abonnement Unibet Coolblue
pi_158905665


De vorige delen teruglezen kan door op deze topictitel te klikken, dan krijg je ze allemaal te zien.

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Sanquin is, in Nederland, de enige officiële instantie waar je bloed kan doneren.

Geen zin, tijd of fut om bloed te geven? Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 7

Ik ben bang voor de naald.
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.
Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks , typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.
En je krijgt wel hele gave erkenningen: http://www.sanquin.nl/bloed-geven/ik-geef-bloed/waardering/

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen, mag je 12 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of heb je als man sex met andere mannen, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Je hebt er zo lang last van
In het algemeen heeft een bloeddonatie weinig effect op het functioneren. Donoren wordt wel verzocht om na de afname nog even te rusten en wat te drinken: men kan zich direct na de afname wat duizelig voelen. Ook kan men de ervaring hebben dat men zich de rest van de dag wat "flauw" voelt. Inspannend werk of zwaar sporten kan dan beter vermeden worden de eerste 12 uur na de afname. De meeste bloedbanken laten donoren de eerste 30 minuten na donatie in de kantine plaatsnemen en een snack en verfrissing nemen, zodat ze kunnen herstellen.
Het lichaam gaat na afname weer nieuw bloed maken. Het volume van het bloedplasma is na ongeveer 12 uur weer op het oude peil, het bloedplasma en de bloedplaatjes zijn binnen enkele dagen aangevuld, de rode bloedcellen zijn na enkele weken vervangen, en het ijzergehalte is na circa twee maanden hersteld.

Potentiele smoes nr. 8: Ik ben homo
Hier wordt momenteel uitgebreid over gediscussieerd. Sanquin wacht europese richtlijnen af, de tweede kamer heeft de motie van Pia Dijkstra (D66) aangenomen. De eerste kamer wordt nog spannend vanwege de sterkere positie van conservatief christenen.

Voor alle overige vragen die je over bloed of Sanquin mocht hebben, kijk eens op http://www.sanquin.nl/over-sanquin/veelgestelde-vragen/

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_158905725
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 17:08 schreef Vicky het volgende:
Hoe vaak wordt je ongeveer opgeroepen?
Laatste keer was 22 oktober
Gaat om volbloed neem ik aan?

Vrouwen worden maximaal 3 keer per 12 maanden opgeroepen. Hoe lang het duurt is ook afhankelijk van je bloedgroep en wanneer je laatste donatie was. Er moet dacht ik sowieso 2 maanden tussen de donaties zitten
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_158906271
Sorry.. gooide m dicht..
Thnx voor het openen!

quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 17:52 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Gaat om volbloed neem ik aan?

Vrouwen worden maximaal 3 keer per 12 maanden opgeroepen. Hoe lang het duurt is ook afhankelijk van je bloedgroep en wanneer je laatste donatie was. Er moet dacht ik sowieso 2 maanden tussen de donaties zitten
ok. Laatste/eerste keer was oktober. Bloedgroep is O positief.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:42:27 #4
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_158911264
Mooie TT :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_158911919
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:13 schreef Vicky het volgende:
Bloedgroep is O positief.
Die heb ik ook. Het fijne er aan is dat er wel ruim vraag naar is. (Universele gever voor alle Rh positieve bloedgroepen.) Dus wordt je regelmatig opgeroepen en vragen ze je niet snel om plasma donaties te overwegen.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_158912067
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:00 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Die heb ik ook. Het fijne er aan is dat er wel ruim vraag naar is. (Universele gever voor alle Rh positieve bloedgroepen.) Dus wordt je regelmatig opgeroepen en vragen ze je niet snel om plasma donaties te overwegen.
ik ben nog veel universelerrrrr :6
0neg rulessssss
pi_158912420
Het is dat het geen wedstrijd is anders had jij 'm gewonnen. :D
“An interesting thing is a good thing.”
pi_158914101
quote:
2s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:42 schreef Mark het volgende:
Mooie TT :)
Thanks. Is natuurlijk ook de slogan van Sanquin en vond hem daarom ook wel passend. :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_158923824
quote:
10s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik ben nog veel universelerrrrr :6
0neg rulessssss
Bij mij kunnen ze hepatitis A en B antistoffen uit mn plasma peuteren. Ook tof.
  donderdag 14 januari 2016 @ 16:27:58 #10
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_159100781
Zo, weer een kerfje :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 1 februari 2016 @ 23:13:53 #11
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_159584380
Vandaag ook weer gegaan! HB was prima, en het bloed stroomde een stuk sneller dan normaal. Plus, ze hadden weer roze koeken :D. Mijn dag kon niet meer stuk.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_159604335
Vandaag voor de tweede keer afgewezen vanwege te laag HB :(
  donderdag 4 februari 2016 @ 16:29:36 #13
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_159654470
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:27 schreef Mark het volgende:
Zo, weer een kerfje :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_159656072
Goed dat ikeven op FOK! keek, was even vergeten dat ik vandaag weer moest! 🤔

Edit: toch maar niet, hb was veeel te laag.

[ Bericht 24% gewijzigd door arvensis op 04-02-2016 19:36:00 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_159656179
Mijn eerste meting van de HB was te laag, tweede net op het randje genoeg om te doneren. Ik had al in mijn laatste paar donaties een neergaande trend in de HB gezien dus ben nu maar dagelijks wat Roosvicee Ferro gaan drinken. Beter zou zijn om het uit voeding te halen misschien, maar volgens mijn gevoel neem ik al heel veel van de voedingsmiddelen die aanbevolen worden (volkoren producten, eieren, groene bladgroenten).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 6 februari 2016 @ 07:52:52 #16
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_159696815
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:03 schreef Reflectionne het volgende:
Vandaag voor de tweede keer afgewezen vanwege te laag HB :(
Ik had het ook regelmatig. Eerst roosvice geprobeerd (ging prima). Nu zit ik aan de ijzerpillen van het kruidvat, na een tip van de arts van de bloedbank. Achteraf en twee weken van tevoren elke dag zo'n pilletje en een glas sinaasappelsap, en mijn HB is van 6 naar meer dan 8 gegaan :D.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_159696829
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 07:52 schreef livalo het volgende:

[..]

Ik had het ook regelmatig. Eerst roosvice geprobeerd (ging prima). Nu zit ik aan de ijzerpillen van het kruidvat, na een tip van de arts van de bloedbank. Achteraf en twee weken van tevoren elke dag zo'n pilletje en een glas sinaasappelsap, en mijn HB is van 6 naar meer dan 8 gegaan :D.
wow!
Dan komt het er eigenlijk op neer dat je in je gewone maaltijden te weinig ijzer hebt denk ik?
  zondag 7 februari 2016 @ 09:53:09 #18
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_159719333
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 07:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

wow!
Dan komt het er eigenlijk op neer dat je in je gewone maaltijden te weinig ijzer hebt denk ik?
Vegetarisch, dus dan heb je dat al snel. Heb mijn eten er op afgestemd, maar alsnog bleef ik onder de 7 hangen. Maar zo lang ik er geen last van heb vind ik het prima, en neem ik voor het bloedgeven die pilletjes. Sprak pas een vrouw van de bloedbank die dat een keer per half jaar deed, puur voor een boost.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_159719410
Sanquin legt de grens voor een donatie natuurlijk ook relatief hoog. Dat het te laag is voor een donatie, betekent niet per se dat het in het dagelijks leven ongezond laag is.
pi_159719579
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:03 schreef lunapuella het volgende:
Sanquin legt de grens voor een donatie natuurlijk ook relatief hoog. Dat het te laag is voor een donatie, betekent niet per se dat het in het dagelijks leven ongezond laag is.
mee eens, 6.5 is de grens voor 'gewone' vrouwen ;) . Maar dat is de grens waar onder je klachten gaat krijgen, zoals vermoeiheid, oorsuizen en moeite met traplopen. Dat wil nog niet zeggen dat je met hb van een halve punt hoger optimaal bent, vooral als beetje meer ijzer je hb omhoogschiet
pi_159727769
De ondergrens voor vrouwen ligt op 7,4. Daar zit ze dus nog wel een eind onder.
pi_159728189
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

mee eens, 6.5 is de grens voor 'gewone' vrouwen ;) . Maar dat is de grens waar onder je klachten gaat krijgen, zoals vermoeiheid, oorsuizen en moeite met traplopen. Dat wil nog niet zeggen dat je met hb van een halve punt hoger optimaal bent, vooral als beetje meer ijzer je hb omhoogschiet
Geheel gezonde mensen krijgen pas echte klachten onder de 4,3. Bij 3,1 gaat je hart 40% sneller kloppen om toch overal genoeg zuurstof te krijgen.
Er zijn denk ik heel veel gezonde mensen die verder niks zouden merken van een Hb van 5, tot ze gaan fanatiek sporten bijv.
Je geeft ook pas een transfusie aan een verder gezond persoon als het Hb onder de 4 zakt.
pi_159729106
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 15:42 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Geheel gezonde mensen krijgen pas echte klachten onder de 4,3. Bij 3,1 gaat je hart 40% sneller kloppen om toch overal genoeg zuurstof te krijgen.
Er zijn denk ik heel veel gezonde mensen die verder niks zouden merken van een Hb van 5, tot ze gaan fanatiek sporten bijv.
Je geeft ook pas een transfusie aan een verder gezond persoon als het Hb onder de 4 zakt.
oh? ik ben gezond maar kon met 6.2 met moeite de trap opkomen. Dat je dan geen transfusie krijgt is wel logisch natuurlijk, want dat niveau is met pillen wel op te lossen. Ik zit nu constant ver boven de 8
pi_159729960
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

oh? ik ben gezond maar kon met 6.2 met moeite de trap opkomen. Dat je dan geen transfusie krijgt is wel logisch natuurlijk, want dat niveau is met pillen wel op te lossen. Ik zit nu constant ver boven de 8
Was die 6.2 plotseling ontstaan? Als je ineens een smak bloed kwijtraakt en daardoor een Hb-daling krijgt, is je lichaam daar niet aan gewend, dan ga je het merken.
Als je Hb over langere tijd langzaam zakt van 8 naar 6 (bijv. door een verandering in je voedingspatroon), dan merk je daar niks van op de trap en kan 6 (of 5) voor jou prima zijn, ook al is dat dan onder de normaalwaarde van de gemiddelde Nederlandse vrouw.
pi_159730203
Hmmm, ja herinner me het nu weer......het was 500ml bloedverlies in 8 minuten :)
Het was na de eerste donatie na een lange gedwongen pauze ( want was eerder afgekeurd wegens vals positief hep-B)
Mijn lichaam had op dat moment blijkbaar geen reserve om snel genoeg weer aan te vullen (was toen ook fanatiek aan hardlopen)
pi_159733531
Ik denk dat ik een geleidelijke daling naar 6 wel ga merken bij traplopen, maar ik loop dan ook 5 verdiepingen. :P Gelukkig zou ik het al eerder merken, omdat ik ook fanatiek hardloop.
pi_159733625
Ik ben van 8.2 naar 7,8 naar 6,9 gegaan. Ze raadde mij aan een afspraak te maken bij de HA. 🤔
Protège moi de mes désirs.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 februari 2016 @ 20:14:04 #28
39237 crew  H_T
2733
pi_159815648
Jubileum: donatie nummer dertig is net geweest *O*. Op het formulier stond ook een code voor trombocytendonor, blijkbaar was ik daar voor geselecteerd. Ik heb aangegeven dat ik dat prima vind :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 10 februari 2016 @ 21:57:23 #29
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_159821024
En wat heb je uitgezocht?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_159824274
Donatie nummer 5.
“An interesting thing is a good thing.”
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 februari 2016 @ 23:54:08 #31
39237 crew  H_T
2733
pi_159825486
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2016 21:57 schreef Mark het volgende:
En wat heb je uitgezocht?
Een kop koffie en een roze koek. Qua cadeautje hebben ze me niks gevraagd :(
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 11 februari 2016 @ 00:00:49 #32
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_159825635
Raar, je mocht wel: http://www.sanquin.nl/donor/waardering/

Zou het even navragen, is er vast gewoon bij ingeschoten
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 11 februari 2016 @ 00:22:27 #33
39237 crew  H_T
2733
pi_159826100
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2016 00:00 schreef Mark het volgende:
Raar, je mocht wel: http://www.sanquin.nl/donor/waardering/

Zou het even navragen, is er vast gewoon bij ingeschoten
Waarschijnlijk wel, heb ik al eens eerder gehad. Overigens word ik niet heel wild van de cadeaus op de site.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 11 februari 2016 @ 00:26:31 #34
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_159826191
Yep, ik mag er deo volente in de zomer weer een uitzoeken, maar ik sta ook niet te springen van enthousiasme
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_159827616
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2016 00:00 schreef Mark het volgende:
Raar, je mocht wel: http://www.sanquin.nl/donor/waardering/

Zou het even navragen, is er vast gewoon bij ingeschoten
dat alarmbelletje gaat de keer erop pas af, is mijn indruk, je 30e oproep is niet zelfde als 30e succesvolle donatie
  donderdag 11 februari 2016 @ 08:45:22 #36
202348 Susi
Temple of Love
pi_159828251
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 05:58 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat alarmbelletje gaat de keer erop pas af, is mijn indruk, je 30e oproep is niet zelfde als 30e succesvolle donatie
Exact. Je kan nakijken op het formulier dat je krijgt bij binnenkomst voor de hoeveelste keer je bent.
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:34:41 #37
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_159831106
Hawaii_Tim geeft aan dat het zijn 30e donatie is, daar ga ik dan maar van uit, niet dat het zijn 30e oproep is.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_159831753
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:34 schreef Mark het volgende:
Hawaii_Tim geeft aan dat het zijn 30e donatie is, daar ga ik dan maar van uit, niet dat het zijn 30e oproep is.
dan nog, pas bij volgende oproep komt bij Sanquin de waarschuwing dat hij 30 donaties heeft afgerond. Volgens mij.
  donderdag 11 februari 2016 @ 12:00:47 #39
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_159831908
Nee hoor, op je formulier staat voor de hoeveelste donatie je komt. Als er 30 staat is dat dus je 30e donatie. Vaak zet de persoon aan de balie er al een rondje omheen of iets anders, zodat de afnemers weten dat het een "jubileum" is. En dan krijg je vaak al tijdens de donatie de vraag wat je wilt hebben. Zo is het bij mij tenminste meestal gegaan, maar het is ook wel eens een keer vergeten. Dan moet je de keer erna dus even aan de bel trekken.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 11 februari 2016 @ 12:50:22 #40
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_159833026
De koffiemok van Sanquin drinkt trouwens erg fijn :P
  donderdag 11 februari 2016 @ 12:52:32 #41
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_159833061
Goed om te weten :) Ik twijfel nog tussen een tweede badhanddoek of die mok.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 11 februari 2016 @ 13:07:27 #42
39237 crew  H_T
2733
pi_159833321
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 08:45 schreef Susi het volgende:

[..]

Exact. Je kan nakijken op het formulier dat je krijgt bij binnenkomst voor de hoeveelste keer je bent.
Daar stond dertig op. Het aantal oproepkaarten ligt bij mij toch best wat hoger dan het aantal donaties :@
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_159843998
Ik ben ook blij met de mok. De volgende keer wil ik graag het hardloopshirt.
  donderdag 11 februari 2016 @ 22:20:49 #44
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_159848509
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 20:15 schreef wyccie het volgende:
Ik ben ook blij met de mok. De volgende keer wil ik graag het hardloopshirt.
Oeh, dat shirt is awesome ja! Was me nog niet opgevallen.
Helaas duurt het bij mij nog even voordat ik op de 20 zit. Ook bijna een jaar eruit geweest omdat ik een mogelijke stamceldonor was. En nadat dat was afgeblazen heb ik 3x moeten bellen voordat ik een nieuwe oproepkaart had. Volgens mij had ik de vorige keer nummertje 12.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_159848796
Raar eigenlijk dat je als volbloed vrouw jaren bezig bent voor een mok :D
pi_160196612
Afgelopen maandag weer een vinkje. Het was wel weer een ervaring. Het internet lag eruit dus alle systemen deden het niet. Alles moest met de hand en dan blijkt ineens hoeveel info er nog op zo'n formulier moet en hoe erg de dames en heren dat verleerd waren. Het duurde dus ook allemaal een eeuwigheid, behalve de afname zelf, maar ja daar komt dan ook geen computer aan te pas :)

Wel sneu, mensen die hun oproepkaart en donorpas vergeten waren mochten onverricht ter zake weer vertrekken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 25 februari 2016 @ 09:56:16 #47
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160196741
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:46 schreef Karstman het volgende:
Wel sneu, mensen die hun oproepkaart en donorpas vergeten waren mochten onverricht ter zake weer vertrekken.
Aan de andere kant: het is een kleine moeite om minstens 1 van de 2 mee te nemen. Die donorpas zit standaard in mijn portemonnee.

Vandaag weer!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160197281
Ik vind het sowieso wel handig om die Donorpas altijd in mijn portemonnee te hebben, mocht ik ergens een ongeluk krijgen zien ze dan ook snel wat voor bloed ik nodig heb ;)

Ik wil wel weer een nieuwe donatie plannen (mijn 10e, jeej!) maar de verkoudheid moet eerst overgaan..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 25 februari 2016 @ 10:34:45 #49
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160197351
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil wel weer een nieuwe donatie plannen (mijn 10e, jeej!) maar de verkoudheid moet eerst overgaan..
Verkoudheid hoeft geen reden te zijn om niet te kunnen doneren:

Je mag bloed geven bij lichte neusverkoudheid of kriebelhoest zonder andere verschijnselen als hoofdpijn, keelpijn, koorts, of algehele malaise. Als je wel bijkomende klachten hebt, mag je weer bloed geven als je tenminste 2 weken vrij van klachten en tenminste 2 weken vrij van antibiotica bent.
http://www.sanquin.nl/don(...)ven/?page=1&letter=V
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160197416
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:34 schreef Mark het volgende:

[..]

Verkoudheid hoeft geen reden te zijn om niet te kunnen doneren:

Je mag bloed geven bij lichte neusverkoudheid of kriebelhoest zonder andere verschijnselen als hoofdpijn, keelpijn, koorts, of algehele malaise. Als je wel bijkomende klachten hebt, mag je weer bloed geven als je tenminste 2 weken vrij van klachten en tenminste 2 weken vrij van antibiotica bent.
http://www.sanquin.nl/don(...)ven/?page=1&letter=V
Ja maar keelpijn heb ik dus wel gehad. En volgens mij is het een griepvirus dus daar zijn ze altijd wel voorzichtig mee, iig de vorige keer dat ik het had. Maar het is bijna over dus dan kan ik voor over 2 weken een afspraak plannen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_160197434
Ik heb altijd wel die oproepkaart bij me, was er altijd wel wat vanuit gegaan dat je anders niet mag doneren dus ik neem het sowieso mee. Maar als het systeem goed werkt mag je ook door met het tonen van een id kaart oid dan?

Verkoudheid heeft bij mij al een paar keer gezorgd dat ik de oproep uit heb gesteld, bij mij is nooit sprake van een lichte verkoudheid :') jammer is dat. Mijn aantal oproepen ligt ook een stuk hoger dan het aantal donaties, om verschillende redenen een aantal keer uit moeten stellen en 1x ben ik afgekeurd vanwege een te laag hb. Maar vorige week was mijn hb dik in orde dus toen was het tijd voor donatie nr 3 :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160198968
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb altijd wel die oproepkaart bij me, was er altijd wel wat vanuit gegaan dat je anders niet mag doneren dus ik neem het sowieso mee. Maar als het systeem goed werkt mag je ook door met het tonen van een id kaart oid dan?
Heb hem ook altijd bij me maar ze kunnen aan de hand van je id je in het systeem opzoeken en dan kunnen ze zien of je een oproep hebt gehad. Maar ja als iemand het internet heeft stuk gemaakt dat kunnen ze niks :)

Bedenk me net dat ik nog even een nieuwe afspraak moet maken want dat kon natuurlijk ook niet zonder internet...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_160199214
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:46 schreef Karstman het volgende:
Afgelopen maandag weer een vinkje. Het was wel weer een ervaring. Het internet lag eruit dus alle systemen deden het niet. Alles moest met de hand en dan blijkt ineens hoeveel info er nog op zo'n formulier moet en hoe erg de dames en heren dat verleerd waren. Het duurde dus ook allemaal een eeuwigheid, behalve de afname zelf, maar ja daar komt dan ook geen computer aan te pas :)

Wel sneu, mensen die hun oproepkaart en donorpas vergeten waren mochten onverricht ter zake weer vertrekken.
Bij mij is het tot nu toe elke keer feest met de systemen daar. Heb bij elkaar meer moeten wachten tot ze mij überhaupt konden aanmelden dan de controle en donaties bij elkaar. :')
  vrijdag 26 februari 2016 @ 01:17:40 #54
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_160221808
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:27 schreef Mark het volgende:
Zo, weer een kerfje :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_160345802
Weer een oproep, de vorige was pas maandje geleden naar mijn gevoel maar dat zal ik wel mus hebben (volbloed)
pi_160550175
Gisteren ben ik bloed wezen doneren, andere keren had ik achteraf nergens last van.
Deze keer begint sinds een paar uur het wondje te kleuren en vooral opgezwollen te raken, dat zie je niet zozeer terug op de foto.. Hebben jullie dat weleens gehad? is dit zorgelijk?
Het witte op de huid is van verbandspray en geen vervellende huid of iets dergelijks.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160550764
Nee, bij mij is bijna nooit iets te zien
pi_160556681
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Gisteren ben ik bloed wezen doneren, andere keren had ik achteraf nergens last van.
Deze keer begint sinds een paar uur het wondje te kleuren en vooral opgezwollen te raken, dat zie je niet zozeer terug op de foto.. Hebben jullie dat weleens gehad? is dit zorgelijk?
Het witte op de huid is van verbandspray en geen vervellende huid of iets dergelijks.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen even bellen met sanquin en eventueel de huisarts. Ziet er niet bekend uit.
  woensdag 9 maart 2016 @ 23:40:04 #59
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160557290
Ik heb er altijd wel iegs blauwe plek van en wat opgezwollen plekje ofzo.
pi_160557837
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Gisteren ben ik bloed wezen doneren, andere keren had ik achteraf nergens last van.
Deze keer begint sinds een paar uur het wondje te kleuren en vooral opgezwollen te raken, dat zie je niet zozeer terug op de foto.. Hebben jullie dat weleens gehad? is dit zorgelijk?
Het witte op de huid is van verbandspray en geen vervellende huid of iets dergelijks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij ziet het er wel vaker zo uit, ik zou het even in de gaten houden. Als het dikker wordt, of de roodheid breidt uit, of je krijgt er pijn aan, of je krijgt koorts of andere gekke dingen, zou ik een bezoekje brengen aan de huisarts.
pi_160573873
Net weer geweest voor 500ml Oneg, ze gaan deze keer als extratje mijn trombocyten tellen.
Geen roze koek maar speculaaspop opgepeuzeld

@wammes, hoe is het nou met die plek?
pi_160576994
Het is nog vergelijkbaar met gisteren maar jeukt niet en is niet echt pijnlijk dus ik ben niet naar de arts geweest, als dit vaker zou gebeuren dan kan ik mij voorstellen dat bloed doneren misschien wat minder vanzelfsprekend is..
pi_160577300
Misschien een licht allergische reactie op spulletje waar ze mee ontsmetten?

Ik heb helemaal niet opgelet wat mijn hb was :o

[ Bericht 50% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 10-03-2016 21:56:49 ]
  dinsdag 29 maart 2016 @ 12:29:55 #64
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161020215
Net gebeld om m'n laatste afspraak te annuleren voor plasma donatie. Heb binnenkort een lis-excisie (weefsel v/d baarmoederhals) en eerst afwachten hoe dit allemaal gaat lopen of ik daarna nog mag geven. Dus zal zeker wel een half jaartje overheen gaan.
pi_161020276
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 21:44 schreef computergirl het volgende:
Misschien een licht allergische reactie op spulletje waar ze mee ontsmetten?


Dat zou kunnen, ik ga de volgende keer vragen of zij een nieuw middeltje daarvoor gebruiken, het gaat nu weer goed met mijn arm by the way :)
pi_161020325
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:29 schreef Cue_ het volgende:
Net gebeld om m'n laatste afspraak te annuleren voor plasma donatie. Heb binnenkort een lis-excisie (weefsel v/d baarmoederhals) en eerst afwachten hoe dit allemaal gaat lopen of ik daarna nog mag geven. Dus zal zeker wel een half jaartje overheen gaan.
lijkt me verstandig om niet te doneren nu, succes voor straks
  donderdag 7 april 2016 @ 23:47:42 #67
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161270134
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:27 schreef Mark het volgende:
Zo, weer een kerfje :)
kreeg vandaag ook een brief over Leukocytaferese binnen, met het verzoek donor te worden.
Is er hier iemand die dit al doet? En hoe bevalt dat?
In de brief noemt men het trouwens monocytaferese

[ Bericht 3% gewijzigd door Mark op 07-04-2016 23:52:49 ]
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_161272903
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 23:47 schreef Mark het volgende:

[..]

kreeg vandaag ook een brief over Leukocytaferese binnen, met het verzoek donor te worden.
Is er hier iemand die dit al doet? En hoe bevalt dat?
In de brief noemt men het trouwens monocytaferese
Nog nooit van gehoord. Volgens mij sta ik op de lijst voor alles wat ze maar kunnen oogsten maar ik ben nog nooit opgeroepen voor dingen als stamcellen enzo.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 8 april 2016 @ 09:14:54 #69
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161272962
Het is ook vrij nieuw, uit de brief blijkt dat ze de afgelopen maanden met 6 donoren in Nijmegen zijn gestart, en nu uit gaan breiden naar 15. Er staan 7 machines verspreid over het land.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_161273431
Nou dan ben ik benieuwd wanneer er hier meer een oproep krijgen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 11 april 2016 @ 09:40:08 #71
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161344950
Dat zullen er niet veel zijn, als ik naar het absolute aantal gezochte donoren kijk.

Heb net gebeld met de transfusie-arts, omdat ik toch nog een paar vragen had. Afname is ongeveer 2 uur, met een kans op een kleine uitloop, en in die tijd lig je in beide armen aangeprikt. De arm met de afnamenaald moet je zo stil mogelijk houden, in de teruggave-arm wordt een flexibele naald gebruikt, zodat je die wel kunt gebruiken.
En er wordt geadviseerd om na een afname een maand geen plasma te geven omdat er toch een kans bestaat dat er wat rode bloedcellen verloren worden tijdens de afname.

Die 2 uur zie ik wel een beetje tegenop, maar mezelf kennende denk ik toch dat ik het eens een keer ga proberen. Stoppen kun je altijd nog :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_161345157
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:14 schreef Mark het volgende:
Het is ook vrij nieuw, uit de brief blijkt dat ze de afgelopen maanden met 6 donoren in Nijmegen zijn gestart, en nu uit gaan breiden naar 15. Er staan 7 machines verspreid over het land.
met mijn google skills concludeer ik dat ze dan alleen opzoek gaan naar je afweercellen? Volgens mij halen ze die bij volbloed er juist altijd uit om zoveel mogelijk besmetting van ziekteverwekkers te voorkomen. Door bloed te centrifugeren ontstaan er 3 lagen, rode cellen, witte cellen en plasma.
Of ben ik confuus?
  maandag 11 april 2016 @ 10:06:00 #73
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_161345318
Ze gaan de monocyten inzetten tegen (met name prostaat-)kanker. Zo te zien is het toch een specifiekere oogstmethode dan via volbloed.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 19 mei 2016 @ 16:28:16 #74
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162326831
En weer een kerfje :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_162326876
ik mag voorlopig niet doneren (zaterdag tattoo laten zetten 8-) ) over half jaartje dus weer :)
  donderdag 19 mei 2016 @ 16:35:47 #76
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162327004
Volgens mij was het vroeger een heel jaar, scheelt toch weer :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_162328482
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2016 16:35 schreef Mark het volgende:
Volgens mij was het vroeger een heel jaar, scheelt toch weer :)
edit, eerst goed lezen, ja dat klopt, was altijd een jaar na piercing/tatoeage tegenwoordig half jaar
pi_162328615
Gisteren weer geweest, 4e alweer. Maar zou toch zweren dat ik al vaker ben geweest. _O- Mijn geheugen gaat achteruit. ;(
pi_162328623
Ik heb mijn oproep gisteren afgezegd. Geef nog steeds borstvoeding en merkte vorige keer dat een donatie dan wel een heel stevige wissel op je lijf trekt. Ik vind het achteraf ook wel raar dat daar in het keuringsgesprek toen helemaal niet naar is gevraagd. Ze wisten tenslotte wel dat ik iets meer dan zes maanden geleden bevallen was.

Anyway. Hopelijk volgende keer beter.
pi_162351221
Gaat bij mij wel even duren voor ik weer kan geven. Vorige maand een faaldonatie omdat het vat het na 150 ml wel genoeg vond en dichtsloeg. En binnenkort een tattoo dus ook een half jaar niet doneren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 2 juni 2016 @ 20:49:46 #81
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_162701403
Zo weer wat bloed afgegeven. :)
Was druk zeg, ze hadden stoelen te weinig _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_162823376
Hier is besloten dat ik nog maar 1x per jaar een oproep krijg, zo slecht te prikken en vandaag hadden ze verkeerd geprikt :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162847182
En we zitten in de wachtkamer.

2e keer
  vrijdag 10 juni 2016 @ 20:05:33 #84
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_162898331
Ik ben dinsdag gegaan, en ging prima! Alleen sindsdien een hele blauwe, brede ader op de plek waar ik geprikt ben. Zal wel weggaan, maar het viel zelfs collega's al op. Dus hopelijk duurt het niet te lang.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
  vrijdag 10 juni 2016 @ 22:22:06 #85
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162903713
Gisteren ook weer geweest, volgende keer iets uitzoeken :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_162905850
Blauw?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al is dat meer paars :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Licht Ontvlambaar dinsdag 14 juni 2016 @ 16:50:22 #87
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_163009021
Mijn bloedbank is dicht vandaag -O-
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_163009253
En dat op wereld bloeddonor dag :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_163009450
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:03 schreef VixenFromHell het volgende:
En dat op wereld bloeddonor dag :o
niet eens een roze koek in de post vandaag ter ere van }:|
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 14 juni 2016 @ 17:29:01 #90
39237 crew  H_T
2733
pi_163009725
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 17:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

niet eens een roze koek in de post vandaag ter ere van }:|
Ze horen er wel bij :9 Maar stiekem ga ik ook wel eens voor een appelkoek :@
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_163013000
Ik ben verwend vandaag. 10e keer, cadeautje voor wereld bloeddonordag en een roze koek (Sorry..)
pi_163020940
Ik kreeg vandaag weer een oproep :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_163030655
Vandaag aangemeld als bloeddonor. Even wachten op welkomstpakket en eerste gesprek.

Was er al langer over aan het nadenken, maar na het lezen van dit artikel direct aangemeld. Kleine moeite!
pi_163031995
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:00 schreef Klingon het volgende:
Vandaag aangemeld als bloeddonor. Even wachten op welkomstpakket en eerste gesprek.

Was er al langer over aan het nadenken, maar na het lezen van dit artikel direct aangemeld. Kleine moeite!
^O^ Welkom bij ons clubje
pi_163034533
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:00 schreef Klingon het volgende:
Vandaag aangemeld als bloeddonor. Even wachten op welkomstpakket en eerste gesprek.

Was er al langer over aan het nadenken, maar na het lezen van dit artikel direct aangemeld. Kleine moeite!
^O^
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_163045950
Ook ik heb me aangemeld en ben vandaag voor de keuring geweest. En dus kom ik hier ook maar even mee lezen en zo als dat mag :)
pi_163046319
quote:
17s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:52 schreef LovelyLady het volgende:
Ook ik heb me aangemeld en ben vandaag voor de keuring geweest. En dus kom ik hier ook maar even mee lezen en zo als dat mag :)
:W ^O^
pi_163046329
Stomme vraag..
Ik heb me opgegeven om te doneren in Voorburg, echter kan dat alleen op de woensdagen. Nu kan ik komende 2 woensdagen niet. Kan ik ook gaan doneren in Delft of Den Haag? Of moet ik daar eerst voor bellen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_163046426
Ik heb eigenlijk geen idee, ik ga altijd naar zelfde locatie. Ik zou voor zekerheid even bellen (online iets te vinden op sanquin.nl?)
  woensdag 15 juni 2016 @ 22:05:21 #100
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_163046504
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:00 schreef Klingon het volgende:
Vandaag aangemeld als bloeddonor. Even wachten op welkomstpakket en eerste gesprek.

Was er al langer over aan het nadenken, maar na het lezen van dit artikel direct aangemeld. Kleine moeite!
quote:
17s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:52 schreef LovelyLady het volgende:
Ook ik heb me aangemeld en ben vandaag voor de keuring geweest. En dus kom ik hier ook maar even mee lezen en zo als dat mag :)
Welkom bij de club! ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 15 juni 2016 @ 22:06:00 #101
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_163046536
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:01 schreef Vicky het volgende:
Stomme vraag..
Ik heb me opgegeven om te doneren in Voorburg, echter kan dat alleen op de woensdagen. Nu kan ik komende 2 woensdagen niet. Kan ik ook gaan doneren in Delft of Den Haag? Of moet ik daar eerst voor bellen?
Volgens mij kan het wel, maar zou idd even bellen voor de zekerheid
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_163046633
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:06 schreef Mark het volgende:

[..]

Volgens mij kan het wel, maar zou idd even bellen voor de zekerheid
heb een contactformulier ingevuld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 15 juni 2016 @ 22:22:38 #103
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_163047296
quote:
17s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:52 schreef LovelyLady het volgende:
Ook ik heb me aangemeld en ben vandaag voor de keuring geweest. En dus kom ik hier ook maar even mee lezen en zo als dat mag :)
Goedzo :) leuke lokatie ;)

Ik heb sinds ik door verhuizing van plasma naar mal-volbloed ben gegaan echt al maanden niks meer gehoord :/
pi_163047604
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Goedzo :) leuke lokatie ;)

Ik heb sinds ik door verhuizing van plasma naar mal-volbloed ben gegaan echt al maanden niks meer gehoord :/
4 maanden is vrij normaal bij volbloed-dames
  woensdag 15 juni 2016 @ 22:32:12 #105
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_163047803
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

4 maanden is vrij normaal bij volbloed-dames
Mn laatste donatie was plasma afgelopen januari ;)
pi_163047958
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mn laatste donatie was plasma afgelopen januari ;)
dat is wel heel lang, misschien staat er per ongeluk een verkeerd vinkje aan bij je
pi_163054518
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:00 schreef Klingon het volgende:
Vandaag aangemeld als bloeddonor. Even wachten op welkomstpakket en eerste gesprek.

Was er al langer over aan het nadenken, maar na het lezen van dit artikel direct aangemeld. Kleine moeite!
quote:
17s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:52 schreef LovelyLady het volgende:
Ook ik heb me aangemeld en ben vandaag voor de keuring geweest. En dus kom ik hier ook maar even mee lezen en zo als dat mag :)
Welkom!!!

Ik zal zo eens bellen voor een nieuwe afspraak. Laatste afgezegd omdat ik niet lekker was en toen op vakantie geweest. Hoog tijd dat er weer een naald de arm in gaat :Y
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_163055679
quote:
2s.gif Op woensdag 15 juni 2016 22:06 schreef Mark het volgende:

[..]

Volgens mij kan het wel, maar zou idd even bellen voor de zekerheid
net even gebeld en je kan overal geven.
Je hoeft van te voren niet te melden dat je naar een andere stad gaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_163214923
Donatie 3 gedaan.
Hb was 9.0. Bloeddruk 110/75.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 27 juni 2016 @ 14:42:48 #110
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_163339896
Donderdag weer iets uitzoeken, maar kan niet echt enthousiast worden uit de keuze. Wederom een badlaken, denk ik :{
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_163349397
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 14:42 schreef Mark het volgende:
Donderdag weer iets uitzoeken, maar kan niet echt enthousiast worden uit de keuze. Wederom een badlaken, denk ik :{
USB sticks! altijd handig
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_163419661
Ik heb de laatste keer een hardloopshirt gekozen. Verder zou ik nog meer mokken kiezen.
Of iets voor een ander? Pelikaan als kraamcadeau of zo.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 00:18:18 #113
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_163426179
Toch maar weer de handdoek, mijn vrouw had gisteren al de kan gekozen.

*O* 200 *O*
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_163427653
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 00:18 schreef Mark het volgende:
Toch maar weer de handdoek, mijn vrouw had gisteren al de kan gekozen.

*O* 200 *O*
jeetje :o
Daar zou je als volbloed vrouwspersoon 66 jaar over doen _O-
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:45:08 #115
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_163431351
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 06:57 schreef computergirl het volgende:

[..]

jeetje :o
Daar zou je als volbloed vrouwspersoon 66 jaar over doen _O-
Voordat ik zo oud ben hoop ik de 500 nog te halen :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator maandag 4 juli 2016 @ 14:22:55 #116
45833 crew  Fogel
pi_163510813
Vandaag weer 450ml afgestaan en een nieuwe mok meegekregen:

Duurde alleen wel een poos voordat ik op kon staan vandaag. Na 5 minuten begin ik meestal de stoel rustigaan naar beneden te doen, maar vandaag moest ik met de benen omhoog. Ben een half uur langer bij de aardige bloedbankdames geweest, ook geen straf :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 4 juli 2016 @ 14:27:15 #117
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_163510955
Grappige mok, die hebben we in NL niet
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator maandag 4 juli 2016 @ 14:30:15 #118
45833 crew  Fogel
pi_163511037
Heb er inmiddels een stuk of 20 ofzo, allemaal verschillend. Krijg iedere keer wat mee, maar soms zijn die mokken op.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 4 juli 2016 @ 23:20:36 #119
39237 crew  H_T
2733
pi_163524907
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:27 schreef Mark het volgende:
Grappige mok, die hebben we in NL niet
Nou inderdaad, ik zou er geen seconde over twijfelen om zo'n Sanquin-mok te gebruiken om verfkwasten in uit te spoelen of zoiets
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_163532222
Eerste oproep is binnen dus ik mag bloed gaan geven. ^O^
pi_163541821
Hoi! Ik ben vandaag voor de derde donatie geweest maar die is helaas mislukt. Eerst de rechterarm, ader gevonden en geprikt maar er liep geen bloed uit. Zelfde verhaal met de linkerarm, het bloed liep tot in de naald maar niet verder, ook niet na veel bewegen en draaien met de naald. De vorige keer ging het ook al heel langzaam. Echt heel erg balen! Hopelijk lukt het de volgende keer wel. ;(
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 7 juli 2016 @ 22:36:48 #122
39237 crew  H_T
2733
pi_163590965
Streepje erbij *O*
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_163686631
Ik ging vanmorgen voor het eerst doneren. Op de helft viel ik flauw en is de donatie afgebroken. Helaas -O-
Lieve mensen waren lief.
Had goed gegeten en gedronken.
Voelt wel een beetje als falen maar misschien heb ik de boel een beetje onderschat ofzo. :{
pi_163686678
Balen LovelyLady. -O- Maar is geen falen hoor! :* Het komt best vaak voor.
pi_163686710
Oh vervelend... Ben je erg licht toevallig of was je erg zenuwachtig? En falen is het niet hoor, volgens mij zijn de meesten hier wel eens flauw gevallen, ik in elk geval wel!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_163686748
Ja dat zeiden ze ook dat het vaker voorkwam.
Ze hebben er iig een notitie van gemaakt dat ze volgende keer de stoel sowieso al iets meer achterover zetten.
pi_163687226
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:58 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ging vanmorgen voor het eerst doneren. Op de helft viel ik flauw en is de donatie afgebroken. Helaas -O-
Lieve mensen waren lief.
Had goed gegeten en gedronken.
Voelt wel een beetje als falen maar misschien heb ik de boel een beetje onderschat ofzo. :{
Kan je zelf niks aan doen toch? Sommige mensen kunnen er gewoon niet goed tegen. Misschien gaat het de volgende keer beter als je anders eet of zit of zo, maar anders tja, je hebt het geprobeerd, je eigen gezondheid ervoor in gevaar brengen is het ook niet waard.

Ik moet ook weer eens een afspraakje maken voor plasma!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163687573
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:01 schreef Karstman het volgende:
Oh vervelend... Ben je erg licht toevallig of was je erg zenuwachtig? En falen is het niet hoor, volgens mij zijn de meesten hier wel eens flauw gevallen, ik in elk geval wel!
ik nog nooit, hups het liefst gelijk uit de stoel zodra ik afgekoppeld ben -> koek.
Flauwvallen in de stoel heb ik ook nooit gezien bij anderen
Elk lichaam en elke(potentiële) donor is anders
  dinsdag 12 juli 2016 @ 14:04:00 #129
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_163688243
Lola, die ruimte waar je binnenkomt in alkmaar, naast de kapstok? ;) daar lag ik ooit op de grond. Denk daar maar aan de volgende x als je binnenloopt.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 14:57:04 #130
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_163689623
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:58 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ging vanmorgen voor het eerst doneren. Op de helft viel ik flauw en is de donatie afgebroken. Helaas -O-
Lieve mensen waren lief.
Had goed gegeten en gedronken.
Voelt wel een beetje als falen maar misschien heb ik de boel een beetje onderschat ofzo. :{
:*

Fijn dat ze je goed hebben verzorgd.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:13:03 #131
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_163694203
Ik heb gisteren intake gehad en ik vind het ook wel spannend als ik voor de eerste keer mag doneren.
Ben ook bang dat ik flauw ga vallen want daar heb ik vrij snel last van.
Dat had ik ook al toen ik folietjes in mijn oog kreeg om mijn traanvocht te meten haha (bij ooglaseren).
All she wants and needs is just a little taste..
pi_163694250
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:13 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb gisteren intake gehad en ik vind het ook wel spannend als ik voor de eerste keer mag doneren.
Ben ook bang dat ik flauw ga vallen want daar heb ik vrij snel last van.
Dat had ik ook al toen ik folietjes in mijn oog kreeg om mijn traanvocht te meten haha (bij ooglaseren).
dat is spanning/hyperventilatie dan?
  dinsdag 12 juli 2016 @ 18:19:32 #133
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_163694297
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat is spanning/hyperventilatie dan?
Weet ik niet, ik had niet het idee dat ik gespannen was, misschien onbewust.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_163694978
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Kan je zelf niks aan doen toch? Sommige mensen kunnen er gewoon niet goed tegen. Misschien gaat het de volgende keer beter als je anders eet of zit of zo, maar anders tja, je hebt het geprobeerd, je eigen gezondheid ervoor in gevaar brengen is het ook niet waard.

Ik moet ook weer eens een afspraakje maken voor plasma!
Ik geef niet zo snel op hoor. :@
Volgende keer ga ik 's avonds wellicht scheelt dat misschien.
pi_163695012
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:57 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik geef niet zo snel op hoor. :@
Volgende keer ga ik 's avonds wellicht scheelt dat misschien.
Nouja, het heeft niks met opgeven te maken, maar als het na meerdere pogingen blijkt dat je er gewoon niet goed tegen kan doe je er niemand een plezier mee, het personeel daar niet maar jezelf zeker niet. Maar inderdaad, probeer de volgende keer of een andere aanpak helpt, overdag goed eten, genoeg zout ter voorkoming van lage bloeddruk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163695158
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, het heeft niks met opgeven te maken, maar als het na meerdere pogingen blijkt dat je er gewoon niet goed tegen kan doe je er niemand een plezier mee, het personeel daar niet maar jezelf zeker niet. Maar inderdaad, probeer de volgende keer of een andere aanpak helpt, overdag goed eten, genoeg zout ter voorkoming van lage bloeddruk.
ik snap je punt wel maar komop, het was de eerste keer.
En mijn bloeddruk was zelfs wat aan de hoge kant voor mijn doen.
pi_163695176
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:06 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

ik snap je punt wel maar komop, het was de eerste keer.
En mijn bloeddruk was zelfs wat aan de hoge kant voor mijn doen.
Ah oke, heb je enig idee waarom je flauwgevallen was dan? Heb je het eerder bij andere gelegenheden gehad? Je zou ook nog kunnen switchen naar plasmadonor, die hebben ze ook altijd nodig! Je ligt er wat langer maar minder impact op je lichaam.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163695190
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:06 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

ik snap je punt wel maar komop, het was de eerste keer.
En mijn bloeddruk was zelfs wat aan de hoge kant voor mijn doen.
Misschien juist wel omdat het de eerste keer was. Ik neem aan dat je lijf nooit eerder zo'n afname van bloedvolume heeft meegemaakt?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163695202
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ah oke, heb je enig idee waarom je flauwgevallen was dan? Heb je het eerder bij andere gelegenheden gehad?
Nope de laatste keer was 13 jaar terug.
Ik had als ontbijt yoghurt met havermout en voor ik wegging een banaan. Geen idee verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 19:08:33 ]
pi_163695269
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:08 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Nope de laatste keer was 13 jaar terug.
Ik had als ontbijt yoghurt met havermout en voor ik wegging een banaan. Geen idee verder.
Voldoende gedronken ook? En hoe snel ging je donatie tot het misging?
Het is echt niet voorspelbaar hoe een lijf reageert.

Ik ren altijd binnen vanuit werk rond een uur of vijf. Twee boterhammen voor lunch, dan snel stuk fruit in de auto of zo en, als ik eraan denk, wat extra kopjes thee of glazen water gedurende de dag. Maar voor ik leeg ben zijn we tien minuten verder. Dus naar mijn idee kan ik ook FLOEP van die stoel af maar dat doe ik dan maar effe niet. Nooit last gehad.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163695282
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:03 schreef LovelyLady het volgende:
Ja dat zeiden ze ook dat het vaker voorkwam.
Ze hebben er iig een notitie van gemaakt dat ze volgende keer de stoel sowieso al iets meer achterover zetten.
De eerste keer ben ik ook niet lekker geworden. Ik dacht dat ik flauw ging vallen, zweette behoorlijk en blijkbaar zag ik lijkbleek.

De keer daarop ging al beter en daarna geen last meer van gehad.

Het zal wel spanning geweest zijn.
pi_163696305
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Voldoende gedronken ook? En hoe snel ging je donatie tot het misging?
Het is echt niet voorspelbaar hoe een lijf reageert.

Ik ren altijd binnen vanuit werk rond een uur of vijf. Twee boterhammen voor lunch, dan snel stuk fruit in de auto of zo en, als ik eraan denk, wat extra kopjes thee of glazen water gedurende de dag. Maar voor ik leeg ben zijn we tien minuten verder. Dus naar mijn idee kan ik ook FLOEP van die stoel af maar dat doe ik dan maar effe niet. Nooit last gehad.
Halverwege. Volgens mijn vriend zat ik op bijna 300ml.

2 grote mok thee, een glas water en een bakkie koffie.

Ik hou het erop dat het wellicht toch iets spanning is geweest.
Volgende keer beter :)
pi_163696437
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:56 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Halverwege. Volgens mijn vriend zat ik op bijna 300ml.

2 grote mok thee, een glas water en een bakkie koffie.

Ik hou het erop dat het wellicht toch iets spanning is geweest.
Volgende keer beter :)
Volgende keer ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163697352
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:56 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Halverwege. Volgens mijn vriend zat ik op bijna 300ml.

2 grote mok thee, een glas water en een bakkie koffie.

Ik hou het erop dat het wellicht toch iets spanning is geweest.
Volgende keer beter :)
stoel van begin in de platste stand en vooral niet te druk maken. ^O^
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 13 juli 2016 @ 00:37:46 #145
39237 crew  H_T
2733
pi_163704617
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik nog nooit, hups het liefst gelijk uit de stoel zodra ik afgekoppeld ben -> koek.
Flauwvallen in de stoel heb ik ook nooit gezien bij anderen
Elk lichaam en elke(potentiële) donor is anders
Ik heb het nu een keer of drie zien gebeuren in 32 donaties. Het komt dus wel eens voor, maar niet supervaak. Zelf heb ik er nog nooit last van gehad gelukkig :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 13 juli 2016 @ 09:01:07 #146
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_163707186
Wat is eigenlijk de reden dat je genoeg moet drinken van tevoren?

Bij mij kwam er met de vier buisjes bloed afnemen om te testen bij het vierde buisje bijna geen bloed meer uit, is de reden hiervan de bloeddruk? Deze was bij mij wel goed met 111/61.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_163707255
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:01 schreef Luxuria het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat je genoeg moet drinken van tevoren?

Bij mij kwam er met de vier buisjes bloed afnemen om te testen bij het vierde buisje bijna geen bloed meer uit, is de reden hiervan de bloeddruk? Deze was bij mij wel goed met 111/61.
bij donatie van volbloed verlies je 500 ml bloed en dus volume. Door te drinken vlak voor of vlak na je donatie kunnen je nieren dat volumeverlies snel weer aanvullen.
pi_163707404
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:01 schreef Luxuria het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat je genoeg moet drinken van tevoren?

Bij mij kwam er met de vier buisjes bloed afnemen om te testen bij het vierde buisje bijna geen bloed meer uit, is de reden hiervan de bloeddruk? Deze was bij mij wel goed met 111/61.
Dat is wel al aan de lage kant toch?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 13 juli 2016 @ 09:26:38 #149
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_163707462
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is wel al aan de lage kant toch?
Is dat zo? 120/60 is een normale bloeddruk toch? De arts zei ook niet dat het te laag was.
Maar kan dit wel de reden zijn dat er bijna geen bloed meer uit kwam? Of komt dat ergens anders door?
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 13 juli 2016 @ 09:29:26 #150
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_163707492
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

bij donatie van volbloed verlies je 500 ml bloed en dus volume. Door te drinken vlak voor of vlak na je donatie kunnen je nieren dat volumeverlies snel weer aanvullen.
Ah oke duidelijk!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_163707537
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:26 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Is dat zo? 120/60 is een normale bloeddruk toch? De arts zei ook niet dat het te laag was.
Maar kan dit wel de reden zijn dat er bijna geen bloed meer uit kwam? Of komt dat ergens anders door?
120/80 is optimaal.. en ik vind zelfs met googlen dat 85-130 wordt omschreven als normaal.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 13 juli 2016 @ 09:41:50 #152
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_163707658
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

120/80 is optimaal.. en ik vind zelfs met googlen dat 85-130 wordt omschreven als normaal.
Ik zie het inderdaad :D
Dan is dat misschien ook wel de reden dat ik me vaker licht in mijn hoofd voel.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_163707674
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:26 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Is dat zo? 120/60 is een normale bloeddruk toch? De arts zei ook niet dat het te laag was.
Maar kan dit wel de reden zijn dat er bijna geen bloed meer uit kwam? Of komt dat ergens anders door?
nee dat kijkt mij eigenlijk onzin. Ik gok dat de naald tegen wand van ader kwam op eind maar anders gewoon even vragen aan de laborant de volgende keer
pi_163707692
Maar hoeveel je moet drinken voor een donatie dat verschilt ook per persoon?
pi_163707803
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:45 schreef LovelyLady het volgende:
Maar hoeveel je moet drinken voor een donatie dat verschilt ook per persoon?
ja, ik drink niks bijzonders er voor en gelijk erna een of twee water/koffie met wat lekkers.
De meeste mensen drinken 1 a 2 liter per dag en in voeding zit ook vocht
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 13 juli 2016 @ 10:04:45 #156
39237 crew  H_T
2733
pi_163707915
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:45 schreef LovelyLady het volgende:
Maar hoeveel je moet drinken voor een donatie dat verschilt ook per persoon?
Ja, niet iedereen heeft evenveel reserves aan boord, maar er wordt wel bij iedereen evenveel afgenomen. Het maakt dan best verschil of je 1,60m bent en 52 kilo weegt of dat je 1,90m bent en twee keer zo zwaar bent. Het is hoe dan ook geen slecht idee om vooraf vast wat water in te nemen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:07:19 #157
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_163875558
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ja, niet iedereen heeft evenveel reserves aan boord, maar er wordt wel bij iedereen evenveel afgenomen. Het maakt dan best verschil of je 1,60m bent en 52 kilo weegt of dat je 1,90m bent en twee keer zo zwaar bent. Het is hoe dan ook geen slecht idee om vooraf vast wat water in te nemen
Het drinken is puur voor het vocht? Niet voor bijv. extra suiker of zout binnen te krijgen?
Gewoon water drinken is ook prima?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_163875614
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:07 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Het drinken is puur voor het vocht? Niet voor bijv. extra suiker of zout binnen te krijgen?
Gewoon water drinken is ook prima?
Ja puur vocht.

Ik had maandag weer een streepje erbij. Was lekker op temperatuur binnen. Blij dat ik vandaag niet hoef. En joechei joechei, in Leiden eindelijk eigen WiFi bij de bloedbank!!!!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_163885713
Ik ben gister ook geweest, voornamelijk omdat ze daar zulke lekkere airco hebben :P
Hb was wel eerste drie keer te laag, maar omdat het warm weer was deed ze er nog 1 en die was ineens 8.4, dus toch mogen geven :)
pi_163886069
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 18:04 schreef Merel1808 het volgende:
Ik ben gister ook geweest, voornamelijk omdat ze daar zulke lekkere airco hebben :P
Hb was wel eerste drie keer te laag, maar omdat het warm weer was deed ze er nog 1 en die was ineens 8.4, dus toch mogen geven :)
maar welke waarde was de enige echte juiste? :+ en wat is invloed van warme weer, dr. merel?

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 20-07-2016 18:27:19 ]
pi_163889835
Hij zei 7.4, 7.3, 7.5 en toen 8.5, dus uiteindelijk heeft ze 7.8 opgeschreven, maar of dat nou echt juist was?
Het heeft iets te maken met je vaten die open gaan staan, waardoor je meer vocht je vaten intrekt, waardoor je bloed uiteindelijk een beetje verdund wordt.
pi_163889903
Hmm ja wel vaag, ik ben dinsdag afgekeurd vanwege te laag HB maar ze hebben maar 2x gemeten, 7.4 en 7.6. Maar met plasma zijn ze daar ook voorzichtiger mee zei ze omdat er altijd kans is dat een deel van de bloeddeeltjes niet wordt teruggegeven door de machine en dan heb je wel een probleem..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163890095
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm ja wel vaag, ik ben dinsdag afgekeurd vanwege te laag HB maar ze hebben maar 2x gemeten, 7.4 en 7.6. Maar met plasma zijn ze daar ook voorzichtiger mee zei ze omdat er altijd kans is dat een deel van de bloeddeeltjes niet wordt teruggegeven door de machine en dan heb je wel een probleem..
voorzichtiger dan volbloed bedoel je? Want dat is echt eenrichtingsverkeer nl :D
pi_163890194
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

voorzichtiger dan volbloed bedoel je? Want dat is echt eenrichtingsverkeer nl :D
Ja, ik denk dat die dokter dat bedoelde.. Dan ben je wel alles kwijt maar blijft de verhouding in je bloed hetzelfde. Alhoewel ze nog steeds niet gaan afnemen onder 7.8 natuurlijk. Maar hoe die metingen zo kunnen wisselen blijft vaag. En één keer toen ik te laag zat weten ze het aan de kou , en nu zei ze ook weer dat het door de warmte lager kon uitvallen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163890423
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat die dokter dat bedoelde.. Dan ben je wel alles kwijt maar blijft de verhouding in je bloed hetzelfde.
nee volgens mij niet, want die 500 ml is vrij snel aangevuld door gewoon drinken, maar de rode bloedlichaampjes duren veel langer
pi_163892394
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm ja wel vaag, ik ben dinsdag afgekeurd vanwege te laag HB maar ze hebben maar 2x gemeten, 7.4 en 7.6. Maar met plasma zijn ze daar ook voorzichtiger mee zei ze omdat er altijd kans is dat een deel van de bloeddeeltjes niet wordt teruggegeven door de machine en dan heb je wel een probleem..
Ik heb O-, ze willen me altijd wel graag hebben. En ik had zelf totaal niet het idee dat mijn Hb lager was dan normaal, was ook echt verrast door de eerste uitslag.
pi_163898231
Ik heb mijn eerste oproep binnen :s) dus binnenkort voor het eerst doneren, best een beetje spannend stiekem
pi_163898436
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:17 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik heb O-, ze willen me altijd wel graag hebben. En ik had zelf totaal niet het idee dat mijn Hb lager was dan normaal, was ook echt verrast door de eerste uitslag.
Maar of ze je graag willen hebben of niet zou niet uit moeten maken voor hoe ze de richtlijnen hanteren toch.. dat is voor je eigen veiligheid..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163901956
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 07:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar of ze je graag willen hebben of niet zou niet uit moeten maken voor hoe ze de richtlijnen hanteren toch.. dat is voor je eigen veiligheid..
Nee in principe niet, maar kan me voorstellen dat je dan misschien nog een keertje vaker het Hb probeert als iemand anders pas weer over 3 maanden mag komen en zich verder goed voelt.
Bij plasma kom je over 2 weken weer en als het aan de warmte lag kun je dan gewoon geven.
pi_163902619
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:46 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Nee in principe niet, maar kan me voorstellen dat je dan misschien nog een keertje vaker het Hb probeert als iemand anders pas weer over 3 maanden mag komen en zich verder goed voelt.
Bij plasma kom je over 2 weken weer en als het aan de warmte lag kun je dan gewoon geven.
Nee, ik ben nu voor 3 maanden afgekeurd hoor!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163978312
:W Ik doneer ook sinds twee jaar nu. Afgelopen week voor de eerste keer afgekeurd op Hb ook. Ik dacht dat het kwam door medicijnen kwam die ik sinds kort slik maar de warmte zou natuurlijk ook een verklaring kunnen zijn. Bij mij heeft ze ook vier keer geprikt en het bleef te laag, dus voor drie maanden afgekeurd. Maar ergens de komende tijd wordt ik geopereerd en daarna mag ik een half jaar niet doneren -O-

Ik snap trouwens niet goed hoe dat werkt met de 'populariteit' van je bloed. Ik heb B- en de laatste keer stelde de prikdame vast dat ze me vast niet zo vaak nodig hebben met die bloedgroep. Maar ik word voortdurend opgeroepen en als ik niet binnen de termijn kom dan komt er ook altijd nog een brief dat ik heus ook wel een beetje later mag komen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_163978385
Misschien was die prikdame maar een beetje aan het bazelen.
Ik heb ook eindelijk weer een uitnodiging gehad, in vorm van brief ipv gebruikelijke kaart :+
  dinsdag 26 juli 2016 @ 09:02:55 #173
217702 Lonaa
Honger!
pi_164014991
Gisteren weer geweest. :Y Vorige keer was mijn Hb ook voor het eerst te laag (7,5) maar gisteren was het 8,0 dus dikke prima.

Ik ben vandaag wel heel heel moe, dat heb ik volgens mij normaal nooit. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_164018313
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:13 schreef Clubsoda het volgende:
:W Ik doneer ook sinds twee jaar nu. Afgelopen week voor de eerste keer afgekeurd op Hb ook. Ik dacht dat het kwam door medicijnen kwam die ik sinds kort slik maar de warmte zou natuurlijk ook een verklaring kunnen zijn. Bij mij heeft ze ook vier keer geprikt en het bleef te laag, dus voor drie maanden afgekeurd. Maar ergens de komende tijd wordt ik geopereerd en daarna mag ik een half jaar niet doneren -O-

Ik snap trouwens niet goed hoe dat werkt met de 'populariteit' van je bloed. Ik heb B- en de laatste keer stelde de prikdame vast dat ze me vast niet zo vaak nodig hebben met die bloedgroep. Maar ik word voortdurend opgeroepen en als ik niet binnen de termijn kom dan komt er ook altijd nog een brief dat ik heus ook wel een beetje later mag komen :+
O- kan aan iedereen gegeven worden (in geval van nood), dus dat is altijd 'populair'.
Het liefst geef je een patiënt z'n eigen bloedgroep, en in de groep mensen die een bloedtransfusie nodig heeft zal ongeveer dezelfde verdeling van bloedgroepen zijn als in de groep mensen die bloed geeft. B- komt maar weinig voor (1-2% van de Nederlanders), dus ze hebben er niet zoveel van nodig, maar ze hebben waarschijnlijk ook niet zoveel donors met die bloedgroep, dus uiteindelijk houdt dat elkaar in balans.
pi_164034871
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:15 schreef computergirl het volgende:
Misschien was die prikdame maar een beetje aan het bazelen.
Ik heb ook eindelijk weer een uitnodiging gehad, in vorm van brief ipv gebruikelijke kaart :+
Kreeg nog een SMS eroverheen. Was al van plan te gaan, erg rustig op de afname.
pi_164083946
122/83
Hb 9.4 :+
pi_164084531
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:00 schreef computergirl het volgende:
122/83
Hb 9.4 :+
Netjes _O_
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:43:14 #178
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_164084812
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:00 schreef computergirl het volgende:
122/83
Hb 9.4 :+
Ik had bijna dezelfde getallen vanochtend. 122/66, Hb 9,2 en een afnametijd van 27 minuten. Ik heb mijzelf maar getrakteerd op twee koeken vanwege deze mooie cijfers. :P
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:46:14 #179
217702 Lonaa
Honger!
pi_164084872
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:43 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik had bijna dezelfde getallen vanochtend. 122/66, Hb 9,2 en een afnametijd van 27 minuten. Ik heb mijzelf maar getrakteerd op twee koeken vanwege deze mooie cijfers. :P
27 minuten? :o Voor volbloed? :o
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:47:15 #180
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_164084903
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

27 minuten? :o Voor volbloed? :o
Nee, plasma.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:48:40 #181
217702 Lonaa
Honger!
pi_164084933
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:47 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Nee, plasma.
Ik schrok al. :P
Weet wel dat ik volbloed vrij snel geef (net over de 5 minuten. :') ) maar 27 minuten leek me toch wat uh, lang.

Plasma deed ik overigens ook maar 17 minuten over geloof ik. Maar dat vond ik naar. :@
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:51:49 #182
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_164084986
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik schrok al. :P
Weet wel dat ik volbloed vrij snel geef (net over de 5 minuten. :') ) maar 27 minuten leek me toch wat uh, lang.

Plasma deed ik overigens ook maar 17 minuten over geloof ik. Maar dat vond ik naar. :@
17 minuten is wel heel snel. :o Dit was mijn snelste plasmaronde ooit. Gemiddeld doe ik er zo'n 30 minuten over omdat ik het dan niet niet haal in 3 ronden, en dan doet 'ie nog een klein 4e rondje. :(

Vroeger, toen mijn ijzergehalte tussen de 10 en de 11 zat, deed ik er een ninuut of 40 over. Volgens de prikdames maakt het ijzer je bloed iets dikker, waardoor het langer duurde.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:53:23 #183
217702 Lonaa
Honger!
pi_164085004
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:51 schreef AirwiN het volgende:

[..]

17 minuten is wel heel snel. :o Dit was mijn snelste plasmaronde ooit. Gemiddeld doe ik er zo'n 30 minuten over omdat ik het dan niet niet haal in 3 ronden, en dan doet 'ie nog een klein 4e rondje. :(

Vroeger, toen mijn ijzergehalte tussen de 10 en de 11 zat, deed ik er een ninuut of 40 over. Volgens de prikdames maakt het ijzer je bloed iets dikker, waardoor het langer duurde.
Oh, grappig, dat wist ik niet.
Mijn Hb zit eigenlijk altijd tussen 7,9 en 8,5. De prikdames vinden overigens ook dat ik belachelijk snel geef. Bloeddruk is niet heel hoog ook, afgelopen week 112/63.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:57:02 #184
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_164085076
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh, grappig, dat wist ik niet.
Mijn Hb zit eigenlijk altijd tussen 7,9 en 8,5. De prikdames vinden overigens ook dat ik belachelijk snel geef. Bloeddruk is niet heel hoog ook, afgelopen week 112/63.
Ik vind het een mooie bijvangst van het bloedgeven; het inzicht in je bloeddruk, hartslag en ijzergehalte en de wijzigingen die daarin plaatsvinden. :)
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:10:35 #185
217702 Lonaa
Honger!
pi_164085390
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:57 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik vind het een mooie bijvangst van het bloedgeven; het inzicht in je bloeddruk, hartslag en ijzergehalte en de wijzigingen die daarin plaatsvinden. :)
Ja, zeker. Ik ben de afgelopen anderhalf jaar veel kilo's kwijtgeraakt en flink gaan sporten. Mijn bloeddruk is bijv. beduidend lager, net als mijn hartslag. Is mooi om te zien. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_164086050
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:43 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik had bijna dezelfde getallen vanochtend. 122/66, Hb 9,2 en een afnametijd van 27 minuten. Ik heb mijzelf maar getrakteerd op twee koeken vanwege deze mooie cijfers. :P
jij bent een vent :+ een dame met boven de negen is minder gebuikelijk :6
Bloeddruk was voor mij opvallend laag, meetstal zit in in gevarenzone voor afkeuring (160/100)
Ik heb koek en chocolaatjes op en ga zo wat soep naar binnengooien voor wat extra zout&vocht want ik merk het wel klein beetje
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:41:44 #187
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_164086086
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

jij bent een vent :+ een dame met boven de negen is minder gebuikelijk :6
Bloeddruk was voor mij opvallend laag, meetstal zit in in gevarenzone voor afkeuring (160/100)
Ik heb koek en chocolaatjes op en ga zo wat soep naar binnengooien voor wat extra zout&vocht want ik merk het wel klein beetje
Ik zeg al niks meer. :@

Sterkte met je herstel. :*
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_164086108
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:41 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik zeg al niks meer. :@

haha zo bedoelde ik het niet hoor :D
pi_164086164
Hoezo geven jullie bloed?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:47:02 #190
217702 Lonaa
Honger!
pi_164086186
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:46 schreef Leonos het volgende:
Hoezo geven jullie bloed?
Gratis ranja en koeken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_164086188
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:46 schreef Leonos het volgende:
Hoezo geven jullie bloed?
hoezo niet?
Kleine moeite, veel nut voor de mensheid
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:47:48 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_164086204
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoezo niet?
Kleine moeite, veel nut voor de mensheid
Ik mag het niet, word buitengesloten wegens mijn geaardheid :). Of mag ik het inmiddels wel?
Dacht nav die reclame op TV dat ik ook wel beenmerg kon doneren. Maar daar deden ze gigantisch vaag over op de website of je dat wel mocht als je niet hetero bent. Dan stik er maar in , heb geen zin om door 10000 hoepels te springen om iets goeds te kunnen doen voor iemand anders.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_164086350
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoezo niet?
Kleine moeite, veel nut voor de mensheid
Ik vroeg mij af wat er precies mee gedaan word, maar slinger Google wel even aan ;)
pi_164086402
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:55 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ik vroeg mij af wat er precies mee gedaan word, maar slinger Google wel even aan ;)
ja, sanquin.nl geeft meer info die ik kan typen :)
Ik geef volbloed, en aangezien ik een bloedgroep heb die iedereen kan hebben is mijn bloed handig bij grote operaties, ongelukken, mensen met laag hb door ziekte en mensen met stollingsproblemen
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:22:23 #195
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_164086908
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoezo niet?
Kleine moeite, veel nut voor de mensheid
Dat dus.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_164087049
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:55 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ik vroeg mij af wat er precies mee gedaan word, maar slinger Google wel even aan ;)
korte antwoord is, ze geven het aan zieke mensen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 30 juli 2016 @ 00:17:55 #197
39237 crew  H_T
2733
pi_164101996
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:46 schreef Leonos het volgende:
Hoezo geven jullie bloed?
Ik vind het een mooie manier om mensen te helpen :). Sta ook geregistreerd als orgaandonor, stamceldonor en trombocytendonor, maar van die opties heb ik nog nooit wat gemerkt :P

Je krijgt van Sanquin niet te horen wat er met je bloed is gebeurd, maar het kan zijn dat er (mede) dankzij jouw donatie een leven is gered. Of gered gaat worden, want een deel van het bloed gebruiken ze voor onderzoek. En het enige dat je daarvoor hoeft te doen is een paar keer per jaar naar een bloedbank, formulier invullen en een paar prikken krijgen. Oh ja, en verplicht iets drinken met een koek erbij :9
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_164104463
Helaas werd ik voor mijn eerste donatie afgekeurd wegens te laag HB :(
Eerste meting was 8.2, tweede zelfs 7.6 :o de arts vermoedde dat het door het vele sporten komt
Nu maar aan de slag met vitamine C supplementen en hopen op verbetering over 3 maanden
pi_164104480
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 08:05 schreef Mip1988 het volgende:
Helaas werd ik voor mijn eerste donatie afgekeurd wegens te laag HB :(
Eerste meting was 8.2, tweede zelfs 7.6 :o de arts vermoedde dat het door het vele sporten komt
Nu maar aan de slag met vitamine C supplementen en hopen op verbetering over 3 maanden
voor een man is dit aan lage kant idd. Moest je niet naar huisarts?
pi_164104789
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:51 schreef AirwiN het volgende:

[..]

17 minuten is wel heel snel. :o Dit was mijn snelste plasmaronde ooit. Gemiddeld doe ik er zo'n 30 minuten over omdat ik het dan niet niet haal in 3 ronden, en dan doet 'ie nog een klein 4e rondje. :(

Vroeger, toen mijn ijzergehalte tussen de 10 en de 11 zat, deed ik er een ninuut of 40 over. Volgens de prikdames maakt het ijzer je bloed iets dikker, waardoor het langer duurde.
Hmm gek, min plasma is altijd rond of net onder de 8 en ik doe bijna een uur over plasma. Maar ik heb altijd koude vingers dus moet ook een wasmiddelen warmtedeken om het nog enigszins te laten stromen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164104793
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 08:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

voor een man is dit aan lage kant idd. Moest je niet naar huisarts?
Te laag voor de bloedbank is nog niet te laag voor je gezondheid.. 7.5 is in principe prima volgens mij..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164104819
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 08:05 schreef Mip1988 het volgende:
Helaas werd ik voor mijn eerste donatie afgekeurd wegens te laag HB :(
Eerste meting was 8.2, tweede zelfs 7.6 :o de arts vermoedde dat het door het vele sporten komt
Nu maar aan de slag met vitamine C supplementen en hopen op verbetering over 3 maanden
Waarom hebben ze eigenlijk een tweede meting gedaan, 8.2 is toch ruim genoeg?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164106216
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 08:05 schreef Mip1988 het volgende:
Helaas werd ik voor mijn eerste donatie afgekeurd wegens te laag HB :(
Eerste meting was 8.2, tweede zelfs 7.6 :o de arts vermoedde dat het door het vele sporten komt
Nu maar aan de slag met vitamine C supplementen en hopen op verbetering over 3 maanden
Veel spinazie, appelstroop, rood vlees en roosvicee Ferro!
pi_164106470
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 09:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Te laag voor de bloedbank is nog niet te laag voor je gezondheid.. 7.5 is in principe prima volgens mij..
voor een vrouw, niet voor een man
  zaterdag 30 juli 2016 @ 11:43:27 #205
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_164106614
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 09:17 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm gek, min plasma is altijd rond of net onder de 8 en ik doe bijna een uur over plasma. Maar ik heb altijd koude vingers dus moet ook een wasmiddelen warmtedeken om het nog enigszins te laten stromen..
Hb is niet het enige dat daar een rol in speelt. Dikte van je aderen heeft er ook mee te maken en zo zijn er vast nog meer dingen die meespelen.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_164106615
Ik heb overlegd en besloten geen bloed meer te doneren omdat ik er elke keer erg ziek van word (zit ook aan de ondergrens wb gewicht), ondanks een prima HB en bloeddruk. Wel een beetje balen, maar om nou een hele dag niet te functioneren omdat ik rillend van de kou en hoofdpijn op de bank zit, gevolgd door twee dagen van uiterste lamlendigheid... Dat is ook niet chill. En het werd steeds erger.

Maar nu heb ik me aangemeld als stamceldonor. Ben benieuwd hoe dat gaat (en of dat wel mag). Ik ben in ieder geval door de online test heen, dus binnenkort krijg ik m'n pakket voor het wangslijmvlies thuisgestuurd. Ik zie eerlijk gezegd wel een beetje op tegen het daadwerkelijke oogsten van m'n stamcellen, maar mij werd verzekerd dat ik altijd alsnog nee mag zeggen en dat er tegen die tijd best een arts met me wil gaan zitten om alles uit te leggen en door te lopen. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_164106671
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

voor een vrouw, niet voor een man
Dat mannen in principe altijd hogere waarden hebben betekent toch niet dat dezelfde waarden voor mannen eerder ongezond zijn? Volgens mij betekent het dat mannen minder snel het probleem van te lage HB hebben..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164106719
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:43 schreef Sarasi het volgende:

Maar nu heb ik me aangemeld als stamceldonor. Ben benieuwd hoe dat gaat (en of dat wel mag). Ik ben in ieder geval door de online test heen, dus binnenkort krijg ik m'n pakket voor het wangslijmvlies thuisgestuurd. Ik zie eerlijk gezegd wel een beetje op tegen het daadwerkelijke oogsten van m'n stamcellen, maar mij werd verzekerd dat ik altijd alsnog nee mag zeggen en dat er tegen die tijd best een arts met me wil gaan zitten om alles uit te leggen en door te lopen. :)
kans dat je opgeroepen wordt is super klein, dat oogsten gaat tegenwoordig via bloed (een machine zoals bij plasma)
Ik heb me ook opgegeven maar ben over paar jaar al te oud dus ik maak me nergens druk om. :+
pi_164106744
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat mannen in principe altijd hogere waarden hebben betekent toch niet dat dezelfde waarden voor mannen eerder ongezond zijn? Volgens mij betekent het dat mannen minder snel het probleem van te lage HB hebben..
Mannen hebben bloedarmoede als het hemoglobinegehalte (Hb) lager is dan 8,5.
Bron: https://www.thuisarts.nl/bloedarmoede/ik-heb-bloedarmoede
pi_164106804
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

Mannen hebben bloedarmoede als het hemoglobinegehalte (Hb) lager is dan 8,5.
Bron: https://www.thuisarts.nl/bloedarmoede/ik-heb-bloedarmoede
Hmm, vreemd!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164106955
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

kans dat je opgeroepen wordt is super klein, dat oogsten gaat tegenwoordig via bloed (een machine zoals bij plasma)
Ik heb me ook opgegeven maar ben over paar jaar al te oud dus ik maak me nergens druk om. :+
Ja maar daar moet je dan wel eerst spul voor slikken waar je wat klachten van kunt krijgen. En de reden dat ik geen plasma doneer is juist die machine. ;) Ik vind het geen prettig idee om m'n bloed weer terug te krijgen. Ik weet cognitief ook wel dat ze die machine idioot goed schoonmaken hoor, maar het voelt een stuk enger voor mij dan volbloed doneren. Het zal vast ook niet meehelpen dat m'n vader (werkt ook in een ziekenhuis) er een enorm slechte ervaring mee heeft gehad en sindsdien absoluut geen plasma meer wil doneren.

Dus ik vind het idee best een beetje eng. :@ En ik ben pas 24. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_164107013
Misschien willen ze speciaal voor jou dan nog wel de boor-een-gat-in-je-kont methode uit de kast halen :+
Er is iemand doodziek als er stamcellen nodig zijn volgens mij, en voordat jij als enige match naar voren komt ben je vele onderzoeken verder
pi_164107082
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:03 schreef computergirl het volgende:
Misschien willen ze speciaal voor jou dan nog wel de boor-een-gat-in-je-kont methode uit de kast halen :+
Er is iemand doodziek als er stamcellen nodig zijn volgens mij, en voordat jij als enige match naar voren komt ben je vele onderzoeken verder
Dat doen ze nog steeds weleens hoor, maar tegenwoordig onder algehele narcose, thank God. :+ Ik las ook dat je maximaal 3x wordt opgeroepen met een pauze van minimaal een jaar ertussen, dus dat is ook allemaal nog wel te overzien. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_164112986
De arts noemde het een prima Hb maar niet genoeg voor een donatie en ik hoefde me er geen zorgen over te maken

Ik heb er uiteraard wat research naar gedaan:
quote:
Bij duursporters en vooral bij vrouwen die aan duursport doen, wordt regelmatig een laag hemoglobinegehalte gemeten. Op dit moment bestaan hier twee verklaringen voor: een absoluut ijzertekort of een trainingseffect (relatief ijzertekort).

IJzertekort
De ijzerbehoefte bij prestatiesporters is hoger. Dit wordt veroorzaakt door extra verlies via zweet en urine, door een verminderde ijzeropname als gevolg van de lichamelijke inspanning en doordat er via de ontlasting soms bloedverlies optreedt. Tijdens het sporten neemt het verlies van ijzer door transpiratie toe. Tot nu toe zijn maximale verliezen via zweet van 0,4 milligram per liter gemeten.

Andere verklaringen voor een ijzertekort zijn: afbraak van rode bloedlichaampjes bij aanvang van een zware trainingsperiode. De structuur van de rode bloedlichaampjes is als gevolg van die training verzwakt. Tevens kunnen rode bloedcellen in de kleinste bloedvaatjes van de voeten worden kapotgetrapt tijdens het hardlopen.
aangezien ik in training ben voor een marathon zou dit een heel plausibel verhaal kunnen zijn
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:00:26 #215
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_164327088
Ik heb een beetje een rare vraag, maar is het wel handig om bloed te gaan geven als je in je maandelijkse periode zit?
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:03:28 #216
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_164327166
Bloedverlies bij menstruatie is minimaal vergeleken met een donatie, dus dat kan fysiologisch makkelijk.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_164327776
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:03 schreef Mark het volgende:
Bloedverlies bij menstruatie is minimaal vergeleken met een donatie, dus dat kan fysiologisch makkelijk.
Je hebt wel grotere kans om laag in HB te zitten volgens mij rond die tijd..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_164328508
Vanochtend vaccinatie gehad voor reis naar diep donker buitenland. Het is weer eens duidelijk, de vingerprik is de vervelendste prik die je kan krijgen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:23:57 #219
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_164331060
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je hebt wel grotere kans om laag in HB te zitten volgens mij rond die tijd..
Ik ga vanavond proberen en dan zullen we het zien :)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_164331887
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je hebt wel grotere kans om laag in HB te zitten volgens mij rond die tijd..
alleen als altijd al in gevarenzone zit qua HB
  maandag 8 augustus 2016 @ 22:59:14 #221
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_164347880
Nou mijn eerste keer bloed geven was niet zo'n succes.
Ik werd vrij snel al duizelig, wat ik ook niet anders had verwacht. Dat is op zich ook niet erg.
Maar ze hebben ook niet eens 500ml bloed af kunnen nemen, het apparaat piepte de hele tijd en bij ong 350ml zijn ze maar gestopt omdat er niet meer uit kwam.
Daar baal ik wel van maar kan er helaas zelf niks aan veranderen.
Ik hoop dat het de volgende keer beter gaat, dan mogen ze mijn andere arm proberen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_164347912
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:59 schreef Luxuria het volgende:
Nou mijn eerste keer bloed geven was niet zo'n succes.
Ik werd vrij snel al duizelig, wat ik ook niet anders verwacht had. Dat is op zich ook niet erg.
Maar ze hebben ook niet eens 500ml bloed af kunnen nemen, het apparaat piepte de hele tijd en bij ong 350ml zijn ze maar gestopt omdat er niet meer uit kwam.
Daar baal ik wel van naar kan er helaas zelf niks aan veranderen.
Ik hoop dat het de volgende keer beter gaat, dan mogen ze mijn andere arm proberen.
Had je niet zo'n knijp dingetje?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 8 augustus 2016 @ 23:00:35 #223
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_164347938
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:59 schreef Luxuria het volgende:
Nou mijn eerste keer bloed geven was niet zo'n succes.
Ik werd vrij snel al duizelig, wat ik ook niet anders verwacht had. Dat is op zich ook niet erg.
Maar ze hebben ook niet eens 500ml bloed af kunnen nemen, het apparaat piepte de hele tijd en bij ong 350ml zijn ze maar gestopt omdat er niet meer uit kwam.
Daar baal ik wel van naar kan er helaas zelf niks aan veranderen.
Ik hoop dat het de volgende keer beter gaat, dan mogen ze mijn andere arm proberen.
Mijn eerste keer ging ook niet goed hoor. :P
En daarna nooit meer last van gehad :) ;)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 8 augustus 2016 @ 23:02:53 #224
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_164348034
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:59 schreef rene90 het volgende:

[..]

Had je niet zo'n knijp dingetje?
Jawel maar dat hielp niet, ze probeerden ook steeds de naald iets anders te bewegen/verplaatsen.
Maar dit had ik ook al de vorige keer toen ze de buisjes bloed afnamen om te testen, die kregen ze ook al met moeite vol.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 8 augustus 2016 @ 23:03:54 #225
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_164348079
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 23:00 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Mijn eerste keer ging ook niet goed hoor. :P
En daarna nooit meer last van gehad :) ;)
Haha goed om te horen, hopelijk is dat bij mij ook het geval ;)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_164348703
Vandaag weer een brief gehad met het verzoek om vooral te doneren omdat ze krap zitten ivm de vakantie.
pi_164348926
Aangezien ik me flauw/duizelig voel bij bloed geven, wou ik plasma gaan geven.
Hoorde nu dat je daar ook van kon flauwvallen? hm
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 00:05:03 #228
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_164350165
Het zou minder impact moeten hebben, maar ik vind dat lastig beoordelen omdat ik nooit last van iets heb
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 9 augustus 2016 @ 00:31:52 #229
39237 crew  H_T
2733
pi_164350944
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 23:27 schreef chento het volgende:
Aangezien ik me flauw/duizelig voel bij bloed geven, wou ik plasma gaan geven.
Hoorde nu dat je daar ook van kon flauwvallen? hm
Het kan vast, maar je moet ook rekening houden met hoe groot die kans is. Ik kan ook flauw vallen als ik morgen de trap op loop bijvoorbeeld, maar de kans daarop is heel klein. Iedereen die ik flauw heb zien vallen bij Sanquin was iig een volbloeddonor. Bij de plasmadonoren zie ik dat ze regelmatig wat nieuws te drinken krijgen en soms wat te eten, ze worden dus keurig verzorgd door het personeel
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_164356367
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 23:27 schreef chento het volgende:
Aangezien ik me flauw/duizelig voel bij bloed geven, wou ik plasma gaan geven.
Hoorde nu dat je daar ook van kon flauwvallen? hm
Tuurlijk kan het, maar ik heb het nog nooit zien gebeuren. Mijn eigen ervaring is dat ik één keer flauw ben gevallen toen ik nog volbloed gaf. Nu ik plasma geef voel ik me na de donatie beter dan toen ik nog volbloed gaf. Toen was ik altijd wel een klein beetje wiebelig en moest ook even de tijd nemen om in de wachtkamer even te zitten en wat te drinken. Nu doe ik dat feitelijk alleen voor de roze koek, kan in principe zo van de stoel naar huis lopen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_164356413
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:46 schreef Karstman het volgende:

[..]
. Nu doe ik dat feitelijk alleen voor de roze koek, kan in principe zo van de stoel naar huis lopen.
:D
pi_164356415
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 23:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Vandaag weer een brief gehad met het verzoek om vooral te doneren omdat ze krap zitten ivm de vakantie.
http://www.sanquin.nl/blo(...)orraad/?desktop=true Uhh?
Protège moi de mes désirs.
pi_164356515
quote:
ze hebben minder donoren beschikbaar ivm vakantie om voorraad op dit peil te houden. Volbloed is niet zo lang houdbaar
B+ mag wel thuisblijven zo te zien :*
pi_164368535
Wilde me enkele weken geleden aanmelden, maar werd definitief afgekeurd. Baalde als een stekker!
pi_164368906
quote:
18s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:31 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Wilde me enkele weken geleden aanmelden, maar werd definitief afgekeurd. Baalde als een stekker!
oh wat jammer dan voor je. Je kan nog stamcel donor worden misschien?
pi_164370669
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

oh wat jammer dan voor je. Je kan nog stamcel donor worden misschien?
Ja daar kwam ik in eerste instantie voor, bloedbank zat in hetzelfde gebouw. Ziekenhuis in gegaan en 5 transplantatie/hemaferese artsen later blijk ik onmogelijk te prikken :/. Dus ook direct afgekeurd voor perifere stamceldonatie, gelukkig kan operatief wel; begin september eerste donatie doen!
pi_164374094
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:43 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Ja daar kwam ik in eerste instantie voor, bloedbank zat in hetzelfde gebouw. Ziekenhuis in gegaan en 5 transplantatie/hemaferese artsen later blijk ik onmogelijk te prikken :/. Dus ook direct afgekeurd voor perifere stamceldonatie, gelukkig kan operatief wel; begin september eerste donatie doen!
goh! Ga je aan een bekende of een onbekende doneren?
Spannend hoor, kom ajb straks vertellen hoe je het ervaren hebt
pi_164374188
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:43 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Ja daar kwam ik in eerste instantie voor, bloedbank zat in hetzelfde gebouw. Ziekenhuis in gegaan en 5 transplantatie/hemaferese artsen later blijk ik onmogelijk te prikken :/. Dus ook direct afgekeurd voor perifere stamceldonatie, gelukkig kan operatief wel; begin september eerste donatie doen!
Wauw! Wat een bijzondere route! :D
Balen dat aanprikken niet lukte maar stoer dat je voor de operatieve variant gaat. Hoeveel donaties gaan nodig zijn of is dat nog niet te voorspellen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164374356
Yes, weer een donatie gelukt. :) Hb 8.0 en bloeddruk 110/76. ^O^

Wel veel flauwvallers weer. Waaronder een meisje dat van tevoren al aangaf dat ze misselijk was, maar toch per se wilde geven. Snap niet helemaal waarom ze dat toe lieten. :{
pi_164374628
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:39 schreef lunapuella het volgende:
Yes, weer een donatie gelukt. :) Hb 8.0 en bloeddruk 110/76. ^O^

Wel veel flauwvallers weer. Waaronder een meisje dat van tevoren al aangaf dat ze misselijk was, maar toch per se wilde geven. Snap niet helemaal waarom ze dat toe lieten. :{
ik heb echt nog nooit een flauwvaller mee gemaakt :?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:53:05 #241
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_164374826
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:46 schreef computergirl het volgende:
ik heb echt nog nooit een flauwvaller mee gemaakt :?
Ik ook niet. Wel af en toe mensen die helemaal wit wegtrekken en extra drinken, natte doekjes op het voorhoofd etc. krijgen. De meeste trekken dan wel weer een beetje bij.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_164378453
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

goh! Ga je aan een bekende of een onbekende doneren?
Spannend hoor, kom ajb straks vertellen hoe je het ervaren hebt
Onbekende donatie. Had t ook nog niet zo snel verwacht; ik was pas 8mnd ingeschreven :')

In principe is t volgens mij een eenmalige donatie, tenzij later misschien nog een keer gevraagd wordt. Al heb ik me daar nog niet specifiek in verdiept. Vindt t ook wel spannend hoor, ben zelf een beetje anti-zkh en ben nog nooit onder t mes geweest, haha. Maarja, dan t best voor zoiets denk ik dan ;).
pi_164378488
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:20 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Onbekende donatie. Had t ook nog niet zo snel verwacht; ik was pas 8mnd ingeschreven :')

In principe is t volgens mij een eenmalige donatie, tenzij later misschien nog een keer gevraagd wordt. Al heb ik me daar nog niet specifiek in verdiept. Vindt t ook wel spannend hoor, ben zelf een beetje anti-zkh en ben nog nooit onder t mes geweest, haha. Maarja, dan t best voor zoiets denk ik dan ;).
ik vind je een held ^O^
pi_164387779
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb echt nog nooit een flauwvaller mee gemaakt :?
Ik vroeger ook nooit, maar de laatste twee keer dat ik er was ineens wel.
pi_164388754
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:20 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Onbekende donatie. Had t ook nog niet zo snel verwacht; ik was pas 8mnd ingeschreven :')

In principe is t volgens mij een eenmalige donatie, tenzij later misschien nog een keer gevraagd wordt. Al heb ik me daar nog niet specifiek in verdiept. Vindt t ook wel spannend hoor, ben zelf een beetje anti-zkh en ben nog nooit onder t mes geweest, haha. Maarja, dan t best voor zoiets denk ik dan ;).
Held _O_
pi_164389071
Ik ga vanavond voor het eerst bloed geven, en ik vind het best spannend!
Ik wil meteen na m'n werk naar het ziekenhuis, alleen kom ik er nu achter dat ik die brief ben vergeten.
Heb geen normale oproepkaart gehad, maar een brief waarin werd gevraagd om donaties vanwege rust in de vakantieperiode. Is het een probleem als ik die brief niet bij me heb? En hebben jullie verder nog tips? :)
  woensdag 10 augustus 2016 @ 10:57:14 #247
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_164389107
Ze vinden het meestal niet praktisch, maar als je je ID mee hebt, komt het vast wel goed ;)

(gok ik.. en anders even bellen)
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:07:11 #248
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_164389286
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:20 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Onbekende donatie. Had t ook nog niet zo snel verwacht; ik was pas 8mnd ingeschreven :')

In principe is t volgens mij een eenmalige donatie, tenzij later misschien nog een keer gevraagd wordt. Al heb ik me daar nog niet specifiek in verdiept. Vindt t ook wel spannend hoor, ben zelf een beetje anti-zkh en ben nog nooit onder t mes geweest, haha. Maarja, dan t best voor zoiets denk ik dan ;).
Respect! ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_164389780
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:57 schreef Cue_ het volgende:
Ze vinden het meestal niet praktisch, maar als je je ID mee hebt, komt het vast wel goed ;)

(gok ik.. en anders even bellen)
Heb voor de zekerheid nog even gebeld en zolang je geldig legitimatiebewijs mee hebt is er niks aan de hand inderdaad! ^O^
pi_164390657
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:20 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Onbekende donatie. Had t ook nog niet zo snel verwacht; ik was pas 8mnd ingeschreven :')

In principe is t volgens mij een eenmalige donatie, tenzij later misschien nog een keer gevraagd wordt. Al heb ik me daar nog niet specifiek in verdiept. Vindt t ook wel spannend hoor, ben zelf een beetje anti-zkh en ben nog nooit onder t mes geweest, haha. Maarja, dan t best voor zoiets denk ik dan ;).
Goed bezig ^O^
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 11 augustus 2016 @ 18:41:36 #251
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_164434631
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:54 schreef margosheta het volgende:
Ik ga vanavond voor het eerst bloed geven, en ik vind het best spannend!
Ik wil meteen na m'n werk naar het ziekenhuis, alleen kom ik er nu achter dat ik die brief ben vergeten.
Heb geen normale oproepkaart gehad, maar een brief waarin werd gevraagd om donaties vanwege rust in de vakantieperiode. Is het een probleem als ik die brief niet bij me heb? En hebben jullie verder nog tips? :)
En hoe was het gegaan?
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:30:31 #252
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_164449023
En ook weer een streepje hier 8-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_164546262
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:41 schreef Luxuria het volgende:

[..]

En hoe was het gegaan?
Ja het is heel goed gegaan! Goed gegeten en gedronken van tevoren en had nergens last van. Mevrouw die me hielp was erg behulpzaam, wel liep m'n bloed vrij langzaam door. Was de dag er na wel wat vermoeid. Positieve eerste ervaring dus!
pi_164546391
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

ze hebben minder donoren beschikbaar ivm vakantie om voorraad op dit peil te houden. Volbloed is niet zo lang houdbaar
B+ mag wel thuisblijven zo te zien :*
En ik kreeg met b+ ook zo'n vakantiekrapte-oproep. Ik snap t niet :')
pi_164554913
Zo ver als bekend met vlag en wimpel door m'n keuringen *O* paar krabbeltjes gezet en wat buizen bloed op laten sturen. Vooralsnog september gaan starten (gek als je daar 'zin in' hebt? 8)7??).
pi_164555102
Zaterdag weer een brief gehad met een oproep en zojuist een SMS, ze zitten wel omhoog blijkbaar.
Dus ik ga zo maar eens koeken peuzelen daar :9
pi_164555315
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2016 16:54 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Zo ver als bekend met vlag en wimpel door m'n keuringen *O* paar krabbeltjes gezet en wat buizen bloed op laten sturen. Vooralsnog september gaan starten (gek als je daar 'zin in' hebt? 8)7??).
Ik las vorige week toevallig het verhaal van een ontvanger bij de concurrent
Ook zeer binnenkort
http://forum.viva.nl/foru(...)messages/313389/last
pi_164555395
Ik heb me vorige week ingeschreven, wacht nu op brief om een afspraak te maken.

Heb voorheen al eens gedoneerd in België, kon toen wel relatief weinig geven wegens lage bloeddruk. Maar beter iets dan niets lijkt me.

A- hier trouwens.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_164555652
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 17:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik las vorige week toevallig het verhaal van een ontvanger bij de concurrent
Ook zeer binnenkort
http://forum.viva.nl/foru(...)messages/313389/last
Interessant zo vanaf de andere kant! Ik ga het even lezen!

Ik heb nu nog geen idee naar wie mijn stamcellen eigenlijk zullen gaan, dat hoor ik pas na de afname. Ik mag ook niet weten waar ze naartoe reizen. Hoorde bij het langslopen wel mompelen over 'buizen naar Marokko sturen', maar of dat over mijn buizen ging?? Werkelijk geen idee... Op een gegeven moment ga je ook een beetje vissen :9
  maandag 15 augustus 2016 @ 18:49:20 #260
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_164557694
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2016 17:19 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Interessant zo vanaf de andere kant! Ik ga het even lezen!

Ik heb nu nog geen idee naar wie mijn stamcellen eigenlijk zullen gaan, dat hoor ik pas na de afname. Ik mag ook niet weten waar ze naartoe reizen. Hoorde bij het langslopen wel mompelen over 'buizen naar Marokko sturen', maar of dat over mijn buizen ging?? Werkelijk geen idee... Op een gegeven moment ga je ook een beetje vissen :9
Ik heb me vorig jaar ook aangemeld als stamceldonor maar heb nadat ik de wattenstaafjes met mijn wangslijmvlies heb opgestuurd niets meer gehoord.
Was dat bij jou ook? Ik dacht dat ik nog bericht zou krijgen als alles gelukt was met de onderzoeken e.d.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_164557794
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:49 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik heb me vorig jaar ook aangemeld als stamceldonor maar heb nadat ik de wattenstaafjes met mijn wangslijmvlies heb opgestuurd niets meer gehoord.
Was dat bij jou ook? Ik dacht dat ik nog bericht zou krijgen als alles gelukt was met de onderzoeken e.d.
ik kan het me niet meer herinneren maar ik heb in ieder geval geen resultaat van onderzoeken gehad. Kreeg gegeven moment geloof ik wel een mail met donornieuws
Anders neem je even contact op
pi_164557845
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2016 16:54 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Zo ver als bekend met vlag en wimpel door m'n keuringen *O* paar krabbeltjes gezet en wat buizen bloed op laten sturen. Vooralsnog september gaan starten (gek als je daar 'zin in' hebt? 8)7??).
Spannend! *O*
Ik weet denk ik wel hoe je je voelt. Bij mijn donatie was ik ook blij toen het uiteindelijk allemaal door ging. Actie! Ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_164558931
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:49 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik heb me vorig jaar ook aangemeld als stamceldonor maar heb nadat ik de wattenstaafjes met mijn wangslijmvlies heb opgestuurd niets meer gehoord.
Was dat bij jou ook? Ik dacht dat ik nog bericht zou krijgen als alles gelukt was met de onderzoeken e.d.
Volgens mij heb ik op een gegeven moment wel een berichtje gehad dat ik ingeschreven stond. Kan ook een email zijn geweest. Ik zou inderdaad even bellen naar het kantoor, dan geven ze vast wel uitsluitsel. Zijn hele meegaande mensen als je vragen o.i.d. hebt.

quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 18:56 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Spannend! *O*
Ik weet denk ik wel hoe je je voelt. Bij mijn donatie was ik ook blij toen het uiteindelijk allemaal door ging. Actie! Ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Wil je iets over jouw donatie vertellen (desnoods PM)? Is het bijvoorbeeld lang geleden geweest, had je er zelf klachten van en weet je of het aangeslagen heeft? Ben ook echt wel benieuwd naar hoe het zal gaan allemaal straks.
pi_164559615
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2016 19:36 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik op een gegeven moment wel een berichtje gehad dat ik ingeschreven stond. Kan ook een email zijn geweest. Ik zou inderdaad even bellen naar het kantoor, dan geven ze vast wel uitsluitsel. Zijn hele meegaande mensen als je vragen o.i.d. hebt.

[..]

Wil je iets over jouw donatie vertellen (desnoods PM)? Is het bijvoorbeeld lang geleden geweest, had je er zelf klachten van en weet je of het aangeslagen heeft? Ben ook echt wel benieuwd naar hoe het zal gaan allemaal straks.
Daar moet ik je in teleurstellen, kan alleen je gevoel delen aangezien ik had gekozen voor orgaandonatie. Opname, operatie, ziektewet, ditdat alles. :P Dat hele verhaal staat hier ook nog in LIF.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 15 augustus 2016 @ 22:44:12 #265
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_164568417
Ik ben vorige week opgeroepen als stamceldonor! Ben al 3 jaar ingeschreven, en dacht dat ik er nooit wat van zou horen. Morgen bloed afnemen voor een stel extra testen, en dan wachten om te horen of ik echt de beste match ben. En daarna beslissen of ik het daadwerkelijk wil doen. Ik maak me een beetje zorgen om de bijwerkingen die je van de groeifactoren krijgt. Stevige bijwerkingen zijn niet te combineren met m'n baan, maar als het meevalt is het een heel ander verhaal. Is er iemand hier die meer weet over hoe heftig dat is? Ik weet wel wat er voor staat, maar niet hoe lang dat duurt en hoe beperkend het is voor je dagelijks leven.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 15 augustus 2016 @ 23:11:13 #266
39237 crew  H_T
2733
pi_164569591
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 22:44 schreef Pluizel het volgende:
Ik ben vorige week opgeroepen als stamceldonor! Ben al 3 jaar ingeschreven, en dacht dat ik er nooit wat van zou horen. Morgen bloed afnemen voor een stel extra testen, en dan wachten om te horen of ik echt de beste match ben. En daarna beslissen of ik het daadwerkelijk wil doen. Ik maak me een beetje zorgen om de bijwerkingen die je van de groeifactoren krijgt. Stevige bijwerkingen zijn niet te combineren met m'n baan, maar als het meevalt is het een heel ander verhaal. Is er iemand hier die meer weet over hoe heftig dat is? Ik weet wel wat er voor staat, maar niet hoe lang dat duurt en hoe beperkend het is voor je dagelijks leven.
Geen idee, maar ik ben wel benieuwd :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_164570295
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 22:44 schreef Pluizel het volgende:
Ik ben vorige week opgeroepen als stamceldonor! Ben al 3 jaar ingeschreven, en dacht dat ik er nooit wat van zou horen. Morgen bloed afnemen voor een stel extra testen, en dan wachten om te horen of ik echt de beste match ben. En daarna beslissen of ik het daadwerkelijk wil doen. Ik maak me een beetje zorgen om de bijwerkingen die je van de groeifactoren krijgt. Stevige bijwerkingen zijn niet te combineren met m'n baan, maar als het meevalt is het een heel ander verhaal. Is er iemand hier die meer weet over hoe heftig dat is? Ik weet wel wat er voor staat, maar niet hoe lang dat duurt en hoe beperkend het is voor je dagelijks leven.
Weet je al zeker dat het perifere donatie gaat worden? Ik heb geen idee hoe vervelend bij bijwerkingen van de hormonen zijn. Mijn donor-boekje beschrijft het als een griep met spier en botpijn waartegen paracetamol vaak helpt. Hoe erg dat 'griepje' dan is vraag ik me wel af, zit natuurlijk ook wel verschil in (hihi).

Maar dat er bijv. Staat dat er tot minstens 1 uur na toediening iemand bij je in de buurt moet blijven denk ik wel dat dat hormoon heftig spul is....
pi_164577669
Zo dat zijn er al 2 hier in korte tijd, goed bezig dames!

Ik heb gister maar weer even een pondje plasma ingeruild voor 2 roze koeken. Ze hadden de TV met de olympische spelen erop aanstaan, dat vond ik dan wel weer netjes.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:15:38 #269
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_164577708
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 23:32 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Weet je al zeker dat het perifere donatie gaat worden? Ik heb geen idee hoe vervelend bij bijwerkingen van de hormonen zijn. Mijn donor-boekje beschrijft het als een griep met spier en botpijn waartegen paracetamol vaak helpt. Hoe erg dat 'griepje' dan is vraag ik me wel af, zit natuurlijk ook wel verschil in (hihi).

Maar dat er bijv. Staat dat er tot minstens 1 uur na toediening iemand bij je in de buurt moet blijven denk ik wel dat dat hormoon heftig spul is....
Nee, ik weet eigenlijk nog niks. Ik ben wel al sinds mijn 18e gewoon bloeddonor, dus ik neem een beetje aan dat hemaferese bij mij gewoon kan. Ik ben zelf ook dokter dus ik kan een hoop opzoeken over hoe het spul precies werkt, maar dat zegt me niks over hoe naar die bijwerkingen zijn. Ik bedoel je hebt griep en je hebt "griep". Een week in bed liggen is wat anders dan een paar dagen wat sloom zijn.

Dat er een uur iemand bij je in de buurt moet zijn is waarschijnlijk om een eventuele allergische reactie vroeg te signaleren. Die kans is heel laag, maar wil je natuurlijk niet missen.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_164819111
Sinds jaren weer eens afgekeurd vanwege laag Hb.
Ik had niet het idee dat het zo laag was omdat ik nu eigenlijk juist heel fit ben en veel sport. Helaas werd het bij de 2e en 3e meting alleen maar lager.
Dus maar weer veel biefstuk en spinazie eten.
-O-
pi_165097711
Mijn donatie ging ineens niet meer door, bummer! (hoorde ik anderhalve week geleden)
Ook nog onduidelijk of het op een later tijdstip nog wel door zal gaan of dat het van de baan is :S Ben benieuwd..
  maandag 5 september 2016 @ 08:15:34 #272
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_165097768
quote:
15s.gif Op maandag 5 september 2016 08:07 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Mijn donatie ging ineens niet meer door, bummer! (hoorde ik anderhalve week geleden)
Ook nog onduidelijk of het op een later tijdstip nog wel door zal gaan of dat het van de baan is :S Ben benieuwd..
Hoe kan die opeens niet doorgaan?

Ik hoop dat ik voor mijn reis naar Nicaragua nog een oproep krijg, daarna zal ik wel een hele tijd niet mogen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_165106496
Leuk topic.
Ben onlangs ook weer geweest.
Aan hoeveel giften zitten jullie?
pi_165107696
quote:
15s.gif Op maandag 5 september 2016 08:07 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Mijn donatie ging ineens niet meer door, bummer! (hoorde ik anderhalve week geleden)
Ook nog onduidelijk of het op een later tijdstip nog wel door zal gaan of dat het van de baan is :S Ben benieuwd..
oh? Is er een betere match mischien gevonden?
pi_165107788
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 08:15 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Hoe kan die opeens niet doorgaan?

Ik hoop dat ik voor mijn reis naar Nicaragua nog een oproep krijg, daarna zal ik wel een hele tijd niet mogen.
Dat weet ik niet precies, maar niet omdat het niet meer ging. Mogelijk een andere donor daar, de organisatie snapte er ook niets van en vonden het ook maar een raar/vaag verhaal zei mijn arts. Ik hoorde dat het eigenlijk vrijwel nooit voorkomt dat een ontvanger op zo'n laat moment in de procedure ineens 'afhaakt' met een rede als dit.

Nee ik ben wel de beste match en er wordt vanuit Nederland geen andere donor ingezet...
Misschien familie van de ontvanger ofzo? Ik heb echt geen idee :S
  maandag 5 september 2016 @ 19:07:26 #276
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_165110075
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2016 17:52 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Dat weet ik niet precies, maar niet omdat het niet meer ging. Mogelijk een andere donor daar, de organisatie snapte er ook niets van en vonden het ook maar een raar/vaag verhaal zei mijn arts. Ik hoorde dat het eigenlijk vrijwel nooit voorkomt dat een ontvanger op zo'n laat moment in de procedure ineens 'afhaakt' met een rede als dit.

Nee ik ben wel de beste match en er wordt vanuit Nederland geen andere donor ingezet...
Misschien familie van de ontvanger ofzo? Ik heb echt geen idee :S

Oh vreemd zeg! Zou idd familie kunnen zijn.

Ik heb een paar weken geleden bloed afgestaan voor verdere typering, maar verder nog niets weer gehoord. Ik ga er maar een beetje vanuit dat ik dit jaar niets meer hoor.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  dinsdag 6 september 2016 @ 13:56:08 #277
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_165126189
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2016 17:52 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Dat weet ik niet precies, maar niet omdat het niet meer ging. Mogelijk een andere donor daar, de organisatie snapte er ook niets van en vonden het ook maar een raar/vaag verhaal zei mijn arts. Ik hoorde dat het eigenlijk vrijwel nooit voorkomt dat een ontvanger op zo'n laat moment in de procedure ineens 'afhaakt' met een rede als dit.

Nee ik ben wel de beste match en er wordt vanuit Nederland geen andere donor ingezet...
Misschien familie van de ontvanger ofzo? Ik heb echt geen idee :S

Ohja klopt, jij zou stamcellen gaan doneren toch? Ik dacht even dat het over 'gewoon' bloed geven ging ;)
Maar dat is wel vreemd..
All she wants and needs is just a little taste..
pi_165126781
Zo laatste streepje voor de vakantie (61 uit mijn hoofd). Na de vakantie braaf een maandje geduld hebben en dan mogen we weer.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_165127072
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 17:03 schreef chento het volgende:
Leuk topic.
Ben onlangs ook weer geweest.
Aan hoeveel giften zitten jullie?
29, dus volgende keer weer iets uit zoeken
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 6 september 2016 @ 20:38:04 #280
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_165134157
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 17:03 schreef chento het volgende:
Leuk topic.
Ben onlangs ook weer geweest.
Aan hoeveel giften zitten jullie?
200+ O-)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_165137324
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 17:03 schreef chento het volgende:
Leuk topic.
Ben onlangs ook weer geweest.
Aan hoeveel giften zitten jullie?
3x volbloed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 september 2016 @ 21:45:36 #282
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_165137534
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 17:03 schreef chento het volgende:
Leuk topic.
Ben onlangs ook weer geweest.
Aan hoeveel giften zitten jullie?
Ik ben een paar weken geleden voor het eerst geweest.

En jij zelf?
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 9 september 2016 @ 08:37:10 #283
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_165193801
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 17:03 schreef chento het volgende:
Leuk topic.
Ben onlangs ook weer geweest.
Aan hoeveel giften zitten jullie?
Bezig met mijn 80e plasmadonatie op dit moment! *O*
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_165195388
Wow, wat zijn jullie allemaal goed bezig! ^O^
Zelf nog maar 2 gifts, maar woon nu kort bij een donorcentrum en wil vanaf nu 2-wekelijks plasma gaan geven :*
pi_165205008
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 08:15 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Hoe kan die opeens niet doorgaan?

Ik hoop dat ik voor mijn reis naar Nicaragua nog een oproep krijg, daarna zal ik wel een hele tijd niet mogen.
Je kan even bellen naar Sanquin. Vaak mag je dan voor die tijd nog. Ik mocht na Nicaragua een paar maand niet. Viel op zich wel mee geloof ik.

En Nicaragua is te gek! Als je nog tips nodig hebt: kick even een travel topic omhoog. Dan post ik daar verder.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 10 september 2016 @ 12:14:46 #286
39237 crew  H_T
2733
pi_165220851
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 14:50 schreef Bos81 het volgende:

[..]

29, dus volgende keer weer iets uit zoeken
Wel zelf aan denken, anders kan het zijn dat ze je vergeten
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 10 september 2016 @ 13:22:05 #287
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_165222071
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 12:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Wel zelf aan denken, anders kan het zijn dat ze je vergeten
ja, dat is zo vaag... Ik ga volgende keer maar even er naar vragen. Teller staat nl. op 20 nu.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_165222126
Ben wel verbaasd over hoe jullie 'cadeautjes' systeem werkt.
Als trouwe donor heb je dan toch vaak hetzelfde lijkt me?
In Vlaanderen is er wat dat betreft wel veel meer keuze.
Al ben ik wel jaloers als ik over jullie roze koeken hoor, hier liggen enkel mini-koekjes voor bij de koffie ...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 10 september 2016 @ 13:32:40 #289
39237 crew  H_T
2733
pi_165222308
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 13:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ja, dat is zo vaag... Ik ga volgende keer maar even er naar vragen. Teller staat nl. op 20 nu.
Ik heb geen cadeau gehad bij nummer 30, maar interessant waren die opties toch niet. Heb het er dus maar bij laten zitten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 13:23 schreef chento het volgende:
Ben wel verbaasd over hoe jullie 'cadeautjes' systeem werkt.
Als trouwe donor heb je dan toch vaak hetzelfde lijkt me?
In Vlaanderen is er wat dat betreft wel veel meer keuze.
Al ben ik wel jaloers als ik over jullie roze koeken hoor, hier liggen enkel mini-koekjes voor bij de koffie ...
Als je een nieuwe mijlpaal bereikt worden er weer nieuwe cadeaus aan de keuzelijst toegevoegd, en het assortiment verandert ook. De kleine pluchen pelikaan staat niet meer op de site, en USB-sticks kon je een paar jaar geleden nog niet kiezen. Als je volbloed geeft ben je minstens twee jaar bezig om een nieuwe mijlpaal te bereiken, dus het valt alles bij elkaar best mee :)

De koeken zijn wel prettig :9. Roze koeken, appelkoeken, stroopwafels, speculaaspoppen :9
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_165222355
Als volbloed vrouw ben ik al eeuwigheid bezig geweest om mijn 20-beloning te krijgen. :D
pi_165222650
quote:
Als je een nieuwe mijlpaal bereikt worden er weer nieuwe cadeaus aan de keuzelijst toegevoegd, en het assortiment verandert ook. De kleine pluchen pelikaan staat niet meer op de site, en USB-sticks kon je een paar jaar geleden nog niet kiezen. Als je volbloed geeft ben je minstens twee jaar bezig om een nieuwe mijlpaal te bereiken, dus het valt alles bij elkaar best mee :)

Ooh, ik had een lijstje gezien en ging er vanuit dat je altijd tussen alles mocht kiezen als je op een veelvoud van 5 zat. Dit maakt het toch niet iets spannender :P

EDIT : opgezocht nog eens en nu beter lijstje gevonden inderdaad.
Maar jullie kunnen bv. een suske en wiske strip kiezen bij 10 donaties, terwijl je hier bij elke donatie 1 bon (plasma 2, plaatjes 3) krijgt en deze strip 1 bon kost. M.a.w. je hebt veel sneller iets. En er is een groter aanbod.

Natuurlijk doen we het niet voor de cadeautjes, maar leuk is het wel!
pi_165266121
Geregistreerd als stamceldonor! *O*
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 12 september 2016 @ 12:43:56 #293
39237 crew  H_T
2733
pi_165269453
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 13:49 schreef chento het volgende:

[..]

Ooh, ik had een lijstje gezien en ging er vanuit dat je altijd tussen alles mocht kiezen als je op een veelvoud van 5 zat. Dit maakt het toch niet iets spannender :P

EDIT : opgezocht nog eens en nu beter lijstje gevonden inderdaad.
Maar jullie kunnen bv. een suske en wiske strip kiezen bij 10 donaties, terwijl je hier bij elke donatie 1 bon (plasma 2, plaatjes 3) krijgt en deze strip 1 bon kost. M.a.w. je hebt veel sneller iets. En er is een groter aanbod.

Natuurlijk doen we het niet voor de cadeautjes, maar leuk is het wel!
Leuk is het zeker, maar ik doe het niet voor de cadeaus. En ik ga er zeker niet voor naar België verhuizen :P
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:02 schreef chento het volgende:
Geregistreerd als stamceldonor! *O*
^O^
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 13 september 2016 @ 23:57:59 #294
39237 crew  H_T
2733
pi_165309050
Nummer 33 afgestreept *)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_165313434
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 23:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Nummer 33 afgestreept *)
35 donaties redden 1 mensenleven, je bent er bijna dus! 8-)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 14 september 2016 @ 14:02:58 #296
39237 crew  H_T
2733
pi_165317161
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 10:33 schreef chento het volgende:

[..]

35 donaties redden 1 mensenleven, je bent er bijna dus! 8-)
:o wat hebben ze met de rest van mijn bloed gedaan dan?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_165317432
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

:o wat hebben ze met de rest van mijn bloed gedaan dan?
Hopelijk niet naar de zelfde patiënt gegaan alleszins, dan moet hij wel héél lang wachten ;)
Morgen #3 hier, heb dus nog we leven te gaan!
pi_165324706
Hoi allemaal!
Ik wil me opgeven als stamceldonor, maar heb er een vraag over. Ben sinds ongeveer een jaar bloeddonor, en heb twee keer succesvol bloed gegeven, de laatste keer is de donatie helaas mislukt omdat er geen bloed door het slangetje wilde stromen. Ben ook wat lastig te prikken het is redelijk zoeken naar de ader. Zou stamceldonatie via het bloed dan wel nog mogelijk zijn, of wordt dat al snel afgekeurd als je aderen wat lastiger te vinden zijn?

Heb de vraag ook al op de website gesteld een tijd geleden maar helaas nooit antwoord gekregen. Een donatie via een beenmergpunctie lijkt me namelijk een heel stuk ingrijpender, door de narcose etc.
pi_165324943
quote:
10s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:15 schreef Mokcake het volgende:
Hoi allemaal!
Ik wil me opgeven als stamceldonor, maar heb er een vraag over.
even pragmatisch, als bloeddonor wordt je regelmatig opgeroepen maar als stamceldonor is die kans enorm klein. En als er ergens een doodzieke patient is die jouw stamcellen nodig heeft zit daar nog weer een lang traject met veel testen en voorbereidende gesprekken aan vooraf.
pi_165324990
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

even pragmatisch, als bloeddonor wordt je regelmatig opgeroepen maar als stamceldonor is die kans enorm klein. En als er ergens een doodzieke patient is die jouw stamcellen nodig heeft zit daar nog weer een lang traject met veel testen en voorbereidende gesprekken aan vooraf.
Dat snap ik, en áls er dan een match zou zijn, ook al is die kans heel klein, zou je ook realistisch moeten zijn en via de manier doneren die door artsen wordt aangeraden in dat specifieke geval. Toch zat ik met die vraag. :P
pi_165325391
quote:
10s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:15 schreef Mokcake het volgende:
Hoi allemaal!
Ik wil me opgeven als stamceldonor, maar heb er een vraag over. Ben sinds ongeveer een jaar bloeddonor, en heb twee keer succesvol bloed gegeven, de laatste keer is de donatie helaas mislukt omdat er geen bloed door het slangetje wilde stromen. Ben ook wat lastig te prikken het is redelijk zoeken naar de ader. Zou stamceldonatie via het bloed dan wel nog mogelijk zijn, of wordt dat al snel afgekeurd als je aderen wat lastiger te vinden zijn?

Heb de vraag ook al op de website gesteld een tijd geleden maar helaas nooit antwoord gekregen. Een donatie via een beenmergpunctie lijkt me namelijk een heel stuk ingrijpender, door de narcose etc.
Ik zou het nog eens vragen. Je kan proberen via hun facebookpagina en/of mail als je dat vindt.
Ik snap je redenering heel goed, zou een beenmergpunctie ook niet zo zien zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')