stond te tanken ''EEHHHHHH'' geluid. Best vaag allemaal, en ik ben bang dat IS er misschien wat mee te maken heb, misschien experimenteren ze met massa vernietigingswapens. wat onder de aarde doorkruipt zo richting de randstad, het is op tijden, dat men gaat slapen, dat maakt het extra beangstigend.
pi_159057510
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:18 schreef Charleville het volgende:
Dit heb ik laatst ook gehoord rond 23:44 (dan laat ik altijd de hond uit in Vlaardingen).
Op dat moment liep er een buitenlander langs, ik wou eigenlijk vragen of hij het ook hoorde, of dat ik gek werd, maar uiteindelijk durfde ik het niet te vragen uit angst dat ik beroofd zou worden.

Volgende ochtend aan m'n buurman gevraagd of hij een vaag geluid hoorde, en hij vertelde dat hij ook wat had gehoord, het klonk bij hem alsof er iemand continu stond te tanken ''EEHHHHHH'' geluid. Best vaag allemaal, en ik ben bang dat IS er misschien wat mee te maken heb, misschien experimenteren ze met massa vernietigingswapens. wat onder de aarde doorkruipt zo richting de randstad, het is op tijden, dat men gaat slapen, dat maakt het extra beangstigend.
Wat een geweldige post _O_ Een geniale theorie van het geluid, en moest lachen omdat je het de buitenlander niet durfde te vragen :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:16 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Gekke geluiden hoor je altijd en immer. Maar geen hond die daar op let als men met dagelijkse, normale bezigheden in de weer is.
Juist als je urenlang in stilte wakker kan liggen in de nacht hoor je de meest gekke/opvallende dingen die je overdag niet waarneemt [omdat je te druk ben met alledaagse dingen etc]

Afgezien daarvan zijn er altijd wel 'gevoelige types'/aandachtshoeren :') die het niet gewend zijn om s'nachts rare geluiden te horen als ze willen slapen en dus maken ze elk geluid dat ze denken te horen groter dan het in werkelijkheid is.
Ik ga straks voor het slapen dan voor de verandering niet naar de Kim Holland site gaan, maar intensief luisteren. Er staat altijd een raampje open, dus ik ben benieuwd :P
  dinsdag 12 januari 2016 @ 23:31:27 #87
405488 Kim-Holland
pi_159057755
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:24 schreef Toefjes het volgende:

Ik ga straks voor het slapen dan voor de verandering niet naar de Kim Holland site gaan, maar intensief luisteren. Er staat altijd een raampje open, dus ik ben benieuwd :P
Alleen al een nacht zonder die bagger'porno' zal jou, naast het verfrissingsraampje, een nieuwe belevenis schenken..Geniet er van! ^O^ en vertel morgen je waarnemingen van de nacht.
Ben zeer benieuwd..
Kiss my ass
pi_159059502
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:28 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ach ik woon vlakbij een station en het piepen en kraken van rails, meegedragen door de wind, is toch echt heel anders. Bovendien vraag ik dan me toch enigszins af of die geluiden zo ver mee kunnen worden gedragen. Deze specifieke geluiden, eng, doen me toch meer denken aan een groot schip.
Ik werk zelf op het spoor en weet echt wel hoe het klinkt, en hier in mijn omgeving zijn ze ook bezig met werkzaamheden aan het spoor (in de stad) alleen niet rond het tijdstip dat ik dit geluid hoorde
  woensdag 13 januari 2016 @ 00:59:19 #89
446231 MillsStork
hallon de ballon
pi_159059628
Woon in Alphen, heb zelf helemaal niks gehoord, maar ik zit dan ook binnen. :')

Dikke hoax weer.
pi_159059673
Van een populair wetenschappelijk blog (met een degelijke bron eronder)
In 2013, several strange, loud, and ominous trumpet-like sounds echoed across the globe, from Canada to Germany. How creepy was this?

If you didn't watch that video with sound on, that's around the time when you'd better dust off your pet Legolas, because, judging by the noise, that horde of oliphaunts is coming at you pretty damn fast. So ... what was that unholy noise of your kid brother's first trumpet lesson times 2 million? Was it aliens? Was it the end times? The Bible says something about trumpets and the apocalypse, doesn't it? Shit, we're all doomed, just like when the Mayan calendar conclusively and world-destroyingly ended!

The Likely Solution:

Did you know that our planet actually constantly screeches and groans? Our pathetic ears are just too weak to hear its song most of the time.

Let's hear it from a little-known institution called fuckin' NASA, who chalk the whole thing down to a phenomenon known as ambient Earth noise. If our precious planet is a butt, this is the civilized fart to the full-on diarrhea blasts of earthquakes and volcanoes. Of course, NASA admits this is just a potential explanation. The agency uses words such as "potentially" and "could," because that's what you do when you're a trained scientist debunking shit in people's YouTube videos, especially when lacking 100 percent scientific confirmation.

Still, just the fact that the NASA bothers to step in and say, "Eh, it's probably nothing," tells me that our lives are probably not about to turn into the "Invasion of the Trumpet Gods" episode of Doctor Who. I've said this once, and I'll say it again: Whether it's E.T. who comes knocking or the Four Horsemen Of The Apocalypse, there's no one on Earth that would quicker knock themselves out with a glee-boner than NASA, if only because its budget is about to quintuple in a hurry. If NASA is saying, "Yeah, that's probably just some natural phenomenon," it's likely followed with a mental sigh and an asterisked liner note that states: " ... this time."

Well, that, or NASA could be covering some nasty-ass HAARP experimental weapon searching to mentally control us all. It's your call, really.

hier is uitgebreide documentatie.
pi_159061042
Klinkt als platen staal/ijzer dat langs elkaar wrijft. Als je in Rotterdam bij de haven zit hoor je het wel vaker.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_159061082
Waarom hoor ik dit soort geluiden nooit, ben best wel vaak in de nachtelijke uren buiten te vinden. Gezien mijn overgevoeligheid voor geluid (hyperacusis) vind ik dit trompet achtig geluid best wel iets hebben. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door -Hakuna- op 13-01-2016 04:50:28 ]
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_159061088
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 03:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
Klinkt als platen staal/ijzer dat langs elkaar wrijft. Als je in Rotterdam bij de haven zit hoor je het wel vaker.
Maar toch niet van mijlenver?

Indien ja... Plausibel. Hetzelfde hoor je ook in andere delen ter wereld. Als dat allemaal eenzelfde soort oorsprong kent heb je hier een doorbraak te pakken qua verklaring.
  woensdag 13 januari 2016 @ 04:34:32 #94
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_159061098
Ik heb nog niks gehoord. :(
pi_159061116
quote:
8s.gif Op woensdag 13 januari 2016 04:34 schreef MPC60 het volgende:
Ik hoor nu alleen de regen tegen de ramen aanslaan.

Oh wacht!!
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_159061117
Windmolens waarschijnlijk.
pi_159061213
Das het geluid van de aarde die huilt om de tering bende erop ( refereer naar de mensen ) :P

Erg plausibel :D
  woensdag 13 januari 2016 @ 06:19:01 #98
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_159061271
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:24 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Zo klinkt het idd een beetje, lol...
Maar dit wordt dus al een tijdje wereldwijd overal waargenomen. Dus er is écht iets meer aan de hand. Buitenaardse wezens ga ik nooit zo snel vanuit, maar experimenten met h.a.a.r.p. naar wat ik erover weet, worden wel aannemelijker m.i.
Ik weet alleen dat ze daarmee in de ionensfeer dingen kunnen. Of daar geluidsreflectie o.i.d bij zit is me een raadsel. Maar wtf zou het anders moeten zijn :?
En er worden ook al een tijdje meer windmolens geplaatst. Deduction my fair Dr Watson.
pi_159061281
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 05:56 schreef Tha_Syndicate het volgende:
Das het geluid van de aarde die huilt om de tering bende erop ( refereer naar de mensen ) :P

Erg plausibel :D
Verkeerd trillingsgetal?
  woensdag 13 januari 2016 @ 06:25:41 #100
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_159061288
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 04:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar toch niet van mijlenver?

Indien ja... Plausibel. Hetzelfde hoor je ook in andere delen ter wereld. Als dat allemaal eenzelfde soort oorsprong kent heb je hier een doorbraak te pakken qua verklaring.
Ligt een beetje aan de luchtvochtigheid en de afwezigheid van andere geluiden. Ik woon hemelsbreed 4km van de zware industrie af hier, maar soms hoor je ze daar de vrachtwagens laden en lossen in de nacht. Het geluid van de OP klinkt ook wel als een zware container die een truck op gesleept wordt. (verzwaard metaal dat schraapt over beton. de 2 tot 6 rollers die op een container zitten zijn ook van metaal en worden er met de tijden niet beter op natuurlijk).
  woensdag 13 januari 2016 @ 06:49:43 #101
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_159061381
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:06 schreef Knip het volgende:
Openbaringen:

Wat is deze
pi_159061387
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 06:49 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Wat is deze
Een verhaal.
pi_159061416
Zoveelste bewijs dat nieuws sites alles maar klakkeloos posten en (expres) geen onderzoek naar datgene doen. _O-
pi_159061418
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 07:04 schreef Wut het volgende:
Zoveelste bewijs dat nieuws sites alles maar klakkeloos posten en (expres) geen onderzoek naar datgene doen. _O-
Ik heb alvast wat extra rollen alufolie gekocht.
  woensdag 13 januari 2016 @ 08:38:17 #105
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_159061968
quote:
8s.gif Op woensdag 13 januari 2016 04:34 schreef MPC60 het volgende:
Beter je best doen,

Matheus:
9 En Hij zeide tot hen: Wie oren heeft om te horen, die hore.
Non possumus non loqui
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:02:09 #106
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_159062997
Ik zie over Bleiswijk ook altijd een koepel van ons je licht, maar dat is waarschijnlijk afkomstig van de broeikassen.
Sisco Certified
pi_159064194
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 23:31 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Alleen al een nacht zonder die bagger'porno' zal jou, naast het verfrissingsraampje, een nieuwe belevenis schenken..Geniet er van! ^O^ en vertel morgen je waarnemingen van de nacht.
Ben zeer benieuwd..
Ik heb alleen maar wind en regen gehoord.
pi_159065955
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:59 schreef MillsStork het volgende:
Woon in Alphen, heb zelf helemaal niks gehoord, maar ik zit dan ook binnen. :')

Dikke hoax weer.
Dit is absoluut geen hoax! Ik heb hetzelfde geluid ook gehoord, maar vorig jaar al, op 18 maart.
Het geluid was vreselijk hard en indringend. Het leek wel alsof ze aan het eind van de straat bezig waren met werkzaamheden. Ik heb zelfs nog melding gemaakt bij het milieupunt en de gemeente wegens geluidsoverlast in de nacht. Ik kreeg van deze beide organisaties terug dat er geen werkzaamheden hadden plaatsgevonden in de omgeving en ook geen andere bijzonderheden.

Pas in de dagen daarna nam ik kennis van het gegeven dat ik niet de enige ben die dit heeft gehoord en dat er waarnemingen over de hele wereld zijn. Voordat ik het geluid hoorde, wist ik dus nog niets van het fenomeen 'sky trumpets' af.

Wat de oorzaak is weet ik niet en daar ga ik ook niet over speculeren, maar het geluid zelf is zeker geen hoax.

[ Bericht 0% gewijzigd door FYazz op 13-01-2016 12:46:37 ]
pi_159070440
Het is wel een apart geluid. Maar er moet toch een verklaring voor zijn te vinden.
pi_159070522
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:02 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik zie over Bleiswijk ook altijd een koepel van ons je licht, maar dat is waarschijnlijk afkomstig van de broeikassen.
Tegenwoordig hebben de kassen aan de zijde van Rotterdam roze en paars LED-verlichting, in plaats van "gewoon kassenlicht". Is soms in het avondrood zelfs mooi te noemen.
pi_159073925
ok, dus we hebben de Christelijke verklaring van de eindtijden, de verklaring van NASA dat het met natuurlijke geluiden van de planeet te maken heeft (zie mn post op pag 4 in dit topic) en een verklaring dat het ergens werkzaamheden zijn. Dat 2e is onderbouwt, dat laatste valt te testen.
pi_159075140
Mischien door steeds hogere concentraties electrosmog dat dit een effect heeft op trillingen van de planeet haar eigen electrische ladingen. zogenaamde pulse interference.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:00:30 #113
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_159075327
Het Einde der Tijden is nabij
pi_159075403
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:54 schreef Peachbird het volgende:
Mischien door steeds hogere concentraties electrosmog dat dit een effect heeft op trillingen van de planeet haar eigen electrische ladingen. zogenaamde pulse interference.
een paper
pi_159076704
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 07:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik heb alvast wat extra rollen alufolie gekocht.
Kan je goed basen. ^O^
  donderdag 14 januari 2016 @ 12:07:17 #116
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_159094579
Nu ook in Ede, met video en verklaring:
http://www.112ede.nl/page(...)-ook-in-ede-hoorbaar

quote:
EDE - Het mysterieze geluid wat heel Nederland in de ban houdt was woensdagavond ook in Ede hoorbaar. Een bewoner van de Parkweg nam rond 22:00 uur het geluid op met een video.

Mysterie opgelost
Samen met geofysicus Lennart de Groot van de Universiteit Utrecht, loste EditieNL het mysterie op. „Het gebeurt met name 's nachts, dan koelt het aardoppervlak namelijk af. De temperatuurverdeling verandert dan. Geluid wordt op deze manier teruggebogen naar het aardoppervlak en daardoor hoor je het over grotere afstanden dan overdag." Een heel simpel natuurkundig verschijnsel, dus.

Canada
Het geluid werd voor het eerst in 2011 gehoord. Sindsdien zijn er talloze filmpjes online verschenen waarin het geluid te horen is. Het mysterie werd in Canada opgelost toen het geluid daar te horen was. „Iemand anders uit die stad is de volgende dag op zoek gegaan. Hij vond een graafmachine die het cement aan het schoon schrapen was in een skatepark dat aangelegd werd", vertelt De Groot. Bang hoeven de mensen dus niet meer te zijn.
De verklaring lijkt me vergezocht, vooral omdat er lang niet overal graafmachines (of skateparken) zijn.
pi_159094632
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 12:07 schreef Lunatiek het volgende:
Het geluid werd voor het eerst in 2011 gehoord.
Als het een natuurlijk verschijnsel is zou er al veel eerder melding van gemaakt zijn.
L2B's Mixcloud
pi_159095029
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:11 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Moest ik ook al denken! Maar dat gedoe rondom H.A.A.R.P. is nogal vaag allemaal. Wordt eens tijd dat men daar meer openheid over geeft. Wel leip als dat ding echt tot zulke dingen in staat is, zoals het het weer beïnvloeden wereldwijd en plaatselijk waar men maar wil.
Ik heb ht even gelezen, maar zo te zien is het een gewoon onderzoeksproject. En geen wapen creatie.

De ionosfeer veroorzaakt bij bombardementen met geladen deeltjes van de zon het Noorderlicht (en op het Zuidelijk halfrond het Zuiderlicht). Tevens worden dan door de ontladingen elektromagnetische velden gestoord die essentieel zijn voor het leger: satellietverbindingen, radioverbindingen en GPS/Mobiele netwerk verbindingen.

Het lijkt mij essentieel voor het leger als ze kunnen voorspellen of er een geladen deeltjes bombardement van de zon eraan komt, zodat men maatregelen kan treffen om gegevens veilig te stellen of voorbereid zijn op het uitvallen verbindingen. Wellicht wordt ook meteen onderzocht of men hier iets tegen kan doen.

Het lijkt mij namelijk onwaarschijnlijk, dat beinvloeden van de ionosfeer aardbevingen of stormen kan creeeren.

Terug naar de geluiden: nooit gehoord, misschien de zoveelste massapsychose. Als ik ze hoor, zijn ze van een verklaarbare bron: een trompettist, holle buizen in de wind of een windmolen in de wind die nodig moet worden gesmeerd.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_159095058
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 12:09 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Als het een natuurlijk verschijnsel is zou er al veel eerder melding van gemaakt zijn.
En ook op veel grotere schaal door de bewoners. Zeker in de Canadese filmpjes is het enorm hard.
pi_159095099
Heksen
Aai nooit een brandende hond.
pi_159095162
Omkeren van het magnetisch veld
pi_159095808
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_159097300
quote:
De verklaring lijkt me vergezocht, vooral omdat er lang niet overal graafmachines (of skateparken) zijn.
Editie.nl heeft haar berichtgeving gewoon niet op orde.
Het eerste filmpje komt ook helemaal niet uit Canada (2011), maar uit Wit-Rusland (2008).
Dus ook de 'deskundige' die ze aan het woord laten heeft niet goed gezocht.

Daarbij: zowel de milieudienst als de gemeente hebben na mijn melding vorig jaar aangegeven dat er geen werkzaamheden hadden plaatsgevonden.
pi_159098013
Het staat ook in Trouw vandaag.

Als extra verklaring, in aanvulling op de eerdere post over Openbaringen, dan zou het niet moeten klinken als een trompet maar als een sjofar (ramshoorn waarop vroeger alarmsignalen werden geblazen)

pi_159101601
Het was net op de raido bij Coen en Sander op 538
  donderdag 14 januari 2016 @ 17:08:12 #126
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_159101673
Ik dacht het geluid gisteren te horen toen ik op bed lag. :')

pi_159101790
Lol
pi_159101913
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 17:04 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het was net op de raido bij Coen en Sander op 538
net? Niet gisteren?
Gisteren hadden ze het er ook over, wel een leuk gesprek om terug te luisteren :)
http://www.538.nl/program(...)en-in-west-nederland
pi_159103172

Ze komen. Ulla!
pi_159105712
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:18 schreef Vasilevski het volgende:
[ afbeelding ]

Ze komen. Ulla!
De doperwten?
pi_159106209
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 17:08 schreef MPC60 het volgende:
Ik dacht het geluid gisteren te horen toen ik op bed lag. :')

Ik had dus precies hetzelfde. Aardige mindfuck is dit aan het worden :D
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:11:57 #132
405257 Fred0w
Life is Music
pi_159106438
Samen met geofysicus Lennart de Groot van de Universiteit Utrecht, loste EditieNL het mysterie op. „Het gebeurt met name 's nachts, dan koelt het aardoppervlak namelijk af. De temperatuurverdeling verandert dan. Geluid wordt op deze manier teruggebogen naar het aardoppervlak en daardoor hoor je het over grotere afstanden dan overdag.” Een heel simpel natuurkundig verschijnsel, dus.
Wat een slap gelul weer, als het een simpel natuurkundig verschijnsel was had ik het ook wel eens gehoord.
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:19:23 #133
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_159106690
quote:
[ afbeelding ]

Ze komen. Ulla!
Als ik een invasie moet verwachten, dan het liefst met deze...
pi_159106727
Heb je er in ieder geval goeie muziek bij.
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:48:34 #135
405488 Kim-Holland
pi_159107692
Kiss my ass
pi_159107932
quote:
Kolere, dat is een beste!
L2B's Mixcloud
pi_159110608
quote:
Geert Wilders volgt je ;)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:14:32 #138
405488 Kim-Holland
pi_159110683
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:12 schreef TLC het volgende:

[..]

Ssttt...maak geen slapende honden wakker :* O-)
Kiss my ass
pi_159111018
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:12 schreef TLC het volgende:

[..]

:D :')
L2B's Mixcloud
  vrijdag 15 januari 2016 @ 01:02:22 #140
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_159115217
quote:
[ afbeelding ]

Ze komen. Ulla!
Voor wie te laat geboren is en dit niet heeft meegemaakt, hier de Nederlandstalige versie met Jan van Veen, Willem Duyn, Peter Koelewijn en Patricia Paay

https://soundcloud.com/abdulwadudlouws/planetenoorlog
Non possumus non loqui
pi_159115315
quote:
14s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:19 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Als ik een invasie moet verwachten, dan het liefst met deze...
Komen de Anunaki en de Sumerians ook asiel zoeken in Europa? *O*

En roepen ze Mevrouw Merkel, please let us enter.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 02:01:55 #142
405488 Kim-Holland
pi_159115851
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:26 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

:D :')
Doe maar niet zo schijnheilig..Jouw IP-adres staat er ook tussen, hoor. :*
Kiss my ass
pi_159116245
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:56 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Kolere, dat is een beste!
ja, dat is geen gewone nova meer..
pi_159118199
Raar geluid wel zojuist in Rotterdam :D
pi_159118454
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 09:43 schreef Toefjes het volgende:
Raar geluid wel zojuist in Rotterdam :D
wat dan?

Hier bij de Rotte niets gehoord...
Hoe lang houden die skygeluiden trouwens aan?
pi_159118543
Nou ik hoor hier helemaal niets hoor
En ik ben vaak snachts wakker :')
pi_159118588
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 01:02 schreef Knip het volgende:

[..]

Voor wie te laat geboren is en dit niet heeft meegemaakt, hier de Nederlandstalige versie met Jan van Veen, Willem Duyn, Peter Koelewijn en Patricia Paay

https://soundcloud.com/abdulwadudlouws/planetenoorlog
Toevallig een paar weken geleden gelezen dat dit bestond en op het lijstje gezet van 'later luisteren'. Nu heb ik geen keuze meer natuurlijk.
pi_159118777
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 10:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

wat dan?

Hier bij de Rotte niets gehoord...
Hoe lang houden die skygeluiden trouwens aan?
Rond de grens van Rotterdam en Barendrecht, op zuid. Het geluid leek uit de richting van het oosten te komen. Duurde ongeveer 40 seconden en het ebte weer weg. Erg vaag wel :P
pi_159118791
Een ecoloog speculeert over een verband met de aangespoelde potvissen: http://www.ninefornews.nl(...)stranding-potvissen/
pi_159119049
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 10:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Rond de grens van Rotterdam en Barendrecht, op zuid. Het geluid leek uit de richting van het oosten te komen. Duurde ongeveer 40 seconden en het ebte weer weg. Erg vaag wel :P
Ik vind het ook maar vaag. Hier in het noorden van R'dam is het tussen 20:00 en 08:00 doodstil maar het geluid nog nooit gehoord. En dan zijn we hier 's nachts ook vaak wakker door de nachtelijke voedingen.

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, al geloof ik wel dat het iets is in de atmosfeer zoals het noorderlicht/donder.
pi_159119176
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 10:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vind het ook maar vaag. Hier in het noorden van R'dam is het tussen 20:00 en 08:00 doodstil maar het geluid nog nooit gehoord. En dan zijn we hier 's nachts ook vaak wakker door de nachtelijke voedingen.

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, al geloof ik wel dat het iets is in de atmosfeer zoals het noorderlicht/donder.
Het is wel erg bewolkt, misschien een ongewoon type vliegtuig dat overvloog wat ik door de bewolking misschien net niet kon zien. Is het enige verklaarbare wat ik kan verzinnen, maar niet echt waarschijnlijk. Ik zou het best prettig vinden als wetenschappers dit raadsel oplossen eigenlijk

Maar als dit hét geluid was hoef je niet tot midden in de nacht te wachten in elk geval. Hoorde het overduidelijk binnen, met de deuren dicht. Al is dat logisch. Wie gaat er op een dag als vandaag nou met de deuren open zitten.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 10:53:15 #152
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159119228
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 12:09 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Wat ik zelf heb gevonden is dat de eerste opnames van 2008 zijn. Een aantal verschillende sites melden dat de oudste melding van 1950 is, maar dat zijn nogal zweverige sites, dus over de authenticiteit daarvan valt te twijfelen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_159119253
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 10:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat ik zelf heb gevonden is dat de eerste opnames van 2008 zijn. Een aantal verschillende sites melden dat de oudste melding van 1950 is, maar dat zijn nogal zweverige sites, dus over de authenticiteit daarvan valt te twijfelen.
Wazig allemaal. De verklaring van NASA dat het zou komen door het omkeren van de polen is leuk en aardig, maar hoe komt het dan dat het met name 's nachts voorkomt. Vragen...
L2B's Mixcloud
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:01:49 #154
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159119387
Ik ken trouwens een aantal mensen die het zelf gehoord hebben en die mensen vertrouw ik daarin.
Zijn net zo sceptisch als ik op dit gebied.

Deze waarnemingen waren overdag en in de buurt van Den Bosch.

Ik heb het zelf nog niet gehoord, helaas.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_159119457
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 10:54 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Wazig allemaal. De verklaring van NASA dat het zou komen door het omkeren van de polen is leuk en aardig, maar hoe komt het dan dat het met name 's nachts voorkomt. Vragen...
Misschien valt het mensen vooral 's nachts op, omdat het dan stiller is. Het wordt dan niet gemaskeerd door voorbij rijdende auto's en andere omgevingsgeluiden.
pi_159119568
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Misschien valt het mensen vooral 's nachts op, omdat het dan stiller is. Het wordt dan niet gemaskeerd door voorbij rijdende auto's en andere omgevingsgeluiden.
Ja, dat zou een plausibele verklaring zijn.
L2B's Mixcloud
pi_159119807
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 10:26 schreef poemojn het volgende:
Een ecoloog speculeert over een verband met de aangespoelde potvissen: http://www.ninefornews.nl(...)stranding-potvissen/
Hoeveel zijn dat er ondertussen, 13?
Er waren er een aantal in Denemarken, Duitsland en in Nederland
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 10:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

TRU / Onverklaarbaar geluid boven Schagen (N-H)

Is hier al in 2003 besproken. Meerdere mensen hoorden toen ook al geluiden in de lucht.

Er staat een post in, maar de link er naar toe doet het niet:
quote:
Het kan ook gaan trillen en geluid geven:
Aurora is allereerst een zichbaar verschijnsel. Het staat bekend onder de naam poollicht, een qua vorm en kleur snel veranderend :verschijnsel, waarin enkele grondvormen zijn te onderscheiden. In de poolstreken is het noorderlicht vrijwel iedere nacht waar- neembaar, in de tropen nooit en bij ernstige magnetische stormen in onze streken ook. De twee soorten zichtbare aurora (noorder- licht) onderscheiden zich als difuse en discrete aurora. De difuse aurora is een zwak gloeiende achtergrond die zich in een korte tijd niet verplaatst of verandert. Vaak bedekt deze aurora een groot gedeelte van de noordelijke horizon. De discrete auro- ra is duidelijk anders van karakter, felle bogen, vlakken of kronen die zich snel en grillig bewegen. Het zijn deze bogen die voor een goede aurora radio reflectie zorgen. Wat ook interessant is, is het voorkomen van geluid tijdens aurora.
Er is door bewoners van Schotland en van Scandinavie wel eens melding gemaakt van geluid van aurora; dreunen of soms krake- len. In de wetenschap wordt het niet opgemerkt, er is wel sub- soon geluid aangetoond. Deze geluiden zijn echter meer lucht- drukschommelingen, want de frequentie ligt tussen de 0,1 en 0,01 Hertz. Door die lage frequentie planten de golven zich zeer ver voort. Tot op 1500 KM heeft men met speciale micro- foons, een soort condensatormicrofoons met een 100 meter lange buis er aan, de trillingen waargenomen.

Leuk om ook even te weten is dat auroras ook al vroeg in de avond ontstaan. Van 1600 tot 2000, daarna komen ze vaak terug rond middennacht. Veelal is de eerste periode het hefigste. Als het dus vroeg donker is kan je het al waarnemen.

[ Bericht 36% gewijzigd door ootjekatootje op 15-01-2016 11:27:00 ]
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:10:21 #160
405488 Kim-Holland
pi_159125873
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 16:05 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Mijn koffie _O-
:')
Kiss my ass
pi_159125885
quote:
4s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:51 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik werk zelf op het spoor en weet echt wel hoe het klinkt, en hier in mijn omgeving zijn ze ook bezig met werkzaamheden aan het spoor (in de stad) alleen niet rond het tijdstip dat ik dit geluid hoorde
Dan mag jij je oren wel eens laten nakijken Admiraal Anaal want de geluiden zijn je een beetje naar het hoofd gestegen zo te lezen en te horen (wat je dan ook nog op dit moment kan horen).
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:28:03 #162
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:34:34 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 17 januari 2016 @ 18:01:08 #164
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_159179658
ik dacht dat hij een scheet zou laten :')
  zondag 17 januari 2016 @ 18:51:33 #165
405488 Kim-Holland
pi_159181150
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:01 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
ik dacht dat hij een scheet zou laten :')
Ik voel aan mijn water dat er zo meteen een filmpje online gaat..
Kiss my ass
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')