abonnement Unibet Coolblue
pi_159147561
Is al bekend geworden wanneer de twee extra E175+ worden geleverd aan KLM-C? Het valt op dat de geplande uitfasering van de Fokkers voor 2016 harder gaat dan de levering van de nieuwe toestellen. Dat kan betekenen dat er in totaal 8 Fokkers zijn of worden uitgefaseerd en 6 Embraers bij zouden komen, inclusief de twee al geleverde exemplaren.
--
pi_159147595
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:34 schreef inkjet het volgende:
Inderdaad, CGK! Hij vliegt nu bij Leipzig, dat maakt Spanje als bestemming onwaarschijnlijk.
Het lijkt me dus ook een C- of D-check daar.
Maar dan de vraag; voor een nieuwe maatschappij of voor KLM?
(Ik hoop uiteraard het laatste)

EDIT: Helaas, het lijkt erop dat deze vlucht vanuit New York inderdaad de laatste vlucht was voor -BFO.
In Jakarta is er een gearchange met -BFC, daarna gaat -BFO inderdaad - helaas - naar Spanje...
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
Ik tik eigenlijk altijd wel eerst alles uit om later in de tekst afkortingen te gaan gebruiken. (zoals je normaal gesproken ook met afkortingen doet).

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 16-01-2016 16:22:45 ]
  zaterdag 16 januari 2016 @ 13:50:00 #103
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_159147782
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vraagje :@
kunnen we misschien hier net als in het treinen topic de regel 'normaal praten' (geen afkortingen van stations, geen treinnummers en type trein ipv het nummer van het treinstel) invoeren? Ipv KLxxx zeggen de vlucht van x uur y van Schiphol naar Rome.
En ipv BFO schrijven B744

Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
PH-BFO (KLM B747-400) Leest voor de niet kenners een stuk makkelijker en dat is helemaal niet zoveel moeite om te schrijven. Opzich geen slecht idee natuurlijk.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_159153856
quote:
EDIT: Helaas, het lijkt erop dat deze vlucht vanuit New York inderdaad de laatste vlucht was voor -BFO.
In Jakarta is er een gearchange met -BFC, daarna gaat -BFO inderdaad - helaas - naar Spanje...
Als de BFC dan een paar dagen later was gegaan had dat een omweg voor de -BFO kunnen uitsparen, maar goed dagen stilstaan kost ook geld. Ze ruilen kennelijk goede onderdelen met onderdelen die geschikt zijn voor de woestijn.
De C-check zou de BFC 20 tot 24 maanden extra moeten geven.

[ Bericht 5% gewijzigd door inkjet op 16-01-2016 18:58:17 (Toevoeging.) ]
--
pi_159157724
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:43 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag komt Etihad Airways weer met de A340-600.
Deze keer met A6-EHH; op moment van posten vliegt ze boven Roemenië.
Verwachte aankomst is om 14:04 uur. Vertrek om 21:20 uur.


Wat een schitterend toestel is t toch *;
pi_159163542
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:22 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een schitterend toestel is t toch *;
:Y

Dit zie je niet elke dag:
(De Patrouille Suisse stuntteam van het Zwitserse luchtmacht tijdens de Lauberhornrennen skiwedstrijd afgelopen vrijdag)






En dit ook niet:
(Een "emotional support animal", zie hier)


pi_159163938
Wat een volk ook
  Redactie Sport / Supervogel zondag 17 januari 2016 @ 13:11:11 #109
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_159171540
http://www.upinthesky.nl/(...)landt-bijna-in-gras/

KLM A330 belandt bijna in gras na landing.
  zondag 17 januari 2016 @ 17:29:23 #110
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159178862
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:

kunnen we misschien hier net als in het treinen topic de regel 'normaal praten' (geen afkortingen van stations, geen treinnummers en type trein ipv het nummer van het treinstel) invoeren? Ipv KLxxx zeggen de vlucht van x uur y van Schiphol naar Rome.
En ipv BFO schrijven B744
B744 is toch net zo erg een afkorting? Als je volledig wil zijn dan wordt het
En het valt toch eigenlijk wel mee in dit topic?

quote:
Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
Het 'leuke' van de luchtvaart is dat alles heel overzichtelijk gedocumenteerd is.
In de regel kan je een vliegtuigregistratie zo terugvinden op bijvoorbeeld www.airfleets.net en Google vertelt je ook zo aan de hand van het vluchtnummer waar het naar toegaat.

Niet dat het geen goed idee is om de informatie zo leesbaar mogelijk neer te zetten, maar imho is het ook zo terug te vinden als iemand alleen een vluchtnummer neerzet.


quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:50 schreef mar456 het volgende:

[..]

PH-BFO (KLM B747-400) Leest voor de niet kenners een stuk makkelijker en dat is helemaal niet zoveel moeite om te schrijven. Opzich geen slecht idee natuurlijk.
Maar wordt het dan op ten duur niet vervelend als er in een topic 20x keer komt te staan:

De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt nu naar China voor zijn D-check
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt komt uit China voor zijn D-check
So we just called him Fred
  zondag 17 januari 2016 @ 17:48:57 #111
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159179344
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 17:29 schreef FredvZ het volgende:
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt nu naar China voor zijn D-check
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt komt uit China voor zijn D-check
En als je niet weet wat de bepaalde checks inhouden, kijk dan even hier :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_159180253
quote:
Maar wordt het dan op ten duur niet vervelend als er in een topic 20x keer komt te staan:

De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt nu naar China voor zijn D-check
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt komt uit China voor zijn D-check
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Het toestel is prima te googlen en al snel heeft iedereen door dat alle PH-BF. registraties KLM 747's zijn. Verder komen de meeste posts van een beperkte set mensen die tamelijk veel voeling met de materie hebben :P
--
pi_159186000
Saint Maarten International Airport eat your heart out }) :
(Luchthaven Skiathos)



Hoewel...

  zondag 17 januari 2016 @ 21:17:29 #114
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159186075
quote:
Surinam Airways wird privatisiert

Bis in drei Jahren soll Surinam Airlines privatisiert werden. Geplant sind zudem Gespräche mit Emirates, Qatar, Etihad und Turkish Airlines über eine Kooperation.

Die Regierung hat es sich anders überlegt. Surinam verabschiedet sich von der tief in den roten Zahlen steckenden Staatsairline Surinam Airways. Zuvor wollte sie über Jahre die verstaatlichte Fluggesellschaft und den kleinen lokalen Markt um jeden Preis schützen. Vor allem eine Flugroute aus dem südamerikanischen Land in die einstige Kolonialmacht Niederlande war beliebt.

Nun aber soll die unprofitable Fluggesellschaft nach der Entscheidung der Finanzabteilung der Nationalversammlung bereits in den nächsten zwei bis drei Jahren vollständig in private Hände übergehen. Dazu wird die Regierung in den nächsten Tagen einen Privatisierungsplan mit spezifischen Zielen und Kriterien erarbeiten. Surinam Airways besitzt eine Flotte von 3 Boeing 737-300 und einem Airbus A340-300. Damit bedient sie 10 Ziele in 9 Ländern.

Gespräche mit internationalen Airlines
Zuvor wurden Privatisierungspläne für die Airline zwar mehrere Male diskutiert, aber nie in die Tat umgesetzt. Im Zuge dessen werden immer wieder Vorwürfe laut, dass die Regierung zu wenig transparent mit verstaatlichten Geschäften sei. Neu zwingt die im Land herrschende Rezession die Regierung zu Sparmaßnahmen, welche nun neben der Privatisierung von Surinam Airways auch die nationale Telekommunikationsfirma Telesur betreffen.

Laut einer Mitteilung der Airline mussten Chef Ewald Henshuys und die anderen Vorstandsmitglieder «wegen Fehltritten» ihre Bürotische räumen. Surinams ehemaliger Uno-Botschafter Henry MacDonald setzt sich nun für nachhaltigen und tragfähigen Öko-Tourismus ein, der der Airline Aufwind verschaffen soll. Daneben sollen laut einem Parlamentarier auch Gespräche mit internationalen Partnern wie Emirates, Qatar, Etihad oder Turkish Airlines geführt werden.

KLM weer mad?
  zondag 17 januari 2016 @ 21:35:47 #115
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159186970
Wat moeten die midden-oosten maatschappijen nu weer met Surinam. Als Etihad het nu via Airberlin gaat doen. Die curacao route van airberlin loopt ook niet onaardig.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 17 januari 2016 @ 22:07:24 #116
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159188411
quote:
99s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:35 schreef XL het volgende:
Wat moeten die midden-oosten maatschappijen nu weer met Surinam. Als Etihad het nu via Airberlin gaat doen. Die curacao route van airberlin loopt ook niet onaardig.
Heb jij cijfers van de bezetting van die route?
  maandag 18 januari 2016 @ 07:45:26 #117
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159194868
Volgens mij kunnen ze beter de samenwerking zoeken bij TUI.
Die vliegen er met een B787 goedkoper heen dan Surinam kan met die A340.

En ik denk dat met tussenstops in Curacao, Aruba, Bonaire, St. Maarten en/of Braziliaanse kustplaatsen (Natal of Fortaleza) het zelfs mogelijk is om dagelijks te vliegen.
(heeft natuurlijk wel als nadeel dat Parimaribo - Amsterdam wel erg lang wordt als je via Brazilie moet)
So we just called him Fred
  maandag 18 januari 2016 @ 10:58:07 #118
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159196921
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 07:45 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij kunnen ze beter de samenwerking zoeken bij TUI.
Die vliegen er met een B787 goedkoper heen dan Surinam kan met die A340.

En ik denk dat met tussenstops in Curacao, Aruba, Bonaire, St. Maarten en/of Braziliaanse kustplaatsen (Natal of Fortaleza) het zelfs mogelijk is om dagelijks te vliegen.
(heeft natuurlijk wel als nadeel dat Parimaribo - Amsterdam wel erg lang wordt als je via Brazilie moet)
Heeft Tui nog wel capaciteit over met de 787?
  maandag 18 januari 2016 @ 12:57:48 #119
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159199588
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:58 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Heeft Tui nog wel capaciteit over met de 787?
Dat niet, maar dit is wel een mooie reden om er nog eentje naar NL te halen :9

Ze hebben nog wel een B767 (OO-JNL) in Brussel staan die maar 2 long haul retourtjes in de week doet. En ook de enige overgebleven 767 in Nederland (PH-OYI) heeft nog ruimte in haar schema. Die vliegen ook goedkoper dan een A340 en daarmee kunnen ze al snel beginnen.
So we just called him Fred
pi_159204354
Interessant IAG nieuws:

IAG says its A380 options too expensive, looking to lease second hand
DUBLIN (Reuters) - British Airways owner IAG (ICAG.L) is holding talks on leasing additional A380s second hand because it believes the options it has to buy more of the Airbus superjumbo are too expensive, its chief executive said on Monday.

The move is part of a strategy of increasing the proportion of leased aircraft International Airlines Group (IAG) has within its fleet, Willie Walsh told the Airline Economics aircraft finance conference in Dublin.

"We have options on A380s ... but we are not going to exercise them because they are too expensive," he said.

"We see the option of leasing them second hand as an attractive opportunity."

Walsh said IAG was also interested in leasing or buying more second-hand Boeing (BA.N) 777-300ERs.

"We see going forward probably a greater mix of leased in the fleet than we’ve traditionally had," he said.

Leasing has traditionally been seen as an expensive option by large established carriers, which can often secure large discounts on new plane orders.

But airlines are increasingly looking to lessors to quickly add and subtract capacity at short notice to match market demand, experts told the conference.

"The adversity to off-balance sheet leasing from the mega carriers of the world is gone forever. Leasing is here to stay," Steven Udvar-Hazy of Air Lease Corporation (AL.N) said in response to Walsh's comments.

Walsh said IAG was looking at adding another five or six A380s to the British Airways fleet, but that the jet could also be suitable for Spain-based group airline Iberia.

He said the plane was successful for British Airways on routes where demand was high but it didn't necessarily need to operate frequent flights, thus freeing up a slot at London's overcrowded Heathrow airport.

He said there was a limit to IAG's appetite due to the inflexibility of the aircraft, which he said suited relatively few routes.

The 544-seat A380 has been a slow seller for manufacturer Airbus (AIR.PA) and is untested on the second-hand market.

The first leased A380 aircraft are set to return to the market in 2017 and Malaysia Airlines is also looking to offload some A380s as it restructures.

"There's no time frame, it will depend on when aircraft become available, we're not in an immediate hurry," Walsh told journalists on the sidelines of the conference, adding IAG had already held talks with lessors.

The A380s would not be a replacement for the 747s British Airways currently operates. Walsh said the low oil price meant the carrier was not going to accelerate retirement of the jet. Air France-KLM (AIRF.PA) last week retired its final 747s.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als dit doorgaat dus waarschijnlijk de A380's van Malaysia Airlines. Of Thai Airways.
En natuurlijk BA-livery links, IB-livery rechts. :9
Mag ook andersom :+
pi_159208134
Naam derde KLM Dreamliner bekend
quote:
Bij de Boeingfabrieken in Seattle zijn verschillende spotters actief. Berichten over nieuwe toestellen en waar ze in het productieproces staan, komen vaak van hen.

De derde KLM B787-9 is bijna gereed. Het toestel met registratie PH-BHD is al een kleine week uit de spuitfabriek. Doorgaans volgen daarna het inrichten van de cabine en enkele testvluchten. De laatste testvlucht(en) worden door de koper gedaan, ter controle: of alles werkt en het toestel naar wens is.

Spotter Woody Aeroimages meldt op Twitter dat hij de naam van de nieuwste Dreamliner kan lezen: Bougainville. Alle KLM B787’s hebben de naam van een bloem. Eerder kwamen al naar Schiphol: Zonnebloem en Anjer.
Las ergens dat ie misschien al half februari wordt opgeleverd:)
pi_159208708
De PH-BVP is nog nergens gemeld valt me op.
--
pi_159209158
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:26 schreef inkjet het volgende:
De PH-BVP is nog nergens gemeld valt me op.
Probeerde ik ook al te zoeken, maar nog niet gevonden op het grote internet :P
pi_159224435
Delta Airlines kwam vanmorgen weer eens met een Boeing 747-400 naar Amsterdam.
Vlucht DL132 uit Detroit landde om 05:39 en vertrok om 11:45 uur (i.p.v. 10:40 uur) weer als DL135 naar Detroit.
Vlucht werd/wordt uitgevoerd door N669US.

En vlucht EK147 (Emirates A380 naar Amsterdam) is vanmiddag (lokale tijd) uitgeweken naar Koeweit.
Een zieke passagier schijnt de reden te zijn.
Het toestel is ondertussen weer onderweg (op moment van posten boven Turkije) en verwachte landing is om 16:10 uur (i.p.v. 12:40 uur). Ook de uitgaande vlucht is vertraagd naar 17:30 uur i.p.v. 14:30 uur.



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 19-01-2016 12:49:43 ]
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:56:22 #125
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159224530
Is er eigenlijk een centraal koopjesvluchtjaagtopic? :@
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')