Twee keer? Vind ik nog niet echt veel...quote:Op maandag 11 januari 2016 07:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zou best willen maar zo gemakkelijk als jij stelt is het niet. Twee keer bij een callcenter gesolliciteerd, bij beiden op gesprek geweest en bij beiden een vergelijkbare reactie. Ik zie het al in hun ogen als ik ze een hand geef; dat gaat hem niet worden. "Jij gaat hier ongelukkig worden" zeiden ze beiden.
Ik heb nooit begrepen dat werkgevers trachten zoveel mogelijk jaren achter elkaar een uitzendcontract aan te bieden zogenaamd onder het mom van flexibiliteit.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom je werknemers bestraft die wel willen blijven werken maar dat niet mogen.
Omdat het de werkgever een godsvermogen kost als iemand in vaste dienst ziek wordt of als je die wil ontslaan. Maar ook dat probleem mag je neerleggen bij degenen die die regeltjes hebben bedacht, niet bij de werkgevers die ze zoveel mogelijk in hun eigen voordeel inzetten.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen dat werkgevers trachten zoveel mogelijk jaren achter elkaar een uitzendcontract aan te bieden zogenaamd onder het mom van flexibiliteit.
Daarom kun je als werkgever ook verzekeringen afsluiten. En als iemand niet functioneert is het helemaal niet moeilijk om deze persoon te ontslaan, maar dan moet je als werkgever wel aan dossiervorming doen. Dat veel werkgevers dit vaak niet eens doen of kunnen is hun probleem en het is veel simpeler om te zeggen dat er teveel regels zijn terwijl het vaak niet zo is.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat het de werkgever een godsvermogen kost als iemand in vaste dienst ziek wordt of als je die wil ontslaan. Maar ook dat probleem mag je neerleggen bij degenen die die regeltjes hebben bedacht, niet bij de werkgevers die ze zoveel mogelijk in hun eigen voordeel inzetten.
Huppa. Gevonden waar het fout ging.quote:Op zondag 10 januari 2016 13:44 schreef _Lily_ het volgende:
Bij Knoflook treft ze vrienden uit de Bossche kraakscene.
Dan kun je mensen er ieder moment uitdonderen. Altijd een fijn idee.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen dat werkgevers trachten zoveel mogelijk jaren achter elkaar een uitzendcontract aan te bieden zogenaamd onder het mom van flexibiliteit.
Begin een bedrijf en neem veel personeel in dienstquote:Op maandag 11 januari 2016 12:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoe de neuk heeft dit wat met mij post te maken?quote:Op maandag 11 januari 2016 11:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat was inderdaad erg grappig. Als er beleid kwam om de bonussen te beperken zou ING vertrekken want dat was slecht voor de bedrijfsvoering en een paar maanden later moesten ze om miljarden steunvragen aan de Nederlandse overheid.
Ik heb niet de ambitie om ondernemer te zijn en dan wel het 4 voudige van wat ik nu verdien binnen te harken.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Begin een bedrijf en neem veel personeel in dienst
Helaas is dat de realiteit.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:25 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Werkervaring zegt geen ene flikker.
Dokter: Oh ik zie dus dat je wilt solliciteren bij het ziekenhuis, oke je hebt een goede diploma maar wat is dit nou? Je hebt geen werkervaring? NextAlsof werken bij een callcenter, winkel ook maar iets betekend.
Ik snap nooit waarom mensen zoveel waarde hechten aan een vast contract, als je goed in je werkt bent kom je overal aan de slag.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De reden dat dit soort beroepen niet zo goed betalen komt voor belangrijk deel door de volstrekt incompetente vakbonden.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is wel een goed punt. Bedrijven schreeuwen om technisch personeel maar weigeren er voor te betalen. Er is namelijk geen tekort.
Het schijnt handig te zijn als je een huis zou willen kopen.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik snap nooit waarom mensen zoveel waarde hechten aan een vast contract, als je goed in je werkt bent kom je overal aan de slag.
Dat gaat snel veranderen aangezien ook de regels voor ontslag versoepeld zijn.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het schijnt handig te zijn als je een huis zou willen kopen.
Ik denk dat er een groot discrepantie zit in de functies die velen op dit forum vervullen en een gemiddelde productiebaan waarvoor een iq van 90 genoeg is.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik snap nooit waarom mensen zoveel waarde hechten aan een vast contract, als je goed in je werkt bent kom je overal aan de slag.
Mijn ervaring met productiemedewerkers is dat ze niet zozeer dom zijn, maar vooral geen vak hebben geleerd omdat ze lekker snel geld wilden verdienen.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik denk dat er een groot discrepantie zit in de functies die velen op dit forum vervullen en een gemiddelde productiebaan waarvoor een iq van 90 genoeg is.
Meer aan de werkgevers zelf maar die weigeren een hoger salaris te geven.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
De reden dat dit soort beroepen niet zo goed betalen komt voor belangrijk deel door de volstrekt incompetente vakbonden.
Ik snap het zelf ook niet. Als je al een huis hebt gekocht boeit het toch niet welk contract je hebt? Voor mij is het een naampje voor werk, meer niet.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
nee hoor. Ik heb zelf ook natuurkunde gestudeerd, maar mits je iemand bij een bedrijf hebt die ook natuurkunde heeft gestudeerd weten ze niet eens wat zo iemand kan. Liever een werktuigbouwkundige denkt men.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maat van mij MSc toegepaste natuurkunde, master thesis over kernfusie. Je zou denken daar wordt aan getrokken daar wordt je akelig van.
Dus een studie gedaan zonder perspectief, of gewoon op de verkeerde banen gesolliciteerd, valt me trouwens op dat ik ook heleboel mensen zie klagen die wel een mooie baan willen, maar het vertikken om uit de provincie te komen.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Meer aan de werkgevers zelf maar die weigeren een hoger salaris te geven.
Maat van mij MSc toegepaste natuurkunde, master thesis over kernfusie. Je zou denken daar wordt aan getrokken daar wordt je akelig van.
Maar niets behalve wat schrale stages. ASML niets, Phillips Healthcare niet, etc.
Zo is het trouwens met meer mensen van zijn lichting. De bedrijven willen vooral een zo groot mogelijke pool en zo min mogelijk zelf investeren in opleidingen.
Zie:
http://www.intermediair.n(...)F%2Fwww.google.nl%2F
(comments).
Of:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-aan-technici.dhtml
Er was een beter artikel van een paar jaar geleden. Maar dat krijg ik niet gevonden.
Gevonden:
https://www.beteronderwij(...)het-b%C3%A8ta-tekort
Studeerde en woont in EHV. En toegepaste natuurkunde is niet bepaald een pretstudie en is zeer veelzijdig.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus een studie gedaan zonder perspectief, of gewoon op de verkeerde banen gesolliciteerd, valt me trouwens op dat ik ook heleboel mensen zie klagen die wel een mooie baan willen, maar het vertikken om uit de provincie te komen.
Wat is je punt nu?quote:Op maandag 11 januari 2016 16:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Studeerde en woont in EHV. En toegepaste natuurkunde is niet bepaald een pretstudie en is zeer veelzijdig.
Overigens heeft hij nu wel werk bij een bedrijf wat speciale camera's maakt. Maar dat heeft even geduurd.
Dat je comment nergens opslaat en dat je de artikelen niet eens gelezen hebt.quote:
Wel degelijk, lees het 2e artikel nog maar eens goed, daar word het perfect omschreven, er is een gebrek aan technici maar dat gaat om specifieke functies, kortom een opleiding in techniek is lang geen garantie voor een baan.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat je comment nergens opslaat en dat je de artikelen niet eens gelezen hebt.
Er is een gebrek aan technici met goede sociale vaardigheden.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wel degelijk, lees het 2e artikel nog maar eens goed, daar word het perfect omschreven, er is een gebrek aan technici maar dat gaat om specifieke functies, kortom een opleiding in techniek is lang geen garantie voor een baan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |