Ga er maar vanuit van niet. Die loterij zal wel geen liefdadigheidsgebeuren zijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:47 schreef LXIV het volgende:
Je hoeft ze niet allemaal te kopen. Al koop je er maar 100.000, het blijft een goede deal!
Zal wel niet door een onafhankelijke partij zijn gebeurtquote:
Nee, natuurlijk geen liefdadigheid. Maar als de regels zijn dat de jackpot blijft staan, dan profiteer jij dus van alle voorgaande inleg. En kan het toch (statistisch gezien) lucratief zijn.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:49 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit van niet. Die loterij zal wel geen liefdadigheidsgebeuren zijn.
Vraag me af hoe ze hieraan komen;
quote:[..]
Zal wel niet door een onafhankelijke partij zijn gebeurt...
Die winkans is 'simpele' wiskunde. Het gaat hier om een lottotrekking, met 69 ballen waar 5 ballen uit wordt getrokken en daarnaast nog een extra bal uit een groep van 26. Dit geeft 292 miljoen mogelijke combinaties. En je kan zelf de 6 nummers kiezen waarmee je wilt spelen (of een willekeurige quick pick kiezen). Als mensen dus dezelfde reeks van 6 nummers kiezen, en die nummers worden getrokken, dan moet je de prijs delen.quote:Op zondag 10 januari 2016 21:49 schreef embedguy het volgende:
Vraag me af hoe ze hieraan komen;
[..]
Zal wel niet door een onafhankelijke partij zijn gebeurt...
Edit; Ah wacht, er kunnen meerdere winnaars zijn. Dan kan het natuurlijk wel. Als er bv gemiddeld van elke mogelijkheid 10 loten zijn verkocht, kom je op ~6 miljard omzet.
Ben ik het nou verleerd, of is 69^5 x 26 = 40.664.815.074?quote:Op zondag 10 januari 2016 22:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Die winkans is 'simpele' wiskunde. Het gaat hier om een lottotrekking, met 69 ballen waar 5 ballen uit wordt getrokken en daarnaast nog een extra bal uit een groep van 26. Dit geeft 292 miljoen mogelijke combinaties. En je kan zelf de 6 nummers kiezen waarmee je wilt spelen (of een willekeurige quick pick kiezen). Als mensen dus dezelfde reeks van 6 nummers kiezen, en die nummers worden getrokken, dan moet je de prijs delen.
Bij het tweede nummer heb je nog 68 keuzes, dan 67 enzovoortsquote:Op zondag 10 januari 2016 22:36 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Ben ik het nou verleerd, of is 69^5 x 26 = 40.664.815.074?
Ah, oké. Maar dan kom ik alsnog op 35.064.160.560quote:Op zondag 10 januari 2016 23:32 schreef Mark het volgende:
[..]
Bij het tweede nummer heb je nog 68 keuzes, dan 67 enzovoorts
Omdat het alleen gaat om unieke combinaties: 1, 3, 5, 7, 9, 11 is hetzelfde als 11, 9, 7, 5, 3, 1, etc. De volgorde van de trekking maakt niet uit.quote:Op zondag 10 januari 2016 23:36 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Ah, oké. Maar dan kom ik alsnog op 35.064.160.560? Wat zie ik over het hoofd
?
Je bent niet verplicht om mee te doen he?quote:Op maandag 11 januari 2016 21:20 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het een beetje ziekelijk worden allemaal. Volgens mij zou het geen verkeerd idee zijn om de maximale hoofdprijs in een loterij te begrenzen op een bepaald bedrag.
Is mooi man. Hoe hoger hoe beter.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:20 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het een beetje ziekelijk worden allemaal. Volgens mij zou het geen verkeerd idee zijn om de maximale hoofdprijs in een loterij te begrenzen op een bepaald bedrag.
Blegh nee, hier moet je geen regels voor maken.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:20 schreef Elfletterig het volgende:
Hoezo heel amerika koopt zich al een week gek. Er waren afgelopen zaterdag winkels die niet genoeg papier hadden om loten op te drukken. En als hij woensdag weer niet valt begint het circus weer van voorafaan. Het grote pluspunt is dat je in principe met 2 dollar miljardair kan worden.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om mee te doen he?
Maar een finaletrekking als hij boven X bedrag komt ( de jackpot blijven trekken tot die op een gevallen lot valt) is wel een goed idee. Als het zover is, koopt iedereen zich gek omdat hij Moet vallen..
In een winkel in de US, dus dan moet je even heen en weer vliegen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:08 schreef Fargo het volgende:
Als ik via dat usmega.com loten probeer te kopen is de goedkoopste variant '3 lines' en dan betaal ik EUR 14,55 op zijn minst.
Waar kun je die enkele loten voor 2 dollar aanschaffen dan?
quote:Op dinsdag 12 januari 2016 11:21 schreef Karina het volgende:
[..]
In een winkel in de US, dus dan moet je even heen en weer vliegen.
Ik heb er 5 gekocht via theLotter. Wel vrij prijzig, was 23 euro kwijt, terwijl de loten zelf maar 10 dollar kosten in totaal. Maar goed, keer een gokje wagen moet kunnenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:52 schreef onlogisch het volgende:
Wie hebben er inmiddels loten gekocht?
Haha. Nice. Vanavond ook maar even een paar lootjes kopenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:23 schreef PressPlayOnTape het volgende:
[..]
Ik heb er 5 gekocht via theLotter. Wel vrij prijzig, was 23 euro kwijt, terwijl de loten zelf maar 10 dollar kosten in totaal. Maar goed, keer een gokje wagen moet kunnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |