Ik snap je helemaal. Ik sta er ook zo in, en heb ook zo'n dochter. Ik heb dan wel het geluk dat haar vader ook mijn partner is, en dat hij dus ook regelmatig de zorg doet, zodat ik wel weg kan. Samen weg kunnen is voor ons ook iets lastigs omdat we haar niet te vaak uit logeren willen doen. Ze vindt het best leuk, hoor, maar ze is nu eenmaal het liefste bij (een van) ons.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:56 schreef nikky het volgende:
[..]
Dan ging je dus weinig naar concerten, werkte je weinig in de avonduren en had je weinig bruiloften als je ze maar 1 a 2 keer per maand wegbracht en je op die momenten òòk nog gebruikte voor een afspraakje. Of je exman haalde toch regelmatig de kindjes twee keer per maand twee weekenden op waarbij je nog wat dagen extra had.
Je kunt wel blijven hameren op dat online gebeuren, maar ook daar zul je moeten afspreken. En daar zit het hem nu.
Mijn dochter vindt het ook wel leuk om te logeren, maar het liefste is ze bij mij thuis. Elk kind is anders.
Ik wil haar niet te vaak uit logeren doen voor mijn 'pleziertjes' omdat ik al fulltime werk, ze het liefste bij mij is (de reden waarom dit zo is laat ik even in het midden ivm meelezende parasieten) en ik wil voorkomen dat ze later denkt/voelt dat ik haar ook niet wilde. Klinkt misschien hard het laatste, maar is wel de keiharde realiteit (door toedoen van een ander).
Ik beperk mijn uitjes tot ongeveer 5 tot 6 keer per jaar. Dat zijn dan dingen die ik heel erg graag wil doen waarbij geen kinderen mee kunnen.
Voor de rest gaat mijn dochter mee en anders bedank ik vriendelijk.
Precies. Ik ben ook helemaal niet bang om alleen te blijven. Mijn tijd komt nog wel. Eerst mijn dochter de liefde, zorg, aandacht en opvoeding geven waarmee ze (hopelijk) uitgroeit tot een zelfverzekerde vrouw.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap je helemaal. Ik sta er ook zo in, en heb ook zo'n dochter. Ik heb dan wel het geluk dat haar vader ook mijn partner is, en dat hij dus ook regelmatig de zorg doet, zodat ik wel weg kan. Samen weg kunnen is voor ons ook iets lastigs omdat we haar niet te vaak uit logeren willen doen. Ze vindt het best leuk, hoor, maar ze is nu eenmaal het liefste bij (een van) ons.
Ik zou dat ook wel als het grootste obstakel zien, inderdaad, mocht ik alleen komen te staan. Een groter obstakel dan mijn zogenaamde onaantrekkelijkheid als niet meer jonge vrouw. Ik geloof daar echt niet in. Ik denk dat veel mensen uiteraard best vallen voor jong en mooi en slank, maar de meesten vinden dat voor een echte relatie helemaal niet het belangrijkste,
Maar alsof je alleen maar slank en mooi bent als je jong bent. Of als je onaantrekkelijk bent als je oud en niet slank bent, of zo.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap je helemaal. Ik sta er ook zo in, en heb ook zo'n dochter. Ik heb dan wel het geluk dat haar vader ook mijn partner is, en dat hij dus ook regelmatig de zorg doet, zodat ik wel weg kan. Samen weg kunnen is voor ons ook iets lastigs omdat we haar niet te vaak uit logeren willen doen. Ze vindt het best leuk, hoor, maar ze is nu eenmaal het liefste bij (een van) ons.
Ik zou dat ook wel als het grootste obstakel zien, inderdaad, mocht ik alleen komen te staan. Een groter obstakel dan mijn zogenaamde onaantrekkelijkheid als niet meer jonge vrouw. Ik geloof daar echt niet in. Ik denk dat veel mensen uiteraard best vallen voor jong en mooi en slank, maar de meesten vinden dat voor een echte relatie helemaal niet het belangrijkste,
Nouja, iemand moet er gewoon wel leuk uitzien (naar eigen subjectieve invulling)quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk een man of een vrouw?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nouja, iemand moet er gewoon wel leuk uitzien (naar eigen subjectieve invulling)
Maar dat hangt naar mijn mening niet echt vast aan "jong en strak"zijn.
Ik vind de vrouwen van een jaar of 35 die er nog mooi uitzien het mooiste eigenlijk... Alleen niet iedere vrouw blijft zo lang mooi.
Wat maakt dat uit? Ik laat mij niet uit over mijn geslacht.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk een man of een vrouw?
Maar je hebt je profiel wel op 'vrouw' ingesteld. Ik weet al genoeg.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit? Ik laat mij niet uit over mijn geslacht.
Wat is dit?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar je hebt je profiel wel op 'vrouw' ingesteld. Ik weet al genoeg.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar deze uitspraak komt een beetje denigrerend over. Ik heb respect voor vrouwen die veel gereisd hebben (reizen is, vind ik, 1 van de leukste dingen die je kunt doen), helemaal als ze alleen gereisd hebben. Daar heb je moed voor nodig.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Voor een deel wel denk ik. Wat niet perse erg is hoor. Als je echt dolgelukkig bent met je wanderlust en je katten is dat ook mooi![]()
En:quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vreemd.
Zodra ik doe alsof ik een vrouw ben, word ik bedolven onder de gear en guild invites.
En:quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:40 schreef Sarasi het volgende:
Ik denk dat sommige vrouwen beter alleen kunnen zijn. Ik heb vriendinnen die een drukke studie volgen en daarom geen relatie willen en dus ook niet hebben. Geen tijd voor, is dan het argument, hoewel ze genoeg worden versierd.
Vrouwen in mijn omgeving hadden ook veel sneller dating succes met dating apps en dating websites ondanks dat ik prima foto's had en een prima profiel.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:18 schreef snakelady het volgende:
Ik moet zeggen dat er na mijn scheiding (van mijn eerste man) er voldoende gegadigden waren die interesse toonden. Ik had toen twee kinderen van 4 en 7.
Dat is ook prima, ik veroordeel je ook niet ofzo, ik bedoel alleen dat als je echt een relatie wil aangaan dat zelfs met kinderen kan. Zonder de kinderen op de tweede plek te zetten.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:56 schreef nikky het volgende:
[..]
Dan ging je dus weinig naar concerten, werkte je weinig in de avonduren en had je weinig bruiloften als je ze maar 1 a 2 keer per maand wegbracht en je op die momenten òòk nog gebruikte voor een afspraakje. Of je exman haalde toch regelmatig de kindjes twee keer per maand twee weekenden op waarbij je nog wat dagen extra had.
Je kunt wel blijven hameren op dat online gebeuren, maar ook daar zul je moeten afspreken. En daar zit het hem nu.
Mijn dochter vindt het ook wel leuk om te logeren, maar het liefste is ze bij mij thuis. Elk kind is anders.
Ik wil haar niet te vaak uit logeren doen voor mijn 'pleziertjes' omdat ik al fulltime werk, ze het liefste bij mij is (de reden waarom dit zo is laat ik even in het midden ivm meelezende parasieten) en ik wil voorkomen dat ze later denkt/voelt dat ik haar ook niet wilde. Klinkt misschien hard het laatste, maar is wel de keiharde realiteit (door toedoen van een ander).
Ik beperk mijn uitjes tot ongeveer 5 tot 6 keer per jaar. Dat zijn dan dingen die ik heel erg graag wil doen waarbij geen kinderen mee kunnen.
Voor de rest gaat mijn dochter mee en anders bedank ik vriendelijk.
mijn kinderen ook, en nu hebben ze dus een geweldige stiefvader en twee leuke stiefbroers erbij die ze de aandacht geeft die ze moesten missen van hun echte vader.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:03 schreef nikky het volgende:
En ja, het is voor mij dan een keuze om eenzaam (in de liefde) te zijn. Kind gaat voor alles.
Dan heb je mijn postings op een andere manier geïnterpreteerd dan ik heb bedoeld.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom je er op blijft hameren dat je kind voor alles gaat, daar twijfelt niemand aan toch?
Als je er mee wil zeggen dat ik dat niet doe of heb gedaan kan ik je vertellen dat dat niet klopt.
Daarom vraag ik het ook gewoon, zo dat er geen misverstanden ontstaan.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 16:19 schreef nikky het volgende:
[..]
Dan heb je mijn postings op een andere manier geïnterpreteerd dan ik heb bedoeld.
Hier een stukje echte leven voor je.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zou oppervlakkig contact en de media niet in de war halen met het echte leven. Dat men bij eerste indrukken veel naar het uiterlijk kijkt, vooral bij vrouwen, betekent niet dat relaties daar grotendeels op gebaseerd zijn.
KLB / Vrouwen van boven de 25.quote:Deze vrouwen merken dat hun seksuele markwaarde daalt, ze worden immers oud. Ze hebben vanaf hun 16e alleen maar alpha mannen geneukt. Deze alphas hebben geen zin om zich te binden, ze kunnen toch makkelijk weer knappere jonge meiden regelen.
Inmiddels begint de klok voor de 25 plussers te tikken: ze willen stabiliteit, een hypotheek, een goede vader voor hun kind (regelmatig uit een relatie met een alpha).
Ze kijkt om zich heen... "Die sukkels die vroeger altijd in die bieb zaten te leren, die niet seksueel aantrekkelijk waren en altijd zo wanhopig overkwamen beginnen er nu interessant uit te zien. Ze hebben immers een goede baan en kunnen mij dus goed onderhouden. Aangezien geen enkel meisje vroeger interesse in ze toonde zijn ze makkelijk te verleiden en zullen ze nooit vreemdgaan (in tegenstelling tot de alphas). Ze zullen zelfs blij zijn dat ik ze na al die jaren zie staan! Ik heb dus eigenlijk de broek aan in de relatie. Als hij niet naar me luistert weiger ik gewoon seks. Hmm, nog beter: ik meet mezelf een kort pittig kapsel aan zodat hij zich minder aangetrokken tot mij voelt. Dan hoef ik ook minder met hem te neuken.... Maar dit doe ik natuurlijk nadat we zijn getrouwd in gemeenschap van goederen zodat hij niet meer terug kan!"
Kortom TS, je wordt gezien als een sukkel die haar financieel kan onderhouden zodat zij zelf de hele dag op de bank naar sex and the city kan kijken terwijl ze met haar smartphone de alphas van vroeger facebookt en loopt te fantaseren hoe ze haar penetreerde. Dit allemaal terwijl jij hard aan het werk bent....
Mijn advies: gebruik ze alleen om te neuken OP! Nog beter zoek een relatie met meisjes van rond de 20!
Mijn moeder heeft nu een 'vriendje', ze is ruim in de 60 en heeft er al heel wat af moeten wijzen sinds het overlijden van mijn vader.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn moeder wordt volgend jaar 60 en ik sta er soms van te kijken hoeveel aandacht ze nog van mannen krijgt.
Nu is ze een aantrekkelijke en lieve vrouw, en ze ziet er wel iets jonger uit dan ze is maar toch, soms ook echt van jongere mannen (in de 40).
Mocht ze nu vrijgezel raken zal het echt niet lang dure eer ze weer iemand heeft gevonden, mocht ze dat willen.
Nah.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:40 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Hier een stukje echte leven voor je.
http://www.newstatesman.c(...)we-value-older-women
Zie ook het gejuich waar deze post mee ontvangen is.
En het kan niet zo zijn omdat jij vrouwen alleen als gebruiksvoorwerpen ziet die aan bepaalde esthetische kenmerken moeten voldoen dat je denkt dat iedere man er hetzelfde over denkt als jij?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:40 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Hier een stukje echte leven voor je.
http://www.newstatesman.c(...)we-value-older-women
Zie ook het gejuich waar deze post mee ontvangen is.
[..]
KLB / Vrouwen van boven de 25.
Volgens mij heb je zelf ook ervaren dat je zonder die eerste indruk ook weinig kans op een relatie. Iedereen, ook jij, wordt beïnvloed door de media. Anti-rimpel crèmes, botox, haarverf: allemaal zooi waar vrouwen grof geld aan uitgeven om er jonger te zijn.
MILFS zijn een joke. De naam zegt het al: een fantasie om je ding in te steken, maar denk je nou echt dat een zichzelf respecterende man andermans kind op wil voeden? Alleen als dat zijn beste kans is om aan een vrouw te komen.
Maar nee, niet in een topic waar oh zo vrijdenkende vrouwen ongemakkelijke waarheden op alle mogelijke manieren van de hand wijzen.
Leuk!!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft nu een 'vriendje', ze is ruim in de 60 en heeft er al heel wat af moeten wijzen sinds het overlijden van mijn vader.
Ze vindt het leuke dingen doen samen wel fijn, maar meer als een latrelatie met veel eigen ruimte zit er wat haar betreft niet meer in. De mannen in haar leeftijdsklasse blijken wel erg graag te willen settelen, de vrouwen niet
Is echt grappig om tussen die omas te zitten en ze geboren praten daarover. De rollen lijken echt omgedraaid
Gaat een kind en liefde met een partner niet samen dan?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:03 schreef nikky het volgende:
En ja, het is voor mij dan een keuze om eenzaam (in de liefde) te zijn. Kind gaat voor alles.
Inderdaad, dat begrijp ik dus ook niet helemaal, alsof wanneer je een nieuwe relatie aan gaat je kind niet meer op de eerste plaats komt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:54 schreef I-care het volgende:
[..]
Gaat een kind en liefde met een partner niet samen dan?
Wat zijn de obstakels.
ik zou dat dus serieus op zijn zachts gezegd niet leuk vindenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, dat begrijp ik dus ook niet helemaal, alsof wanneer je een nieuwe relatie aan gaat je kind niet meer op de eerste plaats komt.
Dat is het voordeel denk ik van met iemand gaan daten die al kinderen heeft (als je ze zelf ook hebt), je denkt er beide (als het goed is) hetzelfde over.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:03 schreef FANN het volgende:
[..]
ik zou dat dus serieus op zijn zachts gezegd niet leuk vinden![]()
Misschien omdat ik zelf geen kinderen heb en ik dat niet gewend ben.
Dus een vent met kinderen zou ik dan weer niet om zitten te springen om eerlijk te zijn.
Ja oké, dat kan, zeker in het begin, wel wat tijd kosten, zeker als je daarnaast ook nog full-time werkt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:02 schreef miss_sly het volgende:
Dat gaat niet om en nieuwe liefde, maar wel het vinden er van. Het daten, elkaar leren kennen, zonder je kind daar al in te betrekken. Daarvoor moet je er toch op uit, zonder kind.
En als je kind erg aan je hangt en niet telkens uit logeren wil of een oppas aan huis wil, dan is het heel moeilijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja oké, dat kan, zeker in het begin, wel wat tijd kosten, zeker als je daarnaast ook nog full-time werkt.
Waar heb ik gezegd dat een relatie en een kind niet samengaan?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:54 schreef I-care het volgende:
[..]
Gaat een kind en liefde met een partner niet samen dan?
Wat zijn de obstakels.
Wat miss_sly zegt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, dat begrijp ik dus ook niet helemaal, alsof wanneer je een nieuwe relatie aan gaat je kind niet meer op de eerste plaats komt.
bullshit maximus.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Omdat er vrijwel geen vrouwen op fok zitten (op Yvonne na en users die zich voordoen als vrouw).
Euhm tsja halve puberjochies willen alleen een jong strak ding of jochies/mannen die in een bubbel van hun eigen fantasie leven, maar "echte" mannen willen gewoon vrouw die haar eigen dingen doet en haar eigen goed verzorgt ongeacht haar leeftijd.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar elke man wil toch een lekker strak jong ding? Dat is wat ik op FOK! regelmatig lees. En dat vrouwen boven de vijfendertig het wel helemaal kunnen vergeten. Dat is alleen nog een kwestie van verder aftakelen en dan doodgaan.
Was als voorbeeld genomen ik had misschien Angela Basset, Lisa Bonet of Gina Gershon Penelope Cruz, Lucy Liu ook als voorbeeld kunnen nemen.quote:Op zondag 10 januari 2016 09:40 schreef Wimperkruller het volgende:
Georgina ziet eruit alsof ze in de 20 is.
Daten?quote:Op zondag 10 januari 2016 20:42 schreef Poesopstokje het volgende:
Zal ik na 136 posts dan maar eens het spits afbijten?
Ik ben nu twee jaar gescheiden én eenzaam. Ik mis een lieve begripvolle man hier naast me op de bank.
Ik ben chronisch ziek en heb daarom geen energie om te beginnen met daten en iets op te bouwen. Plus een negatief zelfbeeld, dat werkt ook niet mee natuurlijk.
Ik heb het gevoel dat ik een man (nu) niks te bieden heb en ben daarom bewust niet bezig met daten. Vorig jaar een paar keer geprobeerd, maar de meesten holden heul hard weg
Denk dat vrouwen meer iemand zoeken die hen speciaal laten voelen en niet zozeer die zij speciaal vinden. De oprechtheid en intenties zijn aan beide kanten soms moeilijk te peilen, maar vaak ook way too obvious. Niet alleen puur voor de neukieneuk, maar ook gewoon om gewoon niet (meer) alleen te willen zijn. Die wanhoop kan een ander ook eenzaam laten voelen, want het gaat niet om wie je bent, maar om het opvullen van een groot gemis die verder niks met je persoon te maken heeft of in de categorie mwah, goed genoeg valt..quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:25 schreef Drieklank het volgende:
Het lijkt mij wel lastig om als vrouw alleen een langdurige, vaste relatie te willen en op zoek te zijn naar iemand die je 'speciaal' vindt. De oprechtheid en intenties van mannen lijken me moeilijk te peilen. Iedere man doet lief, leuk en aardig tegen je, iedere man wil wel 'een' vriendin of in ieder geval iets om zijn ding in te stoppen. Dan kan ik me voorstellen dat je als vrouw de boot afhoudt, zeker na een negatieve ervaring en daarom lange tijd vrijgezel blijft.
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want ouder = onaantrekkelijk per definitie...zoiets?
Je zult wellicht niet meer aan een jonge man komen, maar ten eerste is dat niet per se waar, en ten tweede moet je je afvragen of je dat wil.
Ik denk dat dit meer te maken heeft met de vermeende verzuring van de 30+ theemuts. Als we kijken naar het beeld van de toch redelijke hippe cougar, dan kunnen we een beeld zien van een aantrekkelijke, goed verzorgde vrouw die lol heeft enzo. Niet direct de huisje boompje beestje. Kan me voorstellen dat zoiets aantrekkelijker lijkt dan de inmiddels iets uitgedijde, kort geknipte bloemetjesjurk die het nu wel tijd vindt voor mr right om in haar plaatje te passen zodat alle mr wrongs eindelijk eens echt achtergelaten kunnen worden enzo..quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar elke man wil toch een lekker strak jong ding? Dat is wat ik op FOK! regelmatig lees. En dat vrouwen boven de vijfendertig het wel helemaal kunnen vergeten. Dat is alleen nog een kwestie van verder aftakelen en dan doodgaan.
Dit klopt alleen niet helemaal, want een heel stuk van deze industrie is gericht op vrouwen door vrouwen. Kijk nog eens goed naar de verschillen tussen de modellen voor vrouwenproducten en die voor mannen. Afhankelijk van de leeftijd en levensfase van de doelgroep, kun je stellen dat vrouwen zelf meer voor het beeld van de slanke den gaan dan de man. Tussen een fashion en een glamourmodel zit rustig 10 kilo. Een commercieel model gericht op vrouwen is een wat gewoner ogend type dan de knappere dames in de reclame voor de man, een ander soort, niet intimiderend soort aantrekkelijkheid..quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:53 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Absoluut. Oudere mannen willen liever een jongere vrouw. Dat is een feit. Waarom denk je dat modellen en sterren overwegend jonge vrouwen zijn? Je waarde als vrouw in deze samenleving is onlosmakelijk verbonden aan jeugd en schoonheid. Sad but true.
Ze zijn er wel. Mannen die het fantastisch vinden dat ze wel een leuke doe papa uit kan hangen, zonder in de luiers te hebben hoeven zitten enzo. En de aantrekkingskracht van het zorgende verraste me ook, dat had ik niet verwacht. Moeder worden/zijn heeft toch een bepaalde impact en er zijn mannen die dat positief terug zien..quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:40 schreef Drieklank het volgende:
MILFS zijn een joke. De naam zegt het al: een fantasie om je ding in te steken, maar denk je nou echt dat een zichzelf respecterende man andermans kind op wil voeden? Alleen als dat zijn beste kans is om aan een vrouw te komen.
Maar ja, hebben we het dan niet over mannen die niet zo goed alleen kunnen of willen zijn? (Niets ten nadele van je moeder natuurlijk, maar mijn moeder kreeg op datingsites ook de nodige "wordt eigenlijk gewoon mijn huishoudster" verzoekjes die me enigszins cynisch maken..quote:Op zaterdag 9 januari 2016 20:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft nu een 'vriendje', ze is ruim in de 60 en heeft er al heel wat af moeten wijzen sinds het overlijden van mijn vader.
Ze vindt het leuke dingen doen samen wel fijn, maar meer als een latrelatie met veel eigen ruimte zit er wat haar betreft niet meer in. De mannen in haar leeftijdsklasse blijken wel erg graag te willen settelen, de vrouwen niet
Is echt grappig om tussen die omas te zitten en ze geboren praten daarover. De rollen lijken echt omgedraaid
Sommige mannen willen even goed een reddende engel. Zie Welcome to the N.H.K. Maar ik vermoed dat mannen sneller tevreden zijn met 'een vrouw' dan vrouwen tevreden zijn met 'een man'.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:55 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Denk dat vrouwen meer iemand zoeken die hen speciaal laten voelen en niet zozeer die zij speciaal vinden. De oprechtheid en intenties zijn aan beide kanten soms moeilijk te peilen, maar vaak ook way too obvious. Niet alleen puur voor de neukieneuk, maar ook gewoon om gewoon niet (meer) alleen te willen zijn. Die wanhoop kan een ander ook eenzaam laten voelen, want het gaat niet om wie je bent, maar om het opvullen van een groot gemis die verder niks met je persoon te maken heeft of in de categorie mwah, goed genoeg valt..
Bij vrouwen speelt denk ik wel een extra dingetje mee, om extra lang vrijgezel te blijven en dat is het damsel in distresssyndroom. Iemand die je komt redden en je valideert, die moeiteloos door je muur heen prikt en ziet wie ze is, etc.
Dan hebben we het denk ik voornamelijk over de mannen die simpelweg niet alleen willen zijn en dan genoegen nemen met een vrouw ja. Omgekeerd zien we dat anders terug, vrouwen die voor foute mannen gaan. Als er iets aan "mankeert", dan ligt het daaraan en niet aan henzelf, kunnen ze proberen te werken daaraan, nodig gevoeld worden etc. Een ander soort validatie..quote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:31 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Sommige mannen willen even goed een reddende engel. Zie Welcome to the N.H.K. Maar ik vermoed dat mannen sneller tevreden zijn met 'een vrouw' dan vrouwen tevreden zijn met 'een man'.
Ik maak dus het punt dat het niet alleen mannen zijn die worden aangesproken door dergelijke beelden, waarbij de onderlinge verschillen juist voor die brede aanspraak spreken.quote:Wat het beeld in de media betreft: het gaat erom dat in de media alleen jonge en knappe vrouwen of vrouwen die er jong en knap uitzien als aantrekkelijk worden gepresenteerd. Of die vrouwen supermodellen zijn of tien kilo meer wegen als de girl next door maakt daarbij niet uit. Ze hebben allemaal een strak lichaam, gave huid, grote ogen, symmetrisch gezicht, scherpe kaaklijn, mooie heup-schouder verhouding noem maar op. En ze zijn zo leeftijdsneutraal gepresenteerd dat ze 18 of 28 zouden kunnen zijn en daarmee vrijwel alle mannen aanspreken. Dat verkoopt.
Door mannen geloof ik dat best, maar als man zul jij minder meekrijgen van de onderlinge verhoudingen onder vrouwen. Daar zal die voorkeursbehandeling best een beetje tegenvallen..quote:In het dagelijks leven zie ik dat zulke knappe meisjes makkelijk worden aangenomen en veel zachtaardiger worden behandeld op het werk, om maar een voorbeeld te noemen. Maar als zo'n meisje tien jaar ouder is, niet meer zo jeugdig, slank en strak, dan heeft ze dat voordeel niet meer. Geen voorkeursbehandeling. Geen validatie.
En bedankt hèquote:Een zwart gat, zoals een topsporter op zijn 35e ervaart. Eerst ben je een ster en dan plotseling ben je niets. Daar wordt een mens ontzettend eenzaam en verdrietig van. Daarom denk ik dat veel vrouwen op latere leeftijd van een koude kermis thuis gaan komen, mogelijk verzuren, of erger: op FOK! gaan posten.
Om terug op het onderwerp te komen: als vrouwen teleurstellingen ervaren op relationeel gebied, last hebben van rammelende eierstokken etc., waarom lijken vrouwen daar moeilijker over te praten?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:09 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dan hebben we het denk ik voornamelijk over de mannen die simpelweg niet alleen willen zijn en dan genoegen nemen met een vrouw ja. Omgekeerd zien we dat anders terug, vrouwen die voor foute mannen gaan. Als er iets aan "mankeert", dan ligt het daaraan en niet aan henzelf, kunnen ze proberen te werken daaraan, nodig gevoeld worden etc. Een ander soort validatie..
[..]
Ik maak dus het punt dat het niet alleen mannen zijn die worden aangesproken door dergelijke beelden, waarbij de onderlinge verschillen juist voor die brede aanspraak spreken.
[..]
Door mannen geloof ik dat best, maar als man zul jij minder meekrijgen van de onderlinge verhoudingen onder vrouwen. Daar zal die voorkeursbehandeling best een beetje tegenvallen..
Wel eens dat oudere vrouwen sneller afgedaan hebben, al zijn er daar ook de nodige uitzondering te bedenken..
[..]
En bedankt hè![]()
Maareh, dat zwarte gat is enigszins overdreven, tenzij de vrouw daar puur op in gezet heeft. Er is nu eenmaal meer in het leven. Ik denk wel dat het afdoen van oudere vrouwen in het algemeen verzurend werkt, maar daar speelt meer mee. Ook teleurstellingen op relationeel gebied, rammelende eierstokken, etc. zullen een flinke vinger in die pap hebben denk ik.
Met jou misschien, maar niet met vriendinnen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:24 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Om terug op het onderwerp te komen: als vrouwen teleurstellingen ervaren op relationeel gebied, last hebben van rammelende eierstokken etc., waarom lijken vrouwen daar moeilijker over te praten?
Dat gebeurt meer onderling denk ik, want mannen zijn natuurlijk alleen maar geïnteresseerd in dat jeugdige uiterlijk en eventueel neuken in plaats van te merken dat er meer is. Wat niet waar is natuurlijk, want het stereotype beeld van zsm willen doorfokken en ellenlang geleuter over exen is er ook niet voor niets natuurlijk..quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:24 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Om terug op het onderwerp te komen: als vrouwen teleurstellingen ervaren op relationeel gebied, last hebben van rammelende eierstokken etc., waarom lijken vrouwen daar moeilijker over te praten?
Snap ik. Maar de vraag blijft waarom, want omgekeerd zijn mannen niet zo privé met hun problemen. Er zijn veel topics over eenzaamheid, maagd zijn, geen vriendin kunnen versieren enzovoorts. Daarnaast praten mannen in het dagelijks leven makkelijk over welke vrouwen ze zouden willen doen wie ze lelijk vinden, dat ze pikstraf krijgen van hun vrouw, allerlei grappen over relaties, seks, eenzaamheid, maagd zijn en dat allemaal zonder schijnbare schaamte op school, in de kroeg, op het werk, noem maar op en duidelijk verstaanbaar voor iedereen. Maar vrouwen lijken dat nooit te doen. Waarom?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met jou misschien, maar niet met vriendinnen.
Rammelende eierstokken worden door veel mannen als bedreigend ervaren.
De mannen die hier die topics openen zijn wanhopig.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:34 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Snap ik. Maar de vraag blijft waarom, want omgekeerd zijn mannen niet zo privé met hun problemen. Er zijn veel topics over eenzaamheid, maagd zijn, geen vriendin kunnen versieren enzovoorts. Daarnaast praten mannen in het dagelijks leven makkelijk over welke vrouwen ze zouden willen doen wie ze lelijk vinden, dat ze pikstraf krijgen van hun vrouw, allerlei grappen over relaties, seks, eenzaamheid, maagd zijn en dat allemaal zonder schijnbare schaamte op school, in de kroeg, op het werk, noem maar op en duidelijk verstaanbaar voor iedereen. Maar vrouwen lijken dat nooit te doen. Waarom?
Oh sorry, het was geen reactie op jouquote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:49 schreef miss_sly het volgende:
Natuurlijk maken vrouwen die grappen ook. En natuurlijk zijn er ook mannen die wel echt over hun gevoelens praten.
Ik heb het even over de grote groepen, zoals ik ze ervaar in ieder geval.
Haha, ja, ik bedacht me naar aanleiding van jouw post wel dat mijn post ook erg stellig over een tweedeling gaat tussen man en vrouw. En hoewel ik denk dat dat best ergens op gebaseerd is, zal het niet voor de voltallige bevolking zo opgaanquote:Op dinsdag 12 januari 2016 09:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh sorry, het was geen reactie op jou.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |