bron: officiële websitequote:David Bowie died peacefully today surrounded by his family after a courageous 18 month battle with cancer. While many of you will share in this loss, we ask that you respect the family's privacy during their time of grief.
bron: NOSquote:De Britse zanger, muzieklegende en acteur David Bowie (69) is overleden. Op zijn officiële website staat het bericht dat hij na een strijd van 18 maanden tegen kanker is overleden in het bijzijn van zijn familie.
Zijn officiële Twitter-account meldt: "David Bowie is vandaag vredig overleden, omringd door zijn familie, na een moedige strijd tegen kanker van 18 maanden. Hoewel veel van jullie dit verlies zullen delen, vragen wij de privacy van de familie gedurende de periode van rouw te respecteren".
Zijn zoon Duncan Jones zegt op Twitter. "Erg verdrietig, maar het is waar. Ik ben voorlopig offline."
Zijn dood komt onverwacht. Bowie had niet bekendgemaakt dat hij ernstig ziek was.
Nieuwe cd
Vorig week verscheen zijn nieuwste cd Blackstar, op zijn 69ste verjaardag. In het Groninger Museum is op dit moment een grote expositie over zijn carrière en zijn werk.
Vorige maand ging in New York zijn muziektheatervoorstelling Lazarus in première, geregisseerd door de Belg Ivo van Hove.
Buitenaards
Bowie, die eigenlijk David Robert Jones heet, werd op 8 januari 1947 geboren in Londen. Zijn eerste hit was het nummer Space Oddity over een astronaut die een ruimtewandeling maakt en losraakt van zijn ruimteschip.
Daarna wist hij steeds weer nieuwe hits te scoren, met steeds weer een andere muziek- en kledingstijl.
David Bowie died peacefully today surrounded by his family after a courageous 18 month battle with cancer. While many of you will share in this loss, we ask that you respect the family’s privacy during their time of grief.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:03 schreef borisz het volgende:
http://www.davidbowie.com/news/january-10-2016-55521
Staat op zijn officiële Twitter account.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:08 schreef Lab-6 het volgende:
Ik kan het niet op z'n site vinden als ik gewoon naar de nieuwsafdeling ga? En het word nog nergens verder gemeld.
Ik wacht nog even af..
Laat maar, BBC bevestigt het
Ook zoon Duncan bevestigt het nu op Twitter.Bekijk de Tweet van @ManMadeMoon: https://twitter.com/ManMadeMoon/status/686441083648212992?s=09quote:Op maandag 11 januari 2016 08:09 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Staat op zijn officiële Twitter account.
Daarover verbaasde ik mij ook. Schijnbaar leed hij al 18 jaar aan kanker.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:22 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik wist niet eens dat hij ziek was![]()
RIP
Maanden ja. Niet jaar.quote:Op maandag 11 januari 2016 08:33 schreef belsen het volgende:
[..]
Daarover verbaasde ik mij ook. Schijnbaar leed hij al 18 jaar aan kanker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |