Gaat om volbloed neem ik aan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:08 schreef Vicky het volgende:
Hoe vaak wordt je ongeveer opgeroepen?
Laatste keer was 22 oktober
ok. Laatste/eerste keer was oktober. Bloedgroep is O positief.quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:52 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Gaat om volbloed neem ik aan?
Vrouwen worden maximaal 3 keer per 12 maanden opgeroepen. Hoe lang het duurt is ook afhankelijk van je bloedgroep en wanneer je laatste donatie was. Er moet dacht ik sowieso 2 maanden tussen de donaties zitten
Die heb ik ook. Het fijne er aan is dat er wel ruim vraag naar is. (Universele gever voor alle Rh positieve bloedgroepen.) Dus wordt je regelmatig opgeroepen en vragen ze je niet snel om plasma donaties te overwegen.quote:
ik ben nog veel universelerrrrrquote:Op donderdag 7 januari 2016 21:00 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Het fijne er aan is dat er wel ruim vraag naar is. (Universele gever voor alle Rh positieve bloedgroepen.) Dus wordt je regelmatig opgeroepen en vragen ze je niet snel om plasma donaties te overwegen.
Thanks. Is natuurlijk ook de slogan van Sanquin en vond hem daarom ook wel passend.quote:
Bij mij kunnen ze hepatitis A en B antistoffen uit mn plasma peuteren. Ook tof.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ben nog veel universelerrrrr![]()
0neg rulessssss
quote:
Ik had het ook regelmatig. Eerst roosvice geprobeerd (ging prima). Nu zit ik aan de ijzerpillen van het kruidvat, na een tip van de arts van de bloedbank. Achteraf en twee weken van tevoren elke dag zo'n pilletje en een glas sinaasappelsap, en mijn HB is van 6 naar meer dan 8 gegaanquote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:03 schreef Reflectionne het volgende:
Vandaag voor de tweede keer afgewezen vanwege te laag HB
wow!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 07:52 schreef livalo het volgende:
[..]
Ik had het ook regelmatig. Eerst roosvice geprobeerd (ging prima). Nu zit ik aan de ijzerpillen van het kruidvat, na een tip van de arts van de bloedbank. Achteraf en twee weken van tevoren elke dag zo'n pilletje en een glas sinaasappelsap, en mijn HB is van 6 naar meer dan 8 gegaan.
Vegetarisch, dus dan heb je dat al snel. Heb mijn eten er op afgestemd, maar alsnog bleef ik onder de 7 hangen. Maar zo lang ik er geen last van heb vind ik het prima, en neem ik voor het bloedgeven die pilletjes. Sprak pas een vrouw van de bloedbank die dat een keer per half jaar deed, puur voor een boost.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 07:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
wow!
Dan komt het er eigenlijk op neer dat je in je gewone maaltijden te weinig ijzer hebt denk ik?
mee eens, 6.5 is de grens voor 'gewone' vrouwenquote:Op zondag 7 februari 2016 10:03 schreef lunapuella het volgende:
Sanquin legt de grens voor een donatie natuurlijk ook relatief hoog. Dat het te laag is voor een donatie, betekent niet per se dat het in het dagelijks leven ongezond laag is.
Geheel gezonde mensen krijgen pas echte klachten onder de 4,3. Bij 3,1 gaat je hart 40% sneller kloppen om toch overal genoeg zuurstof te krijgen.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
mee eens, 6.5 is de grens voor 'gewone' vrouwen. Maar dat is de grens waar onder je klachten gaat krijgen, zoals vermoeiheid, oorsuizen en moeite met traplopen. Dat wil nog niet zeggen dat je met hb van een halve punt hoger optimaal bent, vooral als beetje meer ijzer je hb omhoogschiet
oh? ik ben gezond maar kon met 6.2 met moeite de trap opkomen. Dat je dan geen transfusie krijgt is wel logisch natuurlijk, want dat niveau is met pillen wel op te lossen. Ik zit nu constant ver boven de 8quote:Op zondag 7 februari 2016 15:42 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Geheel gezonde mensen krijgen pas echte klachten onder de 4,3. Bij 3,1 gaat je hart 40% sneller kloppen om toch overal genoeg zuurstof te krijgen.
Er zijn denk ik heel veel gezonde mensen die verder niks zouden merken van een Hb van 5, tot ze gaan fanatiek sporten bijv.
Je geeft ook pas een transfusie aan een verder gezond persoon als het Hb onder de 4 zakt.
Was die 6.2 plotseling ontstaan? Als je ineens een smak bloed kwijtraakt en daardoor een Hb-daling krijgt, is je lichaam daar niet aan gewend, dan ga je het merken.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
oh? ik ben gezond maar kon met 6.2 met moeite de trap opkomen. Dat je dan geen transfusie krijgt is wel logisch natuurlijk, want dat niveau is met pillen wel op te lossen. Ik zit nu constant ver boven de 8
Een kop koffie en een roze koek. Qua cadeautje hebben ze me niks gevraagdquote:
Waarschijnlijk wel, heb ik al eens eerder gehad. Overigens word ik niet heel wild van de cadeaus op de site.quote:Op donderdag 11 februari 2016 00:00 schreef Mark het volgende:
Raar, je mocht wel: http://www.sanquin.nl/donor/waardering/
Zou het even navragen, is er vast gewoon bij ingeschoten
dat alarmbelletje gaat de keer erop pas af, is mijn indruk, je 30e oproep is niet zelfde als 30e succesvolle donatiequote:Op donderdag 11 februari 2016 00:00 schreef Mark het volgende:
Raar, je mocht wel: http://www.sanquin.nl/donor/waardering/
Zou het even navragen, is er vast gewoon bij ingeschoten
Exact. Je kan nakijken op het formulier dat je krijgt bij binnenkomst voor de hoeveelste keer je bent.quote:Op donderdag 11 februari 2016 05:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat alarmbelletje gaat de keer erop pas af, is mijn indruk, je 30e oproep is niet zelfde als 30e succesvolle donatie
dan nog, pas bij volgende oproep komt bij Sanquin de waarschuwing dat hij 30 donaties heeft afgerond. Volgens mij.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:34 schreef Mark het volgende:
Hawaii_Tim geeft aan dat het zijn 30e donatie is, daar ga ik dan maar van uit, niet dat het zijn 30e oproep is.
Daar stond dertig op. Het aantal oproepkaarten ligt bij mij toch best wat hoger dan het aantal donatiesquote:Op donderdag 11 februari 2016 08:45 schreef Susi het volgende:
[..]
Exact. Je kan nakijken op het formulier dat je krijgt bij binnenkomst voor de hoeveelste keer je bent.
Oeh, dat shirt is awesome ja! Was me nog niet opgevallen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 20:15 schreef wyccie het volgende:
Ik ben ook blij met de mok. De volgende keer wil ik graag het hardloopshirt.
Aan de andere kant: het is een kleine moeite om minstens 1 van de 2 mee te nemen. Die donorpas zit standaard in mijn portemonnee.quote:Op donderdag 25 februari 2016 09:46 schreef Karstman het volgende:
Wel sneu, mensen die hun oproepkaart en donorpas vergeten waren mochten onverricht ter zake weer vertrekken.
Verkoudheid hoeft geen reden te zijn om niet te kunnen doneren:quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil wel weer een nieuwe donatie plannen (mijn 10e, jeej!) maar de verkoudheid moet eerst overgaan..
Ja maar keelpijn heb ik dus wel gehad. En volgens mij is het een griepvirus dus daar zijn ze altijd wel voorzichtig mee, iig de vorige keer dat ik het had. Maar het is bijna over dus dan kan ik voor over 2 weken een afspraak plannen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:34 schreef Mark het volgende:
[..]
Verkoudheid hoeft geen reden te zijn om niet te kunnen doneren:
Je mag bloed geven bij lichte neusverkoudheid of kriebelhoest zonder andere verschijnselen als hoofdpijn, keelpijn, koorts, of algehele malaise. Als je wel bijkomende klachten hebt, mag je weer bloed geven als je tenminste 2 weken vrij van klachten en tenminste 2 weken vrij van antibiotica bent.
http://www.sanquin.nl/don(...)ven/?page=1&letter=V
Heb hem ook altijd bij me maar ze kunnen aan de hand van je id je in het systeem opzoeken en dan kunnen ze zien of je een oproep hebt gehad. Maar ja als iemand het internet heeft stuk gemaakt dat kunnen ze niksquote:Op donderdag 25 februari 2016 10:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb altijd wel die oproepkaart bij me, was er altijd wel wat vanuit gegaan dat je anders niet mag doneren dus ik neem het sowieso mee. Maar als het systeem goed werkt mag je ook door met het tonen van een id kaart oid dan?
Bij mij is het tot nu toe elke keer feest met de systemen daar. Heb bij elkaar meer moeten wachten tot ze mij überhaupt konden aanmelden dan de controle en donaties bij elkaar.quote:Op donderdag 25 februari 2016 09:46 schreef Karstman het volgende:
Afgelopen maandag weer een vinkje. Het was wel weer een ervaring. Het internet lag eruit dus alle systemen deden het niet. Alles moest met de hand en dan blijkt ineens hoeveel info er nog op zo'n formulier moet en hoe erg de dames en heren dat verleerd waren. Het duurde dus ook allemaal een eeuwigheid, behalve de afname zelf, maar ja daar komt dan ook geen computer aan te pas
Wel sneu, mensen die hun oproepkaart en donorpas vergeten waren mochten onverricht ter zake weer vertrekken.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Gisteren ben ik bloed wezen doneren, andere keren had ik achteraf nergens last van.
Deze keer begint sinds een paar uur het wondje te kleuren en vooral opgezwollen te raken, dat zie je niet zozeer terug op de foto.. Hebben jullie dat weleens gehad? is dit zorgelijk?
Het witte op de huid is van verbandspray en geen vervellende huid of iets dergelijks.Morgen even bellen met sanquin en eventueel de huisarts. Ziet er niet bekend uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Gisteren ben ik bloed wezen doneren, andere keren had ik achteraf nergens last van.
Deze keer begint sinds een paar uur het wondje te kleuren en vooral opgezwollen te raken, dat zie je niet zozeer terug op de foto.. Hebben jullie dat weleens gehad? is dit zorgelijk?
Het witte op de huid is van verbandspray en geen vervellende huid of iets dergelijks.Bij mij ziet het er wel vaker zo uit, ik zou het even in de gaten houden. Als het dikker wordt, of de roodheid breidt uit, of je krijgt er pijn aan, of je krijgt koorts of andere gekke dingen, zou ik een bezoekje brengen aan de huisarts.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou kunnen, ik ga de volgende keer vragen of zij een nieuw middeltje daarvoor gebruiken, het gaat nu weer goed met mijn arm by the wayquote:Op donderdag 10 maart 2016 21:44 schreef computergirl het volgende:
Misschien een licht allergische reactie op spulletje waar ze mee ontsmetten?
lijkt me verstandig om niet te doneren nu, succes voor straksquote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:29 schreef Cue_ het volgende:
Net gebeld om m'n laatste afspraak te annuleren voor plasma donatie. Heb binnenkort een lis-excisie (weefsel v/d baarmoederhals) en eerst afwachten hoe dit allemaal gaat lopen of ik daarna nog mag geven. Dus zal zeker wel een half jaartje overheen gaan.
kreeg vandaag ook een brief over Leukocytaferese binnen, met het verzoek donor te worden.quote:
Nog nooit van gehoord. Volgens mij sta ik op de lijst voor alles wat ze maar kunnen oogsten maar ik ben nog nooit opgeroepen voor dingen als stamcellen enzo.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:47 schreef Mark het volgende:
[..]
kreeg vandaag ook een brief over Leukocytaferese binnen, met het verzoek donor te worden.
Is er hier iemand die dit al doet? En hoe bevalt dat?
In de brief noemt men het trouwens monocytaferese
met mijn google skills concludeer ik dat ze dan alleen opzoek gaan naar je afweercellen? Volgens mij halen ze die bij volbloed er juist altijd uit om zoveel mogelijk besmetting van ziekteverwekkers te voorkomen. Door bloed te centrifugeren ontstaan er 3 lagen, rode cellen, witte cellen en plasma.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:14 schreef Mark het volgende:
Het is ook vrij nieuw, uit de brief blijkt dat ze de afgelopen maanden met 6 donoren in Nijmegen zijn gestart, en nu uit gaan breiden naar 15. Er staan 7 machines verspreid over het land.
edit, eerst goed lezen, ja dat klopt, was altijd een jaar na piercing/tatoeage tegenwoordig half jaarquote:Op donderdag 19 mei 2016 16:35 schreef Mark het volgende:
Volgens mij was het vroeger een heel jaar, scheelt toch weer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al is dat meer paars
Nobody ever seems to remember life is a game we play
Ze horen er wel bijquote:Op dinsdag 14 juni 2016 17:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
niet eens een roze koek in de post vandaag ter ere van
quote:Op woensdag 15 juni 2016 13:00 schreef Klingon het volgende:
Vandaag aangemeld als bloeddonor. Even wachten op welkomstpakket en eerste gesprek.
Was er al langer over aan het nadenken, maar na het lezen van dit artikel direct aangemeld. Kleine moeite!
Vandaag aangemeld als bloeddonor. Even wachten op welkomstpakket en eerste gesprek.
Was er al langer over aan het nadenken, maar na het lezen van dit artikel direct aangemeld. Kleine moeite!
quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:52 schreef LovelyLady het volgende:
Ook ik heb me aangemeld en ben vandaag voor de keuring geweest. En dus kom ik hier ook maar even mee lezen en zo als dat mag
Welkom bij de club!quote:Op woensdag 15 juni 2016 21:52 schreef LovelyLady het volgende:
Ook ik heb me aangemeld en ben vandaag voor de keuring geweest. En dus kom ik hier ook maar even mee lezen en zo als dat mag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |