Volgens mij kan het wel, maar zou idd even bellen voor de zekerheidquote:Op woensdag 15 juni 2016 22:01 schreef Vicky het volgende:
Stomme vraag..
Ik heb me opgegeven om te doneren in Voorburg, echter kan dat alleen op de woensdagen. Nu kan ik komende 2 woensdagen niet. Kan ik ook gaan doneren in Delft of Den Haag? Of moet ik daar eerst voor bellen?
heb een contactformulier ingevuld.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:06 schreef Mark het volgende:
[..]
Volgens mij kan het wel, maar zou idd even bellen voor de zekerheid
Goedzoquote:Op woensdag 15 juni 2016 21:52 schreef LovelyLady het volgende:
Ook ik heb me aangemeld en ben vandaag voor de keuring geweest. En dus kom ik hier ook maar even mee lezen en zo als dat mag
4 maanden is vrij normaal bij volbloed-damesquote:Op woensdag 15 juni 2016 22:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Goedzoleuke lokatie
![]()
Ik heb sinds ik door verhuizing van plasma naar mal-volbloed ben gegaan echt al maanden niks meer gehoord :/
Mn laatste donatie was plasma afgelopen januariquote:Op woensdag 15 juni 2016 22:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
4 maanden is vrij normaal bij volbloed-dames
dat is wel heel lang, misschien staat er per ongeluk een verkeerd vinkje aan bij jequote:Op woensdag 15 juni 2016 22:32 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mn laatste donatie was plasma afgelopen januari
quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:00 schreef Klingon het volgende:
Vandaag aangemeld als bloeddonor. Even wachten op welkomstpakket en eerste gesprek.
Was er al langer over aan het nadenken, maar na het lezen van dit artikel direct aangemeld. Kleine moeite!
Welkom!!!quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:52 schreef LovelyLady het volgende:
Ook ik heb me aangemeld en ben vandaag voor de keuring geweest. En dus kom ik hier ook maar even mee lezen en zo als dat mag
net even gebeld en je kan overal geven.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:06 schreef Mark het volgende:
[..]
Volgens mij kan het wel, maar zou idd even bellen voor de zekerheid
USB sticks! altijd handigquote:Op maandag 27 juni 2016 14:42 schreef Mark het volgende:
Donderdag weer iets uitzoeken, maar kan niet echt enthousiast worden uit de keuze. Wederom een badlaken, denk ik
jeetjequote:Op vrijdag 1 juli 2016 00:18 schreef Mark het volgende:
Toch maar weer de handdoek, mijn vrouw had gisteren al de kan gekozen.
200
Voordat ik zo oud ben hoop ik de 500 nog te halenquote:Op vrijdag 1 juli 2016 06:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
jeetje![]()
Daar zou je als volbloed vrouwspersoon 66 jaar over doen
Nou inderdaad, ik zou er geen seconde over twijfelen om zo'n Sanquin-mok te gebruiken om verfkwasten in uit te spoelen of zoietsquote:
Kan je zelf niks aan doen toch? Sommige mensen kunnen er gewoon niet goed tegen. Misschien gaat het de volgende keer beter als je anders eet of zit of zo, maar anders tja, je hebt het geprobeerd, je eigen gezondheid ervoor in gevaar brengen is het ook niet waard.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:58 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ging vanmorgen voor het eerst doneren. Op de helft viel ik flauw en is de donatie afgebroken. Helaas
Lieve mensen waren lief.
Had goed gegeten en gedronken.
Voelt wel een beetje als falen maar misschien heb ik de boel een beetje onderschat ofzo.
ik nog nooit, hups het liefst gelijk uit de stoel zodra ik afgekoppeld ben -> koek.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:01 schreef Karstman het volgende:
Oh vervelend... Ben je erg licht toevallig of was je erg zenuwachtig? En falen is het niet hoor, volgens mij zijn de meesten hier wel eens flauw gevallen, ik in elk geval wel!
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:58 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ging vanmorgen voor het eerst doneren. Op de helft viel ik flauw en is de donatie afgebroken. Helaas
Lieve mensen waren lief.
Had goed gegeten en gedronken.
Voelt wel een beetje als falen maar misschien heb ik de boel een beetje onderschat ofzo.
dat is spanning/hyperventilatie dan?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:13 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb gisteren intake gehad en ik vind het ook wel spannend als ik voor de eerste keer mag doneren.
Ben ook bang dat ik flauw ga vallen want daar heb ik vrij snel last van.
Dat had ik ook al toen ik folietjes in mijn oog kreeg om mijn traanvocht te meten haha (bij ooglaseren).
Weet ik niet, ik had niet het idee dat ik gespannen was, misschien onbewust.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat is spanning/hyperventilatie dan?
Ik geef niet zo snel op hoor.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kan je zelf niks aan doen toch? Sommige mensen kunnen er gewoon niet goed tegen. Misschien gaat het de volgende keer beter als je anders eet of zit of zo, maar anders tja, je hebt het geprobeerd, je eigen gezondheid ervoor in gevaar brengen is het ook niet waard.
Ik moet ook weer eens een afspraakje maken voor plasma!
Nouja, het heeft niks met opgeven te maken, maar als het na meerdere pogingen blijkt dat je er gewoon niet goed tegen kan doe je er niemand een plezier mee, het personeel daar niet maar jezelf zeker niet. Maar inderdaad, probeer de volgende keer of een andere aanpak helpt, overdag goed eten, genoeg zout ter voorkoming van lage bloeddruk.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:57 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik geef niet zo snel op hoor.
Volgende keer ga ik 's avonds wellicht scheelt dat misschien.
ik snap je punt wel maar komop, het was de eerste keer.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja, het heeft niks met opgeven te maken, maar als het na meerdere pogingen blijkt dat je er gewoon niet goed tegen kan doe je er niemand een plezier mee, het personeel daar niet maar jezelf zeker niet. Maar inderdaad, probeer de volgende keer of een andere aanpak helpt, overdag goed eten, genoeg zout ter voorkoming van lage bloeddruk.
Ah oke, heb je enig idee waarom je flauwgevallen was dan? Heb je het eerder bij andere gelegenheden gehad? Je zou ook nog kunnen switchen naar plasmadonor, die hebben ze ook altijd nodig! Je ligt er wat langer maar minder impact op je lichaam.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:06 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
ik snap je punt wel maar komop, het was de eerste keer.
En mijn bloeddruk was zelfs wat aan de hoge kant voor mijn doen.
Misschien juist wel omdat het de eerste keer was. Ik neem aan dat je lijf nooit eerder zo'n afname van bloedvolume heeft meegemaakt?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:06 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
ik snap je punt wel maar komop, het was de eerste keer.
En mijn bloeddruk was zelfs wat aan de hoge kant voor mijn doen.
Nope de laatste keer was 13 jaar terug.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah oke, heb je enig idee waarom je flauwgevallen was dan? Heb je het eerder bij andere gelegenheden gehad?
Voldoende gedronken ook? En hoe snel ging je donatie tot het misging?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:08 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Nope de laatste keer was 13 jaar terug.
Ik had als ontbijt yoghurt met havermout en voor ik wegging een banaan. Geen idee verder.
De eerste keer ben ik ook niet lekker geworden. Ik dacht dat ik flauw ging vallen, zweette behoorlijk en blijkbaar zag ik lijkbleek.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:03 schreef LovelyLady het volgende:
Ja dat zeiden ze ook dat het vaker voorkwam.
Ze hebben er iig een notitie van gemaakt dat ze volgende keer de stoel sowieso al iets meer achterover zetten.
Halverwege. Volgens mijn vriend zat ik op bijna 300ml.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Voldoende gedronken ook? En hoe snel ging je donatie tot het misging?
Het is echt niet voorspelbaar hoe een lijf reageert.
Ik ren altijd binnen vanuit werk rond een uur of vijf. Twee boterhammen voor lunch, dan snel stuk fruit in de auto of zo en, als ik eraan denk, wat extra kopjes thee of glazen water gedurende de dag. Maar voor ik leeg ben zijn we tien minuten verder. Dus naar mijn idee kan ik ook FLOEP van die stoel af maar dat doe ik dan maar effe niet. Nooit last gehad.
Volgende keerquote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:56 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Halverwege. Volgens mijn vriend zat ik op bijna 300ml.
2 grote mok thee, een glas water en een bakkie koffie.
Ik hou het erop dat het wellicht toch iets spanning is geweest.
Volgende keer beter
stoel van begin in de platste stand en vooral niet te druk maken.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:56 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Halverwege. Volgens mijn vriend zat ik op bijna 300ml.
2 grote mok thee, een glas water en een bakkie koffie.
Ik hou het erop dat het wellicht toch iets spanning is geweest.
Volgende keer beter
Ik heb het nu een keer of drie zien gebeuren in 32 donaties. Het komt dus wel eens voor, maar niet supervaak. Zelf heb ik er nog nooit last van gehad gelukkigquote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik nog nooit, hups het liefst gelijk uit de stoel zodra ik afgekoppeld ben -> koek.
Flauwvallen in de stoel heb ik ook nooit gezien bij anderen
Elk lichaam en elke(potentiėle) donor is anders
bij donatie van volbloed verlies je 500 ml bloed en dus volume. Door te drinken vlak voor of vlak na je donatie kunnen je nieren dat volumeverlies snel weer aanvullen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:01 schreef Luxuria het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat je genoeg moet drinken van tevoren?
Bij mij kwam er met de vier buisjes bloed afnemen om te testen bij het vierde buisje bijna geen bloed meer uit, is de reden hiervan de bloeddruk? Deze was bij mij wel goed met 111/61.
Dat is wel al aan de lage kant toch?quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:01 schreef Luxuria het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat je genoeg moet drinken van tevoren?
Bij mij kwam er met de vier buisjes bloed afnemen om te testen bij het vierde buisje bijna geen bloed meer uit, is de reden hiervan de bloeddruk? Deze was bij mij wel goed met 111/61.
Is dat zo? 120/60 is een normale bloeddruk toch? De arts zei ook niet dat het te laag was.quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is wel al aan de lage kant toch?
Ah oke duidelijk!quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
bij donatie van volbloed verlies je 500 ml bloed en dus volume. Door te drinken vlak voor of vlak na je donatie kunnen je nieren dat volumeverlies snel weer aanvullen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |