quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:00 schreef Klingon het volgende:
Vandaag aangemeld als bloeddonor. Even wachten op welkomstpakket en eerste gesprek.
Was er al langer over aan het nadenken, maar na het lezen van dit artikel direct aangemeld. Kleine moeite!
Welkom bij de club!quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:52 schreef LovelyLady het volgende:
Ook ik heb me aangemeld en ben vandaag voor de keuring geweest. En dus kom ik hier ook maar even mee lezen en zo als dat mag
Volgens mij kan het wel, maar zou idd even bellen voor de zekerheidquote:Op woensdag 15 juni 2016 22:01 schreef Vicky het volgende:
Stomme vraag..
Ik heb me opgegeven om te doneren in Voorburg, echter kan dat alleen op de woensdagen. Nu kan ik komende 2 woensdagen niet. Kan ik ook gaan doneren in Delft of Den Haag? Of moet ik daar eerst voor bellen?
heb een contactformulier ingevuld.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:06 schreef Mark het volgende:
[..]
Volgens mij kan het wel, maar zou idd even bellen voor de zekerheid
Goedzoquote:Op woensdag 15 juni 2016 21:52 schreef LovelyLady het volgende:
Ook ik heb me aangemeld en ben vandaag voor de keuring geweest. En dus kom ik hier ook maar even mee lezen en zo als dat mag
4 maanden is vrij normaal bij volbloed-damesquote:Op woensdag 15 juni 2016 22:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Goedzoleuke lokatie
![]()
Ik heb sinds ik door verhuizing van plasma naar mal-volbloed ben gegaan echt al maanden niks meer gehoord :/
Mn laatste donatie was plasma afgelopen januariquote:Op woensdag 15 juni 2016 22:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
4 maanden is vrij normaal bij volbloed-dames
dat is wel heel lang, misschien staat er per ongeluk een verkeerd vinkje aan bij jequote:Op woensdag 15 juni 2016 22:32 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mn laatste donatie was plasma afgelopen januari
quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:00 schreef Klingon het volgende:
Vandaag aangemeld als bloeddonor. Even wachten op welkomstpakket en eerste gesprek.
Was er al langer over aan het nadenken, maar na het lezen van dit artikel direct aangemeld. Kleine moeite!
Welkom!!!quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:52 schreef LovelyLady het volgende:
net even gebeld en je kan overal geven.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:06 schreef Mark het volgende:
[..]
Volgens mij kan het wel, maar zou idd even bellen voor de zekerheid
USB sticks! altijd handigquote:Op maandag 27 juni 2016 14:42 schreef Mark het volgende:
Donderdag weer iets uitzoeken, maar kan niet echt enthousiast worden uit de keuze. Wederom een badlaken, denk ik
jeetjequote:Op vrijdag 1 juli 2016 00:18 schreef Mark het volgende:
Toch maar weer de handdoek, mijn vrouw had gisteren al de kan gekozen.
200
Voordat ik zo oud ben hoop ik de 500 nog te halenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 06:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
jeetje![]()
Daar zou je als volbloed vrouwspersoon 66 jaar over doen
Nou inderdaad, ik zou er geen seconde over twijfelen om zo'n Sanquin-mok te gebruiken om verfkwasten in uit te spoelen of zoietsquote:
Kan je zelf niks aan doen toch? Sommige mensen kunnen er gewoon niet goed tegen. Misschien gaat het de volgende keer beter als je anders eet of zit of zo, maar anders tja, je hebt het geprobeerd, je eigen gezondheid ervoor in gevaar brengen is het ook niet waard.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:58 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ging vanmorgen voor het eerst doneren. Op de helft viel ik flauw en is de donatie afgebroken. Helaas
Lieve mensen waren lief.
Had goed gegeten en gedronken.
Voelt wel een beetje als falen maar misschien heb ik de boel een beetje onderschat ofzo.
ik nog nooit, hups het liefst gelijk uit de stoel zodra ik afgekoppeld ben -> koek.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:01 schreef Karstman het volgende:
Oh vervelend... Ben je erg licht toevallig of was je erg zenuwachtig? En falen is het niet hoor, volgens mij zijn de meesten hier wel eens flauw gevallen, ik in elk geval wel!
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:58 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ging vanmorgen voor het eerst doneren. Op de helft viel ik flauw en is de donatie afgebroken. Helaas
Lieve mensen waren lief.
Had goed gegeten en gedronken.
Voelt wel een beetje als falen maar misschien heb ik de boel een beetje onderschat ofzo.
dat is spanning/hyperventilatie dan?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:13 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb gisteren intake gehad en ik vind het ook wel spannend als ik voor de eerste keer mag doneren.
Ben ook bang dat ik flauw ga vallen want daar heb ik vrij snel last van.
Dat had ik ook al toen ik folietjes in mijn oog kreeg om mijn traanvocht te meten haha (bij ooglaseren).
Weet ik niet, ik had niet het idee dat ik gespannen was, misschien onbewust.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat is spanning/hyperventilatie dan?
Ik geef niet zo snel op hoor.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kan je zelf niks aan doen toch? Sommige mensen kunnen er gewoon niet goed tegen. Misschien gaat het de volgende keer beter als je anders eet of zit of zo, maar anders tja, je hebt het geprobeerd, je eigen gezondheid ervoor in gevaar brengen is het ook niet waard.
Ik moet ook weer eens een afspraakje maken voor plasma!
Nouja, het heeft niks met opgeven te maken, maar als het na meerdere pogingen blijkt dat je er gewoon niet goed tegen kan doe je er niemand een plezier mee, het personeel daar niet maar jezelf zeker niet. Maar inderdaad, probeer de volgende keer of een andere aanpak helpt, overdag goed eten, genoeg zout ter voorkoming van lage bloeddruk.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:57 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik geef niet zo snel op hoor.
Volgende keer ga ik 's avonds wellicht scheelt dat misschien.
ik snap je punt wel maar komop, het was de eerste keer.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja, het heeft niks met opgeven te maken, maar als het na meerdere pogingen blijkt dat je er gewoon niet goed tegen kan doe je er niemand een plezier mee, het personeel daar niet maar jezelf zeker niet. Maar inderdaad, probeer de volgende keer of een andere aanpak helpt, overdag goed eten, genoeg zout ter voorkoming van lage bloeddruk.
Ah oke, heb je enig idee waarom je flauwgevallen was dan? Heb je het eerder bij andere gelegenheden gehad? Je zou ook nog kunnen switchen naar plasmadonor, die hebben ze ook altijd nodig! Je ligt er wat langer maar minder impact op je lichaam.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:06 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
ik snap je punt wel maar komop, het was de eerste keer.
En mijn bloeddruk was zelfs wat aan de hoge kant voor mijn doen.
Misschien juist wel omdat het de eerste keer was. Ik neem aan dat je lijf nooit eerder zo'n afname van bloedvolume heeft meegemaakt?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:06 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
ik snap je punt wel maar komop, het was de eerste keer.
En mijn bloeddruk was zelfs wat aan de hoge kant voor mijn doen.
Nope de laatste keer was 13 jaar terug.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah oke, heb je enig idee waarom je flauwgevallen was dan? Heb je het eerder bij andere gelegenheden gehad?
Voldoende gedronken ook? En hoe snel ging je donatie tot het misging?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:08 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Nope de laatste keer was 13 jaar terug.
Ik had als ontbijt yoghurt met havermout en voor ik wegging een banaan. Geen idee verder.
De eerste keer ben ik ook niet lekker geworden. Ik dacht dat ik flauw ging vallen, zweette behoorlijk en blijkbaar zag ik lijkbleek.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:03 schreef LovelyLady het volgende:
Ja dat zeiden ze ook dat het vaker voorkwam.
Ze hebben er iig een notitie van gemaakt dat ze volgende keer de stoel sowieso al iets meer achterover zetten.
Halverwege. Volgens mijn vriend zat ik op bijna 300ml.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Voldoende gedronken ook? En hoe snel ging je donatie tot het misging?
Het is echt niet voorspelbaar hoe een lijf reageert.
Ik ren altijd binnen vanuit werk rond een uur of vijf. Twee boterhammen voor lunch, dan snel stuk fruit in de auto of zo en, als ik eraan denk, wat extra kopjes thee of glazen water gedurende de dag. Maar voor ik leeg ben zijn we tien minuten verder. Dus naar mijn idee kan ik ook FLOEP van die stoel af maar dat doe ik dan maar effe niet. Nooit last gehad.
Volgende keerquote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:56 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Halverwege. Volgens mijn vriend zat ik op bijna 300ml.
2 grote mok thee, een glas water en een bakkie koffie.
Ik hou het erop dat het wellicht toch iets spanning is geweest.
Volgende keer beter
stoel van begin in de platste stand en vooral niet te druk maken.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:56 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Halverwege. Volgens mijn vriend zat ik op bijna 300ml.
2 grote mok thee, een glas water en een bakkie koffie.
Ik hou het erop dat het wellicht toch iets spanning is geweest.
Volgende keer beter
Ik heb het nu een keer of drie zien gebeuren in 32 donaties. Het komt dus wel eens voor, maar niet supervaak. Zelf heb ik er nog nooit last van gehad gelukkigquote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik nog nooit, hups het liefst gelijk uit de stoel zodra ik afgekoppeld ben -> koek.
Flauwvallen in de stoel heb ik ook nooit gezien bij anderen
Elk lichaam en elke(potentiėle) donor is anders
bij donatie van volbloed verlies je 500 ml bloed en dus volume. Door te drinken vlak voor of vlak na je donatie kunnen je nieren dat volumeverlies snel weer aanvullen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:01 schreef Luxuria het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat je genoeg moet drinken van tevoren?
Bij mij kwam er met de vier buisjes bloed afnemen om te testen bij het vierde buisje bijna geen bloed meer uit, is de reden hiervan de bloeddruk? Deze was bij mij wel goed met 111/61.
Dat is wel al aan de lage kant toch?quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:01 schreef Luxuria het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat je genoeg moet drinken van tevoren?
Bij mij kwam er met de vier buisjes bloed afnemen om te testen bij het vierde buisje bijna geen bloed meer uit, is de reden hiervan de bloeddruk? Deze was bij mij wel goed met 111/61.
Is dat zo? 120/60 is een normale bloeddruk toch? De arts zei ook niet dat het te laag was.quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is wel al aan de lage kant toch?
Ah oke duidelijk!quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
bij donatie van volbloed verlies je 500 ml bloed en dus volume. Door te drinken vlak voor of vlak na je donatie kunnen je nieren dat volumeverlies snel weer aanvullen.
120/80 is optimaal.. en ik vind zelfs met googlen dat 85-130 wordt omschreven als normaal.quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:26 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Is dat zo? 120/60 is een normale bloeddruk toch? De arts zei ook niet dat het te laag was.
Maar kan dit wel de reden zijn dat er bijna geen bloed meer uit kwam? Of komt dat ergens anders door?
Ik zie het inderdaadquote:Op woensdag 13 juli 2016 09:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
120/80 is optimaal.. en ik vind zelfs met googlen dat 85-130 wordt omschreven als normaal.
nee dat kijkt mij eigenlijk onzin. Ik gok dat de naald tegen wand van ader kwam op eind maar anders gewoon even vragen aan de laborant de volgende keerquote:Op woensdag 13 juli 2016 09:26 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Is dat zo? 120/60 is een normale bloeddruk toch? De arts zei ook niet dat het te laag was.
Maar kan dit wel de reden zijn dat er bijna geen bloed meer uit kwam? Of komt dat ergens anders door?
ja, ik drink niks bijzonders er voor en gelijk erna een of twee water/koffie met wat lekkers.quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:45 schreef LovelyLady het volgende:
Maar hoeveel je moet drinken voor een donatie dat verschilt ook per persoon?
Ja, niet iedereen heeft evenveel reserves aan boord, maar er wordt wel bij iedereen evenveel afgenomen. Het maakt dan best verschil of je 1,60m bent en 52 kilo weegt of dat je 1,90m bent en twee keer zo zwaar bent. Het is hoe dan ook geen slecht idee om vooraf vast wat water in te nemenquote:Op woensdag 13 juli 2016 09:45 schreef LovelyLady het volgende:
Maar hoeveel je moet drinken voor een donatie dat verschilt ook per persoon?
Het drinken is puur voor het vocht? Niet voor bijv. extra suiker of zout binnen te krijgen?quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ja, niet iedereen heeft evenveel reserves aan boord, maar er wordt wel bij iedereen evenveel afgenomen. Het maakt dan best verschil of je 1,60m bent en 52 kilo weegt of dat je 1,90m bent en twee keer zo zwaar bent. Het is hoe dan ook geen slecht idee om vooraf vast wat water in te nemen
Ja puur vocht.quote:Op woensdag 20 juli 2016 11:07 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het drinken is puur voor het vocht? Niet voor bijv. extra suiker of zout binnen te krijgen?
Gewoon water drinken is ook prima?
maar welke waarde was de enige echte juiste?quote:Op woensdag 20 juli 2016 18:04 schreef Merel1808 het volgende:
Ik ben gister ook geweest, voornamelijk omdat ze daar zulke lekkere airco hebben![]()
Hb was wel eerste drie keer te laag, maar omdat het warm weer was deed ze er nog 1 en die was ineens 8.4, dus toch mogen geven
voorzichtiger dan volbloed bedoel je? Want dat is echt eenrichtingsverkeer nlquote:Op woensdag 20 juli 2016 20:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm ja wel vaag, ik ben dinsdag afgekeurd vanwege te laag HB maar ze hebben maar 2x gemeten, 7.4 en 7.6. Maar met plasma zijn ze daar ook voorzichtiger mee zei ze omdat er altijd kans is dat een deel van de bloeddeeltjes niet wordt teruggegeven door de machine en dan heb je wel een probleem..
Ja, ik denk dat die dokter dat bedoelde.. Dan ben je wel alles kwijt maar blijft de verhouding in je bloed hetzelfde. Alhoewel ze nog steeds niet gaan afnemen onder 7.8 natuurlijk. Maar hoe die metingen zo kunnen wisselen blijft vaag. En één keer toen ik te laag zat weten ze het aan de kou , en nu zei ze ook weer dat het door de warmte lager kon uitvallen..quote:Op woensdag 20 juli 2016 21:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
voorzichtiger dan volbloed bedoel je? Want dat is echt eenrichtingsverkeer nl
nee volgens mij niet, want die 500 ml is vrij snel aangevuld door gewoon drinken, maar de rode bloedlichaampjes duren veel langerquote:Op woensdag 20 juli 2016 21:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat die dokter dat bedoelde.. Dan ben je wel alles kwijt maar blijft de verhouding in je bloed hetzelfde.
Ik heb O-, ze willen me altijd wel graag hebben. En ik had zelf totaal niet het idee dat mijn Hb lager was dan normaal, was ook echt verrast door de eerste uitslag.quote:Op woensdag 20 juli 2016 20:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm ja wel vaag, ik ben dinsdag afgekeurd vanwege te laag HB maar ze hebben maar 2x gemeten, 7.4 en 7.6. Maar met plasma zijn ze daar ook voorzichtiger mee zei ze omdat er altijd kans is dat een deel van de bloeddeeltjes niet wordt teruggegeven door de machine en dan heb je wel een probleem..
Maar of ze je graag willen hebben of niet zou niet uit moeten maken voor hoe ze de richtlijnen hanteren toch.. dat is voor je eigen veiligheid..quote:Op woensdag 20 juli 2016 22:17 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik heb O-, ze willen me altijd wel graag hebben. En ik had zelf totaal niet het idee dat mijn Hb lager was dan normaal, was ook echt verrast door de eerste uitslag.
Nee in principe niet, maar kan me voorstellen dat je dan misschien nog een keertje vaker het Hb probeert als iemand anders pas weer over 3 maanden mag komen en zich verder goed voelt.quote:Op donderdag 21 juli 2016 07:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar of ze je graag willen hebben of niet zou niet uit moeten maken voor hoe ze de richtlijnen hanteren toch.. dat is voor je eigen veiligheid..
Nee, ik ben nu voor 3 maanden afgekeurd hoor!quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:46 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Nee in principe niet, maar kan me voorstellen dat je dan misschien nog een keertje vaker het Hb probeert als iemand anders pas weer over 3 maanden mag komen en zich verder goed voelt.
Bij plasma kom je over 2 weken weer en als het aan de warmte lag kun je dan gewoon geven.
O- kan aan iedereen gegeven worden (in geval van nood), dus dat is altijd 'populair'.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik doneer ook sinds twee jaar nu. Afgelopen week voor de eerste keer afgekeurd op Hb ook. Ik dacht dat het kwam door medicijnen kwam die ik sinds kort slik maar de warmte zou natuurlijk ook een verklaring kunnen zijn. Bij mij heeft ze ook vier keer geprikt en het bleef te laag, dus voor drie maanden afgekeurd. Maar ergens de komende tijd wordt ik geopereerd en daarna mag ik een half jaar niet doneren
![]()
Ik snap trouwens niet goed hoe dat werkt met de 'populariteit' van je bloed. Ik heb B- en de laatste keer stelde de prikdame vast dat ze me vast niet zo vaak nodig hebben met die bloedgroep. Maar ik word voortdurend opgeroepen en als ik niet binnen de termijn kom dan komt er ook altijd nog een brief dat ik heus ook wel een beetje later mag komen
Kreeg nog een SMS eroverheen. Was al van plan te gaan, erg rustig op de afname.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:15 schreef computergirl het volgende:
Misschien was die prikdame maar een beetje aan het bazelen.
Ik heb ook eindelijk weer een uitnodiging gehad, in vorm van brief ipv gebruikelijke kaart
Ik had bijna dezelfde getallen vanochtend. 122/66, Hb 9,2 en een afnametijd van 27 minuten. Ik heb mijzelf maar getrakteerd op twee koeken vanwege deze mooie cijfers.quote:
27 minuten?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:43 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik had bijna dezelfde getallen vanochtend. 122/66, Hb 9,2 en een afnametijd van 27 minuten. Ik heb mijzelf maar getrakteerd op twee koeken vanwege deze mooie cijfers.
Nee, plasma.quote:
Ik schrok al.quote:
17 minuten is wel heel snel.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik schrok al.![]()
Weet wel dat ik volbloed vrij snel geef (net over de 5 minuten.) maar 27 minuten leek me toch wat uh, lang.
Plasma deed ik overigens ook maar 17 minuten over geloof ik. Maar dat vond ik naar.
Oh, grappig, dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:51 schreef AirwiN het volgende:
[..]
17 minuten is wel heel snel.Dit was mijn snelste plasmaronde ooit. Gemiddeld doe ik er zo'n 30 minuten over omdat ik het dan niet niet haal in 3 ronden, en dan doet 'ie nog een klein 4e rondje.
Vroeger, toen mijn ijzergehalte tussen de 10 en de 11 zat, deed ik er een ninuut of 40 over. Volgens de prikdames maakt het ijzer je bloed iets dikker, waardoor het langer duurde.
Ik vind het een mooie bijvangst van het bloedgeven; het inzicht in je bloeddruk, hartslag en ijzergehalte en de wijzigingen die daarin plaatsvinden.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh, grappig, dat wist ik niet.
Mijn Hb zit eigenlijk altijd tussen 7,9 en 8,5. De prikdames vinden overigens ook dat ik belachelijk snel geef. Bloeddruk is niet heel hoog ook, afgelopen week 112/63.
Ja, zeker. Ik ben de afgelopen anderhalf jaar veel kilo's kwijtgeraakt en flink gaan sporten. Mijn bloeddruk is bijv. beduidend lager, net als mijn hartslag. Is mooi om te zien.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:57 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik vind het een mooie bijvangst van het bloedgeven; het inzicht in je bloeddruk, hartslag en ijzergehalte en de wijzigingen die daarin plaatsvinden.
jij bent een ventquote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:43 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik had bijna dezelfde getallen vanochtend. 122/66, Hb 9,2 en een afnametijd van 27 minuten. Ik heb mijzelf maar getrakteerd op twee koeken vanwege deze mooie cijfers.
Ik zeg al niks meer.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
jij bent een venteen dame met boven de negen is minder gebuikelijk
![]()
Bloeddruk was voor mij opvallend laag, meetstal zit in in gevarenzone voor afkeuring (160/100)
Ik heb koek en chocolaatjes op en ga zo wat soep naar binnengooien voor wat extra zout&vocht want ik merk het wel klein beetje
Ik mag het niet, word buitengesloten wegens mijn geaardheidquote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoezo niet?
Kleine moeite, veel nut voor de mensheid
Ik vroeg mij af wat er precies mee gedaan word, maar slinger Google wel even aanquote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoezo niet?
ja, sanquin.nl geeft meer info die ik kan typenquote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:55 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik vroeg mij af wat er precies mee gedaan word, maar slinger Google wel even aan
Dat dus.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoezo niet?
korte antwoord is, ze geven het aan zieke mensen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:55 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik vroeg mij af wat er precies mee gedaan word, maar slinger Google wel even aan
Ik vind het een mooie manier om mensen te helpenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |