Oke, maar kan wel verwarrend zijn voor mensen die daar niet wonen.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
hij woont in Oekraïne voor zover ik weet.
Ik ben een realist.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Vuilnisman is bij uitstek een romaklusje.
Wanneer je in Bulgarije met 700 euro aan het eind van de maand je rekeningen niet kan voldoen dan doe je overigens iets heel erg verkeerd. 700bgn aan enkel huur en electra is ook overtrokken. Ik woon riant, midden in het historisch centrum, met twee tuinen en inclusief GWE ben ik gemiddeld nog geen 500bgn kwijt. Nu heb ik een heel goede deal kunnen treffen maar 700 met enkel electra is bizar veel geld.
In Sofia is het gemiddelde inkomen overigens geen 350 euro meer maar eerder 600. 350 euro verdien je daar als vakkenvuller in een gemiddelde supermarkt.
En zoals gezegd : Zelfs de meisjes die hier voor ons werken krijgen hier 650 netto, plus een bonus die in de zomer oploopt tot dagelijks 50 leva. En dat is niet veel meer dan een bijbaan voor studentes. Souvenirtjes verkopen.
Buiten dat alles blijft het vervelend dat jij maar blijft zeggen dat volgens mij het leven in Bulgarije voor iedereen geweldig is. Dat zeg ik namelijk niet. Maar ik ben inderdaad niet zo negatief uitgesproken als dat jij bent. Maar goed, dat is een bekend kwaaltje van jou. Je bent nogal een zwartdenker. Of het nu Bulgarije, Nederland of Canada betreft.
Vandaar dat velen nog steeds emigreren. LOLquote:Op zondag 10 januari 2016 23:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Is maar net wat je onder 'de Bulgaren' verstaat. Er is inderdaad een verloren generatie aan oudjes die overal tussenvallen. Geen jongere die nog terug wil naar het oude Bulgarije aangezien ze meer opportuniteiten hebben dan Bulgaren in honderden jaren hebben gehad.
Welk voorbeeld? Die van de Bulgaarse supermarkt die 700bgn biedt?quote:Op maandag 11 januari 2016 16:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik ben een realist.
En het voorbeeld wat jij nu noemt is dus inderdaad van een buitenlands bedrijf wat een druppeltje op een gloeiende plaat is en een beetje meer met geld kan strooien.
Houd die aannames maar voor jezelf.quote:Voor de rest ben jij een jong persoon wat nog niet de lasten van gezinsleven heeft ervaren en alles nog steeds ziet als een fantaaaaastisch avontuur.
Wederom een bak aannames en je vervalt weer in het oude welbekende gedrag van zwartkijken. Je blijft een walgelijk figuur.quote:Misschien moet je eens beter om je heen kijken en realiseren wat er gebeurd in jouw omgeving en je af vragen: "zou ik hier een gezin willen stichten en kinderen op willen laten groeien?" en je dan ook eens afvragen WAAROM er miljoenen Bulgaren weg zijn gegaan (en nog steeds gaan) UIT BG vandaan.
Doenquote:En we zullen wel zien wat er veranderd is in BG in Juni als we daar een paar weken verblijven.
Emigreren staat gelijk aan in eigen land niets kunnen doen of geen opportuniteiten hebben? Goed verhaal weer man.quote:Op maandag 11 januari 2016 16:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vandaar dat velen nog steeds emigreren. LOL
Laat ze dat maar doen, dan wordt dat belachelijke referendum hopelijk spoedig weer uit de wet gesloopt.quote:Op zondag 1 november 2015 10:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
Kwestie van dus voor elke wet een referendum aanvragen dan zijn die partijen zo failliet van het campange voeren
Omdat PVV/Geenpeil het referendum inzet en kaapt voor hun eigen agenda moet de regering een onzinnig extra referendum gaan organiseren? Dat is wel een wat mal plan.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor politici en andere mensen die bang zijn dat mensen straks antwoord geven op een andere vraag dan die gesteld wordt heb ik twee adviezen:
1. Organiseer een goed dabat
2. Combineer het referendum met een ander referendum waarin al die vragen worden gesteld waarop veel burgers graag antwoorden geven. Vraag de kiezer maar eens of dat hij voor of tegen een verder EU-uitbreiding is, of dat hij vindt dat meer bevoegdheden mogen worden overgedragen van het land naar de EU etc.
Staaf eens dat de PVV hier iets mee te maken heeft?quote:
We zullen zien, ik schat dat ongeveer 40-70% van de kiesgerechtigde mensen zal gaan stemmen, een nauwere bandbreedte durf ik niet aan. De ondergrens baseer ik op de aanname dat slechts een minderheid van de mensen die gaat stemmen ook instemde met het referendum en dat een minderheid van de mensen die gaat stemmen en die wel instemde met het referendum de moeite nam om het referendumvoorstel te tekenen. De bovengrens baseer ik op de opkomst bij nationale verkiezingen, normaal gesproken trekt een referendum minder kiezers.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:36 schreef Franny_G het volgende:
Ik denk dat je beter kunt vrezen voor een extreem lage opkomst.
Als je het over een paar honderd mensen hebt....nee.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Emigreren staat gelijk aan in eigen land niets kunnen doen of geen opportuniteiten hebben? Goed verhaal weer man.
Hoezo kaapt.Het staat de regering vrij om de kiezers te overtuigen van de goede kanten maar tot nu toe heb ik nog vrij weinig gehoord uit die hoek eerst wilde Rutte niet, Juncker komt met zijn oorlogskaart ( je weet wel als je niet voorstemt komt er ellende van) ik ben niet overtuigd of het goed is om op dit moment een verdrag te sluiten.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat PVV/Geenpeil het referendum inzet en kaapt voor hun eigen agenda moet de regering een onzinnig extra referendum gaan organiseren? Dat is wel een wat mal plan.
En vanwege gebrek aan informatie moeten we alles maar over ons heen laten komen. Ik denk dat er in Nederland zat mensen zijn die hier interesse in hebben en ook goed weten waar het overgaat.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 05:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het NL volk zal het worst wezen en hebben geen idee waarover het gaat.
Jij zal dan ook geen argumenten voor willen horen. Die zijn er immers volop en ze zijn ook sterker dan de tegenargumenten. Maar als je al gevallen bent voor het GS/PVV Gehuil dan zit ratio er natuurlijk niet meer zo in.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 07:15 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hoezo kaapt.Het staat de regering vrij om de kiezers te overtuigen van de goede kanten maar tot nu toe heb ik nog vrij weinig gehoord uit die hoek eerst wilde Rutte niet, Juncker komt met zijn oorlogskaart ( je weet wel als je niet voorstemt komt er ellende van) ik ben niet overtuigd of het goed is om op dit moment een verdrag te sluiten.
Allicht en over het algemeen zien die in dat dit een nogal lastig onderwerp is voor een referendum met enkel ja of nee als keuzequote:Op dinsdag 12 januari 2016 07:19 schreef vipergts het volgende:
[..]
En vanwege gebrek aan informatie moeten we alles maar over ons heen laten komen. Ik denk dat er in Nederland zat mensen zijn die hier interesse in hebben en ook goed weten waar het overgaat.
Ja, want er gaan vandaag de dag echt nog miljoenen Bulgaren wegquote:Op dinsdag 12 januari 2016 05:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als je het over een paar honderd mensen hebt....nee.
Als je het over miljoenen hebt......jazeker.
Omdat het NEE kamp geen argumenten heeft zou het JA kamp juist argumenten moeten gaan gebruiken om mensen te overtuigen van hun gelijk denk ik dan.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 07:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allicht en over het algemeen zien die in dat dit een nogal lastig onderwerp is voor een referendum met enkel ja of nee als keuze.
Dat weet het nee-kamp ook prima, daarom brengen ze het als een soort motie van wantrouwen tegen het kabinet ipv als een serieus referendum over dit verdrag.
Dat doet men ook wel maar het hele onderwerp boeit maar weinig mensen echt denk ik. Over het algemeen is hierover besluiten nou net iets waarvoor men een volksvertegenwoordiging heeft verkozen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 07:51 schreef Resistor het volgende:
[..]
Omdat het NEE kamp geen argumenten heeft zou het JA kamp juist argumenten moeten gaan gebruiken om mensen te overtuigen van hun gelijk denk ik dan.
Dat vind jij, ik vind de voorargumenten vrij slap. Maar goed wij zullen het nooit eens worden omdat je liever wegkijkt dan kritisch bentquote:Op dinsdag 12 januari 2016 07:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij zal dan ook geen argumenten voor willen horen. Die zijn er immers volop en ze zijn ook sterker dan de tegenargumenten. Maar als je al gevallen bent voor het GS/PVV Gehuil dan zit ratio er natuurlijk niet meer zo in.
http://www.thelocal.de/20(...)e-germany-each-monthquote:Op dinsdag 12 januari 2016 07:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, want er gaan vandaag de dag echt nog miljoenen Bulgaren weg
Oh wacht. Jij vergelijkt de situatie van vandaag de dag met die van 10/15 jaar geleden. Logisch.
En nog steeds wachten wij op het lijstje VOOR-argumenten van jou....quote:Op dinsdag 12 januari 2016 07:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij zal dan ook geen argumenten voor willen horen. Die zijn er immers volop en ze zijn ook sterker dan de tegenargumenten. Maar als je al gevallen bent voor het GS/PVV Gehuil dan zit ratio er natuurlijk niet meer zo in.
Poetin zal janken als het doorgaat.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:29 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En nog steeds wachten wij op het lijstje VOOR-argumenten van jou....
Waarom? (ik denk dat de EU meer gaat janken, maar goed.... )quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:38 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Poetin zal janken als het doorgaat.
Dat is een redelijk voor-argument.
Je eerste bron is 'vrij' recent. Deze haalt aan dat het aantal Bulgaren dat naar Duitsland gaat minder hard stijgt dan het aantal Bulgaren dat weer terugkeert. Aangehaalde reden is dat een groot deel van de Bulgaren die naar Duitsland zijn gegaan studenten zijn en daar (een deel van) hun studie willen volgen. Schokkend hoorquote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
http://www.thelocal.de/20(...)e-germany-each-month
http://www.photologix.nl/useuropeans/?post=220
...en zoals gewoonlijk sla je weer eens de plank gigantisch mis......
Je blijft in een ontkenningsfase zitten.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Je eerste bron is 'vrij' recent. Deze haalt aan dat het aantal Bulgaren dat naar Duitsland gaat minder hard stijgt dan het aantal Bulgaren dat weer terugkeert. Aangehaalde reden is dat een groot deel van de Bulgaren die naar Duitsland zijn gegaan studenten zijn en daar (een deel van) hun studie willen volgen. Schokkend hoor![]()
Echt!
Je tweede bron is vanuit een periode dat Bulgarije net een paar maanden lid was van de EU. Lekker relevant allemaal weer.
Misschien moet je maar gewoon eens de hand in eigen boezem steken over wie er nu eigenlijk compleet naast zit.
Er gaat bijna geen hond terug naar Bulgarije terwijl uit verdomme de door jou aangehaalde bron anders blijkt. Hopeloos. Je gaat weer de negeerstatus verkrijgen. Doei.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je blijft in een ontkenningsfase zitten.
Er gaat bijna geen hond TERUG naar BG omdat de kansen daar treurig tot slecht zijn ONDANKS alle fraaie beloftes van de EU.
De meeste Bulgaren zijn dan ook zwaar teleurgesteld wat er van hun land geworden is na de toetreding in de EU (want daar gaat het onderwerp over aangaande de Oekraine).
Nog steeds proberen Bulgaren werk te vinden in het buitenland en dat komt niet omdat de kansen zo rijkelijk aanwezig zijn in BG of dat Bulgaren niet van hun land houden maar omdat het gewoon te beroerd/te zwaar is om in BG te wonen.
De meeste Bulgaren die ik hier ken zijn zeer hoog opgeleid en zouden graag terug gaan naar Bulgarije maar NIEMAND doet dat omdat ze hun kinderen niet willen laten opgroeien in een land zonder kansen en geregeerd door de Mafia.
Als men gepensioneerd is gaat men misschien terug en dat is ook nog twijfelachtig.
Ook de berichten uit BG zijn niet echt hoopvol.
Dus geloof ik meer in de opinies en meningen van mijn Bulgaarse familie en kenissen als je het niet erg vind.
Dat zijn studenten suffie...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Er gaat bijna geen hond terug naar Bulgarije terwijl uit verdomme de door jou aangehaalde bron anders blijkt. Hopeloos. Je gaat weer de negeerstatus verkrijgen. Doei.
Uiteraard. Enkel studenten. Vandaar alle platforms voor Bulgaren met buitenlandervaringquote:
Diezelfde negeer stand die jij aanneemt als je in BG rondloop bedoel je?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Uiteraard. Enkel studenten. Vandaar alle platforms voor Bulgaren met buitenlandervaringNogmaals, negeer
nee, meer de negeerstand voor iemand die al tien jaar niet meer in een land zit maar nog wel denkt van alles op de hoogte te zijn. Doei.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:18 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Diezelfde negeer stand die jij aanneemt als je in BG rondloop bedoel je?
Tja soms zijn mensen beter op de hoogte wat er gebeurd in een land omdat ze wat volwassener om zich heen kijken en goed opletten wat andere mensen vertellen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:20 schreef Dven het volgende:
[..]
nee, meer de negeerstand voor iemand die al tien jaar niet meer in een land zit maar nog wel denkt van alles op de hoogte te zijn. Doei.
Het doet trouwens ook goed een land te begrijpen door er een tijdje niet te wonen maar er van buiten tegenaan te kijken.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja soms zijn mensen beter op de hoogte wat er gebeurd in een land omdat ze wat volwassener om zich heen kijken en goed opletten wat andere mensen vertellen.![]()
Vertel, hoe is Bulgarije dan geplunderd door de EU? Het gemiddeld inkomen is sinds toetreding tot de EU gestegen van $10.400 naar $14.400quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat zijn studenten suffie...
Population of Bulgaria 2015
As of 1 January 2016, the population of Bulgaria was estimated to be 7 080 027 people. This is a decrease of -0.78 % (-55 802 people) compared to population of 7 135 829 the year before. In 2015 the natural increase was negative, as the number of deaths exceeded the number of live births by 35 679. Due to external migration, the population declined by 20 123. The sex ratio of the total population was 0.935 (935 males per 1 000 females) which is lower than global sex ratio. The global sex ratio in the world was approximately 1 016 males to 1 000 females as of 2015. See also map of the world by sex ratio of total population.
http://www.euronews.com/2(...)e-country-in-the-eu/
-------------------------
Allemaal signalen dat het stukken "beter" gaat daar sinds de toetreding in de EU.[/quote[
Jeetje, 20.000 emigranten! Poe hee! Ondertussen groeit de Bulgaarse economie weer met 2.9 %.
Geen idee trouwens hoe bevolkingsgroei als indicator zou moeten worden beschouwd als welvaartsmeter. Volgens die maatstaf zou de top tien meest welvarende landen er zo uitzien:
1. Oman
2. Lebanon
3. Kuwait
4. Qatar
5. South Sudan
6. Niger
7. Caribbean Netherlands
8.Burundi
9. Chad
10. Iraq
[quote]En dit gaat er ook gebeuren met de Oekraine.
Legale EU plunderingen door de lokale regering, miljoenen richting de EU en de lokale bevolking gaat er aan onder door....
Plunderingen DOOR de Bulgaarse regering uit Europese fondsen. (wat niet alleen BG doet maar een gewilde activiteit is gebezigd door vele EU landen)quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:57 schreef Oekelpeer het volgende:
[..]
Vertel, hoe is Bulgarije dan geplunderd door de EU? Het gemiddeld inkomen is sinds toetreding tot de EU gestegen van $10.400 naar $14.400
Ja want men veranderd na dit referendum een paar regels in de overeenkomst en dan jast men het er door....EU en democratie? Dacht het niet....quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:59 schreef penny-wise het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)rendum__.html?page=3
Weggegooid geld ben ik bang.....
De EU heeft speciaal fondsen opgezet waar landen van gebruik kunnen maken om bijvoorbeeld de infrastructuur te verbeteren. Dat heeft niks met plunderen te maken. Verder is NEK EAD (het Bulgaarse energiebedrijf) in handen van de staat - er is aangekondigd dat de markt geliberaliseerd wordt in 2016. Naar verwachting leidt dat niet tot hogere kosten (zie bijvoorbeeld dit CPB rapport : http://www.cpb.nl/node/10131)quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Plunderingen DOOR de Bulgaarse regering uit Europese fondsen. (wat niet alleen BG doet maar een gewilde activiteit is gebezigd door vele EU landen)
En ja, Europese bedrijven "plunderen" het land door nuts bedrijven op te kopen en de prijzen belachelijk te verhogen.
Dat is de druk die zo'n OVSE-missie met zich meebrengt denk ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:59 schreef penny-wise het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)rendum__.html?page=3
Weggegooid geld ben ik bang.....
Tuurlijk.....quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:34 schreef Oekelpeer het volgende:
[..]
De EU heeft speciaal fondsen opgezet waar landen van gebruik kunnen maken om bijvoorbeeld de infrastructuur te verbeteren. Dat heeft niks met plunderen te maken. Verder is NEK EAD (het Bulgaarse energiebedrijf) in handen van de staat - er is aangekondigd dat de markt geliberaliseerd wordt in 2016. Naar verwachting leidt dat niet tot hogere kosten (zie bijvoorbeeld dit CPB rapport : http://www.cpb.nl/node/10131)
Schattig maar daarmee kiezen de EU-leden dus voor een transferunie. Je kan daar een voor- of tegenstander van zijn maar dit is wel iets wat democratisch gedragen moet worden en het volk is hier nooit over geraadpleegd. Daarom ben ik blij met dit referendum - voor 1 keer kan het volk zich wel eens uitspreken over een EU-kwestie - en vind ik het een democratische nederlaad dat het kabinet ermee omgaat zoals ze doet: angst voor het referendum, aansturen op een lage opkomst, het volk niet serieus nemen en de kans laten liggen om van de gelegenheid gebruik te maken om over heel wat meer onderwerpen de wensen van het volk te peilen. Je kan je kont tegen de krib gooien en je kan gebruik maken van het feit dat er toch al een verkiezing wordt georganiseerd, er is genoeg witruimte op het velletje papier om een flink aantal vragen erbij te drukken. Hier een lijstje:quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:34 schreef Oekelpeer het volgende:
[..]
De EU heeft speciaal fondsen opgezet waar landen van gebruik kunnen maken om bijvoorbeeld de infrastructuur te verbeteren.
Schattig, maar het nederlandse volk stemt op europarlementariers, en op de tweede kamer. Beide clubs helpen mee met het vaststellen van de EU begroting.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Schattig maar daarmee kiezen de EU-leden dus voor een transferunie. Je kan daar een voor- of tegenstander van zijn maar dit is wel iets wat democratisch gedragen moet worden en het volk is hier nooit over geraadpleegd.
Alle verkiezingen voor PS/1e Kamer, 2e Kamer en EP vergeten van afgelopen decennia?quote:Op maandag 18 januari 2016 21:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Schattig maar daarmee kiezen de EU-leden dus voor een transferunie. Je kan daar een voor- of tegenstander van zijn maar dit is wel iets wat democratisch gedragen moet worden en het volk is hier nooit over geraadpleegd.
De enige vraag die eventueel toegevoegd zou worden en nog ergens op slaat is.quote:Daarom ben ik blij met dit referendum - voor 1 keer kan het volk zich wel eens uitspreken over een EU-kwestie - en vind ik het een democratische nederlaad dat het kabinet ermee omgaat zoals ze doet: angst voor het referendum, aansturen op een lage opkomst, het volk niet serieus nemen en de kans laten liggen om van de gelegenheid gebruik te maken om over heel wat meer onderwerpen de wensen van het volk te peilen. Je kan je kont tegen de krib gooien en je kan gebruik maken van het feit dat er toch al een verkiezing wordt georganiseerd, er is genoeg witruimte op het velletje papier om een flink aantal vragen erbij te drukken. Hier een lijstje:
- Bent u voor of tegen verdere uitbreiding van het aantal leden van de EU
- Mag land X lid worden van de EU?
- Bent u voor of tegen een verdere uitbreiding van de bevoegdheden van de EU?
- Mag bevoegheid X naar de EU worden overgedragen?
- Is het voor u aanvaardbaar dat er nog steeds niet 1 vaste vestigingsplaats is voor alle organen van de EU?
- Bent u voor of tegen de transferunie?
- Bent u voor of tegen een splitsing van de EU in 2 blokken?
- Vindt u het een goede zaak dat zo'n hoog percentage van de geldverdeling naar landbouw gaat en zo'n laag percentage naar onderwijs, onderzoek, natuurbehoud etc.?
...
Heb ballen en durf het volk eens het hemd van het lijf te vragen over de EU. We gaan toch stemmen, je kan het net zo goed in 1 keer goed doen. De vragen maanden van tevoren opsturen zodat de mensen alvast kunnen nadenken en zodat ze het in het stemhokje snel kunnen invullen. Onze politici hebben helaas lef noch visie.
En? Dat verandert niets aan het feit dat onze politici nooit vragen om de mening van het volkk m.b.t. de EU. De standpunten m.b.t. de EU zijn immers niet noemenswaardig een onderdeel van de verkiezingscampagnes. Dat mag de politici worden verweten en het volk moet ook het hand in haar eigen boezem steken voor het feit dat zij daar de politici mee weg laat komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:39 schreef Oekelpeer het volgende:
[..]
Schattig, maar het nederlandse volk stemt op europarlementariers, en op de tweede kamer. Beide clubs helpen mee met het vaststellen van de EU begroting.
quote:Op maandag 18 januari 2016 21:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Daarom ben ik blij met dit referendum - voor 1 keer kan het volk zich wel eens uitspreken over een EU-kwestie - en vind ik het een democratische nederlaag dat het kabinet ermee omgaat zoals ze doet: angst voor het referendum, aansturen op een lage opkomst, het volk niet serieus nemen en de kans laten liggen om van de gelegenheid gebruik te maken om over heel wat meer onderwerpen de wensen van het volk te peilen. Je kan je kont tegen de krib gooien en je kan gebruik maken van het feit dat er toch al een verkiezing wordt georganiseerd, er is genoeg witruimte op het velletje papier om een flink aantal vragen erbij te drukken. Hier een lijstje:
- Bent u voor of tegen verdere uitbreiding van het aantal leden van de EU
- Mag land X lid worden van de EU?
- Bent u voor of tegen een verdere uitbreiding van de bevoegdheden van de EU?
- Mag bevoegheid X naar de EU worden overgedragen?
- Is het voor u aanvaardbaar dat er nog steeds niet 1 vaste vestigingsplaats is voor alle organen van de EU?
- Bent u voor of tegen de transferunie?
- Bent u voor of tegen een splitsing van de EU in 2 blokken?
- Vindt u het een goede zaak dat zo'n hoog percentage van de geldverdeling naar landbouw gaat en zo'n laag percentage naar onderwijs, onderzoek, natuurbehoud etc.?
...
Heb ballen en durf het volk eens het hemd van het lijf te vragen over de EU. We gaan toch stemmen, je kan het net zo goed in 1 keer goed doen. De vragen maanden van tevoren opsturen zodat de mensen alvast kunnen nadenken en zodat ze het in het stemhokje snel kunnen invullen. Onze politici hebben helaas lef noch visie.
Je kunt zelf bepalen welke aspecten je belangrijk vindt van de verschillende verkiezingscampagnes. Als de media daar de EU niet uitlichten bij de landelijke verkiezingen, dan is dat hun fout. In ieder geval gaan de EU-verkiezingen over de EU.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En? Dat verandert niets aan het feit dat onze politici nooit vragen om de mening van het volkk m.b.t. de EU. De standpunten m.b.t. de EU zijn immers niet noemenswaardig een onderdeel van de verkiezingscampagnes. Dat mag de politici worden verweten en het volk moet ook het hand in haar eigen boezem steken voor het feit dat zij daar de politici mee weg laat komen.
Verder herhaal ik dit graag. Het is een gemiste kans van onze politici om het beschadigde vertrouwen van het Nederlandse volk in haar politieke leiders weer een beetje te herstellen. Dat dat vertrouwen beschadigd is (dus dat dat minder is dan dat het was) zuig ik niet uit mijn duim, de OESO berichtte hierover.
[..]
quote:Geen OVSE-waarnemers bij referendum over Oekraïne
De OVSE, de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa, stuurt geen waarnemers naar het referendum op 6 april over het Associatieverdrag met Oekraïne. Dat zegt een woordvoerder van de OVSE in antwoord op vragen van de NOS.
De Nederlandse regering had de OVSE een paar weken geleden een uitnodiging gestuurd om waarnemers te sturen. Onder andere Geen Peil, een van de initiatiefnemers van het referendum, had hierom gevraagd. Volgens de partijen achter het referendum wordt het referendum gesaboteerd door de regeringspartijen in Den Haag.
De OVSE gaat niet op de Nederlandse uitnodiging in. De woordvoerder meldt dat de OVSE waarneemt bij verkiezingen, en maar zelden bij referenda. Bovendien zijn er in april in diverse landen verkiezingen waar de OVSE waarnemers naartoe stuurt. "Onze middelen zijn beperkt", aldus de woordvoerder.
Initiatiefnemer van Geen Peil, Jan Roos, zegt dat hij het betreurt dat de OVSE niet komt. "Maar aangezien wij goede contacten hebben in het Kremlin hebben we nu president Poetin gevraagd of hij Russische mannetjes wil sturen."
2081573-geen-ovse-waarnemers-bij-referendum-over-oekraine
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |