SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tis wel echt groene poep trouwens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fap,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.voor de nieuwe ritmes, kindjes-uit-hun-hum, Kris' zielige meisje en iedereen die ik vergeten ben.
Cho, wat een heerlijke dag!![]()
Hier verder weinig te vertellen, N. is weer vrolijk, speelt lief, heeft medeklinkers ontdekt en is daarbij spontaan de klinkers vergetenen gaat zo hopelijk even slapen in plaats van alleen maar kletsen en gillen in bed.
![]()
Ja dit, daarom vroeg ik het. Maar laat dat alsjeblieft heel goed nakijken door een lk. Ik ben bij een lk geweest wegens dezelfde problemen, en zij heeft alleen maar geluisterd naar de klachten en daar haar conclusie uit gehaald zonder verder onderzoek. Ik vermoed dat mijn productie daardoor aan de lage kant is inmiddels. G zijn poep is op t oog nog steeds groen af en toe, maar als je t uitsmeert is t geel, en dat was bij mij destijds ook al het geval. Dus ik weet niet of ik ooit echt overproductie heb gehad..quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:30 schreef Cholula het volgende:
Zusje je geeft bv toch? Je zou overproductie kunnen hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: lekker slapen onder de regenkap O+Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg, ik wil dat ook op de meet maar ik heb niemand op Facebook. Willik verandering in brengen!quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:25 schreef Selvaria het volgende:
Bijgelezen na mijn eerste werkdag in 3 weken weer!
Grappig inderdaad van dat herkennen van eigenlijk totaal onbekende mensen/baby's. Volgens mij voel ik me straks op de met alsof ik omringd ben door bekende Nederlanders omdat ik jullie allemaal al zovaak voorbij heb zien komen hier of op FB.![]()
wat is je fb?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:57 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Zeg, ik wil dat ook op de meet maar ik heb niemand op Facebook. Willik verandering in brengen!/nietzostillehint
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Krisvc op 08-01-2016 06:28:48 ]Want het leven is niet meer dan een sprookje
Dat is inmiddels ook een ex collega van mijquote:Op donderdag 7 januari 2016 21:13 schreef Mariposas het volgende:
He wij hebben een gemeenschappelijke vriend, is een oud collega van mij.Bas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En vooral veel spuien hier, dat kan al helpen!
Luna, wat fijn dat je straks meer vrije tijd hebt in de avonduren. En wat een lieve foto zo, smelt! Slapende kindjes zijn echt zo vreselijk lief gewoon.
1StGirl, fijn dat het wat beter gaat. Ben je een koemelk vrij dieet aan het volgen?
Twist: ik snap je bedoel wel maar het schoot mij even in het verkeerde keelgat. Ik ben redelijk 'on edge' merk ik. Misschien een goede reden om die hele rechtszaak links te laten liggen.
Ik ga voorlopig even ophouden met het hier over dat soort zaken te hebben. Ik heb het idee dat ik hier redelijk vaak met dingen aan kom zetten die amper met baby's te maken hebben en voel me een beetje een dramaqueen. Ik werk mezelf gewoon op de zenuwen, kan me voorstellen dat ik andere mensen ook irriteer.![]()
Dus ja, baby's! Kom op met die lieve foto's mensen.
![]()
Haha wij ook, zag ik in m'n SS strooptocht!quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:13 schreef Mariposas het volgende:
He wij hebben een gemeenschappelijke vriend, is een oud collega van mij.Bas.
Nee, vorige week. Live slaapt zequote:Op donderdag 7 januari 2016 21:47 schreef LuDann het volgende:
Sterkte Kris!
Ik snap je Mineola, maar het voelt voor mezelf even niet fijn. Ik wil hier niet de grote LuDann show van maken en zo voelt het wel een beetje nu.
Saskia, is dit live right now?Vet schattig.
Das zeker ook lief. En een goed idee. Trusten!quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:48 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nee, vorige week. Live slaapt zeook lief!
Dat klinkt goed Daui! Slapen ze ieder in een eigen bedje of samen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:04 schreef Daui het volgende:
Wij zijn gister op werkbezoek geweest. Heel avontuur want werk is meer dan een uur reistijd. Maar was heel leuk.
Ooooo en sinds een week heb ze tussen 6 en 9 uur savonds tankuurtje en werken ze liters melk naar binnen maar dan slapen ze tot 5 uur de volgende ochtend. Relaxed![]()
Cassandra sterkte!
Enne leuke foto's allemaal!
Geen tips helaas. Maar wel beterschap gewenst!quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:09 schreef ingee het volgende:
Hoi! Ik kom gezellig egoposten.
R kotst alles onder, zielig! Komt denk ik van het slijm, ze is snotverkouden. Iemand nog antikotstips?
Temperatuur veranderen? Rechtop zetten ipv liggen? Samen douchen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:07 schreef silliegirl het volgende:
Ik kom weer even met een vraag:
W. Vindt sinds een week ofzo dat het badje lava is. Hij vond het eerst heerlijk, maar van de een op andere dag ist drama. Iemand een idee wat ik eraan kan doen?
Ik heb een paar keer een poging gedaan. Toen hield hij hem niet in zijn mond. Maar dat was denk ik in de eerste maand of zo nu ik erover nadenk. Daarna niet meer geprobeerd. Mijn moeder paste gisteren op en had nog een bibi speen liggen van S. Vanmiddag was hij onrustig en ik dacht laat ik dat speentje eens pakken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:02 schreef Malteser het volgende:
voor Cassandra. Ik bewonder je geduld.
voor LuDann. Schrijf wat je wilt schrijven. Mocht men zich er aan irriteren, dan leest men er wel overheen zonder te reageren. Het lijkt me goed dat je lekker blijft spuien hier, want zo gemakkelijk heb je het niet.
SaskiaR, wat een leukerd!
Estrys, heeft hij tot nu toe nog niet eerder een speen gehad? Of wilde hij hem eerder niet?
Vindt hij het in bad niet leuk of als hij er uit moet? L haatte het badje, maar toen we iets kouder water gebruikten vond hij het wel tof. Maar we zijn toen ook ipv het badje de Tummytub gaan gebruiken, daar kan het ook mee te maken hebben gehad. Ik vind douchen eigenlijk nog het fijnst, en L ook.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:07 schreef silliegirl het volgende:
Ik kom weer even met een vraag:
W. Vindt sinds een week ofzo dat het badje lava is. Hij vond het eerst heerlijk, maar van de een op andere dag ist drama. Iemand een idee wat ik eraan kan doen?
ZO leuk!quote:Op donderdag 7 januari 2016 07:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja dat zei ik ook tegen Inge, dat we ook naar jou willen! Dus dat doen we binnenkort!
Fijn dat hij de speen nu wel pakt (en in slaap valt!).quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:10 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik heb een paar keer een poging gedaan. Toen hield hij hem niet in zijn mond. Maar dat was denk ik in de eerste maand of zo nu ik erover nadenk. Daarna niet meer geprobeerd. Mijn moeder paste gisteren op en had nog een bibi speen liggen van S. Vanmiddag was hij onrustig en ik dacht laat ik dat speentje eens pakken.en hij sliep. Vanavond dus weer.
De pink wilde hij de laatste twee weken ineens niet meer. Dochter sabbelt op haar eigen vinger al vanaf de eerste maand. De twee mannen liever een speen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:13 schreef Mariposas het volgende:
Speentjes. Ik heb nu denk ik 8 verschillende spenen en hij moet ze allemaal echt niet. Alleen onze pink. Nouja dat is wel het minst verslavingsgevoelige.
Dit! Maar Twix wil ook geen pink. Hij wil zijn eigen hand en wordt nijdig dat het hem niet lukt deze geheel in zijn mond te stoppen. Na een tijdje geeft hij het dan op en kiest voor een paar vingers.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:13 schreef Mariposas het volgende:
Speentjes. Ik heb nu denk ik 8 verschillende spenen en hij moet ze allemaal echt niet. Alleen onze pink. Nouja dat is wel het minst verslavingsgevoelige.
Ben je in het zwembad geweest met de kleine? Hoe was dat en hoe heb je dat gedaan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:17 schreef Cassandra87 het volgende:
Never mind ik las bed ipv bad.geen tips, wij douchen altijd. Maar sinds t zwembad vindt hij het bad ook fijn
Ze sliepen samen in 1 bed maar dat past allang niet meer. Sommige mensen slapen graag met hun armen wijd of gaan wapperen in hun slaapquote:Op donderdag 7 januari 2016 22:09 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat klinkt goed Daui! Slapen ze ieder in een eigen bedje of samen?
mijn man doet baby zwemmen op zondag vanaf acht weken oud. Ik kleed G om en geef hem dan aan mijn man. Zelf zwem ik niet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:21 schreef Daui het volgende:
[..]
Ben je in het zwembad geweest met de kleine? Hoe was dat en hoe heb je dat gedaan?
Het bad.. Zodra hij het water raakt begint gekrijs.. Misschien zo'n tummytub proberen idd..quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:12 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Vindt hij het in bad niet leuk of als hij er uit moet? L haatte het badje, maar toen we iets kouder water gebruikten vond hij het wel tof. Maar we zijn toen ook ipv het badje de Tummytub gaan gebruiken, daar kan het ook mee te maken hebben gehad. Ik vind douchen eigenlijk nog het fijnst, en L ook.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:25 schreef Daui het volgende:
[..]
Ze sliepen samen in 1 bed maar dat past allang niet meer. Sommige mensen slapen graag met hun armen wijd of gaan wapperen in hun slaap. Maar ze liggen wel naast elkaar met hun ledikant
Ik heb de boom bewust nog staanquote:Op donderdag 7 januari 2016 21:53 schreef Estrys het volgende:
Ik vroeg me al af of je die boom niet eens op moest ruimen![]()
ik ben toen ik een jaar of zes, zeven was, op een team uitje van mijn vaders werk in een water polo net geklommen. Dat net is vervolgens omgevallen met mij erin en langzaam naar de bodem gezonken. Ze hebben mij er net op tijd uit kunnen halen. Sindsdien beleef ik geen plezier meer aan zwemmen. En ik wil niet dat G dat onbewust over neemt van mij, dus doet mijn man het. En omdat hij al zoveel mist van G.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:58 schreef faptist het volgende:
Cassandra,
Waarom zwem jij zelf niet?
Zo fijn!
holy f. !quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:32 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ik ben toen ik een jaar of zes, zeven was, op een team uitje van mijn vaders werk in een water polo net geklommen. Dat net is vervolgens omgevallen met mij erin en langzaam naar de bodem gezonken. Ze hebben mij er net op tijd uit kunnen halen. Sindsdien beleef ik geen plezier meer aan zwemmen. En ik wil niet dat G dat onbewust over neemt van mij, dus doet mijn man het. En omdat hij al zoveel mist van G.
Ik zwem alleen als het heel warm is, en dan nog het liefst km krokodillen in het ondiepe gedeelte![]()
Ik heb overigens een wasbare zwemluier voor G
misschien wel, maar ik ga op vakantie wel in t pierenbadje met hem. Denk dat het verder wel mee valt, vanaf acht weken oud zwemmen weet hij niet beter. Hij heeft er erg veel lol in en mijn man ook (heb je die foto op mijn fb gezien? Mijn man geeft bijna licht, dat wil ik m ook niet afnemen)quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:34 schreef faptist het volgende:
[..]
holy f. !
Advocaat van de duivel.
denk je niet dat hij het juist gaat mee krijgen,.. juist omdat je niet mee gaat zwemmen?
Misschien de ideale gelegenheid om samen weer vertrouwen en plezier te krijgen in het zwemmen?
G houdt t ongeveer 20 minuten volquote:Op donderdag 7 januari 2016 23:08 schreef Daui het volgende:
Heeft de baby dan een zwemluier aan? Het lijkt me wel heel leuk babyzwemmen maar dan moet ik mijn man ook overtuigen![]()
Houdt de baby het lang vol of is hij/zij het naar tien minuten alweer zat (teveel prikkels enzo)
quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:13 schreef faptist het volgende:
Ingee,
Mijn antwoord op alles wat met zielige baby's te maken heb is samen douchen.
[..]
ZO leuk!
Mineola / mari.. aaarghh.. ben vergeten wie..
De lieve mama die een andere baan wil, omdat ze de reistijd zat is.
DOEN! Ik had 1,5 uur heen en 1.5 uur terug. En dat was dan op de zeldzame dagen zonder vertraging..
Nu 20 minuten en ik heb opeens tijd om even te ontspannen voordat ik ga koken.
Of energie om nog even met iemand af te spreken.
Dus doen! Heel veel succes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Douchen met baby is leuk ja!
Estrys, gefeliciteerd!
Cactus, beterschap, dat klinkt afschuwelijk!
Komt jouw mams ook hier? Ik ben kapot. Soprtgelijke aantallen wc bezoek voor mij sinds 6u en het houdt niet op, niet vanzelf...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 06:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
Minimeeting met een staartje! R van Inge en ik hebben hetzelfde virus! Gister in 3 uur tijd 21x (ik overdrijf helaas niet) op de wc gezeten en 5x gekotst. Ziek voor een kind zorgen, I can it not.
Ik was gelukkig bij mijn moeder thuis toen ik ziek werd dus die kon met Sjaak spelen. Tijdens een kots-/wc-pauze zijn we naar mijn huis gereden (5 minuten) en mams kwam met de fiets. Ik heb dus 10 minuten voor Sjaak moeten zorgen en ging bijna onderuit, zo draaierig. Gelukkig kwam mams toen. Manmanman.
Ik hoop dat het Sjaak overslaat!
Dat doet ze hoorquote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:10 schreef ingee het volgende:
[..]
Komt jouw mams ook hier? Ik ben kapot. Soprtgelijke aantallen wc bezoek voor mij sinds 6u en het houdt niet op, niet vanzelf...
R slaapt als een Rsje.
Zoals Fap zou zeggen: "samen douchen" Maar ik kan me voorstellen dat je daar geen kracht voor hebt nu.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:54 schreef ingee het volgende:
#faalmoeder 2016, ik begin:
Over je eigen kind heen projectielbraken.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:54 schreef ingee het volgende:
Mijn nog niet staande/zittende baby is de enige op het KDV. (Zijn nog geen jaar open!) ze moesten even improviseren met T. Waren ze gisteren aan het vertellen. Rest is tussen de 11 maanden en (bijna) 4.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:05 schreef FlyingFish het volgende:
Sterkte MwC en Ingee! Jullie maken de meet nu wel wat onaantrekkelijkerShop (nog) nergens last van?
Limone, wij hebben voor kerst (geld voor) een dierentuinabbo gehad wat hier erg in de smaak viel. En anders 'luxe' dingen die op gaan? Te duur douchespul, restaurantbon, sushi die thuisbezorgd wordt?
En over foto's gesproken, iemand ervaring met die 'gratis' fotografen bij de supermarkt? Volgende week komt Poses hier bij de Jumbo. Maken die redelijke foto's of is dat echt zonde van je tijd? En zijn dergelijke foto's wel leuk van een baby die nog niet zelfstandig kan zitten of staan of krijg je dan alleen van die foto's waarop hij in een mandje ligt? (Hij is nu 4,5 maand oud). Een fotopakket aanschaffen daar kost 60 euro maar dat is natuurlijk niet verplicht.
[ Bericht 3% gewijzigd door Ggirl op 08-01-2016 11:32:02 (Link stuk!) ]
Faalmoederboks!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:54 schreef ingee het volgende:
Ben jij mij?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:33 schreef Cholula het volgende:
[..]
Faalmoederboks!
Ik scheet toen overigens synchroon in mijn broek.
Beterschap!![]()
Twix krijgt een zwemluier aan en daar overheen een zwembroek. Er bestaan ook wasbare zwemluiers maar Twix heeft een luie, niet-milieubewuste mama.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:08 schreef Daui het volgende:
Heeft de baby dan een zwemluier aan? Het lijkt me wel heel leuk babyzwemmen maar dan moet ik mijn man ook overtuigen![]()
Houdt de baby het lang vol of is hij/zij het naar tien minuten alweer zat (teveel prikkels enzo)
quote:
quote:
quote:
Dank! Via een googledwaaltocht ben ik van massage (<3) bij een kleuranalyse gekomen. Dat lijkt me leuk! Wel jammer als zwart niet mijn kleur blijkt te zijn.quote:
Nou! Mijn hele verlanglijst is leeg nu. Voor de beeldvorming:quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:10 schreef mignonne het volgende:
En Limoneik ben einde van de maand jarig en heb hetzelfde 'probleem'. Ik vraag niets van mn lief en van familie vraag ik denk ik een bijdrage voor een nieuwe tas. Ik kan wel een nieuwe gebruiken, de tas die ik nu gebruik is de luiertas van E. nog
de ritsen zijn stuk en ik verlies steeds dingen in de voering
![]()
Elektrisch, een kleintje. Die staat nu naast zijn bff tostiapparaat in een kastje. Hiervoor heb ik alleen een hele zooi bakjes-van-de-chinees-want-die-zijn-zo-handig weg hoeven doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:04 schreef Cholula het volgende:
Dierentuinabbo![]()
Heb je een elektrisch wafelijzer of eentje voor op het fornuis? Ik wil er ook eentje maar ik wil niet nog meer zut op het aanrecht /in de keukenkastjes.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:12 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb trouwens spijt dat ik niet een pruik voor m'n verjaardag heb gevraagd.
Ik ga het morgen juist laten uitdunnen bij de kapper. Pm me je adres even, stuur ik het op.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:12 schreef Mariposas het volgende:
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:35 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik ga het morgen juist laten uitdunnen bij de kapper. Pm me je adres even, stuur ik het op.
Heb je een recept van die wafels?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:33 schreef Limone het volgende:
Van Sinterklaas heb ik een wafelijzer gekregen (echt een tip, jongens: mijn dochter is dol op havermoutbanaanwafels. Die geven ook geen gore vlekken en/dus prima voor onderweg). Met kerst hebben we zelfs het bedrag dat we normaal aan cadeaus uitgeven, overgemaakt aan een goed doel.
![]()
Maar met een analyse en een dierentuinabo ben ik heel content! En de mensen die echt heeeeeel graag van mij willen weten wat ik wil, ook! Wat zou ik zonder Fok! moeten.
Jij ook alquote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:12 schreef Mariposas het volgende:
Als ik nog een keer zwanger ben, lijm ik rond de UD alles met permanente lijm vast. Mijn haar was echt fantastisch toen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:25 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Het komt goed! N. is 8 maanden en ik heb een krans vol nieuwe babyhaartjes rond m'n gezicht!
Hier ook bibliofiel, maar ik ben toch deels/tijdelijk overstag voor de ebooks. Die kan ik tenminste met 1 hand lezen tijdens een voeding. Ik lees liever ebooks dan helemaal geen boeken.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:56 schreef Krisvc het volgende:
Hmm, ik kan echt wel 20 cadeautjes voor mezelf verzinnen, inclusief boeken die ik ook nog dagelijks lees.En ekte boeken, geen readers, want bibliofiel.
Met m'n ereader bedoel ik dus...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vind het zo prettig dat ik zonder licht aan kan lezen terwijl de kleine slaapt of drinkt. Licht maakt hem veel onrustiger.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:25 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Mijn nog niet staande/zittende baby is de enige op het KDV. (Zijn nog geen jaar open!) ze moesten even improviseren met T. Waren ze gisteren aan het vertellen. Rest is tussen de 11 maanden en (bijna) 4.
Ik vind de foto's desalniettemin zo leuk dat ik niet kan kiezen! 😍Die zijn leuk idd! Dat soort foto's kan ook al met O natuurlijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Kazy, dat vraagt om foto's!
Qua lezen, ik heb het boek waar ik mee bezig was rond m'n bevalling nog steeds niet uit. Ben wel al 1 hoofdstuk verder ondertussen... En ik hou van m'n e-reader! Geen geklooi meer met pagina's omdraaien! En ze kunnen ook voorlezen, dat heb ik ook gebruikt als ik moe waswel alleen met Engelse boeken, want Nederlands is amper te volgen.
Ja hoor als ze een jaar of 8 zijnquote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:13 schreef Selvaria het volgende:
Boeken lezen mis ik trouwens ook vreselijk. Komt wel weer toch?
Ja, haha, ik heb nog een paar bladzijden gelezen tijdens de eerste 4 cm.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 20:23 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb tíjdens mijn bevalling nog een boek uitgelezen...
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:55 schreef kazy het volgende:
[..]
Heb je een recept van die wafels?Ik heb een paar jaar geleden een wafelijzer gevraagd én gekregen van mijn man. Ik denk dat ik hem 3 keer heb gebruikt, dus iedere keer als mijn man dat ding in de kast ziet staan, hoor ik: "Handig he, zo'n wafelijzer!"
![]()
Ik heb hem nu beloofd het apparaat af te stoffen en wafels te gaan bakken.
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 22:43 schreef coccinelle het volgende:
Gratis tip; als je zeker denkt te weten dat je kind een dikke scheet heeft gelaten, steek dan nooit -ik herhaal nooit!- je vinger ter controle in de pamper.
Dat was dus geen scheet![]()
![]()
En nu bijlezen gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twix deed man na. Tong tussen zijn lippen en dan blazen (dat pfrrrrt geluid maken inclusief spetters!). En dan schaterlachen. Mijn mannen samen.
+1quote:Op vrijdag 8 januari 2016 22:43 schreef coccinelle het volgende:
Gratis tip; als je zeker denkt te weten dat je kind een dikke scheet heeft gelaten, steek dan nooit -ik herhaal nooit!- je vinger ter controle in de pamper.
Dat was dus geen scheet![]()
![]()
En nu bijlezen gaat.
En het wordt alleen nog maar leuker! Als ze elkaar gaan ontdekken en naar elkaar gaan lachen en kletsenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 05:23 schreef Daui het volgende:
Lezen tijdens het kolven boks! En soms ook tijdens het voeden. Jaren niet zoveel gelezen.
Ooooooo het is zo leuk nu ze lachen(ook al is het vaak als ze op de commode liggen en ze iets stouts gaan doen zoals schone luier volpoepen of de boel onderplassen) en die gekke dingen die ze roepen
![]()
![]()
![]()
Aaah doen die meiden van jou dat al? Het enige wat ik nu wel merk is dat 1 gerust door het gehuil van de andere slaapt maar als je 1 meeneemt wordt de andere wakker en gaat hij huilen. Gisteren dacht ik wel te zien dat B. L. aan keek toen ze samen op de speelmat lagen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 07:18 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
En het wordt alleen nog maar leuker! Als ze elkaar gaan ontdekken en naar elkaar gaan lachen en kletsen![]()
Er blijft weinig anders over, hč? Ik heb alleen geen zin om te kolven.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:01 schreef pinquit het volgende:
Gewoon pure rijstebloem door de afgekolfde melk?
Omdat ik denk dat ze de calorieën ook wel nodig zal hebben als ze om bv vraagt 's nachts.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:01 schreef pinquit het volgende:
Gewoon pure rijstebloem door de afgekolfde melk?
https://www.nutriciavoorj(...)bloem/8712400104425/
Hm, maar dit is puur vulling natuurlijk, waarom wil je dat niet eigenlijk?
Ja, klinkt logischquote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:05 schreef -Spring het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat ze de calorieën ook wel nodig zal hebben als ze om bv vraagt 's nachts.
Hoe oud is R? Anders heeft AH Biologische speltgranen. Is puur spul, zonder toevoegingen. Eigenlijk voor het ontbijt maar kan vast ook voor het slapengaan. Is vanaf 6 maanden staat erop.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:48 schreef -Spring het volgende:
Ik zit een beetje in dubio. R. drinkt héél vaak 's nachts en dat begint een beetje op te breken. Mij zelf niet eens, maar N slaapt er zo beroerd door dat ie nu al weken in L's bed ligt en hij begint zich eenzaam te voelen.![]()
Dus overweeg ik een pyjamapapje. Maar niet eentje vol suiker en ook niet een die enkel vult zonder calorieën. Hebben jullie tips voor papjes (icm borstvoeding).
7 maanden. En dat dat mengen met bv? Bindt dat? Ik kan me herinneren dat alleen biobim met bv bindt. Maar dat weet ik niet zeker meer.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Hoe oud is R? Anders heeft AH Biologische speltgranen. Is puur spul, zonder toevoegingen. Eigenlijk voor het ontbijt maar kan vast ook voor het slapengaan. Is vanaf 6 maanden staat erop.
Ja ze doen dat sinds een tijdje. Zo leuk! Soms 1 op de grond en 1 in de kinderstoel en dan naar elkaar lachen. Heerlijk. Ze zoeken elkaar ook vaak op. Dat komt bij jouw meneren ook! Gebeurt vanzelfquote:Op zaterdag 9 januari 2016 09:39 schreef Daui het volgende:
[..]
Aaah doen die meiden van jou dat al? Het enige wat ik nu wel merk is dat 1 gerust door het gehuil van de andere slaapt maar als je 1 meeneemt wordt de andere wakker en gaat hij huilen. Gisteren dacht ik wel te zien dat B. L. aan keek toen ze samen op de speelmat lagen.
Oh en L. die op B. zijn hoofd ging sabbelen
Geen idee of het bindt met borstvoeding, nooit geprobeerd helaas. Ik heb een hoop verpakkingen bekeken en zag dat dit de enige granen waren zonder toegevoegd spul (misschien heeft de ecowinkel meer, maar daar ben ik niet geweest).quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:11 schreef -Spring het volgende:
[..]
7 maanden. En dat dat mengen met bv? Bindt dat? Ik kan me herinneren dat alleen biobim met bv bindt. Maar dat weet ik niet zeker meer.
Ik verheug me er nu al op. Benieuwd of ze hun eigen taal gaan ontwikkelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:21 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Ja ze doen dat sinds een tijdje. Zo leuk! Soms 1 op de grond en 1 in de kinderstoel en dan naar elkaar lachen. Heerlijk. Ze zoeken elkaar ook vaak op. Dat komt bij jouw meneren ook! Gebeurt vanzelf
heb je aleve al geprobeerd? of anders een dubbele ibuprofen 400 mg.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:12 schreef Estrys het volgende:
Is er een pijnstiller die heel goed en snel werkt tegen rugpijn? Ik ga echt kapot. En vandaag vieren we de verjaardagen van de kinderen.
Ik denk dat het lastig te achterhalen is waar het precies door kwam. Misschien zat het gewoon even dwars. Wolk heeft dat ook wel eens, ik denk dat je dat niet kunt voorkomen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Och Selvaria wat een schrik! Gelukkig is het met een sisser afgelopen!
Het is bij die ene krijspartij gebleven. Ik heb ook niets gek gegeten, broccoli stampot maar die staat vaker op het menu. Ik heb wel borstvoedingsthee gedronken maar daar zit ook niets gek in (frambozenblad,venkel en nog iets) maar dat was rond etenstijd, lijkt me niet dat hij daar in de ochtend op reageert? Hij had een hele volle luier dus hij heeft goed zijn best gedaan(om vervolgens als zijn papa een extra doekje pakt, met zo'n blote voetjes in de poep te stampen
ik kwam niet meer bij en schuil nu voor karma
)
Dat hou ik mezelf ook steeds voor, maar toch schiet ik elke keer in de stress.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:32 schreef LuDann het volgende:
Wat mignonne zegt, helemaal mee eens.Wat ik om mij heen hoor is precies wat mignonne zegt; wat je baby thuis met de fles doet zegt niks over wat hij er straks mee doet op het KDV. Het is gewoon afwachten straks. Je kunt nu wel enorm in de stress schieten maar je kunt er toch niets aan veranderen.
Even een malle vraag hoor: maar probeer zelf eens je neus wat dichter te knijpen en probeer dan eens wat te drinken?!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:20 schreef silliegirl het volgende:
Ik wals weer even binnen maar ik weet het niet meer. Ik geef W. nu al weken een flesje gekolfde melk om te oefenen. Deze week ging dat super goed; hij dronk zo 100 ml weg en had dan ook
echt genoeg, hoefde 'm dan niet meer aan te leggen.
Alleen toen werd ie dus verkouden en nu is die fles weer drama. Hij krijst echt alles bij elkaar. Ik was zo opgelucht dat 'ie beter ging drinken maar nu ben ik weer zo bang over hoe 't moet als ik weer ga werken.
En aanheb ik ook niks in deze, die roept alleen maar dat ik dan maar ontslag moet nemen
.
Dat is ook zo, daar heb je ook helemaal gelijk in. En aan de borst drinkt ie nu ook rommeliger, vaker loslaten en weer aanhappen. Ik geef 'm al neusspray voor de voeding maar dat werkt ook maar zo-zo geloof ik en met zo'n neuspeer faal ik, dat lukt voor geen meterquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:44 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Even een malle vraag hoor: maar probeer zelf eens je neus wat dichter te knijpen en probeer dan eens wat te drinken?!lastig hč.. Voor die kleintjes helemaal.. Het komt wel goed, echt ! Zoals velen zeggen: let it gooo!
Mijn eet- en drinklust is ook minder als ik verkouden ben, daarna haal ik het wel weer in, er komen nog wel meer situaties aan dat je met je handen in het haar zit
Die neuspeer doet geen zier joh.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is ook zo, daar heb je ook helemaal gelijk in. En aan de borst drinkt ie nu ook rommeliger, vaker loslaten en weer aanhappen. Ik geef 'm al neusspray voor de voeding maar dat werkt ook maar zo-zo geloof ik en met zo'n neuspeer faal ik, dat lukt voor geen meter.
Ik laat het maar even voor wat het is, morgen of overmorgen weer een dag.
Zuigreflex die afneemt? Klok/klepel?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:43 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat hou ik mezelf ook steeds voor, maar toch schiet ik elke keer in de stress.
Na het proberen heb ik W. aangelegd, maar na 3 slokken wilde 'ie niet meer en viel 'ie in slaap. Hij slaapt nu al een uur, misschien had 'ie helemaal geen hongeren hang ik nog teveel aan het " maar de vorige voeding is al 3 uur geleden!"- idee.
En Mignonne: het oefenen "moet" van het CB, heel verhaal over een zuigreflex die afneemt en dat het dan nog veel moeilijker is om ze uit een fles te leren drinken. Misschien moet ik er minder over nadenken.
Neuspeer is hier anders bijzonder effectief. Ik trok er bij alledrie de kinderen hele groene klodders mee uit die neusjes. Verschilt per kind denk ik en ook of je er zelf handig mee bent.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:51 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Die neuspeer doet geen zier joh.
Je kan altijd nog een uitje onder zijn bedje zetten of monodose-spray halen. Je hebt van Otrivin die neusslurpertjes dat zijn echtedingen, maar kunnen werken. Wij hadden aan de spray en een uitje voldoende
Toen het geheel hier goed loskwam werkte het wel ja, daarvoor was dat ding moordendquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Neuspeer is hier anders bijzonder effectief. Ik trok er bij alledrie de kinderen hele groene klodders mee uit die neusjes. Verschilt per kind denk ik en ook of je er zelf handig mee bent.
Fuente
Ja? Dan deed het dus niet geen zierquote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Toen het geheel hier goed loskwam werkte het wel ja, daarvoor was dat ding moordend![]()
Door dat gedoe met die fles heeft 'ie flink wat druppels in zn neus gekregen jaquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Bv in het neusje druppelen al geprobeerd Sillie?
Ik moest lachen!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:44 schreef mousemicky het volgende:
...en oefenen met flesjes (doen we hier 5 keer per dag)...
Fijn dat het deels ook mee viel! Kan me voorstellen dat het super wennen is weer qua planning thuis.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:44 schreef mousemicky het volgende:
Pff, ik moet weer even wennen hoor. Deze week weer aan het werk gegaan, en het valt me mee, en tegelijkertijd ook tegen......
O, en bijlezen moet ik ook nog, want opeens veel minder tijd. Las over Selvaria's baby die een duik maakte, au,
erop, en oefenen met flesjes (doen we hier 5 keer per dag
) en papjes (rijstebloem was nog niet zo'n succes hier, dus nu even niks, en binnenkort groentehapjes proberen)...
Als Twix tevreden is, waarom zou je dan veranderen? Je kunt altijd, als je persé groter wilt, naar 180/6 gaan en afgieten tot 180ml in de fles, maar ik zie het nut niet. Rijstebloem ook niet hoor, dat is een dikmaker wordt gezegd. En 'voor als je kind niet goed doorslaapt'. Nja, Sjaak heeft het 1 keer gehad, drama-nacht en drama-dag want hij zat helemaal verstopt. Dus dat doen we nooit meerquote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:30 schreef Malteser het volgende:
[..]
Fijn dat het deels ook mee viel! Kan me voorstellen dat het super wennen is weer qua planning thuis.
Vraagje over de flessen, F. drinkt er 5 schrijf je. Hoeveel cc? En waarom/wanneer zou je rijstebloem aanbieden?
Twix drinkt 5x150/5 en hier zit hij al een tijdje op. Hij is tevreden maar iedereen vraagt wanneer hij eindelijk grotere flessen krijgt of pap. En ik heb werkelijk geen idee.
Moet as donderdag naar het CB, dan is hij exact 4 maanden, maar dacht vraag het even... Want F. is net iets ouder, qua gewicht vergelijkbaar en ook fv.
Hij past de Noeser pakjes nog steeds.
Hoeft niet he! R drinkt ook nog steeds 150. We hebben wel meer aangeboden, maar dat drinkt ze niet op. Ze drinkt wel nog steeds 5 keer.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:30 schreef Malteser het volgende:
[..]
Fijn dat het deels ook mee viel! Kan me voorstellen dat het super wennen is weer qua planning thuis.
Vraagje over de flessen, F. drinkt er 5 schrijf je. Hoeveel cc? En waarom/wanneer zou je rijstebloem aanbieden?
Twix drinkt 5x150/5 en hier zit hij al een tijdje op. Hij is tevreden maar iedereen vraagt wanneer hij eindelijk grotere flessen krijgt of pap. En ik heb werkelijk geen idee.
Moet as donderdag naar het CB, dan is hij exact 4 maanden, maar dacht vraag het even... Want F. is net iets ouder, qua gewicht vergelijkbaar en ook fv.
Preciesquote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:49 schreef Malteser het volgende:
Ah thanks dames! Hij is hartstikke tevreden met 5x150/5. Dus dan laat ik het zo. Hij slaapt van 21 tot 9 uur dus zijn flestijden zijn 9, 12, 15, 18 en 20.30 uur.
[ Bericht 21% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 09-01-2016 19:00:42 ]
F krijgt 5*180/6, maar laat zeer regelmatig wat staan (varierend van 5-50ml). We zijn meer gaan aanboeden omdat ie soms nog maar 2,5 uur tussen de voedingen liet, en minder goed sliep. Hij is nu weer prima tevreden, dus rijstebloem is niet nodig ofzo, maar vriend wilde t graag proberen, en voor mij was t een (mentale) tussenstap naar vaste voedingquote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:30 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik snap het! Zolang Twix tevreden is, laat ik het zo. En anders kan ik ook uitbreiden naar grotere flessen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:10 schreef mousemicky het volgende:
[..]
F krijgt 5*180/6, maar laat zeer regelmatig wat staan (varierend van 5-50ml). We zijn meer gaan aanboeden omdat ie soms nog maar 2,5 uur tussen de voedingen liet, en minder goed sliep. Hij is nu weer prima tevreden, dus rijstebloem is niet nodig ofzo, maar vriend wilde t graag proberen, en voor mij was t een (mentale) tussenstap naar vaste voeding. Vaste voeding nog niet gedaan trouwens. Ik gebruikte bij J rijstebloem later ook vooral om fruithapjes iets mee in te dikken (gepureerde kiwi kun je drinken).
En past ie die pakjes nog ja. F zit echt wel in maat 68 (al prop ik m ook mog in de leukste 62
truitjes en broekjes).
Inderdaad jaquote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:14 schreef Mariposas het volgende:
Wat schattig IMA! Ik kwam er achter dat onze Tripp Trapp voorlopig waardeloos is zonder die tray. Ze weten je wel uit te zuigen.![]()
Voorlopig hier maar even gepureerd voeren. Hij wilt graag eten en begint steeds hard te huilen als het zelf doen niet lukt.
Done!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Willen de nieuwere moeders de Fok!-wiki ook een beetje aanvullen? Ik ben echt wat baby's kwijt in mijn geheugen...
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Pff, ik kom niet meer bijgelezen! Druk met baby/vriend/werk/huis.
Ga vanaf april ook een opleiding doen, tot einde van het jaar! Dag wordt nog wel weer iets drukker, maar de kosten en het grootste deel van de tijd is voor m'n baas, dus dat scheelt alom de week een sag naar school in Utrecht. Wel zin in!
En mijn baby speelde vandaag met wortel! Best spannend hoor, dat rapely! Ze heeft misschien een doperwt aan wortel binnengekregen, maar ze was er wel mee bezig
Zo zag het eruit:Wat schattig, zo wriemelen met die wortel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, goed idee!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Willen de nieuwere moeders de Fok!-wiki ook een beetje aanvullen? Ik ben echt wat baby's kwijt in mijn geheugen...
Gedaan!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Deze kan je proberen: https://www.ekoplaza.nl/producten/halvarine.htmlquote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:16 schreef Hupje het volgende:
[..]
Over eten gesproken, vanmiddag probeerden we opnieuw halvarine op zijn brood en daarna heeft J weer een aantal keer gespuugd. Het lijkt er dus toch op dat er sporen van melk in zitten waar hij last van heeft (of iets anders, maar dan weet ik niet wat). Nu dus op zoek naar een boter achtig iets zonder melk en zonder soja.
Gelukkig laat hij zich er niet door stoppen om te oefenen met kruipen, optrekken en stappen. Hij gaat ineens weer heel hard in zijn ontwikkeling, zo leuk!
Wajang boter is gewoon bij de supermarkt te krijgen! Of in ieder geval bij de jumboquote:Op zaterdag 9 januari 2016 21:16 schreef Hupje het volgende:
[..]
Gedaan!
Ik heb naar het blad van de Tripp Trapp gekeken, maar vond het niet zo stevig lijken. In ieder geval, voor dat geld hebben wij het niet gekocht. En ik vind het zonder ook wel prima gaan. Een tuigje is wel onmisbaar voor ons wipkipje.
IMA, spannend en leuk dat je een opleiding mag doen.
LuDann, J gaat ook achteruit op zijn buik, hij gebruikt zijn armen om af te zetten en kan razendsnel rondjes draaien.
Selvaria, gelukkig dat het weer goed gaat met N. Eet ze echt al zo veel? Wat goed! J eet nog steeds beetjes, wel langzaamaan wat meer maar echt nog geen maaltijd. Het zal vast niet helpen dat hij vanuit de veilige eetlijst moet uitbreiden en niet zomaar altijd met ons mee kan eten.
Over eten gesproken, vanmiddag probeerden we opnieuw halvarine op zijn brood en daarna heeft J weer een aantal keer gespuugd. Het lijkt er dus toch op dat er sporen van melk in zitten waar hij last van heeft (of iets anders, maar dan weet ik niet wat). Nu dus op zoek naar een boter achtig iets zonder melk en zonder soja.
Gelukkig laat hij zich er niet door stoppen om te oefenen met kruipen, optrekken en stappen. Hij gaat ineens weer heel hard in zijn ontwikkeling, zo leuk!
Goed begin en bewust Light. Zijn beide zonder melk en soja.quote:Op zondag 10 januari 2016 08:44 schreef Hupje het volgende:
Away, in Wajang zit soja.
Bubseltje, ik kon bij AH maar 1 soort zonder vinden en die had extra zout. Mocht je weten welke zou kunnen, dan hou ik me aanbevolen! Brood is ook een zoektocht geweest, maar hij eet nu al een maand klachtenvrij Allinson volkoren van AH.
Fixed, denk ik.quote:Op zondag 10 januari 2016 08:39 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb november en december op de wiki stukgemaakt met m'n mobielZou iemamd dat even kunnen repareren?
Bij de jumbo hebben ze lijsten met alle KM-vrije producten, die heb ik gezien toen ik een eter kreeg met allergie. Zulke lijsten hebben ze vast ook van soja (en pinda en gluten). Via de website moet je die vast wel op kunnen vragen. En hetzelfde geldt waarschijnlijk ook voor AH, kun je rustig thuis even kijken. Gewoon bij de online klantenservice vragen.quote:Op zondag 10 januari 2016 09:24 schreef Mineola het volgende:
Hupje, volgens mij heeft AH de policy dat winkels producten kunnen bestellen voor je die wel in het assortiment zitten maar die jouw vestiging niet heeft. Even vragen bij de servicebalie? Het lijkt me wel iets voor AH om zelfs een lijst van KM en sojavrije producten te hebben.
En andere supermarkten hebben dat misschien ook wel.
Heb je anders een biologische winkel of reformzaak in de buurt? Die hebben ook veel van dit soort producten. Maar dat weet je vast wel.
Elk nadeel hep ze voordeelquote:Op zondag 10 januari 2016 10:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Deze nacht had 2 pluspunten één minpunt: het minpunt was dat t als klokwerk elke anderhalf uur kwam. De pluspunten: hij dronk 'maar' een half uur per keer, en zo duurt de nacht gevoelsmatig lekker lang..
Wij hebben geen bad nu, maar een bad is een van de vereisten voor ons nieuwe huis, samen met een tuin. Ik mis het nu echt, vooral omdat O het wel super leuk vindt (op vakantie en bij opa/oma) en hij te groot wordt voor het badje. Douchen is noodzakelijk kwaad voor m, zo ondergaat hij dat ook.quote:Op zondag 10 januari 2016 10:44 schreef twist02 het volgende:
Semi-baby/kind-gerelateerde vraag:
Hoe onmisbaar is een bad thuis voor jullie?
We hebben nu een lekker groot bad in de badkamer en dat is heerlijk met de Minion
Maar we zijn op zoek naar een ander huis en hebben nu een heel mooi nieuwbouw huis op het oog. We zouden er werkelijk in alle opzichten dik op vooruit gaan(tegen een prijskaartje uiteraard
), behalve qua badkamer. De bouw is al begonnen dus we zijn er vrij laat bij, waardoor we beperkt zijn in de wijzigingen die we nog aan kunnen brengen (hoe beperkt horen we volgende week).
Het zou dus zomaar kunnen dat we geen bad kwijt kunnen. Nu gaan man en ik zelf echt nooit in bad (ik de afgelopen 8 jaar misschien 2x), maar met kinderen is een bad natuurlijk wel lekker...Ik heb vroeger heel wat regenachtige woensdagmiddagen doorgebracht in bad
Ditquote:Op zondag 10 januari 2016 11:05 schreef lunapuella het volgende:
Badik zou echt niet zonder kunnen, maar vooral voor mezelf.
Vroeg of laat moet je toch. Ik moet voor eind april met baby omdat we dan op vakantie gaan. Ik heb voor de oudste destijds al met 8 weken een id kaart aangeschaft. Was ie vier had ie een id kaart met een babyfoto van 8 wekenquote:Op zondag 10 januari 2016 11:43 schreef Daui het volgende:
Heeft iemand al een paspoort of identiteitskaart aangeschaft voor de baby? Mijn collega heeft dit wel gedaan omdat ze hem moest identificeren bij het ziekenhuis. Mijn eigen paspoort moet binnenkort verlengd worden en zit te denken wat nu slim is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De oudste was met 8 weken wat lastiger. Die kon zijn hoofd niet omhoog houden en dan moet je met je hand achter zijn shirt zodat het niet zichtbaar us zijn hooft omhoog houden. En hij wilde niet wakker worden bij de fotograafEr was 1 foto met zijn ogen open van de 20 die hij had geknipt
ti amo pių di ieri ma meno di domani
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat schattig Estrys, zo'n pasfoto.
Ik heb nog geen paspoort of ID voor Wolk, al werd ik er wel laatst naar gevraagd. Voorlopig is het voor ons ook niet nodig, we gaan (helaas) niet op vakantie ofzo komend jaar.
We hebben geen bad. Zou het wel willen maar zonder lukt het ook prima. Als Wolk wat ouder wordt zet ik zo'n plastic wasmand onder de douche denk ik.
Je legde hem op het lakentje of wat?quote:Op zondag 10 januari 2016 12:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Die pasfoto's
Ik heb net het beddengoed gewassen, en had geen zin in een lakentje op t bedje van G. Dat zit een nacht netjes en daarna hebben we er steeds ruzie mee. Kom ik er na drie maanden achter dat het lakentje is tegen het vies worden van het dekentje?ik heb vier wiegendekens, ik was wel
![]()
Hier heeft G gezwommen, en we proberen m voor t eerst overdag in zijn bedje te laten slapen. Na een half uur moppen tappen tegen t plafond ligt hij nu te mopperen want moe, en dan slaapt ie toch het liefst bovenop ons. Maar stiekem hoop ik dat hij zo in slaap valt want ik heb nog een hele waslijst om te doen in huis.
Jawel, lakentje terug vouwen op t dekentje, baby eronder uiteraardquote:Op zondag 10 januari 2016 13:00 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je legde hem op het lakentje of wat?
Heeft je kraam het bedje niet een keer opgemaakt?
geniet er maar vanquote:Op zondag 10 januari 2016 14:00 schreef Myrr het volgende:
Ahja, frommelend lakentjeNa twee keer ben ik gestopt dat ding te strijken en dat hij verfrommeld ligt nu maakt me ook weinig meer uit. Vies wordt het verder niet, maarja, met een baby die netjes lief slaapt heb je teveel tijd om handen en ik vind het er wel mooi uitzien. Het doet me denken aan de perfect opgemaakte bedden bij mijn oma vroeger.
J. was trouwens met vier dagen alweer op zijn geboortegewicht en met vijf dagen over de 3 kilo heen.Slaapt tussen zijn voedingen, heeft geen enkel schilfertje, drinkt zowel fles als borst, slaapt in bed even goed als op mijn buik en nah, het enige dat me is tegen gevallen tot nog toe was zijn regeldag.
Afkloppen doet.
Nou, hopelijk zet de trend door.quote:Op zondag 10 januari 2016 14:02 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
geniet er maar vandat waren fijne herinneringen
![]()
Moesten wij ook, maar tegenwoordig staan de noodzakelijke gegevens ook op het pasje van de zorgverzekering, daar namen ze ook genoegen mee hierquote:Op zondag 10 januari 2016 11:43 schreef Daui het volgende:
Heeft iemand al een paspoort of identiteitskaart aangeschaft voor de baby? Mijn collega heeft dit wel gedaan omdat ze hem moest identificeren bij het ziekenhuis. Mijn eigen paspoort moet binnenkort verlengd worden en zit te denken wat nu slim is
Ach ja das war einmal zeggen wij danquote:Op zondag 10 januari 2016 14:02 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
![]()
"Dat waren twee heerlijke dagen"quote:Op zondag 10 januari 2016 14:02 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
![]()
In het ziekenhuis moesten we de geboorteaangifte meenemen als id bewijs. Verder alleen de zorgpas volgens mij.quote:Op zondag 10 januari 2016 11:43 schreef Daui het volgende:
+1. Wel schattig maar dat is het wel.quote:
had ik in het begin ook. Maar dan zijn ze zo breekbaar voor je gevoel. Ik voel nu soms in zijn nekje en meestal voelt t normaal. Laatst had ik m in de doek en ik heb een nieuwe jas, die jas was blijkbaar te warm voor hem, hij had alleen een suit aan maar ik haalde m wel helemaal klam eruit. Terwijl er ook baby's zijn die nog zelf een jasje krijgen.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:44 schreef Myrr het volgende:
Oh ik vind dat echt eng nog allemaal, ook al houdt hij zichzelf al warm. Verwarming staat wel te loeien hier, maar onze ramen en deuren hebben echt evenveel ontsluiting als de persfase dus het is wel standaard koud als er niets aan staat.
Misschien toch maar een keer tochtstrips aan gaan schaffen.
J heeft de druk van het strak instoppen nodig om rustig te liggen nu hij niet meer ingebakerd wordt. Hij ligt daarom alleen in romper en sokken in zijn slaapzak.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:32 schreef Mariposas het volgende:
In wat voor vrieskisten wonen jullie trouwens dat er nog een deken over de slaapzak gaat met deze temperaturen?!
Ja check. Hier is het in onze slaapkamer bizar koud, het koelt 's nachts (als we de cv afzetten dan he) nu al af tot een graad of 8 a 9. Als het vriest (heeft het nu nog niet gedaan) is het er rond 1 graadquote:Op zondag 10 januari 2016 15:32 schreef Mariposas het volgende:
[..]
In wat voor vrieskisten wonen jullie trouwens dat er nog een deken over de slaapzak gaat met deze temperaturen?!
Ja, is lastig dat het zoveel scheelt. Maar ik denk hieruit af te kunnen lezen dat ze in ieder geval groeit, dus dat is positief. De 5 punten ervoor zijn gemeten door het CB (en die daarvoor weer afwisselend bij CB en in het ziekenhuis. Ik weeg zelf ook wel maar dat houdt ik meestal apart bij en niet in deze app). Ik ben heel benieuwd naar de curve van J.quote:Op zondag 10 januari 2016 15:03 schreef Hupje het volgende:
LuDann, zijn de eerdere punten gemeten door jou of het cb? Irritant dat het zoveel scheelt tussen de weegschalen. Maar zo op het oog ziet het er best oké uit voor mijn gevoel. Als je wilt, kan ik J's curve laten zien. Ik snap dat kinderen verschillend zijn, maar we hebben een soortgelijke grafiek; een aantal maanden veel zorgen gehad om zijn groei en nu is de kinderarts (en wij) tevreden.
Enkel glas zonder verwarming op de bovenverdieping... Dat koelt lekker afquote:Op zondag 10 januari 2016 15:32 schreef Mariposas het volgende:
[..]
+1. Wel schattig maar dat is het wel.
Maar dekentjes vond ik ook kut, en nadat L weer half onder de deken was beland over naar slaapzak. Zou ik volgende keer al na de kraamweek doen. In wat voor vrieskisten wonen jullie trouwens dat er nog een deken over de slaapzak gaat met deze temperaturen?!
Sjaak heeft een herfstslaapzak aan, een lakentje en 1 of 2 dekentjes. Zo kunnen we wat afpellen/extra toedekken indien nodig.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:49 schreef Mariposas het volgende:
Hier is het s nachts denk ik 10 graden ofzo. Verwarming staat er nooit aan en oud huis. Vandaar dat ik me verbaas. Maar ik heb een baby met veel spekjes, dat zal het wel zijn dan.
quote:
quote:Op zondag 10 januari 2016 18:09 schreef Bloesem. het volgende:
[..]thanks!
Die pasfoto's
Wij hebben vandaag een draagworkshop gevolgd en man heeft naar aanleiding daarvan een doek gekochtNet lekker gewandeld, hij met mini slapend in de doek. Ik was al verliefd, maar nu wordt 't echt te gek. Doet bijna zeer, zoveel liefde.. Foto van duo bij de workshop:
M'n rammels, wat doe je!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die blik van je man ook, net alsof het de eerste ontmoeting is.![]()
Fijn is dat zeg.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat lief, bloesem!
Ik vertelde mijn vader net over het vele wakker worden en drinken snachts. Zijn commentaar: weet je wel zeker dat je nog genoeg melk hebt? Zo subtiel, zo fijn geruststellend. Natuurlijk weet ik wel zeker dat ik genoeg melk heb een laat ik me niet zo makkelijk ongerust maken, maar
Wat vind je duur dan? Als in, in welke prijsklasse zou je zoeken? De doeken van amazonas zijn bijvoorbeeld best heel betaalbaar. Als je kijkt naar wat andere doeken kosten dan, ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken. Deze is op dit moment 39.95 bijvoorbeeld http://m.pinkorblue.nl/am(...)n-450cm-a017784.htmlquote:Op zondag 10 januari 2016 18:16 schreef JantinaGr het volgende:
Hier 17/18 graden en alleen (winter)slaapzak aan. Verder is het ledikant best kaal, zeg maar.
Vorige maand hadden we er nog wel een dun lakentje overheen als extra.
Lief Bloesem!
Ik wilde ook wel gaan dragen, afentoe dan, maar ik vind die doeken gewoon veel te duur.
Jawel ns-bloed afname is gelukt en hij heeft idd de genen. Jammerdebammer. Geen drama idd maar het had best fijn geweest als hij iig die genen niet had.quote:Op zondag 10 januari 2016 18:58 schreef twist02 het volgende:
Mignonne, begrijp ik dat jullie kleine man helaas ook de genen voor coeliakie heeft? Klote zeg!*![]()
Of is er geen navelstrengbloed meer afgenomen?
*Weet uiteraard dat er dan nog geen man overboord is, maar lijkt me zo fijn als je het bij voorbaat uit kunt sluiten
De prijzen in het draagdoekentopic zijn niet representatief hoor!quote:Op zondag 10 januari 2016 18:16 schreef JantinaGr het volgende:
Hier 17/18 graden en alleen (winter)slaapzak aan. Verder is het ledikant best kaal, zeg maar.
Vorige maand hadden we er nog wel een dun lakentje overheen als extra.
Lief Bloesem!
Ik wilde ook wel gaan dragen, afentoe dan, maar ik vind die doeken gewoon veel te duur.
Ja. Hele kleine hoeveelheden hoor, maar je krijgt dan glutenstapeling. Elke keer een klein beetje wordt uiteindelijk ook veel zeg maar.quote:Op zondag 10 januari 2016 19:11 schreef Mariposas het volgende:
Wat balen dat A ook zo'n last heeft, mignonne! Komen sporen van gluten ook in moedermelk als je dat eet?
Ik denk het, en daarnaast problemen met de bv.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:40 schreef LuDann het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de curve van J.De oorzaak was bij hem zeker de KMA?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de rest reageer ik straks, ik kreeg de curve via de tablet niet gepost. Zit nu op de pc omdat ik nog werk moet doen.
quote:Op zondag 10 januari 2016 19:50 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik denk het, en daarnaast problemen met de bv.Oh jeetje, de curve is bijna identiek idd. Wat voor problemen had je met de borstvoeding? En wanneer werd er aan de bel getrokken en was dat vanwege het niet goed aan kunnen komen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de rest reageer ik straks, ik kreeg de curve via de tablet niet gepost. Zit nu op de pc omdat ik nog werk moet doen.
Nou daar ben je lekker meequote:Op zondag 10 januari 2016 18:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat lief, bloesem!
Ik vertelde mijn vader net over het vele wakker worden en drinken snachts. Zijn commentaar: weet je wel zeker dat je nog genoeg melk hebt? Zo subtiel, zo fijn geruststellend. Natuurlijk weet ik wel zeker dat ik genoeg melk heb een laat ik me niet zo makkelijk ongerust maken, maar
Ja, dat is ook het rare, maar aroma's en vitamines zijn niet verder gespecificeerd en ik las ergens op internet dat daar ook melk in kan zitten. Nou ja, wat het ook is, hij moet spugen van deze halvarine, dus hij moet wat anders eten.quote:Op zondag 10 januari 2016 17:54 schreef mignonne het volgende:
oh en hupje, melk is een erkend allergeen, het is wettelijk verplicht om dit op de verpakking te vermelden als het er in zit. Dus als er niets op staat is het okay. Het kan wel zo zijn dat er gesproken wordt over wei of caseīne maar in principe als dat er niet op staat is t goed.
Zie spoiler, misschien haal ik dit straks weer weg. Weg.quote:Op zondag 10 januari 2016 20:48 schreef LuDann het volgende:
Oh jeetje, de curve is bijna identiek idd. Wat voor problemen had je met de borstvoeding? En wanneer werd er aan de bel getrokken en was dat vanwege het niet goed aan kunnen komen?
Zou ik wel doen ja. En dan vannacht nog een flesje erbij waarschijnlijkquote:Op zondag 10 januari 2016 21:22 schreef Malteser het volgende:
Walst binnen:
Twix is snotverkouden en weigert zijn fles te drinken. Hij heeft 30 cc op van de 150. Ik heb neusspray gebruikt en een zetpil gegeven. Nu toch maar op bed zonder fles??
Wij doen het ongeveer een keer per week, nog steeds, en dan s avonds tegen bedtijd. Maar toen mini deden we het vaak ergens overdag in het weekend.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:22 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Nou daar ben je lekker mee
Over badderen gesproken: op welk tijdstip doen jullie je baby in bad/wassen? Wij deden het in de kraamweek 's ochtends, maar willen het nu meer 's avonds gaan doen. Liefst een beetje op tijd (uurtje of 19-20) maar ik realiseer me dat elke keer pas als ze weer slaapt na haar voeding van rond die tijd.. En dan komt 't avondeten en koken er nog tussendoor en voor je 't weet sta ik om 23u m'n kindje te badderen. Nu nog geen ramp, want mini, maar niet zo handig. Dus: tips? Ideeën?
Wij badderen 1 of 2 keer per week, en dan wanneer het uitkomt. Als we met z'n tweeen thuis zijn gaat hij met 1 van ons mee in bad 's morgens, en anders ergens op de middag, meestal...quote:Op zondag 10 januari 2016 21:22 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Nou daar ben je lekker mee
Over badderen gesproken: op welk tijdstip doen jullie je baby in bad/wassen? Wij deden het in de kraamweek 's ochtends, maar willen het nu meer 's avonds gaan doen. Liefst een beetje op tijd (uurtje of 19-20) maar ik realiseer me dat elke keer pas als ze weer slaapt na haar voeding van rond die tijd.. En dan komt 't avondeten en koken er nog tussendoor en voor je 't weet sta ik om 23u m'n kindje te badderen. Nu nog geen ramp, want mini, maar niet zo handig. Dus: tips? Ideeën?
als hij honger heeft wordt hij wel wakker, toch?quote:Op zondag 10 januari 2016 21:22 schreef Malteser het volgende:
Walst binnen:
Twix is snotverkouden en weigert zijn fles te drinken. Hij heeft 30 cc op van de 150. Ik heb neusspray gebruikt en een zetpil gegeven. Nu toch maar op bed zonder fles??
De curve van het CB (die we hier posten) is gebaseerd op flesgevoedde kindjes. Daarop lijkt het al snel mee te vallen. Maar als je dezelfde curve op die van het WHO afzet dan is het toch wel verontrustend. Kijk maar:quote:Op zondag 10 januari 2016 21:20 schreef kwakz0r het volgende:
Valt even binnen: ik zie gewoon een curve van een wat kleiner dan gemiddeld kindje bij hupje en ludann. Ik snap wel dst het CB zeurt, want die zeuren bij alles wat niet op de middenlijn zit...
Maar voor elke plus 1 is er ook een -1, en zolang een kind niet ziek of zwak is (bij hupje en mignonne was dat dus wel zo en dan is zorg duidelijk geboden) is er volgens mij geen reden om je zorgen te maken.
Niet elk kind is gemiddeld, en ks kindjes hebben idd ook vaak een vals hoog geboortegewicht door de medicatie/infuus van moeder ennnaar ik hoorde ook omdat ze nietbdoorbhet geboorteganaal worden geperst...
Nouja, just my two cents
(Sinds J met melle naar het CB gaat hebben we trouwens geen gezeur meer over zijn gewichtprima, dan mag hij de afspraken doen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ze is nu onder de gele lijn gevallen.
de duutser is altijd 10 kilo lichter geweest dan ikquote:Op zondag 10 januari 2016 21:26 schreef mousemicky het volgende:
Ik zag idd ook gewoon een curve van kleine/ lichte wolk. Ze groeit toch, redelijk op een lijn?
F is ook vrij licht. Hier keek de CB arts naar mij en naar J die mee was en zei: goh, dat verbaast me niet, zit in de familie. Toen heb ik maar niet verteld dat ik van ons gezin vroeger (vader, moeder, mijn zus) de zwaarste ben (68kg post pregnancy, er moet nog wat af om weer beter in evenwicht te komen), en dat mijn vriend momenteel ook niet meer weegt dan ik
Wij nu ook een a twee keer per week, afhankelijk van plakgraadquote:Op zondag 10 januari 2016 21:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wij doen het ongeveer een keer per week, nog steeds, en dan s avonds tegen bedtijd. Maar toen mini deden we het vaak ergens overdag in het weekend.
Ik heb nog nooit klachten gehad dt Melba vies is en hij neigt naar eczeem altijd na het badje ook zonder zeep dus we houden t maar op die ene keer. Wel tussendoor washandjes
Balen inderdaad ja!quote:Op zondag 10 januari 2016 19:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jawel ns-bloed afname is gelukt en hij heeft idd de genen. Jammerdebammer. Geen drama idd maar het had best fijn geweest als hij iig die genen niet had.
En nouja we zien ook niet alles terug hoor. E. huilde uren en uren achter elkaar iedere dag. Maar goed A. heeft ook wel behoorlijke reflux net als wat E. had en nog wat kleine dingetjes. T is lastig te zeggen vooralsnog. We kijken het gewoon maar aan. Kinderarts wil hem rond zn 1e verjaardag prikken voor screening en als er eerder iets is dan kunnen we bellen.
Oh haha, ja sorry, dreumes frame of reference hier. Een half uur na zijn avondeten in bad, en dan naar bed. Bed is hier tussen half zeven en half negen afhankelijk van hoe het hoedje staatquote:Op zondag 10 januari 2016 21:30 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Wij nu ook een a twee keer per week, afhankelijk van plakgraadHoe laat is bij jullie ongeveer bedtijd? Hier nog elke drie uur namelijk
Overdag in 't weekend is ook een idee, dan was ik haar gewoon 's ochtends/'s avonds zelf en kan m'n lief haar lekker badderen op z'n vrije dag..
quote:Op zondag 10 januari 2016 21:29 schreef LuDann het volgende:
[..]
De curve van het CB (die we hier posten) is gebaseerd op flesgevoedde kindjes. Daarop lijkt het al snel mee te vallen. Maar als je dezelfde curve op die van het WHO afzet dan is het toch wel verontrustend. Kijk maar:De CB curve is gebaseerd op alle NLse en Vlaamse kindjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ze is nu onder de gele lijn gevallen.dat is inderdaad vaker flesvoeding dan niet. Maar, is ook kloppend voorde gemiddelde Nederlandse bouw en groeipatroon.
De WHO curve is van een steekrpoef van kindjes wereldwijd, onder sttikte voorwaarden.
http://www.who.int/childgrowth/standards/technical_report/en/
Ik snap wel dat je de curves naast elkar legt, maar ik zou gewoon naar je kid kijken, hoe ze het doet...Kwak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |