Fuck... luister best regelmatig zijn muziek. Groot verlies voor de muziekwereld.quote:David Bowie is op 69-jarige leeftijd overleden
David Bowie is op 69-jarige leeftijd overleden. Dat bevestigt zijn woordvoerder aan verschillende media, waaronder The Hollywood Reporter en Sky News.
Hij overleed afgelopen zondag aan de gevolgen van kanker, meldt zijn website maandag.
De rockmuzikant kreeg volgens de website achttien maanden geleden te horen dat hij kanker had. Er wordt iedereen verzocht de privacy van de familie te respecteren.
Afgelopen vrijdag vierde Bowie zijn verjaardag nog met het uitbrengen van een nieuw album: Blackstar. Dit album werd door de internationale pers zeer enthousiast ontvangen.
Gezellig met z'n tweeën op de bank ?quote:Op maandag 11 januari 2016 08:07 schreef Perrin het volgende:
Eergister nog een film met m gekeken, RIP.
dank u, nu hoef ik het niet te schrijven!quote:Op maandag 11 januari 2016 09:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb zijn laatste album niet beluisterd, maar het zou mij helemaal niets verbazen wanneer er nu allemaal reacties binnenkomen in de categorie 'waarom hebben we ons laten verrassen door zijn dood nu het hele album vol zit met aanwijzingen'. Het album, zijn verjaardag, de schok op maandagochtend, het is allemaal onderdeel van zijn laatste project, hij maakt niet zomaar een album, hij regisseert ook zijn artistieke afscheid en zijn nalatenschap.
Sinds Ziggy Stardust voert hij de regie, het publiek, de media, het imago, de reacties, het is allemaal onderdeel van zijn voorstelling. Daarmee had hij al de vierde wand doorbroken, niet door met het publiek te praten, maar het publiek met zijn reacties onderdeel te maken van een voorstelling die veel groter is dan dat optreden op die plek. Ziggy Stardust was geen show voor de mensen die een kaartje hadden gekocht, de mensen die een kaartje hadden gekocht waren onderdeel van het fenomeen, de legende Ziggy Stardust. Hij manipuleert het nu allemaal weer, zelfs dit, het herkennen van wat hij nu doet door mij en vele anderen, is een onderdeel van zijn laatste show.
Bij hem thuis of bij jou?quote:Op maandag 11 januari 2016 08:07 schreef Perrin het volgende:
Mooi!quote:Op maandag 11 januari 2016 09:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb zijn laatste album niet beluisterd, maar het zou mij helemaal niets verbazen wanneer er nu allemaal reacties binnenkomen in de categorie 'waarom hebben we ons laten verrassen door zijn dood nu het hele album vol zit met aanwijzingen'. Het album, zijn verjaardag, de schok op maandagochtend, het is allemaal onderdeel van zijn laatste project, hij maakt niet zomaar een album, hij regisseert ook zijn artistieke afscheid en zijn nalatenschap.
Sinds Ziggy Stardust voert hij de regie, het publiek, de media, het imago, de reacties, het is allemaal onderdeel van zijn voorstelling. Daarmee had hij al de vierde wand doorbroken, niet door met het publiek te praten, maar het publiek met zijn reacties onderdeel te maken van een voorstelling die veel groter is dan dat optreden op die plek. Ziggy Stardust was geen show voor de mensen die een kaartje hadden gekocht, de mensen die een kaartje hadden gekocht waren onderdeel van het fenomeen, de legende Ziggy Stardust, en dat was de eigenlijke show. Hij manipuleert het nu allemaal weer, zelfs dit, het herkennen van wat hij nu doet door mij en vele anderen, is een onderdeel van zijn laatste show.
Mooi hoor.quote:Op maandag 11 januari 2016 09:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Sinds Ziggy Stardust voert hij de regie, het publiek, de media, het imago, de reacties, het is allemaal onderdeel van zijn voorstelling. Daarmee had hij al de vierde wand doorbroken, niet door met het publiek te praten, maar het publiek met zijn reacties onderdeel te maken van een voorstelling die veel groter is dan dat optreden op die plek. Ziggy Stardust was geen show voor de mensen die een kaartje hadden gekocht, de mensen die een kaartje hadden gekocht waren onderdeel van het fenomeen, de legende Ziggy Stardust, en dat was de eigenlijke show. Hij manipuleert het nu allemaal weer, zelfs dit, het herkennen van wat hij nu doet door mij en vele anderen, is een onderdeel van zijn laatste show.
En niks aan hem gemerkt?quote:Op maandag 11 januari 2016 08:07 schreef Perrin het volgende:
Zo is het ook. Kijk naar de tekst van Lazarus:quote:Op maandag 11 januari 2016 09:02 schreef Weltschmerz het volgende:
En nu? Is het nu erger, of minder erg nu je dit op de radio hebt horen zeggen?quote:Op maandag 11 januari 2016 11:11 schreef Loekie1 het volgende:
Op de radio zeiden ze dat het leverkanker was.
Lekker boeiend inderdaad.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En nu? Is het nu erger, of minder erg nu je dit op de radio hebt horen zeggen?
Was hem net aan het luisterenquote:Op maandag 11 januari 2016 13:32 schreef penny-wise het volgende:
2 iconen, nu weer tragisch bij elkaar.....
Ik begin steeds meer te denken dat mijn vader gelijk heeft. Het eerste wat hij zei toen ik hem vertelde dat Bowie dood is, en hij van de schrik was bekomen: "dit zou best eens door hem geregisseerd kunnen zijn."quote:Op maandag 11 januari 2016 13:29 schreef MaLo het volgende:
Ik vind Lazarus echt bizar nu. Hoorde dit nummer afgelopen weekend.
Die teksten, die clip.
Het goede nieuws, de bijbelse Lazarus werd door Jezus opgewekt uit de dood.
Hij heeft wel een paar van die duetten met andere legendes hè?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:32 schreef penny-wise het volgende:
2 iconen, nu weer tragisch bij elkaar.....
Vanavond Peter r. De vries als Bowie expert bij DWDD?quote:Op maandag 11 januari 2016 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Vreselijk dat iedereen er dan weer wat moet vinden. Dat mensen als de Rolling Stones of Iggy Pop, die echt bevriend met hem waren er een verdrietige uitspraak over doen, is heel gepast en begrijpelijk.
Maar dan lees ik dat een Henk-Jan Smits (wie?) twittert: het voelt alsof er een familielid is overleden.
Heeft ie vast een boek te promotenquote:Op maandag 11 januari 2016 15:24 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Vanavond Peter r. De vries als Bowie expert bij DWDD?het zou zomaar kunnen
Ad Visser op de site van het AD. Hij zag het overlijden van Bowie aankomenquote:Op maandag 11 januari 2016 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Vreselijk dat iedereen er dan weer wat moet vinden. Dat mensen als de Rolling Stones of Iggy Pop, die echt bevriend met hem waren er een verdrietige uitspraak over doen, is heel gepast en begrijpelijk.
Maar dan lees ik dat een Henk-Jan Smits (wie?) twittert: het voelt alsof er een familielid is overleden.
Wat heeft die eigenlijk gedaan na TopPopquote:Op maandag 11 januari 2016 16:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ad Visser op de site van het AD. Hij zag het overlijden van Bowie aankomen
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)Bowie-aankomen.dhtml
Zum kotzen idd. Schaamteloze vertoning.quote:Op maandag 11 januari 2016 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Heel veel! https://nl.wikipedia.org/wiki/Ad_Visser_(presentator)quote:Op maandag 11 januari 2016 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat heeft die eigenlijk gedaan na TopPop
daar dacht ik ook gelijk aan toen ik het vanmorgen hoorde ...... heb haar boek en film gelezen en gezien.quote:
quote:Op maandag 11 januari 2016 08:28 schreef Red_85 het volgende:
Had niks met zijn muziek qua eigen smaak, maar een artiest van de buitenklassen natuurlijk. Hero's na Christiane F ... damn.
Beetje vroeg. Kutziekte.
quote:...
...
This is Ground Control to Major Tom
You've really made the grade
And the papers want to know whose shirts you wear
Now it's time to leave the capsule if you dare
This is Major Tom to Ground Control
I'm stepping through the door
And I'm floating in a most the peculiar way
And the stars look very different today
....
....
Het is ook een geweldig album, ik ben helemaal niet de grootste Bowie fan, ik ben vooral fan van dat album en in mindere mate Aladin Sane en Hunky Dory uit ongeveer dezelfde periode. De rest is grotendeels niet helemaal mijn muziek. Ik vind het fantastisch dat hij zich maar bleef vernieuwen, maar het is niet allemaal aan mij besteed.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Ziggy Stardust vind ik echt zo'n geweldig album! Toen ik jong was draaiden mijn oudere broer en zussen dat (ik was pas zes), maar het is toch altijd blijven hangen.
dat is niet toevalligtwitter:Harry_Moore_ twitterde op maandag 11-01-2016 om 20:29:161) Go to @DavidBowieReal's account.2) Click 'following'.3) Look at who he followed last.4) Laugh and cry. #DavidBowieRIP reageer retweet
quote:Op maandag 11 januari 2016 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:
twitter:henkjansmits twitterde op maandag 11-01-2016 om 08:03:24Toch een beetje of een familielid is overleden. Er is maar een voordeel: veel Bowie vandaag op de radio #RIPbowie reageer retweet
Wtf...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 01:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]twitter:henkjansmits twitterde op maandag 11-01-2016 om 08:03:24Toch een beetje of een familielid is overleden. Er is maar een voordeel: veel Bowie vandaag op de radio #RIPbowie reageer retweet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |