abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158985511
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Spreek af over en weer geen invoerbelasting te heffen. Past op een A5je.
Als het zo simpel was waren er geen handelsverdragen nodig. Je zit met mededingingsbeleid, kwaliteitseisen, uitzonderingen op bepaalde producten (vaak landbouw en energie), enzovoorts. In wat verdergaande verdragen worden ook vaak afspraken gemaakt over gemeenschappelijke markt, belastingen, investeringen, wetgeving... Handelsverdragen zijn normaliter dan ook aardige boekwerken en zijn absoluut niet zo simplistisch als jij blijkbaar denkt dat ze zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 15:31:56 ]
pi_158987201
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Spreek af over en weer geen invoerbelasting te heffen. Past op een A5je.
Dat zou kunnen, maar wie betaald de rekening dan?
Het land waar het heengaat zal inklaring wensen en dat waar het uitgaat uitklaring, nou denk ik dat die rekening nou dus betaald wordt door de burgers.
Waar lag die voorheen dan, toen de EU nog niet was, en het vrachtverkeer aan de grens stilstond al naar gelang er controles waren.
En die uren dus gewoon doorlopen deden van de chaufeurs, kan verkeerd zijn hoe ik denk hoor.
Enlighten me.
pi_158987412
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:15 schreef J.B. het volgende:

[..]

Oekraïne heeft nochtans een behoorlijk ontwikkelde industrie. De grootste problemen liggen op het vlak van infrastructuur, bureaucratie en corruptie, niet bij de technologische ontwikkeling.
Dat lijkt me sterk. In het nieuws over de burgeroorlog was er steeds sprake van dat het land in het westen vooral van de landbouw leeft en in het oosten vooral van zwaar verouderde mijnbouw-industrie. En je ziet het ook terug in de structuur van de exportsector. Zelfs de export van een land als India is hoogwaardiger dan die van Oekraïne.

Een "diepgaande" openstelling van de markten wordt m.i. dus een ramp. West-Europese beursgenoteerde ondernemingen kunnen dan een dealtje sluiten met corrupte oligarchen om de huzarenstukjes van de industrie op te kopen, zodat Oekraïne geen cent van de winsten terugziet, en de rest is binnen een paar jaar kapotgeconcurreerd.

Net zoals in 1990 in de rest van de 'nieuwe' EU-lidstaten is gebeurd. Pak maar eens de lijst van grootste bedrijven in Europa erbij. Ruim 150 bedrijven, en slechts twee daarvan hebben het hoofdkantoor in een EU-lidstaat ten oosten van het voormalige IJzeren Gordijn. Of neem de FT 500 bedrijven naar marktkapitalisatie wereldwijd, daar zijn het er zelfs nul. In beide gevallen zit er trouwens ook geen enkel bedrijf uit Oekraïne bij.

Vooral China laat zien hoe je een heel eind kan komen. Met gericht industriebeleid, waarbij buitenlanders vaak alleen in joint-ventures mogen investeren waarbij de binnenlandse partij minimaal een 50%-aandeel moet hebben en waarbij er technologie-overdracht moet plaatsvinden. Zulk beleid is na een "diep" handelsakkoord natuurlijk niet meer mogelijk, omdat het tegen het vrij verkeer van kapitaal etc. in gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 16:47:42 ]
pi_158987890
Nou laat ik eens zeer extreem gaan.
Ik heb een keer een uitzending gezien hoe men geld kon witwassen, ik dacht dat het over dat land ging wat genoemd is.
Ik kan het fout hebben hoor, kan een totaal ander land zijn, en dat ik het me niet juist herinner.
Dan kan ik me voorstellen dat ze daarom alleen al dat land erbij willen hebben als het zo is.
pi_158987916
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:55 schreef john2406 het volgende:
Nou laat ik eens zeer extreem gaan.
Ik heb een keer een uitzending gezien hoe men geld kon witwassen, ik dacht dat het over dat land ging wat genoemd is.
Ik kan het fout hebben hoor, kan een totaal ander land zijn, en dat ik het me niet juist herinner.
Dan kan ik me voorstellen dat ze daarom alleen al dat land erbij willen hebben als het zo is.
Ok John.
pi_158987971
quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ok John.
Waarom dat Ok Kaas, klopt het of staat het voor iets anders?
Ik weet het niet zo percies meer, mijn geheugen is niet meer wat het was hoor.

http://www.volkskrant.nl/(...)n-de-gaten~a3608591/

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 17:00:17 ]
pi_158988343
Dit soort bangmakerij is voor mij juist rede om demonstratief tegen te stemmen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 17:08:44 ]
pi_158988501
Het is op z'n zachtst gezegd ironisch te noemen dat zo'n Juncker de term "continentale crisis" in de mond neemt vanwege de Nederlandse democratie die z'n werk doet. Dat terwijl een veel grotere dreiging voor Europa, namelijk de ongecontroleerde en ongebreidelde toestroom van groepen asielzoekers uit vrijwel uitsluitend moslimlanden, een veel grotere bedreiging vormt.

Maar daar horen we figuren als Juncker niet over spreken in termen van "continentale crisis". Dan is het ineens "humanitaire plicht", "verrijking", "medemenselijkheid", "voldoen aan verdragen" en andere mooipraterij.
pi_158988610
Zijner mensen die er wel vertrouwen in hebben dat de opkomst hoog genoeg is?

Ik hoop dat namelijk heeeel erg, maar eerlijk gezegd ben ik er bijna zeker van dat dit niet het geval gaat zijn.
  zondag 10 januari 2016 @ 17:18:45 #210
307622 Perox
(niet de echte)
pi_158988698
Ik ga NEE stemmen omdat ik nog steeds pissig ben dat het Lissabon NEE is genegeerd. Noem mij maar een mongooltje daarvoor. I do not care.
  maandag 11 januari 2016 @ 00:12:10 #211
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159002202
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:18 schreef Perox het volgende:
Ik ga NEE stemmen omdat ik nog steeds pissig ben dat het Lissabon NEE is genegeerd. Noem mij maar een mongooltje daarvoor. I do not care.
Ik vind het niet zo fijn als mongooltjes als jij het beleid van mijn regering gaan bepalen. Gelukkig kunnen ze de uitslag van dit onzinnige referendum gewoon naast zich neerleggen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159002715
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 00:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo fijn als mongooltjes als jij het beleid van mijn regering gaan bepalen. Gelukkig kunnen ze de uitslag van dit onzinnige referendum gewoon naast zich neerleggen.
Kerel je hebt niet door wat je hiermee bewerkstelligd?

En dan erbij mijn in je reactie?
Dan zal ik maar niet schrijven wat ik denk he!
Doe het echter toch, is het echt mijn, vraag ik me dan af?
  Forum Admin maandag 11 januari 2016 @ 01:30:34 #213
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159003587
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 00:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Je doet je naam eer aan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_159003696
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:12 schreef Elfletterig het volgende:
Het is op z'n zachtst gezegd ironisch te noemen dat zo'n Juncker de term "continentale crisis" in de mond neemt vanwege de Nederlandse democratie die z'n werk doet. Dat terwijl een veel grotere dreiging voor Europa, namelijk de ongecontroleerde en ongebreidelde toestroom van groepen asielzoekers uit vrijwel uitsluitend moslimlanden, een veel grotere bedreiging vormt.

Maar daar horen we figuren als Juncker niet over spreken in termen van "continentale crisis". Dan is het ineens "humanitaire plicht", "verrijking", "medemenselijkheid", "voldoen aan verdragen" en andere mooipraterij.
Precies dit. Die man leeft op een andere planeet. Voor mij nog meer reden om tegen dit verdrag te stemmen, tegen deze EU.
  maandag 11 januari 2016 @ 01:40:07 #215
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159003704
quote:
14s.gif Op maandag 11 januari 2016 01:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je doet je naam eer aan.
Reageer vooral niet op hem het is een troll.
Fade to Black
pi_159013792
Door dit soort dreigementen ga ik juist 'NEE' stemmen.
Ze mogen het gaan bewijzen dat er crisis komt.
  maandag 11 januari 2016 @ 14:51:57 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159013999
ik ga me niet laten leiden door wie wat zegt over deze overeenkomst, mensen die dat wel doen verdienen ook niet om te mogen stemmen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159014166
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:16 schreef Physsic het volgende:

Ik hoop dat namelijk heeeel erg, maar eerlijk gezegd ben ik er bijna zeker van dat dit niet het geval gaat zijn.
Nou heb ik pas door dat je het over de opkomst hebt en niet over het ja of nee?

Ik hoop ook op een hoge opkomst trouwens ongeacht de uitslag!
pi_159014219
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 01:39 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Precies dit. Die man leeft op een andere planeet. Voor mij nog meer reden om tegen dit verdrag te stemmen, tegen deze EU.
Was deze niet voorheen een topman bij een luxemburgse bank?
pi_159030849
Uit een andere draad over hetzelfde onderwerp.
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor politici en andere mensen die bang zijn dat mensen straks antwoord geven op een andere vraag dan die gesteld wordt heb ik twee adviezen:

1. Organiseer een goed dabat
2. Combineer het referendum met een ander referendum waarin al die vragen worden gesteld waarop veel burgers graag antwoorden geven. Vraag de kiezer maar eens of dat hij voor of tegen een verder EU-uitbreiding is, of dat hij vindt dat meer bevoegdheden mogen worden overgedragen van het land naar de EU etc.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159030963
Als politici angstig zijn dat mensen latere referenda gaan misbruiken om een punt te maken dan is het handig als ze uitslagen van eerdere referenda respecteren.

Ik ga sws stemmen, wat ben ik nog niet uit.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 00:29:39 #222
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159031587
Overigens hoef je maar even naar het stompzinnige muilwerk van Jan Roos te kijken en je weet weer zeker dat je tóch niet gaat stemmen. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 00:30:59 #223
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_159031611
Ieder volk krijgt de journalisten die het verdient, hm?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_159033502
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 00:30 schreef Ringo het volgende:
Ieder volk krijgt de journalisten die het verdient, hm?
Deze past wel erg goed bij het GeenStijl/PVV volk inderdaad.
pi_159043799
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:16 schreef Physsic het volgende:

Ik heb er vertrouwen in dat het minimumpercentage wordt gehaald. Ik denk dat het vooral belangrijk is om de slechter geïnformeerde burgers te mobiliseren. Hoe bereik je hen? Hoe leg je hen uit wat de achtergrond van dit referendum is en hoe krijg je hen zo ver dat ze zich enigszins verdiepen in dat associatieverdrag? Er zijn drie belangrijke middelen die ingezet kunnen worden om van het referendum een democratisch feest te maken:

• media moeten een uitgebreid maatschappelijk debat organiseren en hierbij vooral opiniemakers (voor- en tegenstanders!) en mensen die er om de een of andere reden meer bij betrokken zijn (beroepsmatig, afkomst...) het podium bieden.
• spotjes zodat je ook mensen kan bereiken die je anders niet kan bereiken
• het referendum fors uitbreiden, verander het van een referendum over het associatieverdrag met O naar een referendum over de EU. De landelijke politiek heeft de bevoegdheid om dit te doen, zie het grondwetreferendum. Gebruik die bevoegdheid, tenzij je bang bent voor de uitslag. Maar ja, democratie is niet voor bange mensen. Of in Nederland wel?
#NoDAPL
pi_159043824
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 00:29 schreef Ringo het volgende:
Overigens hoef je maar even naar het stompzinnige muilwerk van Jan Roos te kijken en je weet weer zeker dat je tóch niet gaat stemmen. :').
How low can you go? Hij kan het niet helpen dat hij een lelijke kop heeft.
#NoDAPL
pi_159043892
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 07:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Deze past wel erg goed bij het GeenStijl/PVV volk inderdaad.
Ze hebben het referendum toch maar mooi voor mekaar gekregen niet?

Nou de opkomst nog en dan zien we verder niet?
pi_159043924
quote:
14s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:57 schreef Harmankardon het volgende:
Als politici angstig zijn dat mensen latere referenda gaan misbruiken om een punt te maken dan is het handig als ze uitslagen van eerdere referenda respecteren.
Bovendien kan je heel erg gemakkelijk voorkomen dat de burgers het referendum hiervoor misbruiken door het referendum uit te breiden met die vragen waar de burgers zo graag hun zegje over doen: dus de grootte (wel of niet uitbreiden, of juist krimpen?), bevoegdheden (waar mag de EU zich wel en waar mag de EU zich niet mee bemoeien?) en organisatie (solidariteit met zuid-Europa?) van de EU.
Dat durft het kliekje van Rutte blijkbaar niet. Jammer. Blijkbaar zijn ze weinig democratisch want democratie is niet voor bangen mensen.
Kom op Den Haag, haal die angel uit het referendum door het referendum sterk uit te breiden. Laat de initiatiefnemer maar een stuk of 10 extra vragen opstellen die over de EU gaan. Het kost louter een klein beetje extra inkt, het kost niet eens extra papier als je het goed aanpakt. :)
Het stemmen kan ook lekker vlot gaan als je alle vragen meestuurt met de oproep zodat mensen thuis al hebben bedacht hoe ze antwoorden.
#NoDAPL
pi_159044185
Onze huistrol kiest weer voor zijn gebruikelijke strategie. Het referendum bevalt hem niet dus hij probeert in plaats van het inhoudelijk te bestrijden een van de twee initiatiefnemers (GeenStijl) zwart te maken door te doen alsof dat GeenStijl en de PVV pretty much hetzelfde publiek zijn.
Hierbij negeert hij ook eventjes het feit dat GeenStijl niet eens de initiatiefnemer was maar dat GeenStijl slechts het initiatief van een andere organisatie ondersteunde door haar podium beschikbaar te stellen om een groter publiek te bereiken. Dat weet onze huistrol zelf ook wel maar GeenStijl heeft dat podium en die iniatiefnemer niet en dus tracht hij de reputatie van GeenStijl te besmeuren door GeenStijl in 1 adem te noemen met de PVV: "GeenStijl/PVV".

Word eens volwassen kerel en bestrijd eens iets inhoudelijk. Geef argumenten waarom jij tegen dat referendum bent en geef argumenten - waar jij al tig keer om gevraagd bent in meerdere draden (niet door mij, wel door tig anderen) - waarom jij voor het associatieverdrag bent.
#NoDAPL
pi_159045092
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:04 schreef Toefjes het volgende:
Lastige keuze: Niet stemmen ivm het percentage van 30%, of gewoon voor het associatieverdrag stemmen.
Maak gebruik van je democratisch recht. Ik ben voor het verdrag en ga ook stemmen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:23:55 #231
307622 Perox
(niet de echte)
pi_159052875
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bovendien kan je heel erg gemakkelijk voorkomen dat de burgers het referendum hiervoor misbruiken door het referendum uit te breiden met die vragen waar de burgers zo graag hun zegje over doen: dus de grootte (wel of niet uitbreiden, of juist krimpen?), bevoegdheden (waar mag de EU zich wel en waar mag de EU zich niet mee bemoeien?) en organisatie (solidariteit met zuid-Europa?) van de EU.
Dat durft het kliekje van Rutte blijkbaar niet. Jammer. Blijkbaar zijn ze weinig democratisch want democratie is niet voor bangen mensen.
Kom op Den Haag, haal die angel uit het referendum door het referendum sterk uit te breiden. Laat de initiatiefnemer maar een stuk of 10 extra vragen opstellen die over de EU gaan. Het kost louter een klein beetje extra inkt, het kost niet eens extra papier als je het goed aanpakt. :)
Het stemmen kan ook lekker vlot gaan als je alle vragen meestuurt met de oproep zodat mensen thuis al hebben bedacht hoe ze antwoorden.
Ik vind dit eigenlijk wel een heel goed idee! ^O^
Mensen willen namelijk gewoon hun ei kwijt over bepaalde zaken, maar er wordt ze niks gevraagd. Vraag ons eens wat, dames en heren politici!
pi_159052980
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:23 schreef Perox het volgende:

[..]

Ik vind dit eigenlijk wel een heel goed idee! ^O^
Mensen willen namelijk gewoon hun ei kwijt over bepaalde zaken, maar er wordt ze niks gevraagd. Vraag ons eens wat, dames en heren politici!
Mensen zouden dan gewoon eerlijk en zakelijk stemmen voor het associatieverdrag, voor de rest is het een kwestie van goede voorlichting (geen propaganda zoals bij het grondwet-referendum) en een goed maatschappelijk debat.

Als we dit nu toch eens voor zouden kunnen stellen aan de politici. Ik weet dat de parlementariërs goed bereikbaar zijn maar hoe doe je zo'n voorstel aan een partijvoorzitter?
#NoDAPL
pi_159053027
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:04 schreef Toefjes het volgende:
Lastige keuze: Niet stemmen ivm het percentage van 30%, of gewoon voor het associatieverdrag stemmen.
Serieus? :?
1. Het al dan niet halen van die 30% valt of staat echt niet met die paar EU-fielen die al dan niet thuis blijven. :)
2. Waar ben je bang voor? Dat een meerderheid tegen het AV stemt?
#NoDAPL
pi_159053088
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

1. Het al dan niet halen van die 30% valt of staat echt niet met die paar EU-fielen die al dan niet thuis blijven. :)
Waarvoor bang zijn ik heb niks te verbergen hoor!?

Ken je hem nog herinneren ik heb toch niks te verbergen!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2016 21:30:14 ]
pi_159053199
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Maak gebruik van je democratisch recht. Ik ben voor het verdrag en ga ook stemmen.
Juh... je stemt evenzogoed voor niks. Alles is al geregeld en het associatieverdrag is (zogenaamd deels) per 1 januari in werking getreden, daar is de EU al een jaar of 10 mee bezig.. b.v. infrastructuur als het aanleggen van snelwegen door Polen rechtstreeks naar Lvov.
Bij de Oekrains/Poolse grens wordt je nog een soort van omgeleid maar zodra de visumplicht voor Oekraine dit jaar eraf gaat hoeven ze alleen nog een paar wegafzettingen weg te halen en je wapper wat met je paspoort ''hallo EU hier zijn we' ..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:32:19 #236
307622 Perox
(niet de echte)
pi_159053201
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als we dit nu toch eens voor zouden kunnen stellen aan de politici. Ik weet dat de parlementariërs goed bereikbaar zijn maar hoe doe je zo'n voorstel aan een partijvoorzitter?
Ik vraag met trouwens wel net af of de wet toestaat dat de tweede kamer zo'n referendum "vanuit het volk" mag uitbreiden... Misschien kan dat wel helemaal niet. Mag de kamer wel zelf een referendum uitschrijven?

Trouwens, heeft weinig kans want de partijen varen wel bij de coalitiepolitiek die Nederland kent. Zo kun je namelijk ideeën doordrukken waar de meerderheid van NL tegen is door ze in de coalitievorming uit te ruilen (tegen andere ideeën, waar ook de meerderheid van NL tegen is).

Dus zeg dat een partij hoofddoekjes in het OV wil verbieden. Daar is een meerdeheid van Nederland tegen. Een ander partij wil meer geld voor Griekenland. Daar is ook een meerderheid tegen. Ze gaan samen een coalitie aan, en beide ideeën worden aangenomen. Nederlandse democratie ten top!
pi_159053302
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:32 schreef ZOA het volgende:

[..]

Juh... je stemt evenzogoed voor niks. Alles is al geregeld en het associatieverdrag is (zogenaamd deels) per 1 januari in werking getreden, daar is de EU al een jaar of 10 mee bezig.. b.v. infrastructuur als het aanleggen van snelwegen door Polen rechtstreeks naar Lvov.
Bij de Oekrains/Poolse grens wordt je nog een soort van omgeleid maar zodra de visumplicht voor Oekraine dit jaar eraf gaat hoeven ze alleen nog een paar wegafzettingen weg te halen en je wapper wat met je paspoort ''hallo EU hier zijn we' ..
Ik las er in voorlopig, maar inderdaad denk wel dat jij gelijk gaat krijgen!
Of dat veel goed gaat doen als er toch tegen gestemd zou worden en het blijkt dat er veel niet meer terug gedraaid kan worden?
Daar nog de evt andere onrust bij?
pi_159053373
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:32 schreef Perox het volgende:

[..]

Ik vraag met trouwens wel net af of de wet toestaat dat de tweede kamer zo'n referendum "vanuit het volk" mag uitbreiden...
Dat weet ik niet maar niets belet het parlement om tegelijkertijd een tweede referendum te houden maar dan een die door de staat is georganiseerd. ;)

quote:
Mag de kamer wel zelf een referendum uitschrijven?
Blijkbaar wel want we hadden een referendum voor de grondwet die vanuit Den Haag werd georganiseerd.
#NoDAPL
pi_159053423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:32 schreef ZOA het volgende:

[..]

Juh... je stemt evenzogoed voor niks.
Nee hoor. Ja, DH gaat zich er niets van aantrekken maar dat wil niet zeggen dat je voor niets stemt. Die onvrede zal alleen maar groter worden als DH de uitslag negeert en dat levert bepaalde partijen weer extra stemmen op terwijl het andere partijen juist stemmen kost. ;)
#NoDAPL
pi_159053448
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of dat veel goed gaat doen als er toch tegen gestemd zou worden en het blijkt dat er veel niet meer terug gedraaid kan worden?
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Welnee man.. behalve de meeste slavische EU landen heeft iedereen het te druk met andere soorten crisis. Verder zijn Polen en West Oekraine 2 handen op 1 buik
pi_159053517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:38 schreef ZOA het volgende:

[..]

[..]

Welnee man.. behalve de meeste slavische EU landen heeft iedereen het te druk met andere soorten crisis. Verder zijn Polen en West Oekraine 2 handen op 1 buik
Ik heb het niet over daar man, om in jou taal maar te spreken, het kan me aan de kont roesten hoe het daar is!
Als het daar maar blijft. Grapje hoor!
pi_159053650
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over daar man, om in jou taal maar te spreken, het kan me aan de kont roesten hoe het daar is!
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Daar heb je wel een puntje.. maar zoals ik er tegen aankijk .. liever 20 miljoen Oekrainers als 'gelukszoekers' dan wat er nu binnen komt stromen.
pi_159053711
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bang is niet de juiste term. Er gaan weken voorbij dat ik niet aan het associatieverdrag met de Oekraïne denk. Het heeft me ook nog geen enkele seconde aan slaap gescheeld. Wat mij tegenstaat is dat men een vraag gaat beantwoorden die anders is dan de vraag die beantwoord dient te worden.
pi_159053747
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:42 schreef ZOA het volgende:

[..]

[..]

Daar heb je wel een puntje.. maar zoals ik er tegen aankijk .. liever 20 miljoen Oekrainers als 'gelukszoekers' dan wat er nu binnenkomt stromen.
En dat andere had ik geen stem, verdrag van Geneve was dat toch dacht ik?
In deze krijg ik wel een stem aangeboden, was toch te gek als ik die niet greep met beide handen of niet?

En volgens mij is alles aan het verharden, hier ook denk ik, hoop het echter niet in de extremen mee te gaan maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2016 21:47:50 ]
pi_159053879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:43 schreef Toefjes het volgende:
Wat mij tegenstaat is dat men een vraag gaat beantwoorden die anders is dan de vraag die beantwoord dient te worden.
Daar heb ik een mooie oplossing voor gegeven, niets belet de politici om het te doen en als ik dat kan bedenken dan kunnen sommige politici dat ook wel bedenken. Het ligt aan de politici zelf als de kiezers dit gaan doen. Ik zie ook liever dat er serieus wordt gestemd maar de politici bepalen dat, niet de kiezers.
#NoDAPL
pi_159053907
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

En dat andere had ik geen stem, verdrag van Geneve was dat toch dacht ik?
In deze krijg ik wel een stem aangeboden, was toch te gek als ik die niet greep met beide handen of niet?
Maar natuurlijk.. al is het een farce
pi_159053974
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar heb ik een mooie oplossing voor gegeven, niets belet de politici om het te doen en als ik dat kan bedenken dan kunnen sommige politici dat ook wel bedenken. Het ligt aan de politici zelf als de kiezers dit gaan doen. Ik zie ook liever dat er serieus wordt gestemd maar de politici bepalen dat, niet de kiezers.
Ja hoor, het ligt aan de politici en de burgers hoeven totaal geen eigen verantwoordelijkheid te nemen.
pi_159053993
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:47 schreef ZOA het volgende:

[..]

Maar natuurlijk.. al is het een farce
Dat moet nog blijken of het dat wel of niet is, het zal ze in ieder geval geen goed doen hier als het een nee wordt en er komt toch een ja vermoed ik?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:49:36 #249
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_159054018
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:03 schreef Geralt het volgende:
Ik stem tegen in elk geval.
Goed.

Ik ga ook tegen stemmen. O+
pi_159054051
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Goed.

Ik ga ook tegen stemmen. O+
Ik heb doorgaans een hekel aan linkse boomknuffelaars :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')