Het EK was leuk, maar het draait allemaal om dit toernooi. Game onquote:De door bondscoach Giovanni Guidetti vandaag gepresenteerde selectie voor het OKT in Ankara kent geen nieuwe namen. Alleen de zwangere Manon Nummerdor – Flier zal als speelster ontbreken, maar op verzoek maakt zij wel deel uit van het team. ‘Ze is belangrijk in de kleedkamer’ zouden de voetballers waarschijnlijk zeggen. Haar plaats wordt ingenomen door Nicole Koolhaas, die in de aanloop naar het EK afgelopen zomer de laatste afvaller was.
Guidetti neemt dus vier midspeelsters mee te weten Robin de Kruijf, Quinta Steenbergen, Yvon Beliën en Nicole Koolhaas. Bij de geselecteerde libero’s staan de lang geblesseerde geweest zijnde Myrthe Schoot, die nog steeds niet weer voor Dresden speelt, en de net van een blessure herstelde Debby Stam – Pilon, die bij Le Cannet op de passer loper positie staat. Verder is Kirsten Knip van de Rote Raben uit Vilsbiburg voor de rol van libero geselecteerd.
Voor de positie diagonaal staat Lonneke Sloetjes genoteerd, als stand in zou mogelijk Judith Pietersen kunnen fungeren. Voordat Guidetti bondscoach werd vervulde zij die rol ook diverse keren in Oranje. Bij de passer lopers geen verassing. Teamcaptain Maret Balkestein – Grothues, Anne Buijs, Celeste Plak en Judith Pietersen zijn al langere tijd hier de vaste keuzes. En ook dit keer weer. En op spelverdeling zullen Laura Dijkema of Femke Stoltenborg de lijnen moeten uitzetten die naar succes leiden.
Ja misschien kan Danny dat ooit eens regelen ipv 150 subfora te openenquote:
nu welquote:
Klopt, je kan je dan lekker gaan focussen, anders ben je weer heel veel tijd en energie kwijt om je zelf op te laden, nog maar niet te spreken dat het financieel behoorlijk scheelt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Belangrijk om deze te winnen, dat geeft een enorme vertrouwensboost voor de OS.
dat idee had ik in de wedstrijd tegen Duitsland ook al.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Scheids fluit wel vaak in voordeel van Russinnen. Kun je zo de wedstrijd op verliezen.
Nee man, Guidetti is een heldquote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:51 schreef Szura het volgende:
Die Guidetti is wel een beetje een dorpsidioot
Verdedigend niet heel sterk maar in de aanval inderdaad wel.quote:
Eerder VK denk ikquote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:03 schreef Adrie072 het volgende:
Heeft die russische 8 ook n twitter account?
Wij hebben een bloedhekel aan jouw act.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:00 schreef superniger het volgende:
[..]
Heb een bloedhekel aan zijn overacting.
Videorecorder stond al ingesteldquote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:06 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik zat er al de hele avond klaar voor
quote:
Er is limiet hoor, enige sport zonder limiet is naar mijn weten Honkbal.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:20 schreef Szura het volgende:
Ze moeten een limiet stellen aan die time-outs
Per set 2 per team, en dan de technische time-outs nog.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:20 schreef Szura het volgende:
Ze moeten een limiet stellen aan die time-outs
Dat zeker, ze zullen gewoon een hele goede dag moeten hebben om van dit soort tegenstanders te winnen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:41 schreef Adrie072 het volgende:
Joh, ze doen het gewoon prima, verliezen is geen schande van die russinnen.
Japan, Korea, Thailand, Kazakhstan, Italie, Nederlandquote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:01 schreef raptorix het volgende:
Jammer, is al bekend welke landen aan het OKT mee doen?
Cuba en de VS?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Japan, Korea, Thailand, Kazakhstan, Italie, Nederland
En dan nog een Zuid- en een Noord-Amerikaans team.
VS lijkt zich rechtstreeks te gaan plaatsen. In dat geval wordt het waarschijnlijk de Dominicaanse republiek. In Zuid-Amerika gaat de strijd tussen Peru (3 van de 4 wedstrijden gespeeld, 3x gewonnen) en Argentinie (2xwinst uit 2).quote:
Cuba werd 5e in de NORCECA Volleyball Championship en alleen de eerste 4 mogen meedoen aan de kwalificatie voor de OSquote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:26 schreef Janneke141 het volgende:
Waar Cuba gebleven is weet ik eigenlijk niet.
Het OKT voor de heren is in Canada, en daar schijnen ze een redelijke kans te maken. Misschien ben je daarmee in de war?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:29 schreef Mark het volgende:
Ik zag in de krant ergens Canada genoemd worden
Edit: dat zal wel niet, zo te zien: https://en.wikipedia.org/(...)en%27s_qualification
Naja wel wat minder ja, maar ze gaan zeker meedoen om die 4 plekken. Sterker nog, op de World Cup (waar de eerste 2 plekken voor Rio vergeven werden, gingen naar China en Servië) eindigde Zuid-Korea als 6e voor de Dominicaanse (7e).quote:Op zondag 10 januari 2016 13:30 schreef DeeBee het volgende:
Is Zuid-Korea een pak minder geworden? Want zie dat die in 2012 gewoon tegen Japan speelden voor het brons.
Tjah de OS blijft een politiek ding, zelfde dat als je je niet als land plaatst bij het turnen je je alleen plaatst als wereldkampioen.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:40 schreef heywoodu het volgende:
Wereldkampioen Polen op het randje van uitschakeling voor de Spelen.
http://www.sportingvideo.(...)3503732-1239270.html
En wat is daar behalve dat het onjuist is ook nog politiek aan?quote:Op zondag 10 januari 2016 22:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
zelfde dat als je je niet als land plaatst bij het turnen je je alleen plaatst als wereldkampioen.
Dus als een Aziatisch team in de top 4 eindigt, is een plek in de top 4 genoegquote:Op donderdag 14 januari 2016 23:24 schreef Riofan83 het volgende:
Niet een plek bij de eerste vier is vereist op het OKT, maar een plek bij de eerste drie. Door een rare (politieke, frauduleuze) regel heeft de FIVB besloten de top 3 een ticket te geven en het vierde ticket te laten toekomen aan het beste Aziatische buiten de top 3.
Nee, als ik Riofan goed begrijp niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dus als een Aziatisch team in de top 4 eindigt, is een plek in de top 4 genoeg
Helemaal juist. Het is 3+A en niet A+3 (en ja dat is totaal iets anders).quote:Op vrijdag 15 januari 2016 00:12 schreef BobW het volgende:
[..]
Nee, als ik Riofan goed begrijp niet.
Stel het wordt:
1. Japan
2. Dominicaanse Republiek
3. Italië
4. Nederland
5. Zuid-Korea
Dan gaan Japan, DR, Italië sowieso door en pakt Zuid-Korea het ticket voor het beste land uit Azië en heeft Nederland pech.
Het is op zich wel raar, want het Aziatisch OKT zit hier dus nu in en door de Aziatische ploeg pas aan te wijzen nadat de 3 plekken van het wereld OKT zijn vergeven, zit Azië in een uitzonderingspositie. Ze zijn dus nu het enige continent waarvan het continentale OKT valt na het wereld OKT. En zoals je aan bovenstaande 3+A i.p.v. A+3 constructie kan zien, hebben ze daarmee wel een voordeel.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 07:50 schreef DeeBee het volgende:
En het is niet per se een rare regel toch? Want volgens mij is er geen los Aziatisch OKT en combineren ze het zo?
Anyway, ze moeten wel op niveau zijn om zich te plaatsen, gewoon een sterk bezet toernooi.
Ik denk dat je weer de beste Europese ploeg moet zijn daar om naar de Spelen te gaan. Zou mij verbazen als Nederland én Italië het allebei halen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ah, dan wordt het toch nog best pittig inderdaad. De Europese landen heb je wel een paar keer verslagen, maar dat wordt ook steeds lastiger natuurlijk
Ja, dat is wel zo. Al had het ook zo kunnen zijn dat ze een los Aziatisch toernooi hadden gehouden, daar 1 ticket weg was gegaan, de verliezers alsnog hier waren ingestroomd en je dan 3 plekken te vergeven had. Dat was een vrij vergelijkbaar scenario geweest met nu in mijn ogen, al klopt het dat het 'ongunstig' is wanneer een Aziatische ploeg het nu heel goed doet op dit toernooi en top-3 eindigt.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 09:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het is op zich wel raar, want het Aziatisch OKT zit hier dus nu in en door de Aziatische ploeg pas aan te wijzen nadat de 3 plekken van het wereld OKT zijn vergeven, zit Azië in een uitzonderingspositie. Ze zijn dus nu het enige continent waarvan het continentale OKT valt na het wereld OKT. En zoals je aan bovenstaande 3+A i.p.v. A+3 constructie kan zien, hebben ze daarmee wel een voordeel.
De kans dat Nederland en Italië het samen halen, lijkt me juist redelijk groot. Het huidige Zuid-Korea en Dominicaanse Republiek moeten ze kunnen hebben.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 10:04 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik denk dat je weer de beste Europese ploeg moet zijn daar om naar de Spelen te gaan. Zou mij verbazen als Nederland én Italië het allebei halen.
[..]
Ja, dat is wel zo. Al had het ook zo kunnen zijn dat ze een los Aziatisch toernooi hadden gehouden, daar 1 ticket weg was gegaan, de verliezers alsnog hier waren ingestroomd en je dan 3 plekken te vergeven had. Dat was een vrij vergelijkbaar scenario geweest met nu in mijn ogen, al klopt het dat het 'ongunstig' is wanneer een Aziatische ploeg het nu heel goed doet op dit toernooi en top-3 eindigt.
Sowieso vind ik het ook gek dat voor sommige OKT's (bijv. het waterpolo) de 'host nation' gelijk geplaatst is.Nou is Nederland redelijke wereldtop, maar af en toe komen dat soort toernooien voorbij en krijgt het gastland een cadeautje in de vorm van plaatsing terwijl andere landen al maanden battlen om uberhaupt op het OKT te komen...
maar voetbal hoort in deze opzet niet eens op de Spelen thuisquote:Op vrijdag 15 januari 2016 17:33 schreef kamperdijk het volgende:
Sowieso zou het wel fijn zijn als de FIVB eens naar de kwalificatie regels zou kijken. Zij hebben wel echt de meest oneerlijke kwalificatie in vergelijking met andere teamsporten. Al is voetbal ook echt belabberd.
Dat zou het mooiste zijn ja. Maar als dat niet lukt, zou het fijn zijn als de nummer vier óók mag.quote:
Triest maar waarschijnlijk wel waar.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:47 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Dat zou het mooiste zijn ja. Maar als dat niet lukt, zou het fijn zijn als de nummer vier óók mag.
Het is wel stuitend dat de FIVB de reglementen iedere keer aanpast op de website. Het is nog steeds niet duidelijk hoe het nou precies zit. Waarschijnlijk worden de regels uiteindelijk in het voordeel uitgelegd van het land dat de FIVB het meeste geld biedt. Op 12 maart is de loting. Dan weten we meer.
Net zo'n corrupte kutzooi als de FIBA, waar Turkije ineens, uit het niks en volledig tegen de eigen regels in mee mag doen aan het OKT ipv Libanonquote:Op zondag 24 januari 2016 19:47 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Dat zou het mooiste zijn ja. Maar als dat niet lukt, zou het fijn zijn als de nummer vier óók mag.
Het is wel stuitend dat de FIVB de reglementen iedere keer aanpast op de website. Het is nog steeds niet duidelijk hoe het nou precies zit. Waarschijnlijk worden de regels uiteindelijk in het voordeel uitgelegd van het land dat de FIVB het meeste geld biedt. Op 12 maart is de loting. Dan weten we meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |