Als het zo simpel was waren er geen handelsverdragen nodig. Je zit met mededingingsbeleid, kwaliteitseisen, uitzonderingen op bepaalde producten (vaak landbouw en energie), enzovoorts. In wat verdergaande verdragen worden ook vaak afspraken gemaakt over gemeenschappelijke markt, belastingen, investeringen, wetgeving... Handelsverdragen zijn normaliter dan ook aardige boekwerken en zijn absoluut niet zo simplistisch als jij blijkbaar denkt dat ze zijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Spreek af over en weer geen invoerbelasting te heffen. Past op een A5je.
Dat zou kunnen, maar wie betaald de rekening dan?quote:Op zondag 10 januari 2016 15:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Spreek af over en weer geen invoerbelasting te heffen. Past op een A5je.
Dat lijkt me sterk. In het nieuws over de burgeroorlog was er steeds sprake van dat het land in het westen vooral van de landbouw leeft en in het oosten vooral van zwaar verouderde mijnbouw-industrie. En je ziet het ook terug in de structuur van de exportsector. Zelfs de export van een land als India is hoogwaardiger dan die van Oekraïne.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:15 schreef J.B. het volgende:
[..]
Oekraïne heeft nochtans een behoorlijk ontwikkelde industrie. De grootste problemen liggen op het vlak van infrastructuur, bureaucratie en corruptie, niet bij de technologische ontwikkeling.
Ok John.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:55 schreef john2406 het volgende:
Nou laat ik eens zeer extreem gaan.
Ik heb een keer een uitzending gezien hoe men geld kon witwassen, ik dacht dat het over dat land ging wat genoemd is.
Ik kan het fout hebben hoor, kan een totaal ander land zijn, en dat ik het me niet juist herinner.
Dan kan ik me voorstellen dat ze daarom alleen al dat land erbij willen hebben als het zo is.
Waarom dat Ok Kaas, klopt het of staat het voor iets anders?quote:
Ik vind het niet zo fijn als mongooltjes als jij het beleid van mijn regering gaan bepalen. Gelukkig kunnen ze de uitslag van dit onzinnige referendum gewoon naast zich neerleggen.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:18 schreef Perox het volgende:
Ik ga NEE stemmen omdat ik nog steeds pissig ben dat het Lissabon NEE is genegeerd. Noem mij maar een mongooltje daarvoor. I do not care.
Kerel je hebt niet door wat je hiermee bewerkstelligd?quote:Op maandag 11 januari 2016 00:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo fijn als mongooltjes als jij het beleid van mijn regering gaan bepalen. Gelukkig kunnen ze de uitslag van dit onzinnige referendum gewoon naast zich neerleggen.
Je doet je naam eer aan.quote:Op maandag 11 januari 2016 00:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo fijn als mongooltjes als jij het beleid van mijn regering gaan bepalen. Gelukkig kunnen ze de uitslag van dit onzinnige referendum gewoon naast zich neerleggen.
Precies dit. Die man leeft op een andere planeet. Voor mij nog meer reden om tegen dit verdrag te stemmen, tegen deze EU.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:12 schreef Elfletterig het volgende:
Het is op z'n zachtst gezegd ironisch te noemen dat zo'n Juncker de term "continentale crisis" in de mond neemt vanwege de Nederlandse democratie die z'n werk doet. Dat terwijl een veel grotere dreiging voor Europa, namelijk de ongecontroleerde en ongebreidelde toestroom van groepen asielzoekers uit vrijwel uitsluitend moslimlanden, een veel grotere bedreiging vormt.
Maar daar horen we figuren als Juncker niet over spreken in termen van "continentale crisis". Dan is het ineens "humanitaire plicht", "verrijking", "medemenselijkheid", "voldoen aan verdragen" en andere mooipraterij.
Nou heb ik pas door dat je het over de opkomst hebt en niet over het ja of nee?quote:Op zondag 10 januari 2016 17:16 schreef Physsic het volgende:
Zijner mensen die er wel vertrouwen in hebben dat de opkomst hoog genoeg is?
Ik hoop dat namelijk heeeel erg, maar eerlijk gezegd ben ik er bijna zeker van dat dit niet het geval gaat zijn.
Was deze niet voorheen een topman bij een luxemburgse bank?quote:Op maandag 11 januari 2016 01:39 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Precies dit. Die man leeft op een andere planeet. Voor mij nog meer reden om tegen dit verdrag te stemmen, tegen deze EU.
quote:Op maandag 11 januari 2016 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor politici en andere mensen die bang zijn dat mensen straks antwoord geven op een andere vraag dan die gesteld wordt heb ik twee adviezen:
1. Organiseer een goed dabat
2. Combineer het referendum met een ander referendum waarin al die vragen worden gesteld waarop veel burgers graag antwoorden geven. Vraag de kiezer maar eens of dat hij voor of tegen een verder EU-uitbreiding is, of dat hij vindt dat meer bevoegdheden mogen worden overgedragen van het land naar de EU etc.
Deze past wel erg goed bij het GeenStijl/PVV volk inderdaad.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 00:30 schreef Ringo het volgende:
Ieder volk krijgt de journalisten die het verdient, hm?
Ik heb er vertrouwen in dat het minimumpercentage wordt gehaald. Ik denk dat het vooral belangrijk is om de slechter geïnformeerde burgers te mobiliseren. Hoe bereik je hen? Hoe leg je hen uit wat de achtergrond van dit referendum is en hoe krijg je hen zo ver dat ze zich enigszins verdiepen in dat associatieverdrag? Er zijn drie belangrijke middelen die ingezet kunnen worden om van het referendum een democratisch feest te maken:quote:Op zondag 10 januari 2016 17:16 schreef Physsic het volgende:
Zijner mensen die er wel vertrouwen in hebben dat de opkomst hoog genoeg is?
Ik hoop dat namelijk heeeel erg, maar eerlijk gezegd ben ik er bijna zeker van dat dit niet het geval gaat zijn.
How low can you go? Hij kan het niet helpen dat hij een lelijke kop heeft.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 00:29 schreef Ringo het volgende:
Overigens hoef je maar even naar het stompzinnige muilwerk van Jan Roos te kijken en je weet weer zeker dat je tóch niet gaat stemmen..
Ze hebben het referendum toch maar mooi voor mekaar gekregen niet?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 07:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Deze past wel erg goed bij het GeenStijl/PVV volk inderdaad.
Bovendien kan je heel erg gemakkelijk voorkomen dat de burgers het referendum hiervoor misbruiken door het referendum uit te breiden met die vragen waar de burgers zo graag hun zegje over doen: dus de grootte (wel of niet uitbreiden, of juist krimpen?), bevoegdheden (waar mag de EU zich wel en waar mag de EU zich niet mee bemoeien?) en organisatie (solidariteit met zuid-Europa?) van de EU.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:57 schreef Harmankardon het volgende:
Als politici angstig zijn dat mensen latere referenda gaan misbruiken om een punt te maken dan is het handig als ze uitslagen van eerdere referenda respecteren.
Maak gebruik van je democratisch recht. Ik ben voor het verdrag en ga ook stemmen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:04 schreef Toefjes het volgende:
Lastige keuze: Niet stemmen ivm het percentage van 30%, of gewoon voor het associatieverdrag stemmen.
Ik vind dit eigenlijk wel een heel goed idee!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bovendien kan je heel erg gemakkelijk voorkomen dat de burgers het referendum hiervoor misbruiken door het referendum uit te breiden met die vragen waar de burgers zo graag hun zegje over doen: dus de grootte (wel of niet uitbreiden, of juist krimpen?), bevoegdheden (waar mag de EU zich wel en waar mag de EU zich niet mee bemoeien?) en organisatie (solidariteit met zuid-Europa?) van de EU.
Dat durft het kliekje van Rutte blijkbaar niet. Jammer. Blijkbaar zijn ze weinig democratisch want democratie is niet voor bangen mensen.
Kom op Den Haag, haal die angel uit het referendum door het referendum sterk uit te breiden. Laat de initiatiefnemer maar een stuk of 10 extra vragen opstellen die over de EU gaan. Het kost louter een klein beetje extra inkt, het kost niet eens extra papier als je het goed aanpakt.
Het stemmen kan ook lekker vlot gaan als je alle vragen meestuurt met de oproep zodat mensen thuis al hebben bedacht hoe ze antwoorden.
Mensen zouden dan gewoon eerlijk en zakelijk stemmen voor het associatieverdrag, voor de rest is het een kwestie van goede voorlichting (geen propaganda zoals bij het grondwet-referendum) en een goed maatschappelijk debat.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:23 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel een heel goed idee!![]()
Mensen willen namelijk gewoon hun ei kwijt over bepaalde zaken, maar er wordt ze niks gevraagd. Vraag ons eens wat, dames en heren politici!
Serieus?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:04 schreef Toefjes het volgende:
Lastige keuze: Niet stemmen ivm het percentage van 30%, of gewoon voor het associatieverdrag stemmen.
Waarvoor bang zijn ik heb niks te verbergen hoor!?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Serieus?
1. Het al dan niet halen van die 30% valt of staat echt niet met die paar EU-fielen die al dan niet thuis blijven.
2. Waar ben je bang voor? Dat een meerderheid tegen het AV stemt?
Juh... je stemt evenzogoed voor niks. Alles is al geregeld en het associatieverdrag is (zogenaamd deels) per 1 januari in werking getreden, daar is de EU al een jaar of 10 mee bezig.. b.v. infrastructuur als het aanleggen van snelwegen door Polen rechtstreeks naar Lvov.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Maak gebruik van je democratisch recht. Ik ben voor het verdrag en ga ook stemmen.
Ik vraag met trouwens wel net af of de wet toestaat dat de tweede kamer zo'n referendum "vanuit het volk" mag uitbreiden... Misschien kan dat wel helemaal niet. Mag de kamer wel zelf een referendum uitschrijven?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als we dit nu toch eens voor zouden kunnen stellen aan de politici. Ik weet dat de parlementariërs goed bereikbaar zijn maar hoe doe je zo'n voorstel aan een partijvoorzitter?
Ik las er in voorlopig, maar inderdaad denk wel dat jij gelijk gaat krijgen!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:32 schreef ZOA het volgende:
[..]
Juh... je stemt evenzogoed voor niks. Alles is al geregeld en het associatieverdrag is (zogenaamd deels) per 1 januari in werking getreden, daar is de EU al een jaar of 10 mee bezig.. b.v. infrastructuur als het aanleggen van snelwegen door Polen rechtstreeks naar Lvov.
Bij de Oekrains/Poolse grens wordt je nog een soort van omgeleid maar zodra de visumplicht voor Oekraine dit jaar eraf gaat hoeven ze alleen nog een paar wegafzettingen weg te halen en je wapper wat met je paspoort ''hallo EU hier zijn we' ..
Dat weet ik niet maar niets belet het parlement om tegelijkertijd een tweede referendum te houden maar dan een die door de staat is georganiseerd.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:32 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik vraag met trouwens wel net af of de wet toestaat dat de tweede kamer zo'n referendum "vanuit het volk" mag uitbreiden...
Blijkbaar wel want we hadden een referendum voor de grondwet die vanuit Den Haag werd georganiseerd.quote:Mag de kamer wel zelf een referendum uitschrijven?
Nee hoor. Ja, DH gaat zich er niets van aantrekken maar dat wil niet zeggen dat je voor niets stemt. Die onvrede zal alleen maar groter worden als DH de uitslag negeert en dat levert bepaalde partijen weer extra stemmen op terwijl het andere partijen juist stemmen kost.quote:
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik las er in voorlopig, maar inderdaad denk wel dat jij gelijk gaat krijgen!
Of dat veel goed gaat doen als er toch tegen gestemd zou worden en het blijkt dat er veel niet meer terug gedraaid kan worden?
Daar nog de evt andere onrust bij?
Welnee man.. behalve de meeste slavische EU landen heeft iedereen het te druk met andere soorten crisis. Verder zijn Polen en West Oekraine 2 handen op 1 buikquote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik las er in voorlopig, maar inderdaad denk wel dat jij gelijk gaat krijgen!
Of dat veel goed gaat doen als er toch tegen gestemd zou worden en het blijkt dat er veel niet meer terug gedraaid kan worden?
Daar nog de evt andere onrust bij?
Ik heb het niet over daar man, om in jou taal maar te spreken, het kan me aan de kont roesten hoe het daar is!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:38 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Welnee man.. behalve de meeste slavische EU landen heeft iedereen het te druk met andere soorten crisis. Verder zijn Polen en West Oekraine 2 handen op 1 buik
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over daar man, om in jou taal maar te spreken, het kan me aan de kont roesten hoe het daar is!
Als het daar maar blijft. Grapje hoor!
Daar heb je wel een puntje.. maar zoals ik er tegen aankijk .. liever 20 miljoen Oekrainers als 'gelukszoekers' dan wat er nu binnen komt stromen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over daar man, om in jou taal maar te spreken, het kan me aan de kont roesten hoe het daar is!
Als het daar maar blijft. Grapje hoor!
Bang is niet de juiste term. Er gaan weken voorbij dat ik niet aan het associatieverdrag met de Oekraïne denk. Het heeft me ook nog geen enkele seconde aan slaap gescheeld. Wat mij tegenstaat is dat men een vraag gaat beantwoorden die anders is dan de vraag die beantwoord dient te worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Serieus?
1. Het al dan niet halen van die 30% valt of staat echt niet met die paar EU-fielen die al dan niet thuis blijven.
2. Waar ben je bang voor? Dat een meerderheid tegen het AV stemt?
En dat andere had ik geen stem, verdrag van Geneve was dat toch dacht ik?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:42 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Daar heb je wel een puntje.. maar zoals ik er tegen aankijk .. liever 20 miljoen Oekrainers als 'gelukszoekers' dan wat er nu binnenkomt stromen.
Daar heb ik een mooie oplossing voor gegeven, niets belet de politici om het te doen en als ik dat kan bedenken dan kunnen sommige politici dat ook wel bedenken. Het ligt aan de politici zelf als de kiezers dit gaan doen. Ik zie ook liever dat er serieus wordt gestemd maar de politici bepalen dat, niet de kiezers.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:43 schreef Toefjes het volgende:
Wat mij tegenstaat is dat men een vraag gaat beantwoorden die anders is dan de vraag die beantwoord dient te worden.
Maar natuurlijk.. al is het een farcequote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dat andere had ik geen stem, verdrag van Geneve was dat toch dacht ik?
In deze krijg ik wel een stem aangeboden, was toch te gek als ik die niet greep met beide handen of niet?
Ja hoor, het ligt aan de politici en de burgers hoeven totaal geen eigen verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar heb ik een mooie oplossing voor gegeven, niets belet de politici om het te doen en als ik dat kan bedenken dan kunnen sommige politici dat ook wel bedenken. Het ligt aan de politici zelf als de kiezers dit gaan doen. Ik zie ook liever dat er serieus wordt gestemd maar de politici bepalen dat, niet de kiezers.
Dat moet nog blijken of het dat wel of niet is, het zal ze in ieder geval geen goed doen hier als het een nee wordt en er komt toch een ja vermoed ik?quote:
Ik heb doorgaans een hekel aan linkse boomknuffelaarsquote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Goed.
Ik ga ook tegen stemmen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |