abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158953224
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:49 schreef Elzies het volgende:

Onderschat het dus niet. Ook in voorheen welvarende landen heeft ooit dat keerpunt plaatsgevonden.
Welke landen, welk jaar ?

quote:
Het is een illusie te veronderstellen dat Europa altijd gevrijwaard zal blijven van vrede.
Klopt...... helaas hebben de meeste Europese landen al tientallen jaren vrede.
En de verwachting is dat dit nog eeuwen doorgaat . Bah...

[ Bericht 9% gewijzigd door Bluesdude op 09-01-2016 10:57:48 ]
pi_158953332
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welke landen, welk jaar ?

[..]

Klopt...... helaas hebben de meeste Europese landen al tientallen jaren vrede.
En de verwachting is dat dit nog eeuwen doorgaat . Bah...
Syrië was een modern en welvarend land. Bekijk het nu eens.

Voortekenen van onrust en oorlog kun je via patroonherkenning voorspellen. Punt blijft dat we al generaties in een samenleving wonen die geen directe vorm van oorlog kent. De oorlogen die worden gevoerd vinden buiten onze landsgrenzen plaats. Daardoor zijn we ook een kwetsbare samenleving geworden die niet bestand is tegenover onverwachts geweld.
pi_158953378
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Syrië was een modern en welvarend land. Bekijk het nu eens.
Zo modern en welvarend was het niet hoor !

quote:
Voortekenen van onrust en oorlog kun je via patroonherkenning voorspellen. Punt blijft dat we al generaties in een samenleving wonen die geen directe vorm van oorlog kent. De oorlogen die worden gevoerd vinden buiten onze landsgrenzen plaats. Daardoor zijn we ook een kwetsbare samenleving geworden die niet bestand is tegenover onverwachts geweld.
Wie is er wel bestand tegen onverwachts geweld ?
Een bom op mijn huis.... daar kan mijn huis niet tegen.
Een terreuraanslag in Nederland valt te verwachten, maar een 100% preventiesysteem is er niet.
pi_158953462
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zo modern en welvarend was het niet hoor !

[..]

Wie is er wel bestand tegen onverwachts geweld ?
Een bom op mijn huis.... daar kan mijn huis niet tegen.
Een terreuraanslag in Nederland valt te verwachten, maar een 100% preventiesysteem is er niet.
Syrië was geen achterstandsland, al waren de inkomensverschillen groot.

Kijk naar de omvang van wat in Keulen en Helsinki is gebeurd. Groepen tot duizend man die georganiseerd geweld gebruiken. De politie was volkomen kansloos. Nu ging het om berovingen en aanrandingen, maar stel dat het hier ging om gewapend geweld?

Wat zal er gebeuren wanneer er een aanslag plaatsvind in Nederland waarbij onschuldige burgers worden afgeslacht? Wat zal dat doen met de publieke opinie en welke gevolgen zal dit hebben voor de al bestaande spanningen tussen groepen burgers? Wanneer een land in een geweldspiraal vervalt is het moeilijk deze terug te draaien.
pi_158953509
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

Ik zie wel dat mensen over geweld praten; ik zie dat het politieke leiderschap compleet faalt c.q. contact heeft verloren met de bevolking (althans een groot gedeelte daarvan); ik zie verder dat alles gewoon doorgaat op de ingeslagen weg van Merkel op 6 september 2015.
Blij dat jij er ook zo over denkt, Koos.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_158953593
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Syrië was geen achterstandsland, al waren de inkomensverschillen groot.
Nooit het idee gehad dat Syrie net zo welvarend was als Nederland.
En modern was het zeker niet met de brute Assad-dictatuur.
Het is die brute dictatuur die gewapend verzet veroorzaakte

quote:
Wat zal er gebeuren wanneer er een aanslag plaatsvind in Nederland waarbij onschuldige burgers worden afgeslacht? Wat zal dat doen met de publieke opinie en welke gevolgen zal dit hebben voor de al bestaande spanningen tussen groepen burgers? Wanneer een land in een geweldspiraal vervalt is het moeilijk deze terug te draaien.
Goede vragen...... maar een revolutie/burgeroorlog/ zit er niet in, Gelukkig maar.
Er zijn veel te veel islamietenhaters in dit land die kunnen radicaliseren.
En weer in theorie kan dit uitgroeien tot een terreurbeweging van 1000 personen.
Voorlopig zijn er nog niet eens 10... en 'hun radicale vijanden' zijn te weinig in aantal om voldoende tegenspel te geven wat op een heuse burgeroorlog lijkt
pi_158953745
Vandaag worden er demonstraties verwacht in Keulen

SWeiermann twitterde op zaterdag 09-01-2016 om 10:56:14 Guten Morgen aus #Köln. Sie sehen die ersten drei Wasserwerfer. #nopegidanrw https://t.co/9ZQDSaSPai reageer retweet
  zaterdag 9 januari 2016 @ 12:17:28 #258
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158954636
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 04:50 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wie is er aan de macht geweest? Wegkijkers. En zolang de gevestigde orde dit blijft doofpotten, blijft dit ook doorsudderen. Totdat het uiteindelijk echt misgaat. Alleen hele naïeve mensen denken dat dit ook uit zichzelf gewoon langzaam afneemt en dat iedereen dan gewoon samenleeft in een utopia waarin vrouw en man aan elkaar gelijk zijn en homo's en vrouwen zonder angst kunnen rondlopen.

Als wegkijkers geologen waren, dan zouden ze denken dat ze aardbevingen kunnen voorkomen door de aardkorst niet te benoemen. Of dat het helpt om rooibosthee over de breuklijnen te gieten.
Je gaf de schuld aan politiek links in je vorige post. Maar dat neem je nu terug zie ik. Verstandig.

Verder moet je gaan kijken naar de oorzaak van de problemen. Waarom zijn er zoveel vluchtelingen? Omdat het een zootje is in een heleboel landen in het MO. Waarom is het daar zo'n zooitje? Omdat er allemaal kleine splintergroeperingen zijn die onderling oorlog voeren. Hoe komen ze aan het geld om zich te bemannen met wapens? Dat geld komt voor een groot deel van westerse groepen die baat hebben bij oorlog, banken en wapenbedrijven. Dus wie zijn de schuldigen? De westerse elite die overal oorlog en chaos probeert te creeeren.
Feyenoord!
  zaterdag 9 januari 2016 @ 12:21:48 #259
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158954714
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:17 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je gaf de schuld aan politiek links in je vorige post. Maar dat neem je nu terug zie ik. Verstandig.

Verder moet je gaan kijken naar de oorzaak van de problemen. Waarom zijn er zoveel vluchtelingen? Omdat het een zootje is in een heleboel landen in het MO. Waarom is het daar zo'n zooitje? Omdat er allemaal kleine splintergroeperingen zijn die onderling oorlog voeren. Hoe komen ze aan het geld om zich te bemannen met wapens? Dat geld komt voor een groot deel van westerse groepen die baat hebben bij oorlog, banken en wapenbedrijven. Dus wie zijn de schuldigen? De westerse elite die overal oorlog en chaos probeert te creeeren.
Links gelul. Ze vechten met elkaar en kiezen daar zelf voor. Dat jij je schuldig wil voelen is jouw (domme) keuze.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 12:23:35 #260
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158954746
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:21 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Links gelul. Ze vechten met elkaar en kiezen daar zelf voor. Dat jij je schuldig wil voelen is jouw (domme) keuze.
Links gelul??? Ik voel me trouwens niet schuldig hoor. Maar mensen die achter het bombarderen van landen als Irak en Syrie staat zijn wel schuldig aangezien je daar alleen maar meer terroristen en haat tegen het westen mee creeert.
Feyenoord!
pi_158955594
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:23 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Links gelul??? Ik voel me trouwens niet schuldig hoor. Maar mensen die achter het bombarderen van landen als Irak en Syrie staat zijn wel schuldig aangezien je daar alleen maar meer terroristen en haat tegen het westen mee creeert.
Die kentering is ook wel frappant hoor. Soms willen linkse mensen dat er absoluut niet gebombardeerd wordt, dan weer wordt de VS verweten dat ze te weinig doen om ISIS af te stoppen. Het ene moment is Putin een held die opstaat tegen de VS, dan weer is het een eikel omdat hij in Syrië bombardeert.

Ik ben persoonlijk voor een 100% hands-off protocol. Ze mogen elkaar wat mij betreft compleet afslachten daar. Daar hebben ze onze hulp niet bij nodig. Als ze het niet met Amerikaanse, Russische of Chinese (laten we wel wezen, de Amerikanen krijgen wel vaak de schuld maar het gaat bij zulke conflicten vaak om goedkope wapens uit die twee landen) wapens doen, dan doen ze het wel met machetes.

Punt blijft, of je nu voor of tegen bombardementen bent, en of je nu denkt dat wij schuldig zijn aan problemen in het MO of niet; de "vluchtelingen" passen niet in Europa. Dat is heel simpel. Daar hoort verder geen mits of maar bij. Omdat er een Russische bom is gevallen op Syrië is dat geen reden om de dochter van je buurman maar te laten verkrachten. Deze mensen hebben gewoon niet hetzelfde wereldbeeld. Dat moeten ze zelf weten. Ze kunnen lekker doorgaan met verkrachten en trouwen met minderjarigen in hun eigen landen. Dat moeten ze zelf weten. Maar laat dat vooral lekker daar. Laten we niet met z'n allen moeite doen om die mensen hier onder te brengen zodat hun middeleeuwse ideeën hier kunnen wortelen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158955638
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:21 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

_O- :')

Nee.
pi_158956080
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nooit het idee gehad dat Syrie net zo welvarend was als Nederland.
En modern was het zeker niet met de brute Assad-dictatuur.
Het is die brute dictatuur die gewapend verzet veroorzaakte

[..]

Goede vragen...... maar een revolutie/burgeroorlog/ zit er niet in, Gelukkig maar.
Er zijn veel te veel islamietenhaters in dit land die kunnen radicaliseren.
En weer in theorie kan dit uitgroeien tot een terreurbeweging van 1000 personen.
Voorlopig zijn er nog niet eens 10... en 'hun radicale vijanden' zijn te weinig in aantal om voldoende tegenspel te geven wat op een heuse burgeroorlog lijkt
Het was meer dan een dictatuur wat gewapend verzet veroorzaakte. Moslimextremisten zijn ingesprongen op het gat die de Arabische Lente veroorzaakte. Dat heeft zich als een olievlek verspreid en ook Europa ondervindt hier nu de gevolgen van. Verschillende aanslagen (en pogingen daartoe) die elkaar in frequentie steeds sneller opvolgen en een breuk van de buitengrenzen. Tel daarbij op dat de Europese eenheid op springen staat en de financiële crisis voor heel veel lidstaten nog verre van is opgelost. Het bedrijfsleven mag dan wat aantrekken, de werkloosheid is nog torenhoog. Bovendien is het doelloos bijdrukken van euro's in combinatie met een lage rente zeer risicovol. Als die bubbel barst dan zal de daaropvolgende crisis ongekend hoog zijn. Europa zal dan vervallen in bittere armoede. Allemaal recepten voor onrust en oorlog.

Bovendien wordt het falen van de multiculturele samenleving steeds zichtbaarder. Want de aanslagplegers als veel sympathisanten zijn gewoon geboren en getogen Europeanen die zich gekeerd hebben tegen hun open, vrije en democratische samenleving. Politici die hier jarenlang van wegkeken en het probleem onbespreekbaar maakte hebben de deuren geopend voor extreemrechts nationalisme. Voor veel burgers is het ineens geen vies woord meer maar iets waarmee ze zich identificeren. Dat verklaart de successen van anti-Europa en anti-islampartijen in meerdere Europese lidstaten. Het is heel naïef hiervan weg te kijken en te denken dat alles bij het oude zal blijven.
pi_158956811
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:26 schreef Elzies het volgende:

Bovendien wordt het falen van de multiculturele samenleving steeds zichtbaarder.
Nederland faalt niet. Het is nog steeds goed leven in Nederland.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 14:57:46 #265
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_158958708
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:04 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Die kentering is ook wel frappant hoor. Soms willen linkse mensen dat er absoluut niet gebombardeerd wordt, dan weer wordt de VS verweten dat ze te weinig doen om ISIS af te stoppen. Het ene moment is Putin een held die opstaat tegen de VS, dan weer is het een eikel omdat hij in Syrië bombardeert.

Ik ben persoonlijk voor een 100% hands-off protocol. Ze mogen elkaar wat mij betreft compleet afslachten daar. Daar hebben ze onze hulp niet bij nodig. Als ze het niet met Amerikaanse, Russische of Chinese (laten we wel wezen, de Amerikanen krijgen wel vaak de schuld maar het gaat bij zulke conflicten vaak om goedkope wapens uit die twee landen) wapens doen, dan doen ze het wel met machetes.

Punt blijft, of je nu voor of tegen bombardementen bent, en of je nu denkt dat wij schuldig zijn aan problemen in het MO of niet; de "vluchtelingen" passen niet in Europa. Dat is heel simpel. Daar hoort verder geen mits of maar bij. Omdat er een Russische bom is gevallen op Syrië is dat geen reden om de dochter van je buurman maar te laten verkrachten. Deze mensen hebben gewoon niet hetzelfde wereldbeeld. Dat moeten ze zelf weten. Ze kunnen lekker doorgaan met verkrachten en trouwen met minderjarigen in hun eigen landen. Dat moeten ze zelf weten. Maar laat dat vooral lekker daar. Laten we niet met z'n allen moeite doen om die mensen hier onder te brengen zodat hun middeleeuwse ideeën hier kunnen wortelen.
Waarom wil je mensen zo nodig indelen in "links" en "rechts"? Dat is zoooo vorige eeuw. Dat loopt steeds meer door elkaar. Jou mening mbt 100% hands off is trouwens meer een links standpunt dan een rechts standpunt dus dat onderstreept mooi nog even het feit dat je niet meer in links en rechts kunt spreken.

Mbt je ideeen over "vluchtelingen" (alsof je die hele groep over 1 kam kunt scheren. :') ) zou ik me eens een beetje gaan verdiepen in de ideeen van verschillende groepen vluchtelingen. 95% van deze mensen passen prima in onze maatschappij, passen zich aan, willen graag werken en hebben niks met extreem gedachtegoed.
Feyenoord!
pi_158959138
Het broeit, maar wie zal de revolutie starten? Niet in nederland in iedergeval. Wij reageren nooit op politiek. Als Rutte wil dat we tot onze 90e jaar moeten werken zou nog niemand de straten opgaan.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 15:24:07 #267
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_158959232
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:57 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom wil je mensen zo nodig indelen in "links" en "rechts"? Dat is zoooo vorige eeuw. Dat loopt steeds meer door elkaar. Jou mening mbt 100% hands off is trouwens meer een links standpunt dan een rechts standpunt dus dat onderstreept mooi nog even het feit dat je niet meer in links en rechts kunt spreken.

Het hele "links" en "rechts" denken is inderdaad erg achterhaald. Het stamt uit de 19de eeuw. In het Franse parlement zaten de conservatieven rechts van de voorzitter en de liberalen links. Het zal in die tijd ongetwijfeld verduidelijking hebben gebracht dat er zo scherp 2 kanten waren, maar deze hokjes zorgen er nu alleen maar voor verwarring en kuddegedrag.

Het lijkt me dat iedereen die een beetje zelf nadenkt toch wel van mening zal zijn dat er zowel klassiek linkse als klassiek rechtse standpunten zullen zijn waar hij/zij zich mee kan identificeren. Een hoop zaken die 40 jaren geleden als typisch "links" werden gezien (vrouwenrechten, openlijke kritiek op religie, zo veel mogelijk recht op vrije meningsuiting) worden nu vaak als extreem rechts gezien.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  zaterdag 9 januari 2016 @ 17:06:20 #268
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_158961654
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 15:18 schreef Cattivo het volgende:
Het broeit, maar wie zal de revolutie starten? Niet in nederland in iedergeval. Wij reageren nooit op politiek. Als Rutte wil dat we tot onze 90e jaar moeten werken zou nog niemand de straten opgaan.
Frankrijk leidde de revolutie in de jaren '60, en is sowieso vrij stakingsbereid. Ik zie het daar ontbranden, als het gaat gebeuren.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 9 januari 2016 @ 21:23:46 #269
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_158968653
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 15:24 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Het hele "links" en "rechts" denken is inderdaad erg achterhaald. Het stamt uit de 19de eeuw. In het Franse parlement zaten de conservatieven rechts van de voorzitter en de liberalen links. Het zal in die tijd ongetwijfeld verduidelijking hebben gebracht dat er zo scherp 2 kanten waren, maar deze hokjes zorgen er nu alleen maar voor verwarring en kuddegedrag.

Het lijkt me dat iedereen die een beetje zelf nadenkt toch wel van mening zal zijn dat er zowel klassiek linkse als klassiek rechtse standpunten zullen zijn waar hij/zij zich mee kan identificeren. Een hoop zaken die 40 jaren geleden als typisch "links" werden gezien (vrouwenrechten, openlijke kritiek op religie, zo veel mogelijk recht op vrije meningsuiting) worden nu vaak als extreem rechts gezien.
En terwijl rechts zogenaamd vecht voor individuele vrijheid, zijn ze tegen het legaliseren van drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_158973854
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:27 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Helemaal met je eens, maar kun je de dik gedrukte zin toelichten, ik heb blijkbaar iets gemist
quote:
Participatiewet

Vanaf 1 januari 2015 is de Participatiewet van kracht, deze wet vervangt de Wet werk en bijstand (Wwb), de Wet sociale werkvoorziening (WSW) en een groot deel van de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wajong).

Voor iedereen die kan werken, maar het op de arbeidsmarkt zonder steuntje in de rug niet redt, is er vanaf 1 januari 2015 de Participatiewet. De Participatiewet moet ervoor zorgen dat meer mensen, met en zonder beperking, werk vinden bij een gewone werkgever. Het wetsvoorstel geeft vorm aan afspraken in het Regeerakkoord van PvdA en VVD, in het Sociaal Akkoord 2013 en in de Begrotingsafspraken 2014. De maatregelen zijn op 3 februari 2014 aangepast nadat daarover afspraken waren gemaakt met de fracties van D66, ChristenUnie en SGP.

Werkgevers hebben afgesproken dat er tot 2026 jaar 125.000 extra banen komen voor mensen met een arbeidsbeperking. Dit zijn 100.000 banen bij bedrijvenen 25.000 banen bij de overheid.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 10 januari 2016 @ 00:29:58 #271
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_158974396
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:57 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Mbt je ideeen over "vluchtelingen" (alsof je die hele groep over 1 kam kunt scheren. :') ) zou ik me eens een beetje gaan verdiepen in de ideeen van verschillende groepen vluchtelingen. 95% van deze mensen passen prima in onze maatschappij, passen zich aan, willen graag werken en hebben niks met extreem gedachtegoed.
Islam past niet in Europa. Een geloof dat meent boven onze wetten en regels te staan hoort hier niet. We zijn net lekker op pad met het steeds minder gelovig te worden en dan gaan we ineens gigantische hoeveelheden gelovigen binnenhalen.... Het kromme is ook nog dat die mensen nu alla gaan bedanken voor het goede dat ze is overkomen en niet ons (de werkelijke goeden). Mensen wiens ideale wereldbeeld er totaal anders uitziet dan de onze horen hier niet thuis.
Fade to Black
  maandag 11 januari 2016 @ 09:35:05 #272
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159005975
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:56 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Todat je werkelijk je hele familie/gezin/al je vrienden verliest tijdens een heftige burgeroorlog |:(
Ik weet niet, als ik met mijn opa's en oma's praat over de oorlog hebben ze eigenlijk "vrij normaal" deze jaren doorstaan.
Tenzij ze alles plat bombarderen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_159006025
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:35 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik weet niet, als ik met mijn opa's en oma's praat over de oorlog hebben ze eigenlijk "vrij normaal" deze jaren doorstaan.
De oorlog van onze grootouders was dan ook een heel ander soort oorlog in alle opzichten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_159006043
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:35 schreef nils7 het volgende:

[..]

Moet je eens in Polen gaan vragen hoe ze de oorlog daar vonden. Wij hadden net een beetje mazzel dat de Duitsers ons zagen als een verwant volk en dus redelijk soepel met ons omgingen, maar dat was in andere landen wel even anders.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 11 januari 2016 @ 09:44:37 #275
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159006091
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

De oorlog van onze grootouders was dan ook een heel ander soort oorlog in alle opzichten.
Ik vrees voor een soort van guerrilla omdat we de "vijand" als een paard van Troye allang hebben binnen gehaald.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')