abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159061790
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:18 schreef Toefjes het volgende:

Oké, dit is een behoorlijk sneu interview met zichzelf _O-
Hij is onafhankelijk journalist en verdient weinig. Andere hoernalisten doen precies wat hun opdrachtgever wil en schrijven dus andere shit. Iemand als Jeroen Pauw verdient miljoenen die betaald worden door de VARA en die wordt uiteindelijk betaald door ... juist... ons

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 13-01-2016 09:41:43 (kap eens met dat policor geneuzel aub) ]
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 13 januari 2016 @ 08:52:07 #152
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159062122
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat denken jullie? Hebben we maar één incident nodig en dan breekt de Europese Lente uit?

Dat ene incident hebben we al gehad. Europeanen zijn over het algemeen niet zo snel boos te krijgen maar zolang de incidenten zich blijven opstapelen er de politiek keihard faalt de problemen uberhaupt te benoemen en wegkijkt komt er wel een keer een breekpunt ja. En dan geldt het gezegde wel een beetje: Europeanen zijn best aardig, tot ze het niet meer zijn en ja dan breekt echt de pleuris wel uit hier.
Of dat in mei is of pas later weet ik niet maar als deze stroom 'incidenten' door blijft gaan voorzie ik dit jaar nog wel een massale opstand. Ik hoop van ganse harte dat politici vóór die tijd het licht gaan zien en ál die asielzoekers massaal teruggestuurd worden. De enige andere optie blijft denk ik inderdaad een burgeropstand en revolutie. Mensen zijn het zat, zelfs de meest gematige mensen in elk geval in mijn directe omgeving zijn het kotsbeu momenteel.

quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We schieten niets op met een conflict.
Door conflicten zijn we in Europa waar we nu zijn, seculier en met al onze vrijheden, tolerant en democratisch. Als er conflicten nodig zijn om die kernwaarden te houden dan is dat maar zo.

[ Bericht 19% gewijzigd door Metro2005 op 13-01-2016 09:04:41 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_159062452
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 08:16 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Hij is onafhankelijk journalist en verdient weinig. Andere hoernalisten doen precies wat hun opdrachtgever wil en schrijven dus andere shit. Iemand als Jeroen Pauw verdient miljoenen die betaald worden door de VARA en die wordt uiteindelijk betaald door ... juist... ons
Mwoah, freelancers zijn toch net ietsjes opportunistischer dan journalisten in vaste dienst. Wanneer je stukken moet verkopen om geld te verdienen, schrijf je sneller wat de opdrachtgever wil lezen. Dat merk je ook wel in de artikelen die Karskens maakt voor TPO. Niet dat hij daarin leugens verkondigt, maar hij gebruikt wel een bepaalde toon.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 13-01-2016 09:41:52 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:21:34 #154
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159062455
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:29 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Dan snap je niet wat een wereldoorlog inhoudt.

WOII wat beter bestuderen zal veel helpen. We zijn nog nooit verder van een wereldoorlog geweest. Conflicten in het MO betekenen niets,
Zou ik niet te hard roepen. Zeker nu zowel Rusland als de VS zich ermee bemoeien en ze allebei een totaal ander idee hebben over hoe ze IS aan moeten pakken en ze zich allebei afvragen of de ander het conflict niet gebruikt om zijn eigen agenda door te drukken. Het hele IS debacle kan best wel eens tot een wereldoorlog leiden als de 2 grootmachten onderling ruzie krijgen en we zijn we al een paar keer best dichtbij ruzie geweest. Ook de vluchtelingenstroom creeert in de EU enorm veel frictie, kijk maar naar oost europese landen die (terecht) weigeren om die barbaren op te nemen terwijl Duitsland onder de voet wordt gelopen en de bevolking het intussen ook beu is.
Dat zijn gevaarlijke coctails die best wel tot een 3e wereldoorlog kunnen leiden als er niks aan gedaan wordt.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_159062640
Wanneer in mei precies? Met Pinksteren heb ik nog een rugbytoernooi in België waar ik graag heen wil.
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:41:29 #156
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_159062711
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 08:52 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat ene incident hebben we al gehad. Europeanen zijn over het algemeen niet zo snel boos te krijgen maar zolang de incidenten zich blijven opstapelen er de politiek keihard faalt de problemen uberhaupt te benoemen en wegkijkt komt er wel een keer een breekpunt ja. En dan geldt het gezegde wel een beetje: Europeanen zijn best aardig, tot ze het niet meer zijn en ja dan breekt echt de pleuris wel uit hier.
Of dat in mei is of pas later weet ik niet maar als deze stroom 'incidenten' door blijft gaan voorzie ik dit jaar nog wel een massale opstand. Ik hoop van ganse harte dat politici vóór die tijd het licht gaan zien en ál die asielzoekers massaal teruggestuurd worden. De enige andere optie blijft denk ik inderdaad een burgeropstand en revolutie. Mensen zijn het zat, zelfs de meest gematige mensen in elk geval in mijn directe omgeving zijn het kotsbeu momenteel.

[..]

Door conflicten zijn we in Europa waar we nu zijn, seculier en met al onze vrijheden, tolerant en democratisch. Als er conflicten nodig zijn om die kernwaarden te houden dan is dat maar zo.

Probleem is dat wij hier een korte termijn geheugen van een goudvis hebben. Over een jaar is iedereen de aanslagen in frankrijk al lang en breed weer vergeten. Ik hoorde dezelfde geluiden over 'de revolutie' na 9/11, vervolgens na de aanslagen in Londen en Madrid.

In mei zitten we gewoon op het terras bier te zuipen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:44:02 #157
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159062748
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Probleem is dat wij hier een korte termijn geheugen van een goudvis hebben. Over een jaar is iedereen de aanslagen in frankrijk al lang en breed weer vergeten. Ik hoorde dezelfde geluiden over 'de revolutie' na 9/11, vervolgens na de aanslagen in Londen en Madrid.

En zo hoort het ook, ik kijk er al naar uit.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  Moderator woensdag 13 januari 2016 @ 09:46:06 #158
8781 crew  Frutsel
pi_159062777
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat bedoelde Karskens denk ik ook... in mei blazen ze dat terras, vol bierzuipende mensen, dan ook op en dan begint de revolutie :P
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:47:37 #159
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159062801
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zou ik niet te hard roepen. Zeker nu zowel Rusland als de VS zich ermee bemoeien en ze allebei een totaal ander idee hebben over hoe ze IS aan moeten pakken en ze zich allebei afvragen of de ander het conflict niet gebruikt om zijn eigen agenda door te drukken. Het hele IS debacle kan best wel eens tot een wereldoorlog leiden als de 2 grootmachten onderling ruzie krijgen en we zijn we al een paar keer best dichtbij ruzie geweest. Ook de vluchtelingenstroom creeert in de EU enorm veel frictie, kijk maar naar oost europese landen die (terecht) weigeren om die barbaren op te nemen terwijl Duitsland onder de voet wordt gelopen en de bevolking het intussen ook beu is.
Dat zijn gevaarlijke coctails die best wel tot een 3e wereldoorlog kunnen leiden als er niks aan gedaan wordt.
Welnee...wat een irrationele angstmakerij. Enig idee hoe vaak de USA en de Sovjet-Unie op voet van oorlog stonden en dat er uiteindelijk vrij weinig is gebeurt? Dat is één van de reden waarom men zoveel proxy-oorlogen uitvochten tijdens de koude oorlog, om maar niet tegen elkaar te vechten.

Op dit moment hebben Rusland en USA een gezamenlijke vijand zelfs, maar jij denkt dat enkel een meningsverschil over de aanpak tot een wereldoorlog zou gaan leiden?

Wat een onzin, het komt er gewoon op neer dat Rusland het op lost zoals Rusland dat wilt en dat de USA het op hun manier doet en ze gewoon lekker uit elkaars vaarwater blijven. Beide landen zijn veel te ervaren en begrijpen de consequenties van een conflict veel te goed om überhaupt die richting op te gaan. Zo'n enorme bedreiging is IS ook weer niet voor beide landen. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:52:10 #160
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159062853
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:13 schreef Homey het volgende:

[..]

Zeg nooit nooit natuurlijk. Maar de kans is gewoon heel erg klein. Enkele jaren geleden was ik in Noord-Korea waar de bevolking straatarm is en zwaar wordt onderdrukt, toch komen ze niet in opstand.
Tja rium 60 jaar indoctrinatie met de dreiging dat je familie wat wordt aangedaan als je durft op te staan tegen de grote leider is toch een ander recept dan we in Europa hebben lijkt me. En zelfs in N-korea zie ik ook nog wel een keer een revolutie plaatsvinden zodra mensen daar toegang krijgen tot meer informatie. Alles staat of valt met de controle van de media.
  woensdag 13 januari 2016 @ 09:58:23 #161
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159062940
quote:

[..]

De hoeveelheid incidenten stapelt zich intussen zo ver op dat men het niet kan vergeten. Intussen is het elke dag wel raak.

quote:
10s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:47 schreef Semisane het volgende:

[..]

Welnee...wat een irrationele angstmakerij. Enig idee hoe vaak de USA en de Sovjet-Unie op voet van oorlog stonden en dat er uiteindelijk vrij weinig is gebeurt? Dat is één van de reden waarom men zoveel proxy-oorlogen uitvochten tijdens de koude oorlog, om maar niet tegen elkaar te vechten.

Op dit moment hebben Rusland en USA een gezamenlijke vijand zelfs, maar jij denkt dat enkel een meningsverschil over de aanpak tot een wereldoorlog zou gaan leiden?

Wat een onzin, het komt er gewoon op neer dat Rusland het op lost zoals Rusland dat wilt en dat de USA het op hun manier doet en ze gewoon lekker uit elkaars vaarwater blijven. Beide landen zijn veel te ervaren en begrijpen de consequenties van een conflict veel te goed om überhaupt die richting op te gaan. Zo'n enorme bedreiging is IS ook weer niet voor beide landen. :')
Angstmakerij misschien maar Rusland heeft al gegronde vermoedens dat de VS achter de creatie van IS zit om Assad weg te jagen, en laat dat nou een bondgenoot van Rusland zijn.
Of ze elkaar gaan beschieten is natuurlijk de vraag en dat zal niet snel gebeuren maar op een nieuwe koude oorloog zit ook niemand te wachten en als Turkije nog een paar straaljagers neerknalt kan dat ook best wel eens een backlash veroorzaken en aangezien Turkije Navo lid is kan dat grote consequenties krijgen en begint het wellicht tussen Rusland en de EU en komt de VS er vanzelf wel een keer bij, die willen echt geen oorlog missen.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:06:05 #162
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159063050
Misschien die Doomsday Preppers shit op Discovery toch maar eens kijken. :o

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De hoeveelheid incidenten stapelt zich intussen zo ver op dat men het niet kan vergeten. Intussen is het elke dag wel raak.

[..]

Angstmakerij misschien maar Rusland heeft al gegronde vermoedens dat de VS achter de creatie van IS zit om Assad weg te jagen, en laat dat nou een bondgenoot van Rusland zijn.
Of ze elkaar gaan beschieten is natuurlijk de vraag en dat zal niet snel gebeuren maar op een nieuwe koude oorloog zit ook niemand te wachten en als Turkije nog een paar straaljagers neerknalt kan dat ook best wel eens een backlash veroorzaken en aangezien Turkije Navo lid is kan dat grote consequenties krijgen en begint het wellicht tussen Rusland en de EU en komt de VS er vanzelf wel een keer bij, die willen echt geen oorlog missen.
Het is weer eens een proxy-oorlog. No way dat de grootmachten zich hier direct aan gaan branden. Tevens bondgenoot of niet, ik zie geen enkel NAVO-land op dit moment bereid om Turkije militaire hulp te bieden, daarvoor heeft Erdogan zich iets te weinig als betrouwbare bondgenoot gedragen.
pi_159063076
quote:

[..]

[..]

Het argument is ook niet dat er geen onderlinge spanningen zijn, het argument is dat die er altijd al zijn geweest. Hooguit zijn ze even weggeweest na de ineenstorting van de Sovjet-Unie, maar dat was van korte duur. Het blijft echter voornamelijk een spelletje van blaffende honden.
Ik zie nog eerder conflicten op 'wereldniveau' ontstaan over bijvoorbeeld de Zuid-Chinese Zee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:08:49 #164
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_159063083
Wat ik deze lente nog wel zie gebeuren is dat er wat asielzoekers neergeschoten worden die door een grensbewaking heen proberen te breken. Hoogstwaarschijnlijk zal dat in Hongarije zijn en al dan niet in opdracht van Orban om een voorbeeld te stellen. Ik zie zo'n incident nog meer druk zetten op de al fragiele EU en wie weet wat er dan gebeurt? Een oost-west splitsing? Algemeen strengere eu grensbewaking waarbij de kustwacht desnoods boten ramt om ze terug te laten keren?

We leven in interessante tijden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:12:33 #165
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159063134
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het argument is ook niet dat er geen onderlinge spanningen zijn, het argument is dat die er altijd al zijn geweest. Hooguit zijn ze even weggeweest na de ineenstorting van de Sovjet-Unie, maar dat was van korte duur. Het blijft echter voornamelijk een spelletje van blaffende honden.
Ik zie nog eerder conflicten op 'wereldniveau' ontstaan over bijvoorbeeld de Zuid-Chinese Zee.
Mweh, het Rusland anno 2016 is nog geen schim van de absolute wereldmacht die de Sovjet-Unie ooit was. De problemen zullen inderdaad eerder ontstaan wanneer China z'n militaire macht buiten de eigen landgrenzen wat meer laat gelden, en die tijd komt er vrij snel aan.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:13:16 #166
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159063142
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:36 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Achter de rug? We zitten er nog steeds middenin. En het zal waarschijnlijk het komend jaar nog weer een stuk erger worden. Geld lenen om schulden af te betalen is nou niet een duurzame oplossing voor een crisis namelijk.
Inderdaad, de grootste crisis moet nog komen. De VS heeft intussen ruim 20 biljoen (20.000.000.000.000) dollar schuld

http://www.destaatsschuld(...)nigde-staten-vs-usa/

Dat is 100% van het BNP en eigenlijk niet meer af te lossen, de enige uitweg is een totale crash van het systeem, handig toch? de goudstandaard verlaten.

Het is dat de dollar een wereldcurrency is anders waren de VS allang failliet geweest maar als de dollar alsmaar zwakker wordt dan stappen mensen vanzelf een keer over op een andere valuta en dan stort zowel de dollar als de euro in.

De grote crisis moet echt nog komen, dit is slechts uitstel van executie.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:14:45 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_159063159
quote:
6s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat bedoelde Karskens denk ik ook... in mei blazen ze dat terras, vol bierzuipende mensen, dan ook op en dan begint de revolutie :P
Ik denk het niet. Sowieso is er geen duidelijk doel wat betreft 'deze revolutie'. Wat wil men dan precies gaan doen? Met z'n alle vrijwillig de grenzen gaan bewaken? Is dat de revolutie? Of zetten we de tweede kamer in de fik? Gaan we winkels kapot slaan van buitenlanders (terwijl mensen met een winkel juist wel vaak gewoon hard werken).
pi_159063180
Welke Nederlandse man komt zijn bed uit om revolutie te spelen? Het is voor menig Jan en Kees al te vermoeiend om boodschappen te halen na een werkdag van 8 uur op kantoor. _O-
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:17:44 #169
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_159063206
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:16 schreef Drieklank het volgende:
Welke Nederlandse man komt zijn bed uit om revolutie te spelen? Het is voor menig Jan en Kees al te vermoeiend om boodschappen te halen na een werkdag van 8 uur op kantoor. _O-
ironisch genoeg zie ik nog eerder 'onze' allochtonen opstaan voor een revolutie tegen immigranten dan 'de nederlander'
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:18:57 #170
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159063221
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:16 schreef Drieklank het volgende:
Panem et circenses inderdaad. Zolang het volk brood en spelen heeft is het ze niet waard om massaal te gaan rellen.
pi_159063257
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:13 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inderdaad, de grootste crisis moet nog komen. De VS heeft intussen ruim 20 biljoen (20.000.000.000.000) dollar schuld

http://www.destaatsschuld(...)nigde-staten-vs-usa/

Dat is 100% van het BNP en eigenlijk niet meer af te lossen, de enige uitweg is een totale crash van het systeem, handig toch? de goudstandaard verlaten.
Valt wel mee. Ten tijde van de tweede wereldoorlog was de schuld als percentage van het BNP nog hoger. Bovendien zijn er weinig economen die een schuld van 100% zien als absoluut niet meer af te lossen.
Japan zit bijvoobeeld nog 2,5x zo hoog en in bijvoorbeeld Portugal, Italië en Ierland ligt die schuld ook wel een stuk hoger. Bovendien is de economie van de VS een stuk gezonder en veerkrachtiger. Zeker gezien het feit dat we zojuist de zwaarste economische crisis sinds tijden hebben gehad, is de VS er relatief ongeschonden uitgekomen.

quote:
Het is dat de dollar een wereldcurrency is anders waren de VS allang failliet geweest maar als de dollar alsmaar zwakker wordt dan stappen mensen vanzelf een keer over op een andere valuta en dan stort zowel de dollar als de euro in.

De grote crisis moet echt nog komen, dit is slechts uitstel van executie.
Vooral bangmakerij in mijn ogen.
pi_159063259
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Panem et circenses inderdaad. Zolang het volk brood en spelen heeft is het ze niet waard om massaal te gaan rellen.
Niets mis met brood en spelen. Die twee zaken zijn mij vrij dierbaar in dit leven.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:23:24 #173
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159063274
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niets mis met brood en spelen. Die twee zaken zijn mij vrij dierbaar in dit leven.
Daarom is het spreken van een revolutie in een westerse maatschappij (op dit moment) ook lachwekkend. Zelfs op het laagste niveau (de bijstand) heb je in Nederland nog ruim toegang tot voer en vermaak.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:24:57 #174
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159063294
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Daarom is het spreken van een revolutie in een westerse maatschappij (op dit moment) ook lachwekkend. Zelfs op het laagste niveau (de bijstand) heb je in Nederland nog ruim toegang tot voer en vermaak.
In het Romeinse rijk ook......
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:25:32 #175
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159063304
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ga je nu serieus het Romeinse Rijk vergelijken met Nederland anno 2016?
pi_159063306
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Mweh, het Rusland anno 2016 is nog geen schim van de absolute wereldmacht die de Sovjet-Unie ooit was. De problemen zullen inderdaad eerder ontstaan wanneer China z'n militaire macht buiten de eigen landgrenzen wat meer laat gelden, en die tijd komt er vrij snel aan.
Dat ook niet nee. Poetin heeft die aspiraties wel, maar z'n relatief kleine, krimpende landje (qua bevolkingsaantal) heeft een leger dat in de verste verte niet in de buurt komt bij dat van de VS, laat staan de NAVO. Natuurlijk heeft men aan weerszijden de beschikking over een behoorlijk kernwapenarsenaal, maar het lijkt me sterk dat Syrië of Turkije een reden gaan zijn voor het inzetten van kernwapens.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:25:53 #177
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_159063307
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dus? Het Romeinse rijk viel uiteen door binnenlandse politiek, niet door immigranten.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:26:03 #178
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159063309
quote:
10s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:25 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ga je nu serieus het Romeinse Rijk vergelijken met Nederland anno 2016?
Er zijn meer overeenkomsten dan je denkt

quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dus? Het Romeinse rijk viel uiteen door binnenlandse politiek, niet door immigranten.
Klopt.
pi_159063321
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:26 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er zijn meer overeenkomsten dan je denkt
Vertel, ik ben benieuwd.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:28:23 #180
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159063341
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vertel, ik ben benieuwd.
Stijgende belastingdruk, steeds meer belasting op bepaalde groepen die uiteindelijk vertrekken zodat de belastingdruk op het resternde deel nog hoger wordt etc om maar wat te noemen.
Ik zeg niet dat we al enigszins richting de val van NL zitten, verre van maar het interessant om te zien hoe de geschiedenis zich langzaam aan herhaalt. Het enige verschil is dat we nu domweg wat geld bij kunnen drukken om de stijging niet te hard te laten gaan.
pi_159063346
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vertel, ik ben benieuwd.
Er is sprake van een invasie van barbaren.

Die moest ik inkoppen
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:29:09 #182
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159063354
quote:
Rusland bevecht IS en de USA bevecht IS, dus of IS in het leven is geroepen voor Assad is weinig relevant meer, die bloeden nu toch langzaam leeg. En of Assad het gaat overleven is ook maar de vraag. Rusland is wel bondgenoot, maar die hebben bondgenoten vaker laten vallen als het een betere/stabielere situatie voor henzelf zou opleveren. Het gaat Rusland gewoon om toegang tot het gebied en of Assad of de volgende leider van dat land daar nou zit is niet heel belangrijk.

De NAVO is overigens een defensieve alliantie en geen offensieve, als Turkije vliegtuigen blijft neerhalen dan krijgen ze waarschijnlijk een standje van hun bondgenoten, want niemand zit te wachten op een conflict, je denkt er echt veel te makkelijk over. Daarbij is het nog maar de vraag of Turkije dezelfde "fout" nogmaals gaan maken...ook dat land zit helemaal niet te wachten op conflicten met Rusland...die vechten bij voorkeur gewoon in hun eigen achtertuin tegen koerden, IS en wellicht nog wat groepjes.

Volgens mij zou je het gewoon een interessant iets vinden zo'n derde wereldoorlog?
Maar zowel Rusland als de USA hebben al pakweg 40/50 jaar geleden besloten dat men nooit de richting van M.A.D. zullen gaan, omdat daar voor beide landen geen voordelen aan zitten. Ze kunnen dus gewoon niet tegen elkaar vechten, wat dan ook 1 van de redenen was voor al die proxy-oorlogen tijdens de koude oorlog zodat men conventionele wapens kon gebruiken, zonder kans op escalatie naar niet-conventionele wapens.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_159063356
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Stijgende belastingdruk, steeds meer belasting op bepaalde groepen die uiteindelijk vertrekken om maar wat te noemen.
Toevallig is de belasting net voor de eerste keer in jaren verlaagd.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:32:52 #184
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159063411
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toevallig is de belasting net voor de eerste keer in jaren verlaagd.
Ja, dat heet een zoethoudertje. Of was je vergeten dat dat kwam door een 'meevaller' van 5 miljard. Maar intussen hebben we nog steeds een staatsschuld van 466 miljard euro en elk jaar een tekort van 10 miljard. Het is dat de rente extreem laag is. Gaat die omhoog dan schieten de belastingen de lucht weer in.
pi_159063472
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ja, dat heet een zoethoudertje. Of was je vergeten dat dat kwam door een 'meevaller' van 5 miljard. Maar intussen hebben we nog steeds een staatsschuld van 466 miljard euro en elk jaar een tekort van 10 miljard. Het is dat de rente extreem laag is. Gaat die omhoog dan schieten de belastingen de lucht weer in.
Het hebben van een hoge staatsschuld is geen probleem an sich. Dat hangt namelijk samen met de staat van de nationale economie. Als die in orde is, is een hoge staatsschuld ook geen enorm probleem.

Bovendien is onze nationale schuldenberg al decennia torenhoog, en dat heeft nooit geleid tot extreme belastingverhogingen.

Maar ik heb zo'n vermoeden dat jij een type bent dat hoopt op ellende.
pi_159063475
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Stijgende belastingdruk, steeds meer belasting op bepaalde groepen die uiteindelijk vertrekken zodat de belastingdruk op het resternde deel nog hoger wordt etc om maar wat te noemen.
Als de inkomstenbelasting stijgt van 1% naar 2% is er net zo goed stijgende belastingdruk als wanneer deze van 30% naar 60% zou stijgen. Vage algemeenheden over belastingdruk zeggen natuurlijk niet zo veel. De situatie van bijvoorbeeld boeren in die tijd (die natuurlijk een hele andere, meer prominente rol speelden in de pre-industriële samenlevingen dan vandag de dag) is niet te vergelijken met de situatie van de hedendaagse burger in de VS. Ook leed belastingdruk en masse tot extreme armoede en honger in die tijd. Ook geenszins te vergelijken met de hedendaagse Westerse maatschappijen.
Mensen zien heel graag parallelen en verbanden, zeker als die hun wereldbeeld bevestigen. Een parallel trekken tussen de Romeinse samenleving en die van vandaag de dag is echter vooral wishful thinking.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:48:17 #187
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159063677
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:36 schreef KoosVogels het volgende:

Bovendien is onze nationale schuldenberg al decennia torenhoog, en dat heeft nooit geleid tot extreme belastingverhogingen.

Kleine kanttekening: als percentage van het BBP is de staatsschuld wel eens hoger geweest in het verleden oa door de 2e WO. Je kan ook mooi zien wanneer we in NL het socialisme hebben ingevoerd. Toen steeg de schuld zowel absoluut als relatief tov het BBP aanzienlijk.

http://daskapital.nl/2014/09/koopkracht_weer_afgenomen.html

http://www.nu.nl/politiek(...)e-belastingdruk.html

quote:
Maar ik heb zo'n vermoeden dat jij een type bent dat hoopt op ellende.
Nope, ik constateer enkel.

quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:29 schreef Semisane het volgende:
Volgens mij zou je het gewoon een interessant iets vinden zo'n derde wereldoorlog?
Ik zit bepaald niet te wachten op een wereldoorlog nee. Uberhaupt niet op oorlog. Wel hoop ik dat er een vorm van protest / revolutie komt tegen het asielbeleid.
pi_159064099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:48 schreef Metro2005 het volgende:
Wel hoop ik dat er een vorm van protest / revolutie komt tegen het asielbeleid.
_O-

We zijn vergeten dat we tien jaar geleden ook graag een strenger asielbeleid wilden. En dat kregen we. Maar ijzeren Rita werd fel bekritiseerd. IJzeren Rita mocht geen uitgeprocedeerde asielzoekers op straat zetten. IJzeren Rita mocht uitgeprocedeerde asielzoekers niet uitzetten. IJzeren Rita werd gedwongen tot een generaal pardon. IJzeren Rita moest opstappen.

En nu deze trend is overgewaaid bewegen we weer een andere kant op?

Wat een dom volk. Het stemvee laat zich door alles en iedereen manipuleren om de een of andere mening te hebben. Dat heet dan democratie.
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:33:06 #189
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159064477
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Valt wel mee. Ten tijde van de tweede wereldoorlog was de schuld als percentage van het BNP nog hoger. Bovendien zijn er weinig economen die een schuld van 100% zien als absoluut niet meer af te lossen.
Japan zit bijvoobeeld nog 2,5x zo hoog en in bijvoorbeeld Portugal, Italië en Ierland ligt die schuld ook wel een stuk hoger. Bovendien is de economie van de VS een stuk gezonder en veerkrachtiger. Zeker gezien het feit dat we zojuist de zwaarste economische crisis sinds tijden hebben gehad, is de VS er relatief ongeschonden uitgekomen.

[..]

Vooral bangmakerij in mijn ogen.
Dan heb je weinig besef van wat er op het moment aan de hand is. We leven in totaal onvoorspelbare tijden gezien de strategie van geld bij blijven printen om de economie te stimuleren. Er worden nog steeds elke dag enorme hoeveelheden geld in het systeem gepompt om de economie draaiende te houden. Dit soort maatregelen zijn ongekend en niemand weet de uitkomtst hiervan. Behalve dan dat het logisch verstand is dat dit een keer enorm gaat klappen.
Feyenoord!
pi_159064526
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:33 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dan heb je weinig besef van wat er op het moment aan de hand is. We leven in totaal onvoorspelbare tijden gezien de strategie van geld bij blijven printen om de economie te stimuleren. Er worden nog steeds elke dag enorme hoeveelheden geld in het systeem gepompt om de economie draaiende te houden. Dit soort maatregelen zijn ongekend en niemand weet de uitkomtst hiervan. Behalve dan dat het logisch verstand is dat dit een keer enorm gaat klappen.
Dat is een populair riedeltje in BNW en lolbertarische kringen, maar dit soort vage algemeenheden zeggen weinig. "We weten niet wat de uitkomst van X is, maar logischerwijs leidt het tot de implosie van het hele systeem' is natuurlijk een hilarisch stompzinnige gevolgtrekking.
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:48:26 #191
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159064840
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:12 schreef Drieklank het volgende:

[..]

_O-

We zijn vergeten dat we tien jaar geleden ook graag een strenger asielbeleid wilden. En dat kregen we. Maar ijzeren Rita werd fel bekritiseerd. IJzeren Rita mocht geen uitgeprocedeerde asielzoekers op straat zetten. IJzeren Rita mocht uitgeprocedeerde asielzoekers niet uitzetten. IJzeren Rita werd gedwongen tot een generaal pardon. IJzeren Rita moest opstappen.

En nu deze trend is overgewaaid bewegen we weer een andere kant op?

Wat een dom volk. Het stemvee laat zich door alles en iedereen manipuleren om de een of andere mening te hebben. Dat heet dan democratie.
De algemeen geldende mening over asielzoekers in de afgelopen tijd wel fors veranderd.

Dit soort dingen helpen ook niet echt mee voor de beeldvorming:

'Groepsverkrachting peuter in AZC'

:{
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:49:11 #192
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159064860
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is een populair riedeltje in BNW en lolbertarische kringen, maar dit soort vage algemeenheden zeggen weinig. "We weten niet wat de uitkomst van X is, maar logischerwijs leidt het tot de implosie van het hele systeem' is natuurlijk een hilarisch stompzinnige gevolgtrekking.
Een populair riedeltje? Het zijn gewoon feiten wat ik noem. Dat je dit soort dingen niet uit overheidskringen hoort is omdat ze mensen niet bang willen maken maar elke gerespecteerde economoon zal je vertellen dat ze geen enkel idee hebben hoe de maatregelen die ze genomen hebben zullen uitpakken.

Of ga je het beleid van enorme hoeveelheden geld die er de laatste jaren in het systeem zijn gepompt en nog steeds elke dag gebeuren soms ontkennen?
Feyenoord!
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:51:31 #193
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159064920
En daar komt trouwens nog de hele analyse bij van hoe het werkt in de Financiele wereld zoals Joris Luijendijk mooi in zijn boek heeft geschreven. Totaal geen controle what so ever. Alles op de korte termijn en snelle winst. En die wereld heeft de rest van de wereld totaal in zijn greep. Een trein die op een afgrond af dendert.
Feyenoord!
pi_159065067
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:49 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Een populair riedeltje? Het zijn gewoon feiten wat ik noem. Dat je dit soort dingen niet uit overheidskringen hoort is omdat ze mensen niet bang willen maken maar elke gerespecteerde economoon zal je vertellen dat ze geen enkel idee hebben hoe de maatregelen die ze genomen hebben zullen uitpakken.

Of ga je het beleid van enorme hoeveelheden geld die er de laatste jaren in het systeem zijn gepompt en nog steeds elke dag gebeuren soms ontkennen?
Nee, jij constateert dat er 'veel geld in het systeem wordt gepompt', dat niemand weet waar dat toe gaat leiden, maar dat de boel wel een keer gaat klappen.

Heb je zelf niet door dat die redenering mank gaat?
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:05:04 #195
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159065178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, jij constateert dat er 'veel geld in het systeem wordt gepompt', dat niemand weet waar dat toe gaat leiden, maar dat de boel wel een keer gaat klappen.

Dat is volgens mij het enige logisch gevolg. De vraag is alleen wanneer het ontstaat en of er voor die tijd niet andere problemen ontstaan zoals hogere rentes waardoor belastingen omhoog moeten, een economie die in het slop raakt door bv een dalende export waardoor het terugbetalen van de lening een groot probleem wordt etc.
pi_159065243
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij het enige logisch gevolg.
En daar gaat het dus fout.

Net zoals jouw grafiekje waarin de stijging van de staatsschuld in absolute zin weer wordt gegeven. Dat zegt helemaal niets over de houdbaarheid van onze schulden, iets wat je zelf ook al half leek te beseffen. Onderstaande grafiek is wat dat betreft een betere indicator.

De staatsschuld als percentage van het BNP.
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:11:49 #197
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159065328
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daar gaat het dus fout.

Net zoals jouw grafiekje waarin de stijging van de staatsschuld in absolute zin weer wordt gegeven. Dat zegt helemaal niets over de houdbaarheid van onze schulden, iets wat je zelf ook al half leek te beseffen. Onderstaande grafiek is wat dat betreft een betere indicator.

[ afbeelding ]

De staatsschuld als percentage van het BNP.
Dat gaf ik inderdaad al aan en je ziet hier dus ook direct dat een minder goed wordende economie zoals in 2008 gebeurde direct zijn weerslag heeft op het percentage van het BNP wat opgaat aan staatsschuld. Dat is in nog geen 3 jaar tijd gestegen met bijna 20%.

Alleen zegt deze grafiek niet zoveel omdat het afhankelijk is van hoe goed of slecht je economie draait, niet om hoeveel schuld je nou daadwerkelijk hebt.

Vergelijk het maar met het afsluiten van een torenhoge hypotheek terwijl je een enorm goed salaris hebt. Dat is allemaal geen probleem en is een mooi precentage van je inkomen totdat de omstandigheden veranderen zoals bv baanverlies of een belastingverhoging etc. of je aflosingsvrije hypotheek loopt af.
Dan blijft de schuld absoluut gezien gewoon staan en veranderd niet maar relatief gezien is ie ineens torenhoog.

Het is en blijft een schuld en dat wordt ooit gewoon een probleem als je niks aflost.
pi_159065440
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:11 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat gaf ik inderdaad al aan en je ziet hier dus ook direct dat een minder goed wordende economie zoals in 2008 gebeurde direct zijn weerslag heeft op het percentage van het BNP wat opgaat aan staatsschuld. Dat is in nog geen 3 jaar tijd gestegen met bijna 20%.
Dat wil wel eens gebeuren wanneer de (westerse) wereld in een economische crisis terechtkomt. Zie bijvoorbeeld de stijging van de staatsschuld als percentage van het BNP aan het begin van de jaren '80. Toen viel de economie ook hard op z'n gat. De werkloosheid vloog door het dak en ons begrotingstekort lag enkele jaren boven de 10 procent. Er was woningnood en veel Nederlanders moesten de eindjes aan elkaar knopen.

De wereld is toen gewoon uit dat economische dal gekropen. Jouw conclusie dat de schuldenberg en de huidige malaise automatisch leidt tot het in elkaar klappen van het systeem, is dus nergens op gebaseerd.
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:23:38 #199
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159065600
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat wil wel eens gebeuren wanneer de (westerse) wereld in een economische crisis terechtkomt. Zie bijvoorbeeld de stijging van de staatsschuld als percentage van het BNP aan het begin van de jaren '80. Toen viel de economie ook hard op z'n gat. De werkloosheid vloog door het dak en ons begrotingstekort lag enkele jaren boven de 10 procent. Er was woningnood en veel Nederlanders moesten de eindjes aan elkaar knopen.

De wereld is toen gewoon uit dat economische dal gekropen. Jouw conclusie dat de schuldenberg en de huidige malaise automatisch leidt tot het in elkaar klappen van het systeem, is dus nergens op gebaseerd.
Ik beweer dan ook nergens dat we niet meer uit dat dal komen ;)
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:25:27 #200
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159065634
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Prima die laatste conclusie trek ik zelf (en vele anderen met mij trouwens).
Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')