abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158906236
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_158906469
Cassandra let it gooooo!
Laat dat kolven los. Als het lukt is dat tof, lukt het niet dan komt het ook goed!
Die was in de droger kan morgen of vannacht ook wel en anders draai je hem morgen nog een keer. Niet milieubewust, wel makkelijk voor een keer.
War eten betreft: thuisbezorgd.nl bestellen en desnoods op bed op eten.
Wat je man aangaat: ik denk dat je je grenzen moet aangeven en daar niet van af wijken. Ik heb niet makkelijk praten, mijn man werkt minstens zestig uur per week en is elke dag met zijn zaak bezig. Hij maakt echter wel bewust tijd voor mij en voor zijn zoon.
:*
pi_158906481
Ah cassandra :*.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tis wel echt groene poep trouwens ;).
pi_158906578
Bijgelezen na mijn eerste werkdag in 3 weken weer!

Wat een supertoffe foto van Sjaak, R., N. en L. O+ Zo gezellig lijkt me dat!

Grappig inderdaad van dat herkennen van eigenlijk totaal onbekende mensen/baby's. Volgens mij voel ik me straks op de met alsof ik omringd ben door bekende Nederlanders omdat ik jullie allemaal al zovaak voorbij heb zien komen hier of op FB. :D

Cassandra,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fap,
SPOILER
:* voor de nieuwe ritmes, kindjes-uit-hun-hum, Kris' zielige meisje en iedereen die ik vergeten ben. :@

Cho, wat een heerlijke dag! O+

Hier verder weinig te vertellen, N. is weer vrolijk, speelt lief, heeft medeklinkers ontdekt en is daarbij spontaan de klinkers vergeten :D en gaat zo hopelijk even slapen in plaats van alleen maar kletsen en gillen in bed. :')
pi_158906708
Zusje je geeft bv toch? Je zou overproductie kunnen hebben.
pi_158906941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:30 schreef Cholula het volgende:
Zusje je geeft bv toch? Je zou overproductie kunnen hebben.
Ja dit, daarom vroeg ik het. Maar laat dat alsjeblieft heel goed nakijken door een lk. Ik ben bij een lk geweest wegens dezelfde problemen, en zij heeft alleen maar geluisterd naar de klachten en daar haar conclusie uit gehaald zonder verder onderzoek. Ik vermoed dat mijn productie daardoor aan de lage kant is inmiddels. G zijn poep is op t oog nog steeds groen af en toe, maar als je t uitsmeert is t geel, en dat was bij mij destijds ook al het geval. Dus ik weet niet of ik ooit echt overproductie heb gehad..

Soms is even spuien ook al fijn O+
SPOILER
pi_158907365
:* voor Cassandra. Goed om op je strepen te staan, dit is geen doen.

*O* voor Cholula's fijne dag!

Hier alles nog steeds zijn gangetje. :) Ga vanaf volgende week iets meer uren werken bij mijn hoofdbaan. Vind ik fijn, want dat betekent dat ik mijn bijbaan op heb kunnen zeggen en niet meer in de avonduren hoef te werken! Maar ook dat Ketel iets meer naar de opvang gaat. Gelukkig heeft hij het daar nog steeds superfijn. Thuis krijgt hij nu al even broodkorsten en fruit, en vandaag ook voor het eerst bij de GO. Ging er goed in, blijkbaar! :Y)

Thuis broccoli rapleyen ging dan weer minder goed. Echt zo'n "bleh wat is dit nou weer :{w" blik. :')

SPOILER: lekker slapen onder de regenkap O+
pi_158910482
Luna, wat schattig zo! O+

Die 4-baby's-foto was trouwens ook tof! :D O+

MwC: bedankt voor de baking soda-tip! ^O^ het is nu (met maizena) gelukkig in elk geval 'dicht' en al wat minder rood, dus het lijkt de goede kant op te gaan, maar hou 'm zeker in m'n achterhoofd!

Cassandra: weet niet veel meer te zeggen dan heel veel sterkte eigenlijk :@ snap dat het enerzijds niet zo door kan gaan, maar snap ook dat je geen al te drastische stappen wil nemen :*

LuDann: ik denk dat mijn post nogal verkeerd overkwam als ik je reactie lees (en dan heb ik het overigens niet eens vķķr de edit gelezen...). Zoals ik al zei: het was puur vanuit het advocaat-van-de-duivel-perspectief, dus leg het vooral naast je neer als je er niks aan denkt te hebben! ^O^ Was goed bedoeld, maar ja...
pi_158911096
Hallo!
Na lange radiostilte van mij toch maar weer eens reageren. Ik heb niet alles gelezen hoor, maar wel een aantal hele mooie foto's gezien.

Met kleine Ian gaat het nu steeds beter. Maagzuurremmers werken erg fijn. Kinderarts sluit KMA nog niet uit. Ook ben ik er achter gekomen dat mijn baby gewoon erg hard huilt. Het maakt niet uit waarom, het is altijd hard. Als hij honger heeft weet heel de straat het. Nu ik dat weet is het prettiger om mee om te gaan. Eerst dacht ik steeds dat er iets vreselijks aan de hand was. Als Ian echt pijn heeft hoor ik wel verschil tussen hard en hard.

Zusje, ik heb overproductie gehad. Ik merkte het vooral aan de groene poep en de hoeveelheid buikkrampjes en de enorme hoeveelheid die Ian aan kwam (ongeveer een pond per week). Hoe verlopen je voedingen? De symptomen zijn niet een op een over te nemen hoor.

Cassandra, ik snap je. Man heeft ook ooit zo'n uren gemaakt. Ik vond het verschrikkelijk en toen waren we nog maar met zijn tweeen.
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_158911350
Ik zag leuke foto's van een viertal en van lunapuella :)

Cassandra :*

Estrys, 2 jarigen in 1 week dus? Leuk zeg, gefeliciteerd!

Beterschap aan iedereen die het kan gebruiken. Ik werd weer gebliksemd toen ik het waagde om zijn neus af te vegen.
pi_158911791
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:25 schreef Selvaria het volgende:
Bijgelezen na mijn eerste werkdag in 3 weken weer!

Grappig inderdaad van dat herkennen van eigenlijk totaal onbekende mensen/baby's. Volgens mij voel ik me straks op de met alsof ik omringd ben door bekende Nederlanders omdat ik jullie allemaal al zovaak voorbij heb zien komen hier of op FB. :D

Zeg, ik wil dat ook op de meet maar ik heb niemand op Facebook. Willik verandering in brengen! :Y /nietzostillehint
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_158911933
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:57 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Zeg, ik wil dat ook op de meet maar ik heb niemand op Facebook. Willik verandering in brengen! :Y /nietzostillehint
wat is je fb?
pi_158911976
Straks weer weg

SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Krisvc op 08-01-2016 06:28:48 ]
pi_158912036
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:02 schreef Krisvc het volgende:
Straks weer weg
Toegevoegd! :)
pi_158912048
Toegevoegd. :) S.B. ben ik :P
pi_158912141
Toegevoegd! Ik ben die bontmuts met die witte streep over haar neus!

[ Bericht 89% gewijzigd door Bloesem. op 07-01-2016 21:51:23 ]
pi_158912199
Jullie zijn allemaal terug te herleiden door jullie baby's. O+
pi_158912293
Ik heb je ook toegevoegd!
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:13:17 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158912312
He wij hebben een gemeenschappelijke vriend, is een oud collega van mij. :P Bas.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_158912323
Ik heb ook nog bijna geen fb vriendinnetjes, maar ik weet jullie wel te vinden denk ik ;)

Mijn baby doet de banaan :) :) echt te cute!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158912378
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:13 schreef Mariposas het volgende:
He wij hebben een gemeenschappelijke vriend, is een oud collega van mij. :P Bas.
Dat is inmiddels ook een ex collega van mij :P
pi_158912426
Cassandra,

SPOILER
En vooral veel spuien hier, dat kan al helpen!

Luna, wat fijn dat je straks meer vrije tijd hebt in de avonduren. En wat een lieve foto zo, smelt! Slapende kindjes zijn echt zo vreselijk lief gewoon. O+

1StGirl, fijn dat het wat beter gaat. Ben je een koemelk vrij dieet aan het volgen?

Twist: ik snap je bedoel wel maar het schoot mij even in het verkeerde keelgat. Ik ben redelijk 'on edge' merk ik. Misschien een goede reden om die hele rechtszaak links te laten liggen.

Ik ga voorlopig even ophouden met het hier over dat soort zaken te hebben. Ik heb het idee dat ik hier redelijk vaak met dingen aan kom zetten die amper met baby's te maken hebben en voel me een beetje een dramaqueen. Ik werk mezelf gewoon op de zenuwen, kan me voorstellen dat ik andere mensen ook irriteer. :')

Dus ja, baby's O+ ! Kom op met die lieve foto's mensen. :D
pi_158912446
Kris toevoegen gaat. :9
pi_158912520
I feel so populair :9 *O*

En nu ga ik slapen en me voorbereiden op de 13 voedingen die ik verwacht vannacht. :W
pi_158912767
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:13 schreef Mariposas het volgende:
Haha wij ook, zag ik in m'n SS strooptocht!

Cassandra, ik was er allang klaar mee geweest dus ik heb bewondering voor je geduld. Sterkte!

En LuDann, wat mij betreft alle off-topic dingen gewoon blijven posten, ik lees ook graag over andere dingen dan baby's :)
pi_158913106
Okee, een actiefoto!

Edit: weg

[ Bericht 62% gewijzigd door SaskiaR op 08-01-2016 13:37:00 ]
pi_158913644
Sterkte Kris!

Ik snap je Mineola, maar het voelt voor mezelf even niet fijn. Ik wil hier niet de grote LuDann show van maken en zo voelt het wel een beetje nu.

Saskia, is dit live right now? :D Vet schattig. O+
pi_158913702
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:47 schreef LuDann het volgende:
Sterkte Kris!

Ik snap je Mineola, maar het voelt voor mezelf even niet fijn. Ik wil hier niet de grote LuDann show van maken en zo voelt het wel een beetje nu.

Saskia, is dit live right now? :D Vet schattig. O+
Nee, vorige week. Live slaapt ze :) ook lief!
pi_158913854
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:48 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nee, vorige week. Live slaapt ze :) ook lief!
Das zeker ook lief. En een goed idee. Trusten!
pi_158913896
Ik vroeg me al af of je die boom niet eens op moest ruimen ;)

A viel heel snel in slaap vanavond. In mijn armen. Hij heeft de speen ontdekt, ineens is hij heel rustig. Was de onrust dan vooral zuigbehoefte? Tien punten voor de moeder van drie :')

Dochter komt net naar beneden geslopen en poogt met een pollepel de AH kersthamster te vermoorden. Ze zei tegen haar vader die binnenkwam: hoi pap, ik ga de hamster DOOD maken. :O Moet ik me zorgen maken? :') i'm raising a serial killer
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_158914014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:02 schreef Krisvc het volgende:
Straks weer weg
Toegevoegd!
pi_158914182
:* voor Cassandra. Ik bewonder je geduld.

:* voor LuDann. Schrijf wat je wilt schrijven. Mocht men zich er aan irriteren, dan leest men er wel overheen zonder te reageren. Het lijkt me goed dat je lekker blijft spuien hier, want zo gemakkelijk heb je het niet.

SaskiaR, wat een leukerd!

Estrys, heeft hij tot nu toe nog niet eerder een speen gehad? Of wilde hij hem eerder niet?
pi_158914253
Wij zijn gister op werkbezoek geweest :) . Heel avontuur want werk is meer dan een uur reistijd. Maar was heel leuk.
Ooooo en sinds een week heb ze tussen 6 en 9 uur savonds tankuurtje en werken ze liters melk naar binnen maar dan slapen ze tot 5 uur de volgende ochtend. Relaxed ^O^

Cassandra sterkte!

Enne leuke foto's allemaal!
pi_158914365
Ik kom weer even met een vraag:
W. Vindt sinds een week ofzo dat het badje lava is. Hij vond het eerst heerlijk, maar van de een op andere dag ist drama. Iemand een idee wat ik eraan kan doen? :{
pi_158914440
Hoi! Ik kom gezellig egoposten.

R kotst alles onder, zielig! Komt denk ik van het slijm, ze is snotverkouden. Iemand nog antikotstips?
pi_158914447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:04 schreef Daui het volgende:
Wij zijn gister op werkbezoek geweest :) . Heel avontuur want werk is meer dan een uur reistijd. Maar was heel leuk.
Ooooo en sinds een week heb ze tussen 6 en 9 uur savonds tankuurtje en werken ze liters melk naar binnen maar dan slapen ze tot 5 uur de volgende ochtend. Relaxed ^O^

Cassandra sterkte!

Enne leuke foto's allemaal!
Dat klinkt goed Daui! Slapen ze ieder in een eigen bedje of samen?
pi_158914471
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:09 schreef ingee het volgende:
Hoi! Ik kom gezellig egoposten.

R kotst alles onder, zielig! Komt denk ik van het slijm, ze is snotverkouden. Iemand nog antikotstips?
Geen tips helaas. Maar wel beterschap gewenst!
pi_158914483
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:07 schreef silliegirl het volgende:
W. Vindt sinds een week ofzo dat het badje lava is. Hij vond het eerst heerlijk, maar van de een op andere dag ist drama. Iemand een idee wat ik eraan kan doen? :{
Temperatuur veranderen? Rechtop zetten ipv liggen? Samen douchen?
pi_158914503
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:02 schreef Malteser het volgende:
:* voor Cassandra. Ik bewonder je geduld.

:* voor LuDann. Schrijf wat je wilt schrijven. Mocht men zich er aan irriteren, dan leest men er wel overheen zonder te reageren. Het lijkt me goed dat je lekker blijft spuien hier, want zo gemakkelijk heb je het niet.

SaskiaR, wat een leukerd!

Estrys, heeft hij tot nu toe nog niet eerder een speen gehad? Of wilde hij hem eerder niet?
Ik heb een paar keer een poging gedaan. Toen hield hij hem niet in zijn mond. Maar dat was denk ik in de eerste maand of zo nu ik erover nadenk. Daarna niet meer geprobeerd. Mijn moeder paste gisteren op en had nog een bibi speen liggen van S. Vanmiddag was hij onrustig en ik dacht laat ik dat speentje eens pakken. :') en hij sliep. Vanavond dus weer.
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:12:02 #40
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158914558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:07 schreef silliegirl het volgende:
Vindt hij het in bad niet leuk of als hij er uit moet? L haatte het badje, maar toen we iets kouder water gebruikten vond hij het wel tof. Maar we zijn toen ook ipv het badje de Tummytub gaan gebruiken, daar kan het ook mee te maken hebben gehad. Ik vind douchen eigenlijk nog het fijnst, en L ook. :)
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:13:07 #41
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158914595
Ingee,
Mijn antwoord op alles wat met zielige baby's te maken heb is samen douchen.

quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 07:22 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja dat zei ik ook tegen Inge, dat we ook naar jou willen! Dus dat doen we binnenkort!
ZO leuk!

Mineola / mari.. aaarghh.. ben vergeten wie..
De lieve mama die een andere baan wil, omdat ze de reistijd zat is.
DOEN! Ik had 1,5 uur heen en 1.5 uur terug. En dat was dan op de zeldzame dagen zonder vertraging..
Nu 20 minuten en ik heb opeens tijd om even te ontspannen voordat ik ga koken.
Of energie om nog even met iemand af te spreken.
Dus doen! Heel veel succes :)
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:13:55 #42
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158914623
Speentjes. Ik heb nu denk ik 8 verschillende spenen en hij moet ze allemaal echt niet. Alleen onze pink. Nouja dat is wel het minst verslavingsgevoelige. :P
pi_158914692
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:10 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb een paar keer een poging gedaan. Toen hield hij hem niet in zijn mond. Maar dat was denk ik in de eerste maand of zo nu ik erover nadenk. Daarna niet meer geprobeerd. Mijn moeder paste gisteren op en had nog een bibi speen liggen van S. Vanmiddag was hij onrustig en ik dacht laat ik dat speentje eens pakken. :') en hij sliep. Vanavond dus weer.
Fijn dat hij de speen nu wel pakt (en in slaap valt!).
pi_158914702
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:13 schreef Mariposas het volgende:
Speentjes. Ik heb nu denk ik 8 verschillende spenen en hij moet ze allemaal echt niet. Alleen onze pink. Nouja dat is wel het minst verslavingsgevoelige. :P
De pink wilde hij de laatste twee weken ineens niet meer. Dochter sabbelt op haar eigen vinger al vanaf de eerste maand. De twee mannen liever een speen. :)
pi_158914738
LuDann :* leven is niet altijd feest, je mag hier ook de andere vervelende zaken posten :*

Never mind ik las bed ipv bad.geen tips, wij douchen altijd. Maar sinds t zwembad vindt hij het bad ook fijn

Daui wat fijn om van je te lezen,wat mooi dat de heren het zo goed doen O+

Ik heb net G voorgelezen. Hij was steeds aan het lachen, blijkbaar vindt hij het leuk! Aanleggen was weer drama, ik ben er een beetje klaar mee en forceer niets. Als hij niet wil drinken, dan niet. Meestal gaat het na een uurtje beter. Gelukkig hebben we die momenten sinds 22 december nog maar twee of drie keer gehad *O* ipv dagelijks drie keer.
pi_158914753
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:13 schreef Mariposas het volgende:
Dit! Maar Twix wil ook geen pink. Hij wil zijn eigen hand en wordt nijdig dat het hem niet lukt deze geheel in zijn mond te stoppen. Na een tijdje geeft hij het dan op en kiest voor een paar vingers.
pi_158914857
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:17 schreef Cassandra87 het volgende:

Never mind ik las bed ipv bad.geen tips, wij douchen altijd. Maar sinds t zwembad vindt hij het bad ook fijn

Ben je in het zwembad geweest met de kleine? Hoe was dat en hoe heb je dat gedaan?
pi_158915006
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:09 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat klinkt goed Daui! Slapen ze ieder in een eigen bedje of samen?
Ze sliepen samen in 1 bed maar dat past allang niet meer. Sommige mensen slapen graag met hun armen wijd of gaan wapperen in hun slaap ;) . Maar ze liggen wel naast elkaar met hun ledikant
pi_158915025
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:21 schreef Daui het volgende:

[..]

Ben je in het zwembad geweest met de kleine? Hoe was dat en hoe heb je dat gedaan?
mijn man doet baby zwemmen op zondag vanaf acht weken oud. Ik kleed G om en geef hem dan aan mijn man. Zelf zwem ik niet.
pi_158915916
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:12 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Vindt hij het in bad niet leuk of als hij er uit moet? L haatte het badje, maar toen we iets kouder water gebruikten vond hij het wel tof. Maar we zijn toen ook ipv het badje de Tummytub gaan gebruiken, daar kan het ook mee te maken hebben gehad. Ik vind douchen eigenlijk nog het fijnst, en L ook. :)
Het bad.. Zodra hij het water raakt begint gekrijs.. Misschien zo'n tummytub proberen idd..
pi_158915992
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:25 schreef Daui het volgende:

[..]

Ze sliepen samen in 1 bed maar dat past allang niet meer. Sommige mensen slapen graag met hun armen wijd of gaan wapperen in hun slaap ;) . Maar ze liggen wel naast elkaar met hun ledikant
O+
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:58:18 #52
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158916159
Cassandra,
Waarom zwem jij zelf niet?
Zo fijn!
pi_158916248
Hier ook babyzwemmen. Twix vindt het een feestje! Man kleedt hem uit en aan, ik zwem met hem (want man durft hem niet onder water te laten zwemmen).
pi_158916422
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:53 schreef Estrys het volgende:
Ik vroeg me al af of je die boom niet eens op moest ruimen ;)
Ik heb de boom bewust nog staan :P gaat zaterdag de deur uit. Vond het gezellig en J vindt het zo leuk om naar de lampjes te kijken. O+ (Normaal zou ie al lang weggeweest zijn)

LuDann: gewoon blijven posten wat je kwijt wil, hoor!

Faptist, lijkt me heerlijk, een baan dichterbij. Als die nou te vinden was... (sowieso hopen dat mijn contract verlengd wordt, ook dat is nog afwachten)

J had moeite met slapen vanavond, dus heeft nog een poos op de bank gelegen en gebrabbeld toen vriend moest telewerken, maar toen hij sliep hebben we fijn samen ontspannen gekletst over werkdingen. Was lang geleden :@
pi_158916514
Heeft de baby dan een zwemluier aan? Het lijkt me wel heel leuk babyzwemmen maar dan moet ik mijn man ook overtuigen :)
Houdt de baby het lang vol of is hij/zij het naar tien minuten alweer zat (teveel prikkels enzo)
pi_158917446
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:58 schreef faptist het volgende:
Cassandra,
Waarom zwem jij zelf niet?
Zo fijn!
ik ben toen ik een jaar of zes, zeven was, op een team uitje van mijn vaders werk in een water polo net geklommen. Dat net is vervolgens omgevallen met mij erin en langzaam naar de bodem gezonken. Ze hebben mij er net op tijd uit kunnen halen. Sindsdien beleef ik geen plezier meer aan zwemmen. En ik wil niet dat G dat onbewust over neemt van mij, dus doet mijn man het. En omdat hij al zoveel mist van G.
Ik zwem alleen als het heel warm is, en dan nog het liefst km krokodillen in het ondiepe gedeelte :')

Ik heb overigens een wasbare zwemluier voor G
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:34:29 #57
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158917513
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:32 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik ben toen ik een jaar of zes, zeven was, op een team uitje van mijn vaders werk in een water polo net geklommen. Dat net is vervolgens omgevallen met mij erin en langzaam naar de bodem gezonken. Ze hebben mij er net op tijd uit kunnen halen. Sindsdien beleef ik geen plezier meer aan zwemmen. En ik wil niet dat G dat onbewust over neemt van mij, dus doet mijn man het. En omdat hij al zoveel mist van G.
Ik zwem alleen als het heel warm is, en dan nog het liefst km krokodillen in het ondiepe gedeelte :')

Ik heb overigens een wasbare zwemluier voor G
holy f. !

Advocaat van de duivel.
denk je niet dat hij het juist gaat mee krijgen,.. juist omdat je niet mee gaat zwemmen?
Misschien de ideale gelegenheid om samen weer vertrouwen en plezier te krijgen in het zwemmen?
pi_158917627
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:34 schreef faptist het volgende:

[..]

holy f. !

Advocaat van de duivel.
denk je niet dat hij het juist gaat mee krijgen,.. juist omdat je niet mee gaat zwemmen?
Misschien de ideale gelegenheid om samen weer vertrouwen en plezier te krijgen in het zwemmen?
misschien wel, maar ik ga op vakantie wel in t pierenbadje met hem. Denk dat het verder wel mee valt, vanaf acht weken oud zwemmen weet hij niet beter. Hij heeft er erg veel lol in en mijn man ook (heb je die foto op mijn fb gezien? Mijn man geeft bijna licht, dat wil ik m ook niet afnemen)
pi_158918609
Cassandra, vond G het zwemmen vanaf het begin al leuk? Hier waren de eerste keren op centerparcs (rond 3 maanden) geen groot succes te noemen. En daar ga je nog wel even voor tien minuten zwemmen heen (want vakantie en gratis), maar het normale zwembad durven we nog niet aan.
pi_158919851
Ah. Symptomen van overproductie passen.. Ik verhuis er even mee naar het bv topic. Thanks cassandra en 1stgirl.

1stgirl wat fijn dat het beter gaat! Ik wist niet dat kleintjes maagzuurremmers konden krijgen, fijn dat het werkt. Zoals Lu al vroeg, ben je nu op een dieet?

Beterschap voor R ingee, hoop dat het braken gestopt is..

Estrys haha ik moest zo lachen om je dochter met d'r pollepel en hamsternijd :D enne gefeliciteerd! (Vandaag toch?)

Sillie, douchen geen optie? Da's echt heerlijk.

Cassandra, hm ja ik snap het. Lastige situatie. Hoop dat er snel verbetering in komt nu! Blijven spuien hoor als het je dwarszit.

Geldt wat mij betreft voor iedereen, spuien mag en zoals iemand anders al zei men kan er altijd voor kiezen er niet op te reageren. Ik vind het fijn dat het hier kan iig.

Over speentjes: E heeft een zkh speen die anders van vorm is en die geen tepelverwarring veroorzaakt (lijkt net een tepel/pink). Mss is dat iets voor degenen die nog een goede speen zoeken? Alleen te bestellen op prematuursite punt nl helaas, hij heet s.oothie of j.olliepo.p. Ze zijn wel fugly. Maar werkt goed voor de zuigbehoefte.
pi_158920884
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:08 schreef Daui het volgende:
Heeft de baby dan een zwemluier aan? Het lijkt me wel heel leuk babyzwemmen maar dan moet ik mijn man ook overtuigen :)
Houdt de baby het lang vol of is hij/zij het naar tien minuten alweer zat (teveel prikkels enzo)
G houdt t ongeveer 20 minuten vol

En de eerste keer vond hij het spannend en zat hij echt lekker dicht tegen mijn man aan. De tweede keer was hij al aan het lachen. Hij vindt het erg leuk
pi_158920984
Ik hoor mijn baby door de babyfoon (verkouden) ademhalen O+. Zo jammer dat ik hem zo uit bed moet halen om te voeden omdat ik moet gaan werken...
pi_158921007
Minimeeting met een staartje! R van Inge en ik hebben hetzelfde virus! Gister in 3 uur tijd 21x (ik overdrijf helaas niet) op de wc gezeten en 5x gekotst. Ziek voor een kind zorgen, I can it not.
Ik was gelukkig bij mijn moeder thuis toen ik ziek werd dus die kon met Sjaak spelen. Tijdens een kots-/wc-pauze zijn we naar mijn huis gereden (5 minuten) en mams kwam met de fiets. Ik heb dus 10 minuten voor Sjaak moeten zorgen en ging bijna onderuit, zo draaierig. Gelukkig kwam mams toen. Manmanman.

Ik hoop dat het Sjaak overslaat!
pi_158921226
Beterschap mwc!

Ik heb W gister voor het slapen gaan nog een zetpil gegeven. Hij viel om 23 in slaap om zich pas om 5 uur weer te melden. Hij snottert nog, maar lijkt zich nu weer een stuk vrolijker te voelen.
pi_158921340
Wat gaan jullie ineens weer hard!

Babyzwemmen lijkt mij zo leuk, maar de lessen zijn hier nogal vroeg. Voor mij niet zo erg, maar M slaapt vaak uit :P

Oef beterschap R en MwC! Is dat hetzelfde virus als Selvaria en Estrys hadden :X

Kris volgens mij heb ik je ook gevonden op FB! Ben ook zo brutaal geweest om nog een paar anderen van jullie toe te voegen :@ :P

Sillie: wat jammer dat W het badje niks vindt. Geen tips helaas. Vindt hij douchen wel leuk?

LuDann: gewoon posten! Ik vind het wel leuk om dat soort dingen te lezen!

Nou, ik ga me ook maar eens uit bed slepen. Straks nog een laatste inhaalles fit met je baby. De laatste keer vond M het helemaal niet leuk en was ze overstuur geraakt toen ze in de draagdoek moest ;( Ik heb er dus niet zo'n zin, maar goed. Laatste keer en we kunnen altijd nog naar huis als het niks wordt.
pi_158921528
Dat is echt een rukvirus Cactus! :*

Ik ben nu ook vriendjes met Kazy! Fok!moeders, spaar ze allemaal!
pi_158921635
Ai Mw Cactus. Met zo'n virus kun je inderdaad niet voor Sjaak zorgen. Gelukkig kun je terugvallen op je omgeving. Beterschap!

Drie jaar geleden was ik net 1,5 uur mama van een schattige kleine meisjesbaby van 3000 gram precies. Nu is ze een grote meid en speelt ze heel lief met haar net gekregen winkeltje O+ Wat gaat de tijd snel.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 08:37:04 #68
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158921652
Oef, dat klinkt zwaar ruk, MwC!

Succes kazy, hoop dat de laatste les goed gaat.

gefeliciteerd met je middelste, Estrys!
pi_158921789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:13 schreef faptist het volgende:
Ingee,
Mijn antwoord op alles wat met zielige baby's te maken heb is samen douchen.

[..]

ZO leuk!

Mineola / mari.. aaarghh.. ben vergeten wie..
De lieve mama die een andere baan wil, omdat ze de reistijd zat is.
DOEN! Ik had 1,5 uur heen en 1.5 uur terug. En dat was dan op de zeldzame dagen zonder vertraging..
Nu 20 minuten en ik heb opeens tijd om even te ontspannen voordat ik ga koken.
Of energie om nog even met iemand af te spreken.
Dus doen! Heel veel succes :)
SPOILER
Douchen met baby is leuk ja!

Estrys, gefeliciteerd!

Cactus, beterschap, dat klinkt afschuwelijk!
pi_158922018
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 06:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
Minimeeting met een staartje! R van Inge en ik hebben hetzelfde virus! Gister in 3 uur tijd 21x (ik overdrijf helaas niet) op de wc gezeten en 5x gekotst. Ziek voor een kind zorgen, I can it not.
Ik was gelukkig bij mijn moeder thuis toen ik ziek werd dus die kon met Sjaak spelen. Tijdens een kots-/wc-pauze zijn we naar mijn huis gereden (5 minuten) en mams kwam met de fiets. Ik heb dus 10 minuten voor Sjaak moeten zorgen en ging bijna onderuit, zo draaierig. Gelukkig kwam mams toen. Manmanman.

Ik hoop dat het Sjaak overslaat!
Komt jouw mams ook hier? Ik ben kapot. Soprtgelijke aantallen wc bezoek voor mij sinds 6u en het houdt niet op, niet vanzelf...
R slaapt als een Rsje.
pi_158922151
Oh jongens, beterschap! Veel sportdrank drinken (helpt bij mij vaak).. :*

S. Wilde na de voeding niet meer in de co-sleeper. Hij wilde alleen heeel dicht tegen mij aan liggen. O+

niet babygerelateerde fwp: ik ben over 10 dagen jarig en ik weet niet wat ik moet vragen. Ik heb alles al.. Iemand een idee?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:28:19 #72
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158922254
Een weekendje/nachtje in een lekker hotel of een B&B, Limone? Of een massage of een sauna arrangement?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:37:53 #73
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158922385
Limone: Massage O+ , concert/ theaterkaartjes voor een voorstelling die je graag wilt zien?
pi_158922602
Iets te eten of te drinken Limone, van die dingen die je zelf niet zo snel koopt? Driedubbel geperste exotische extreem lekkere olijfolie, dat soort werk.

(Te) dure keukenitems, messenset, een Zoku of een Aeroccino bijvoorbeeld?

'Tegoedbon' voor een etentje en avondje oppas, zodat je met je man date night kan houden?

Massage idd.

Of als je in een wereldverbeterende bui bent, zoiets?
pi_158922826
Oh, Inge & cactus, beterschap! Ik voel me heerlijk uitgeslapen! Lag er om half tien in gisterenavond en schrok net wakker. T. Slaapt nog lekker (na eventjes camera checken of hij nog ademde want hij lag er nog voor mij in!)

Gisteren zijn eerste KDV foto's mee naar huis gekregen. Ze zijn zo leuk, maar 12,50 per stuk voor een digitaal bestandje dat vind de gierige mamma in mij véél te duur! Vanavond met vriendlief maar eens kijken welke nu écht het leukste is en de rest maar een afdrukje van bestellen, die zijn wel schappelijk!
pi_158923574
#faalmoeder 2016, ik begin:

Over je eigen kind heen projectielbraken. ;(
pi_158923597
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:10 schreef ingee het volgende:

[..]

Komt jouw mams ook hier? Ik ben kapot. Soprtgelijke aantallen wc bezoek voor mij sinds 6u en het houdt niet op, niet vanzelf...
R slaapt als een Rsje.
Dat doet ze hoor :) Ben je alleen thuis met R?? Dat is niet te doen!
pi_158923628
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 10:54 schreef ingee het volgende:

Zoals Fap zou zeggen: "samen douchen" Maar ik kan me voorstellen dat je daar geen kracht voor hebt nu.
pi_158923703
quote:

:o
beterschap :*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_158923753
Sterkte MwC en Ingee! Jullie maken de meet nu wel wat onaantrekkelijker :D Shop (nog) nergens last van?

Limone, wij hebben voor kerst (geld voor) een dierentuinabbo gehad wat hier erg in de smaak viel. En anders 'luxe' dingen die op gaan? Te duur douchespul, restaurantbon, sushi die thuisbezorgd wordt?

En over foto's gesproken, iemand ervaring met die 'gratis' fotografen bij de supermarkt? Volgende week komt Poses hier bij de Jumbo. Maken die redelijke foto's of is dat echt zonde van je tijd? En zijn dergelijke foto's wel leuk van een baby die nog niet zelfstandig kan zitten of staan of krijg je dan alleen van die foto's waarop hij in een mandje ligt? (Hij is nu 4,5 maand oud). Een fotopakket aanschaffen daar kost 60 euro maar dat is natuurlijk niet verplicht.
pi_158923815
och cactus :* sterkte en beterschap.

En Limone :D ik ben einde van de maand jarig en heb hetzelfde 'probleem'. Ik vraag niets van mn lief en van familie vraag ik denk ik een bijdrage voor een nieuwe tas. Ik kan wel een nieuwe gebruiken, de tas die ik nu gebruik is de luiertas van E. nog :') de ritsen zijn stuk en ik verlies steeds dingen in de voering }:|

FF, ik heb zelf nooit van die foto's afgenomen maar mijn buurvrouw was er altijd helemaal wild van. Inderdaad de prototype foto's in een mandje/kistje/bakje op een kleedje enzo. Ik weet het niet zo. De kwaliteit was volgens mij wel okay verder.
:)
pi_158924101
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:05 schreef FlyingFish het volgende:
Sterkte MwC en Ingee! Jullie maken de meet nu wel wat onaantrekkelijker :D Shop (nog) nergens last van?

Limone, wij hebben voor kerst (geld voor) een dierentuinabbo gehad wat hier erg in de smaak viel. En anders 'luxe' dingen die op gaan? Te duur douchespul, restaurantbon, sushi die thuisbezorgd wordt?

En over foto's gesproken, iemand ervaring met die 'gratis' fotografen bij de supermarkt? Volgende week komt Poses hier bij de Jumbo. Maken die redelijke foto's of is dat echt zonde van je tijd? En zijn dergelijke foto's wel leuk van een baby die nog niet zelfstandig kan zitten of staan of krijg je dan alleen van die foto's waarop hij in een mandje ligt? (Hij is nu 4,5 maand oud). Een fotopakket aanschaffen daar kost 60 euro maar dat is natuurlijk niet verplicht.
Mijn nog niet staande/zittende baby is de enige op het KDV. (Zijn nog geen jaar open!) ze moesten even improviseren met T. Waren ze gisteren aan het vertellen. Rest is tussen de 11 maanden en (bijna) 4.
Ik vind de foto's desalniettemin zo leuk dat ik niet kan kiezen! 😍

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Ggirl op 08-01-2016 11:32:02 (Link stuk!) ]
pi_158924282
quote:

Faalmoederboks!
Ik scheet toen overigens synchroon in mijn broek. :X
Beterschap! :*
pi_158924356
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:33 schreef Cholula het volgende:

[..]

Faalmoederboks!
Ik scheet toen overigens synchroon in mijn broek. :X
Beterschap! :*
Ben jij mij? O+
pi_158924440
oh bah, wat vervelend zeg, zo ziek zijn! Beterschap, dames! :*
  vrijdag 8 januari 2016 @ 12:05:55 #86
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_158925047
Hier negens last van, maar wij hebben het vorige week allemaal al gehad. Dus ik zei al dat het mijn schuld was. Dat er misschien nog iets in ons huis hing. Maar ingee haar collega was ook ziek vorige week, dus die geven we nu de schuld ;)
Ik hoop dat MevrC en ingee zich snel beter voelen!
pi_158925266
Ik dacht even een kastje naar boven te tillen. Heb ik laatst ook gedaan toen ging het goed. Maar nu schoot het in m'n rug. Nu kan ik mijn baby niet meer uit de box tillen :X
pi_158925433
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:08 schreef Daui het volgende:
Twix krijgt een zwemluier aan en daar overheen een zwembroek. Er bestaan ook wasbare zwemluiers maar Twix heeft een luie, niet-milieubewuste mama.
De zwemles duurt 30 minuten, Twix vindt het 30 minuten lang een feest. Er zijn andere baby's die na 20 minuten afhaken, ook prima.
Twix heeft het zwembadgebouw nooit wakker verlaten, het is dus wel vermoeiend :z.
pi_158926322
Ingee: :*

Estrys gefeli met je middelste en sterkte met je rug!

Met supermarktfotografen geen ervaring. Wel
met kdv-foto's. Ik pieste haast in mijn broek van het lachen toen we vorige week die van M kregen. In een mandje onderuitgezakt, zonder sokken, met een chagrijnig koppie erbij en dan houdt ze ook nog een vingertje omhoog alsof ze iets wil vragen, priceless _O- Er zaten denk ik 2 leuke foto's tussen. Waarschijnlijk kopen we toch de digitale bestanden wel (chantagemiddel voor als ze 18 is ofzo :7 )

Ggirl: dat zijn wel leuke foto's!

Sporten ging goed vanmorgen. In de eigen Tula werd ze niet hysterisch dus ik heb zowaar iets aan beweging moeten doen. Nu is ze kapoet op schoot in slaap gevallen en vrees ik voor spierpijn morgen.
pi_158928484
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:28 schreef Mariposas het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:37 schreef mousemicky het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:52 schreef Mineola het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:05 schreef FlyingFish het volgende:
Dank! Via een googledwaaltocht ben ik van massage (<3) bij een kleuranalyse gekomen. Dat lijkt me leuk! Wel jammer als zwart niet mijn kleur blijkt te zijn. :') En een dierentuinabo! Dierentuin Amersfoort. O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:10 schreef mignonne het volgende:

En Limone :D ik ben einde van de maand jarig en heb hetzelfde 'probleem'. Ik vraag niets van mn lief en van familie vraag ik denk ik een bijdrage voor een nieuwe tas. Ik kan wel een nieuwe gebruiken, de tas die ik nu gebruik is de luiertas van E. nog :') de ritsen zijn stuk en ik verlies steeds dingen in de voering }:|

Nou! Mijn hele verlanglijst is leeg nu. Voor de beeldvorming:

Ik heb nog een bezoek aan de opera tegoed. In Polen. Dus weekendje weg is ook gedekt. Mijn man vraagt standaard olijfolie voor sinterkerstverjaardag. Een prachtige collectie hebben we inmiddels. Van Sinterklaas heb ik een wafelijzer gekregen (echt een tip, jongens: mijn dochter is dol op havermoutbanaanwafels. Die geven ook geen gore vlekken en/dus prima voor onderweg ^O^). Met kerst hebben we zelfs het bedrag dat we normaal aan cadeaus uitgeven, overgemaakt aan een goed doel. >:O

Maar met een analyse en een dierentuinabo ben ik heel content! En de mensen die echt heeeeeel graag van mij willen weten wat ik wil, ook! Wat zou ik zonder Fok! moeten. *;
pi_158929403
Dierentuinabbo O+
Heb je een elektrisch wafelijzer of eentje voor op het fornuis? Ik wil er ook eentje maar ik wil niet nog meer zut op het aanrecht /in de keukenkastjes.
pi_158929514
Oh mensen, jullie maken mijn middag weer goed met alle plastische opmerkingen over zieken en baby's bij fotografen _O-
Drie dagen gewerkt en ik voel me weer net zo moe als voor de vakantie.

En ik heb zojuist kaartjes gereserveerd voor de bioscoop, wij gaan morgen voor het eerst sinds J weer met z'n tweeen wat doen! Ik heb er zin in.
pi_158929570
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:04 schreef Cholula het volgende:
Dierentuinabbo O+
Heb je een elektrisch wafelijzer of eentje voor op het fornuis? Ik wil er ook eentje maar ik wil niet nog meer zut op het aanrecht /in de keukenkastjes.
Elektrisch, een kleintje. Die staat nu naast zijn bff tostiapparaat in een kastje. Hiervoor heb ik alleen een hele zooi bakjes-van-de-chinees-want-die-zijn-zo-handig weg hoeven doen. :@
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:12:30 #94
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158929666
Ik heb trouwens spijt dat ik niet een pruik voor m'n verjaardag heb gevraagd. ;(
pi_158929802
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:12 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb trouwens spijt dat ik niet een pruik voor m'n verjaardag heb gevraagd. ;(
:D :') :*
pi_158930246
Ik heb een moederstuur gekregen voor mijn verjaardag. O+ En een bon van de schoonheidsspecialiste. O+
pi_158930398
quote:
Ik ga het morgen juist laten uitdunnen bij de kapper. Pm me je adres even, stuur ik het op.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:40:28 #98
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158930541
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:35 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik ga het morgen juist laten uitdunnen bij de kapper. Pm me je adres even, stuur ik het op.
:D ^O^
pi_158932212
Ik vraag altijd gewoon 3 miljoen boeken(bonnen), altijd goed ^O^

Ik heb weer een heerlijke mamadag. O+ Vanochtend met Ketel naar de markt geweest, op de terugweg eveb langs bij de geitjes, 's middags samen frambozen gesmikkeld, beetje gespeeld op zijn kleed, en tussen de bedrijven door nog twee wassen en wat afwas weggewerkt. Als ik straks meer uren werk heb ik nog maar de helft van de vrijdagen vrij, zal dit dan wel missen hoor.

SPOILER
pi_158932798
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:33 schreef Limone het volgende:

Van Sinterklaas heb ik een wafelijzer gekregen (echt een tip, jongens: mijn dochter is dol op havermoutbanaanwafels. Die geven ook geen gore vlekken en/dus prima voor onderweg ^O^). Met kerst hebben we zelfs het bedrag dat we normaal aan cadeaus uitgeven, overgemaakt aan een goed doel. >:O

Maar met een analyse en een dierentuinabo ben ik heel content! En de mensen die echt heeeeeel graag van mij willen weten wat ik wil, ook! Wat zou ik zonder Fok! moeten. *;
Heb je een recept van die wafels? :9 Ik heb een paar jaar geleden een wafelijzer gevraagd én gekregen van mijn man. Ik denk dat ik hem 3 keer heb gebruikt, dus iedere keer als mijn man dat ding in de kast ziet staan, hoor ik: "Handig he, zo'n wafelijzer!" :@ :') Ik heb hem nu beloofd het apparaat af te stoffen en wafels te gaan bakken.

Hupje: balen he, dat je zo niks meer van je vakantie voelt. Zo herkenbaar. Wel heerlijk dat jullie samen weggaan!

Edit - Luna wat een leuke foto!
pi_158932806
Boeken? Ik lees alleen op vakantie ...opgesloten op de wc ;)
pi_158934601
Ik zag leuke foto's van T. van Ggirl en een leuke van Luna.

En woeeii, ik heb eindelijk een dagje te pakken waarbij dochter een mooi dagritme volgt met drinken - spelen - slapen etc. Kijken of we dit vast kunnen houden.

Zo zag onze dag tot nu toe eruit O+

8:30 - 8:45 wakker worden, drinken
8:45 - 9:00 mama douchen, F. lekker rondkijken vanuit het grote bed
9:00 - 9:15 luier en omkleden
9:15 - 10:15 in de box spelen en samen spelen
10:15 - 11:00 dutje
11:00 - 12:00 spelen
12:00 - 12:30 drinken, schone luier, klaarmaken voor wandeling
12:30 - 15:30 wandelen met kinderwagen / slapen
15:30 - 15:45 drinken, schone luier
15:45 - 17:00 spelen en toekijken terwijl mama de was doet
17:00 - 18:00 dutje

O+
pi_158934809
Een koekje van eigen deeg voor R. ;( Nee hoor, grapje. Beterschap ingee! En alle andere mama's en baby's die het nodig hebben. Hier was het een dag heel heftig (een paar uur lang echt constant overgeven/diarree), maar het was ook snel weer afgelopen en verzwakt naar een 'gewoon' grieperig gevoel.

Verjaardagscadeaus vragen, ik ben er ook slecht in en weet ook nooit iets voor mezelf. Alle dingen die op nog graag zou willen koop ik zelf snel of zijn boven budget. :@ Man is wel goed in dingen verzinnen, vorig jaar kreeg ik een hele mooie armband. O+

Weekend! Ik heb N. net opgehaald en laat haar nu 3 dagen niet meer los! O+

Boeken lezen mis ik trouwens ook vreselijk. Komt wel weer toch? :'(
pi_158935073
quote:
Jij ook al ;(
pi_158935144
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 18:23 schreef Malteser het volgende:

[..]

Jij ook al ;(
Het komt goed! N. is 8 maanden en ik heb een krans vol nieuwe babyhaartjes rond m'n gezicht! *O*

;(
pi_158935252
Ik vond kerstcadeaus al lastig... heb toen een fietsstoeltje en een broodtrommel gevraagd en gekregen. Maar echt iets voor mezelf... ik zou het niet weten!

Jantina, dat is een heerlijk schema. No way dat je dat meer dan twee dagen hebt ;)

Luna, wat is de jouwe groot! In mijn hoofd ben jij pas 3 maanden geleden bevallen!

Ik ben onderweg naar beter zijn *O* Heb net een halve kom kippensoep op (die heeft vrouw speciaal voor mij gemaakt) en mijn drinken blijft ook binnen. De verhoging die ik heb mag geen naam hebben. Nu alleen nog hoofdpijn en zwak gevoel enzo, maar dat overleven we ook wel.
pi_158935379
Lezen, daar kom ik alleen op het werk tijdens het kolven aan toe (op mijn ereader).
pi_158935927
Ereaders inderdaad! *O* ik lees ook veel ebooks op mijn telefoon tijdens het voeden.

MwCactus, Ketel is alweer bijna 7 maanden! Maar ook gewoon groot idd hoor. :P
pi_158936077
Hmm, ik kan echt wel 20 cadeautjes voor mezelf verzinnen, inclusief boeken die ik ook nog dagelijks lees. :P En ekte boeken, geen readers, want bibliofiel.

Beterschap voor alle excorsist imitators. Ik vind projectielbraken over je kind geen falen, juist getuigen van toewijding.

L. voelt zich stukken beter. Vanochtend had ze geen koorts (zelfs maar 36.0 :X ) en de rest van de dag alleen lichte verhoging. Net lag ze letterlijk al te snurken voor ze m'n tepel losgelaten had. Dat heeft ze voortgezet in bed terwijl ik d'r dekentje nog aan het toestoppen was.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 19:01:03 #110
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158936235
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 18:25 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Het komt goed! N. is 8 maanden en ik heb een krans vol nieuwe babyhaartjes rond m'n gezicht! *O*

;(
Als ik nog een keer zwanger ben, lijm ik rond de UD alles met permanente lijm vast. Mijn haar was echt fantastisch toen.
pi_158936299
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 18:56 schreef Krisvc het volgende:
Hmm, ik kan echt wel 20 cadeautjes voor mezelf verzinnen, inclusief boeken die ik ook nog dagelijks lees. :P En ekte boeken, geen readers, want bibliofiel.
Hier ook bibliofiel, maar ik ben toch deels/tijdelijk overstag voor de ebooks. Die kan ik tenminste met 1 hand lezen tijdens een voeding. Ik lees liever ebooks dan helemaal geen boeken.
pi_158936410
Het grootste voordeel aan een e-reader vond ik dat ik 's winters m'n e-reader door de dekens heen vast kon houden en bladzijdes om kon slaan. Toch is het me het niet waard. Ik duik gewoon een uur eerder m'n bed in en lees dan nog. Nobody needs a social life :P
pi_158936588
Ik vind het zo prettig dat ik zonder licht aan kan lezen terwijl de kleine slaapt of drinkt. Licht maakt hem veel onrustiger.
pi_158936605
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 19:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vind het zo prettig dat ik zonder licht aan kan lezen terwijl de kleine slaapt of drinkt. Licht maakt hem veel onrustiger.
Met m'n ereader bedoel ik dus... :+
pi_158937878
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:25 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Mijn nog niet staande/zittende baby is de enige op het KDV. (Zijn nog geen jaar open!) ze moesten even improviseren met T. Waren ze gisteren aan het vertellen. Rest is tussen de 11 maanden en (bijna) 4.
Ik vind de foto's desalniettemin zo leuk dat ik niet kan kiezen! 😍

SPOILER
Die zijn leuk idd! Dat soort foto's kan ook al met O natuurlijk!

En Kazy, dat vraagt om foto's!

Qua lezen, ik heb het boek waar ik mee bezig was rond m'n bevalling nog steeds niet uit. Ben wel al 1 hoofdstuk verder ondertussen... En ik hou van m'n e-reader! Geen geklooi meer met pagina's omdraaien! En ze kunnen ook voorlezen, dat heb ik ook gebruikt als ik moe was :@ wel alleen met Engelse boeken, want Nederlands is amper te volgen.
pi_158938878
Ik heb tíjdens mijn bevalling nog een boek uitgelezen... 8)7
pi_158939657
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 18:13 schreef Selvaria het volgende:

Boeken lezen mis ik trouwens ook vreselijk. Komt wel weer toch? :'(
Ja hoor als ze een jaar of 8 zijn :P

mijn rug mensen :'( kapot denk ik

[ Bericht 8% gewijzigd door Estrys op 08-01-2016 20:55:16 ]
pi_158940182
:7
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 20:23 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb tíjdens mijn bevalling nog een boek uitgelezen... 8)7
Ja, haha, ik heb nog een paar bladzijden gelezen tijdens de eerste 4 cm. :o

Ik heb zojuist mijn nagels gelakt! Van mijn voeten én mijn handen! *O* Jammer dat grijs al het leven uit je ledematen haalt, maar soit. :P

[ Bericht 16% gewijzigd door Limone op 08-01-2016 21:15:17 ]
pi_158940506
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:55 schreef kazy het volgende:

[..]

Heb je een recept van die wafels? :9 Ik heb een paar jaar geleden een wafelijzer gevraagd én gekregen van mijn man. Ik denk dat ik hem 3 keer heb gebruikt, dus iedere keer als mijn man dat ding in de kast ziet staan, hoor ik: "Handig he, zo'n wafelijzer!" :@ :') Ik heb hem nu beloofd het apparaat af te stoffen en wafels te gaan bakken.

:D :')

Deze maak ik vaak. En deze maakte ik vanavond in plaats van pannenkoeken. Echt met zo'n ijzer gaat het super snel, heb je minder afwas en meurt je huis niet naar pannenkoeken. ^O^ Ik hou d'r van!
pi_158944165
Gratis tip; als je zeker denkt te weten dat je kind een dikke scheet heeft gelaten, steek dan nooit -ik herhaal nooit!- je vinger ter controle in de pamper.

Dat was dus geen scheet :X :+

En nu bijlezen gaat.
pi_158944694
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 22:43 schreef coccinelle het volgende:
Gratis tip; als je zeker denkt te weten dat je kind een dikke scheet heeft gelaten, steek dan nooit -ik herhaal nooit!- je vinger ter controle in de pamper.

En nu bijlezen gaat.
_O-

Tip in dezelfde categorie :
Haal niet je hand ter controle langs het ruggetje als je het vermoeden hebt dat er een poepexplosie is....
pi_158945818
Jum jum, poep van je kind is toch niet vies :+ .

SPOILER
Twix deed man na. Tong tussen zijn lippen en dan blazen (dat pfrrrrt geluid maken inclusief spetters!). En dan schaterlachen. Mijn mannen samen *; .
pi_158948260
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 22:43 schreef coccinelle het volgende:

En nu bijlezen gaat.
+1

Ja, ik ben sinds maandag koemelk vrij aan het eten. Ik vind het moeilijk en hoop snel resultaat te kunnen zien voor de motivatie.

Klinkt als een vreselijk virus! Sterkte
Magisch theater
pi_158948879
1stgirl, wat vind je moeilijk? Stel gerust je vragen. Hopelijk zie je snel resultaat.
pi_158951632
Lezen tijdens het kolven boks! En soms ook tijdens het voeden. Jaren niet zoveel gelezen.

Ooooooo het is zo leuk nu ze lachen O+ (ook al is het vaak als ze op de commode liggen en ze iets stouts gaan doen zoals schone luier volpoepen of de boel onderplassen) en die gekke dingen die ze roepen O+ O+ O+ O+
  zaterdag 9 januari 2016 @ 07:18:11 #126
360012 Shopaholic1984
pi_158951813
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 05:23 schreef Daui het volgende:
Lezen tijdens het kolven boks! En soms ook tijdens het voeden. Jaren niet zoveel gelezen.

Ooooooo het is zo leuk nu ze lachen O+ (ook al is het vaak als ze op de commode liggen en ze iets stouts gaan doen zoals schone luier volpoepen of de boel onderplassen) en die gekke dingen die ze roepen O+ O+ O+ O+
En het wordt alleen nog maar leuker! Als ze elkaar gaan ontdekken en naar elkaar gaan lachen en kletsen O+ O+
pi_158952553
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 07:18 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

En het wordt alleen nog maar leuker! Als ze elkaar gaan ontdekken en naar elkaar gaan lachen en kletsen O+ O+
Aaah doen die meiden van jou dat al? Het enige wat ik nu wel merk is dat 1 gerust door het gehuil van de andere slaapt maar als je 1 meeneemt wordt de andere wakker en gaat hij huilen. Gisteren dacht ik wel te zien dat B. L. aan keek toen ze samen op de speelmat lagen.
Oh en L. die op B. zijn hoofd ging sabbelen :)
pi_158952622
Ik zit een beetje in dubio. R. drinkt héél vaak 's nachts en dat begint een beetje op te breken. Mij zelf niet eens, maar N slaapt er zo beroerd door dat ie nu al weken in L's bed ligt en hij begint zich eenzaam te voelen. :P

Dus overweeg ik een pyjamapapje. Maar niet eentje vol suiker en ook niet een die enkel vult zonder calorieën. Hebben jullie tips voor papjes (icm borstvoeding).
  zaterdag 9 januari 2016 @ 10:01:59 #129
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158952760
Gewoon pure rijstebloem door de afgekolfde melk?

https://www.nutriciavoorj(...)bloem/8712400104425/

Hm, maar dit is puur vulling natuurlijk, waarom wil je dat niet eigenlijk?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_158952778
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:01 schreef pinquit het volgende:
Er blijft weinig anders over, hč? Ik heb alleen geen zin om te kolven.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 10:04:32 #131
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158952783
Of yoghurt s avonds?
pi_158952792
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:01 schreef pinquit het volgende:

https://www.nutriciavoorj(...)bloem/8712400104425/

Hm, maar dit is puur vulling natuurlijk, waarom wil je dat niet eigenlijk?

Omdat ik denk dat ze de calorieën ook wel nodig zal hebben als ze om bv vraagt 's nachts. :)
pi_158952794
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:04 schreef pinquit het volgende:
Of yoghurt s avonds?
Mag dat al?
  zaterdag 9 januari 2016 @ 10:06:37 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158952805
Geen idee :+ was ook al aan het kijken naar van die brinta, maar dat lijkt me wel erg vezelig
  zaterdag 9 januari 2016 @ 10:07:04 #135
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158952808
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:05 schreef -Spring het volgende:

[..]

Omdat ik denk dat ze de calorieën ook wel nodig zal hebben als ze om bv vraagt 's nachts. :)
Ja, klinkt logisch
pi_158952812
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:48 schreef -Spring het volgende:
Ik zit een beetje in dubio. R. drinkt héél vaak 's nachts en dat begint een beetje op te breken. Mij zelf niet eens, maar N slaapt er zo beroerd door dat ie nu al weken in L's bed ligt en hij begint zich eenzaam te voelen. :P

Dus overweeg ik een pyjamapapje. Maar niet eentje vol suiker en ook niet een die enkel vult zonder calorieën. Hebben jullie tips voor papjes (icm borstvoeding).
Hoe oud is R? Anders heeft AH Biologische speltgranen. Is puur spul, zonder toevoegingen. Eigenlijk voor het ontbijt maar kan vast ook voor het slapengaan. Is vanaf 6 maanden staat erop.
pi_158952837
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:07 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Hoe oud is R? Anders heeft AH Biologische speltgranen. Is puur spul, zonder toevoegingen. Eigenlijk voor het ontbijt maar kan vast ook voor het slapengaan. Is vanaf 6 maanden staat erop.
7 maanden. En dat dat mengen met bv? Bindt dat? Ik kan me herinneren dat alleen biobim met bv bindt. Maar dat weet ik niet zeker meer.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 10:21:15 #138
360012 Shopaholic1984
pi_158952950
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:39 schreef Daui het volgende:

[..]

Aaah doen die meiden van jou dat al? Het enige wat ik nu wel merk is dat 1 gerust door het gehuil van de andere slaapt maar als je 1 meeneemt wordt de andere wakker en gaat hij huilen. Gisteren dacht ik wel te zien dat B. L. aan keek toen ze samen op de speelmat lagen.
Oh en L. die op B. zijn hoofd ging sabbelen :)
Ja ze doen dat sinds een tijdje. Zo leuk! Soms 1 op de grond en 1 in de kinderstoel en dan naar elkaar lachen. Heerlijk. Ze zoeken elkaar ook vaak op. Dat komt bij jouw meneren ook! Gebeurt vanzelf O+
  zaterdag 9 januari 2016 @ 10:30:27 #139
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158953045
Voor pure producten zoals rijstebloem of speltgranen maakt het merk geen drol uit, het is het ingrediënt dat niet bindt.

In vrijwel alle papjes zit suiker (glucose, maltodexotrine). Ook in Biobim, maar niet in Biobim Benjamin. Wel in het slaappapje.
pi_158953081
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:11 schreef -Spring het volgende:

[..]

7 maanden. En dat dat mengen met bv? Bindt dat? Ik kan me herinneren dat alleen biobim met bv bindt. Maar dat weet ik niet zeker meer.
Geen idee of het bindt met borstvoeding, nooit geprobeerd helaas. Ik heb een hoop verpakkingen bekeken en zag dat dit de enige granen waren zonder toegevoegd spul (misschien heeft de ecowinkel meer, maar daar ben ik niet geweest).
pi_158953303
En nutrilon forte 2? Zelf gooi ik savonds een schepje (forte 1) er doorheen. Maar die van mij zijn nog een stuk jonger.
pi_158953338
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:21 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Ja ze doen dat sinds een tijdje. Zo leuk! Soms 1 op de grond en 1 in de kinderstoel en dan naar elkaar lachen. Heerlijk. Ze zoeken elkaar ook vaak op. Dat komt bij jouw meneren ook! Gebeurt vanzelf O+
Ik verheug me er nu al op. Benieuwd of ze hun eigen taal gaan ontwikkelen.
pi_158953341
Thanks guys, N heeft het gelezen en is nu naar de stad. Ben benieuwd waar ie mee thuiskomt.
pi_158953502
Is er een pijnstiller die heel goed en snel werkt tegen rugpijn? Ik ga echt kapot. En vandaag vieren we de verjaardagen van de kinderen. :'(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 januari 2016 @ 11:15:48 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158953537
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:12 schreef Estrys het volgende:
Is er een pijnstiller die heel goed en snel werkt tegen rugpijn? Ik ga echt kapot. En vandaag vieren we de verjaardagen van de kinderen. :'(
heb je aleve al geprobeerd? of anders een dubbele ibuprofen 400 mg.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158953605
Ah sterkte met je rug Estrys :*

Is er een krampjes piek met drie maanden? G gilt het uit, zo hard heeft hij in zijn korte leventje nog niet gegild. Buikje masseren en fietsen met zijn beentjes en nu is ie weer vrolijk maar de tranen sprongen in mijn ogen net
pi_158954866
Mijn ervaring is dat de meeste krampjes wel over zijn met 8 weken. Alleen bepaalde producten lijkt O nog op te reageren, zo heeft hij al twee keer krampjes gehad na het eten van shoarma, dus die laat ik voorlopig maar even staan. Misschien even terug denken of je iets raars/anders hebt gegeten?
pi_158954925
Sterkte Estrys!

Cassandra, normaalgesproken niet, maar elke baby is anders natuurlijk. Even aankijken, misschien heeft ie gewoon last van zijn buikje of wat verstopping?

N. is vanochtend van bed gerold en op haar voorhoofd gevallen. :'( :'( :'(

Man was bij haar, had haar op bed gelegd en ging even een seconde sokken pakken uit de kast. Ik was beneden brood aan het smeren en hoorde BOEM. Nou hebben we houten vloeren boven en klinkt het meestal ernstiger dan het is, maar het was toch echt N. vanaf ons 65 cm hoge bed. Ze huilde gelukkig gelijk heel hard en heeft alleen een flinke rode plek op haar neusvleugel en een iets minder rode plek op haar voorhoofd.

We zijn voor de zekerheid nog even bij de HAP geweest, maar die vond het niet zorgwekkend, ze is ook al gewoon weer alert en speelt en gilt alweer. O+

Maar mijn hart. :'(

Man was ook vreselijk geschrokken, wat een schrik met zo'n kleintje. :{ *;
pi_158955393
Ach arme N. :'( Gelukkig is er niks aan de hand.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:03:15 #150
409579 LuDann
All the way
pi_158955567
Oei Selvaria, dan zit je hart wel even in je keel lijkt me! Wat sneu, maar gelukkig dat alles goed is. Dit soort ongelukjes kom je helaas niet onderuit denk ik.

Cassandra, hier waren de krampjes eigenlijk wel over met 3 maanden dacht ik, of met 3,5 maand, zoiets.

Boeken, ik lees alleen studiegerelateerde boeken en artikelen. Ik mis het recreatief lezen wel, maar dat komt wel weer. En dan wel de papieren boeken, heerlijk. O+

Spring, waar is N mee terug gekomen? En om hoeveel nachtvoedingen gaat het? Mijn man heeft mazzel, die snurkt overal doorheen. :')
pi_158955686
Och Selvaria wat een schrik! Gelukkig is het met een sisser afgelopen!

Het is bij die ene krijspartij gebleven. Ik heb ook niets gek gegeten, broccoli stampot maar die staat vaker op het menu. Ik heb wel borstvoedingsthee gedronken maar daar zit ook niets gek in (frambozenblad,venkel en nog iets) maar dat was rond etenstijd, lijkt me niet dat hij daar in de ochtend op reageert? Hij had een hele volle luier dus hij heeft goed zijn best gedaan :') (om vervolgens als zijn papa een extra doekje pakt, met zo'n blote voetjes in de poep te stampen :') ik kwam niet meer bij en schuil nu voor karma :D)
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:11:22 #152
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158955741
Net nog even in de supermarkt gekeken, in Bambix dromerig papje granen & biscuit zitten geen suikers. Ze hebben ook de appel variant maar daar zit opvolgmelk in, en im opvolgmelk zit wel suiker (maltodexotrine ).

Oef selvaria dat is schrikken!

FF 5 maanden is ook wel wat jong voor shaorma. :7 wij zijn begonnen met banaan en doperwten.
pi_158955952
Ik wals weer even binnen maar ik weet het niet meer. Ik geef W. nu al weken een flesje gekolfde melk om te oefenen. Deze week ging dat super goed; hij dronk zo 100 ml weg en had dan ook
echt genoeg, hoefde 'm dan niet meer aan te leggen.
Alleen toen werd ie dus verkouden en nu is die fles weer drama. Hij krijst echt alles bij elkaar. Ik was zo opgelucht dat 'ie beter ging drinken maar nu ben ik weer zo bang over hoe 't moet als ik weer ga werken.
En aan (8> heb ik ook niks in deze, die roept alleen maar dat ik dan maar ontslag moet nemen -O- .
pi_158956144
Sillie veel geduld, en je kan beter oefenen als hij al gedronken heeft zodat de honger er af is. G heeft ook hysterisch geweigerd, toen mijn man de fles gaf nadat hij wat gedronken had bij mij ging het uiteindelijk beter, maar kostte wel wat tijd en veel gesus
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:28:37 #155
409579 LuDann
All the way
pi_158956153
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Och Selvaria wat een schrik! Gelukkig is het met een sisser afgelopen!

Het is bij die ene krijspartij gebleven. Ik heb ook niets gek gegeten, broccoli stampot maar die staat vaker op het menu. Ik heb wel borstvoedingsthee gedronken maar daar zit ook niets gek in (frambozenblad,venkel en nog iets) maar dat was rond etenstijd, lijkt me niet dat hij daar in de ochtend op reageert? Hij had een hele volle luier dus hij heeft goed zijn best gedaan :') (om vervolgens als zijn papa een extra doekje pakt, met zo'n blote voetjes in de poep te stampen :') ik kwam niet meer bij en schuil nu voor karma :D)
Ik denk dat het lastig te achterhalen is waar het precies door kwam. Misschien zat het gewoon even dwars. Wolk heeft dat ook wel eens, ik denk dat je dat niet kunt voorkomen.

Ik moest lachen om je poepstampverhaal, heel herkenbaar. :')

@sillie: ik zou proberen me niet zo druk te maken. De meeste mensen oefenen niet zo intensief met een flesje en het komt vrijwel altijd goed. Als hij het flesje zo vervelend vindt nu hij verkouden is zou ik het lekker even laten. Hij zal er eerder een aversie tegen ontwikkelen als je het blijft proberen.
pi_158956163
Ja dat schiet wat op sillie :')
Heb je al neusspray geprobeerd voordat je een fles gaat geven?

Ik verbaas me eerlijk gezegd wel over hoeveel jullie oefenen met flesjes geven en zulks. Ik zie het allemaal tegen die tijd wel. Veruit de meeste kinderen zijn fysiek prima in staat uit een fles te drinken, en als ze om wat voor reden dan ook de fles weigeren dan is dat echt heus Heel Erg Lastig hoor, dat erken ik wel. Alleen het thuis wel of niet uit een flesje drinken zegt niet per se iets over of ze dat op een kdv ook zo doen. Gebeurd vaak zat dat een kind thuis okay drinkt en dan op een kdv ineens categorisch weigert of heel weinig drinkt. En omgekeerd nog veel vaker, dat ze er thuis een potje van maken en dan op een kdv ineens keurig de flessen leeg drinken.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:32:30 #157
409579 LuDann
All the way
pi_158956256
Wat mignonne zegt, helemaal mee eens. :Y Wat ik om mij heen hoor is precies wat mignonne zegt; wat je baby thuis met de fles doet zegt niks over wat hij er straks mee doet op het KDV. Het is gewoon afwachten straks. Je kunt nu wel enorm in de stress schieten maar je kunt er toch niets aan veranderen.
pi_158956578
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:32 schreef LuDann het volgende:
Wat mignonne zegt, helemaal mee eens. :Y Wat ik om mij heen hoor is precies wat mignonne zegt; wat je baby thuis met de fles doet zegt niks over wat hij er straks mee doet op het KDV. Het is gewoon afwachten straks. Je kunt nu wel enorm in de stress schieten maar je kunt er toch niets aan veranderen.
Dat hou ik mezelf ook steeds voor, maar toch schiet ik elke keer in de stress.
Na het proberen heb ik W. aangelegd, maar na 3 slokken wilde 'ie niet meer en viel 'ie in slaap. Hij slaapt nu al een uur, misschien had 'ie helemaal geen honger -O- en hang ik nog teveel aan het " maar de vorige voeding is al 3 uur geleden!"- idee.

En Mignonne: het oefenen "moet" van het CB, heel verhaal over een zuigreflex die afneemt en dat het dan nog veel moeilijker is om ze uit een fles te leren drinken. Misschien moet ik er minder over nadenken -O- .
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:44:40 #159
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_158956614
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:20 schreef silliegirl het volgende:
Ik wals weer even binnen maar ik weet het niet meer. Ik geef W. nu al weken een flesje gekolfde melk om te oefenen. Deze week ging dat super goed; hij dronk zo 100 ml weg en had dan ook
echt genoeg, hoefde 'm dan niet meer aan te leggen.
Alleen toen werd ie dus verkouden en nu is die fles weer drama. Hij krijst echt alles bij elkaar. Ik was zo opgelucht dat 'ie beter ging drinken maar nu ben ik weer zo bang over hoe 't moet als ik weer ga werken.
En aan (8> heb ik ook niks in deze, die roept alleen maar dat ik dan maar ontslag moet nemen -O- .
Even een malle vraag hoor: maar probeer zelf eens je neus wat dichter te knijpen en probeer dan eens wat te drinken?! :) lastig hč.. Voor die kleintjes helemaal.. Het komt wel goed, echt ! Zoals velen zeggen: let it gooo!

Mijn eet- en drinklust is ook minder als ik verkouden ben, daarna haal ik het wel weer in, er komen nog wel meer situaties aan dat je met je handen in het haar zit :) en die om de 3 uurtjes voeden, had ik allang wat losgelaten, hij komt zelf wel als tie trek heeft. De tijden worden toch wel langer.. Hier gingen we van om de 3 uurtjes in de kraamweek naar om de 3,5 tot 4 maar maximaal 4,5 uur per voeding.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:44:53 #160
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158956624
Pff, ik moet weer even wennen hoor. Deze week weer aan het werk gegaan, en het valt me mee, en tegelijkertijd ook tegen. Mee als in: mijn werk is nog steeds even leuk, het is geen enorme puinhoop en ik kan het nog. Tegen als in: alles organiseren 's ochtend's met 2 kinderen kost ontzettend weel tijd, en ik mis ze, en F moet ook wennen aan het nieuwe ritme. Hij slaapt wat minder bij oma 1 en oma 2 (maar nog steeds niet heel slecht) en op de dagen dat ie dus thuis is doet meneer een slaapmarathon en kan ik m dus nog steeds niet knuffelen :(

O, en bijlezen moet ik ook nog ;(, want opeens veel minder tijd. Las over Selvaria's baby die een duik maakte, au, :* erop, en oefenen met flesjes (doen we hier 5 keer per dag ;)) en papjes (rijstebloem was nog niet zo'n succes hier, dus nu even niks, en binnenkort groentehapjes proberen)...
pi_158956747
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:44 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Even een malle vraag hoor: maar probeer zelf eens je neus wat dichter te knijpen en probeer dan eens wat te drinken?! :) lastig hč.. Voor die kleintjes helemaal.. Het komt wel goed, echt ! Zoals velen zeggen: let it gooo!

Mijn eet- en drinklust is ook minder als ik verkouden ben, daarna haal ik het wel weer in, er komen nog wel meer situaties aan dat je met je handen in het haar zit :)
Dat is ook zo, daar heb je ook helemaal gelijk in. En aan de borst drinkt ie nu ook rommeliger, vaker loslaten en weer aanhappen. Ik geef 'm al neusspray voor de voeding maar dat werkt ook maar zo-zo geloof ik en met zo'n neuspeer faal ik, dat lukt voor geen meter -O- .

Ik laat het maar even voor wat het is, morgen of overmorgen weer een dag.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:49:52 #162
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158956779
Zuigreflex dat afneemt? :? Raar verhaal, bij drinken aan de borst laten ze het toch ook niet passief in hun mond stromen?
  zaterdag 9 januari 2016 @ 13:51:17 #163
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_158956820
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:48 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is ook zo, daar heb je ook helemaal gelijk in. En aan de borst drinkt ie nu ook rommeliger, vaker loslaten en weer aanhappen. Ik geef 'm al neusspray voor de voeding maar dat werkt ook maar zo-zo geloof ik en met zo'n neuspeer faal ik, dat lukt voor geen meter -O- .

Ik laat het maar even voor wat het is, morgen of overmorgen weer een dag.
Die neuspeer doet geen zier joh.
Je kan altijd nog een uitje onder zijn bedje zetten of monodose-spray halen. Je hebt van Otrivin die neusslurpertjes dat zijn echte :X dingen, maar kunnen werken. Wij hadden aan de spray en een uitje voldoende :)
pi_158956863
Selvaria oei wat schrikken! :*

Sillie, meeste is al gezegd. Het komt echt vaak vanzelf goed. En een ui naast het bed werkt hier vaak wel, even stomen door samen te douchen is ook fijn en mag hij al vicks smeerspul? Dat heb ik laatst bij Berit wel gedaan en dat hielp echt enorm, maar volgens mij mag dat 'officieel' pas na 6 maanden.

Mousemicky, sterkte met het vinden van een nieuw ritme, ik herken het wel en hier gaat het helaas ook nog niet veel beter,

Ik merk dat het me momenteel allemaal echt zwaar valt. Het huilen van Beertje wat ze helaas weer meer is gaan doen, het slecht slapen zowel 's nachts als overdag. Overdag eerst met een brullend meisje en heen en weer rijden naar school etc met de andere meiden en oppaskinderen. Vervolgens werken tot minimaal 23 en de volgende dag begint alles om 7 uur opnieuw. Ik vind het even niet zo leuk allemaal ;(
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_158956960
Bv in het neusje druppelen al geprobeerd Sillie?
pi_158957045
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:43 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat hou ik mezelf ook steeds voor, maar toch schiet ik elke keer in de stress.
Na het proberen heb ik W. aangelegd, maar na 3 slokken wilde 'ie niet meer en viel 'ie in slaap. Hij slaapt nu al een uur, misschien had 'ie helemaal geen honger -O- en hang ik nog teveel aan het " maar de vorige voeding is al 3 uur geleden!"- idee.

En Mignonne: het oefenen "moet" van het CB, heel verhaal over een zuigreflex die afneemt en dat het dan nog veel moeilijker is om ze uit een fles te leren drinken. Misschien moet ik er minder over nadenken -O- .
Zuigreflex die afneemt? Klok/klepel?
Kindjes van ouder dan 3 maanden drinken massaal nog borst- of flesvoeding. Daarvoor hebben ze die zuigreflex gewoon echt nodig. Die neemt niet zomaar af zolang een kind nog 100% volledig afhankelijk is van melkvoeding. Het moeten leren drinken uit een fles is een fabel die door de kunstvoedingindustrie hardnekkig in stand wordt gehouden want die hebben daar een boel bij te winnen. Hoe meer jij al heel vroeg gaat kolven en oefent met een fles, hoe groter de kans dat je ergens zegt van ja dag laat maar, ik stap over.
Voor een borstgevoed kind is drinken uit een fles makkelijker dan aan de borst. Het vraagt welliswaar een iets andere techniek maar loopt doorgaans zonder al teveel moeite de mond in. Bovendien zijn er diverse spenen te koop die een borst nabootsen waardoor er helemaal geen sprake is van andere techniek (cq andere zuigreflex). Het zuigen op een speentje is overigens vergelijkbaar qua techniek dus dat zou je ook als oefenen kunnen zien ;) Wat wél een feit is, is dat het drinken aan de borst iets is wat kindjes kunnen verleren. Vroeger gaf men dan het advies om niet voor de 6 weken te starten met flesjes omdat je dan tepel/speen verwarring zou kunnen krijgen, tegenwoordig blijkt dat advies vrij achterhaald. De groep waar tepel/speenverwarring bij optreedt zijn veelal prematuren die de eerste weken/maanden sondevoeding en/of flesvoeding hebben gehad en daarna/daarnaast aan de borst moesten. De verwarring geldt niet voor gewoon op tijd geboren kinderen die volledig borstvoeding krijgen. En nouja als je dan er in brengt dat je niet vķķr de 6 weken moet starten met flesjes dan krijgen mensen vanzelf het idee dat het na de 6 weken wel moet.
Echt, maak je er niet te druk om, het komt heus goed als W. naar de opvang gaat. Persoonlijk zou ik het voor nu even laten.
pi_158957080
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:51 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Die neuspeer doet geen zier joh.
Je kan altijd nog een uitje onder zijn bedje zetten of monodose-spray halen. Je hebt van Otrivin die neusslurpertjes dat zijn echte :X dingen, maar kunnen werken. Wij hadden aan de spray en een uitje voldoende :)
Neuspeer is hier anders bijzonder effectief. Ik trok er bij alledrie de kinderen hele groene klodders mee uit die neusjes. Verschilt per kind denk ik en ook of je er zelf handig mee bent.

Fuente :*
  zaterdag 9 januari 2016 @ 14:01:21 #168
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_158957123
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Neuspeer is hier anders bijzonder effectief. Ik trok er bij alledrie de kinderen hele groene klodders mee uit die neusjes. Verschilt per kind denk ik en ook of je er zelf handig mee bent.

Fuente :*
Toen het geheel hier goed loskwam werkte het wel ja, daarvoor was dat ding moordend ;( :X
pi_158957197
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Toen het geheel hier goed loskwam werkte het wel ja, daarvoor was dat ding moordend ;( :X
Ja? Dan deed het dus niet geen zier ;)
Hier trouwens ook harde stukken ermee weg kunnen krijgen. Maar goed tegen opgezwollen slijmvliezen doet het uiteraard niets nee. Daar zou ik de zoutoplossing voor gebruiken of eventueel moedermelk in het neusje druppelen. (hoewel ik dat laatste zelf onhandig vind maar soit).
pi_158957579
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Bv in het neusje druppelen al geprobeerd Sillie?
Door dat gedoe met die fles heeft 'ie flink wat druppels in zn neus gekregen ja :') .

Mignonne: nu ik jouw verhaal lees klinkt het inderdaad wel onzinnig. Ik laat me teveel gekmaken.
Overigens wil W. ook echt geen fopspeen. Mijn pink is het ook al niet meer, tegenwoordig sabbelt 'ie op z'n handje. Omdat 'ie in een puckababy slaapt heb ik diverse speentjes geprobeerd, maar hij spuugt alles uit. Nu worstelt 'ie gewoon net zolang met zijn handjes tot ie er 1tje naast zijn mond heeft (puckababy zit niet zo strak dus dat lukt net) en sabbelt er dan door die slaapzak heen op :'). Ik heb een wat eigengereid exemplaar baby geloof ik.
Zuigen op de fles doet 'ie ook alleen als hij al melk proeft (gelukkig druppelt de dr brown fles vanzelf langzaam, dus die pakt 'ie dan wel).
  zaterdag 9 januari 2016 @ 14:50:18 #171
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158958539
Fuente dikke knuf! Het is zo zwaar, zeker als je ook nog eens onregelmatig werkt.
pi_158962157
Flikker die fles gewoon weg, Sil. Bij L hebben we ook vruchteloos geoefend wekenlang. Alles geprobeerd: tig spenen, aluminiumfolie om de fles, you name it. Ik in de stress want kdv, maar daar dronk ze m ineens prima leeg.

Nu bij R voor de vorm ook weer wat geoefend, maar die weigerde thuis ook. En op het kdv drinkt ze prima.

Loslaten dus. Echt.
pi_158962974
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:44 schreef mousemicky het volgende:
...en oefenen met flesjes (doen we hier 5 keer per dag ;))...
Ik moest lachen! :D

Sterkte voor de werkende mama's waarbij het nog allemaal niet zo lekker loopt! Zeker met meerdere kids lijkt het me soms echt een monsterklus om alles op tijd gedaan te krijgen! :*

Selvaria jeetje wat schrikken ja! :o Ergens weet je dat zulke dingen nu eenmaal wel eens gebeuren en je het nooit helemaal kan voorkomen, maar toch is het zielig ;( gelukkig viel het mee!

Onze Minion kan opeens tijgeren! :o Of nou ja, wij kwamen daar vandaag achter door 'r eens naast d'r speelkleed te leggen i.p.v. erop :') :@
Was goed bedoeld, want lekker warm en zacht enzo, maar op de houten vloer gaat tijgeren een stuk makkelijker natuurlijk ;) zie je steeds zo'n opgetrokken knietje en dat kontje omhoog :D en met anti-slip extra-grip sokjes aan komt ze zelfs al een stukje vooruit O+

Luieruitslag is gelukkig bijna weg nu! ^O^ maar ben bang dat er nog steeds/weer een tandje aankomt, want ze sabbelt en knaagt de hele dag door op alles wat in de buurt ligt en kijkt ongeveer zo --> :9~
pi_158963667
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:44 schreef mousemicky het volgende:
Pff, ik moet weer even wennen hoor. Deze week weer aan het werk gegaan, en het valt me mee, en tegelijkertijd ook tegen......

O, en bijlezen moet ik ook nog ;(, want opeens veel minder tijd. Las over Selvaria's baby die een duik maakte, au, :* erop, en oefenen met flesjes (doen we hier 5 keer per dag ;)) en papjes (rijstebloem was nog niet zo'n succes hier, dus nu even niks, en binnenkort groentehapjes proberen)...
Fijn dat het deels ook mee viel! Kan me voorstellen dat het super wennen is weer qua planning thuis.
Vraagje over de flessen, F. drinkt er 5 schrijf je. Hoeveel cc? En waarom/wanneer zou je rijstebloem aanbieden?
Twix drinkt 5x150/5 en hier zit hij al een tijdje op. Hij is tevreden maar iedereen vraagt wanneer hij eindelijk grotere flessen krijgt of pap. En ik heb werkelijk geen idee.
Moet as donderdag naar het CB, dan is hij exact 4 maanden, maar dacht vraag het even... Want F. is net iets ouder, qua gewicht vergelijkbaar en ook fv.
Hij past de Noeser pakjes nog steeds :D.
pi_158963711
Selvaria, wat een schrik! Gelukkig geen gevolgen.

Twist, fijn dat de luieruitslag bijna weg is. Maizena gebruikt? Of iets anders wat goed werkt?
pi_158963826
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 18:30 schreef Malteser het volgende:

[..]

Fijn dat het deels ook mee viel! Kan me voorstellen dat het super wennen is weer qua planning thuis.
Vraagje over de flessen, F. drinkt er 5 schrijf je. Hoeveel cc? En waarom/wanneer zou je rijstebloem aanbieden?
Twix drinkt 5x150/5 en hier zit hij al een tijdje op. Hij is tevreden maar iedereen vraagt wanneer hij eindelijk grotere flessen krijgt of pap. En ik heb werkelijk geen idee.
Moet as donderdag naar het CB, dan is hij exact 4 maanden, maar dacht vraag het even... Want F. is net iets ouder, qua gewicht vergelijkbaar en ook fv.
Als Twix tevreden is, waarom zou je dan veranderen? Je kunt altijd, als je persé groter wilt, naar 180/6 gaan en afgieten tot 180ml in de fles, maar ik zie het nut niet. Rijstebloem ook niet hoor, dat is een dikmaker wordt gezegd. En 'voor als je kind niet goed doorslaapt'. Nja, Sjaak heeft het 1 keer gehad, drama-nacht en drama-dag want hij zat helemaal verstopt. Dus dat doen we nooit meer :)

Tijgerende Minion O+

Wij hebben de mega-snot-zuiger uit het ziekenhuis in Amerika meegekregen! Briljant ding met geweldige zuigkracht!

Twee keer zo groot als een neuspeertje. Nog steeds het ding-from-hell natuurlijk, Sjaak vindt het verschrikkelijk, maar ja, af en toe is het nodig.
pi_158963919
quote:

[..]

Hoeft niet he! R drinkt ook nog steeds 150. We hebben wel meer aangeboden, maar dat drinkt ze niet op. Ze drinkt wel nog steeds 5 keer.
pi_158964144
Ah thanks dames! Hij is hartstikke tevreden met 5x150/5. Dus dan laat ik het zo. Hij slaapt van 21 tot 9 uur dus zijn flestijden zijn 9, 12, 15, 18 en 20.30 uur.
pi_158964254
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 18:49 schreef Malteser het volgende:
Ah thanks dames! Hij is hartstikke tevreden met 5x150/5. Dus dan laat ik het zo. Hij slaapt van 21 tot 9 uur dus zijn flestijden zijn 9, 12, 15, 18 en 20.30 uur.
Precies :) De rest mag het wel vragen, maar dan zeg jij bijvoorbeeld: "omdat het niet nodig is" ofzo. Want dat is het ook niet :) Je doet het super goed *O*
pi_158964285
Pff, ik kom niet meer bijgelezen! Druk met baby/vriend/werk/huis.

Ga vanaf april ook een opleiding doen, tot einde van het jaar! Dag wordt nog wel weer iets drukker, maar de kosten en het grootste deel van de tijd is voor m'n baas, dus dat scheelt al :) om de week een sag naar school in Utrecht. Wel zin in!

En mijn baby speelde vandaag met wortel! Best spannend hoor, dat rapely! Ze heeft misschien een doperwt aan wortel binnengekregen, maar ze was er wel mee bezig ^O^

Zo zag het eruit:
SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 09-01-2016 19:00:42 ]
  zaterdag 9 januari 2016 @ 19:10:39 #181
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158964747
quote:

[..]

F krijgt 5*180/6, maar laat zeer regelmatig wat staan (varierend van 5-50ml). We zijn meer gaan aanboeden omdat ie soms nog maar 2,5 uur tussen de voedingen liet, en minder goed sliep. Hij is nu weer prima tevreden, dus rijstebloem is niet nodig ofzo, maar vriend wilde t graag proberen, en voor mij was t een (mentale) tussenstap naar vaste voeding ;). Vaste voeding nog niet gedaan trouwens. Ik gebruikte bij J rijstebloem later ook vooral om fruithapjes iets mee in te dikken (gepureerde kiwi kun je drinken).

En past ie die pakjes nog ja :o. F zit echt wel in maat 68 (al prop ik m ook mog in de leukste 62 :@ truitjes en broekjes).
pi_158964807
Willen de nieuwere moeders de Fok!-wiki ook een beetje aanvullen? Ik ben echt wat baby's kwijt in mijn geheugen...
  zaterdag 9 januari 2016 @ 19:14:44 #183
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158964864
Wat schattig IMA! Ik kwam er achter dat onze Tripp Trapp voorlopig waardeloos is zonder die tray. Ze weten je wel uit te zuigen. 8)7

Voorlopig hier maar even gepureerd voeren. Hij wilt graag eten en begint steeds hard te huilen als het zelf doen niet lukt. }:|
pi_158964885
De schrik zit er hier nog steeds wel een beetje in, maar de grapjes (zo, waar zal papa je hoofd nu eens tegenaan stoten :P ) nemen de overhand inmiddels wel. ;)

Go Minion! Als ze eenmaal beginnen gaat het zķ snel.

IMA, je M. O+ Zo leuk! Hier begon het met muizenbeetjes knabbelen en nu heeft N. net een Heel Bord pasta op. Een heel bord! :o Smullen joh! Als mensen nog een recept zoeken, gebakken champignons + courgette met wat pasta (penne of zo) en dan een 'saus' van gepureerde tomaat en wortel. :D ^O^ :Y)

Malteser, wij zijn grotendeels over op fv en N. drinkt bij de GO 180cc, maar bij ons thuis meestal 120-150. We volgen haar gewoon, schijnbaar heeft ze hier behoefte aan en ze doet het er goed op. :)

Neusperen groeien inderdaad aan bomen in de hel, maar werken hier als een tierelier. ^O^
pi_158965072
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:10 schreef mousemicky het volgende:

[..]

F krijgt 5*180/6, maar laat zeer regelmatig wat staan (varierend van 5-50ml). We zijn meer gaan aanboeden omdat ie soms nog maar 2,5 uur tussen de voedingen liet, en minder goed sliep. Hij is nu weer prima tevreden, dus rijstebloem is niet nodig ofzo, maar vriend wilde t graag proberen, en voor mij was t een (mentale) tussenstap naar vaste voeding ;). Vaste voeding nog niet gedaan trouwens. Ik gebruikte bij J rijstebloem later ook vooral om fruithapjes iets mee in te dikken (gepureerde kiwi kun je drinken).

En past ie die pakjes nog ja :o. F zit echt wel in maat 68 (al prop ik m ook mog in de leukste 62 :@ truitjes en broekjes).
Ik snap het! Zolang Twix tevreden is, laat ik het zo. En anders kan ik ook uitbreiden naar grotere flessen.

Ja, makkelijk nog :@. Ze zijn inmiddels wel wat meer 'gevuld'.
Toevallig willen man en ik morgen Twix' kleren maat 62 op elkaar gaan leggen om daar de kleinere dingen uit te zoeken die hij misschien aan kan. Want we willen wel weer wat nieuws zien.
pi_158965188
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:14 schreef Mariposas het volgende:
Wat schattig IMA! Ik kwam er achter dat onze Tripp Trapp voorlopig waardeloos is zonder die tray. Ze weten je wel uit te zuigen. 8)7

Voorlopig hier maar even gepureerd voeren. Hij wilt graag eten en begint steeds hard te huilen als het zelf doen niet lukt. }:|
Inderdaad ja :') de stoel zonder extra's kregen we cadeau, maar voor alle accesoires ben je bijna evenveel kwijt als aan de stoel zelf ;)
pi_158965232
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Willen de nieuwere moeders de Fok!-wiki ook een beetje aanvullen? Ik ben echt wat baby's kwijt in mijn geheugen...
Done!
  zaterdag 9 januari 2016 @ 20:46:42 #188
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158967467
Spaart er iemand die Nutricia extraatjes? Ik heb nog wel een paar codes!
  zaterdag 9 januari 2016 @ 21:15:28 #189
409579 LuDann
All the way
pi_158968376
Oef Fuente, maar dat is ook wel loeizwaar, zo'n hele dag en dan ook nog werken in de avond. Veel sterkte, heb je wel uitzicht op wat meer rust straks?

Tijger minion, wat tof! Ik heb naar aanleiding van je post Wolk ook eens op de houten vloer gelegd in plaats van op het kleed. Ze spartelt vooral heel druk, probeert een speeltje te pakken dat voor haar ligt. Maar in haar pogingen gaat ze juist achteruit, verder van het speeltje weg. :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 18:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Pff, ik kom niet meer bijgelezen! Druk met baby/vriend/werk/huis.

Ga vanaf april ook een opleiding doen, tot einde van het jaar! Dag wordt nog wel weer iets drukker, maar de kosten en het grootste deel van de tijd is voor m'n baas, dus dat scheelt al :) om de week een sag naar school in Utrecht. Wel zin in!

En mijn baby speelde vandaag met wortel! Best spannend hoor, dat rapely! Ze heeft misschien een doperwt aan wortel binnengekregen, maar ze was er wel mee bezig ^O^

Zo zag het eruit:
SPOILER
Wat schattig, zo wriemelen met die wortel. O+

quote:
Ja, goed idee!
pi_158968410
quote:
Gedaan!

Ik heb naar het blad van de Tripp Trapp gekeken, maar vond het niet zo stevig lijken. In ieder geval, voor dat geld hebben wij het niet gekocht. En ik vind het zonder ook wel prima gaan. Een tuigje is wel onmisbaar voor ons wipkipje.

IMA, spannend en leuk dat je een opleiding mag doen.

LuDann, J gaat ook achteruit op zijn buik, hij gebruikt zijn armen om af te zetten en kan razendsnel rondjes draaien.

Selvaria, gelukkig dat het weer goed gaat met N. Eet ze echt al zo veel? Wat goed! J eet nog steeds beetjes, wel langzaamaan wat meer maar echt nog geen maaltijd. Het zal vast niet helpen dat hij vanuit de veilige eetlijst moet uitbreiden en niet zomaar altijd met ons mee kan eten.

Over eten gesproken, vanmiddag probeerden we opnieuw halvarine op zijn brood en daarna heeft J weer een aantal keer gespuugd. Het lijkt er dus toch op dat er sporen van melk in zitten waar hij last van heeft (of iets anders, maar dan weet ik niet wat). Nu dus op zoek naar een boter achtig iets zonder melk en zonder soja.
Gelukkig laat hij zich er niet door stoppen om te oefenen met kruipen, optrekken en stappen. Hij gaat ineens weer heel hard in zijn ontwikkeling, zo leuk! :)
pi_158968511
Limone nog bedankt voor de linkjes!

Selvaria een :* voor N. Wat een schrik!

IMA: je filmpje haperde hier maar het begin kon ik zien. Leuk zeg! O+

We begonnen hier gisteren met bloemkool. Een stuk gegeven en wat geprakt. Het bakje (waar het geprakte deel in zat) heeft ze afgelikt. Het stuk bloemkool werd fijngeknepen en op de grond geschoven en bij de lepel deed ze pffft en haar lippen op elkaar. Als ze een kruimel bloemkool binnen heeft gekregen, is het veel :P

Over de flessen. Hier weliswaar bv maar M. drinkt ook best weinig uit de fles. We blijven op 120-130 ml per fles hangen (en ik kolf veel meer), maar ze wil niet meer. Heel af en toe krijgt ze wat meer op het kdv. Gezien d'r spekkies, zal het wel goed zitten :P
pi_158968722
Hupje: is de plantaardige margarine van de AH een optie? Ik herinner me dat ik die een keer heb gebruikt voor een taart ivm een collega met koemelkallergie.

Edit: oh ook geen soja. Ik weet niet of dat in die boter zit.

En ik was de tijgerminion vergeten O+

Ik laat M sinds kort ook op de vloer oefenen. Op het kleed vindt ze het buikliggen sowieso vreselijk en op de grond maakt ze al wel kruipbewegingen.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 21:40:53 #193
409579 LuDann
All the way
pi_158969192
Oh ja, IMA, een opleiding. Hoe tof. Ik hoop dat je er veel lol in gaat hebben!

Hupje, een beetje draaien doet ze ook ja, kwart tot halve cirkeltjes als ik haar een beetje laat spartelen. Ze zet zich af met haar handen inderdaad. Wat leuk dat J. zo hard gaat in zijn ontwikkeling!

Kazy, wat grappig van die bloemkool. Leek ze het wel lekker te vinden? We geven Wolk nog geen echte bijvoeding, wel BV room op een lepeltje. Dat vindt ze wel leuk want ze doet de hysterisch-blije-zeester-spartel als we ermee aankomen zetten, maar voeren vindt ze niks. Ze wil het zelf doen met de lepel maar dat lukt niet, wordt een zooitje. :')

Ze krijgt trouwens bij de oppas 160 cc elke 3 a 4 uur, echt best veel. Mijn moeder deelt het iets meer op tegenwoordig zodat ze wat kleinere hoeveelheden krijgt, zo'n 80 tot 100 cc elke 2 uur. Je zou toch denken dan het dan met die groei wel goed zou komen. :')
pi_158971394
O wil ook vooral zelf de lepel in z'n mond doen, ergens in zijn gehemelte. Eten is hier sowieso nog geen succes. Peentjes vond hij niks, banaan was ook niet zo en de tweede keer peentjes kreeg hij wel een hapje echt binnen, maar daarvan vond ik weer een deel op het speelkleed, wat hij blijkbaar in z'n hamsterwangen had bewaard. Hij is vooral heel goed in vieze bekken trekken als hij iets in z'n mond krijgt. Maar goed, dat komt vanzelf wel goed ga ik vanuit.

Hij drinkt tegenwoordig 140 ml (gekolfde) melk. Ik kolf te weinig daarvoor dus hij krijgt af en toe kunstvoeding en dan 170 ml (dat weggooien omdat het over is vind ik niet erg :') ) en daarvan laat hij altijd wel een deel staan maar hoeveel varieert. We zitten hier op 6 a 7 voedingen per dag nog (met 4,5e maand).
pi_158971437
Ego-post. Ik had niet moeten zeggen dat het best lekker gaat met Ian. Vandaag een groot drama. Van 12 uur vanmiddag tot nu serieus nonstop gekrijs en nog meer gekrijs... Ik word er zo verdrietig van.

Hupje, ik denk dat ik een KM vrij dieet zo moeilijk vind omdat ik nooit op mijn eten heb moeten leggen. Ik ben dat gewoon niet gewend. Daarnaast ben ik volgens mij een te grote bourgondier en ken ik alleen maar recepten met veel room, slagroom of roomkaas :p
Maar dank voor het aanbieden van hulp, dat vind ik lief.
Magisch theater
  zaterdag 9 januari 2016 @ 23:08:49 #196
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158972132
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 21:16 schreef Hupje het volgende:

[..]

Over eten gesproken, vanmiddag probeerden we opnieuw halvarine op zijn brood en daarna heeft J weer een aantal keer gespuugd. Het lijkt er dus toch op dat er sporen van melk in zitten waar hij last van heeft (of iets anders, maar dan weet ik niet wat). Nu dus op zoek naar een boter achtig iets zonder melk en zonder soja.
Gelukkig laat hij zich er niet door stoppen om te oefenen met kruipen, optrekken en stappen. Hij gaat ineens weer heel hard in zijn ontwikkeling, zo leuk! :)
Deze kan je proberen: https://www.ekoplaza.nl/producten/halvarine.html
  zondag 10 januari 2016 @ 00:34:22 #197
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158974494
Aww Ima,
Dat onderzoeken met de vingertjes <3
Ro doet dat precies zo!

En Selvaria,
dat klinkt zelfs lekker voor mezelf, haha.
Sowieso gebakken champignons.. <3

Hier even een mindere dag. Verdorie.. dacht dat ik echt goed uitgeziekt had.. 4 weken thuis gezeten (oke 2 weken vakantie), maar ik blaf nu weer als een hond.
Insert bronchitus ;( :'( Wat heb ik verkeerd gedaan? :'(
  zondag 10 januari 2016 @ 07:28:47 #198
360012 Shopaholic1984
pi_158977895
Hupje, wat vervelend voor J dat hij toch last heeft van melkproducten. In heel veel producten zit wel iets van melk.
Stappen in de ontwikkeling zijn zo leuk om te zien!

Fap, vervelend dat je jezelf nu weer niet helemaal lekker voelt. Hopelijk gaat het snel over.

Selvaria, dat is schrikken! Fijn dat N het verder gewoon goed doet en er weinig last van lijkt te hebben!

Kazy baby aan de bloemkool. Eerst ging er hier ook amper wat in en als ik zie wat ze nu eten!

:* voor alle mama's die het nodig hebben!
pi_158977978
Dankjewel, Mariposas! Nu eens kijken hoe ik bij zo'n winkel kom, in mijn dorp (en omstreken) hebben we dat niet. Kazy, die van AH heeft soja (op 1 soort na, maar die is extra zout), maar bedankt voor het meedenken.
Shopaholic, koemelkallergie was al wel duidelijk, maar steeds meer blijkt dat hij al last heeft van hele kleine hoeveelheden. Komende week hebben we weer controle bij de kinderarts, ben benieuwd wat die zegt.

FF, J verzamelt ook vaak eten in zijn wangen, dat komt er dan tijdens het spelen uit. Als hij brood eet, vallen er soms kruimels in zijn romper en die kom ik dan weer tegen in zijn luier :P

1stgirl, vervelend dat hij zo onrustig is. Het is zwaar. Als je het dieet gaat proberen, kun je toch het beste echt alle etiketten lezen en streng toepassen. Ik ben het gaan proberen onder het mom van 'baadt het niet, dan schaadt het niet'. Binnen een paar dagen zag ik verschil, na twee weken waren alle klachten weg. Dat maakt het voor mij makkelijk om het dieet vol te houden, mijn baby zit dan zo goed in zijn vel.

Faptist, er heerst vanalles en met vermoeidheid ben je vatbaarder, dus waarschijnlijk heb je niks verkeerd gedaan. Beterschap.

LuDann, hoe gaat het nu met Wolk? Heb je het idee dat het groeien beter gaat met de tips die je toepast?

Mijn verkouden baby vroeg om 23u om een voeding en werd pas om 7u weer wakker! Ik dus trots (en lekker uitgeslapen). Maar meneer viel aan de borst weer in slaap en ligt nu dus op schoot O+ Slaapkopje.
  zondag 10 januari 2016 @ 08:17:26 #200
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158977998
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 21:16 schreef Hupje het volgende:

[..]

Gedaan!

Ik heb naar het blad van de Tripp Trapp gekeken, maar vond het niet zo stevig lijken. In ieder geval, voor dat geld hebben wij het niet gekocht. En ik vind het zonder ook wel prima gaan. Een tuigje is wel onmisbaar voor ons wipkipje.

IMA, spannend en leuk dat je een opleiding mag doen.

LuDann, J gaat ook achteruit op zijn buik, hij gebruikt zijn armen om af te zetten en kan razendsnel rondjes draaien.

Selvaria, gelukkig dat het weer goed gaat met N. Eet ze echt al zo veel? Wat goed! J eet nog steeds beetjes, wel langzaamaan wat meer maar echt nog geen maaltijd. Het zal vast niet helpen dat hij vanuit de veilige eetlijst moet uitbreiden en niet zomaar altijd met ons mee kan eten.

Wajang boter is gewoon bij de supermarkt te krijgen! Of in ieder geval bij de jumbo :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 10 januari 2016 @ 08:22:39 #201
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_158978010
In wajang zit tegenwoordig soja. Ah heeft toch 2 soorten zonder soja/melk?

Het brood zelf is wel soja/melk vrij?
pi_158978071
Ik heb november en december op de wiki stukgemaakt met m'n mobiel :'( Zou iemamd dat even kunnen repareren?
pi_158978080
Away, in Wajang zit soja.
Bubseltje, ik kon bij AH maar 1 soort zonder vinden en die had extra zout. Mocht je weten welke zou kunnen, dan hou ik me aanbevolen! Brood is ook een zoektocht geweest, maar hij eet nu al een maand klachtenvrij Allinson volkoren van AH.
pi_158978270
Hupje, volgens mij heeft AH de policy dat winkels producten kunnen bestellen voor je die wel in het assortiment zitten maar die jouw vestiging niet heeft. Even vragen bij de servicebalie? Het lijkt me wel iets voor AH om zelfs een lijst van KM en sojavrije producten te hebben.

En andere supermarkten hebben dat misschien ook wel.

Heb je anders een biologische winkel of reformzaak in de buurt? Die hebben ook veel van dit soort producten. Maar dat weet je vast wel.
pi_158978286
LuDann, nee dit blijft zo. Ik werk als 'vaste' late dienst omdat 't heel veel opvang scheelt. Vriend gaat om 7 uur van huis en komt tussen 18 en 19 terug, dat kan niet anders omdat hij op ruim een uur reisafstand zit (en hij is docent, dus veel flexibeler wordt het niet).

Malteser, die flessen zijn prima hoor. Wij geven ook geen rijstebloem. En wat slaapt hij heerlijk lang zeg O+

Faptist wat balen! Beterschap :*

Hupje, misschien bij ekoplaza?
Sara
Merel
Ukje
  zondag 10 januari 2016 @ 09:45:19 #206
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_158978414
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 08:44 schreef Hupje het volgende:
Away, in Wajang zit soja.
Bubseltje, ik kon bij AH maar 1 soort zonder vinden en die had extra zout. Mocht je weten welke zou kunnen, dan hou ik me aanbevolen! Brood is ook een zoektocht geweest, maar hij eet nu al een maand klachtenvrij Allinson volkoren van AH.
Goed begin en bewust Light. Zijn beide zonder melk en soja.
Wat naar dat hij er zo last van heeft :*.

Mijn meisje eet het verse tijgerbrood. Daar zit het ook niet in.Of het aller goedkoopste brood maar dat vind ze niet zo lekker.
pi_158978572
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 08:39 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb november en december op de wiki stukgemaakt met m'n mobiel :'( Zou iemamd dat even kunnen repareren?
Fixed, denk ik.
pi_158978912
Deze nacht had 2 pluspunten één minpunt: het minpunt was dat t als klokwerk elke anderhalf uur kwam. De pluspunten: hij dronk 'maar' een half uur per keer, en zo duurt de nacht gevoelsmatig lekker lang.. }:|
pi_158978974
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 09:24 schreef Mineola het volgende:
Hupje, volgens mij heeft AH de policy dat winkels producten kunnen bestellen voor je die wel in het assortiment zitten maar die jouw vestiging niet heeft. Even vragen bij de servicebalie? Het lijkt me wel iets voor AH om zelfs een lijst van KM en sojavrije producten te hebben.

En andere supermarkten hebben dat misschien ook wel.

Heb je anders een biologische winkel of reformzaak in de buurt? Die hebben ook veel van dit soort producten. Maar dat weet je vast wel.
Bij de jumbo hebben ze lijsten met alle KM-vrije producten, die heb ik gezien toen ik een eter kreeg met allergie. Zulke lijsten hebben ze vast ook van soja (en pinda en gluten). Via de website moet je die vast wel op kunnen vragen. En hetzelfde geldt waarschijnlijk ook voor AH, kun je rustig thuis even kijken. Gewoon bij de online klantenservice vragen.
pi_158979056
Semi-baby/kind-gerelateerde vraag:

Hoe onmisbaar is een bad thuis voor jullie?

We hebben nu een lekker groot bad in de badkamer en dat is heerlijk met de Minion O+
Maar we zijn op zoek naar een ander huis en hebben nu een heel mooi nieuwbouw huis op het oog. We zouden er werkelijk in alle opzichten dik op vooruit gaan :s) (tegen een prijskaartje uiteraard ;) ), behalve qua badkamer. De bouw is al begonnen dus we zijn er vrij laat bij, waardoor we beperkt zijn in de wijzigingen die we nog aan kunnen brengen (hoe beperkt horen we volgende week).
Het zou dus zomaar kunnen dat we geen bad kwijt kunnen. Nu gaan man en ik zelf echt nooit in bad (ik de afgelopen 8 jaar misschien 2x), maar met kinderen is een bad natuurlijk wel lekker... -O- Ik heb vroeger heel wat regenachtige woensdagmiddagen doorgebracht in bad O+
pi_158979060
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Deze nacht had 2 pluspunten één minpunt: het minpunt was dat t als klokwerk elke anderhalf uur kwam. De pluspunten: hij dronk 'maar' een half uur per keer, en zo duurt de nacht gevoelsmatig lekker lang.. }:|
Elk nadeel hep ze voordeel :') maar je bent niet de enige. Hier voor de tweede keer op rij een erg slechte nacht, nadat het een tijd lang beter is gegaan met zelfs 1 keer doorslapen! Sterkte iig!
pi_158979209
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:44 schreef twist02 het volgende:
Semi-baby/kind-gerelateerde vraag:

Hoe onmisbaar is een bad thuis voor jullie?

We hebben nu een lekker groot bad in de badkamer en dat is heerlijk met de Minion O+
Maar we zijn op zoek naar een ander huis en hebben nu een heel mooi nieuwbouw huis op het oog. We zouden er werkelijk in alle opzichten dik op vooruit gaan :s) (tegen een prijskaartje uiteraard ;) ), behalve qua badkamer. De bouw is al begonnen dus we zijn er vrij laat bij, waardoor we beperkt zijn in de wijzigingen die we nog aan kunnen brengen (hoe beperkt horen we volgende week).
Het zou dus zomaar kunnen dat we geen bad kwijt kunnen. Nu gaan man en ik zelf echt nooit in bad (ik de afgelopen 8 jaar misschien 2x), maar met kinderen is een bad natuurlijk wel lekker... -O- Ik heb vroeger heel wat regenachtige woensdagmiddagen doorgebracht in bad O+

Wij hebben geen bad nu, maar een bad is een van de vereisten voor ons nieuwe huis, samen met een tuin. Ik mis het nu echt, vooral omdat O het wel super leuk vindt (op vakantie en bij opa/oma) en hij te groot wordt voor het badje. Douchen is noodzakelijk kwaad voor m, zo ondergaat hij dat ook.

Als volwassene zou ik het ook niet zo belangrijk vinden, maar met kleine kinderen wel. En dat je er dan zelf ook gebruik van kan maken af en toe is bonus. Bij m'n zussen werd hij vrijwel dagelijks gebruikt voor alle kinderen (soms tegelijk en soms achter elkaar).
pi_158979333
Wij hebben geen bad. Ik mis het totaal niet. Bij mijn moeder gaan ze wel eens in bad, dan vinden ze het ook erg leuk, maar het is niet zo dat ze depressief opgroeien omdat ze geen bad hebben of dat ze echt gevoel hebben dat ze nou iets missen in hun jeugd :P
Sara
Merel
Ukje
  zondag 10 januari 2016 @ 11:02:47 #214
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158979395
Ik zou zelf mijn bad niet willen missen, want ik lig er zelf heel vaak in, maar het kan wel natuurlijk, legio huizen zonder bad. Vriendinnen van mij hebben geen bad thuis (en wel kleine kinderen). Bij de een zitten ze in de (erg diepe) douchebak waarvoor ze een stop heeft gefabriekt, bij de ander douchen ze, of gaan ze in het opklapbad (bibabad: http://www.bibabad.nl/page/1917/bibabad-verstelbaar.html).
pi_158979446
Bad O+ ik zou echt niet zonder kunnen, maar vooral voor mezelf.
pi_158979853
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 11:05 schreef lunapuella het volgende:
Bad O+ ik zou echt niet zonder kunnen, maar vooral voor mezelf.
Dit O+ Toen Sjaak jonger was, gingen we samen in bad. Heerlijk knuffelen. Nu wil hij dat niet meer, bad is om in te zitten/lopen/springen, dus zetten we hem in een wasmand in bad.
Ik neem aan dat het erom gaat wat je gewend bent. Wij hebben twee keer met Sjaak geprobeerd te douchen maar dat was Heel Erg Vervelend en Heel Veel Huils dus eigenlijk nooit meer geprobeerd. Wij zijn dus blij met ons bad.
pi_158980014
Heeft iemand al een paspoort of identiteitskaart aangeschaft voor de baby? Mijn collega heeft dit wel gedaan omdat ze hem moest identificeren bij het ziekenhuis. Mijn eigen paspoort moet binnenkort verlengd worden en zit te denken wat nu slim is
pi_158980139
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 11:43 schreef Daui het volgende:
Heeft iemand al een paspoort of identiteitskaart aangeschaft voor de baby? Mijn collega heeft dit wel gedaan omdat ze hem moest identificeren bij het ziekenhuis. Mijn eigen paspoort moet binnenkort verlengd worden en zit te denken wat nu slim is
Vroeg of laat moet je toch. Ik moet voor eind april met baby omdat we dan op vakantie gaan. Ik heb voor de oudste destijds al met 8 weken een id kaart aangeschaft. Was ie vier had ie een id kaart met een babyfoto van 8 weken :D
pi_158980161
Ik heb toevallig een maand terug een paspoort laten maken Daui. Voor vakanties en dan een paspoort omdat buiten Europa voor ons ook een optie is en prijsverschil met een ID dacht ik niet zoveel is. Maar dat heb ik niet uitgezocht dus dat kan onzin zijn.

Alleen de pasfoto al vind ik meer dan genoeg reden trouwens O+

[ Bericht 21% gewijzigd door Mineola op 10-01-2016 12:08:37 ]
pi_158980255
Wij hebben geen bad en als we de badkamer (hopelijk) eind dit jaar aan gaan pakken komt er ook geen bad. Toen ik bij mijn moeder thuis nog wel een bad had zat ik er hooguit 2x per jaar in, voornamelijk wanneer ik zeiknat was geregend op weg van school naar huis of zo. :D Ik wil voor N. als ze wat beter kan zitten zo'n flexibele wasmand aanschaffen zodat ze nog wel een tijdje lekker kan spetteren. O+

Wij hebben nog geen ID-kaart voor N., maar als we in de mei/zomervakantie op vakantie gaan moet die er natuurlijk wel komen.

Wij sliepen vannacht van 23.00 tot 07.30. :o *O* O+ Goed gedaan lieve N.! O+ Nu hopen dat het niet van die klap op haar hoofd :'( kwam, maar dat ze het slapen doorheeft!
pi_158980260
Noooh Mineola! O+ O+ O+
pi_158980262
Ik ben ook inderdaad niet bang dat onze Minion er iets aan over houdt als we straks geen bad meer hebben ;)

Maar ik word dus nogal heen-en-weer geslingerd tussen verschillende argumenten (die ik overigens allemaal zelf bedenk :') );

Tegen
- Zelf gaan we echt nooit in bad
- Mee douchen vind de Minion ook prima (en dat wordt natuurlijk steeds makkelijker)
- Extra kosten
Voor
- Hoewel man ik en nu nooit meer in bad gaan, deden we dat vroeger als kind wel heel veel (en vonden dat ook heerlijk O+ )
- We houden serieus rekening met een tweede Minion ( O+ !), dus da's nog iemand extra die van het bad kan profiteren
pi_158980276
Mineola O+

Hier nog geen paspoort voor de Minion, maar schat dat we die voorlopig ook nog niet nodig hebben voor vakanties o.i.d.
pi_158980324
Quote edit moeilijk
pi_158980335
Nou quote je hem zelf :D

wat een moppie O+ Pasfotos zijn leuk!
pi_158980375
Mineola O+

Hm mijn vraag is of het echt noodzakelijk is als je voorlopig niet buiten Europa op vakantie gaat (denk zelfs niet buiten Nederland) en waar heb je de pasfoto laten maken.
:@ bedenk nu opeens dat ik niet weet of ik nog wel een pasfoto heb
pi_158980406
Denk het niet, identificatie is pas vanaf 14 jaar verplicht dacht ik?

Foto is gemaakt door een fotograaf, die kent die paspoortfoto-eisen.
pi_158980414
Als je niet op vakantie gaat heb je het niet echt nodig nee. Pasfoto laat je gewoon bij de fotograaf maken.
pi_158980445
kiek O+

SPOILER
De oudste was met 8 weken wat lastiger. Die kon zijn hoofd niet omhoog houden en dan moet je met je hand achter zijn shirt zodat het niet zichtbaar us zijn hooft omhoog houden. En hij wilde niet wakker worden bij de fotograaf :') Er was 1 foto met zijn ogen open van de 20 die hij had geknipt :D
  zondag 10 januari 2016 @ 12:23:03 #230
409579 LuDann
All the way
pi_158980679
@Hupje: Ik heb haar net vanochtend gewogen en op zich ziet dat er goed uit. Ze weegt alleen altijd een stuk minder op het CB (die weegschaal wijkt af geloof ik, want ze weegt op de weegschaal in het ziekenhuis hetzelfde als op de weegschaal die we thuis hebben), dus ik probeer er niet te veel waarde aan te hechten.

Van de laatste 4 metingen is de laagste in het CB, de andere drie thuis:

SPOILER
Wat schattig Estrys, zo'n pasfoto.

Ik heb nog geen paspoort of ID voor Wolk, al werd ik er wel laatst naar gevraagd. Voorlopig is het voor ons ook niet nodig, we gaan (helaas) niet op vakantie ofzo komend jaar.

We hebben geen bad. Zou het wel willen maar zonder lukt het ook prima. Als Wolk wat ouder wordt zet ik zo'n plastic wasmand onder de douche denk ik.
pi_158981205
Die pasfoto's O+

Ik heb net het beddengoed gewassen, en had geen zin in een lakentje op t bedje van G. Dat zit een nacht netjes en daarna hebben we er steeds ruzie mee. Kom ik er na drie maanden achter dat het lakentje is tegen het vies worden van het dekentje? :') ik heb vier wiegendekens, ik was wel :')

Hier heeft G gezwommen, en we proberen m voor t eerst overdag in zijn bedje te laten slapen. Na een half uur moppen tappen tegen t plafond ligt hij nu te mopperen want moe, en dan slaapt ie toch het liefst bovenop ons. Maar stiekem hoop ik dat hij zo in slaap valt want ik heb nog een hele waslijst om te doen in huis.
pi_158981461
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 12:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Die pasfoto's O+

Ik heb net het beddengoed gewassen, en had geen zin in een lakentje op t bedje van G. Dat zit een nacht netjes en daarna hebben we er steeds ruzie mee. Kom ik er na drie maanden achter dat het lakentje is tegen het vies worden van het dekentje? :') ik heb vier wiegendekens, ik was wel :')

Hier heeft G gezwommen, en we proberen m voor t eerst overdag in zijn bedje te laten slapen. Na een half uur moppen tappen tegen t plafond ligt hij nu te mopperen want moe, en dan slaapt ie toch het liefst bovenop ons. Maar stiekem hoop ik dat hij zo in slaap valt want ik heb nog een hele waslijst om te doen in huis.
Je legde hem op het lakentje of wat? :D
Heeft je kraam het bedje niet een keer opgemaakt?
pi_158981656
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:00 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je legde hem op het lakentje of wat? :D
Heeft je kraam het bedje niet een keer opgemaakt?
Jawel, lakentje terug vouwen op t dekentje, baby eronder uiteraard :+. Maar na een paar keer baby instoppen zat t lakentje verfrommeld. En nu had ik geen zin om t lakentje terug te stoppen dus ligt ie alleen onder de deken.

Baby slaapt *O* En ik heb een cd speler, aangesloten op de soundbar, dus ik ben beneden aan het poetsen met Adele aan *O*
pi_158982016
A krijgt inmiddels een slaapzak aan omdat hij zich als een rupsje omhoog werkt. Nu het kouder wordt leg ik daar vaak nog een dekentje over ook zonder lakentje.

Lekker Cassandra. :) Ik ben aan het lego'en ;) S. heeft veel Lego gekregen voor zijn verjaardag gisteren.
pi_158982866
Ahja, frommelend lakentje :') Na twee keer ben ik gestopt dat ding te strijken en dat hij verfrommeld ligt nu maakt me ook weinig meer uit. Vies wordt het verder niet, maarja, met een baby die netjes lief slaapt heb je teveel tijd om handen en ik vind het er wel mooi uitzien. Het doet me denken aan de perfect opgemaakte bedden bij mijn oma vroeger. O+

J. was trouwens met vier dagen alweer op zijn geboortegewicht en met vijf dagen over de 3 kilo heen. :o Slaapt tussen zijn voedingen, heeft geen enkel schilfertje, drinkt zowel fles als borst, slaapt in bed even goed als op mijn buik en nah, het enige dat me is tegen gevallen tot nog toe was zijn regeldag. Hij huilt enkel als 'ie honger heeft (en wordt dan ook best driftig) en verder is het of slapen of om zich heen kijken.

Afkloppen doet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 14:02:12 ]
pi_158982919
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:00 schreef Myrr het volgende:
Ahja, frommelend lakentje :') Na twee keer ben ik gestopt dat ding te strijken en dat hij verfrommeld ligt nu maakt me ook weinig meer uit. Vies wordt het verder niet, maarja, met een baby die netjes lief slaapt heb je teveel tijd om handen en ik vind het er wel mooi uitzien. Het doet me denken aan de perfect opgemaakte bedden bij mijn oma vroeger. O+

J. was trouwens met vier dagen alweer op zijn geboortegewicht en met vijf dagen over de 3 kilo heen. :o Slaapt tussen zijn voedingen, heeft geen enkel schilfertje, drinkt zowel fles als borst, slaapt in bed even goed als op mijn buik en nah, het enige dat me is tegen gevallen tot nog toe was zijn regeldag.

Afkloppen doet.
geniet er maar van O+ dat waren fijne herinneringen O+ :P
pi_158982950
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 14:02 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Nou, hopelijk zet de trend door. _O- Ik ben altijd rustig geweest en m'n vriend ook. Wie weet hebben we geluk. _O_
  zondag 10 januari 2016 @ 14:04:34 #239
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_158982990
quote:
Moesten wij ook, maar tegenwoordig staan de noodzakelijke gegevens ook op het pasje van de zorgverzekering, daar namen ze ook genoegen mee hier :)
pi_158983039
quote:

[..]

Ach ja das war einmal zeggen wij dan :P

In het verleden behaalde resultaten...
pi_158983065
quote:

[..]

"Dat waren twee heerlijke dagen"
O+

Hier is een slaapzak met lakentje noodzakelijk, want Sjaak wil een puntje van het lakentje in zijn hand houden voordat hij zijn duim in zijn mond stopt O+ Heel schattig! Maar strijken doen we sowieso nooit dus ook geen lakentjes.
pi_158983096
Ik vind het altijd zo fijn, knuffelen met een baby die een slaapzak aan heeft. O+
pi_158983286
Lakens strijken, wat heerlijk als je zoveel tijd hebt. O+

Dan nog zou ik het niet doen hoor, ik ga liever gamen of een boek lezen of genieten van niks doen. :D

Geniet ervan Myrr! Ik hoop van harte voor je dat het zo soepel blijft gaan!

N.'s ontwikkeling gaat nu zo snel. :o Het lukte haar vandaag haar knietjes onder haar kontje te krijgen en ze faceplantte zich zomaar vooruit. :o Nadat ze dat nog een paar keer gedaan had komt ze nu redelijk soepel vooruit, iemand de rem van mijn baby gezien? :'( O+ :'(
pi_158984056
Ik strijk niks meer, geen tijd :P
Gelukkig komt over anderhalve week onze droger, want momenteel heb ik niet meer genoeg ruimte om de was te drogen :D

Selvaria ooooh dat gaat snel ineens he?

Beertje is ziek. Snotverkouden, hoesten en koorts. Zo sneu, misschien had ze het al even onder de leden en kwam daar al het huilen vandaan. Ze slaapt nu dus wel goed overdag, want ziekjes. En als ze wakker is ligt ze lekker bij ons O+ Vriend is ook ziek, hopelijk blijft het daarbij.
Sara
Merel
Ukje
pi_158984626
Dankjewel voor alle koemelkvrije tips. Ik heb de koemelklijst van Jumbo al 8)7 en die van AH kon ik online vinden. Die moet ik maar weer eens opzoeken, dat scheelt al zoeken. Ik had halvarine van Lidl waar geen melk genoemd stond, maar de aroma's en vitamines waren niet gespecificeerd.

Paspoort hebben wij niet nodig gehad voor J in het ziekenhuis. Zorgpas en mijn paspoort waren genoeg.

Fijn Myrr, geniet ervan!

Fuente, beterschap! Sneu is dat.

Bij het verbouwen van onze badkamer 4 jaar geleden hebben we een bad genomen met het oog op eventuele kinderen, ik ben er erg blij mee. J vindt het heerlijk in bad (en mijn vriend ook). Maar als je het zelf niet mist, valt er vast te badderen met een grote teil ofzo.

J slaapt in zijn stugge slaapzak strak ingestopt onder een laken + enkele deken, zodat hij 'vast' ligt. Maar dat laken zoekt altijd ruzie ;)

LuDann, zijn de eerdere punten gemeten door jou of het cb? Irritant dat het zoveel scheelt tussen de weegschalen. Maar zo op het oog ziet het er best oké uit voor mijn gevoel. Als je wilt, kan ik J's curve laten zien. Ik snap dat kinderen verschillend zijn, maar we hebben een soortgelijke grafiek; een aantal maanden veel zorgen gehad om zijn groei en nu is de kinderarts (en wij) tevreden.
  zondag 10 januari 2016 @ 15:16:39 #246
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158985041
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:59 schreef -Spring het volgende:
Lakentjes zijn kut en onnodig.
+1
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 10 januari 2016 @ 15:29:18 #247
360012 Shopaholic1984
pi_158985449
quote:
In het ziekenhuis moesten we de geboorteaangifte meenemen als id bewijs. Verder alleen de zorgpas volgens mij.
pi_158985499
2 uur in eigen bedje geslapen O+
Ok, na de zwemles en vast eenmalig maar ok.. We blijven oefenen! *O*
  zondag 10 januari 2016 @ 15:32:32 #249
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158985552
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:59 schreef -Spring het volgende:
Lakentjes zijn kut en onnodig.
+1. Wel schattig maar dat is het wel.
Maar dekentjes vond ik ook kut, en nadat L weer half onder de deken was beland over naar slaapzak. Zou ik volgende keer al na de kraamweek doen. In wat voor vrieskisten wonen jullie trouwens dat er nog een deken over de slaapzak gaat met deze temperaturen?!
pi_158985757
Het is hier minimaal 17 graden op de slaapkamer. G lag onder een dun dekentje met lakentje, die heb ik nu vervangen door een teddy deken van koeka. Volgens mij heeft hij het snel warm. Ook in de maxicosi of in de doek kleed ik m niet warm aan. Heb in ieder geval niet gemerkt dat hij het koud heeft
pi_158985820
Oh ik vind dat echt eng nog allemaal, ook al houdt hij zichzelf al warm. Verwarming staat wel te loeien hier, maar onze ramen en deuren hebben echt evenveel ontsluiting als de persfase dus het is wel standaard koud als er niets aan staat.

Misschien toch maar een keer tochtstrips aan gaan schaffen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 15:44:37 ]
pi_158986169
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:44 schreef Myrr het volgende:
Oh ik vind dat echt eng nog allemaal, ook al houdt hij zichzelf al warm. Verwarming staat wel te loeien hier, maar onze ramen en deuren hebben echt evenveel ontsluiting als de persfase dus het is wel standaard koud als er niets aan staat.

Misschien toch maar een keer tochtstrips aan gaan schaffen.
had ik in het begin ook. Maar dan zijn ze zo breekbaar voor je gevoel. Ik voel nu soms in zijn nekje en meestal voelt t normaal. Laatst had ik m in de doek en ik heb een nieuwe jas, die jas was blijkbaar te warm voor hem, hij had alleen een suit aan maar ik haalde m wel helemaal klam eruit. Terwijl er ook baby's zijn die nog zelf een jasje krijgen.
In bed ook, hij heeft zijn normale kleding aan en de swaddle me. Als ie niet warm/klam aanvoelt en lekker slaapt vind ik het prima
pi_158986199
Ja maar minibaby's vinden dat toch moelijker. Toen R een pasgeboren Rtje was vroor het en lag ze een nacht onder 2 dubbele dekens met 2 kruiken en daar over nog een kraamgaasmatrasdinges, anders bleef ze niet warm. Nu romper, pyjama, winterslaapzak. Haar kamertje is 15 graden rond bedtijd.
pi_158986467
Het is hier niet superkoud op de slaapkamers, maar N. gaat echt alleen slapen als er een dekentje over haar heen ligt. Ook al slaapt ze dus in een slaapzak. Alsof ze denkt, haa, toegedekt, nu kan ik slapen. :z
pi_158986622
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:32 schreef Mariposas het volgende:
In wat voor vrieskisten wonen jullie trouwens dat er nog een deken over de slaapzak gaat met deze temperaturen?!
J heeft de druk van het strak instoppen nodig om rustig te liggen nu hij niet meer ingebakerd wordt. Hij ligt daarom alleen in romper en sokken in zijn slaapzak.
pi_158986834
quote:

[..]

In wat voor vrieskisten wonen jullie trouwens dat er nog een deken over de slaapzak gaat met deze temperaturen?!
Ja check. Hier is het in onze slaapkamer bizar koud, het koelt 's nachts (als we de cv afzetten dan he) nu al af tot een graad of 8 a 9. Als het vriest (heeft het nu nog niet gedaan) is het er rond 1 graad :'( . Lang leve de isolatie in 1880.. (Serieus, een oud huis heeft echt zijn charme qua stijl etc, maar ik zou het qua warmte e.d. niet nog een keer kopen.)

Dus! W. slaapt in een slaapzakje (puckababy dus dun) en een dubbel dekentje.
  zondag 10 januari 2016 @ 16:40:25 #257
409579 LuDann
All the way
pi_158987371
Wolk slaapt in alleen een slaapzakje. Ze wurmt nogal dus een dekentje ligt al snel verfrommeld in een hoek. Lakentjes zijn we al vrij snel mee gestopt ook.

quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:03 schreef Hupje het volgende:
LuDann, zijn de eerdere punten gemeten door jou of het cb? Irritant dat het zoveel scheelt tussen de weegschalen. Maar zo op het oog ziet het er best oké uit voor mijn gevoel. Als je wilt, kan ik J's curve laten zien. Ik snap dat kinderen verschillend zijn, maar we hebben een soortgelijke grafiek; een aantal maanden veel zorgen gehad om zijn groei en nu is de kinderarts (en wij) tevreden.
Ja, is lastig dat het zoveel scheelt. Maar ik denk hieruit af te kunnen lezen dat ze in ieder geval groeit, dus dat is positief. De 5 punten ervoor zijn gemeten door het CB (en die daarvoor weer afwisselend bij CB en in het ziekenhuis. Ik weeg zelf ook wel maar dat houdt ik meestal apart bij en niet in deze app). Ik ben heel benieuwd naar de curve van J. :Y De oorzaak was bij hem zeker de KMA?
pi_158987504
quote:

[..]

+1. Wel schattig maar dat is het wel.
Maar dekentjes vond ik ook kut, en nadat L weer half onder de deken was beland over naar slaapzak. Zou ik volgende keer al na de kraamweek doen. In wat voor vrieskisten wonen jullie trouwens dat er nog een deken over de slaapzak gaat met deze temperaturen?!
Enkel glas zonder verwarming op de bovenverdieping... Dat koelt lekker af ;)
  zondag 10 januari 2016 @ 16:49:12 #259
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158987677
Hier is het s nachts denk ik 10 graden ofzo. Verwarming staat er nooit aan en oud huis. Vandaar dat ik me verbaas. Maar ik heb een baby met veel spekjes, dat zal het wel zijn dan. :P
pi_158988646
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:49 schreef Mariposas het volgende:
Hier is het s nachts denk ik 10 graden ofzo. Verwarming staat er nooit aan en oud huis. Vandaar dat ik me verbaas. Maar ik heb een baby met veel spekjes, dat zal het wel zijn dan. :P
Sjaak heeft een herfstslaapzak aan, een lakentje en 1 of 2 dekentjes. Zo kunnen we wat afpellen/extra toedekken indien nodig.
pi_158988748
Die speklap van mij slaapt ook in slaapzak onder de dekens. Met romper, pyjama en sokken en in een lekker warme kamer want dubbel glas en isolatie in ons oude huis. :P
Hij voelt normaal en slaapt heerlijk dus ik hou het lekker zo. Kind van z'n moeder, ik hou ook van warmte in bed.
pi_158989533
LuDann als het je geruststelt, dit zijn de curves van E.

en de lengte curve van 0-4

Ze doet het nog ;) Het is echt wel een gedoe geweest hoor, maar heb vertrouwen in jezelf en in Wolk. Uiteindelijk komt het heus goed en je doet alles wat je kunt voor haar :) komt echt goed.
pi_158989596
oh en hupje, melk is een erkend allergeen, het is wettelijk verplicht om dit op de verpakking te vermelden als het er in zit. Dus als er niets op staat is het okay. Het kan wel zo zijn dat er gesproken wordt over wei of caseīne maar in principe als dat er niet op staat is t goed.

Hier ook weer op dieet ivm vermoedens. Herken veel van E. destijds, veel reflux. koemelk/ei/soja vrij. Gluten nog wel erin gelaten.
pi_158989907
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:03 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Fixed, denk ik.
:* thanks!

Die pasfoto's O+

Wij hebben vandaag een draagworkshop gevolgd en man heeft naar aanleiding daarvan een doek gekocht O+ Net lekker gewandeld, hij met mini slapend in de doek. Ik was al verliefd, maar nu wordt 't echt te gek. Doet bijna zeer, zoveel liefde.. Foto van duo bij de workshop:
SPOILER
pi_158990034
Wat lief, bloesem!

Ik vertelde mijn vader net over het vele wakker worden en drinken snachts. Zijn commentaar: weet je wel zeker dat je nog genoeg melk hebt? Zo subtiel, zo fijn geruststellend. Natuurlijk weet ik wel zeker dat ik genoeg melk heb een laat ik me niet zo makkelijk ongerust maken, maar 8)7
pi_158990056
Hier 17/18 graden en alleen (winter)slaapzak aan. Verder is het ledikant best kaal, zeg maar.
Vorige maand hadden we er nog wel een dun lakentje overheen als extra.

Lief Bloesem!

Ik wilde ook wel gaan dragen, afentoe dan, maar ik vind die doeken gewoon veel te duur. :(
pi_158990169
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:09 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

:* thanks!

Die pasfoto's O+

Wij hebben vandaag een draagworkshop gevolgd en man heeft naar aanleiding daarvan een doek gekocht O+ Net lekker gewandeld, hij met mini slapend in de doek. Ik was al verliefd, maar nu wordt 't echt te gek. Doet bijna zeer, zoveel liefde.. Foto van duo bij de workshop:
SPOILER
M'n rammels, wat doe je! :o
Die blik van je man ook, net alsof het de eerste ontmoeting is. O+
pi_158990361
Bloesem O+

Ik ben niet vooruit te branden vandaag, moet nog steeds strijken en de boom opruimen en de was opvouwen.. Afwassen ook maar daar kwam ik mooi onderuit :') tijdens het koken een stuk van mijn vingertop afgesneden. Dus afwassen doet mijn man vandaag.

Morgenochtend weer werken voor het eerst. Ik heb er veel zin in, maar zie er ook tegen op. Ze hebben van iedereen het klantenbestand verdeeld, behalve van mij. Terwijl ik het drukste bestand heb (ik kreeg met een week vakantie evenveel werk erbij als mijn collega's die drie of vier weken weg waren). Bovendien heb ik dus nog net zoveel klanten, terwijl ik voorheen 36 uur werkte, en nu 27, en daar gaat ook nog kolftijd vanaf. Ik had het vorige maand al nagevraagd, was mijn leidinggevende vergeten dat ik minder ging werken, en ook wel teleurgesteld, want daar had hij niet opgerekend.
Bovendien heeft mijn vervanger een hoop oude aanvragen laten liggen en alleen de nieuwste gedaan, en is haar werktempo niet heel hoog.
Dus dat wordt morgen mijn eerste werkdag op mijn strepen staan ;(
  zondag 10 januari 2016 @ 18:35:40 #269
409579 LuDann
All the way
pi_158990518
Dankjewel mignonne, lief dat je die post. :) Wat rot dat je de klachten van E. nu weer terugziet. Ik hoop dat het mee blijkt te vallen, maar je bent er in ieder geval vroeg alert op, dus dat zal vast meehelpen.

Ik vind het wel geruststellend dat het bij andere kindjes ook goed is gekomen alleen speelt dan wel de wetenschap mee dat zowel bij jouw E. als bij J. van Hupje een onderliggende aandoening meespeelde. Voor zover we weten is er met Wolk niks aan de hand. Aan de andere kant is haar curve misschien weer niet dermate dramatisch (hoewel dat črg afhangt van wie je spreekt). Het CB zegt er elke keer wel wat over maar de laatste maanden hoefden we niet te komen voor extra wegingen.

Misschien toch de LK maar weer bellen, of er misschien toch sprake is van overproductie (duur grapje weer... ). Want op zich denk ik dat het zo wel goed gaat, maar vooral omdat we nu 3 keer per dag de BV die 'over' is afromen en dat geven op een lepeltje. Dat zou ik een normale situatie toch niet nodig moeten zijn, lijkt me. Ik wil gewoon graag weten wat er aan de hand is.
  zondag 10 januari 2016 @ 18:37:07 #270
409579 LuDann
All the way
pi_158990560
Bloesem, wat een lieve foto. O+

Jantina, je kunt ook beginnen met een rekbare doek. Dat is super als ze nog klein zijn en die heb je al voor een euro of 30/40.

Pff, dat klinkt behoorlijk pittig Cassandra, veel succes en sterkte morgen!
  zondag 10 januari 2016 @ 18:38:34 #271
409579 LuDann
All the way
pi_158990604
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat lief, bloesem!

Ik vertelde mijn vader net over het vele wakker worden en drinken snachts. Zijn commentaar: weet je wel zeker dat je nog genoeg melk hebt? Zo subtiel, zo fijn geruststellend. Natuurlijk weet ik wel zeker dat ik genoeg melk heb een laat ik me niet zo makkelijk ongerust maken, maar 8)7
Fijn is dat zeg. :') Mijn moeder heeft daar ook een handje van om dat bij het minste of geringste heel dringend aan te geven. Eigen ervaring (nja, tweedhands, je snapt me :P ) die bij je vader ook meespeelt misschien?
pi_158991048
Over paniek zaaiende ouders gesproken, mijn sm: ik vind G wel veel kreunen hoor, dat herken ik alleen van kindjes met een hersenbloeding.
Dus.. :') (30 jaar geleden werkte ze op de kraamafdeling van het ziekenhuis)
pi_158991066
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:16 schreef JantinaGr het volgende:
Hier 17/18 graden en alleen (winter)slaapzak aan. Verder is het ledikant best kaal, zeg maar.

Lief Bloesem!

Ik wilde ook wel gaan dragen, afentoe dan, maar ik vind die doeken gewoon veel te duur. :(
Wat vind je duur dan? Als in, in welke prijsklasse zou je zoeken? De doeken van amazonas zijn bijvoorbeeld best heel betaalbaar. Als je kijkt naar wat andere doeken kosten dan, ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken. Deze is op dit moment 39.95 bijvoorbeeld http://m.pinkorblue.nl/am(...)n-450cm-a017784.html

Ik ga morgen langs bij de moeder van een vriendinnetje van mn oudste. Die is nu 39 weken ofzo en wilde ook zo graag dragen en ze had mij zien dragen dus toch maar es aangesproken. Zo leuk, ben benieuwd of ze enthousiast wordt.
pi_158991139
Mignonne, begrijp ik dat jullie kleine man helaas ook de genen voor coeliakie heeft? Klote zeg!* :{
Of is er geen navelstrengbloed meer afgenomen?
*Weet uiteraard dat er dan nog geen man overboord is, maar lijkt me zo fijn als je het bij voorbaat uit kunt sluiten

Edit: Bloesem O+ wat een prachtige foto! En die blik van je man inderdaad! O+
pi_158991252
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:58 schreef twist02 het volgende:
Mignonne, begrijp ik dat jullie kleine man helaas ook de genen voor coeliakie heeft? Klote zeg!* :{
Of is er geen navelstrengbloed meer afgenomen?
*Weet uiteraard dat er dan nog geen man overboord is, maar lijkt me zo fijn als je het bij voorbaat uit kunt sluiten
Jawel ns-bloed afname is gelukt en hij heeft idd de genen. Jammerdebammer. Geen drama idd maar het had best fijn geweest als hij iig die genen niet had.

En nouja we zien ook niet alles terug hoor. E. huilde uren en uren achter elkaar iedere dag. Maar goed A. heeft ook wel behoorlijke reflux net als wat E. had en nog wat kleine dingetjes. T is lastig te zeggen vooralsnog. We kijken het gewoon maar aan. Kinderarts wil hem rond zn 1e verjaardag prikken voor screening en als er eerder iets is dan kunnen we bellen.
  zondag 10 januari 2016 @ 19:09:55 #276
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158991456
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:16 schreef JantinaGr het volgende:

Lief Bloesem!

De prijzen in het draagdoekentopic zijn niet representatief hoor! :P ik heb ook 'maar' een doek van ¤60,-. Ik weet niet of je al eens een doek hebt geprobeerd, maar dat zou ik eerst doen. Misschien verandert dat nl ook je mening ten opzichte van de prijs.
  zondag 10 januari 2016 @ 19:11:18 #277
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158991500
Wat balen dat A ook zo'n last heeft, mignonne! Komen sporen van gluten ook in moedermelk als je dat eet?
pi_158992233
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:11 schreef Mariposas het volgende:
Wat balen dat A ook zo'n last heeft, mignonne! Komen sporen van gluten ook in moedermelk als je dat eet?
Ja. Hele kleine hoeveelheden hoor, maar je krijgt dan glutenstapeling. Elke keer een klein beetje wordt uiteindelijk ook veel zeg maar.
Per voeding van 150cc kom je al snel boven de 25ppm (iets mag pas gv heten als het onder de 20ppm is). En als je dan 8 voedingen op een dag hebt dan zit je per dag rustig boven de 200ppm.
Mijnes drinken meer dan 8x150 dus nouja.

We gaan het zien. Kan goed zijn dat A. helemaal geen coeliakie heeft hoor. Ik heb daar wel vertrouwen in, B. niet hij is er van overtuigd dat ie het wel heeft.
pi_158992757
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:40 schreef LuDann het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de curve van J. :Y De oorzaak was bij hem zeker de KMA?
Ik denk het, en daarnaast problemen met de bv.
SPOILER
Op de rest reageer ik straks, ik kreeg de curve via de tablet niet gepost. Zit nu op de pc omdat ik nog werk moet doen.
  zondag 10 januari 2016 @ 20:48:04 #280
409579 LuDann
All the way
pi_158994542
Pff, net zat ik boven om Wolk te voeden. Ik pak haar, wil haar aanleggen en net op dat moment graaft ze met haar nagels echt diep in mijn borst. Au! Door de pijn toen geen toeschietreflex. En daarna stressen, want geen toeschietreflex en een steeds bozer wordende baby. Vicieuze cirkel. :') Half uur lang geprobeerd, toen heeft man maar een flesje gemaakt. Maar inmiddels is ze weer helemaal wakker en dus weer lekker beneden. :P

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:50 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ik denk het, en daarnaast problemen met de bv.
SPOILER
Op de rest reageer ik straks, ik kreeg de curve via de tablet niet gepost. Zit nu op de pc omdat ik nog werk moet doen.
Oh jeetje, de curve is bijna identiek idd. Wat voor problemen had je met de borstvoeding? En wanneer werd er aan de bel getrokken en was dat vanwege het niet goed aan kunnen komen?
pi_158995375
Hier is het in de huiskamer 19,5 graad, in Q's kamer zal het ook zoiets zijn, misschien ietsje koeler. Hij heeft z'n gewone kleren aan, doen eigenlijk nig geen pyama aan.. Dus korte mouwenromper, trui en broek en dan in winterslaapzak zonder mouwen. Deken irriteert hem meestal en dan gaat ie wurmen, hoewel ie middagslaapjes als ie bij m'n ouders is wel onder een dekentje ligt :?

Jammer dat A de coeliakiegenen heeft Mignonne, hoop dat hij het niet krijgt/blijkt te hebben!

Wat een lieve foto Bloesem!

Verder slechte bijlees, dus maar een Q update! Het tijgeren gaat nog niet over in kruipen, maar sinds een dag of 2 kan hij het ook achteruit :P Zag vandaag dat ie dat nu gebruikt als ie ergens heen getijgerd is waar ie niet zo gemakkelijk uitkomt als ie vooruit zou gaan, dus even achteruit en dan kan ie weer makkelijk verder!
Hebben een doos met blokken in de kamer staan, die hij nu ineens erg leuk vindt. Gaat ernaar toe, haalt de deksel eraf en gaat de blokken er stuk voor stuk uithalen. Vaak speelt ie nog even met de deksel, optillen en laten vallen en zo de hele kamer rond :P
De kamerdeur die altijd op een kier staat (met deurstopper) opentrekken en weer dichtduwen is best leuk. Laatst stond ik in de badkamer en hoorde hem al naar de deur kruipen, hij deed de deur wat verder open en lachte omdat hij me gevonden had. Toen duwde ie de deur dicht en begon hard te huilen omdat ie me niet meer zag :') Daarna deed ie em weer open, weer lachen, dicht en weer huilen en dat een paar keer achter elkaar :P
Verder laat ie steeds beter weten waar hij geen zin in heeft. In bed of op de commode leggen is overstrekken en huilen, op je rug liggen voor een schone luier is echt evil nu! Vanmiddag verschoond met huils en veel draaien en tussendoor maar wat laten spelen. Even in de box gelegd en wat opgeruimd in z'n kamer ivm gevallen spulletjes door gedraai op z'n commode, loop weer terug naar de box en ruik meteen dat ie gepoept heeft :')
Hij zegt nu vaak "ma ma ma" "mam" of soms "mamma" als ie door de kamer tijgert. of ie echt mij ermee bedoeld weet ik nog niet, maar het klinkt wel schattig! O+
  zondag 10 januari 2016 @ 21:20:31 #282
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_158995672
Valt even binnen: ik zie gewoon een curve van een wat kleiner dan gemiddeld kindje bij hupje en ludann. Ik snap wel dst het CB zeurt, want die zeuren bij alles wat niet op de middenlijn zit...

Maar voor elke plus 1 is er ook een -1, en zolang een kind niet ziek of zwak is (bij hupje en mignonne was dat dus wel zo en dan is zorg duidelijk geboden) is er volgens mij geen reden om je zorgen te maken.

Niet elk kind is gemiddeld, en ks kindjes hebben idd ook vaak een vals hoog geboortegewicht door de medicatie/infuus van moeder ennnaar ik hoorde ook omdat ze nietbdoorbhet geboorteganaal worden geperst...

Nouja, just my two cents

(Sinds J met melle naar het CB gaat hebben we trouwens geen gezeur meer over zijn gewicht ;) prima, dan mag hij de afspraken doen)
Kwak
pi_158995745
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat lief, bloesem!

Nou daar ben je lekker mee :')

Over badderen gesproken: op welk tijdstip doen jullie je baby in bad/wassen? Wij deden het in de kraamweek 's ochtends, maar willen het nu meer 's avonds gaan doen. Liefst een beetje op tijd (uurtje of 19-20) maar ik realiseer me dat elke keer pas als ze weer slaapt na haar voeding van rond die tijd.. En dan komt 't avondeten en koken er nog tussendoor en voor je 't weet sta ik om 23u m'n kindje te badderen. Nu nog geen ramp, want mini, maar niet zo handig. Dus: tips? Ideeën? :)
pi_158995751
Walst binnen:
Twix is snotverkouden en weigert zijn fles te drinken. Hij heeft 30 cc op van de 150. Ik heb neusspray gebruikt en een zetpil gegeven. Nu toch maar op bed zonder fles?? :'(
pi_158995816
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:54 schreef mignonne het volgende:
oh en hupje, melk is een erkend allergeen, het is wettelijk verplicht om dit op de verpakking te vermelden als het er in zit. Dus als er niets op staat is het okay. Het kan wel zo zijn dat er gesproken wordt over wei of caseīne maar in principe als dat er niet op staat is t goed.
Ja, dat is ook het rare, maar aroma's en vitamines zijn niet verder gespecificeerd en ik las ergens op internet dat daar ook melk in kan zitten. Nou ja, wat het ook is, hij moet spugen van deze halvarine, dus hij moet wat anders eten.
Petje af met je dieet, ik vind melk en sojavrij al een aardige uitdaging.

Bloesemman met doek :). Als ik vrij ben, doe ik J meestal in bad na zijn ochtendslaapje.

Cassandra, veel succes en hopelijk ook plezier met je eerste werkdag!

Malteser, Twix wordt vanzelf weer wakker als hij honger heeft? Als hij nu toe is aan slaap, zou ik hem gewoon op bed leggen en evt. vannacht nog een fles geven als hij er om vraagt.

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:48 schreef LuDann het volgende:
Oh jeetje, de curve is bijna identiek idd. Wat voor problemen had je met de borstvoeding? En wanneer werd er aan de bel getrokken en was dat vanwege het niet goed aan kunnen komen?
Zie spoiler, misschien haal ik dit straks weer weg. Weg.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hupje op 10-01-2016 21:46:16 ]
pi_158995855
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:22 schreef Malteser het volgende:
Walst binnen:
Twix is snotverkouden en weigert zijn fles te drinken. Hij heeft 30 cc op van de 150. Ik heb neusspray gebruikt en een zetpil gegeven. Nu toch maar op bed zonder fles?? :'(
Zou ik wel doen ja. En dan vannacht nog een flesje erbij waarschijnlijk :)
Half ui onder het bed kan ook nog helpen. Bedje eventueel wat schuin zetten door boeken onder de pootjes.
  zondag 10 januari 2016 @ 21:25:51 #287
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_158995863
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:22 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Over badderen gesproken: op welk tijdstip doen jullie je baby in bad/wassen? Wij deden het in de kraamweek 's ochtends, maar willen het nu meer 's avonds gaan doen. Liefst een beetje op tijd (uurtje of 19-20) maar ik realiseer me dat elke keer pas als ze weer slaapt na haar voeding van rond die tijd.. En dan komt 't avondeten en koken er nog tussendoor en voor je 't weet sta ik om 23u m'n kindje te badderen. Nu nog geen ramp, want mini, maar niet zo handig. Dus: tips? Ideeën? :)
Wij doen het ongeveer een keer per week, nog steeds, en dan s avonds tegen bedtijd. Maar toen mini deden we het vaak ergens overdag in het weekend.

Ik heb nog nooit klachten gehad dt Melba vies is en hij neigt naar eczeem altijd na het badje ook zonder zeep dus we houden t maar op die ene keer. Wel tussendoor washandjes :Y
Kwak
  zondag 10 januari 2016 @ 21:26:47 #288
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158995895
Ik zag idd ook gewoon een curve van kleine/ lichte wolk. Ze groeit toch, redelijk op een lijn?

F is ook vrij licht. Hier keek de CB arts naar mij en naar J die mee was en zei: goh, dat verbaast me niet, zit in de familie. Toen heb ik maar niet verteld dat ik van ons gezin vroeger (vader, moeder, mijn zus) de zwaarste ben (68kg post pregnancy, er moet nog wat af om weer beter in evenwicht te komen), en dat mijn vriend momenteel ook niet meer weegt dan ik :(

O, en bad doen we hier een keer in de twee dagen 's avond's rond half 7. Dan gaat grote broer ook in bed, en gaan ze samen in het grote bad O+. F vindt samen spetteren geweldig, en J vindt t ook leuk om z'n kleine broertje te 'wassen' (= bekers water ver zn buik gooien). Doen we wel alleen op dagen dat we beide thuis zijn, ieder 1 kind wassen en afdrogen ;)
  zondag 10 januari 2016 @ 21:27:00 #289
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158995902
Ik zou hem naar bed brengen idd. Je hebt ook weinig andere keus denk ik? Doorgesneden ui naast het bedje leggen en evt hoofdeinde iets omhoog. Als hij meer wilt drinken meldt hij zich wel, een keer niet of minder kan hij vast wel hebben. :)
pi_158995941
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:22 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Wij badderen 1 of 2 keer per week, en dan wanneer het uitkomt. Als we met z'n tweeen thuis zijn gaat hij met 1 van ons mee in bad 's morgens, en anders ergens op de middag, meestal...
pi_158995947
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:22 schreef Malteser het volgende:
Walst binnen:
als hij honger heeft wordt hij wel wakker, toch?
  zondag 10 januari 2016 @ 21:28:43 #292
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158995961
Hier gaat kleine op zondagavond in bad, grote broer gaat dan in het grote bad. Allebei nogal eczeem, dus vaker is niks, soms wel omdat poepexplosie of gewoon voor de lekker soms.
  zondag 10 januari 2016 @ 21:29:19 #293
409579 LuDann
All the way
pi_158995984
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:20 schreef kwakz0r het volgende:
Valt even binnen: ik zie gewoon een curve van een wat kleiner dan gemiddeld kindje bij hupje en ludann. Ik snap wel dst het CB zeurt, want die zeuren bij alles wat niet op de middenlijn zit...

Maar voor elke plus 1 is er ook een -1, en zolang een kind niet ziek of zwak is (bij hupje en mignonne was dat dus wel zo en dan is zorg duidelijk geboden) is er volgens mij geen reden om je zorgen te maken.

Niet elk kind is gemiddeld, en ks kindjes hebben idd ook vaak een vals hoog geboortegewicht door de medicatie/infuus van moeder ennnaar ik hoorde ook omdat ze nietbdoorbhet geboorteganaal worden geperst...

Nouja, just my two cents

(Sinds J met melle naar het CB gaat hebben we trouwens geen gezeur meer over zijn gewicht ;) prima, dan mag hij de afspraken doen)
De curve van het CB (die we hier posten) is gebaseerd op flesgevoedde kindjes. Daarop lijkt het al snel mee te vallen. Maar als je dezelfde curve op die van het WHO afzet dan is het toch wel verontrustend. Kijk maar:

SPOILER
En ze is nu onder de gele lijn gevallen.
pi_158996015
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:26 schreef mousemicky het volgende:
Ik zag idd ook gewoon een curve van kleine/ lichte wolk. Ze groeit toch, redelijk op een lijn?

F is ook vrij licht. Hier keek de CB arts naar mij en naar J die mee was en zei: goh, dat verbaast me niet, zit in de familie. Toen heb ik maar niet verteld dat ik van ons gezin vroeger (vader, moeder, mijn zus) de zwaarste ben (68kg post pregnancy, er moet nog wat af om weer beter in evenwicht te komen), en dat mijn vriend momenteel ook niet meer weegt dan ik :(
de duutser is altijd 10 kilo lichter geweest dan ik :( . ook 8 cm kleiner, dat scheelt...
pi_158996048
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wij doen het ongeveer een keer per week, nog steeds, en dan s avonds tegen bedtijd. Maar toen mini deden we het vaak ergens overdag in het weekend.

Ik heb nog nooit klachten gehad dt Melba vies is en hij neigt naar eczeem altijd na het badje ook zonder zeep dus we houden t maar op die ene keer. Wel tussendoor washandjes :Y
Wij nu ook een a twee keer per week, afhankelijk van plakgraad ;) Hoe laat is bij jullie ongeveer bedtijd? Hier nog elke drie uur namelijk ;)

Overdag in 't weekend is ook een idee, dan was ik haar gewoon 's ochtends/'s avonds zelf en kan m'n lief haar lekker badderen op z'n vrije dag..
pi_158996075
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jawel ns-bloed afname is gelukt en hij heeft idd de genen. Jammerdebammer. Geen drama idd maar het had best fijn geweest als hij iig die genen niet had.

En nouja we zien ook niet alles terug hoor. E. huilde uren en uren achter elkaar iedere dag. Maar goed A. heeft ook wel behoorlijke reflux net als wat E. had en nog wat kleine dingetjes. T is lastig te zeggen vooralsnog. We kijken het gewoon maar aan. Kinderarts wil hem rond zn 1e verjaardag prikken voor screening en als er eerder iets is dan kunnen we bellen.
Balen inderdaad ja! :{
Ik merk dat ik het ook nog wel spannend vind, omdat ik weet dat onze Minion ook de genen heeft. Maar voorlopig is ze kerngezond en groeit ze prima, dus echt zorgen maken doe ik (nog?) niet :)
Ik geef geen bv, maar de boterham gaat er al een paar weken goed in! :Y) Dus ze krijgt het zeker binnen
En als ze het wel heeft, dan is het zo en komen we er samen vast ook wel uit, dan heeft ze in elk geval een ervaringsdeskundige als mama ;) (al heb ik het zelf nooit als kind meegemaakt, met traktaties, feestjes, puberteit e.d.)
  zondag 10 januari 2016 @ 21:32:03 #297
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158996105
Mijn vriend is groter dan ik :(. 5cm, maar toch...

Hij vindt zichzelf trouwens wel te licht, dus wil wel aankomen, maar gaat ook graag veel sporten, dus dat lukt nog niet zo ;(
  zondag 10 januari 2016 @ 21:32:35 #298
409579 LuDann
All the way
pi_158996125
Hupje, jeetje heftig. Herkenbaar ook wel, in het begin zo onrustig en veel huilen. Wij moesten eigenlijk ook veel afgekolfd geven om te zien hoeveel ze binnenkreeg maar dat trok ik niet. Dus vooral live gevoed, af en toe een flesje. En een weegschaal gekocht.
pi_158997155
Dank jullie. :*
  zondag 10 januari 2016 @ 22:00:13 #300
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_158997199
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:30 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Wij nu ook een a twee keer per week, afhankelijk van plakgraad ;) Hoe laat is bij jullie ongeveer bedtijd? Hier nog elke drie uur namelijk ;)

Overdag in 't weekend is ook een idee, dan was ik haar gewoon 's ochtends/'s avonds zelf en kan m'n lief haar lekker badderen op z'n vrije dag..
Oh haha, ja sorry, dreumes frame of reference hier. Een half uur na zijn avondeten in bad, en dan naar bed. Bed is hier tussen half zeven en half negen afhankelijk van hoe het hoedje staat :+
Kwak
  zondag 10 januari 2016 @ 22:05:31 #301
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_158997476
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:29 schreef LuDann het volgende:

[..]

De curve van het CB (die we hier posten) is gebaseerd op flesgevoedde kindjes. Daarop lijkt het al snel mee te vallen. Maar als je dezelfde curve op die van het WHO afzet dan is het toch wel verontrustend. Kijk maar:

SPOILER
En ze is nu onder de gele lijn gevallen.
De CB curve is gebaseerd op alle NLse en Vlaamse kindjes ;) dat is inderdaad vaker flesvoeding dan niet. Maar, is ook kloppend voorde gemiddelde Nederlandse bouw en groeipatroon.

De WHO curve is van een steekrpoef van kindjes wereldwijd, onder sttikte voorwaarden.

http://www.who.int/childgrowth/standards/technical_report/en/

Ik snap wel dat je de curves naast elkar legt, maar ik zou gewoon naar je kid kijken, hoe ze het doet...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')