wij zijn allemaal kinderen van Spinozaquote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:46 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt door jarenlange indoctrinatie door de media en het onderwijs hier. Abortus is ok, homos en adoptie? Tuurlijk. We zijn allemaal een soort van klonen van elkaar geworden. Zelfde meningen, zelfde gedachtegang, goedgekeurd door de hogere machten.
(Overigens kom ik ook precies naast ghandi terecht net als bijna iedereen hier).
quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:34 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
wij zijn allemaal kinderen van Spinoza
Hier klopt werkelijk niks tot niet veel vanquote:Op donderdag 14 januari 2016 02:10 schreef Joezi het volgende:
Ook leuk, US election 2012 op deze schaal:
[ afbeelding ]
En ons EuropaEn maar janken het rechtsvolk
[ afbeelding ]
Ah het links liberalisme. Waarin alles in theorie zo mooi is maar wat nog altijd in praktijk moet uitgevoerd worden.quote:Op donderdag 14 januari 2016 01:22 schreef Joezi het volgende:
Pfiew gelukkig in het goede vakje. Alle mensen in rood, blauw of paars, fuck jullie!![]()
[ afbeelding ]
Het Europese plaatje is we apart ja, wel 2012 dus Rutte 1 nog lijkt me, en economische crisis? Of gaat het om Europees beleid alleenquote:Op donderdag 14 januari 2016 15:36 schreef GhpH het volgende:
[..]
Hier klopt werkelijk niks tot niet veel van
Ja hoor, Barack Obama verschilt nauwelijks van Newt Gingrich.quote:Op donderdag 14 januari 2016 02:10 schreef Joezi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo liberaal ben ik ook weer niet, vooral anti kerkelijk. Het volk is te dom voor liberalisme. En 'gratis' geldquote:Op donderdag 14 januari 2016 15:38 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ah het links liberalisme. Waarin alles in theorie zo mooi is maar wat nog altijd in praktijk moet uitgevoerd worden.
Alles is gratis en belastingsgeld is oneindig
Qua beleid is er veel veranderd onder Obama, denk het ook jaquote:Op donderdag 14 januari 2016 16:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja hoor, Barack Obama verschilt nauwelijks van Newt Gingrich.
En ieder land is rechts en autoritair. Goh, wie zou deze as hebben ingevuld? Een of andere stinkende luizige anarchist?
De linksen hier zijn staatsgevaarlijk links.quote:Op donderdag 14 januari 2016 02:10 schreef Joezi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even plaatje erbij, kom opquote:Op donderdag 14 januari 2016 16:45 schreef Lavenderr het volgende:
Your Political Compass
Economic Left/Right: -0.63
Social Libertarian/Authoritarian: 1.69
Wie, wat, waarquote:Op donderdag 14 januari 2016 16:46 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
De linksen hier zijn staatsgevaarlijk links.
quote:Op donderdag 14 januari 2016 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ik heb het al weggeklikt. Moet ik de hele test weer opnieuw doen
Paars ftw.quote:Op donderdag 14 januari 2016 01:22 schreef Joezi het volgende:
Pfiew gelukkig in het goede vakje. Alle mensen in rood, blauw of paars, fuck jullie!![]()
[ afbeelding ]
6.5/10quote:Op donderdag 14 januari 2016 16:58 schreef Joezi het volgende:
[..]
Dan moet je niet gaan huilen om de zogenaamde puinhopen van paars
Voor Amerikaanse begrippen ben ik blijkbaar links van het midden, voor Nederlandse begrippen ben ik rechts van het midden.quote:
het zijn ook meer kernwaarden ipv echt politiek beleidquote:Op donderdag 14 januari 2016 17:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Voor Amerikaanse begrippen ben ik blijkbaar links van het midden, voor Nederlandse begrippen ben ik rechts van het midden.
Sowieso al die vragen over religie, abortus, drugs, homoseksualiteit, dan ben je al gauw een 'liberal'.quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:05 schreef Joezi het volgende:
[..]
het zijn ook meer kernwaarden ipv echt politiek beleid
Of gewoon de URL aanpassen, hier is je plaatje:quote:Op donderdag 14 januari 2016 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ik heb het al weggeklikt. Moet ik de hele test weer opnieuw doen
Ah dankjewelquote:Op donderdag 14 januari 2016 17:10 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Of gewoon de URL aanpassen, hier is je plaatje:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:06 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Sowieso al die vragen over religie, abortus, drugs, homoseksualiteit, dan ben je al gauw een 'liberal'.
Ja het europese kaartje doet mij het meeste vraagtekens zetten :Squote:Op donderdag 14 januari 2016 16:19 schreef Joezi het volgende:
[..]
Het Europese plaatje is we apart ja, wel 2012 dus Rutte 1 nog lijkt me, en economische crisis? Of gaat het om Europees beleid alleen
https://www.politicalcompass.org/euchart
Apart, welke 'democratische' standpunten dan? In Nederlandse begrippen is dat een religieus conservatief rechts clubje. Nahja is ook niet echt te vergelijken, daar heb je 100den stromingen binnen in 1 partij.quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:27 schreef TserrofEnoch het volgende:
[ afbeelding ]
Al geeft dit geen duidelijk beeld. Ik kom op sommige punten behoorlijk progressief en links over. Maar er zijn bepaalde morele zaken waardoor dat nog een stuk naar de conservatieve zaken trekt. Als ik in Amerika zou wonen zou ik nog steeds niet op de Democraten kunnen stemmen. Weliswaar ben ik het op ecologisch en economisch beleid met hen eens. Op morele gronden zou ik nooit op de Democraten naar hun huidige standpunten kunnen stemmen.
Bij Nederlandse Kompassen zit ik tegen het CDA aan te schurken of ik zit net links.
Maar dan nog steeds beneden de progressieve lijn.
Natuurlijk. De vrije wil is een illusie.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:46 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt door jarenlange indoctrinatie door de media en het onderwijs hier. Abortus is ok, homos en adoptie? Tuurlijk. We zijn allemaal een soort van klonen van elkaar geworden. Zelfde meningen, zelfde gedachtegang, goedgekeurd door de hogere machten.
(Overigens kom ik ook precies naast ghandi terecht net als bijna iedereen hier).
Vond jou ook al wel een PVDA type, goed voor je om dat nu zelf te ontdekkenquote:Op donderdag 14 januari 2016 17:36 schreef LXIV het volgende:
Ik heb hem 100% serieus en eerlijk ingevuld en ik kom op links-libertair uit. Terwijl ik in het Nederlandse politieke spectrum toch echt rechts-conservatief ben. Kun je zien dat de context van zo'n peiling veel meer zegt dan de uitkomst.
Ik dacht meer D66, volgens mij zit de PvdA een tikje meer naar onder en naar links.quote:Op donderdag 14 januari 2016 17:45 schreef Joezi het volgende:
[..]
Vond jou ook al wel een PVDA type, goed voor je om dat nu zelf te ontdekken
Hmm ja je moet het globaal zien en gebaseerd op kernwaarden. Volgens mij hebben mensen hier echt flink zitten puzzelen om maar op blauw of paars uit te komenquote:Op donderdag 14 januari 2016 17:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik dacht meer D66, volgens mij zit de PvdA een tikje meer naar onder en naar links.
Maar je kunt zowat het hele Nederlandse politieke spectrum in een straal van drie vakjes rond mijn vakje aanbrengen. Zoveel verschil zit er niet in. Het is allemaal sociaal-democratie, de ene keer voor ondernemers, de andere keer voor werkelozen en ook nog een keer voor boeren en onderwijzers. Maar geen wezenlijke verschillen, allemaal een procentje naar links of naar rechts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |