abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:26:36 #201
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159065664
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daar gaat het dus fout.

Net zoals jouw grafiekje waarin de stijging van de staatsschuld in absolute zin weer wordt gegeven. Dat zegt helemaal niets over de houdbaarheid van onze schulden, iets wat je zelf ook al half leek te beseffen. Onderstaande grafiek is wat dat betreft een betere indicator.

[ afbeelding ]

De staatsschuld als percentage van het BNP.
Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?

Everything is fine here people! Nothing to see! Please walk along! ;)
Feyenoord!
pi_159065683
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:26 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?

Everything is fine here people! Nothing to see! Please walk along! ;)
Economisch gezien is er inderdaad weinig aan de hand.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:27:47 #203
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159065691
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat wil wel eens gebeuren wanneer de (westerse) wereld in een economische crisis terechtkomt. Zie bijvoorbeeld de stijging van de staatsschuld als percentage van het BNP aan het begin van de jaren '80. Toen viel de economie ook hard op z'n gat. De werkloosheid vloog door het dak en ons begrotingstekort lag enkele jaren boven de 10 procent. Er was woningnood en veel Nederlanders moesten de eindjes aan elkaar knopen.

De wereld is toen gewoon uit dat economische dal gekropen. Jouw conclusie dat de schuldenberg en de huidige malaise automatisch leidt tot het in elkaar klappen van het systeem, is dus nergens op gebaseerd.
Die situatie is dus echt totaal niet meer te vergelijken met de huidige.

Maar vertel eens, wat is jouw eigen conclusie dan?
Feyenoord!
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:28:14 #204
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159065702
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Zoals ik al zei dus. Weltrusten!
Feyenoord!
pi_159065742
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:27 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Die situatie is dus echt totaal niet meer te vergelijken met de huidige.

Maar vertel eens, wat is jouw eigen conclusie dan?
Dat er sprake was van een economische dip en daar zijn we langzaam maar zeker van aan het herstellen. En nee, we zijn er nog niet, want dat kost nou eenmaal tijd.

Ik kijk in ieder geval met vertrouwen naar de toekomst.
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:34:55 #206
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159065869
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat er sprake was van een economische dip en daar zijn we langzaam maar zeker van aan het herstellen. En nee, we zijn er nog niet, want dat kost nou eenmaal tijd.

Struisvogelpolitiek is dat. Hoe kun je nou serieus denken dat er niks aan de hand is als we een schuldencrisis hebben, een klimaatcrisis, een vluchtelingencrisis, een politieke crisis etc etc??? De hele wereld zit in een gigantische transformatie en alles wat vandaag normaal is zal morgen anders zijn.

Ik kijk trouwens ook met vertrouwen naar de toekomst maar waarschijnlijk op een hele andere manier als jij. Ik ben blij dat de politieke en ecomische systemen die we hebben gaan crashen. Hoog tijd voor wat anders. *O*
Feyenoord!
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:35:04 #207
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159065875
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vooral blijven doen. Veel verband met de werkelijkheid heeft dat niet, maar daar hoef je je niet per definitie aan te storen, toch?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:35:46 #208
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159065882
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vooral blijven doen. Veel verband met de werkelijkheid heeft dat niet, maar daar hoef je je niet per definitie aan te storen, toch?
Net zoals de beurzen die ook totaal geen verband meer hebben met de reeele economie.
Feyenoord!
pi_159066090
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:34 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Struisvogelpolitiek is dat. Hoe kun je nou serieus denken dat er niks aan de hand is als we een schuldencrisis hebben, een klimaatcrisis, een vluchtelingencrisis, een politieke crisis etc etc??? De hele wereld zit in een gigantische transformatie en alles wat vandaag normaal is zal morgen anders zijn.

Ik kijk trouwens ook met vertrouwen naar de toekomst maar waarschijnlijk op een hele andere manier als jij. Ik ben blij dat de politieke en ecomische systemen die we hebben gaan crashen. Hoog tijd voor wat anders. *O*
Een beetje historisch besef doet wonderen. Ik erken dat er crises zijn, maar dat is niet direct reden te vrezen voor het ergste. Gedurende de Koude Oorlog was er sprake van economische neergang in combinatie met de vrees voor een Derde Wereldoorlog. Mensen hadden geen vertrouwen in de toekomst, maar uiteindelijk werd de soep niet zo heet gegeten en werden echte catastrofes afgewend.

Het feit is echter dat wij westerlingen het nog nooit zo goed hebben gehad, ondanks dat we net een economische crisis achter de rug hebben en miljoenen vluchtelingen opvangen.

Uiteraard staat het je vrij om de onheilsprofeet uit te hangen. Veel succes daarmee. Ik geniet echter met volle teugen van het leven in ons land en de welvaart die wij hebben. En natuurlijk zijn er crises, maar ik ga er niet vanuit dat die onze manier van leven de nek omdraaien.

Bovendien heeft je overal altijd maar zorgen over maken weinig zin.
pi_159066213
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:28 schreef Japie77 het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Zoals ik al zei dus. Weltrusten!
Dat is eigenlijk het enige argument van Koos in de hele discussie. Het gaat prima, gaat u rustig slapen.

Teveel vluchtelingen? Alles gaat goed.
Teveel illegalen? Alles gaat goed.
Teveel verkrachters? Alles gaat goed.

Niet serieus te nemen.
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:55:54 #211
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159066348
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een beetje historisch besef doet wonderen. Ik erken dat er crises zijn, maar dat is niet direct reden te vrezen voor het ergste. Gedurende de Koude Oorlog was er sprake van economische neergang in combinatie met de vrees voor een Derde Wereldoorlog. Mensen hadden geen vertrouwen in de toekomst, maar uiteindelijk werd de soep niet zo heet gegeten en werden echte catastrofes afgewend.

Het feit is echter dat wij westerlingen het nog nooit zo goed hebben gehad, ondanks dat we net een economische crisis achter de rug hebben en miljoenen vluchtelingen opvangen.

Uiteraard staat het je vrij om de onheilsprofeet uit te hangen. Veel succes daarmee. Ik geniet echter met volle teugen van het leven in ons land en de welvaart die wij hebben. En natuurlijk zijn er crises, maar ik ga er niet vanuit dat die onze manier van leven de nek omdraaien.

Bovendien heeft je overal altijd maar zorgen over maken weinig zin.
Zoals ik al zei maak ik me absoluut geen zorgen. Ik verwelkom veel van deze veranderingen juist. Ik zie mezelf ook niet als onheilsprofeet. Voor jou (en veel anderen) zal het onheil zijn omdat ze graag willen dat de dingen zo blijven als ze zijn. Maar nieuwsflits, voor veel mensen in Europa is de manier van leven van "vroeger" al de nek omgedraaid en dat zal voor de nederlanders ook komen.
Feyenoord!
pi_159066422
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei maak ik me absoluut geen zorgen. Ik verwelkom veel van deze veranderingen juist. Ik zie mezelf ook niet als onheilsprofeet. Voor jou (en veel anderen) zal het onheil zijn omdat ze graag willen dat de dingen zo blijven als ze zijn. Maar nieuwsflits, voor veel mensen in Europa is de manier van leven van "vroeger" al de nek omgedraaid en dat zal voor de nederlanders ook komen.
Misschien een baan en wat hobby's zoeken, Japie.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:01:50 #213
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159066489
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien een baan en wat hobby's zoeken, Japie.
Heb ik allebei. Heb eigenlijk te veel hobby's maar goed das een ander verhaal. :)
Feyenoord!
pi_159066510
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Heb ik allebei. Heb eigenlijk te veel hobby's maar goed das een ander verhaal. :)
Wees dan niet zo somber.
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:05:05 #215
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159066570
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wees dan niet zo somber.
Feyenoord!
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:09:10 #216
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159066648
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wees dan niet zo somber.
Op het moment dat je ziet dat er allerlei ontwikkelingen gaande zijn is het niet meer dan normaal dat je daar de vraagtekens bij zet.

Maar jij bent dus iemand die, mocht hij met zijn auto richting een muur rijden (op tijd stoppen is onvermijdelijk) net zo lang positief blijft totdat de klap geweest is.
Fade to Black
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:17:20 #217
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159066864
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Welke manier van leven van "vroeger" doel je op? Op het feit dat zowel economisch, maatschappelijk, als technologisch de wereld van nu totaal niet te vergelijken is met pakweg de jaren 80 (of zelfs de jaren 90), laat staan de decennia daarvoor? :?

Maatschappijen zijn aan verandering onderhevig, dat klopt en wellicht gaat het nu een tikkeltje snellen of wellicht ben je nu op een leeftijd dat je het bewust meemaakt en je er nu dus ook bewust zorgen om maakt? :?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_159067926
quote:
5s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:17 schreef Semisane het volgende:

[..]

Welke manier van leven van "vroeger" doel je op? Op het feit dat zowel economisch, maatschappelijk, als technologisch de wereld van nu totaal niet te vergelijken is met pakweg de jaren 80 (of zelfs de jaren 90), laat staan de decennia daarvoor? :?

Maatschappijen zijn aan verandering onderhevig, dat klopt en wellicht gaat het nu een tikkeltje snellen of wellicht ben je nu op een leeftijd dat je het bewust meemaakt en je er nu dus ook bewust zorgen om maakt? :?
_O-

In de jaren 1700-1800: je staat op, je gaat aan het werk, je eet wat, je drinkt wat, je lacht, je klaagt, je vind een partner en je gaat ermee naar bed. De medische wetenschap wordt steeds beter! Allerlei aandoeningen kunnen steeds beter worden aangepakt. Er is oorlog in de wereld. Je dochter is nerveus om haar eerste kus. Allerlei spannende wetenschappelijke ontdekkingen worden gedaan. Het einde van de samenleving wordt voorspeld. Mensen zouden graag jong willen blijven en kopen allerlei middelen van kwakzalvers. Je leeft in moderne tijden. Nog nooit is de mens zo geavanceerd geweest, dus je mag zeker niet klagen!

In de jaren 1800-1900: je staat op, je gaat aan het werk, je eet wat, je drinkt wat, je lacht, je klaagt, je vind een partner en je gaat ermee naar bed. De medische wetenschap wordt steeds beter! Allerlei aandoeningen kunnen steeds beter worden aangepakt. Er is oorlog in de wereld. Je dochter is nerveus om haar eerste kus. Allerlei spannende wetenschappelijke ontdekkingen worden gedaan. Het einde van de samenleving wordt voorspeld. Mensen zouden graag jong willen blijven en kopen allerlei middelen van kwakzalvers. Je leeft in moderne tijden. Nog nooit is de mens zo geavanceerd geweest, dus je mag zeker niet klagen!

In de jaren 1900-2000: je staat op, je gaat aan het werk, je eet wat, je drinkt wat, je lacht, je klaagt, je vind een partner en je gaat ermee naar bed. De medische wetenschap wordt steeds beter! Allerlei aandoeningen kunnen steeds beter worden aangepakt. Er is oorlog in de wereld. Je dochter is nerveus om haar eerste kus. Allerlei spannende wetenschappelijke ontdekkingen worden gedaan. Het einde van de samenleving wordt voorspeld. Mensen zouden graag jong willen blijven en kopen allerlei middelen van kwakzalvers. Je leeft in moderne tijden. Nog nooit is de mens zo geavanceerd geweest, dus je mag zeker niet klagen!

In de jaren 2000-2100: je staat op, je gaat aan het werk, je eet wat, je drinkt wat, je lacht, je klaagt, je vind een partner en je gaat ermee naar bed. De medische wetenschap wordt steeds beter! Allerlei aandoeningen kunnen steeds beter worden aangepakt. Er is oorlog in de wereld. Je dochter is nerveus om haar eerste kus. Allerlei spannende wetenschappelijke ontdekkingen worden gedaan. Het einde van de samenleving wordt voorspeld. Mensen zouden graag jong willen blijven en kopen allerlei middelen van kwakzalvers. Je leeft in moderne tijden. Nog nooit is de mens zo geavanceerd geweest, dus je mag zeker niet klagen!

In de jaren 2100-2200: je staat op, je gaat aan het werk, je eet wat, je drinkt wat, je lacht, je klaagt, je vind een partner en je gaat ermee naar bed. De medische wetenschap wordt steeds beter! Allerlei aandoeningen kunnen steeds beter worden aangepakt. Er is oorlog in de wereld. Je dochter is nerveus om haar eerste kus. Allerlei spannende wetenschappelijke ontdekkingen worden gedaan. Het einde van de samenleving wordt voorspeld. Mensen zouden graag jong willen blijven en kopen allerlei middelen van kwakzalvers. Je leeft in moderne tijden. Nog nooit is de mens zo geavanceerd geweest, dus je mag zeker niet klagen!

_O-
pi_159068092
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De schaal van die grafiek is wel behoorlijk scheef.
100% is ook niet echt draagbaar maar staat in de genoemde grafiek wel erg laag.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159070230
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:49 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Een populair riedeltje? Het zijn gewoon feiten wat ik noem. Dat je dit soort dingen niet uit overheidskringen hoort is omdat ze mensen niet bang willen maken maar elke gerespecteerde economoon zal je vertellen dat ze geen enkel idee hebben hoe de maatregelen die ze genomen hebben zullen uitpakken.

Of ga je het beleid van enorme hoeveelheden geld die er de laatste jaren in het systeem zijn gepompt en nog steeds elke dag gebeuren soms ontkennen?
Enorm is een ongekwantificeerd waardeoordeel, maar er zijn inderdaad stimulerende maatregelen genomen om de fysieke geldhoeveelheden te vergroten middels bijvoorbeeld QE. In Japan doet men dat overigens al sinds begin deze eeuw. In de VS is men er inmiddels weer mee opgehouden. In de EU kwam men pas veel later met het idee en staat het nu nog gepland tot pakweg 2016.
Aan de andere kant zijn er echter ook weer nieuwe maatregelen voor banken zoals Basel III, die de geldcreatie remmen.

Maar dat is ook helemaal niet het problematische aan jouw posts. Het problematische is het riedeltje dat die geldcreatie niet goed zou zijn of dat deze zou moeten leiden tot de implosie van ons financiële systeem. Dat is iets dat sommige mensen heel hard roepen, maar waar bijzonder weinig concrete aanwijzingen voor zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:44:57 #221
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159070838
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:16 schreef Monolith het volgende:
Dat is iets dat sommige mensen heel hard roepen, maar waar bijzonder weinig concrete aanwijzingen voor zijn.
Weinig concrete aanwijzingen? Heb je wel eens geschiedenis geleerd ?

http://dailyreckoning.com/fiat-currency/

EVERY fiat currency since the Romans first began the practice in the first century has ended in devaluation and eventual collapse, of not only the currency, but of the economy that housed the fiat currency as well.

En

http://georgewashington2.(...)ctancy-for-fiat.html

The Average Life Expectancy For A Fiat Currency Is 27 Years ... Every 30 To 40 Years The Reigning Monetary System Fails And Has To Be Retooled

Daar zitten we aardig aan momenteel.

[ Bericht 15% gewijzigd door Metro2005 op 13-01-2016 15:55:03 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_159071371
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:44 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Weinig concrete aanwijzingen? Heb je wel eens geschiedenis geleerd ?

http://dailyreckoning.com/fiat-currency/

EVERY fiat currency since the Romans first began the practice in the first century has ended in devaluation and eventual collapse, of not only the currency, but of the economy that housed the fiat currency as well.
Ze komen zelf al met wat voorbeeldjes aan, die nogal strijdig zijn met deze beweringen:

quote:
In 1992, Finland, Italy, and Norway had currency shocks that spread through Europe.
Volgens mij zijn deze landen vrij aardig hersteld van die vermeende ineenstorting van hun munteenheden.

quote:
En

http://georgewashington2.blogspot.nl/2011/08/a
verage-life-expectancy-for-fiat.html

The Average Life Expectancy For A Fiat Currency Is 27 Years ... Every 30 To 40 Years The Reigning Monetary System Fails And Has To Be Retooled

Daar zitten we aardig aan momenteel.
Gemiddelden zeggen geen zak natuurlijk. De Britse pond draait al meer dan 300 jaar mee. Ook dat 'fails and has to be retooled' is een beetje een non-opmerking. Als je daar kleine aanpassingen in een systeem mee bedoelt dan klopt dat wellicht, maar dan is de gemiddelde levensduur van een IT systeem 3 dagen. Zo lust ik er nog wel een paar.

En verder zijn obscure internetblogjes sinds het jaar nul dé bron wat betreft de wereldgeschiedenis. :')
  woensdag 13 januari 2016 @ 16:22:14 #223
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159071648
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze komen zelf al met wat voorbeeldjes aan, die nogal strijdig zijn met deze beweringen:

[..]

Volgens mij zijn deze landen vrij aardig hersteld van die vermeende ineenstorting van hun munteenheden.

Zoals ik al eerder aangaf: Natuurlijk herstellen landen daarna wel weer, maar zo'n instorting wil je gewoon niet meemaken maar is gezien de geschiedenis wel bijna een garantie.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_159072002
Karskens is niet goed bij zijn hoofd :')

Er komt geen burgeroorlog.

Een vergelijkbare situatie gedurende 10tallen jaren is de situatie in de VS en Latijns-Amerika. Veel ghetto's, in de VS hebben zwarten het idee dat ze oefenpoppen zijn voor triggerhappy blanke agenten en er is veel werkloosheid.

Rellen zijn er wel, maar een georganiseerde burgeroorlog is het nooit.

De enigen die tegen elkaar willen matten zijn beperkte geesten die niets hebben met migranten en denken dat ze deze wel eruit kunnen stampen, en de beperkte geesten onder onze allochtone bevolking zelf die denken dat ze zomaar een jihad tegen hun gastland kunnen regelen. De mensen die een beetje kunnen nadenken keuren geweld echter af en zullen nu echt geen bazooka's verzamelen om die beperkte geesten hun energie en geld te geven.

Ik zie echt niet de Nederlanders een PVV regering voluit steunen, waarvan de helft vol zit met hooligan/extreem rechts gespuis.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_159072056
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:22 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder aangaf: Natuurlijk herstellen landen daarna wel weer, maar zo'n instorting wil je gewoon niet meemaken maar is gezien de geschiedenis wel bijna een garantie.
Maar jij herinnert je de grote instorting van Noorwegen in 1992 nog? De honderdduizenden Noorse vluchtelingen die hier asiel aanvroegen vanwege de erbarmelijke omstandigheden in hun vaderland? Viel dus wel mee met die enorme ineenstorting, die was er niet.
Elk systeem heeft z'n voor- en z'n nadelen en het huidige systeem fungeert aardig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')