bron: officiële websitequote:David Bowie died peacefully today surrounded by his family after a courageous 18 month battle with cancer. While many of you will share in this loss, we ask that you respect the family's privacy during their time of grief.
bron: NOSquote:De Britse zanger, muzieklegende en acteur David Bowie (69) is overleden. Op zijn officiële website staat het bericht dat hij na een strijd van 18 maanden tegen kanker is overleden in het bijzijn van zijn familie.
Zijn officiële Twitter-account meldt: "David Bowie is vandaag vredig overleden, omringd door zijn familie, na een moedige strijd tegen kanker van 18 maanden. Hoewel veel van jullie dit verlies zullen delen, vragen wij de privacy van de familie gedurende de periode van rouw te respecteren".
Zijn zoon Duncan Jones zegt op Twitter. "Erg verdrietig, maar het is waar. Ik ben voorlopig offline."
Zijn dood komt onverwacht. Bowie had niet bekendgemaakt dat hij ernstig ziek was.
Nieuwe cd
Vorig week verscheen zijn nieuwste cd Blackstar, op zijn 69ste verjaardag. In het Groninger Museum is op dit moment een grote expositie over zijn carrière en zijn werk.
Vorige maand ging in New York zijn muziektheatervoorstelling Lazarus in première, geregisseerd door de Belg Ivo van Hove.
Buitenaards
Bowie, die eigenlijk David Robert Jones heet, werd op 8 januari 1947 geboren in Londen. Zijn eerste hit was het nummer Space Oddity over een astronaut die een ruimtewandeling maakt en losraakt van zijn ruimteschip.
Daarna wist hij steeds weer nieuwe hits te scoren, met steeds weer een andere muziek- en kledingstijl.
David Bowie died peacefully today surrounded by his family after a courageous 18 month battle with cancer. While many of you will share in this loss, we ask that you respect the family’s privacy during their time of grief.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:03 schreef borisz het volgende:
http://www.davidbowie.com/news/january-10-2016-55521
Staat op zijn officiële Twitter account.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:08 schreef Lab-6 het volgende:
Ik kan het niet op z'n site vinden als ik gewoon naar de nieuwsafdeling ga? En het word nog nergens verder gemeld.
Ik wacht nog even af..
Laat maar, BBC bevestigt het
Ook zoon Duncan bevestigt het nu op Twitter.Bekijk de Tweet van @ManMadeMoon: https://twitter.com/ManMadeMoon/status/686441083648212992?s=09quote:Op maandag 11 januari 2016 08:09 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Staat op zijn officiële Twitter account.
Daarover verbaasde ik mij ook. Schijnbaar leed hij al 18 jaar aan kanker.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:22 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik wist niet eens dat hij ziek was![]()
RIP
Maanden ja. Niet jaar.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:33 schreef belsen het volgende:
[..]
Daarover verbaasde ik mij ook. Schijnbaar leed hij al 18 jaar aan kanker.
En dat is met dit tragische nieuws best wel weer een stunt.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:33 schreef belsen het volgende:
Vorige week, op zijn verjaardag 8 januari, bracht hij nog enkele nieuwe nummers uit.
Ik luister nu naar Lazarus op radio 2. Veel minder geregisseerd kan niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:17 schreef noodgang het volgende:
Lijkt alsof het uitkomen van de plaat juist gepland was zo net voor zijn overlijden. Dat is ergens wel heel mooi
Zou die clip ook zo ongeveer de laatste maanden hebben uitgebeeld? Ziek op bed, ideeën voor album opschrijven en weg?quote:Op maandag 11 januari 2016 08:48 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik luister nu naar Lazarus op radio 2. Veel minder geregisseerd kan niet.
Ow, inderdaad, verkeerd verstaan op de radio vanmorgen.quote:
Net als destijds met Freddie Mercury. Andere ziekte, maar ook nieuw materiaal opgenomen tot net vóór z'n overlijden.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:17 schreef noodgang het volgende:
Lijkt alsof het uitkomen van de plaat juist gepland was zo net voor zijn overlijden. Dat is ergens wel heel mooi
hoe heet die laatste cd ook alweer van Freddie ?quote:Op maandag 11 januari 2016 09:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Net als destijds met Freddie Mercury. Andere ziekte, maar ook nieuw materiaal opgenomen tot net vóór z'n overlijden.
Made in Heaven.quote:Op maandag 11 januari 2016 09:18 schreef HighVolume het volgende:
[..]
hoe heet die laatste cd ook alweer van Freddie ?
Wat ik begrepen heb is dat hij het al die tijd bewust niet bekend heeft gemaakt dat hij ziek was.quote:Op maandag 11 januari 2016 09:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo die zag ik niet aankomen, heb altijd een zwak voor zijn muziek gehad, een grootheid minder.
Wat voor grap maakten ze dan?quote:Op maandag 11 januari 2016 09:34 schreef F1gamer het volgende:
RIP
Ik ken wel zijn muziek, maar ik ben niet mee opgegroeid.
Ik denk dat die lui van het programma Cojonnes diep moeten schamen over die grap over David Bowie
Misschien zo gepland?quote:Op maandag 11 januari 2016 09:40 schreef Molurus het volgende:
Bah. Da's een hele grote die daar is overleden.![]()
Typisch ook dat hij een week voor z'n overlijden nog een nieuw album uitbrengt.
Wat denk je van de tekst van Lazarus? Als je dat nu terugleest is dat ook heel toepasselijk.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:56 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Zou die clip ook zo ongeveer de laatste maanden hebben uitgebeeld? Ziek op bed, ideeën voor album opschrijven en weg?
Teksten als The Next Day; Here I Am, Not quite dying en het nummer Where Are We Now? krijgen wel een heel andere lading....quote:Op maandag 11 januari 2016 10:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat denk je van de tekst van Lazarus? Als je dat nu terugleest is dat ook heel toepasselijk.
Look up here, I’m in heaven
I’ve got scars that can’t be seen
I’ve got drama, can’t be stolen
Everybody knows me now
Look up here, man, I’m in danger
I’ve got nothing left to lose
I’m so high it makes my brain whirl
Dropped my cell phone down below
Ain’t that just like me
By the time I got to New York
I was living like a king
Then I used up all my money
I was looking for your ass
This way or no way
You know, I’ll be free
Just like that bluebird
Now ain’t that just like me
Oh I’ll be free
Just like that bluebird
Oh I’ll be free
Ain’t that just like me
Ook zeker ja.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat denk je van de tekst van Lazarus? Als je dat nu terugleest is dat ook heel toepasselijk.
Look up here, I’m in heaven
I’ve got scars that can’t be seen
I’ve got drama, can’t be stolen
Everybody knows me now
Look up here, man, I’m in danger
I’ve got nothing left to lose
I’m so high it makes my brain whirl
Dropped my cell phone down below
Ain’t that just like me
By the time I got to New York
I was living like a king
Then I used up all my money
I was looking for your ass
This way or no way
You know, I’ll be free
Just like that bluebird
Now ain’t that just like me
Oh I’ll be free
Just like that bluebird
Oh I’ll be free
Ain’t that just like me
quote:De Vlaamse toneelregisseur Ivo van Hove wist als een van de weinigen al meer dan een jaar over de ziekte van Bowie. "Het is vreselijk, ik leef al heel lang met de kennis dat dit er aan zat te komen", zegt hij. "Een paar weken geleden stond ik naast hem op het podium tijdens de première van Lazarus. Toen ik de auto instapte wist ik dat het misschien wel de laatste keer zou zijn dat ik hem zag."
Van Hove werkte met Bowie samen aan de muzikale theatervoorstelling Lazarus, gebaseerd op liedjes van de Brit.
Wil niemand voor het hoofd stoten, maar dit is echt een 13 in een dozijn jaren '80 hitje.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:06 schreef MPC60 het volgende:
Ik ga even heel hard dit opzetten, sorry buren.
Klopt. Maar dat heeft hij zelf ook toegegeven. Dat hij per se een commercieel album wilde maken toen.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wil niemand voor het hoofd stoten, maar dit is echt een 13 in een dozijn jaren '80 hitje.
Dank je.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:08 schreef Elfletterig het volgende:
Wat een afschuwelijk en treurig nieuws. Wat een immens verlies voor de muziekwereld. David Bowie behoort zonder twijfel tot de aller, allergrootste artiesten van de afgelopen 50 jaar.
Ik ben geschokt en ik wens alle fans van Bowie veel sterkte.
Lekker kort door de bocht. Zelden iets gehoord dat hij buiten properties werd geprezen voor zijn acteerprestaties. Hijzelf deed dat ook niet.....quote:Op maandag 11 januari 2016 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Als muzikant nog teveel onderschat, als acteur hopeloos overschat.
Er zitten zoveel verwijzingen in dat album.... ook al in The Next Day....quote:Op maandag 11 januari 2016 12:10 schreef _evenstar_ het volgende:
Verklaart ook de titel... blackstar is een gestorven ster.
Geregisseerd tot het eindquote:Op maandag 11 januari 2016 12:14 schreef OProg het volgende:
Overleden in het weekeinde waarom hij net weer actueel was en werd geprezen door zijn nieuwe werk. Waarbij mensen de teksten lezen en het er over hebben. Daar overheen nog de geschokte reactie van het publiek door de onverwachtheid.
Ik denk dat als hij nu naar beneden kijkt hij best content is met de ontstane situatie. Er had weinig passender kunnen zijn bij Bowie wat dat betreft.
Stom is het...quote:Op maandag 11 januari 2016 12:12 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Er zitten zoveel verwijzingen in dat album.... ook al in The Next Day....
Het is echt nog steeds niet te geloven
Zijn voor de buitenwereld plotselinge dood doet op een rare manier denken aan zijn comeback van een paar jaar geleden. Out of the blue, zonder enige aankondiging verscheen toen een nieuwe single: Where Are We Now?quote:Op maandag 11 januari 2016 12:14 schreef OProg het volgende:
Overleden in het weekeinde waarom hij net weer actueel was en werd geprezen door zijn nieuwe werk. Waarbij mensen de teksten lezen en het er over hebben. Daar overheen nog de geschokte reactie van het publiek door de onverwachtheid.
Ik denk dat als hij nu naar beneden kijkt hij best content is met de ontstane situatie. Er had weinig passender kunnen zijn bij Bowie wat dat betreft.
Blackstar kwam binnen op #1 in 33 landen op iTunes...quote:Op maandag 11 januari 2016 12:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zijn voor de buitenwereld plotselinge dood doet op een rare manier denken aan zijn comeback van een paar jaar geleden. Out of the blue, zonder enige aankondiging verscheen toen een nieuwe single: Where Are We Now?
Het nummer kwam in die week, in januari 2013, op nummer 6 binnen in de Britse single-hitlijst. Een ongekende prestatie voor een artiest die toen 66 was. En het was ook zijn hoogste hitnotering sinds Absolute Beginners uit 1986.
The next day was nog helemaal niets bekend. Daar hoor je dan ook een echte sterke bowie met sociaal maataschappelijk commentaar op de huidendaagse wereld en energiek was.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:12 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Er zitten zoveel verwijzingen in dat album.... ook al in The Next Day....
Het is echt nog steeds niet te geloven
Het aantal keer dat ik als klein Ceetje Labyrinth heb gekeken, niet op twee handen te tellen. Ik was gefascineerd en een beetje verliefd op die rare man.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Als muzikant nog teveel onderschat, als acteur hopeloos overschat.
Toen ik klein was (jaar of 8) letterlijk tig malen Labyrinth gekeken, videoband was helemaal versletenquote:Op maandag 11 januari 2016 11:51 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht. Zelden iets gehoord dat hij buiten properties werd geprezen voor zijn acteerprestaties. Hijzelf deed dat ook niet.....
Je bent er 1 van de Labyrinth generatie.. Daar is een hele groep van.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:38 schreef Cee het volgende:
[..]
Het aantal keer dat ik als klein Ceetje Labyrinth heb gekeken, niet op twee handen te tellen. Ik was gefascineerd en een beetje verliefd op die rare man.Pas daarna kwam ik erachter dat ie zanger is.
RIP
Toch wel de mooiste video van een terminale patiënt imho samen met Freddie's 'These Are the Days of Our Lives'.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:30 schreef Deckard het volgende:
De video laat dan ook mooi zien dat hij echt letterlijk op het sterfbed ligt met de dood in de nabijheid.
Met zijn station to station outfit, de periode waar hij toen echt op het randje van de dood zat.
Is dit de vraag naar de volgende dooie?quote:Op maandag 11 januari 2016 12:54 schreef riazop het volgende:
Mooie muziek gemaakt als HEROES, daarna vooral kutplaten. Mooie leven gehad verder. NEXT!
Genieten van een paar juweeltjes, voor de rest niet groter maken dan het is.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is dit de vraag naar de volgende dooie?
Rare post.
Wat een ego om te denken dat wij het belangrijk vinden waar jij op zit te wachten.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:47 schreef Nober het volgende:
Wat een ego om te denken dat wij zitten te wachten op een album net voor je dood.
Afgesproken ga je dat in vervolg ook doen met mensen die veel youtube kliks hebben.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:57 schreef riazop het volgende:
[..]
Genieten van een paar juweeltjes, voor de rest niet groter maken dan het is.
Ronnie Flex en Lil Kleine hebben meer kliks in Nederland hoorquote:Op maandag 11 januari 2016 12:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Als je Bowie niet eens op een voetstuk mag plaatsen, wie dan wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |